Secțiune susținută de MedLife

Directorul de la „Andrei Șaguna” despre „regula mediei de 8”: „Măsura este de 18 ani şi e susţinută de toată lumea”/ Părinţii: "Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament"

de Andreea Ofițeru     HotNews.ro
Luni, 4 februarie 2019, 14:15 Actualitate | Educatie


Saguna
Foto: Facebook
Directorul Colegiului "Andrei Şaguna" din Braşov şi asociaţia de părinți a liceului vin cu precizări privind prevederea din regulamentul şcolar potrivit căreia elevii cu medii sub 8 sunt nevoiți să se transfere la alte școli.

Într-un comunicat de presă remis HotNews, semnat de directorul Dumitru Cezar Boghici, se arată că prevederea din regulament a fost introdusă în urmă cu 18 ani şi de fiecare dată când regulamentul şcolar a suferit modificări au fost consultaţi atât elevii, cât şi părinţii şi profesorii.

„Nu a existat nicio situaţie în care această prevedere să fi fost contestată de către cei implicaţi în procesul educaţional”, se arată în comunicat.

Directorul precizează că elevii care nu au obţinut cel puţin media cerută de regulament au susţinut o reevaluare a cunoştinţelor, înaintea începerii noului an şcolar, în urma căreia, dacă au obţinut rezultate bune, şi-au continuat studiile la colegiu.

„Elevii care au fost afectaţi de această prevedere reprezintă un număr redus raportat la populaţia şcolară vizată. De exemplu, în ultimii şase ani şcolari, din totalul de 790 de elevi de gimnaziu, 29 de elevi s-au aflat sub incidenţa acestei prevederi, 26 dintre aceştia promovând în urma reevaluării şi rămânând elevi ai Colegiului, iar la final numai trei elevi transferându-se în urma respectivei prevederi, după parcurgerea etapelor prevăzute în Regulament. Părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71”, se mai arată în comunicat. (VEZI MAI JOS comunicatul de presă integral semnat de directorul Colegiului Naţional "Andrei Şaguna" din Braşov)

Părinţii: Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate

Pe de altă parte, şi asociaţia de părinţi de la Colegiul "Andrei Şaguna" din Braşov au ieşit cu o poziţie publică privind situaţia elevilor care nu reuşesc să obţină note mari. Părinţii susţin că prevederea privind mediile mari a ajutat la menţinerea calităţii educaţiei în colegiu şi că foarte puţini elevi au fost în situaţia să aibă medii sub 8 la matematică şi la limba română.

"O analiză a mediilor înregistrate şi a rezultatelor obţinute la concursurile şcolare judeţene, naţionale şi internaţionale, dar şi la examenele naţionale, poate să confirme acest lucru. Dar şi acei elevi care, din motive independente de şcoală, au fost în situaţia de a avea una sau ambele medii sub 8 au fost sprijiniţi. În plus, Regulamentul prevede ca aceşti elevi să aibă posibilitatea de a susţine o testare în toamnă, care în aproape toate cazurile s-a finalizat cu rezultate bune. Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament, de cele mai multe ori ei alegând să urmeze şi liceul aici", se arată într-un punct de vedere remis HotNews şi semnat de Ioana Manta, vicepreşedinte al Asociaţiei "Ioan Popazu" din Braşov. ( VEZI MAI JOS punctul de vedere al părinţilor de la Asociaţiei "Ioan Popazu" din Braşov)

Elevii de la Consiliul Naţional al Elevilor: Este, de fapt, o formă voalată de exmatriculare a unor școlari care nu s-au ridicat la „standardele” unor directori.

Poziţiile profesorilor şi ale părinţilor sunt opuse celor ale reprezentaţilor elevilor de la Consiliul Naţional al Elevilor care spun că unele prevederi din regulamentele şcolare sunt aberante.

"Această „obligație” a părinților de a-și transfera elevii dacă nu obțin o anumită medie anuală este, de fapt, o formă voalată de exmatriculare a unor școlari care nu s-au ridicat la „standardele” unor directori care se consideră șefi pe plantație. Trebuie amintit faptul că vorbim despre învățământ public de masă, ceea ce ar trebui să respingă din start orice prevedere care ar putea discrimina anumiți elevi. Atragem atenția asupra atribuției inspectoratelor școlare județene de a se asigura că unitățile de învățământ respectă legislația în vigoare, lucru care este ignorat în totalitate atât din lipsă de interes, cât din cauza corupției generalizate din sistemul educațional", a spus pentru HotNews Petru Apostoaia, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Elevii mai spun că pentru situaţia de la Colegiul "Andrei Şaguna" sunt de vină şi părinţii.

"Totodată, este și vina părinților care acceptă prevederile de acel gen, căci niciun părinte care vede interesul superior al copilului său nu va semna un act care să permită, practic, exmatricularea acestuia dacă are media anuală sub 8,00. Până când factorii decidenți din sistemul de învățământ nu vor înțelege că legislația și elevul au prioritate în fața prieteniilor și a intereselor nelegitime, corupția va domni în școala românească", a mai spus Petru Apostoaia.

REDĂM mai jos comunicatul de presă integral semnat de directorul Colegiului Naţional "Andrei Şaguna" din Braşov:

Comunicat de presă

În contextul articolelor apărute în ultimele zile în presă şi în contextul anumitor luări de poziţie în spaţiul public, referitoare la Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov (numit, din acest moment, Regulamentul Colegiului), considerăm că se impun anumite clarificări necesare aprecierii adecvate a situaţiei respective.

Articolul din Regulamentul Colegiului avut în vedere (art. 71, alin. 6, pct. 6.6, litera a) prevede ca elevii claselor de gimnaziu, care la sfârşitul anului şcolar nu obţin media generală de minimum 8.50 şi mediile generale la limba română şi la matematică de minimum 8.00, trebuie să se transfere la altă şcoală.

Referitor la articolul din Regulament, invocat în presă şi în luările de poziţie publice, menţionăm următoarele aspecte:

1. Prevederea din respectivul articol a fost introdusă în urmă cu 18 ani în Regulamentul Colegiului şi, de fiecare dată când Regulamentul a suferit modificări, au fost consultaţi elevii, părinţii şi profesorii, parcurgându-se toate etapele procedurale. Nu a existat nicio situaţie în care această prevedere să fi fost contestată de către cei implicaţi în procesul educaţional;
2. Prevederea a fost introdusă pentru menţinerea calităţii educaţionale în Colegiu şi nu a vizat în niciun moment şi sub nicio formă eliminarea din şcoală a elevilor care întâmpinau dificultăţi în procesele de învăţare;
3. Menţinerea articolului în Regulament a reprezentat o bază pentru obţinerea unor rezultate deosebite la concursurile şcolare şi la examenele naţionale. Cadrul educaţional construit în Colegiul nostru permite formarea deplină e elevilor noştri; ca exemplu în acest sens, menţionăm faptul că dintre elevii de gimnaziu, în ultimii şase ani, trei au devenit şefi de promoţie ai Colegiului la finalul studiilor liceale;
4. Elevii care se află în situaţia de a nu fi obţinut mediile respective pot susţine, potrivit aceluiaşi Regulament (art. 71, alin. 5, pct. 5.1, lit. e şi alin. 6, pct. 6.6, lit. b), o reevaluare a cunoştinţelor, înaintea începerii noului an şcolar, în urma căreia, dacă obţin rezultate bune, îşi continuă studiile în Colegiul nostru;
5. Elevii care au fost afectaţi de această prevedere reprezintă un număr redus raportat la populaţia şcolară vizată. De exemplu, în ultimii şase ani şcolari, din totalul de 790 de elevi de gimnaziu, 29 de elevi s-au aflat sub incidenţa acestei prevederi, 26 dintre aceştia promovând în urma reevaluării şi rămânând elevi ai Colegiului, iar la final numai trei elevi transferându-se în urma respectivei prevederi, după parcurgerea etapelor prevăzute în Regulament;
6. Părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71.

Precizările făcute mai sus credem că vor clarifica aspectele menţionate în presă şi în luările de poziţie publice.

Prof. dr. Dumitru Cezar Boghici, Director al Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov


REDĂM mai jos integral punctul de vedere al părinţilor de la Asociaţiei "Ioan Popazu" din Braşov:

Urmare a articolelor apărute în ultimele zile referitoare la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Naţional “Andrei Şaguna” din Braşov, vă prezint punctul nostru de vedere, în calitate de reprezentanţi ai Asociaţiei de Părinţi ”Ioan Popazu”:

Prevederea ca elevii de gimnaziu ai Colegiului să aibă medii de minim opt la Limba şi literatura română şi la Matematică a fost introdusă în Regulamentul şcolii ca o modalitate suplimentară de motivare a elevilor şi din dorinţa de a încuraja performanţa. Clasa de gimnaziu a Colegiului a fost gândită ca o clasă de performanţă, unde elevii sunt selectaţi în urma unei testări riguroase. Atât elevii care învaţă aici, cât şi părinţii lor, îşi doresc menţinerea unui nivel ridicat pe întreg parcursul gimnaziului. Elevii de clasa a patra şi părinţii lor au fost informaţi despre criteriile de admitere şi despre prevederile Regulamentului şi au decis să participe la examen, semnând un acord în acest sens. Daca ar fi considerat că această prevedere lezează în vreun fel drepturile lor, ar fi putut să opteze pentru continuarea studiilor într-o altă şcoală.

Considerăm că de-a lungul anilor această prevedere a ajutat la menţinerea calităţii educaţiei în Colegiul nostru. Foarte puţini elevi au fost în situaţia de a avea medii sub opt la una dintre cele două materii, majoritatea elevilor Colegiului având medii de nouă şi de zece. O analiză a mediilor înregistrate şi a rezultatelor obţinute la concursurile şcolare judeţene, naţionale şi internaţionale, dar şi la examenele naţionale, poate să confirme acest lucru. Dar şi acei elevi care, din motive independente de şcoală, au fost în situaţia de a avea una sau ambele medii sub 8 au fost sprijiniţi. În plus, Regulamentul prevede ca aceşti elevi să aibă posibilitatea de a susţine o testare în toamnă, care în aproape toate cazurile s-a finalizat cu rezultate bune.

Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament, de cele mai multe ori ei alegând să urmeze şi liceul aici. Asociaţia de Părinţi “Ioan Popazu” susţine ca această prevedere a fost şi este în sprijinul unui învăţământ performant, menţinând standardele liceului nostru de şcoală de elită în învăţământul braşovean.

Ioana Manta, Vicepreşedinte al Asociaţiei "Ioan Popazu"


MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!

















18609 vizualizari

  • -1 (33 voturi)    
    Este foarte bine ! (Luni, 4 februarie 2019, 14:32)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Sustin acest mod de actiune ! Este singura modalitate de a progresa pentru cei care vor sa invete ! Nu vreau sa mai fim ca in epoca comunista in care clasele erau un melanj de bine si rau iar pe medie erau cat de cat bine ! Copilul , ca si parintele, stie de la inceput la ce se inhama ! Sunt sigur ca acesti copii minunati vor obtine mai mult in viata daca sunt stimulati in mod creator de un anturaj corespunzator, neviciat. Si mai sunt sigur ca ei nu au nevoie de meditatii suplimentare pentru a ajunge acolo unde isi doresc !
    • -1 (13 voturi)    
      Chiar merita unele manuale sa fie memorate? (Luni, 4 februarie 2019, 14:51)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      O fi bine sa fie invatat totul otova, fara discernamint?
    • +1 (13 voturi)    
      Nope. greșești (Luni, 4 februarie 2019, 15:03)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Există o anumită distribuție denumită: distribuția gaussiană.

      În mod normal, dacă mă uit pe notele unui liceu, ar trebui să văd acea distribuție. Corect? Asta ar însemna că poate doar ~20% din elevi au media la matematică peste 8. Ce faci cu restul de 80%? Îi dai afară? Normal că nu, doar nu ești nebun.

      Ce se întâmplă în realitate atunci? Profesorii nu mai sunt așa exigenți când pun note. Toți elevii au peste 8, toată lumea fericită (cel puțin părinții). Și atunci... ce motiv mai găsești pentru ca un elev să tragă de el astfel încât să învețe mai mult? Când cel de lângă el, lucrând cu 50% mai puțin ia aceeași notă?

      Zi-mi cumva dacă se văd undeva rezultatele acestei reguli? Sunt rezultate mai bune la olimpiada de matematică?
      • +3 (5 voturi)    
        Se aplica daca sunteti obiectiv (Luni, 4 februarie 2019, 15:59)

        aliana8 [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Distributia gaussiana se aplica foarte bine in cazul clasei de gimnaziu de la Saguna 2017, de exemplu(vezi site ul Admitere Liceu 2017):
        *esantionul este clasa respectiva si mediile ei gimnaziale:
        *mediile generale extreme sunt 10 (una) si 9.13 (cealalta), intre ele medii de toate felurile .

        Daca va limitati la mediile de la mate, in orice scoala mai rasarita jumate de populatie are peste 8 la mate. Din pacate
      • -1 (1 vot)    
        Esti intro eroare domnule Turmentatu al treilea (Marţi, 5 februarie 2019, 13:04)

        BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Distributia lu Gauss se aplica unor fenomene de masa nu familiei tale sau liceului Saguna. Este nevoie de o cantitate foarte mare de date care sa se refere aceluiasi fenomen.
    • +3 (17 voturi)    
      Elevii slabi trebuiesc integrati nu marginalizati (Luni, 4 februarie 2019, 15:05)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Ai expus o idee la fel de imbecila ca si gardul lui Trump. A avut una si Hitler.

      Episodul 2: Sa facem un liceu cu prosti. Profesori si elevi la un loc. Sau mai bine ii punem pe toti sub nota 6 pe insula Serpilor.

      Elevii slabi sunt rezultatul a zeci de ani de decimare a invatamantului. Bunicii, parintii si copii - toti au suferit din cauza lichelelor securiste din ultimii 40-50 de ani.

      Hai sa punem iar invatamantul pe primul plan pentru urmatorii 50 de ani si elevii slabi vor urma pe cei buni. Nu cu legi facute pe genunchi care se schimba de la un an la altul si condusi de aceste lichele habarniste.

      Elevii care nu au nevoie de meditatii sunt elevii care au PARINTI INTERESATI SI IMPLICATI in educarea lor. E usor sa-l arunci la scoala si sa astepti de la profesori sa faca minuni.
      • +3 (9 voturi)    
        ai idee cu cat se intra la Saguna? (Luni, 4 februarie 2019, 18:37)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui dihania

        media minima de intrare la Saguna este foarte mare, mult peste 9. acolo nu exista elevi slabi.
        Hai sa tragem in mediocritate si putinele unitati de elita pe care le avem.
        e o regula foarte buna care produce rezultate de 18 ani
        • +1 (5 voturi)    
          Te contrazici singur (Luni, 4 februarie 2019, 19:25)

          dihania [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          N-am idee cu ce nota se intra, dar daca e asa atunci de ce mai au nevoie de astfel de reguli? Nu are logica ce zici, nu vezi?

          E legal? MA INDOIESC!
          • -2 (4 voturi)    
            nu e nici o contradictie (Marţi, 5 februarie 2019, 6:11)

            gigimargot [utilizator] i-a raspuns lui dihania

            Regula e pentru cazurile rare de elevi care se lenevesc, nu le mai pasa, etc. Cauzele acestor situatii nefericite le poti analiza ad nauseam, dar o regula acceptata de profesori, parinti si elevi trebuie respectata. Asta inseamna responsabilitatea unui angajament.
        • +1 (7 voturi)    
          pai daca ne plac doar elevii de peste 8 (Marţi, 5 februarie 2019, 9:54)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          atunci eu zic sa inchidem gimnaziile si liceele unde exista elevi sub nota 8. ca doar e vina liceului si a profesorilor de acolo, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        Cate argumente trebuie (Marţi, 5 februarie 2019, 16:37)

        BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui dihania

        sa iti ofere viata ca sa ajungi si tu la concluzia ca NU SUNTEM TOTI LA FEL ? Nu suntem toti egali ! Incearca sa accepti si ceea ce iti este greu sa accepti ! Fiecare avem un "bagaj" pe care il ducem cum putem prin viata asta ! Cu mai mult sau mai putin succes !
    • -6 (16 voturi)    
      O medie de 8 este prea mare (Luni, 4 februarie 2019, 15:18)

      cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      In mod realist, en elev care invata in mod mediu ar trebui sa aiba nota 7. Faptul ca media e 8 inseamna ca notele bune se dau usor sau ca liceul e plun de elevi f buni ceea ce e greu de crezut. Notele arata asa: peste 9 excellent, peste 8 foarte bine, peste 7 bine, peste 6 e multumitor si peste 5 este suficient.
    • -1 (21 voturi)    
      E cumva colegiu privat "Andrei Șaguna" ?! (Luni, 4 februarie 2019, 15:20)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Dacă e colegiu privat, poți să susții ce vrei, nicio problemă.

      Dar dacă e finanțat de stat, asemenea regulament este inacceptabil. Banii tuturor cetățenilor finanțează acel colegiu, nu doar banii părinților acelor elevi. O asemenea ”privatizare” pe bani publici nu are de ce să existe.
      • +1 (5 voturi)    
        Tocmai de aceea (Luni, 4 februarie 2019, 22:04)

        cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Exista examenul de treapta. Pentru a filtra elevii slabi si de a ramane cu mai putini elevi buni. Cand ai mai putini, poti sa ii dedici fiecaruia mai mult timp, fara sa fie nevoie sa tragi dupa tine bolovani.
  • 0 (14 voturi)    
    important este sa luam 5.. :) (Luni, 4 februarie 2019, 14:44)

    pehash [utilizator]

    Imagineaza-ti ca traiesti la ultimul etaj dintr-un bloc construit, etaj cu etaj, de nota 5. A turnat Dorel o fundatie de nota 5, saptamana urmatoare a ridicat primul etaj, tot de nota 5, cu peretii strambi, cateva caramizi lipsa etc..

    La ce te astepti de la un elev de clasa a 8a care a luat doar 5 la matematica in ultimii 3 ani? Ce va intelege el din materia aia?
    • +1 (5 voturi)    
      Daca ia 5 la mate in ultimii 3 ani (Luni, 4 februarie 2019, 22:03)

      cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Filtrul e facultatea si admiterea, asadar nu va construi nici un bloc.
      • +4 (6 voturi)    
        Bine zis, bine gandit.. (Luni, 4 februarie 2019, 23:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui cucurveauamov

        Dupa cum toata lumea stie, nici o firma de constructii nu angajeaza muncitori fara o diploma de facultate.
        Dar mai interesant este ca n-ai inteles nimic din comentariul meu...
        • -3 (5 voturi)    
          Posibil (Marţi, 5 februarie 2019, 1:19)

          cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Sau poate nu ai scris tu clar. Sau nu ai inteles ce am vrut sa spun eu. Oricum, interesante toate aceste ipoteze, chiar mai interesante ca a ta...
    • 0 (4 voturi)    
      pai si (Marţi, 5 februarie 2019, 9:47)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      avem garantia ca cineva cu 10 la mate, face peretii drepti?
      • +1 (1 vot)    
        garantat 100% (Marţi, 5 februarie 2019, 13:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Ca sa intelegi de ce, mai intai trebuie sa pui mana pe manualele de limba romana si sa inveti ce este alegoria.
  • 0 (20 voturi)    
    "Nimic nu se face in pozitie de drepti". (Luni, 4 februarie 2019, 14:45)

    D-or [utilizator]

    Cred ca respectivul colegiu poate fi dat in judecata pt mutilarea vietii acelor copii.
    E o forma de sclavagism impusa nu pentru binele elevilor ci intru slava profesorilor.

    Un elev obligat sa vineze cu orice pret notele nu are timp sa de individualizeze, sa progreseze la 360 grade.

    De aceea falsii premianti rar reusesc in viata.

    E mult mai valoros un elev de 7-8 care are timp si de prieteni si de cultura si de propriile pasiuni decit un amarit care traieste doar pentru a fi pe placul profesorilor si a lua cite un zece.
  • +2 (16 voturi)    
    pai bun, dar, (Luni, 4 februarie 2019, 14:53)

    moka [utilizator]

    daca toate gimnaziile ar avea un astfel de regulament, unde s-ar mai transfera cei cu media sub 8?
    Ca invatatmantul e si obligatoriu pana la nu stiu ce clasa...Nu spune ca invatamantul e obligatoriu la fel si obtinerea ne medii peste 8.
  • -4 (18 voturi)    
    In sfarsit (Luni, 4 februarie 2019, 14:56)

    aliana8 [utilizator]

    In sfarsit, cineva publica si punctul de vedere al impricinatilor care au fost bine tavliti prin noroi.
    In ultimele zile, acesti elevi au fost facuti in toate felurile, elitisti, lipsiti de empatie, profitori, spagari, iar parintii si profesorii lor abuzatori, corupti si corupatori.
    Peste cativa ani, vor fi facuti tradatori de tara deoarece multi dintre ei vor parasi aceasta societate care ii respinge pe cei buni. De aceea, dancilele si toti analfabetii sunt la putere pentru ca ii respingem pe cei capabili inca din gimnaziu.
    Asociatii dubioase de elevi (cel putin la Bucuresti unde vicepresedintele Radoi abia a intrat in 2015 la liceu, cu 5 la mate si 6 la romana, sursa- siteul Admitere 2015) cer interventia Parchetului impotriva unor licee la care ei nu au avut cum intra pentru ca nu au invatat nimic.
  • +3 (17 voturi)    
    de acord cu asta la scoli private! (Luni, 4 februarie 2019, 15:10)

    Francisc 1 [utilizator]

    cand o sa-si faca directorul ala liceu cu taxe de scolarizare platite de parintii elevilor asa sa faca , cat timp face parte din sistemul public sa lase smecheriile astea deoparte ( in fapt urmaresc atingerea unor indicatorii super buni prin metode ilegale )!
    • -1 (5 voturi)    
      Nici macar acolo (Luni, 4 februarie 2019, 20:37)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Daca toate scolile ar avea conditia de note peste 8, unde-i mai trimitem sa invete pe cei cu medii sub 8?
      • +1 (3 voturi)    
        regula (Marţi, 5 februarie 2019, 6:13)

        gigimargot [utilizator] i-a raspuns lui moka

        simplu: la alte licee
        • 0 (0 voturi)    
          care alte licee (Marţi, 5 februarie 2019, 9:49)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui gigimargot

          daca toate liceele ar avea un astfel de regulament?
  • -1 (11 voturi)    
    Cine vorbeste (Luni, 4 februarie 2019, 15:15)

    Armadilo [utilizator]

    Individul de la Consiliul Elevilor vorbeste de coruptie, acuza in mod gratuit fara sa probeze. Ii clar ca ii de la PSD. Cred ca Androneasca o fost diriginta lui.

    Cata minte......, adica toti de la mic la mare nu are nimic de zis cu privire la regulament, dar se gaseste unul din afara scolii care sa spuna ceva.

    Individule, strigi in gura mare ca ne trebuie cat mai multi prosti, inculti si mase de manevra cu interes superior.

    Explica in doi timpi si trei miscari ce inseamna interes superior al copilului.

    Daca vi cu INTERES SUPERIOR AL COPILULUI = bere, droguri, iarba, fetite, carciumi, furt, bagabonteala maxima, violuri, crime => atunci te cred pe cuvant de pionier.

    Nu vi rusine sa sustineti asemenea erori, cu alte cuvinte nicio sansa sa mai avem ingineri buni, studenti, oameni cu pregatire................. cat mai multi mediocri, cat mai multi buni de nimic........................
  • +1 (15 voturi)    
    E bine daca e la PRIVAT!!! (Luni, 4 februarie 2019, 15:22)

    Gaspar [utilizator]

    Sa faca ei ce reguli vor la PRIVAT, nu la stat....
    Si daca doresc cutare parinti sa faca performanta sa se duca la privat, care are reguli si mega-reguli...
    Asta este insa la STAT si aici LEGEA este la fel pentru toata lumea...
    • 0 (2 voturi)    
      Si invatamintul "privat" primeste subventie egala (Luni, 4 februarie 2019, 17:17)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Gaspar

      Asta e smecheria. Privatizare pe banii statului.

      Si cei de la invatamintul "privat" primesc exact aceeasi suma/elev ca si scolile de stat. De la un numar de copii se acopera toate costurile de functionare, iar taxele primite de la parinti sunt direct profit.

      Asa ca, privat sau nu, invatamintul trebuie sa aiba aceleasi reguli.
      • +2 (2 voturi)    
        Amice, te auzi ce spui? (Luni, 4 februarie 2019, 23:43)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Banii se dau pentru elev. Per capita. Banii urmeaza scolarul, indiferent unde acesta decide sa urmeze cursurile.
        Numai ca minti. N-am auzit sa se dea bani de la buget pentru elevii de la scolile private.
        Sau poate nu stiu eu bine.
  • 0 (10 voturi)    
    Intelegerile intre parti nu pot ingradi o Lege (Luni, 4 februarie 2019, 15:57)

    D-or [utilizator]

    Orice regulament e nul daca are prevederi ce exced sau contrazic un act cu putere juridica superioara.

    Daca X il omoara pe Y cu acceptul acestuia, in fata legii X tot criminal este.

    Si apoi, sistemul de notare este absolut subiectiv si, de regula, se face prin comparatie cu ceilalti elevi.
  • +4 (12 voturi)    
    Aici un fost elev de nota 7 (Luni, 4 februarie 2019, 16:13)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Scoala romaneasca mi s-a parut o imbecilitate...de mic mi-am dat seama de asta. Eu nu am putut sa invat toate teoriile si enunturile stiintifice, pentru ca nu regaseam aplicabilitatea practica a acestora. La ce mi-a fost de folos sa invat integralele la nivel de liceu, nici in acest moment nu stiu.
    Revenind la subiect. In niciun caz nu am fost un elev model, pur si simplu am detestat sa invat comentarii pe de rost si cum am spus multa si foarte multa teorie. Ca personalitate sunt extrem de pragmatica. Nu ma intereseaza lucrurile care nu au aplicabilitate, care nu (ma) ajuta cu nimic.
    Dintr-un elev care am fost slab la invatatura (dupa calificativele scolare), am ajuns prin munca multa sa cresc si sa ma dezvolt, iar acum sunt consultant senior de business si IT, avand proiecte doar in companii foarte mari (care invart multe miliarde de €). M-am dat drept exemplu pentru ca calificativele profesorilor nu reprezinta adevaratul potential al unui elev. In toate locurile de munca avute pana acum am fost extrem de apreciat si am demonstrat, nu doar odata, ca notele la limba romana si biologie nu sunt totul. Modul de evaluare este extrem de tampit, iar programa scolara romaneasca o idiotenie curata, care nu reuseste sa iasa din bula ideologiei comuniste de memorare mecanica si de aparenta cunoastere a lucrurilor.
    In lumina experientei personale, o asemenea "regula a mediei peste 8" nu este deloc un mod prin care sa poti aduce un copil la potentialul sau maxim.
    • -1 (9 voturi)    
      Nea Gigel rebelul si integralele (Luni, 4 februarie 2019, 17:42)

      aliana8 [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Desigur, ca mare consilier de business ce sunteti , ar trebui sa fiti de acord cu mine ca analiza matematica este importanta in modelarea economica. Altfel, investitorii aia de miliarde de euro ar fugi instant.
      Parea mea personala este sa propuneti scoaterea in afara legii a matematicii, cu exceptia, poate, a adunarii, scaderii, inmultirii si impartirii.
      • +3 (3 voturi)    
        Poate (Luni, 4 februarie 2019, 22:12)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

        Consultanta de business nu inseamna doar consultanta financiara, inseamna si optimizarea proceselor si change management. Eu nu sunt consultant financiar. Si nu, nu am folosit niciodata integralele in toata activitatea mea profesionala, si nici nu mi s-a cerut acest lucru.
        Iar in comentariul meu, nu am spus ca trebuie desfiintata matematica, ci doar eficientizata materia pentru a se intelege aplicabilitatea acesteia.
      • 0 (2 voturi)    
        Analiza (Marţi, 5 februarie 2019, 0:23)

        cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui aliana8

        O poate face el sau unul din subordine. Eu unul sunt f bun pe ceea ce fac dar am fugit de management cat am putut. De ce? Nu ma pasioneaza! Lucrez insa cu un manager care ma asculta si care ia decizii bune si facem o echipa excelenta. Rezultatul? Castigam cu totii.
    • +2 (4 voturi)    
      Hai sa te lamuresc (Marţi, 5 februarie 2019, 0:18)

      cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      O voi face pe puncte ca sa nu uit ceva, dar incep cu o poveste. La noi in cladire (14 etaje) s-au modernizat lifturile si s-a facut control integrat (un singur panou pentru toate). Rezultatul? In urma "optimizarii" am ajuns sa astept 15 minute un lift dar, cum lucrez la etajul 11, nu am chef sa ajung lac si gafaind in birou.

      Ce s-a intamplat? Simplu: un manager care habar nu avea la ce folosea teoria cozilor sau cine stie ce integrale si-a facut firma de lifturi. Si a gandit optimizarea cum a stiut el. Partea cea mai funny e ca un hard-drive clasic (din ala cu platane rotative si capete de citire) este EXACT problema lifturilor. Datele sunt oamenii care trebuie sa ajunga de la pista si sectorul XY la pista si sectorul sectorul AB (dupa procesare), capetele sunt lifturile si platanele fiecare cate o cladire. Problema a fost analizata acum 60 de ani si optimizata. Ce trebuia sefu sa faca era doar sa o ajusteze.

      Faptul ca nu ai inteles la ce foloseau integralele nu ma mira, dar nu e vina ta. E vina profesorului care - atat de pasionat de matematica pura - nu ii vedea si aplicabilitatea. Exista atat mate pura cat si mate aplicata. Sunt si probleme de mate fara aplicabilitate.

      Faptul ca esti acum un manager de succes denota fara indoiala ca esti INTELIGENT si EDUCAT. In subordinea ta insa e bine sa se afle si un soarece de laborator care sa stie si integrale la nevoie sau sa stii cum sa dai de el cand e nevoie (poate fi si un prieten). In felul acesta succesul tau va fi garantat chiar si fara sa stii TU la ce se folosesc. Asta face din tine un manager EXCELENT: stii sa folosesti resursele pe care le ai intr-un mod legal, eficient si profitabil. Si merge pentru ca te-ai inconjurat de oameni capabili, unii din ei neintelegand managementul dar fiind excelenti executanti (fara a le aduce nici o jignire). In toate astea un rol important l-a jucat si norocul.
      • 0 (0 voturi)    
        Interesanta expunere (Marţi, 5 februarie 2019, 10:58)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui cucurveauamov

        Nu sunt manager, am fost in alta companie dar nu in jobul actual. Poate voi fi in viitor, sanse de cariera am, dar cand am schimbat joburile nu am fugit dupa functii :)
        Se poate spune ca un rol a jucat si norocul, dar a fost si optiunea mea sa trec dintr-un rol de soricel de birou intr-o pozitie de consultant, cu un salar mult diminuat la momentul respectiv, dar cu certitudinea ca banii vor urma si ei. Pana la urma a meritat enorm! Dar asta inseamna o continua educare si dezvoltare. Daca in scoala nu mi-a placut sa invat, acum trebuie tot timpul sa citesc si sa ma documentez. Diferenta este ca imi place, pentru ca pot sa aplic ce citesc. Totusi, integralele inca nu mi-au fost necesare in activitatea mea :)
    • +2 (6 voturi)    
      Continuu (Marţi, 5 februarie 2019, 0:22)

      cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

      Te inteleg. Nici eu nu am inteles integralele pana la doctorat. Acum stiu ce sunt, ce sunt spatii vectoriale, baza, sistemul de generatori, inel, grup, monoid, izomorfism si alte bazaconii cu nume ciudate. Iar acum le si vad cu ochii mintii. De ce? Pentru ca am avut nevoie de ele si pentru ca am avut vointa si mintea sa le inteleg si totodata un mare noroc: internetul. Gasesti azi pe Youtube tutoriale de baza pt ORICE. Totul e sa vrei. Daca ai minte, timp si vointa vei intelege lumea si lucrurile minunate pe care oamenii destepti le-au creat ca sa fie apoi ignorati de cei multi care le folosesc inventiile: deprimant, dar asta e realitatea.

      Iar daca dai o bere, te invat integrale Riemann triple, pe volum, cu ajutorul unui salam sau sa calculezi areia unei sfere si volumul ei. Trivial as zice ;) Si stii care e culmea? Le vei si intelege!
      • +1 (1 vot)    
        Imi confirmi (Marţi, 5 februarie 2019, 11:04)

        This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui cucurveauamov

        Tu spui ca nu ai inteles integralele pana la doctorat, si atunci intreb care este rolul acestora la nivel de liceu. Sunt lucruri inutile care se fac in anii de gimnaziu respectiv liceu, doar de dragul de a ne face capul patrat, dar cand termini scoala nu gasesti rostul atator eforturi academice.

        Eu nu am nevoie de integrale in jobul actual, deci nu cred ca voi incepe sa ma documentez prea curand pe acest subiect, am alte pasiuni cu care doresc sa imi ocup timpul :) multumesc insa de oferta :)
        • 0 (0 voturi)    
          Matematica de liceu (Marţi, 5 februarie 2019, 14:52)

          cucurveauamov [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

          Nu e nimic decat un antrenament al gandirii. Asa cum alergi pe banda ca sa te antrenezi - de fapt mergand nicaieri - asa e si matematica de liceu.

          Rezultatul ei nu sunt ce calculezi ci CUM.

          Fair play insa ar trebui sa ti se spuna asta de la inceput si asteptarile sa fie pe masura unui antrenament, nu unui concurs adevarat.

          Si DA, daca proful chiar intelege ce face, iti poate da si exemple de aplicatii.
          • 0 (0 voturi)    
            Pe bandă nu te obligă nimeni să alergi (Miercuri, 6 februarie 2019, 23:14)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui cucurveauamov

            Alergarea pe bandă e benevolă, antrenamentul tău al gândirii e obligatoriu prin lege, cam asta ar fi ”mica” problemă.

            Satisfacția / obsesia de a impune diverse altora e foarte întâlnită printre profesorii de matematică. Există un motiv pentru care acel om se duce să bage copiilor matematica în cap cu forța, iar acel motiv nu denotă tocmai echilibru psihic. Copiii simt asta instinctiv, chiar dacă nu știu ei să explice.
  • +3 (13 voturi)    
    Vai de noi ! (Luni, 4 februarie 2019, 16:47)

    El2019 [utilizator]

    Vad ca unii sint de acord, rau a ajuns tara aceasta ! Un director confunda scoala cu propria satrapie! E o chestiune de principiu - vorbim despre invatamintul PUBLIC DE STAT unde toti elevii au drepturi EGALE si nu de o scoala privata ! Este un ABUZ strigator la cer indiferent de intelegerile facute cu parintii. Intr-o tara normala, individul ar fi fost deja concediat !
    • +2 (4 voturi)    
      Precedent (Luni, 4 februarie 2019, 19:30)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui El2019

      Ca sa nu mai zic de precedentul creeat. Acum toti directorii pot sa faca o astfel de propunere / regula. Care director vrea elevi cu probleme. Niciunul!

      Si ce vor face cu elevii de nota 7? Ii transfera intr-un ghetou la marginea orasului, langa groapa de gunoi.
    • +2 (2 voturi)    
      n-ai cu cine,.. (Luni, 4 februarie 2019, 20:44)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui El2019

      zici corect da' n-ai cu cine vorbi si nici dezbate.
  • +3 (7 voturi)    
    apostoaia parca citeste un text scris de ponta! (Luni, 4 februarie 2019, 16:54)

    Antenistontel [utilizator]

    "Această „obligație” a părinților de a-și transfera elevii dacă nu obțin o anumită medie anuală este, de fapt, o formă voalată de exmatriculare a unor școlari care nu s-au ridicat la „standardele” unor directori care se consideră șefi pe plantație. Trebuie amintit faptul că vorbim despre învățământ public de masă, ceea ce ar trebui să respingă din start orice prevedere care ar putea discrimina anumiți elevi. Atragem atenția asupra atribuției inspectoratelor școlare județene de a se asigura că unitățile de învățământ respectă legislația în vigoare, lucru care este ignorat în totalitate atât din lipsă de interes, cât din cauza corupției generalizate din sistemul educațional"
    • +3 (5 voturi)    
      Spaga (Luni, 4 februarie 2019, 19:32)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

      De fapt ca sa ajungi la acel "standard" trebuie sa "ungi" cu 2-300E mecanismele ... sa faci diferenta dintre 7.50 si 8.
  • +2 (6 voturi)    
    fost absolvent, la liceu (Luni, 4 februarie 2019, 18:34)

    jorj_bv [utilizator]

    Admiterea in aceste clase de gimnaziu se face prin examen ale carui rezultate pot fi o fortare a elevului. Daca elevul ramane clar in urma colegilor va fi fortat sa faca eforturi suplimentare pentru a recupera.
    Problema e ca uneori nu poate, din cate stiu sunt destul de multi copii care se retrag de la gimnaziile de elita (in afara statisticii prezentate de director) - la fel cum multe familii fac teme pentru a reusi elevul "sa tina pasul".
    • +3 (5 voturi)    
      Din ciclul "strugurii acri..." (Luni, 4 februarie 2019, 18:57)

      aliana8 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Desigur noi, care suntem atotcunascatori, stim ca unii sunt fortati, iar altii lucreaza cu catel cu purcel la teme sa tina pasul.
      Nu putem accepta, in ruptul capului, ca acesti copii poate invata si cu propriul cap, nu impinsi cu batul de x sau y.
  • +1 (1 vot)    
    Daca notele s-ar da independent, ar fi ok (Luni, 4 februarie 2019, 23:10)

    andipetre [utilizator]

    Romania e o tara corupta. Profesorii romani sunt, la fel ca restul, tentati sa fie corupti, e obiceiul locului. Asa ca e clar ca intre copiii cu note mari exista elevi care nu merita acele note, ci le primesc pentru ca sunt protejati, au pile, platesc etc. Orice absolvent bun din scolile de elita stie ca a avut destui colegi de felul acesta, pe langa cei realmente buni.

    Asa ca, daca notele tuturor elevilor ar fi obtinute pe teste independente, cu subiecte unice si evaluate de terti, am putea discuta de criterii si reguli legate de competenta elevilor. Dar, cum profesorii sunt partinitori, corupti, iar lucrul acesta e general cunoscut, e o ipocrizie sa spunem ca regula e corecta. Promovand astfel de practici, incurajam de fapt mafia din Educatie si coruptia intretinuta de aceasta.
  • +2 (2 voturi)    
    discriminare (Marţi, 5 februarie 2019, 10:16)

    andimi [utilizator]

    am invatat si eu la un liceu din asta de top si aveam in clasa elevi f. buni, dar si slabi sau delasatori. Cei slabi nu au tras niciodata in jos pe restul, dimpotriva au fost o pata de culoare si diversitate, chiar benefica. Pana la urma nu au ajuns nici ei rau, s-au descurcat, au facut scoli si au slujbe ok. Dar nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca la un liceu de stat, finantat din fonduri publice, sa se impuna asemenea conditii! Este discriminatoriu si as sustine cu doua maini pe cei care dau in judecata liceul si inspectoratul pt. ca a impus/permis asa ceva! Elevii au intrat legal la acest liceu, nu scrie nicaieri in admiterea nationala ca tre sa ai anumite medii pt. a ramane la liceul unde ai fost admis!
    P.S. la scoala privata e alta treaba, acolo impui ce reguli vrei tu, dar nu la stat, unde e invatamant de masa.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici la "privat" nu pot fi incalcate legile (Marţi, 5 februarie 2019, 12:33)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      In niciun domeniu.
  • +2 (4 voturi)    
    Segregatie elitista (Marţi, 5 februarie 2019, 10:37)

    m.cobzaru [utilizator]

    Orice segregare elitista, pentru literatura si matematica in procesul de educare poate duce la rezultate negative in societatea noastra. In perioada adulta, societatea are nevoie pe langa comunicatori si socotitori si de lucratori, meseriasi si producatori de bunuri si servicii.
    • 0 (0 voturi)    
      cati instalatori, zidari etc. (Marţi, 5 februarie 2019, 13:36)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui m.cobzaru

      care au absolvit la saguna cunosti?
    • +1 (1 vot)    
      corect. (Marţi, 5 februarie 2019, 14:28)

      Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui m.cobzaru

      orice segregare elitista este in fond un concept toxic de educatie.

      la urma rmei nu exista decat "dascali" inncompetenti si atat.
  • +2 (2 voturi)    
    In momentul in care,.. (Marţi, 5 februarie 2019, 14:13)

    Ponta [utilizator]

    ,... se va declara Liceu Privat ( se va autofinanta din taxele de scolarizare) va putea introduce orice regula vor dumnealor.
    Deocamdata face parte din invatamantul public, iar masura dpv legal se considera discriminare.
    Discriminarea este pedepsita prin lege.
    Nu au decat sa ceara sa devina Liceu privat cu toate cele ce decurg in urma acestui demers si vor putea avea un Cod propriu al Liceului Andrei Saguna.
    Pana atunci s-ar putea sa suporte consecinte legale.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version