26 noiembrie - ziua in care nu cumperi nimic" este cea mai recenta campanie mediatizata prin intermediul internetului, care indeamna romanii sa protesteze fata de societatea de consum. „Lasa balariile cu „I love shopping", vezi de tine pentru o zi. Bruiaza un pic sistemul, se poate si altfel", indeamna organizatorii.

Internautii dau din ce in ce mai des peste astfel de porniri protestatare, iar cauza principala este viteza cu care se propaga informatia si costurile mici necesare pentru a mediatiza o asemenea campanie.

Inca la inceput

In Romania au aparut anul trecut si au devenit un mod de manifestare des intalnit in timpul campaniei electorale.

Modalitatea de informare e simpla. Se creeaza pagini pe serverele care ofera gazduire gratuita si se trimit mesaje cu instructiuni prin intermediul postei electronice. Si toate se incheie cu propozitii de genul „Da mai departe" sau „Raspandeste anuntul".

Astfel de campanii au fost cele impotriva concernelor din sectorul petrolier care au scumpit nejustificat carburantii in luna septembrie. Siteul pulafashion.org a initiat o demonstratie cu biciclete, pe 21 septembrie, in timp ce un mail indemna romanii sa nu cumpere nimic de la benzinarii pe 1 octombrie.

Citeste articolul complet in Evenimentul zilei