Daca, timp de mai multi ani, „cartierul general" al Mol Romania a fost la Cluj, extinderea afacerii, prin preluarea benzinariilor Shell, a impus consolidarea unei echipe manageriale si la Bucuresti. Va functiona insa si biroul de la Cluj.

Aceasta nu este insa singura noutate in activitatea desfasurata de companie in Romania. La doar 34 de ani, Zsolt Szalay a reusit sa ajunga personajul-cheie al afacerilor in Romania ale grupului petrolier din Ungaria.

Numirea in functie i-a schimbat, intr-o oarecare masura, stilul de viata, dar spune ca s-a adaptat usor pentru ca, din pozitia de director de marketing la aceeasi companie, vizita Romania „in general cam o data la doua luni". Ii va fi si mai usor cand familia va veni la Bucuresti, unde vor locui impreuna pe perioada mandatului.

Nu intentioneaza sa faca restructurari in cadrul companiei, intrucat considera ca acestea au avut loc odata cu preluarea benzinariilor Shell. Nici nu si-a adus o echipa de la Budapesta cu care sa lucreze.

Crede ca este de datoria angajatilor din Romania sa stie ce se intampla pe plan local si sa-si asume responsabilitatile.

EVZ: Companiile petroliere care activeaza in Romania au obtinut profituri neasteptate anul trecut. Cum a fost 2005 pentru Mol Romania?

Zsolt Szalay: Este foarte devreme pentru a se spune daca Mol a obtinut profit in Romania, dar anul 2005 a fost unul de succes deoarece s-a finalizat rebrenduirea celor 59 de statii achizitionate de la Shell, am lansat produse noi, cum sunt carburantii Evo si cardurile multibonus, ceea ce nu are niciun competitor al nostru. Si in 2006 avem in vedere toate oportunitatile.

Intentionati sa faceti achizitii noi pe piata romaneasca anul acesta?

Asa cum am anuntat, Grupul Mol este interesat sa participe la privatizarea Romgaz. Stim ca acum se discuta despre oportunitatea privatizarii acestei societati si asteptam sa se clarifice situatia. Pentru viitoare achizitii avem doua criterii: acea achizitie sa fie profitabila si oportuna. Deocamdata, nu avem alte oferte concrete.

Ce deosebeste piata carburantilor din Romania de cea din Ungaria?

In ceea ce priveste cresterea pietei, Romania este mult mai dinamica, insa vanzarea carburantilor in Ungaria este mai avansata. Aceasta este diferenta majora.

Care sunt obiectivele Mol Romania?

Pe termen scurt si mediu, targetul nostru este diferit. In primul rand, intentionam sa ne pastram pe locul doi in ceea ce priveste vanzarile de carburanti din Romania. Pe termen lung, tintim 20a din aceasta piata.

Anul trecut, in jurul Petrom si Rompetrol au existat scandaluri de care Mol ar fi putut profita pentru a-si consolida pozitia. Cum priviti astfel de evenimente?

Incercam sa nu le luam in considerare. Ne orientam din alte puncte de vedere. Consideram ca elementul cel mai important este pretul petrolului, care anul trecut a fost puternic influentat de diversi factori. E bine sa fim pregatiti pentru ca se poate intampla si anul acesta.

Cum va pregatiti pentru o astfel de situatie?

Prin mentinerea unui control foarte strict asupra costurilor.

Brandul Mol este cunoscut mai bine in zona Ardealului. Veti schimba aceasta situatie?

Intr-adevar, avem studii care arata ca gradul de cunoastere a brandului este mai mare in Transilvania, dar, odata cu preluarea statiilor Shell, situatia se va schimba pentru ca exista o acoperire mai mare a celorlalte zone.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei