Directorul Asociației Editorilor, despre manualele EDP: S-ar potrivi României din 1987 - 1989, cel mult / Vom vedea la testele PISA, în maximum 5 ani, ce înseamnă manualul unic

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 23 septembrie 2018, 11:31 Actualitate | Educatie


Elevi rasfoind manuale scolare in clasa
Foto: Agerpres
Directorul executiv al Asociaţiei Editorilor din România (AER), Mihai Mitrică, a declarat duminică, la Salonul de Carte Bookfest Târgu Mureş, că opinia publică s-a concentrat asupra greşelilor din manualele şcolare scoase de Editura Didactică şi Pedagogică, însă nu s-a spus nimic despre calitatea acestora, "care este sub orice standard educaţional modern".

"Opinia publică s-a oprit cu atenţia asupra greşelilor din manuale, dar problema este că tabloul general arată groaznic. Greşelile din manualele şcolare sunt doar ceea ce face titluri în presă, ce nu s-a spus este calitatea pe care o au acele manuale, care este sub orice standard educaţional modern. O grafică învechită, informaţie extrem de multă şi foarte prost organizată. Un manual ca acelea pe care Editura Didactică şi Pedagogică le-a realizat acum s-ar potrivi României din 1987 - 1989, cel mult, a declarat, pentru Agerpres, Mitrică.

”Nu am avut nicio aşteptare de la Editura Didactică şi Pedagogică, la momentul la care au primit cele peste 200 de loturi prin încredinţare directă ei aveau doar doi redactori de carte. Eram convins că nu aveau cum să facă faţă, dar iată că în România se poate să învârţi informaţia, autorii şi bugetele astfel încât să marchezi ca fiind finit un produs pe care nimeni de pe piaţa liberă nu l-ar achiziţiona. Sunt convins că dacă manualele scoase acum de EDP ar fi fost puse în comerţ alături de cele scoase de celelalte edituri, fără niciun fel de marketing al nimănui, publicul nu ar alege niciodată un manual editat de EDP. Îmi pare rău că am doi copii la şcoală şi că vor avea de trudit cu astfel de producţii editoriale", a adăugat el.

Directorul executiv al Asociaţiei Editorilor din România susţine că, prin preluarea tipăririi manualelor şcolare de către Editura Didactică şi Pedagogică, pierderile cele mai grele ale editurilor au fost în privinţa resursei umane, întrucât foarte mulţi dintre redactorii de carte educaţională au fost disponibilizaţi.

"E greu de spus în termeni financiari cât s-a pierdut, dar în termeni de resursă umană s-a pierdut foarte mult. Foarte mulţi dintre redactorii de carte educaţională au fost disponibilizaţi de la editurile care se ocupau cu aşa ceva. Unii au trecut fie pe editare de carte, beletristică sau carte ştiinţifică, fie şi-au căutat loc de muncă în altă parte. Deocamdată nu se cunoaşte atât de tare faptul că au dispărut aceste posturi din educaţional pentru că administraţia publică centrală şi locală s-a îngrăşat binişor în ultimul an. Doamne fereşte de momentul în care vom avea o sincopă în buget şi vor începe disponibilizările, atunci se va vedea cam cât de mult rău au făcut onorabilul ministru Pop, onorabilul ministru Popa şi alte personalităţi şi personaje de acelaşi tip învăţământului românesc. Dar vom vedea la testele PISA (Programme for International Student Assessment - Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor - n.r.), în maximum 5 ani ne vom lămuri ce înseamnă manualul unic şi mai ales manualul unic produs de EDP", a arătat Mitrică.

Reprezentantul AER susţine că niciun monopol nu este sănătos, în niciun domeniu, şi că este imposibil statul să aibă cea mai inteligentă viziune, cea mai bună opţiune de autori şi manuale educaţionale, "fiindcă un stat este format din nişte funcţionari, de multe ori ajunşi acolo pe alte criterii decât pe cele meritocratice".

















1969 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Da (Duminică, 23 septembrie 2018, 11:35)

    mitg [utilizator]

    Dar pesede trebuie sa-si asigure votantii, nu?
    • +2 (2 voturi)    
      Asta e prost... (Duminică, 23 septembrie 2018, 20:57)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Pe vremea aceea chiar erau manuale bune.
  • -2 (12 voturi)    
    incompetenta crasa (Duminică, 23 septembrie 2018, 12:13)

    Djokovic [utilizator]

    noi ne intoarcem la manual unic, in loc sa diversificam metodele de educatie. Intr-o lume dominata de thenologie, noi nu suntem in stare nici macar sa introducem predarea pe baza de documentare video (mult mai usor de asimilat), ba mai mult, ne intoarcem la un manual unic.
    Cati copii avem in scoli? Pai se nasc cam 150-170 mii pe an, deci atatia ar trebui, fara abandon, sa ajunga in scoli anual. Cat ar costa sa aiba toti un computer? Sa zicem ca le luam unul la 4 ani (clasa I, a 5-a si a 9-a). Deco cam 500.000 de computere cumparate pe an (ca atatia copii sunt, cumulat, in clasele 1, a 5-a si a 9-a).
    Asta inseamna vreo 250 de milioane pe an si toti copii au computere. Cam cat bugetul TVR.
    Imaginati-va acum cum se poate face educatie digitalizata daca fiecare are computerul lui. Cum ar fi istoria pe baza de documentar, nu de manual unic? Cum ar fi fizica explicata prin clipuri video?
    Eu as face un fel de retea interna cu elevii si profesorii, in care de ex profesorul X, daca el cred ca stie sa explice mai bine teorema lui Pitagora, posteaza modul lui de explicatie. Profesorii cei mai buni ar ajunge cei mai urmariti si astfel munca unui profesor bun ar ajunge la foarte multi elevi, nu doar la cei de la clasa lui. De asemene... Daca un copil e foarte bun posteaza chiar el explicatia. E foarte motivant pt copii sa vada ca ajung apreciati daca stiu sa explice.
    In schimb noi ne intoarcem in evul mediu.
    • +4 (10 voturi)    
      Poti sa ne indici niste studii serioase... (Duminică, 23 septembrie 2018, 14:49)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

      ...care arata ca invatarea prin documentare video e mai eficienta decat, de exemplu, lectura?

      Pentru ca a folosi, asa, pareri personale drept argumentatie pentru o poveste atat de lunga e putin cam periculos.
      • +1 (3 voturi)    
        University of Queensland, Australia (Duminică, 23 septembrie 2018, 15:17)

        Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        http://www.uq.edu.au/teach/video-teach-learn/ped-benefits.html
        doar asa, la o simpla cautare...
    • +5 (7 voturi)    
      de unde nu-i... (Duminică, 23 septembrie 2018, 15:47)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

      Cadrele didactice sunt in mare majoritate pur si simplu incompetente.

      Exista si profesori buni, dar sunt extrem de putini si, mai ales nu sunt grupati in cate o unitate solara, ci imprastiati printre ignati si ignari in diverse scoli.

      Cei mai multi nu sunt in stare unii nici macar sa citeasca, nicidecum sa mai si aplice "metode inovative". Chiar si manualul unic e prea pretentios pentru ei.

      Oricum nu conteaza, pentru ca multe lectii se rezula la dictare.

      Invatarea inseamna in Romania memorare de coemtnarii si de definitii si rezolvarea unor probleme extrem de dificile dar din care oricum elevii nu invata nimic.

      Ce spuneti Dvs in postare poate fi inteles si aplicat de minoritatea cadreleor didactice competente, daca sunt lasati in pace sa o faca. Dar acestia se vor descurca oricum, fie si cu creta pe tabla.

      Problema e a majoritatii, a celor incompenteti. Acei nu se vor descurca indiferent ce le veti da.
      ===

      Rezultatele la teste precum PISA pot fi onorabile pentru romani, pentru ca elevii nostri sunt imbecilizati constient, dar foarte bine dresati.
    • +1 (3 voturi)    
      adăugare (Duminică, 23 septembrie 2018, 18:28)

      st3la [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

      Ideea de bază este bună și ar necesita supusă dezbaterii publice. Deoarece am făcut o serie de cursuri având ca temă metodologiile de e-Learning, b-learning, flipped classroom, educația bazată pe proiecte etc. aș adăuga că pe departe cea mai eficientă formă de educație ”modernă” este cea în care studentul experimentează și aplică noile cunoștințe. Utilizarea materialelor multimedia și în general oferirea aceluiași material sub diferite forme este un pas înainte, dar nu poate elimina costurile ridicate ale resurselor (atât umane cât și materiale) necesare pentru laboratoare și ateliere.
      • 0 (2 voturi)    
        "Experimenteaza" tabla inmultirii un an intreg! (Luni, 24 septembrie 2018, 10:37)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui st3la

        In ultimii ani elevii au fost batjocoriti cu bunastiinta.

        Inmultirea si impartirea pe care noi, ceauseii le-am invatat rapid in citeva saptamini in clasa a doua, fiul meu le-a invatat in clasele a treia si a patra, cu atitea complicarii, ca era sa nu le mai invete in veci.

        Scopul scolii parea a fi chinuirea copiilor cu grija sa nu li se fixeze cumva vreo infotmatie utila.
      • 0 (2 voturi)    
        Batutul apei in piua! (Luni, 24 septembrie 2018, 10:48)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui st3la

        Si prin ce metoda ai invatat cursurile alea, astfel incit sa nu le uiti chiar in timp ce le invatai?

        Ai ramas cu vreo informatie precisa, sau doar asa, cu o idee generala?

        Functionarea creierului nu poate fi modernizata. Si daca se putea si altfel, se facea pina acum.

        Fiul meu, la scoala pierdea timpul cu tot felul de metode "moderne" dar obositoare si ineficiente, dar la Cambridge, tocea cuvintele din dictionar, exact cum faceam noi acum 35 ani.
        • 0 (2 voturi)    
          bati campii (Luni, 24 septembrie 2018, 11:28)

          Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          bati campii. de pe site-ul Universitatii din Cambridge, pe care o aduci in discutie:
          https://www.cam.ac.uk/research/news/new-video-game-teaches-teens-about-electricity
          Ce sa vezi, ditamai universitatea la care se toceste totul cuvant cu cuvant sa recomande un joc online ca metoda de invatat? Pai nu te-au intrebat ei pe tine, ca le spuneai tu ca nu poate fi modernizata functionarea creierului si n-are rost sa propuna metode de-astea :))
          Pt informatia ta pe site-ul Universitatii din Cambridge au o sectiune de clipuri video speciala pe site, in care au postat 1750 de clipuri absolut inutile, ca doar daca nu tocesti nu ai cum sa inveti nimic, n-ai cum sa adfli o informatie noua decat tocind, deci clipurile sunt postate degeaba.
  • +6 (12 voturi)    
    Asta ati votat in 2016, care-i problema? (Duminică, 23 septembrie 2018, 12:13)

    2087 [utilizator]

    Ati vrut PSD, ati primit PSD. Altfel ati fi votat cu altii.
  • +3 (7 voturi)    
    o sa schimbe psd-ul testele PISA cu teste VOT (Duminică, 23 septembrie 2018, 12:16)

    qwerasdf [utilizator]

    sa vedeti voi acolo cine va mai fi fruntasa pe langa Transnistria, Venezuela, Coreea de Nord, etc...

    tara ii vrea prosti pe copiii nostri! si daca se poate cat mai multi...
    • +1 (3 voturi)    
      adultii sunt responsdabili pentru copii (Duminică, 23 septembrie 2018, 19:22)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Nu tara, Noi. Noi toti suntem vinovati prin tacerea noastra si prin aservirea pe care o manifeestam pentru a primi mititei grasi si bere ieftina.

      Tot timpul pentru sufletul socialist al unora altii sunt de vina. Mereu altii.

      Mai intai trebuie sa ne intelegem proria responsabilitate pentru viata noastra si mai ales a copiilor nostri, inaiinte de a cauta vinovati.

      Spuenti-le profesorilor in fata ce credeti, scrieti ministrlui, vorbiti pe forumuri, vorbiti cu vecinii , colegii si prietenii.
  • +7 (7 voturi)    
    GRESELI (Duminică, 23 septembrie 2018, 12:46)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Eu am inceput scolarizarea in anul 1952, dar nu-mi amintesc ca in perioada decursa de atunci sa fi fost vreo greseala deosebita in cartile mele sau a copiiilor. Altcumva nu se poate explica greselile ordinare, ca conducerea Editurii e format din fosti ciopbani, electricieni, tractoristi iar cei care au lucrat efectiv la editarea cartilor au fost vacari, femei de serviciu etc din judetul Teleorman, care au invata sa faca copy/paste dar pőaste l-au aplicat in loc gresit...Sa le fie rusine!
    • +4 (4 voturi)    
      nici o sansa (Duminică, 23 septembrie 2018, 15:51)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ic.ram1945

      Explicati rezida si in confuzia dintre manual si tratat.

      Atat fostele manuale alternative cat si cele unice sunt in realitate mici tratate cu diverse panglicute adaugate. Nu sunt de fapt manuale reale.

      Manualele din comunism erau manuale cu adevarat. Ele erau perfectionate la 5-6 ani, dar nu prea era mult de modificat la ele.

      In prezent, nimeni nu mai stie sa elaboreze un manual. Nimeni. Cei care stiau au murit sau sunt foarte batrani. Iar cei mai tineri sunt chiar ei produsul unui invatamant bolnav din care nu au inteles nimic. Nu din vina lor.

      ===
      Un manula bun necesita cativa ani pentrui a fi elaborat. E nevoie de experienta la catedra, de solida culura pedagogica, de cunoasterea metodicii disciplinei respective etc. Astea lipsesc cu desavarsite si "manualele" se fac de fapt prin colationarea unor texte de tratat,
  • +2 (8 voturi)    
    Risipa de hartie (Duminică, 23 septembrie 2018, 13:18)

    ipolitic [utilizator]

    va dati seama cate declaratii ANAF am fi putut cpmpleta din hartia aia? Cate rapoarte despre paduri taiate ilegal ?
    Solutia pe viitorul indepartat e sa cumperi copilului un android de marca.Solutia pe viitorul apropiat sunt e-manualele. Solutia pe moment e Emanuelle (film)
  • +6 (8 voturi)    
    Manualul unic a fost cea mai buna solutie (Duminică, 23 septembrie 2018, 13:26)

    farty [utilizator]

    ... in perioada comunista, deoarece, colac peste pupaza, erau facute de oameni capabili. Specialisti, in adevaratul sens al cuvantului. Nu inteleg cum se face... insa in ani aia, invatamantul a fost mai productiv decat cel de astazi
    • +3 (3 voturi)    
      Explicatia e ca acum e mafie (Duminică, 23 septembrie 2018, 14:45)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui farty

      De peste 20 ani de zile, in jurul Ministerului s-a format o mafie a manualelor, cu edituri si "specialisti" de calitate foarte proasta. Asta e explicatia. Coruptia nu genereaza niciodata calitate.

      Acum se ciondanesc intre ei, noaptea ca hotii, dar sunt exact de aceeasi factura, toti.

      Discutia despre unicitatea manualelor trebuie separata de cea a calitatii acestora, pentru ca altfel vom avea iar multe manuale la fel de pline de greseli. Totul trebuie inceput cu desfiintarea sistemului mafiot din Minister si din jurul sau. Si apoi se poate discuta de manuale alternative, daca se instaleaza si mecanisme de verificare serioasa a calitatii lor.
    • +2 (2 voturi)    
      radacini adanci (Duminică, 23 septembrie 2018, 15:56)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui farty

      Invatamantul comunist era adaptat comunismului.

      Era planificat si controlat.

      Invatamantul actual nu e capitalist, dar nici comunist nu mai e.

      De fapt, nu mai e invatamant.

      Este nevoie de concurenta intre manuale, dar simplul fapt ca sunt mai multe nu inseamna concurenta. Mai trebuie sa fie concurenta si intre scoli, si intre cadrele didactice. Nu e.

      Mai trebuie sa existe si un control social. Pe primarii le doare in basca, inspectoratel scolare sunt moristi de hartii si de dosare, parintilor li se refuza accesul la orice control.

      Mai repede afli ce planuieste Cosa nostra decat ce se intampla intr-o scoala. Clasa "speciala" de engleza a blocat orice transfer intre scoli, titularizarea pe post a facut ca orice imbecil sa spere ca moare in post chinuind copiii, ca nu il da nimeni afara.

      Asa ca povestea cu manualele e cel mai mic rau din cele existente. Romania socialista are invatamant socialist, dar fara planificare si fara partid unic. Deocamdata.
      • +1 (1 vot)    
        "Concurenta intre manuale" pe viitorul copiilor (Luni, 24 septembrie 2018, 10:55)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        La interesul tuturor copiilor de a avea cel mai bun manual se gindeste cineva?

        La dreptul copiilor de a avea sanse egale in viata, se gindeste cineva?

        Va ginditi doar la ce ghisefturi s-ar mai putea face. Cinicilor.
  • +1 (3 voturi)    
    Banii e tot!!!!!!!!!!!! (Duminică, 23 septembrie 2018, 13:57)

    madonna0a [utilizator]

    Marile edituri private nu mai incaseaza.
    De ce nu conlucreaza cu statul sa faca un manual bun??? Pentru ca vor fff. multi bani. Nema patriotism, doar profit urias, restul e gargara.
    • -3 (3 voturi)    
      si ce-i cu asta? (Duminică, 23 septembrie 2018, 15:58)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui madonna0a

      Rostul sectorului de afaceri este sa faca profit. Nu sa "conlucreze cu statul". Asa cevba se intampla doar in fascism.
      Patriotismul nu are nici o treaba aici. Vorbim despre eficeinta educatiei.
  • 0 (4 voturi)    
    EDP (Duminică, 23 septembrie 2018, 14:00)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Editura de faricat hârtie igienica redenumita manual, sub autoritatea limbricului incult si politruc Liviu Pop si a unei matrcuce numita clientelar director, desi e incompetenta si tupeista. O bătaie de joc pe bani publici.
    • -2 (2 voturi)    
      nu traim in comunism (Duminică, 23 septembrie 2018, 19:23)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Daca ar fi ministru chiar Pestalozzi in persoana, tot acelasi lucru ar fi,

      Nu ministrul determina eficeinta educatiei, ci libertatea sectorului de afaceri.

      Cererea creeaza oferta.
      • +1 (1 vot)    
        Care cerere? (Duminică, 23 septembrie 2018, 20:58)

        Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Care cerere, aia dictata de comisioanele acordate profesorilor de catre agentii de vanzari ai editurilor care scot manuale alternative?
  • +2 (4 voturi)    
    Cum aș face eu (Duminică, 23 septembrie 2018, 14:18)

    Nyk1 [utilizator]

    Cu excepția poate a istoriei și geografiei, aș lua ultimul manual al Editurii Didactice și Pedagogice publicat înainte de momentul Dec.1989 și l-aș revizui doar acolo unde trebuie, cu toate descoperirile făcute de atunci (prea multe oricum nu sunt, științele au cam rămas aceleași). Putem chiar să lăsăm pozele cu „cel mai iubit fiu al poporului” de pe prima pagină, căci așa cizmar cum era, a organizat mai bine învățământul decât non-cizmarii care i-au urmat.

    Comunismul a făcut multe lucruri rele, dar nimeni nu se poate plânge de calitatea sistemului educațional de atunci. E și unul din motivele pentru care primii care au plecat imediat în Occident au fost doctorii, inginerii, fizicienii, chimiștii, matematicienii formați sub comunism!
    • 0 (0 voturi)    
      da (Duminică, 23 septembrie 2018, 15:58)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Ar merge intr-adevar ca o etapa intermediara pana cand am cladi un sistem competitiv intre scoli si implicit intre manuale
      • +2 (2 voturi)    
        Ce vina au copiii? Scopul e concurenta in sine? (Luni, 24 septembrie 2018, 11:05)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Invatamintul primar si gimnazial, chiar si liceal trebuie sa fie cit mai uniform la un nivel cit mai ridicat.

        Desi pentru unii e revoltator, scopul sistemului de invatamint este chiar invatamintul, nu crearea unui mediu competitiv de afaceri.
  • +3 (3 voturi)    
    Daca in cele alternative nu erau greseli... (Duminică, 23 septembrie 2018, 14:39)

    andipetre [utilizator]

    L-as fi crezut pe domnul acesta daca manualele alternative nu ar fi fost si ele pline de greseli, de exact aceeasi factura cu cele de acum. Orice om care are copii in scoala poate confirma. Iar daca te uiti si la mizerabilele "auxiliare" tiparite de aceleasi edituri, pline de greseli grosolane, iti faci o imagine si mai completa despre ce edituri e vorba.

    Este revoltator ce intampla acum cu manualele, dar sa ne intelegem, editurile care le faceau pe cele alternative sunt si au fost parte exact in acelasi joc al coruptiei impreuna cu Ministerul. Acum li s-a taiat macaroana si sunt furiosi ca fostii lor aliati comunisti nu le mai paseaza bani publici, insa pana acum scoteau tone de maculatura de calitate la fel de proasta ca manualele oribile coordonate acum de Centrul de Evaluare din Minister.

    Pana nu se destructureaza mafia din minister si acest Centru odios, manualele vor fi tot mai proaste, indiferent de numar.
    • +1 (1 vot)    
      sistemul este gresit (Duminică, 23 septembrie 2018, 14:59)

      anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

      Erau greseli si in manualele alternative, asa este. Totul se datora atunci si se datoreaza si acum heirupismului incompetent din Minister, unde niste functionari idioti si ministri incompetenti dau termene imposibile si nu pun la punct nici un mecanism serios de control al calitatii.
      Acum s-a adaugat si idiotenia directoarei EDP, faptul ca nu aveau redactori, nici un corector etc. Cum ar fi putut iesi manuale bune de aici?
      • -2 (2 voturi)    
        spre capitalism (Duminică, 23 septembrie 2018, 16:01)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

        Nu poate exista un mecansim administrativ de control al calitatii. Aceasta idee este o reminiscenta comunista.

        In capitalism acest control e exercita prin concurenta. Doar ca nu e suficient sa ai manuale alternative pentru a avea concurenta. Mai trebuie ca si scolile sa fie concurente intre ele.

        Stiu ca e dificil sa ne schimbam mintea pentru a gandi in termeni de profit, concurenta si sector de afaceri. Dar asa arata capitalismul.
        • +2 (2 voturi)    
          Educatia nu se face dupa profit imediat (Duminică, 23 septembrie 2018, 21:47)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          Sistemele cele mai de succes de educatie din lume (si aici ma refer la educatia generala, nu doar universitara) sunt cele in care accesul e gratuit si profilul nu joaca niciun rol direct. Vezi tarile europene performante, gen Germania, tarile nordice. E o investitie pe termen lung care aduce mult mai mult "profit" in societate decat niste ipotetice castiguri banesti calculate prin concurenta imediata. Educatia e un sistem de anvergura, strategic, cu implicatii dincolo de economie.

          Capitalul joaca rolul sau in alte zone ale economiei. Cu o populatie educata gratuit si temeinic, chiar si jocul (in sens pozitiv) capitalist poate fi jucat la un nivel mult mai mare de performanta si prosperitate, pentru ca ai cu cine.

          Ca tot ai adus vorba, daca tu crezi ca singurul control de calitate dintr-o economie dezvoltata e doar miracolul concurentei, ideea ta despre tarile capitaliste puternice e foarte naiva.
  • +2 (2 voturi)    
    manualele alternative sunt perfecte (Duminică, 23 septembrie 2018, 18:33)

    MG [utilizator]

    manualele alternative sunt perfecte ca "supliment" pentru cel unificat; altfel fiecare profesor o sa-si impuna manualul la care este co-autor - cum altfel - si așa dispare obiectivismul și apare goana după stocuri, iar ghiozdanul crește in greutate, nu și în valoare.
    • +1 (1 vot)    
      simplu (Duminică, 23 septembrie 2018, 20:31)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Exista o limita de greutate pentru ghizdane, pe care insa nimeni nu o respecta.

      Iar manualele, oricum ar fi, nu pot suplini cunoasterea cadrelor didactice. Multi asa si-ar dori: un manual din care sa citeeasca. DE-asta si arata asa, ca niste mici tratate, ca niste compendii din care sa dictezi copiilor.

      Cele mai multe, alternative sau unic, nu au nici o treaba cu pedagogia, sunt niste culegeri de texte,
  • +2 (2 voturi)    
    Lasati niste cretini sa faca experimente pe copii (Duminică, 23 septembrie 2018, 19:18)

    deval [utilizator]

    !!!? Cei care sunteti in domeniu, care aveti o argumentatie structurata cereti ajutorul ong-urilor, societatii civile, presedintelui, parintilor, presei .......Faceti o asociatie, un site in care sa adunati/prezentati informatie, macar ! Asteptam sa constatam peste 5 ani ca am infrant ?!
  • 0 (0 voturi)    
    Asa si? (Duminică, 23 septembrie 2018, 21:01)

    Pac-pac [utilizator]

    Da sunt pline de greseli, sa se corecteze, cine a gresit sa plateasca si data viitoare sa fie mai bune.
    Manualele alternative sa ramana suplimentare. Cine are bani si chef pentru ele bine, cine nu, nu.
    Educatia la nivel national se face cu programa natioanala, cu manualele nationale pe care statul trebuie sa le dea GRATIS fiecarui elev roman si mai departe profesorul sfinteste locul.

    Nu manualele sunt problema, ci scaderea calitatii corpului profesoral. Slujba de profesor devine una pentru ratati nechemati. Aici e drama.
  • 0 (0 voturi)    
    oameni vechi si prafuiti la manuale noi (Luni, 24 septembrie 2018, 8:28)

    frum [utilizator]

    Cel putin asta e impresia mea. Prima lectie din cartea de clasa a 2-a e despre cum e la 7 ani. Prima reactie a copiilor a fost de nedumerire, toti aveau 8 ani. De cand s-a introdus clasa pregatitoare toti copii de clasa a 2-a incep anul scolar avand 8 ani. Puteau macar sa adapteze lectia daca nu se mai potriveste cu vremurile actuale... dar aceste manuale au fost facute in bataie de joc. Pana si formatul este ciudat... nu gasesti nici coperti pentru ele... Am ramas profund dezamagita. De ce trebuie sa schimbam manualele la fiecare cativa ani? Manualele de clasa intai le-am pastrat curate si frumoase, le-am fi putut dona altor copii care au nevoie... dar s-au schimbat si cele de clasa I prin urmare cele de anul trecut sunt bune de aruncat. Multe orgolii si risipa pe banii nostri!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version