Director Metrorex: RATB este un sistem deschis, care permite frauda

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 28 mai 2013, 21:26 Actualitate | Esenţial


Metrorex a incheiat anul trecut cu venituri similare celor obtinute de RATB, desi transporta mai putini calatori, in contextul in care metroul este un sistem care nu permite frauda, iar RATB permite ocolirea achitarii taxei de calatorie, a afirmat Mariana Petre, director comercial al Metrorex, potrivit Mediafax.

 "Aproximativ 8% dintre cetatenii bucuresteni merg numai cu metroul, cu metroul si RATB merg circa 29%. Vreau sa va spun ca veniturile la 2012 ale Metrorex erau foarte sensibil apropiate de cele ale RATB. Pai daca numai cu RATB merg 34%, mie mi se pare o mare diferenta intre venituri. Sigur, exista un motiv si un motiv esential aici, si anume ca metroul este un sistem inchis, care nu permite frauda, care nu permite ocolirea acceselor la peron, RATB este un sistem deschis si care permite ocolirea, ca sa zic asa, achitarii taxei de calatorie", a declarat vineri reprezentantul Metrorex, la conferinta "Cities of tomorrow", organizata de Camera de Comert si Industrie Romano-Germana si Mediafax.

Reprezentantul Metrorex a afirmat ca metroul transporta aproximativ 650.000 de calatori, intr-o zi lucratoare.

Intrebata cati pasageri va transporta metroul peste zece ani, ea a afirmat ca numarul ar putea creste de 4-5 ori, daca reteaua va creste de la 70 de kilometri, cat are in prezent, la 300 de kilometri.

"Depinde ce populatie va avea Capitala, la momentul respectiv, si depinde daca noi ne vom putea pune in aplicare proiectele, adica sa ajungem foarte departe, dincolo de granitele Bucurestiului", a spus Petre.

In prezentarea din cadrul conferintei, reprezentantul Metrorex a oferit unele date generale despre istoricul, activitatea si investitiile in derulare ale companiei, mentionand si proiecte viitoare.

Petre a afirmat ca sunt analizate proiecte care vizeaza legarea actualei retel de metrou de extremitatile Capitalei si comunele din jur. Pe de alta, proiectul pentru o magistrala noua Voluntari - Bragadiru, pentru care s-a dorit incheierea unui parteneriat public-privat, a fost suspendat din cauza "lipsei de armonie" la nivelul legislatiei.

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) este in subordinea Primariei Capitalei, unde s-a convenit si trecerea metroului bucurestean.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2812 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    rade ciob de oala sparta (Marţi, 28 mai 2013, 23:32)

    un dac [utilizator]

    Astia au mutat problema fraudelor politice de la metrorex si ratb in derizoriul biletelor.
    oricum, startrek este mic copil fata de speranta ca in 10 ani vom ajunge de la 70 km la 300.
  • +2 (6 voturi)    
    Metrorex vs RATB (Marţi, 28 mai 2013, 23:38)

    sorin.sava [utilizator]

    1. De acord cu directoarea Mariana Petre, problema e ca in Metrou e cam greu sa circuli fara a plati calatoria si asta din cauza turnichetilor.
    Insa sa nu uitam ca in subteran exista multe magazine care platesc lunar chirii substantiale plus reclamele de la metrou care intra in contul Metrorex nu ?

    2. In bugetul din 2013 al Primariei Bucuresti s-au stabilit suplimentarea alocatiilor bugetare pentru RATB de la 390 la 420 milioane lei.

    3. Cand RATB isi va respecta calatorii adica nu se va mai permite urcarea in autovehicul fara prezentarea unui bilet sau abonament valabil,
    cand RATB-ul va veni la timp si va avea banda de circulatie separata,
    cand in autobuz, tramvai nu vor mai circula cersetori si vagabonti,
    cand pensionarii nu vor mai avea gratuititati si astfel nu vor mai fi asa aglomerate
    cand se va opta pentru automate de bilete si se va renunta la cele 20.000 de vanzatoare la tonete

    atunci nu numai ca RATB-ul nu va mai avea nevoie de subventii ci chiar ar iesi pe profit asa cum este in tarile civilizate.

    4. Din cate imi aduc aminte, la inceputul anului RATB a dat 7 milioane lei, fără TVA pentru smartphone-uri cumparate de la UTI, asta cand RATB este plina de datorii.

    5. Cand s-a intors din vizita din Danemarca, Oprescu spunea ca Bucurestiul este sufocat de masini, pai cum sa fie daca nu se incurajeaza transportul in comun si transportul pe bicicleta ?
    Si asta e doar inceputul, sa vedeti cum se va circula peste 2-3 ani.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 29 mai 2013, 15:08)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui sorin.sava

      1. Cheltuielile la metrou sunt de sute de ori mai mari decat la RATB, gandeste-te numai la iluminatul si curatenia statiilor. Nu mai vorbim de intretinerea infrastructurii.
      3. Amesteci lucruri care tin de RATB cu lucruri complet independente, de exemplu nu tine de ei alocarea de benzi separate. Gratuitatea pentru pensionari e data de catre primarie nu de catre RATB (te pomenesti ca din cauza lor n-ai tu loc in autobuz).
      Cum propui sa nu permita urcarea in autobuz fara bilet? Cu taxatoare ca pe vremuri? Pentru ca urcarea pe la sofer functioneaza doar in orasele de provincie.
      4. Smatphonurile sunt folosite de catre controlori pentru verificarea cartelelor. Ca e vorba de un contract dubios e alta poveste, insa aparatele sporesc in mod vizibil eficienta controlorilor.
      • -1 (1 vot)    
        da (Miercuri, 29 mai 2013, 22:17)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Atfel ceri spaga cu smatrtu'-n buzunar.
  • 0 (4 voturi)    
    Bai directori de doi lei!! (Miercuri, 29 mai 2013, 11:40)

    Ponta [utilizator]

    Nu RATB este cauza FRAUDEI. Cauza fraudei SUNTETI VOI - DIRECTORII DE DOI LEI DIN RATB - care nu puteti scrie (asata daca ati invatat) DECAT CU MONT BLANC SAU DUPONT.
    Sunteti cei mai mari retarzi in viata, dar foarte vocali.
    Sa va luati de mana cu "TAIE BATATURI" , HOTUL (a se citi PRIMARUL) GENERAL al BUCURESTIULUI.
    Oricine este de vina numai el nu!! La fel si voi. Probabil ca, Frauda este pusa la cale de AUTOBUZE, in dorinta lor de inavutire.
    • -1 (3 voturi)    
      ce chestie (Miercuri, 29 mai 2013, 13:51)

      Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

      Eu credeam că principala cauză a fraudei este faptul că lumea merge fără bilet.
      Noroc că am citit acest comentariu, am aflat ceva nou azi...
      • 0 (0 voturi)    
        lumea merge asa (Miercuri, 29 mai 2013, 22:19)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

        Fara bilet pentru ca i se permite asta.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by