DEZBATERE

Vacanța forțată de două săptămâni: Ce spun reprezentanții părinților și elevilor și liderii sindicali / „Ministerul nu a făcut nimic să sprijine școala online”/ „Dacă s-ar merge pe predare online, copiii ar fi ocupați și ar sta mai mult în casă”

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 21 octombrie 2021, 16:41 Actualitate | Educatie


Elevi revenind la cursuri la Scoala 190 din Bucuresti
Foto: Agerpres
Ce urmează după cele două săptămâni de vacanță forțată, se întreabă reprezentanții celor trei părți implicate în sistemul de învățământ - elevi, profesori și părinți -, existând teama că rata de infectare nu va scădea suficient. Unii dintre ei ridică problema că o vacanță ar putea avea efectul opus - creșterea mobilității în societate, în timp ce școala online i-ar fi ținut pe copii acasă, ocupați, iar măsura ar fi putut avea efectul scontat. Vezi în articol punctele de vedere ale Federației Naționale a Părinților, care i-a transmis și o scrisoare șefului statului, ale Consiliului Național al Elevilor și liderilor principalelor federații sindicale ale profesorilor.
  • Evoluția epidemiologică din școli ne arată că din punct de vedere al numărului de elevi infectați avem o stagnare la 16.000 de elevi și preșcolari infectați. Exact atâția aveam și cu o săptămână în urmă, deci ar trebui să fie mai mic numărul de infectări.
  • Ne vom consulta cu experți în epidemiologie pentru a avea răspunsul exact”, a afirmat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24, întrebat cum ar trebui să arate situația epidemiologică la sfârșitul acestor două săptămâni pentru ca elevii să se întoarcă la școală.
Citește și:

Iulian Cristache: Ministrul acceptă că nu a făcut nimic. Nu suntem de acord cu decizia






Președintele FNAP, Iulian Cristache, a spus pentru HotNews.ro că decizia contravine tuturor punctelor de vedere avute până acum de ministrul Educației.
  • „Este o decizie cu care nu suntem de acord, care contravine tuturor punctelor de vedere pe care le-a avut ministrul Educației de a face școală oricum și oricând fără să țină cont măcar de deciziile DSP-urilor sau de deciziile la nivel de CNSU, adică să treci de la școală oricum și oricând și la incidență de 20 la mie, fără să iei în calcul școala online, și acum să închizi școala, este ceva ce nu se leagă”, a declarat Iulian Cristache.
Cristache afirmă că la baza deciziei ar sta componenta financiară, „și anume de a nu da indemnizațiile pentru părinții care stau cu copiii acasă pentru școala online” sau faptul că unele școli nu au căldură.

El acuză ministerul Educației de „incompetență generală, pentru că „nu fost în stare să pregătească niște conținuturi adaptate pentru școala online, să pregătească profesorii, testarea în masă și testările”.

Această decizie „nu face altceva decât să acopere inacțiunea de la ministerul Educației din ultimele luni, practic ministerul nu a făcut nimic care să sprijine școala online”.

FNAP a transmis joi și o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis în care afirmă că „își exprimă totalul dezacord cu privire la anunțul deciziei ca toți elevii să se afle în vacanță școlară” și avertizează că „faptul că toți elevii se vor afla în vacanță nu va conduce la o reducere a mobilității ci, din contră, o va intensifica”.

„O vacanță pe termen nedefinit (nu avem siguranța că peste 2 săptămâni situația epidemiologică se va îmbunătății semnificativ și elevii vor putea reveni în bănci), în mijlocul primului semestru şcolar, înseamnă o întrerupere bruscă a ritmului de învățare al elevilor, anulându-se, practic, tot efortul depus de dascăli de la începutul anului școlar”, mai spun aceștia.

Scrisoarea în întregime poate fi citită aici


Consiliul Național al Elevilor: „Ne manifestăm dezacordul cu privire la o prelungire a acestei vacanțe”



Consiliul Național al Elevilor a transmis în cursul zilei de joi un comunicat în care cere o ședință de urgență convocată de către ministerul Educației, „astfel încât să se poată stabili modificările survenite ca rezultat al impunerii unei vacanțe de două săptămâni.”

  • „De asemenea, solicităm ca, în orice fel de ipoteză de lucru, să se aibă în vedere menținerea calendarelor examenelor naționale în forma cunoscută în prezent, precum și a datei de finalizare a cursurilor în anul școlar 2021-2022.”






  • „Este evident că autoritățile trebuie să clarifice modul în care va fi modificat anul școlar în curs, dar și să prezinte de urgență situația infrastructurii din unitățile de învățământ (dotarea cu teste non-invazive), precum și alte eventuale măsuri complementare care pot suferi modificări, incluzând calendarul susținerii examenelor naționale.
  • Dacă semestrul I va fi micșorat cu două săptămâni, iar orele se vor recupera în semestrul al II-lea, Ministerul Educației trebuie să adopte o derogare de la dispoziția referitoare la numărul minim de note la o disciplină, pentru a nu aduce elevii și profesorii în ipostaza de a forța metodele de evaluare în mod inutil, având în vedere că nu vor fi fost parcurse toate conținuturile curriculare.
  • Pe de altă parte, solicităm în mod ferm ca, după cele două săptămâni de vacanță, autoritățile să asigure un cadru legal unitar și predictibil pentru funcționarea școlilor, precum și să asigure testarea non-invazivă a elevilor și a personalului din învățământ de cel puțin două ori pe săptămână, fără să mai tergiverseze în mod vădit procedura de licitație și de achiziție. Nu ne putem asuma ca, după o astfel de măsură de compromis,școlile să fie în continuare nepregătite pentru desfășurarea actului educațional față în față.
  • Totodată, ne manifestăm dezacordul cu privire la o prelungire a acestei vacanțe de două săptămâni sau cu o trecere unitară, la nivel național, în scenariul online, având în vedere faptul că pierderile generate de astfel de măsuri vor fi imense, imposibil de recuperat pe parcursul acestui an școlar.”

Ce spun liderii sindicali din Educație






Marius Nistor, președinte al FSE Spiru Haret: Nu văd bine nicio variantă. Toată lumea trebuia să fie mult mai responsabilă in vară


„Nu văd bine nicio variantă - și varianta online are deficiențe, și varianta aceasta cu vacanța forțată. Dar cine a forțat-o? Noi am forțat-o, pentru că nu am respectat niciun fel de regulă în această vară, pentru că nimeni nu ne-a pregătit pentru valul patru deși se știa că vine așa ceva. Iar acum încerci să găsești o soluție dar niciuna nu este suficient de bună. Pentru că dacă ar fi să mergem pe predarea online, vor fi favorizați elevii care provin din medii favorizate, cei care au acces la internat, familii care își permit să îi ducă la afterschool, iar cei provenind din medii defavorizate vor fi privați de acest drept. Cu alte cuvinte unii vor evolua, alții vor stagna”, afirmă Marius Nistor, liderul Federației „Spiru Haret”, pentru HotNews.ro.

Se poate recupera perioada aceasta?

  • „Un cadru didactic poate face efortul de a recupera, ținând cont de planurile cadru și de programe. Pot fi identificate soluții. Avem și săptămâna de „școală altfel”, care poate ajuta. Dar este o incertitudine totală legată de ce va fi peste două săptămâni.”
Nistor face referire la rândul său la posibilitatea ca această vacanță să ducă de fapt la amplificarea numărului de cazuri, dacă elevii vor merge în diferite locuri precum mall-uri sau cluburi.

  • Discuțiile au fost în felul următor - dacă s-ar merge pe predare online, copiii ar fi ocupați și ar sta mai mult în casă. Dacă este doar vacanță, totul ar depinde de responsabilitatea părinților, pentru că un copil în vacanță are tendința să circule, prin mall-uri, cluburi, sau orice alte spații. Și atunci în loc să împiedicăm extinderea acestei pandemii din contră, o vom amplifica.

Ce spun profesorii?

  • Părerile sunt împărțite. Colegii din urban și-ar dori școală online, colegii din zonele unde știu că online-ul funcționează deficitar nu și-ar dori. Cu online-ul la învățământul preșcolar sunt probleme. Nu pot să îl învăț pe cel mic să scrie să citească online. Apar problemele de natură psihică.

Simion Hăncescu, președinte FSLI: „Guvernul nu a făcut nimic pentru școala online; O variantă de recuperare - să se renunțe la o parte din vacanța de primăvară”






„Părerile sunt împărțite. Argumentul prezentat de ministerul Educației este acela că în momentul de față jumătate dintre elevii din țară pot beneficia de predare online. Ceea ce este impardonabil. Nu pot să spun decât că vinovat de treaba asta este Guvernul României, pentru că se știa că riscul este foarte mare să mai vină un val și să se ajungă din nou la școală online și nu a făcut nimic Guvernul să gasească o soluție”, a declarat și Simion Hăncescu, pentru HotNews.ro.

Acesta susține că în continuare 30% dintre elevi nu au echipamentele necesare pentru școala online.

„Cred că soluția este una de avarie. Da, și eu primesc semnale ca ar fi fost bine să se învețe online, alții sunt că este bine să fie vacanță”, a spus acesta.

Cum s-ar putea recupera orele? „Din datele pe care le avem, se pare că nu se pune problema să se decaleze în vară cursurile, pentru că ar fi probleme cu examenele naționale, sunt și alte activități care nu pot fi duse către 1 septembrie și s-ar găsi o soluție renunțarea la o săptămână din vacanță de primăvară și renunțarea la „Școala Altfel”, în așa fel încât să nu scadă numărul de săptămâni.”
  • „Dar întrebarea pe care și-o pun mulți, inclusiv eu: ce se va întâmpla peste două săptămâni? Pentru că așa cum spun specialiștii nu s-a atins nivelul maxim de infectare. Dacă vedem că în 5 noiembrie nu s-a atins încă nivelul maxim, ce facem îi aducem pe copii la școală sau luăm iar vacanță?
  • Este clar faptul că au ajuns 16.000 de copii să fie infectați și 6000 de profesori este o mare problemă. Și faptul că sunt copii la terapie intensivă este chiar alarmant.”






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10662 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Ne meritam soarta (Joi, 21 octombrie 2021, 18:18)

    mi_po [utilizator]

    Asa populație, asa cretini care ne reprezinta și ne conduc. Ne meritam soarta din toate punctele de vedere.
  • 0 (8 voturi)    
    KWI vrea Romania Needucata (Joi, 21 octombrie 2021, 18:41)

    cccrrr [utilizator]

    Se distruge pas cu pas educatia. Chiar nu gasim cativa profesori cu har sa inregistreze lectiile, iar copiii sa le vizioneze si apoi sa se discute cu toata clasa? Doar stim ca profesorii nostrii in marea lor majoritate nu sunt pregatiti sa predea online. Ce era asa de greu sa se creeze o biblioteca digitala cu video-uri de calitate pentru fiecare clasa? Macar la materiile importante. Ca sa nu piarda vremea elevii cu vacanta fortata si sa faca macar ceva util. Macar ceva ca sa nu piarda contactul cu scoala. Lasand deoparte presupusele probleme tehnice (care puteau fi rezolvate pana acum in mare masura - si nu ma refer la tampenia aia cu 100 de mega a lui Tampeanu), profesorii nu au gasit modalitati in 2021 sa fie creativi si sa faca ceva cu elevii lor, sa nu stea, sa nu-si ia salariul nefacand nimic. Au acum atat de multe unelte digitale la dispozitie cum nu au mai fost pana acum. Sa nu faca chiar nimic si sa plece in vacanta cand stiu ca nu se mai face carte de mai bine de 1 an jumatate. In vacanta de vara, cand au fost platiti, oare ce au facut profesorii? Mai ales cei care se plang ca nu sunt pregatiti pentru digitalizare. Toata aceasta situatie cu posibila revenire in online a fost anuntata din timp. Imi pare rau sa spun, dar si profesorii au partea lor de vina. Am copii in online si multe ore nu se fac. Profesorii nu vin la multe ore, cand vin nu stiu cum sa ii atraga sa predea si se incurca in butoane, iar cei mici incep sa-i ignore si se joaca. Aceasta este scoala online. Este un atentat la educatia nationala a generatiilor viitoare.
    • +2 (8 voturi)    
      E mult mai simplu (Joi, 21 octombrie 2021, 19:56)

      sauvage [utilizator] i-a raspuns lui cccrrr

      Traim niste vremuri groaznice in care oameni ce pretind a sti cum sa-i invete pe altii nu cunosc lucruri elementare. Profesorii din ziua de astazi sint atit de delasatori, indolenti, unii chiar prosti si mediocri incit te face sa te intrebi cind va crapa si acdest sistem ca celelalte. Invatamintul on-line e prea mult pentru nivelul acestor mediocritati care se imbuiba luna de luna cu salarii si prime si multe alte sporuri pentru doar citeva ore lucrate pe saptamina in timp ce in alte sectoare trebuie sa fie 8h/zi , 5 zile din fiecare saptamina. A explodat industria meditatiilor, iar mai toti profesorii care dau meditatii, dubleaza timpul pe care statul ii plateste pentru activitate si ore la scoala cu activitate in profitul personal. in contractul de munca al profesorului scrie 8h/zi, adica de la 08h00 + 8h, la 16h00 ar trebui sa-si inceapa activitatea personala. Nu mai vorbesc de faptul ca toti au elevi de la clasa in pregatire, ceea ce este un conflict de interese, imoral ce nici pe vremea lui Ceausescu nu exista. Oare nu vede NIMENI ce se intimpla si ca haita profesorilor nu urmareste decit profitul personal ? Cautati-i la avere si va veti minuna ! Rau am mai ajuns...
    • 0 (10 voturi)    
      educatie si invatamint online (Joi, 21 octombrie 2021, 20:01)

      sauvage [utilizator] i-a raspuns lui cccrrr

      nimeni din minster, ISJ-uri sau scoli nu stie ce este sa faci invaamint online. Eu cred ca online inseamna sa trimiti poze cu lectii pe email sau whats-up. Vai de sufletul nostru in ce hal am ajuns cu aceste mediocritati. trebuie gasiti citiva profesori care sa inregistreze lectiile si la o adica e suficient minim unul pentru cite o materie. Aceste inregistrari sint apoi prelucrate video (adaugind ppt-uri si alte elemente) si rezulta ceea ce in industrie se cheama (MOOC). atit ne trebuie un profesor bun pentru fiecare materie si facem o cite un MOOC pentru fiecare lectie. Apoi, le publicam si toata tara are lectia. e prea multa incompetenta si prostie ca sa fie cineva capabil de asa ceva.
      • +2 (6 voturi)    
        Bati campii amice... (Joi, 21 octombrie 2021, 22:26)

        naitza [utilizator] i-a raspuns lui sauvage

        ...dar ma distrez de minune citind aberatiile tale. Auzi la el: "si rezulta ceea ce in industrie se cheama MOOC":):):) Lasand la o parte faptul ca vorbesti fara sa stii despre ce este vorba, copiii nu sunt suruburi, stifturi etc., pe ei nu putem sa-i tratam ca pe niste piese in productie de serie sau masa....Acum sa-ti explic ce inseamna MOOC: Massive Open Online Courses. Se adreseaza studentior din universitati, masterate, doctorate si in general persoanelor care au ajuns la un anumit nivel, care pot fi autodidacti. Este la mintea cocosului ca nu se poate aplica elevului care abia invata sa scrie in clasa a I-a, sau la gimnaziu, sau la scoala profesioala... Nici macar la liceu nu prea merge... Acum, gata, fugi de te culca..."inteligentule":):):)
    • +1 (3 voturi)    
      Nu generaliza (Joi, 21 octombrie 2021, 20:46)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui cccrrr

      Exista scoli in care educatia online a mers excelent, iar rezultatele copiilor au demonstrat asta. Da, au fost si profesori care se incurcau in butoane. Dar pentru ca, in acele scoli, majoritatea profesorilor au fost competenti si s-au adaptat, nu a pierdut nimeni nimic din cauza celor cativa analfabeti tehnologic. Vorbesc din experienta directa, stiu mai multe scoli cu abordari foarte reusite.Sunt suficient de multe ca sa conteze si ca sa arate ca se poate.
      • 0 (0 voturi)    
        Am apăsat din greşeală votul negativ (Vineri, 22 octombrie 2021, 10:48)

        Mart [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Sunt total de acord cu comentariul dumneavoastră.
    • +1 (1 vot)    
      Nici profesorii nu vor vacanta fortata... (Joi, 21 octombrie 2021, 22:01)

      naitza [utilizator] i-a raspuns lui cccrrr

      ...si daca faceai efortul sa citesti in articol declaratiile , poate ca intelegeai asta (in caz ca nu esti analfabet functional),preferabil ar fi fost online. In online, elevii ar fi stat acasa, in vacanta vor umbla prin malluri, cluburi, chefuri etc. Ca sa te ajut sa intelegi ceea ce scrie in articol: nu profesorii sunt nepregatiti pentru online, in unele localitati infrastructura este deficitara. Sunt scoli cu wc-ul in curte, unde nu au semnal, unde trebuie sa urci in varful dealului ca sa vorbesti la telefon...Ce sa mai vorbim despre net? Si mai este o problema: de la inceputul anului scolar, paritii au completat niste chestionare referitoare la acceptul pentru testare/vaccinare si daca vor online. Rezultatul: 77% NU vor testare/vaccin, dar vor prezenta fizica, ceea ce nu se poate in situatia de fata...
      • -2 (2 voturi)    
        mersi pentru aprecieri, dar poate tu nu ai inteles (Vineri, 22 octombrie 2021, 8:08)

        cccrrr [utilizator] i-a raspuns lui naitza

        1. Profesorii nu vor in online pentru li se pare mai greu sa predea asa. De ce? Pentru ca nu sunt pregatiti. Cauta doar scuze. Ca nu le merge aia, ca nu au semnal. Cand au semnal, multi nu intra deloc la orele online sau cand vin nu fac mai nimic. Multi dintre ei. Am nenumarate exemple. Hai sa le evaluam activitatea online. Hai sa vedem de ce nu pot/vor sa faca invatamantul online sa mearga. Nu aud nici o initiativa din partea profesorilor. Cate materiale digitale au inregistrat in aceasta perioada?

        2. Ne tot plangem ca nu avem semnal la sate si de aceea trebuie sa inchidem toate scolile in toate orasele. Deci noi daca avem o problema undeva cu semnalul inchidem peste tot. Ca sa ce? Sa nu beneficieze nimeni de educatie. S-a facut in acesti aproape 2 ani o evaluare a scolilor care nu pot avea invatamant online. Ca sa intelegem si care e procentul lor in totalul scolilor si sa sa se aloce resurse pentru rezolvarea problemelor.

        3. Invatamantul online este singura solutie acum. Credeti ca peste 2 saptamani se va schimba situatia? Chiar credeti ca in 2 saptamani venim ca florile la scoala fizica? Dar daca vine valul 5 sau alt virus la anul? O luam de la cap cu scuzele? Daca nici macar nu incercam sa facem invatamant online o sa avem generatii needucate. Asta vreti?
        • +1 (1 vot)    
          Nu sunt de acord cu dvs. (Vineri, 22 octombrie 2021, 12:25)

          Mart [utilizator] i-a raspuns lui cccrrr

          1.Nu-i adevărat că profesorii nu vor online, din contră, prin online, s-au putut prezenta lecţiile într-o formă chiar interesantă şi copiii au fost foarte participativi.Dvs. concluzionaţi în urma exemplelor de câţiva profesori indolenţi şi dezinteresaţi, care, în realitate, la fel se comportă şi la orele la clasă-adică nu-şi ţin orele, dau drumul copiilor de la ore...
          2.Şi în oraş, semnalul pică când ţi-e lumea mai dragă-am internet de la Digi şi se întrerupe aproape din oră în oră.Totuşi, fiica mea trece rapid pe datele de la Orange şi continuă lecţia.Costă, dar asta e situaţia în Romania.La fel procedează şi copilul aflat la cursuri online, foloseşte datele de pe telefon, cu costuri suplimentare mari
          3.100% DE ACORD:
          3.
  • -1 (3 voturi)    
    Deschideti scolile. (Joi, 21 octombrie 2021, 18:51)

    Tizzy [utilizator]

    Propun sa se deschida scoala iar copiii ar caror parinti sunt vaccinati sa mearga in format fizic iar ceilalti online.
  • +9 (9 voturi)    
    Dusmanul digitalizarii e propus din nou ministru (Joi, 21 octombrie 2021, 18:58)

    andipetre [utilizator]

    Toata lumea a inteles ca Educatia evolueaza, ca viitorul e al tehnologiilor de varf, iar invatamantul la distanta, folosind platforme moderne, poate fi facut la un nivel superior de calitate.

    Toata lumea, mai putin ministrul Educatiei, propus din nou, etern, ministru. Ministru care pune, obtuz si cu incapatanare, frana oricarei incercari de digitalizare. Sunt destule scoli care deja se descurca mai mult decat onorabil in regim online. Rezultatele la examenele nationale au fost bune, chiar daca s-a studiat de la distanta. Dar nu, daca dl. ministru nu poate si nu intelege, sa nu faca nimeni! Nu oferim nicicui optiunea aceasta, nu exista invatamant fara profesorul de moda veche, care urla la elevi si ii unileste in clasa, one size fits all! In vacanta cu voi! Cu forta. Militareste. Ca noi stim mai bine.

    Astia sunt oamenii care ne conduc. Politicieni ingusti, mediocri, incapabili de schimbare, incapabili sa inteleaga. Iar consecintele se vad zi de zi.
    • 0 (6 voturi)    
      Scoala online = copii bolnavi (Joi, 21 octombrie 2021, 19:29)

      omacron [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      De depresie anxietate, anormal dezvoltato social si emotional djn cauza izolarii.; miopie; dependenta de ecrane; resetare neuronala; etc etc. Scoala online este un atentat impotriva copiilor romani, impotriva sanatatii lor fizice si mentale, cu efwcte pe termen lung.
      • +7 (7 voturi)    
        Scuze, dar aberezi (Joi, 21 octombrie 2021, 19:54)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui omacron

        Astea sunt niste prejudecati si clisee obsesive lansate de unii care, ei insisi, sunt, probabil, mai depresivi. Sunt, pur si simplu, false, nu poti generaliza cazuri particulare la nivelui intregii societati.

        Copilul meu a invatat si invata online la una din scolile cu profesori inteligenti, care s-au stiut adapta. Nu e nici depresiv, nici anxios, nici cu probleme din cauza izolarii, nici "resetat neuronal" (!). Dimpotriva, a invatat enorm de multe in aceasta perioada, atat la materiile obisnuite, cat si in ceea ce priveste utilizarea calculatorului si a platformelor software pentru activitati utile si diverse. Are rezultate foarte bune, la fel ca si colegii sai si nu, nu ma refer la notele primite online!

        Daca ai citit atent postarea mea, ai putut vedea ca nu consider ca aceeasi reteta se potriveste tuturor. Sigur ca au fost si cazuri, scoli, in care lucrurile au mers prost. Sigur ca au fost si elevi care au avut probleme, cel mai probabil din cauza ca nu au fost pusi in contextul adecvat. Sigur ca sunt si profesori analfabeti tehnologic care mai mult incurca. Dar asta nu inseamna sa ne speriem de modernitate, de platformele noi, tot mai bune si tot mai potrivite invatarii de la distanta. Nu inseamna sa ne refugiem in modele depasite, de frica.

        Hai sa ii lasam pe cei ce pot face lucruri bune sa le faca. Hai sa nu ii mai tratam pe toti cu singura solutie, condamnandu-i la stagnare. Hai sa ii intrebam pe ei cum vor. De exemplu, in loc de vacanta fortata, sa ii intrebam, pe profesori si pe elevi, daca nu cumva vor sa faca online. Vei fi surprins de rezultat.

        Oamenii vor sa munceasca si da, multi elevi chiar vor sa invete. Copilul meu s-a suparat ca li se da vacanta. Nu crezi? Ei bine, e din cauza ca inca nu ai trecut de propriile prejudecati si ai ramas incremenit in frica de viitor.
        • -2 (2 voturi)    
          al meu are miopie -3,5 la 7 ani (Joi, 21 octombrie 2021, 20:11)

          omacron [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          scoala online.
          • +3 (5 voturi)    
            Al meu nu are... (Joi, 21 octombrie 2021, 20:34)

            andipetre [utilizator] i-a raspuns lui omacron

            ...deci ce vrei sa demonstrezi?

            Imi pare sincer rau ca are aceasta problema, ti-o spun cu toata empatia, dar, cel mai probabil, miopia exista dinainte si s-ar fi manifestat oricum. Sunt foarte multi copii cu miopie, erau si inainte, nu e nimic dezastruos aici. Au trecut vremurile in care copiii cu ochelari erau stigmatizati. E o realitate, trebuie tratata cu atentie si exista solutii. De ce sa fugi de adevar si sa acuzi "scoala online" pentru un fapt care, daca ea ar fi fost vinovatul principal, ar fi fost generalizat? Nu este.

            Pe de alta parte, sigur ca e posibil ca, mai ales la varste mai mici, monitorul, mai ales daca nu e suficient de mare, sa aiba o influenta. Nu iti pune copilul sa invete pe laptop, tableta sau, dezastru, telefon! Dar nu uita ca, oricum, la scoala, ochii copiilor trebuie sa se focalizeze timp indelungat pe distante de acelasi ordin de marime ca si cele fata de monitor, iar miopia progreseaza la fel de bine si in activitatile de scris si citit (ore in sir de lectii la scoala si teme acasa).

            Pentru cazuri de acest tip trebuie gasite solutii personalizate. Dar de ce sa ii tratam pe toti cu o singura solutie? One size never fits all!
        • 0 (4 voturi)    
          si care e omule viitorul? (Joi, 21 octombrie 2021, 20:14)

          omacron [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          fiecare singur in fata ecranului? asa vezi tu o copilarie fericita? sa nu alergi in pauze? sa nu fie harmalaia aia din curtea scolii? sa nu ai prieteni?(reali, nu pe facebook). Ati innebunit cu totii? Scoala online e o aberatie! Copiii trebuie sa socializeze, face parte din natura umana, din procesul normal de dezvoltare, intreaba orice psiholog, ce tot vorbesti acolo? vrei sa iti tii copilul inchis in casa? asta e viitorul ???
          • +1 (1 vot)    
            eu vorbesc din punctul meu de vedere (Joi, 21 octombrie 2021, 21:13)

            omacron [utilizator] i-a raspuns lui omacron

            la liceu poate ca se poate alterna online cu fizic, dar la clasa pregatitoare, intai, a doua, tot ciclul primar, e noaptea mintii online.
          • 0 (0 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 octombrie 2021, 21:29)

            [anonim] i-a raspuns lui omacron

          • 0 (0 voturi)    
            Nu trece in cealalta extrema (Joi, 21 octombrie 2021, 21:31)

            andipetre [utilizator] i-a raspuns lui omacron

            Solutia e una, probabil, hibrida, flexibila, inteligenta, in care sa folosim tehnologia o parte din timp pentru aspectele ei pozitive, precum si in momentele in care avem nevoie, de exemplu, sa ne protejam de o pandemie.

            Dar oricat am vorbi noi aici si oricat s-ar lupta ministrul acesta retrograd, trendul deja e clar: scoala online va reprezenta o parte importanta a educatiei. Ideea e sa nu pierdem si trenul acesta, cum le-am pierdut pe altele. Iar solutiile nu sunt unice sau generale. De altfel, citind unele postari ale tale, observ ca, in alte circumstante, nici tu nu crezi intr-o unica solutie inflexibila si asa este. Ce nu intelegi tu e ca, da, chiar se poate face scoala online si chiar merge foarte bine. Serios. Cazuri reale confirma asta.

            Cat despre socializare, o sa vezi cand iti mai creste copilul. In pauze se "socializeaza" fiecare pe telefonul sau. Nu toti, dar foarte multi, iar solutia nu tine de scoala. Acasa fac acelasi lucru.
  • -1 (1 vot)    
    Cand educatia e in evul mediu (Joi, 21 octombrie 2021, 19:57)

    vladionvladion [utilizator]

    de ce ne miram ca o parte din Romania e tot in evul mediu. Asta se doreste de 30 de ani, asta avem.
  • +4 (4 voturi)    
    lasa (Joi, 21 octombrie 2021, 21:07)

    martel55 [utilizator]

    ca drept premiu pentru incompetenta dovedita ana aucm de Cmapeanu, va fi recompensat cu un nou mandat de ministru, nu cumva sa vina cineva care poate ar face mai putin circ si poate si ceva concret
  • 0 (0 voturi)    
    opriti-l pe klaus pina nu e prea tirziu (Vineri, 22 octombrie 2021, 2:22)

    Coco Whistle [utilizator]

    va spusei.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by