Ministerul Apararii va accelera achizitionarea avioanelor de vanatoare americane F-16

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 8 august 2012, 17:39 Actualitate | Esenţial


Corneliu Dobritoiu si ambasadorul SUA, Mark Gitenstein, la Campia Turzii
Foto: MApN
Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a declarat miercuri la Campia Turzii ca procedurile pentru dotarea flotei aeriene a Armatei Romane cu avioane multirol americane F-16 vor fi accelerate, urmand ca o decizie sa fie luata in urmatoarele doua luni, dupa ce in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) vor fi discutate detalii concrete, transmite Agerpres.

"Chiar daca Romania trece printr-o grea perioada de austeritate, ca urmare a crizei, va anunt ca am accelerat procesul de achizitie a avionelor multirol. (...) Accelerare inseamna ca procesul se va derula rapid si nu va dura opt ani, ci doua luni. Vom lua cu certitudine o decizie. Modelele pe care le avem in vedere sunt avioanele de generatia a V-a, cu costurile cele mai mici", a spus ministrul Dobritoiu, citat de Agerpres, precizand ca este un avantaj faptul ca aeronavele americane F-16 si F-35 folosesc aproape aceeasi infrastructura de aerodrom si aceleasi pachete de inarmare.

Potrivit ministrului Apararii Nationale, Romania nu a fructificat, in urma cu patru ani, sansa de a dota flota militara cu astfel de aparate, optand pentru adoptarea unei decizii politice in perspectiva.

"In urmatoarele doua luni, veti fi martorii unui angajament politic bazat pe fapte", a spus Corneliu Dobritoiu, amintind ca la exercitiul militar de la Campia Turzii americanii au venit cu opt aeronave F-16 si o aeronava KC.

Ministrul Apararii Nationale a participat, miercuri, alaturi de ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gittenstein, si de seful Statului Major General, general-locotenent Stefan Danila, la o demonstratie aviatica romano-americana, la Flotila 71 Aeriana "General Emanoil Ionescu" de la Campia Turzii, organizata in cadrul exercitiului 'Dacian Viper 2012', care se desfasoara intre 6 si 16 august, cu 350 de militari din cele doua tari si 15 aeronave militare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7228 vizualizari

  • +9 (25 voturi)    
    o parere (Miercuri, 8 august 2012, 17:52)

    uica_john [utilizator]

    Frate, mai usor cu banii astia aruncati "in aer" pe avioane multirol.. Ca nu da nimeni peste noi imediat. v amirati pe ce sa mai cheltuiti banii. Armata asta... "bani tipati in vant" dupa cum zicea raposatul Ilarion Ciobanu , D-zeu sa-l odihneasca in pace.
    • +9 (15 voturi)    
      asa ar fi bine... (Miercuri, 8 august 2012, 18:01)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

      dar resursa de zbor a migurilor expira anul asta. Ce faci depinzi de bulgari si de unguri sa-ti protejezi propriul spatiu aerian? sau de soimuri?

      Vrem nu vrem trebuie sa le luam, avem si obligatii in NATO, nu numai drepturi...
      • -1 (9 voturi)    
        tot eu (Miercuri, 8 august 2012, 19:05)

        uica_john [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Nu e nevoie de soimi. Romania poate insa sa revizuiasca numarul avioanelor, nu? Si cu bazele de la Deveselu si cea de la Kogalniceanu... crezi ca prapaditele noastre de avioane vor duce greul in caz de "Doamne fereste" ???
        • +3 (5 voturi)    
          pai... (Miercuri, 8 august 2012, 19:25)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

          in caz de Doamne fereste, pot intarzia atacatorii, pana vin miile vestice... Ca nu ne cere nimeni noua sa-i tinem singuri pe Rusi de exemplu. Dar daca Romania nu isi ia avioane sa participe in comun la aparare, Grecii nici ei ca sunt in criza, Englezii la fel mai vand si ei...atunci cine o sa apere granitele? Este un efort comun si fiecare trebuie sa-si aduca aportul, mai mic sau mai mare dupa posibilitati dar fiecare trebuie sa-si aduca aportul.
          • +3 (13 voturi)    
            iluzii hilare (Miercuri, 8 august 2012, 21:26)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

            'sa-i tinem singuri pe rusi'...

            tu chiar vorbesti serios? adica Romania cumpara F-16 ca sa se apere in cazul unui razboi cu.. Rusia? :)))) adica un razboi Rusia-NATO??? pai ar fi timpul sa ne apucam de sapat daca vrem sa supravietuim.

            realitatea e mult mai cinica. americani au doar interese strategice in zona, nu au nici o treaba cu economia, ba din contra, o tzara saraca in europa inseamna o europa mai saraca, o Uniune Europeana mai slaba... asa ca ne vand vechiturile lor fara remuscari, asa cum in ultima guvernare psd ne-au vandut o autostrada care de cativa km pe nspe miliarde de dolari...

            sa nu uitam ca americanii deseori au sustinut dictaturi atunci cand a fost in interesul lor...
        • +4 (10 voturi)    
          hm (Miercuri, 8 august 2012, 19:27)

          Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

          Este nevoie si de soimi, nu confunda rolul Soimului cu rolurile unui supersonic. Totusi, cred ca ne-ar fi stat mult mai bine cu niste Gripenuri decat cu F-16, din toate punctele de vedere...
          • +4 (12 voturi)    
            Perfect de acord (Miercuri, 8 august 2012, 19:47)

            Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

            Pe vremea PSD am cumparat tigai la p[ret de fregate noi noute de ultima generatie. Acum cumparam sicrie zburatoare la pret de avioane de generatie 4. Sa fim realisti. MiG-21 LanceR este un avion modernizat la nivelul generatiei 4. Un F-16 Block 25 care va veni in prima etapa este un avion echipat ca un avion de generatie 3. Pe de alta parte aceste Block 25 vor fi scoase din uz in 10 ani cand le expira perioada de "viata". Un alt factor de luat in seama este costul orei de zbor la F-16, un avion cunoscut si recunoscut ca un avion foarte costisitor. Intretinerea la sol este un alt capitol costisitor. Si toate astea pentru ce? Pentru promisiuni ca primi candva F-35? Pai primii care vor primi vor fi americanii. Apoi partenerii lor care au investit bani in dezvoltarea acestui avion. Apoi vor fi onorate comenzile mai mari si poate prin 2050 vom primi si noi F-35. Second hand evident, pentru ca ei deja vor avea F-100 sau cine mai stie ce. Decat 24 de sicrie F-16 mai degraba luam 12-15 avioane Jaas 39 Gripen noi si uite asa vom avea si noi iar avioane pentru 20-30 de ani.
            • 0 (4 voturi)    
              f16... (Miercuri, 8 august 2012, 20:07)

              Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

              din cate stiu este primul "fly by wire" si este practic primul 4.5 si cel care a "inventat" clasa?
              • -1 (3 voturi)    
                erata.. (Miercuri, 8 august 2012, 20:20)

                Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

                este primul "fl by wire" dar este considerat tot un gen4, cel putin primele.
              • +1 (3 voturi)    
                Sunt mai multe (Miercuri, 8 august 2012, 20:41)

                Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

                Este de generatie 4 la baza, la fel ca MiG-29, SU-27, JAS 39 Gripen, Mirage 2000, Rafale, Typhoon, Tornado si lista poate continua. Datorita upgrade-urilor s-a ajuns sa fie numite generatie 4.5. Teoretic cel mai modern avion acum este F-22 Raptor, de generatie 5. Pe de alta parte, cand am spus ca este echipat ca un avion de generatie 3 nu m-am inselat prea mult, deoarece daca e vorba de SH-urile olandeze alea sunt Block 15 in cel mai bun caz, de prin anii 80. Pe de alta parte MiG -21 LanceR a fost upgradat pentru a se incadra in categoria 4.
                • -1 (5 voturi)    
                  Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 august 2012, 21:09)

                  [anonim] i-a raspuns lui Anjo

                  • +1 (1 vot)    
                    Ce spui tu straine? (Joi, 9 august 2012, 16:40)

                    Anjo [utilizator] i-a raspuns lui

                    Gripen nu e cu mult mai avansat comparat cu un F16 Block 25? Block 25 este un upgrade de generatia anilor 85 - 90. De atunci pana acum a mai aparut Block 30/32, Block 40/42 si Block 50/52. Gripen pe de alta parte de de la sfarsitul anilor 90 iar echivalentul lui Block 60, ultimul pachet de upgrade pentru F16, este Gripen NG (New Generation). Afirmatia ta este cam la fel ca o comparatie intre F-86 Sabre si MiG-25. Ambele sunt interceptoare supersonice dar generatii diferite.
            • +3 (3 voturi)    
              F-16 (Joi, 9 august 2012, 11:57)

              sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

              Sa fim seriosi.Detaliile tehnice si tehnico-economice nu intereseaza la faza actuala.

              Discutia despre F-16 se reia de guvernul Ponta doar pentru a se da bine pe langa americanii suparati de Ponta.
          • -3 (3 voturi)    
            coect... (Miercuri, 8 august 2012, 19:53)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

            gripenul e superior la ora acuala f16-ului din mai multe puncte de vedere (inclusiv mentenanta care ne arde pe noi astia mai saraci), dar din cate stiu f16urile vin la pachet cu f35 in 2018 (cele de la americani nu cele de la olandezi, adica din 2018 am avea ceva gen 24 f16 si 12 f35 de exemplu, nu mai stiu datele exacte, oricum am fi si noi in rand cu lumea cu un gen.5).

            O alta varianta ar fi fost Typhon (cea mai buna dpdv al calitatii la ORA ACTUALA, f22 e singurul gen5 operational, insa este de suprematie aeriana si nu este de vanzare.)
            Problema este insa ca am fi dat 100+ milioane pe un gen 4.5 acum (foarte bun, adevarat), care devine "depasit" in 2-3 ani cand iese f35.
      • -2 (8 voturi)    
        Resursa de zbor = termen fara sens (Miercuri, 8 august 2012, 19:37)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Tot suntem bombardati cu aceasta resursa de zbor care expira. Avionul nu este lapte sa se altereze intr-o perioada de timp.

        Bombardierele americana B 52 inca mai zboara si nu se prevede inlocuirea lor in urmatorii 30 ani.

        Avioanele olandeze ale companiei KLM facute in 1968 inca mai zboara si arata foarte bine.

        Un avion poate fi reparat si modernizat la infinit, pina nici macar una din componentele originale nu mai exista.
        • +7 (7 voturi)    
          poti... (Miercuri, 8 august 2012, 20:04)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          sa-l modernizezi la infinit...

          insa dintr-o potaie tot nu mai scoti un lup...
          bagi 2 miliarde in "renovarea" lor si o sa fie distruse in 30 de secunde de un mig 31.

          B52-urile americane sunt puse la "naftalina" marea parte. nu stiu cate au active dar sunt puse la naftalina multe (adica impachetate in vasilina sau ceva), pentru ca conform marilor strategi de la pentagon le trebuie un x numar de bombardiere, iar cele 27 de spirit (nu stiu si cate b1) nu acoperau numarul, si nu-si permiteau prea multe din alea la 1.2 miliarde bucata nici ei.

          Avioanele de vanatoare trebuie insa sa zboare, iar pilotii trebuie sa aibe ore de zbor pe ele. Pilotii nostri la ora actuala au mai putin de o treime din cota recomandata NATO de 180 de ore.
        • +6 (6 voturi)    
          lectie de inginerie - gratis! (Miercuri, 8 august 2012, 21:46)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          resursa de zbor a avionului este de fapt rezistenta la oboseala a structurii avionului.
          In urma ciclurilor de functionare apar vibratii care in timp duc la distrugerea integritatii structurala a avionului (hai sa-i zicem sasiu, desi este fortat).

          Structura avionului este supusa la niste eforturi cu mult mai mari decat sunt supuse caroseriile masinilor. Chiar si in cazul asta, nimeni nu se mira ca dupa vreo 3-4 ani la un automobil ii "canta" plasticele.

          Daca ai facut vreun zbor cu un avion (chiar si civil), probabil ai apucat sa vezi cum varful aripii se deplaseaza destul de mult osciland in plan vertical.

          Ceva mai tehnic gasesti aici:
          http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/RUPEREA-PRIN-SOLICITARE-LA-OBO61973.php
          • -1 (5 voturi)    
            deh (Joi, 9 august 2012, 0:57)

            taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

            io iti dau plus, ca nu ma precep. Ca taranu' ce sunt...
            PS: una peste alta, e clar ca nu cumparam doar avioane ci si influenta, strategie, politica, politica externa. Iar americanii nu vor uita. Iar in 2018 ne vor VINDE doar daca o sa avem bani. Asta ar trebui sa ne preocupe: cum facem rost de bani in 2018. Daca atunci vom fi in aceeasi situatie ca cea de acum o sa ne uitam tot la preturi nominale, in loc sa intelegem ca de fapt, cumparam si atentia americanilor. Am putea lua exemplu Polonia, dar acolo e alta lume, alt aer, alta religie, alti oameni, alta demnitate....
            • +1 (1 vot)    
              corect (Joi, 9 august 2012, 20:50)

              Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

              eu iti dau plus ca te-au ingropat cativa cu minusuri aiurea. Chiar are sens ceea ce spui.
              Doar o observatie: Polonia a primit cel mai mare program de offset din istorie, 160%. Programul a fost extins aproape la intreaga industrie de aparare poloneza dar si la centre de cercetare universitara. In plus a venit la pachet si cu contracte exclusive de productie de componente de avion.

              Ei au putut si pentru ca au vrut!
        • +2 (2 voturi)    
          Spatiul aerian (Joi, 9 august 2012, 9:11)

          cetatean_cu_drept_de_vot [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          este curatat in prealabil de avioane de vanatoare apoi se trece la eliminarea instalatiilor SAM de la sol pana sa intre un B-52 in spatiul aerian al unei tari in situatie de conflict. Acest bombardier este inca folosit datorita capacitatii calei si a razei de actiune foarte mare. Deci doar cand e "safe" trimiti un B-52, in rest ai B-2 bombardier invizibil.
      • -1 (3 voturi)    
        Soimii nostrii (Joi, 9 august 2012, 9:27)

        Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        adica IAR-99 is cele mai bune avioane subsonice din lume la categoria lor.Si ieftine.Si la toate show-urile aviatice cu confruntari au castigat.Numa noi nu vrem sa ne cumparam produsul ca de..spaga ar fi in lei si nu in dolari.Pentru cunoscatori, noi am putea avea propriul avion multiroll.IAR-95 Spey si ne-ar costa mult mai putin decat rablele americane.Dar asta ar presupune investitii in industria locala, dezvoltare si promovarea produsului pe alte piete si ceva patriotism.Plus ceva spaga in lei.
      • -1 (1 vot)    
        check u're facts! (Joi, 9 august 2012, 14:42)

        PuceaLuciana [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        e 2015, atunci expira resursa de funcţionare a MIG-urilor. si daca e sa fim corecti, avem obligatie fata de interesul national in primul rand si apoi fata de NATO, nu de SUA. ma indoiesc ca n-ar mai vorbi obama cu noi daca am fi cumparat din alta parte. si, si asa, macar puteam negocia mai bine, ca polonezii de ex. oricum, ce zice dobritoiu e bullshit. doua luni, nu opt ani, de parca ar negocia el acuma totul de la zero. anyway, macar n-am cumparat vechiturile olandezilor.
      • +1 (1 vot)    
        Nu ne protejeaza nimeni (Sâmbătă, 1 septembrie 2012, 22:22)

        anon2012 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Tocmai pe unguri sa-i gasim sa ne protejeze, sustinuti de amicii de la vest care vin tot pentru cascaval. Dumnezeu cu mila!!!
    • -2 (6 voturi)    
      tot eu (Miercuri, 8 august 2012, 18:12)

      uica_john [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

      Si abia acum ma dumiresc eu de ce Ambasadorul American era asa de entuziasmat la Campia Turzii. Se cheama ca avea confirmarea ca deal-ul se va incheia si americanii vor mai vinde niste avioane romanilor ...
      Asa e, noi ne certam in tara, altii stiu sa isi urmareasca interesele.
    • +7 (7 voturi)    
      Iarta-l Doamne :) (Miercuri, 8 august 2012, 19:34)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

      Pentru ca nu da nimeni peste noi imediat, propun sa survolam spatiul aerian din zeppeline.
      Cert e ca si Basescu a declarat acum cateva luni ca am fi penibili daca am apela la altcineva sa ne survoleze spatiul aerian. Asadar, macar in interes national sa lasam propaganda deoparte, crezi ca poti?
      • +1 (5 voturi)    
        apolitic (Miercuri, 8 august 2012, 19:55)

        uica_john [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

        Sincer daca ai avea bani macar de zepeline n-ar fi rau. Sau cum sugerezi sa facem: sa taie si Ponta si Antonescu din pensii si salarii ca sa se ia avioanele cu efort bugetar in doar 2 luni in loc de 8 ani? Sau un nou imprumut FMI ? Alege.
        • +2 (2 voturi)    
          iti zic io solutia (Joi, 9 august 2012, 9:09)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

          cea mai simpla, ieftina si curata.
          dar nu este pe gustul clicii ilici(s)te de la conducerea statului.

          p'anume, sa fie rugati frumos, da frumos rau, nemernicanii, sa mute niscai avioane din italia si turcia, la kogalniceanu, sau la jegalia.
          adica, o baza a usaf si, dece nu, mutarea diviziei 101 airborne din kentaucky, la vaslui.
          si nu in ultimul rand, o baza permanenta, la mangalia, pentru flota a sasea.
          asta ar rezolva multe.
          • 0 (0 voturi)    
            nu se poate (Joi, 9 august 2012, 13:46)

            DT [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            asta cu Mangalia, din cauza conventiei privind tranzitul prin stramtori. Din pacate
    • +6 (8 voturi)    
      spera (Miercuri, 8 august 2012, 21:17)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

      si cacarau sa'i indulceasca pe americni.

      mai an, cand se discuta in csat, urlau latrinele ca luam epavele americanilor.

      se mai schimba omul(?) cand ajunge pe locul altuia.

      cotrocenii merita orice compromis.
      chiar si o liurghe :))

      jos iliescu si clica lui !
    • +3 (3 voturi)    
      - (Miercuri, 8 august 2012, 21:58)

      anon2012 [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

      1. nu este intelept sa se astepte sa dea cineva peste noi.

      2. si daca se intampla ceva, cu sau fara avioanele alea oricum suntem praf si pulbere pentru ca fara ajutor din exterior nu vom face fata.
  • +1 (13 voturi)    
    Nu avem nevoie de avioane multirol (Miercuri, 8 august 2012, 17:56)

    dumitrica [utilizator]

    Ni se pregateste o escrocherie de proportii, mai mare ca autostrada Bechtel.

    Romania foloseste cu succes, de multi ani, avioane Mig 21 pe care le si repara la Aerostar Bacau.

    Piata internationala este plina cu componente de Mig 21 la preturi de nimic. Multe din ele se fac chiar in Romania.

    Mig 21 modernizat are caracteristici asemanatoare cu F-16.

    Pentru F-16 trebuie sa apelam la americani daca este nevoie de reparatii, nu le putem face singuri.

    Nu este adevarat ca nr. de accidente in lume in care este implicat un Mig 21 este mai mare decit cel unde este implicat un F-16.

    Mig-urile din Romania zboara de 50 ani si vor mai putea zbura inca 50.

    Pentru cei care nu stiu Aerostar Bacau, asambleaza Mig-uri si fabrica partial componente pentru acestea inclusiv la motoare.

    Avioanele multirol achizitionate de Romania vor ajunge in scurt timp la gunoi ca si Mig-urile 29 cumparate in 1989 care din lipsa de piese de schimb au fost abandonate.
    • +3 (7 voturi)    
      ... (Miercuri, 8 august 2012, 18:40)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      resursa de zbor a migurilor expira anul asta...definitiv...au 50 de ani totusi. Nu mai poti repara nimic. Sau a-ti uitat cum ara bietele de ele terenurile patriei?
      • 0 (6 voturi)    
        tot eu (Miercuri, 8 august 2012, 19:09)

        uica_john [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Ok dar totusi... crezi ca alta prioritate nu are Romania ? Ti-a raspuns "dumitrica" ca se poate prelungi resursa MIG-21. In Romania, de catre o societate romaneasca. Sa lasam pe "mai tarziu" ce nu e nevoie sa facem azi. Doar o sugestie... oricum.
        • +2 (6 voturi)    
          pai aia e... (Miercuri, 8 august 2012, 19:20)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui uica_john

          nu se mai poate prelungi..metalul e prea..."batran"...microfisuri, etc... la sfarsitul anului ramanem doar cu Soimurile.

          Romania are multe alte prioritati dar avem si tratate care trebuiesc respectate. Si colac peste pupaza mai suntem si la granita NATO, ca daca eram sa zcem ca Austria in centru hai ca mai puteai ignora...

          Numai ca a picat ca nuca in perete cu crizele astea. Oricum se vor trage si comisioane, asta e clar, dar heh...trebuie facuta si asta.
          • -1 (3 voturi)    
            nu stiu, zau (Miercuri, 8 august 2012, 19:38)

            uica_john [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

            Greu sincer . daca ar fi sa voteze populatia ar intreba cate miliade( nu milioane) de euro/usd s-au cheltuit in ultimii 23 de ani pe avioane. Si-ar mai intreba unde sunt acele avioane. SI-ar mai intreba un singur lucru: de ce nu facem o licitatie cu caiet de sarcini. sa luam de la EUROCOPTER. Intreb si eu, asa, ca oricum discutam discutii... se pare ca domn ministru a decis deja.
            • +1 (5 voturi)    
              Stimabile, (Miercuri, 8 august 2012, 22:20)

              Kalman GaborTandari1317279757995 [anonim] i-a raspuns lui uica_john

              EUROCOPTER, se ocupa cu fabricarea de elicoptere. Daca domnia ta ai in vedere Eurofighter probabil, tin sa zic ca acel avion, gol, fara nicio dotare, costa in jur de 70mil E/buc. fara pregatirea pilotilor, fara nicio sursa externa acrosata. 24 de scule din acelea, absolut nude, ne-ar costa mult mai mult decat avioanele multirol americane.
              • 0 (0 voturi)    
                mersi (Joi, 9 august 2012, 13:29)

                uica_john [utilizator] i-a raspuns lui Kalman GaborTandari1317279757995

                mersi pentru corectare. Cred ca e prea mare agitatia cu prioritatile armatei. Din punctul meu de vedere mi se pare ca avem alte prioritati dar ma rog nu decid eu. Ideea e ca sunt enorm de multi bani. Si lipsesc prea multe alte chestii ca sa mai spargem avioane. Tu realizezi ca avioanele astea costa cat vreo 300 de km de autostrada? la cheie? Nu din ai ade Bechtel ci din aceea de la Vinci
              • 0 (0 voturi)    
                Eurofighter (Sâmbătă, 22 septembrie 2012, 18:02)

                thor_544 [utilizator] i-a raspuns lui Kalman GaborTandari1317279757995

                Da, costa mai mult dar sunt noi! Si au un program offset care ar crea locuri de munca...si sunt din UE unde suntem si noi ...si asa ne privesc urat europenii ca am sarit sa ratificam nu mai stiu care tratat cu SUA fara sa ne consultam mai intai cu ei !
      • 0 (0 voturi)    
        mig ... (Sâmbătă, 22 septembrie 2012, 17:58)

        thor_544 [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        ,,ati uitat''
    • +3 (3 voturi)    
      aaa... (Miercuri, 8 august 2012, 18:42)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      si inca ceva.
      Mai devreme sau mai tarziu, conform regulamentelor NATO, tot trebuie sa trecem pe echipament si armament compatibil NATO.
      • +1 (5 voturi)    
        Avioanele Mig 21 sunt compatibile NATO (Miercuri, 8 august 2012, 20:19)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Avioanele Mig 21 din Romania sunt compatibile NATO.
    • +9 (9 voturi)    
      trei chestii (Miercuri, 8 august 2012, 21:53)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Mig 21 este inferior unui F16 in lupta la vedere. Nu are aceleasi caracteristici de zbor. Nu cara la fel de mult si nu este multirol.

      Romania NU produce MIG21! Doar repara.

      Din cauza rezistentei la oboseala, ar fi o minune ca avionul MIG21 din dotare sa mai zboare doi ani!

      Sunt de acord ca F16 este o teapa pentru noi, pentru ca la aceeasi bani ne-am fi putut permite un numar egal de avioane SAAB39 Gripen (performante aproape 90% similare cu F16) si cu un program de offset 100%! Practic luam avioanele gratis din cauza ca SAAB ar fi investit o suma egala in industria romaneasca!

      Decidentii nostrii politici au decis sa suga licuriciul in loc sa se gandeasca la ceva util pentru tara...

      Fereste-ma Doamne de politicienii romani care-mi vor binele, pentru ca de dusmani ma apar si singur!
    • 0 (4 voturi)    
      Nu avem, avem... (Miercuri, 8 august 2012, 22:16)

      Kalman GaborTandari1317279757995 [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

      notiuni depreciate, toate aceste afirmatii. Tin sa amintesc ca Aerostar Bacau e parte a firmei Elbit Systems (Israel) care printre altele, modernizeaza F-16-le israeliene. Nu duce dumneata grija a ce e nevoie, pentru ca e nevoie de avioane. iar pentru atati cunoscatori, pot spune atat: da, vom achizitiona modelul Block 25, pe care Aerostar Bacau le va face un upgrade de nivelul block 50/52, adica ultima generatie multirol. Apropos, asta-i un avion harsait in multe coflicte adevarate, cu o gramada de victorii aeriene la activ. Scorul F15-MIG, e 60-0 in favoarea americanului.
      • 0 (2 voturi)    
        de unde fras ai scos-o si pe asta? (Joi, 9 august 2012, 0:24)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Kalman GaborTandari1317279757995

        Elbit nu are nici o actiune din Aerostar!
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Aerostar

        Vezi ca il confunzi cu AEE Electronics tot din Bacau!
        http://www.aee.ro/ro/home.htm

        AEE Electronics nu se ocupa de mentenanta si reparatia avioanelor ci de subansamble electronice.

        Mai ceva ca la radio Erevan....
        • +2 (4 voturi)    
          stimabile, (Joi, 9 august 2012, 1:05)

          Kalman GaborTandari1317279757995 [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

          nivelul de dotari se afla la nivelul avionicii, iar Elbit aproape a somat Romania, inca din anii '90 sa cumpere ce trebuie. Pentru cultura dumitale, avionica nu inseamna mentenanta, inseamna dotari la nivelul de upgrade de care pomeneam. In fine, n-am chef sa intru-n polemici sterile. Una peste alta, F16 Block25, va cumparat pe 0USD. Cele 1,3 mld USD presupune antrenamentul pilotilor si dotarea avioanelor la capacitatea de upgrade de nivel Block50/52. Si ghici cine o va face. Mda, Elbit Systems.
          • 0 (0 voturi)    
            stimabile (Joi, 9 august 2012, 20:58)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Kalman GaborTandari1317279757995

            eu zic sa-ti recitesti sursele.
            Este posibil ca F16-le pe care-l cumparam sa fie deja varianta MLU (mid-life update) ceea ce il apropie foarte mult ca si avionica de Block52. De asemenea este posibil sa fie chel si sa trebuiasca sa-i facem upgrade.
            Daca ii facem upgrade la standardul F16I (Sufa) ar fi bine! Dar cred ca sunt vise.

            Ce are ce ai zis tu cu ceea ce am zis eu?
            Apropos, nu compara un avion de suprematie aeriana F15 cu un avion de front multirol F16.
            Nu exista comparatie!

            Nu ne-a somat nimeni pentru upgrade, ci noi am umblat dupa cineva care sa ne ajute la un upgrade deoarece s-a inchis robinetul de piese de la rusi in momentul cand noi am facut cunoscuta intentia de a accede la NATO.
      • 0 (0 voturi)    
        scor (Sâmbătă, 22 septembrie 2012, 18:07)

        thor_544 [utilizator] i-a raspuns lui Kalman GaborTandari1317279757995

        ...60- 0 ? Pai in Vietman aia nici nu aveau avioane si tot au castigat...Mai usor cu scorurile astea nete in favoarea F16-ului ! Asa uita-te la ce a facut Mig-ul in Afganistan sau in alte conflicte...
  • +4 (4 voturi)    
    Graba de a incasa spaga... (Miercuri, 8 august 2012, 19:19)

    IoanaDC [utilizator]

    Doua luni in loc de opt ani, mai ceva ca Fat Frumos! Oare la cat se ridica spaga?
    • +3 (5 voturi)    
      aia... (Miercuri, 8 august 2012, 19:30)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui IoanaDC

      va fi serioasa...undeva la 5-10 la suta...cam 200-400 de milioane presupun asa din burta...

      dar avioane tot trebuie sa luam.
  • +4 (4 voturi)    
    ha ha (Miercuri, 8 august 2012, 19:24)

    Vlad-I [utilizator]

    Ponta ca sa-i faca pe americani mai putini critici cu prostiile lor, hop cu contractul.
  • +1 (5 voturi)    
    Precizare (Miercuri, 8 august 2012, 19:38)

    STEFAN A. [utilizator]

    - Mig 21 Lancer ajung la limita vietii operative a celulei . Adica structura de baza a vionului , pe care se afla montate toate celelalte aparate , fuselaj , dispozitive , etc , ajunge la limita de viata . Nu se poate reconditiona cu o sudura aici si un surub acolo . E nevoie de o reconstructie , regenerare laborioasa a intregului avion . Si asta costa o valiza de bani / exemplar . Cum piese , subansamble originale nu se mai gasesc de mult pe piata , se practica "canibalizarea" . avioane mai vechi care vin demontate pentru a asigura piese de schimb altora .
    - Problema de baza e asigurarea finantarii unei achizitii de avioane multirol (noi sau second hand) . care efort financiar nu inseamna doar achizitionarea acestora . Inseamna :
    - bani pentru a forma pilotii
    - bani pentru a pregatii echipele de intretinere si reparatii ( in toate specialitatile necesare )
    - bani pentru a asigura cumpararea armamentului necesar (bombe , rachete , proiectile pt. tunul/mitraliera din dotare )
    - bani pentru a sigura numarul minim de ore de zbor/an a pilotilor (combat ready = gata de lupta ) Norma NATO prevede cel putin 180 ore zbor /anual/pilot .Actualmente pilotii romani au o medie de 50 ore zbor /anual .
    Toate astea inseamna dragi tovarasi cheltuieli ridicate de ordinul sutelor de milioane de dolari anual. Pentru ani buni . De regula zeci de ani . Daca vrem avioane doar de parada , sa se umfle pipota in noi de mandrie si atit , fara nici o capacitate de lupta reala , ne descurcam si cu ceva vechituri imprumutate .
    • -1 (1 vot)    
      Aerostar Bacau fabrica structuri de Mig 21 (Miercuri, 8 august 2012, 19:52)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Absolut orice parte a structurii unui Mig 21 se fabrica la Aerostar Bacau.
      • +3 (3 voturi)    
        uhm (Miercuri, 8 august 2012, 22:22)

        Kalman GaborTandari1317279757995 [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        glumesti, sper. Nu cred ca MAPO-Rusia sa fi vandut vreo licenta de fabricatie a vreunui reper de Mig lui Aerostar bacau. Sa fim rezonabili, totusi.
    • -1 (3 voturi)    
      Citez din pagina Aerostar Bacau reparatii Mig 21 (Miercuri, 8 august 2012, 20:01)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Avionul de lupta MiG-21, toate versiunile

      Reparatia a peste 3,500 avioane
      Prelungirea resursei
      Modernizari si noi pachete de avionica
      Reparatia tuturor sistemelor si agregatelor si testarea pe bancuri de proba specializate

      Motoare Mig-21: R-11F-300, R-13-300, R-25-300, motor turbostarter Saphire 5

      Reparatia completa a peste 6,000 motoare
      Inlocuirea pieselor si echipamentelor defecte
      Echilibrare dinamica
      Asamblare, testare pe banc si reglaj
      • +3 (3 voturi)    
        Mai rasfirati baieti . (Miercuri, 8 august 2012, 20:17)

        STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Matale @dumitrica confunzi grosolan .
        Una e ce ai reparat in 30-40 de ani de existenta a uzinei , cind piese de schimb se gaseau peste tot si alta e sa sti de ce e nevoie sa faci la cele citeva putine MiG-21 Lancer ramase la zbor . Ca sint deja o gramada parcate "la fier vechi" .
        Daca te interesa , se preconiza oficial o canibalizare a multor avioane pentru a avea citeva apte de zbor.

        Pentru dumneavoastra si Dacia 1300 trebuia tinuta in productie ca era fabrica veche , piese de schimb le produceau romanii cu gramada (prost si mult) dar eram mandri . Ca era depasita tehnologic si din punct al sigurantei calatorilor , e neimportant . La fel cu MIG 21 care de fapt erau cumparate din URSS ca nu le construia nimeni in Romania .
        De ce nu va intrebati pentru care motiv MIG 29 (net mai modern si mai tehnologicdecit MIG- 21 ) din dotarea aviatiei romanae au fost vindute la altii si noi ne chinuim cu vechiturile astea ?
        PS . Ungaria zboara pe Grippen inchiriate , Polonia pe F-16 cumparate , cehii tot pe Grippen inchiriate dar noi nu si nu . Ne tinem MIG 21 Lancer pina la sfirsit . Cum ne tinem si gramada de piloti morti (11) in 10 ani pe acest avion . Logica beton .
        • +1 (5 voturi)    
          Oarecum adevarat (Miercuri, 8 august 2012, 20:50)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

          Marea problema cu avioanele care pica nu tine de lipsa de antrenament sau neaparat costul ridicat al benzinei. Problema este ca in 1990, o minte luminata a Romaniei a hotarat cu de la sine putere ca noi trebuie sa intrerupem legatura cu URSS (inca era URSS). In acel moment singura noastra piata de desfacere a bunurilor de consum era URSS. Asa au dat faliment fabricile de incaltaminte, de textile, fermele avicole si zootehnice. Toate din cauza orgoliului unei persoane care a vrut (fara succes din pacate) sa demonstreze ca s-a rupt de comunism. Dar cum o actiune are parte intotdeauna de o contra-actiune, rusii au incetat sa mai importe de la noi ce importau, au incetat in acelasi timp sa mai livreze echipamente de schimb pentru avioane/tancuri. Efectul a fost ca MiG-29 au fost scoase din uz imediat ce perioada de zbor a expirat, deoarece eram prea inapoiati tehnologic pentru a face piese de schimb pentru ele, in timp ce la MiG-21 ne-am apucat sa facem motoare net inferioare calitativ. De asta cadeau. Motoarele cedau foarte repede fiind facute din materiale improprii.
        • +2 (2 voturi)    
          precizare (Joi, 9 august 2012, 6:57)

          Arl [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

          Mig-ul 29 cel atat de laudat, avea motoare cu o resursa de zbor de 300 ore. Adica dupa 300 de ore la gunoi cu ele! Si faceti un calcul: 2 motoare pe avion, cate 2,3 piloti pe aparat care zboara minim 100 ore pe an si gata. La cel mult 2 ani se schimba motoarele. Cateva milioane de euro fiecare motor inmultit cu 2, inmultit cu numarul de avioane rezulta ce? O caruta uriasa de bani!
          Sau le tinem la sol, zboara baietii cat sa n-si piarda mana si ne mandrim ca le avem....
          • -1 (1 vot)    
            Domnule @ Arl (Joi, 9 august 2012, 11:50)

            STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Arl

            Motoarele se pot schimba cu modele mai performante construite tot de rusi . Drept dovada , in RFG se afla inca in plina capacitate de zbor MIG 29 din fosta RDG . La fel in Ungaria si Bulgaria . Polonezii au si Su 22 in dotare care si zboara .
            • 0 (0 voturi)    
              Posibil (Joi, 9 august 2012, 19:13)

              Anjo [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

              Dar niciunul din statele enumerate nu l-a avut pe Ion Iliescu la conducere. Noua nu ne dau rusii nici cu bani motoare pentru ca i-am jignit profund in anii 90. Si ca fapt divers, Romania este singura tara din fostul Pact de la Varsovia careia URSS/Rusia a cerut drepturi de licenta pentru fabricarea derivatelor AK-47.
  • +5 (5 voturi)    
    repede pana nu vine Base inapoi la CSAT (Miercuri, 8 august 2012, 21:39)

    dadan [utilizator]

    mai ales ca a avut grija Crinisor sa-l elimine pe Fota de acolo ca sa nu mai fie nici o piedica... adica in doua luni totu-i semnat si parafat.... cam suspec cand despre chestia asta a vorbit Base de ani de zile....dar cascavalul merge la cine semneaza, nu? ca doar e vorba de interesul national nu? ce ne mai plac noua privatizarile si achizitiile astea cu clauze si contracte secrete....
  • +3 (3 voturi)    
    oferta (Miercuri, 8 august 2012, 22:04)

    efz [utilizator]

    SAAB era net superioara in termeni financiari dar cred ca nu mai raminea suficient pt.comisioane
  • +6 (6 voturi)    
    Si daca... (Miercuri, 8 august 2012, 22:34)

    Gelu. [utilizator]

    "Ministerul Apararii VA ACCELERA achizitionarea avioanelor de vanatoare americane F-16"

    "Si daca vor "sa faca frumos" in fata americanilor ?
    Si daca vor "sa-si cumpere linistea" in fata "marelui licurici" dupa "revolutia borfasilor" ?
    Nu credeti ca ar vinde si aerul din Romania, daca s-ar putea, pentru a-si pastra si consolida
    pozitiile proaspat dobandite cu kalasnikov-ul democratiei USL-iste ?
    Asta este "urgenta Romaneasca" acum ?
    Sau haita doreste sa se legitimeze cat mai repede !?
  • +2 (4 voturi)    
    Hmm.. avem bani! (Miercuri, 8 august 2012, 22:50)

    SebiNick [utilizator]

    Poate din cauza asta Ambasada SUA nu a prea mai comentat despre noul Guvern si instabilitatea din tara.
    Ce le-o fi zis ? "stati linistiti, ghetele voastre vor fi curatate in continuare - ne imprumutam de la FMI si sprijinim economia SUA cumparand American Junk"
    NO WORRIES, ca de! trebuie sa fim NATO compliant.
    Oare cat costa avioanele ? Sunt cam chior la ora asta si nu am vazut suma.
  • +4 (4 voturi)    
    Perversitate (Miercuri, 8 august 2012, 23:01)

    Trojan.H [utilizator]

    Declaratie menita sa-i fezandeze pe americani, sa faca ciocu mic. Exclus asa ceva!
  • +8 (8 voturi)    
    ... (Miercuri, 8 august 2012, 23:05)

    muzule [utilizator]

    mai clar ca acum nu se poate vedea rolul "ambasadorului" Gitenstein. Nu e decit salesman-ul SUA, mai precis al marilor corporatii americane, ca oricum banii pe F-19 nu se duc la amarastenii din Kentucky...
    A criticat si el asa cu juma de gura FSN-ul revenit la putere, ca sa-i faca sa incheie rapid contractele, cit e fierul cald... Ponta si Crin dau banii nostri pe "avioane", ca taxa de protectie ca sa stea si fesele lor la Cotroceni...
    intre timp poporul se crede electorat...
  • 0 (2 voturi)    
    de ce avioane? Nu mai (Joi, 9 august 2012, 0:37)

    __alex__ [utilizator]

    aveau niste sicrie plutitoare Marea Britanie?
    Acolo se lua direct comisionul...
  • +7 (7 voturi)    
    Linguseala (Joi, 9 august 2012, 8:02)

    Diletant [utilizator]

    Se pun bine cu americanii, ..., ca pana la urma totul se reduce la bani si oricum nu platesc din buzunarul lor!
    Liberalizeaza anticipat preturile la energie (de orice fel ar fi ea) si se pun bine si cu UE ... si tot pe spinarea noastra.
    Totul si peste tot e despre bani.
    Doar nu ne imaginam ca am intrat in UE ca asa am vrut noi. Asa au vrut ei. Aveau nevoie de piata de desfacere. Acum, dupa ce Iliescu a sprijinit vechea garda sa puna pe chituci toata economia Romaniei, care, asa blamata cum era ea, facea totusi concurenta pe plan extern ... se pare ca se mai poate, totusi suge cate ceva.
    Mie si acuma mi se pare ciudat l-au impuscat pe Ceausescu tocmai cand Romania terminase de platit (cu ingrozitoare sacrificii ce-i drept) toate datoriile externe. A venit Iliescu si le-a promis ca ... lasa, facem noi rost de altele! Cum? Prin mita si coruptie, lasam poporul asta sa zburde cativa ani, crezand ca o duce mai bine si apoi inchidem robinetul dand vina pe Basescu ca a imprumutat de la FMI banii pe care i-am bagat noi in buzunar.
  • +2 (2 voturi)    
    36 ani (Joi, 9 august 2012, 11:05)

    scepticu [utilizator]

    F-16 a intrat in productie in 1976.
    MIG21 prin anii 60.
    O fi migul batran , dar si F16 tot bunic este.
    Mie afacerea asta imi suna ceva de genul cumparam fier vechi la pret de avion.
  • +2 (2 voturi)    
    f 16 (Joi, 9 august 2012, 11:59)

    Mats [utilizator]

    Ma intristeaza cate baliverne se spun aici. Cititi oameni buni, informati-va, apoi dati-va cu parerea. Cum Bulgaria avea rolul de a tine piept Greciei in timpul Razboiului Rece si de a asigura flancul sudic pana veneau rusii, motiv pt care avea si o armata mult mai bine dotata decat a noastra, un rol similar ar putea sa il aiba si Romania in cadrul Nato, tinand piept rusiei in cazului unui atac pana la detasarea trupelor Nato in zona. Aparate F 16 echipate cu rachete aer aer AIM 120 AMRAAM si legate prin datalink pot neutraliza cu usurinta aparate MIG 29 sau SU 27 de prima generatie. Logistic conteaza si vechimea avionului dar in ziua de azi conteaza armamentul asa ca eu sunt de acord sa cumparam si niste zmee atata timp cat pot lansa AMRAAMURi sau rachete aer aer sau aer sol de ultima generatie. Problema este ca Dobritoiu vorbeste tampenii cu generatia a 5 (Raptor, PAK Fa si alte ozenee sunt de generatie 5 nu f 16). Problema e doar obisnuinta romanului de a sta capra si a cumpara la mana a doua. Oferta Gripen e mult mai avantajoasa dar cine sa ia o decizie inteligenta in tara asta? POnta? Cacarau? Astia nu stiu sa faca diferenta intre un elicopter si un avion.
    • 0 (0 voturi)    
      Ponta si F 16 (Joi, 9 august 2012, 13:18)

      seb75 [utilizator] i-a raspuns lui Mats

      Vezi ca decizia cu F16 e politica nu militara si a fost luata deja la presiunea lui Base ...
      Ponta doar se gudura pe linga SUA ca sa dea bine (cum zicea cineva mai sus)
    • 0 (0 voturi)    
      o opinie (Joi, 9 august 2012, 13:42)

      uica_john [utilizator] i-a raspuns lui Mats

      De ce nu facem ca ungurii, sa ne atrenam pe avioane inchiriate? Sau si mai ieftin: de ce nu folosim simulatoare? Unii vad problema din privinta securitatii( cum ca aceste avioane asigura p securitate pentru cat...10-20 minute pana vor fi doborate...ok, si mai departe, ce mai cumparam de cateva miliarde ca sa ne asiguram alte 10-20 de minute de securitate?) eu o vad din privinta banilor. De ce nu luam ce e mai ieftin pentru toti? Cine vede un razboi in zare? pe principiul asta trebuia toti sa fim deja mutati in bunkere,nu?
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 9 august 2012, 17:22)

      muzule [utilizator] i-a raspuns lui Mats

      mai lasa frate Nintendo si mai iesi si tu din casa... atita aberatie pe tema "Romania tinind piept Rusiei pina ajung americanii" e de neimaginat... noroc ca americanii nu citesc hotnews, ca ar lesina de ras...
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare despre Soimuri? (Joi, 9 august 2012, 13:48)

    DT [utilizator]

    Astea cat si cate mai zboara? Sunt inarmate corespunzator? Ma refer la rachete aer-are, pt ca fiind subsonice, la ele tunurile/mitraliere nu prea au efect contra unor tinte aeriene, altele decat elicopterele
    • +1 (1 vot)    
      Zboara si nu prea (Joi, 9 august 2012, 15:50)

      Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui DT

      IAR-99 SOIM zboara in continuare dar e folosit doar pentru antrenament.ceea ce e mare pacat avand in vedere calitatile lui.IAR-93 a fost retras la sol definitiv si cateva modele au ajuns pe la niste primarii care le-au pus ca obiecte de expozitie.si asta e pacat deoarece fiind in NATO avem acces la ceea ce n-am avut in 78.Adica motoare performante.Ca si un fapt un IAR-93 construit de la 0 dar cu un motor de generatie noua care sa il propulseze pina pe la 1,3-1,5 mach si avionica de la elbit(aceasi de pe IAR-99) ar costa in jur de 18 mil. de dolari.Adica cu banii dati pe 16 rable americane am avea 72 de avioane.cam mare diferenta
    • +1 (1 vot)    
      soimuri (Joi, 9 august 2012, 15:56)

      Mats [utilizator] i-a raspuns lui DT

      soimuri sunt 22 din care 12 modernizate si 10 standard. pot sa mai zboare mult si bine daca nu se inchide fabrica de la craiova. sunt avioane de antrenament si eventual CAS (close air suport).SUnt inarmate super corespunzator pt rolul pe care il au.
  • 0 (0 voturi)    
    Nedumerire (Joi, 9 august 2012, 14:50)

    mansapiens [utilizator]

    Am tot observat diverse pareri pe aici. Poate sa ne spuna cineva care e diferenta intre F16 Block 50 si Grippen 39? De ce sustin unii ca e mai buna oferta SAAB? Am inteles ca pentru F16 nu se plateste avionul, dar se plateste upgrade-ul. Stie careva daca au existat teste sau dog-fights intre F16 si Grippen?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Joi, 9 august 2012, 15:29)

      Mats [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

      Ok.
      Diferenta intre block 20 sau 25 si 50 sau 52 (ce nu cred ca pupam noi) este legata de sistemul radar mai performant, puterea motorului si armamentul de care dispune. Evident blockurile vechi au mult mai multe ore de zbor si e mult mai posibil sa ''cada'' chestii de pe ele. Armamentul si radarul sunt foarte importante daca vrei sa dobori de la distanta formatii de Su 24, Mig 29, SU 27, Su 25 sau cu ce mai vin rusii pe aici, inainte sa te angajezi in lupta manevriera (dogfights) in care sansele cu f 16 e sa ti-o cam iei, asta daca nu ai piloti experimentati. Oferta Gripen este mult mai avantajoasa deoarece avioanele ar fi nou noute (din ce cunosc) intretinerea se face mult mai simplu si se creeaza locuri de munca prin programul de offset pe care il include oferta.

      uite despre block 50/52:

      The first Block 50/52 F-16 was delivered in late 1991; the aircraft are equipped with improved GPS/INS, and the aircraft can carry a further batch of advanced missiles: the AGM-88 HARM missile, JDAM, JSOW and WCMD.[5] Block 50 aircraft are powered by the F110-GE-129 while the Block 52 jets use the F100-PW-229.

      Ceea ce mi se pare stupid e ca ne chinuim sa cumparam 2 escadrile de avioane moderne care ok, in caz de razboi sa zicem ca la 24 de f 16 in aer cad cam dublu sau triplu miguri si suhoiuri pana sa le deajos pe ale noastre numai ca razboiul se poarta acum de la distanta. Pana sa decolam noi cu ele rusii ne bombardeaza cu rachete de pe mare si uscat aerodromurile de ne sar dintii din gura. Cel mai intelept ar fi sa se investeasca masiv in sisteme moderne de aparare antiaeriana la distante lungi si medii. Ce rost are sa cumpar un avion atat de scump cand pot sa cumpar o baterie de http://en.wikipedia.org/wiki/NASAMS care ar da jos in veselie pe rusi, unde mai pui ca sunt si foarte mobile (e un exemplu)
      • 0 (0 voturi)    
        P.S (Joi, 9 august 2012, 15:40)

        Mats [utilizator] i-a raspuns lui Mats

        * nu ma refer la ''o'' ci la multe baterii antiaeriene, completate de statii radar performante, sisteme de bruiaj electronic. Uite cate probleme au avut rusii in Georgia cu aviatia, le-au dat jos bombaridere TU 22M3 si alte aparate cu sisteme rusesti invechite (KUB, BUK). Iti dai seama ce ravagii ar face sistemele moderne si mobile in aviatia lor. * celui care sustinea mai sus ca mai zboara migu 29 la nemti, sa stii ca nu mai zboara demult, l-au dat polonezilor, nu au ce sa mai faca cu el nemtii. Iar rusii nu o sa iti dea niciodata motoare de schimb, mai ales noua :))
  • 0 (0 voturi)    
    i-au cumparat si pe americani (Joi, 9 august 2012, 15:54)

    Florin1982 [utilizator]

    Voi nu v-ati prins ca prin aceasta achizitie guvernul USL nu face altceva decat inchide gura americanilor care au sarit in sus cand au vazut lovitura de stat?
    De ce nu se cumpara Grippen- avioane noi ? In oferta Saab este inclus un offset de 120%,


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by