Aproximativ 250 de taximetristi independenti au protestat, marti, la intrarea in Palatul Parlamentului dinspre Parcul Izvor, cerand adoptarea modificarilor la Legea taximetriei si scoaterea din Bucuresti a celor care au autorizatii de transport din alte localitati, relateaza Mediafax.

Taximetristii au venit la protest cu masinile, pe care le-au parcat pe prima banda de pe Bulevardul Natiunile Unite si pe Bulevardul Libertatii.

Cei aproximativ 250 de taximetristi au scandat "Afara, afara cu Ilfovul din Capitala!" si au cerut deputatilor adoptarea urgenta a proiectului de lege care completeaza Legea 38/2003 privind transportul in regim de taxi si de inchiriere.

Reprezentantii Asociatiei Nationale a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti au spus ca din legea care reglementeaza activitatea de taximetrie trebuie sa fie scoasa "obligativitatea" existentei unui dispecerat. Acestia au precizat ca nu vor sa mai lucreze pentru dispecerate care nu le "reprezinta munca" si nu mai vor tarife care sa nu le justifice munca.

Presedintele asociatiei, Claudiu Sapunar, a declarat pentru Mediafax ca protestatarii au in vedere si refuzul directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei, Ion Dediu, de a semna "listele tarifare".

"Domnul Dediu Ion, directorul Directiei de transport, nu semneaza listele de transporturi de doi ani, fara nicio explicatie. In momentul de fata, Corpul de control, adica Politia Locala, ii cheama la control pe taximetristi si ii intreaba de listele de tarife. Apoi sunt amendati pentru lipsa acestor liste, ceea ce este conform legii, dar nu este vina transportatorului ca nu are listele semnate", a spus Sapunar.

El a aratat ca in Legea taximetriei, care nu a fost votata in Senat in luna februarie, exista o prevedere potrivit careia Bucurestiul si Ilfovul ar fi trebuit sa incheie un protocol prin care sa fie reglementat numarul maxim de taxiuri din Ilfov care sa poata activa in Capitala.

"Nu suntem de acord cu nicio masina din Ilfov, insa, din raul cel mai rau, il alegem pe cel mai putin rau. Asa ca, decat nereglementat acest aspect, mai bine semnau un protocol inca din 2010 si reduceeau numarul acestor taxiuri, care s-au inmultit peste masura", a mai spus Sapunar.

Protestul a durat mai bine de o ora si s-a incheiat in jurul orei 12.30, fara a fi inregistrate incidente.

Reprezentantii Asociatiei Nationale a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti au mai arata ca daca modificarile la Legea taximetriei nu vor fi aprobate, vor avea in vedere organizarea unui miting, peste doua-trei saptamani.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, declara, in 14 februarie, ca municipalitatea nu este de acord cu propunerea din proiectul de modificare a noii Legi a taximetriei ca un numar de taxiuri din judetul Ilfov sa opereze permanent in Bucuresti si a multumit Parlamentului ca a scos de pe ordinea de zi proiectul de act normativ.

Oprescu preciza ca in Capitala opereaza 1.600 de taxiuri din Ilfov, acest lucru fiind considerat un abuz care realizeaza o concurenta neloiala celor care isi desfasoare activitatea in localitatea in care sunt autorizati, respectiv in Bucuresti. Potrivit primarului general, in Capitala, sunt aproximativ 8.500 de autorizatii de taxi valabile din anul 2010.

"Legea spune ca se pot acorda patru autorizatii de taxi la 1.000 de locuitori. Exista un numar mare de bucuresteni care in perioada de criza, neavand alta sursa de venit, vor sa presteze activitatea de taximetrie", mai spunea Oprescu.

Totodata, primarul Capitalei arata ca municipalitatea este impotriva "inchirierii autorizatiilor de taximetrie", precizand ca este imperios necesar ca legiuitorul sa elimine din lege prevederile "care creeaza premisele sclaviei in taximetrie".

"Inchirierea autorizatiilor de taximetrie si transferul de la unul la altul al acestora face ca niciodata o autorizatie sa nu mai devina libera, ceea ce duce la fenomenul sclaviei in taximetrie", mai spunea Oprescu, precizand ca toate procedurile prin care taximetristilor le sunt cerute sume la sfarsitul zilei pentru pastrarea autorizatiilor sunt nelegale.