Presedintele Traian Basescu a declarat la Londra, ca proiectul construirii autostrazii Brasov-Bors ar fi unul ineficient, fara acoperire economica.

De altfel, potrivit presedintelui, prioritatile actualei administratii ar fi mai degraba modernizarea coridoarelor pan-europene, printre care si cel de pe traseul Nadlac - Timisoara - Sibiu - Bucuresti - Constanta.

Traian Basescu afirma ca amenajarea autostrazii Brasov Bors, pentru care fostul guvern a incheiat un contract de peste 2 miliarde de euro cu firma americana Bechtel, poate aduce daune mediului si poate afecta conservarea patrimoniului oraselor si satelor sasesti.

Efect nejustificat prin valoarea economica a proiectului.

"Se stie si aici faptul ca autostrada ar putea prelua maxim 15% din traficul Est-Vest si Vest-Est, si atunci se pune firesc intrebarea de ce atata afectare a mediului cand autostrada nu are o acoperire economica ?", a declarat presedintele Romaniei.

Traian Basescu a mai declarat, la Londra, ca o eventuala decizie de reziliere a contractului incheiat de fota administratie cu firma americana Bechtel trebuie sa tina seama si de daunele pe care ar trebui sa le plateasca partea romana.

Afirmatiile presedintelui sunt insa contrazise nu doar de membri ai fostei administratii, ci si de reprezentanti ai actualului Executiv.

Ca raspuns la declaratiile presedintelui Basescu, fostul ministru al internelor, Ioan Rus, unul dintre sustinatorii proiectului, a declarat la BBC ca proiectul a tinut cont de studii legate de fluxurile de circulatie.

"Atunci cand am sustinut cu putere ideea unei autostrazi care sa traverseze Transilvania - Bucuresti, Brasov, Targu Mures, Cluj , Oradea - se preta extrem de bine la o astfel de nevoie. Pe de alta parte asigura o dezvoltare a intregii Transilvanii", a spus domnul Rus.

Ioan Rus sustine ca proiectele puse fata in fata de Traian Basescu: autostrada Brasov- Bors si coridorul pan european 4, trebuie sa fie complementare.

De altfel si actualul ministrul delegat pentru lucrarile publice, Laszlo Borbely, sustine proiectul autostrazii Brasov Bors.

"Eu cred ca nu e un mesaj bun ca sa spui oprim aici, oprim pe dincolo" spune domnul Borbely.

Romania are nevoie de autostrazi si in ceea ce ne priveste aceasta prioritate exista in continuare in legatura cu autostrada Brasov-Bors pe care o consideram justificata din punctul de vedere al circulatiei autovehiculelor", a mai declarat ministrul delegat pentru lucrarile publice.

Laszlo Borbely a adaugat ca atat autostrada la care a inceput deja sa lucreze firma Bechtel, cat si modernizarea coridorului pan european 4 sunt prioritati ale Guvernului si apar in programul de guvernare.

Ministrului delegat pentru lucrarile publice a mai precizat ca nu stie sa se fi pus problema rezilierii contractului, insa continua analiza cu privire la detaliile contractului si costurile acestei investitii.