VIDEO Preot din cadrul Mitropoliei Moldovei catre Victor Ponta: "Muncim ca primarul Iasului sa iasa cu majoritate"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 1 iunie 2012, 18:36 Alegeri 2012 | Alegeri Locale


Preotul care il sustine pe Nichita in fata lui Victor Ponta
Foto: captura B1 TV
"Muncim ca domnul primar sa iasa cu majoritate", i-a spus lui Victor Ponta un preot din cadrul Metropoliei Moldovei facand referire la primarul PSD Gheorghe Nechita, potrivit B1TV.  Declaratia a fost facuta pe 31 mai in fata premierului Victor Ponta care era venit la Iasi sa inaugureze un complex comercial si rezidential. Deputatul PDL Nicusor Paduraru, candidat la primarie, a trimis vineri o scrisoare deschise catre Mitropolitul Moldovei in care cere corectarea erorii "facuta probabil doar ca urmare a unor patimi lumesti individuale".

Premierul Victor Ponta a facut o vizita, joi, 31 mai, la Iasi unde a asistat la inaugurarea unui complex comercial si rezidential. Insotit de primarul PSD Gheorghe Nechita, Victor Ponta a ajuns la un moment dat la Mitropolie unde urma sa se intalneasca cu IPS Teofan, mitropolitul Moldovei si Bucovinei.

Inaintea lui Ponta si lui Nichita, au iesit in intampinare preotul Florin Chirila, seful Corpului de Inspectie si Control din cadrul Centrului Eparhial Iasi, si preotul Dosoftei Scheul, Mare Eclesiarh al Catedralei Mitropolitane, noteaza Adevarul.

Victor Ponta a intrebat "Ce mai faceti", moment in care preotul Florin Chirila a raspuns: "Ce sa facem? Muncim ca domnul primar sa iasa cu majoritate".

"Sa iasa, sa iasa. Si dupa aia sa munceasca si el", a raspuns zambind Victor Ponta.

Vezi video surprins de B1TV



Potrivit adevarul, preotul Florin Chirila este si parohul bisericii ridicate in mijlocul celui mai mare campus studentesc din Iasi, Tudor Vladimirescu.

Nicusor Paduraru, deputat PDL, cere mitropolitului printr-o scrisoare deschisa "sa echilibreze asemenea derapaje"

Fata de gestul si declaratiile preotului Florin Chirila, deputatul PDL Nicusor Paduraru, candidat la primarie, a trimis catre IPS Teofan o scrisoare deschisa in care cere remedierea erorii.

"Din respect fata de principii si fata de posibile devieri individuale de la o cale normala a spiritualitatii bisericesti,  ma simt nevoit sa va rog sa echilibrati asemenea derapaje si sa oferiti un semnal public de pastorire echidistanta a relatiilor bune pe care le aveti cu lideri politici din toate partidele", sustine deputatul democrat liberal.

"Cu tot respectul pe care nu voi inceta nicio clipa sa il ofer conducatorilor bisericii si sfintilor parinti, va rog sa primiti solicitarea mea aducandu-va aminte de sensul unei  pilde pe care mi-ati spus-o la un moment dat. Fata de lumea in care traim, de multe ori intunecata de patimi, oamenii curati si normalitatea sunt precum lumina unui chibrit aprins intr-un spatiu intunecat, lumina care patrunde pentru cateva clipe in toate ungherele intunecate.

Va rog sa readuceti lumina si echilibrul corectand aceasta eroare, facuta probabil doar ca urmare a unor patimi lumesti individuale", mai scrie Nicusor Paduraru.

Ce spun regulile BOR: Preotii pot candida doar ca independenti la consiliile locale sau judetene. In rest, implicarea clerului in politica este interzisa

La data de 6 martie 2008, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane a reexaminat hotararea sa nr. 410, luata in sedinta de lucru din 12 - 13 februarie 2004, care interzicea implicarea preotilor in politica.

In 2008, BOR a decis mentinerea regulii prin care clerului ii este interzis sa se amestece in politica, dar acorda dreptul preotilor sa candideze la consiliile locale sau judetene, dar doar ca independenti.

"Totodata, aplicand principul iconomiei (pogoramant, dispensa), Sfantul Sinod hotaraste ca, de la caz la caz, preotii care isi exprima, in scris, dorinta de a candida numai ca independenti si numai pentru consiliile locale si consiliile judetene sa primeasca aprobarea chiriarhilor lor", scria in 2008 in HotNews.ro teologul Radu Preda.

Citeste
: Biserica si politica. Un nou experiment

Nu e clar daca intre timp Sfantul Sinod a dispus modificari ale regulemantelor sau daca si-a schimbat optiunea fata de implicarea clerului in politica.

Citeste si:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10642 vizualizari

  • +55 (59 voturi)    
    Poate era un fost securist. (Vineri, 1 iunie 2012, 18:44)

    mircea [anonim]

    Uite de aceia Biserica Ortodoxa Romana trebuie sa fie de acord cu demascarea fostilor colaboratori ai securitatii,din randul preotimii.Popa ala o fi fost vre-un agent electoral USL acoperit.
    • -30 (38 voturi)    
      De ce (Vineri, 1 iunie 2012, 19:41)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui mircea

      De ce mutilezi limba romana in asa hal prietene?
      • +34 (40 voturi)    
        preot sau nu... (Vineri, 1 iunie 2012, 20:09)

        ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

        Oamenii de acolo sunt saraci dar continua sa voteze continuitatea. Sunt niste penibili.
        • +15 (15 voturi)    
          de unde si dovada (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:15)

          ff [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

          Ca biserica nu are de-a face cu Dumnezeu, a fost dintotdeauna unealta celor bogati de a controla prostimea. Numai ca la noi bogati sunt majoritatea prosti.
        • +18 (18 voturi)    
          POPII ,TRIMISII CUI? (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 10:38)

          Alberta [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

          asta-i motivul pentru care vor cu orice pret distrugerea invatamantului-sa fie prostime multa,buna de manipulat!!
          daca vorbim de preoti si biserici,cu niste mici exceptii,fac parte din noua ciocoime si manipulatorii platiti de hotii de la guvern!
          • +11 (11 voturi)    
            Romania primitiva (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 11:36)

            Observatorul [anonim] i-a raspuns lui Alberta

            Asa sa v-ajute dumnezeu popilor, nenorocitilor!

            Iar pentru vulgul, masele needucate sa votati cu PSD-ul ca sa aveti ulei, zahar si moaste de pupat!

            PS: Cei mai multi popi sunt niste grasani nevolnici cu vieti dulci, ipocriti pana in maduva oaselor, care cred ca totul se termina odata cu absolvirea unui seminar si primirea unei parohii, dupa care pot huzuri si comanda prostimea care le pupa crucea si le da bani cand vin sa sfinteasca casele, uneori injurandu-te daca nu ai bani. Nevolnici!
      • +25 (39 voturi)    
        ?!?! (Vineri, 1 iunie 2012, 20:13)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        Despre si vorghesti bre?Voi la Iasi sunteti de rasul lumii cu USL vostru.V-ati batut joc si de imn si unire.
        • +14 (14 voturi)    
          BOR si bolshevismul (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 5:45)

          oilman [utilizator] i-a raspuns lui mircea

          Citeva zeci de ani, cu foarte putine exceptii, biserica a fost o unealta ridicol de supusa comunistilor. Aproape orice slujba incepea cu o oda pentru Ceausescu. Repet, au existat exceptii si preoti cu sira spinarii. Acum evident cu noul val de bolshevism biserica se positioneaza din nou. Magaria pe care a scuipat-o preotul chirila este departe de a fi o exceptie - din pacate este o realitate - democratia juvenila, balcanica dinj romania trebuie sa supravietuiasca / convietuiasca cu un ortodoxism flamind si oportunistic.
        • +4 (4 voturi)    
          Noi la iasi? (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:09)

          Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui mircea

          Va scriu din Bucuresti... Si nu, nu m-am mutat aici din Iasi... Da-mi place logica ta. Atat de solida, ca n-am argumente.
      • +2 (4 voturi)    
        parca tu n-o (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 4:47)

        AlisCuPar [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

        mutilezi, prietene !
        • -2 (4 voturi)    
          Nu, (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:10)

          Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui AlisCuPar

          Eu n-o "mutilez"; daca ai argumente sunt binevenite.
          • 0 (2 voturi)    
            Virgulele, (Duminică, 3 iunie 2012, 2:26)

            AlisCuPar [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

            prietene, virgulele. Dar ce conteaza o virgula, nu-i asa?
      • -6 (6 voturi)    
        explicatie (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 4:53)

        Matei [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        pentru ca e ungur, la fel ca majoritatea de pe hotnews
      • +5 (5 voturi)    
        Intrebare (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 9:24)

        MM [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        Ce legatura are limba romana cu preotul din articol?!
        • -2 (2 voturi)    
          Legatura (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:16)

          Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui MM

          Nu stiu ce legatura are... poate faptul ca e un site de stiri in limba... romana?! Poate ma irita faptul ca prea multi "sfertodocti" se vor intelectuali - cu argumente ca cel din primul comentariu (care argument n-are cap, n-are coada, n-are mesaj)... Doar...."hai sa vorbim de rau USL-ul" !! Cui ii trebuie argumente cand lumea da voturi pro la huleala asta de mahala?
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi ce faci! (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 19:15)

      Alf [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Nu, era "Bau-bau-ul" local al popilor, cel cu vărguţa şi cu morcovul, adică vechilul de pe moşia locală a Patriarhului!
    • 0 (0 voturi)    
      http://tiny.cc/PCRBOR (Duminică, 3 iunie 2012, 12:33)

      ptc [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Normal, politica oficială a BOR a fost colaboraționismul deșănțat cu BOR. Au avut multe beneficii de pe urma colaboraționismului, de exemplu, au primit toate proprietățile bisericești ale greco-catolicilor, au ajutat la scoaterea în afara legii și persecutarea greco-catolicilor etc.

      http://tiny.cc/PCRBOR
      • -1 (1 vot)    
        Dumnezeu, creatorul de "rebuturi" (Duminică, 3 iunie 2012, 13:37)

        Adam [anonim] i-a raspuns lui ptc

        Existenta lui Dumnezeu, asa cum este descris de Crestinism, este imposibila. Daca Dumnezeu exista, ori nu este atotputernic si atotstiutor (deci este si el supus greselii), ori este o entitate egoista si fara compasiune care nu este capabila sa ierte ci numai sa se abtina sa pedepseasca, atunci cand nu este iritata de cel in cauza (capul plecat, sabia nu-l taie). Aceasta concluzie rezulta logic din urmatoarele asertiuni din Biblie:
        1. Dumnezeu este atotputernic si atotstiutor.
        2. Dumnezeu a creat Omul. Insa l-a creat imperfect (nestiutor, printre alte imperfectiuni): "Si a zis Domnul Dumnezeu: Iata Adam s-a facut ca unul dintre Noi, cunoscand binele si raul" (asta dupa ce Adam a mancat din mar, deci dupa ce a facut greseala fatala).

        Fara sa ii ceara nimeni, Dumnezeu a creat o entitate imperfecta, deci supusa greselii (oare se plictisea sau simtea nevoia sa aiba supusi care sa il preamareasca ?).
        Exista doar doua variante care pot explica imperfectiunea Omului:
        a. Dumnezeu nu a putut sa il creeze pe Om perfect (sau a facut greseli in procesul Creatiei), si atunci Dumnezeu nu mai este el insusi atotputernic si atotstiutor. In acest caz, Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
        b. Dumnezeu nu a vrut sa il creeze pe Om perfect si atunci stia dinainte ca Omul va gresi. In acest caz, un Dumnezeu corect nu ar fi trebuit sa il pedepseasca pe Om pentru greseala sa deoarece aceasta era inevitabila, datorita faptului ca Omul a fost creat imperfect. Cel care este responsabil pentru greseala Omului imperfect este chiar Dumnezeu deoarece EL nu a dorit sa creeze un Om perfect, care sa nu greseasca niciodata (nu a dorit sa aiba "egali"?). Dumnezeu isi pedepseste "rebutul" pentru "functionare incorecta". Nici in acest caz Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
        In incheiere, am o intrebare pentru credinciosii crestini care sunt si parinti: si-ar alunga vreodata copilul de acasa pentru ca a gresit?
  • +37 (41 voturi)    
    incredibil (Vineri, 1 iunie 2012, 19:08)

    Mr John [anonim]

    la cati pupatori de ghiul pe os sunt in Moldova ,preotii pot influenta multe suflete in cautare de minuni..
    • +12 (24 voturi)    
      Unde era BOR in timpul comunismului ? (Vineri, 1 iunie 2012, 19:49)

      Adam [anonim] i-a raspuns lui Mr John

      Religiile, indiferent de natura lor, fac mult rau omenirii. Consuma resurse, se opun progresului stiintific (vezi genetica) si tin mari mase de oameni in ignoranta prin inlocuirea gandirii critice cu cea dogmatica.

      Un sondal facut in anul 1998 printre cei mai mari oameni de stiinta din SUA (tara cu cele mai multe premii Nobel pentru stiinta), membrii ai "Academiei Nationale de Stiinta", publicat in revista "Nature", arata astfel:

      - Necredinciosi - 72.2%
      - Agnostici - 20.8%
      - Credinciosi - 7%

      http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html

      http://www.nature.com/nature/journal/v394/n6691/full/394313a0_fs.html
      • +14 (16 voturi)    
        LOZINCI COMUNISTE, CONFUZII SINISTRE (Vineri, 1 iunie 2012, 23:21)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Adam

        Stiinta si credinta nu NU SE EXCLUD ci sint complementare. Pur si simplu fiecare se ocupa de ALTCEVA. Bolsevicii nu au tinut genetica in loc ci au desfiintat-o pur si simplu. Vezi-i pe faimosii Miciurin si Lisenko. La fel cu cibernetica, decretata "reactionara" si interzisa. Niciodata biserica nu a avut o asemenea forta retrograda. Einstein a fost profund credincios. Si nu numai el. Chiar si in faimosul caz Galilei nu s-a dorit retractarea ci doar prezentarea heliocentrismului drept o ipoteza pentru a nu soca prea tare masele de prosti - cardinalii erau foarte lamuriti. (Mihai Popescu Virgil Spulber Descoperiri stiintifice - Legenda si adevar Editura Albatros 1987 - carte aparuta deci pe vremea lui Ceasca) Nu uitati ca la introducerea calendarului gregorian mii de idioti s-au revoltat sub pretextul ca li se fura niste zile din viata.

        In fine ortodoxismul inca din vremurile Bizantului s-a remarcat printr-o dezgustatoare supusenie fata de politic. Asa ca se amesteca o gramada de planuri din care iese doar o ciorba gretzoasa.
        • -1 (11 voturi)    
          pfff... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 1:59)

          da grynch [anonim] i-a raspuns lui pointless man

          Mai terminati ma cu prostia asta ca Einstein era credincios. Chiar pe toate articolele trebuie sa corectez? Einstein era ateu. Pune mana si citeste
          • +6 (6 voturi)    
            Te inseli (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 5:07)

            Adrian [anonim] i-a raspuns lui da grynch

            Inainte sa dai tu sfaturi, invata sa te documentezi. Einstein s-a declarat agnostic, dat fiind ca a descoperit ca exista o logica in univers data de un fenomen inexplicabil, ce ii depasea intelegerea. Asadar, agnostic, nu ateu. Adica s-a declarat neutru. Istet tipul, miscare matematica.
            • -2 (6 voturi)    
              Einstein era ateu (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:37)

              Adam [anonim] i-a raspuns lui Adrian

              Opiniile lui Einstein despre religie au fost indelung dezbatute, multi agatandu-se de fraze ale acestuia precum "El (Dumnezeu, n.r.) nu da cu zarul" ca dovada ca el credea in existenta unui creator.
              Insa o scrisoare care nu a mai fost pana in prezent data publicitatii, un raspuns adresat de Einstein filozofului Eric Gutkind, arata ca savantul nu credea deloc in existenta lui Dumnezeu spre sfarsitul vietii.

              In scrisoare, datata 3 ianuarie 1954, savantul scria: "Cuvantul «dumnezeu» nu este nimic altceva pentru mine decat expresia si produsul slabiciunii umane, Biblia este o colectie de legende onorabile, dar primitive, care sunt, in orice caz, destul de copilaresti". "Niciun fel de interpretare, indiferent cat de subtila, nu-mi poate schimba opinia", adauga acesta.

              http://www.descopera.ro/dnews/2633561-einstein-dumnezeu-este-expresia-si-produsul-slabiciunii-umane

              Letter to philosopher Eric Gutkind, January 3, 1954

              http://amiquote.tumblr.com/post/2502908786/albert-einstein-on-god-in-january-of-1954
              • 0 (4 voturi)    
                Einstein era ateu (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 17:56)

                Adam [anonim] i-a raspuns lui Adam

                Opiniile lui Einstein despre religie au fost indelung dezbatute, multi agatandu-se de fraze ale acestuia precum "El (Dumnezeu, n.r.) nu da cu zarul" ca dovada ca el credea in existenta unui creator.
                Insa o scrisoare care nu a mai fost pana in prezent data publicitatii, un raspuns adresat de Einstein filozofului Eric Gutkind, arata ca savantul nu credea deloc in existenta lui Dumnezeu spre sfarsitul vietii.

                In scrisoare, datata 3 ianuarie 1954, savantul scria: "Cuvantul «dumnezeu» nu este nimic altceva pentru mine decat expresia si produsul slabiciunii umane, Biblia este o colectie de legende onorabile, dar primitive, care sunt, in orice caz, destul de copilaresti". "Niciun fel de interpretare, indiferent cat de subtila, nu-mi poate schimba opinia", adauga acesta.

                http://www.descopera.ro/dnews/2633561-einstein-dumnezeu-este-expresia-si-produsul-slabiciunii-umane

                Letter to philosopher Eric Gutkind, January 3, 1954

                http://amiquote.tumblr.com/post/2502908786/albert-einstein-on-god-in-january-of-1954
            • 0 (4 voturi)    
              Einstein era ateu (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 21:05)

              Adam [anonim] i-a raspuns lui Adrian

              Opiniile lui Einstein despre religie au fost indelung dezbatute, multi agatandu-se de fraze ale acestuia precum "El (Dumnezeu, n.r.) nu da cu zarul" ca dovada ca el credea in existenta unui creator.
              Insa o scrisoare care nu a mai fost pana in prezent data publicitatii, un raspuns adresat de Einstein filozofului Eric Gutkind, arata ca savantul nu credea deloc in existenta lui Dumnezeu spre sfarsitul vietii.

              In scrisoare, datata 3 ianuarie 1954, savantul scria: "Cuvantul «dumnezeu» nu este nimic altceva pentru mine decat expresia si produsul slabiciunii umane, Biblia este o colectie de legende onorabile, dar primitive, care sunt, in orice caz, destul de copilaresti". "Niciun fel de interpretare, indiferent cat de subtila, nu-mi poate schimba opinia", adauga acesta.

              http://www.descopera.ro/dnews/2633561-einstein-dumnezeu-este-expresia-si-produsul-slabiciunii-umane

              Letter to philosopher Eric Gutkind, January 3, 1954

              http://amiquote.tumblr.com/post/2502908786/albert-einstein-on-god-in-january-of-1954
          • +4 (6 voturi)    
            ZAU ? (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 7:51)

            pointless man [utilizator] i-a raspuns lui da grynch

            Si cind a spus, profund tulburat de principiul incertitudinii, "ob dass liebe Gott wuerfelt" (daca bunul Dumnezeu da cu zarul) ca sa afle pe unde merg particulele elementare, era ateu ? Sfatul meu: citeste pur si simplu, mina e buna la altele. De exemplu la pus puncte si litere acolo unde trebuie.
        • +3 (3 voturi)    
          comunisti (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:33)

          fifica [anonim] i-a raspuns lui pointless man

          dar, cu pile Sus !
        • -2 (6 voturi)    
          Dumnezeu, creatorul de "rebuturi" (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 9:04)

          Adam [anonim] i-a raspuns lui pointless man

          Existenta lui Dumnezeu, asa cum este descris de Crestinism, este imposibila. Daca Dumnezeu exista, ori nu este atotputernic si atotstiutor (deci este si el supus greselii), ori este o entitate egoista si fara compasiune care nu este capabila sa ierte ci numai sa se abtina sa pedepseasca, atunci cand nu este iritata de cel in cauza (capul plecat, sabia nu-l taie). Aceasta concluzie rezulta logic din urmatoarele asertiuni din Biblie:
          1. Dumnezeu este atotputernic si atotstiutor.
          2. Dumnezeu a creat Omul. Insa l-a creat imperfect (nestiutor, printre alte imperfectiuni): "Si a zis Domnul Dumnezeu: Iata Adam s-a facut ca unul dintre Noi, cunoscand binele si raul" (asta dupa ce Adam a mancat din mar, deci dupa ce a facut greseala fatala).

          Fara sa ii ceara nimeni, Dumnezeu a creat o entitate imperfecta, deci supusa greselii (oare se plictisea sau simtea nevoia sa aiba supusi care sa il preamareasca ?).
          Exista doar doua variante care pot explica imperfectiunea Omului:
          a. Dumnezeu nu a putut sa il creeze pe Om perfect (sau a facut greseli in procesul Creatiei), si atunci Dumnezeu nu mai este el insusi atotputernic si atotstiutor. In acest caz, Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
          b. Dumnezeu nu a vrut sa il creeze pe Om perfect si atunci stia dinainte ca Omul va gresi. In acest caz, un Dumnezeu corect nu ar fi trebuit sa il pedepseasca pe Om pentru greseala sa deoarece aceasta era inevitabila, datorita faptului ca Omul a fost creat imperfect. Cel care este responsabil pentru greseala Omului imperfect este chiar Dumnezeu deoarece EL nu a dorit sa creeze un Om perfect, care sa nu greseasca niciodata (nu a dorit sa aiba "egali"?). Dumnezeu isi pedepseste "rebutul" pentru "functionare incorecta". Nici in acest caz Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
          In incheiere, am o intrebare pentru credinciosii crestini care sunt si parinti: si-ar alunga vreodata copilul de acasa pentru ca a gresit?
        • -3 (5 voturi)    
          Dumnezeu, creatorul de "rebuturi" (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 10:52)

          Adam [anonim] i-a raspuns lui pointless man

          Existenta lui Dumnezeu, asa cum este descris de Crestinism, este imposibila. Daca Dumnezeu exista, ori nu este atotputernic si atotstiutor (deci este si el supus greselii), ori este o entitate egoista si fara compasiune care nu este capabila sa ierte ci numai sa se abtina sa pedepseasca, atunci cand nu este iritata de cel in cauza (capul plecat, sabia nu-l taie). Aceasta concluzie rezulta logic din urmatoarele asertiuni din Biblie:
          1. Dumnezeu este atotputernic si atotstiutor.
          2. Dumnezeu a creat Omul. Insa l-a creat imperfect (nestiutor, printre alte imperfectiuni): "Si a zis Domnul Dumnezeu: Iata Adam s-a facut ca unul dintre Noi, cunoscand binele si raul" (asta dupa ce Adam a mancat din mar, deci dupa ce a facut greseala fatala).

          Fara sa ii ceara nimeni, Dumnezeu a creat o entitate imperfecta, deci supusa greselii (oare se plictisea sau simtea nevoia sa aiba supusi care sa il preamareasca ?).
          Exista doar doua variante care pot explica imperfectiunea Omului:
          a. Dumnezeu nu a putut sa il creeze pe Om perfect (sau a facut greseli in procesul Creatiei), si atunci Dumnezeu nu mai este el insusi atotputernic si atotstiutor. In acest caz, Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
          b. Dumnezeu nu a vrut sa il creeze pe Om perfect si atunci stia dinainte ca Omul va gresi. In acest caz, un Dumnezeu corect nu ar fi trebuit sa il pedepseasca pe Om pentru greseala sa deoarece aceasta era inevitabila, datorita faptului ca Omul a fost creat imperfect. Cel care este responsabil pentru greseala Omului imperfect este chiar Dumnezeu deoarece EL nu a dorit sa creeze un Om perfect, care sa nu greseasca niciodata (nu a dorit sa aiba "egali"?). Dumnezeu isi pedepseste "rebutul" pentru "functionare incorecta". Nici in acest caz Dumnezeul descris de religia crestina nu exista.
          In incheiere, am o intrebare pentru credinciosii crestini care sunt si parinti: si-ar alunga vreodata copilul de acasa pentru ca a gresit?
          • -2 (2 voturi)    
            desi apreciez efortul tau (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:33)

            gogu [anonim] i-a raspuns lui Adam

            si sunt de acord cu tot ce ai spus dar chiar daca povestea biblica ar fi avut in totalitate sens, nu ar fi fost un motiv pentru care sa fie adevarata. spun asta fiindca majoritatea oricum nu-ti vor accepta concluziile.

            ceea ce vreau sa zic e ca dzeu nu exista fiindca nu sunt dovezi in sensul asta. ca povestea e o aiureala totala e un motiv in plus evident sa nu crezi.
      • -2 (4 voturi)    
        Esti copil (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 5:04)

        Andra [anonim] i-a raspuns lui Adam

        Pai mergi tu in USA. Go west, live your dream, use vaseline. Sunt sigur ca acolo e pentru tine. USA is just a laboratory, kid. No culture, no history, no strong values, just financial harvesting and conspiracies care darama turnuri. Premiile, literatura, filmele si stiinta sunt o miscare politica. Insa tu esti mic si inca mai crezi in Mos Craciun. Bye!
        • 0 (0 voturi)    
          Ehehe (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:29)

          muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui Andra

          Se pare ca cineva s-a intors cu coada intre picioare, de vreme ce nu e in stare sa compuna trei randuri in limba materna.
          Amestecul asta de engleza si romana e sexy doar pana in clasa a 7-a, dupa aceea denota trasaturi nedorite.
        • +2 (2 voturi)    
          USA - cele mai multe Premii Nobel (331) (Duminică, 3 iunie 2012, 0:55)

          Adam [anonim] i-a raspuns lui Andra

          http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nobel_laureates_by_country#United_States
      • -5 (5 voturi)    
        ateism (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:39)

        silviu51 [anonim] i-a raspuns lui Adam

        sigur ca America are cei mai putini credinciosi , intrucat de a colo se va ridica satana , destrabalarea lumii , mesia cel fals ! veti vedea la timpul potrivit cat de ticalosi sant americanii !
      • +5 (5 voturi)    
        LA (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:47)

        yvon [anonim] i-a raspuns lui Adam

        secu.erau aproape toti barbosii.
    • +7 (11 voturi)    
      mda (Vineri, 1 iunie 2012, 23:03)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Mr John

      si care e problema ta cu moldova? In sud staretele au gemeni miticule ce alegi?
      • +2 (4 voturi)    
        mitica (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:12)

        Mr John [anonim] i-a raspuns lui tudorr

        problema cu Moldova este ca a fost si este fieful comunistilor..
    • -1 (5 voturi)    
      vezi in ardeal ce pupatura e.... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 10:07)

      GoPo [anonim] i-a raspuns lui Mr John

      Cei mai multi sunt in Ardeal. da o cautare pe google si vezi sacndalurile de la Mitropolia clujului, etc
  • +4 (6 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 1 iunie 2012, 19:11)

    polonyca [anonim]

  • +48 (48 voturi)    
    Are treaba primarul USL... :))) (Vineri, 1 iunie 2012, 19:12)

    Florin [anonim]

    Are de furat.

    In Iasi pentru a circula cu autobuze donate sau tramvaie vechi de 40 de ani donate compostezi bucatele de hartie(bilete) 2 ron bucata.

    Strazi rupte.

    Criminalitate ridicata. La film am vazut tigani fluturand pistoale cand am fost.

    Primarul merge cu un Mertz, clasa S . Echipa de fotbal e finantata de consiliul local.

    Preotul respectiv e preot la biserica din campusul Tudor Vladimirescu. Biserica e facuta intre camine, e mai intalta decat caminele de 5 etaje. In timp ce caminul T6 e in renovare de 5 ani , biserica a inflorit; catedrala defapt. Popa face bani năn stop, prostimea cotizeaza si voteaza...

    Coruptia e in floare in Iasi , in biserica din iasi , in campusurile din iasi!

    Ura USL ! ( Ura USL, sa nu primesc si eu vreo amenda de 700 de Ron de la politie, pentru ca am comentat la adresa USL)

    Cu drag, Florin, student scarbit in Iasi :)

    Biserica:
    http://www.doxologia.ro/actualitate/arhiepiscopia-iasilor/sapte-ani-de-lucrari-la-biserica-din-campusul-studentesc-tudor
    • +11 (11 voturi)    
      Foarte bine (Vineri, 1 iunie 2012, 21:49)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      Daca le place sa fie prosti, nu au decat!
      Din partea mea pot muri linistiti!
  • +33 (33 voturi)    
    fain (Vineri, 1 iunie 2012, 19:12)

    Archon [anonim]

    In Romania nu se aplica principiul separarii bisericii de stat. Ca si cum nu e de ajuns ca misticismul e subventionat de stat, popii se implica activ si in campania electorala. In Italia e interzis sa atarni crucifixul de peretii scolilor, la noi daca nu subventionezi un popa nu existi...
  • +38 (38 voturi)    
    toti le platim astora salariile (Vineri, 1 iunie 2012, 19:17)

    Gryphus [utilizator]

    eu as vrea sa nu mai platesc salariul preotilor, nu vreua sa-i platesc pt ca ei sa lucreze pt USL!
  • +27 (29 voturi)    
    remus cernea sprijina biserica (Vineri, 1 iunie 2012, 19:19)

    tara de prosti [anonim]

    dupa ce stanga s-a unit cu dreapta asistam la alt fenomen ilogic: remus cernea trage la aceeasi caruta cu fetele bisericesti.
  • +25 (29 voturi)    
    biserica - o organizatie de tip mafiot (Vineri, 1 iunie 2012, 19:30)

    deutscher [anonim]

    cine se-aseamana se aduna
  • +17 (21 voturi)    
    hehe (Vineri, 1 iunie 2012, 19:47)

    maryus999 [utilizator]

    cat timp exista saracie nu veti scapa de preotii burtosi care fac campanie electorala ... saracia si prostia merg numai legate si unde sunt strans legate apare si superstitia " habotnicii " in tarile foarte civilizate si-au dat seama ca este vrajala ieftina si au transformat bisericile in biblioteci si centre de sanatate :D

    " Foste biserici catolice sunt acum librării, centre de sănătate şi chiar restaurante. Statisticile arată că, săptămânal, se închid două biserici catolice în Olanda, pentru că localnicii nu mai sunt aşa de credincioşi.

    Bisericile închise donează preţioasele obiecte religioase ţărilor mai credincioase din America Latină. O catedrală din Republica Dominicană se bucură de noul său altar de marmură, în timp ce biserica din care provine acesta este transformată într-un centru de sănătate.

    În ultimii ani, preţioasele obiecte religioase au fost adăpostite în beciurile parohiilor romano-catolice din Olanda. Acum, spaţiile religioase închise vor căpăta un alt mod de întrebuinţare.

    În ciuda faptului că este foarte uşor să transformi o biserică într-un restaurant, oamenii se simt inconfortabil să ia cina înconjuraţi de obiecte religioase.

    În ultimii 40 de ani, peste 200 de biserici catolice din Ţara Lalelelor au fost demolate şi alte 150 transformate în librării, centre de sănătate şi restaurante.

    sursa: Antena 3 "

    si inca o sursa :

    http://www.zf.ro/business-international/olanda-transforma-bisericile-in-biblioteci-sau-teatre-si-camioane-intregi-de-obiecte-religioase-ajung-in-tari-din-toata-lumea-9679063
    deocamdata ne aflam in tabara tarilor in curs de dezvoltare ... si vom mai ramane aici o perioada lunga ... construim la greu biserici si investim in viitoarele biblioteci si restaurante :)) singurul lucru incorect este ca se folosesc bani de la stat pt asta ... daca era activitate particulara impozitata puteau sa faca si un milion de biserici ca nu era problema ...
    • +10 (10 voturi)    
      Politicieni+sutane = succes garantat (Vineri, 1 iunie 2012, 20:58)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

      La noi se construiesc in prostie hyperkitsch-uri, ca BOR+politicienii sunt mana in mana. Sa le dam prostilor ciuperci din 10 in 10 metri si sa le luam accesul la educatie. (Am vazut scandalul Ministerul Educatiei+anelis.ro).

      Studiile de urbanism sunt la pamant in Romania, la tara se construieste megalomanic, vin stranierii care vor case mari, dar lipsite de functionalitate, pragmatism si decenta locuirii, nu exista proiecte de case zonale.
      Asadar, pe traseele patriei, putem vedea din plin mentalitatea romanului cand este sa-si faca un gard si o casa.

      Se pedaleaza fals pe faptul ca vechiul regim ne-ar fi vaduvit de cultura populara = religie, treaba fake. BOR a fost mana in mana si cu comunistii/ securistii etc.

      Religia este cel mai bun instrument de manipulare a maselor si, mai ales, in cazul de fata, cand este in mana in mana cu partidele. Toate, fara exceptie!

      Avem nevoie de proiecte sociale reale, nu de pupat oase toamna, la Patriarhie sau te miri pe unde!
  • +30 (30 voturi)    
    BOR (Vineri, 1 iunie 2012, 19:58)

    Mr. Spock [anonim]

    Preotii care fac politica ar trebui excomunicati.
    • +3 (3 voturi)    
      excomunicare... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:22)

      Joho [anonim] i-a raspuns lui Mr. Spock

      ...la ortodocsi ? excomunicare ?
  • +28 (28 voturi)    
    .... (Vineri, 1 iunie 2012, 20:00)

    NuDA [anonim]

    Sa va fie rusine. Biserica lucreaza pentru un candidat la primarie?
    Ce treaba are biserica cu alegerile . RUSINEEE
  • +22 (22 voturi)    
    BOR lucreaza pentru PSD (Vineri, 1 iunie 2012, 20:07)

    Teoctist e comunist.. rip [anonim]

    Si asta de mult timp. De ce nu sunt impozitate veniturile BOR.
    • -1 (1 vot)    
      surpinzator in ultimii 4 ani a lucrat pentru altii (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:50)

      thorus [anonim] i-a raspuns lui Teoctist e comunist.. rip

      am auzit cu totii stirile despre fluturii care zboara in tara sfanta impreuna cu cavalerii jedi ai borului ca sa aduca lumina invierii.

      sau poate vrei sa citesti o stire de anul trecut:

      "Guvernul a răspuns solicitării Patriarhiei Române şi a decis alocarea sumei de 10.000.000 de lei pentru construcţia Catedralei Mântuirii Neamului.
      Suma solicitată asigură doar în parte necesarul pentru finalizarea lucrărilor care urmează să fie executate în 2011, restul banilor urmând a fi acoperiţi din fonduri proprii", a afirmat miercuri purtătorul de cuvând al Guvernului, Ioana Muntean."
  • +16 (16 voturi)    
    asemenea traseistilor (Vineri, 1 iunie 2012, 20:20)

    visio [anonim]

    politici consacrati, si preotimea cam cu asta se ocupa; cand a fost vorba de neumltumitii lui ceausescu, ei erau primii care informau "organele"; conform "erei" politice, fiecare fata bisericeasca trebuie sa promit asi sa se tina de cuvant...nu am vazut vreun preot cu pachetul sa mearga la amarat, cu toata criza asta economica...voi ati vazut?
  • +1 (9 voturi)    
    oare mai e valabila vorba... (Vineri, 1 iunie 2012, 20:26)

    Sli [anonim]

    Fa ce zice popa, nu ce face popa :)))
  • +11 (13 voturi)    
    ce timpiti .... (Vineri, 1 iunie 2012, 21:10)

    Jupanu' [anonim]

    "Victor Ponta care era venit la Iasi sa inaugureze un complex comercial si rezidential."
    ..Baaaaaaaaa fratie prostime asta-i prost cu gramada n-are ce cata in fruntea tarii ca de fel toti ceilalti...unde s-a mai pomenit decit in tarile subdezvoltate si in comunism ca un PM sa faca asemenea vizite de lucru.
    Eu pe unde am trait si traiesc n-am vazut asa ceva never ever !
    ...vai de capu' vostru !
    • +2 (2 voturi)    
      bursuc@yahoo.com (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 14:59)

      mitic [anonim] i-a raspuns lui Jupanu'

      Si unde mai pui ca mall-ul nici nu este legal construit. Asta a hotarat chiar justitia.
      Dar ce importanta au toate astea pentru prostime? Ei doar spera sa le dea ceva fara munca.
      S-o ruga popa asta sa le pice si lor ceva din cer...Si se mai vainta ca sunt saraci!
  • +16 (16 voturi)    
    Ăsta-i slujitorul Domnului? (Vineri, 1 iunie 2012, 22:49)

    ro [anonim]

    Pare slujitorul USL...

    Bleah!
  • +16 (16 voturi)    
    Nene popa! Sa arzi in Iad! (Vineri, 1 iunie 2012, 23:29)

    Andy [anonim]

    Ca tot crezi in el...
    Cei din Iasi ar trebui sa iasa masiv la vot si sa schimbe rosiaticii de la puterea orasului. Altfel o sa stati in mall si cand iesiti afara e ca dupa razboi: gropi, interlopi, caini, mizerie.
  • +14 (14 voturi)    
    Nesimtire maxima (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 1:44)

    Radu [anonim]

    Pastele mamii lui de popa nesimtit. Asta e grija lui, sa iasa primarul care trebuie. Asa i-o fi zis lui Dumnezeu, ca-l are la inima pe Nichita si el tre sa-l sustina ...
    Acesti prelati in loc sa fie cu gandul la cele Sfinte, la sarmani, nu stiu ce uneltiri sa mai faca in lumea laica ...
  • +5 (5 voturi)    
    PDL, v-ati facut-o cu mana voastra! (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 6:11)

    V.R. [utilizator]

    Ati aprobat constructia Catedralei Indobitocirii Neamului, dar nu v-ati gandit la faptul ca institutia BOR se adreseaza in primul rand prostimii - adica tipului de oameni care intotdeauna voteaza PSD, prefera sa-si vanda votul pe pomeni electorale, sunt impresionati cu niste moaste, etc.
  • +3 (3 voturi)    
    tradatorii credintei... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:19)

    calugarul [anonim]

    da Doamne gandul cel bun robilor tai si trimite comunistii unde le este locul pentru ce au facut acestei tari, si nu lua aminte la vorbele fatarnice ale acestor farisei!!
    astia servesc tradatorii de neam pentru citiva arginti..!!
  • +4 (4 voturi)    
    politica bisericii romane (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 8:21)

    ion [anonim]

    Mult Prea Fericitule, parca slujbasii tai nu faceau politica, nu-i asa??!
  • +5 (5 voturi)    
    Ce e asa surprinzator? (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 9:17)

    Bogdan [anonim]

    Se stie de multi ani...sute poate ca preotii nu mai sunt aplecati spre cele ceresti, sfinte, sincere....
  • +6 (6 voturi)    
    Si se mai mira ca le pleaca enoriasii.... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 9:37)

    Ronin [utilizator]

    Astia sunt mai degraba in slujba diavolului....privitii cu atentie: au masini scumpe, bani multi, proprietati imense, se invart in cercuri inalte, fac jocuri politice...in timp ce multi amarati fac foame, nu au bani de medicamente sau nu au un acoperis deasupra capului. Vi se pare ca asta ar fi lucrarea Domnului??????
    • +2 (2 voturi)    
      Perspective diferite! (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:36)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Ronin

      Te-ai gandit poate ca cei pe care-i plani tu - care fac foamea si n-au un acoperis deasupra capului - au avut tot timpul din lume si sanse egale cu cei din jurul lor pentru a cladi ceva? Explicatia n-are treaba cu doamne-doamne; nici pe departe. E simpla si pe intelesul oricui: unele persoane sunt mai bine adaptate lumii in care traiesc, au avut voina, istetimea si tenacitatea sa-si asigure un trai decent, pe cand altii au asteptat sa le dea Dumnezeu. Fie din lene, fie au fost mai putin dotati fizic sau intelectual. Un lucru stiu insa, sigur: daca vrei cu adevarat, se poate! Am avut ocazia sa cunosc oameni... mai putin destepti care se multumeau cu o munca fizica, depuneau efort, si isi asigurau un trai relativ decent; pentru altii decent inseamna mult mai mult - corelat cu capacitatea proprie. Selectia inca exista, chiar daca nu mai e chiar naturala, si n-are nici cea mai mica legatura cu divinitatea. Cine are capul pe umeri si un gram de vointa - traieste. Cine nu, se duce la biserica si se roaga, sau sta sa critice pe altii pentru faptul ca lui ii e lene sa munceasca.
      • 0 (0 voturi)    
        Sanse egale?!?!?!? (Duminică, 3 iunie 2012, 11:36)

        Ronin [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

        Ma faci sa rad!!! Poate nu ai observat dar in societatea noastra unii sunt mai egali ca altii....poti sa ai vointa, istetime si tenacitate daca ai 70 de ani, o sanatate subreda si o pensie mica (de ex.). In plus, eu nu plang pe nimeni in special, deplang insa faptul ca omenirea a luat-o pe o cale gresita.....incerc doar sa constat o stare de fapt....straight simple!!!
        P.S. Nastase Adrian, cu toate bubele lui, chiar in puscarie de va ajunge si tot va fi mai egal ca....tine, de exemplu. Capisci????
  • +6 (6 voturi)    
    mai are cineva incredere in popi? (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 10:24)

    kalu [anonim]

    imi pare rau sa spun asta, dar aud din ce in ce mai multi oameni spunand asta !!! Foarte bogati, reportaje cu camera ascunsa in care se vede clar ca multi nu au mila de oamenii amarati care nu au bani sa plateasca, scandaluri sexuale, mii de biserici construite chiar si intre blocuri...si aceasta complicitate, pe bani sunt sigur, cu oamenii politici.
    • +2 (2 voturi)    
      Ehheee, (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 14:52)

      secu [anonim] i-a raspuns lui kalu

      De mult nu mai am incredere in popi...
      De cand isi incepeau toate slujbele rugandu-se pentru sanatatea lui ceasca in timp ce acesta demola biserici, de cand ii trecusera ziua de nastere in calendarul ortodox, de cand popii de pe la bisericile romanesti din strainatate erau turnatori... Putini sunt preoti cu har, majoritatea sunt lenesi si avizi de bani. Se targuie ca la piata pentru cele sfinte. Meschin!
      Am facut slujbe pentru un catolic si preotul nici nu a vrut sa ia bani. M-a trimis sa-i pun la cutia milei daca doresc.
  • +2 (2 voturi)    
    Un camion de lamai REPEDE (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 11:27)

    Stefan [anonim]

    Imi vine sa vomit cand ii vad. In asa hal a ajuns tara asta...
  • +2 (2 voturi)    
    Palas Mall (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:25)

    ieseanul [anonim]

    Actionar important la Palas Mall Iasi este Patriarhia Romana ,,,sic sic sic
  • -1 (3 voturi)    
    Of, of, mai, mai (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 12:35)

    muciflenduri [anonim]

    Dar ce se mai urzica romanii pentru ca un popa pupincurist a vrut sa linga mana celui pe care il percepe ca fiind stapanul sau.
    Generalizari, icnete, lacrimi, par smuls.
    Ce mai, democratia e in pericol. Totul atarna de un fir de par, iar un popa prost din Iasi a inclinat balanta.
    Intr-o lume de politicieni model, de cetateni model, de presedinti model, a aparut un popa care face nota discordanta, asa ca e musai sa se generalizeze talamb.
    E clar ca toti popii sunt agenti electorali ai USL. E clar ca toti iesenii vor vota cum le zice popa.
    Nu vad decat o solutie, separarea tarii in principate, pentru ca astfel bucurestiul sa devina ultimul bastion al autenticei democratii pedeliste (sau parca se intrezaresc niste schimbari si acolo?)
    • +2 (2 voturi)    
      ..tara este deja divizata in clanuri marunte...... (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 15:05)

      jango cage [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

      .
  • +1 (1 vot)    
    BeORe (Sâmbătă, 2 iunie 2012, 19:01)

    Pandi [anonim]

    Pupincurism tipic mioritic, marca inregistrata BOR. Umbla in masini bengoase, au SRLuri si platesc taxe catre stat exact ca manelistii: adica ZERO.
  • +1 (1 vot)    
    ocazie... (Duminică, 3 iunie 2012, 9:55)

    sutasul [utilizator]

    Prilej cu care societatea civila sa puna pe tapet colaborarea bisericii cu securitatea spre a se clarifica in sfarsit rolul nefast pe care la jucat biserica,in cardasie cu autoritatile comuniste in distrugerea sistematica a poporului roman.A NU SE UITA !
  • 0 (0 voturi)    
    e adevarat (Duminică, 3 iunie 2012, 17:02)

    mikydutza [anonim]

    ...intr-o turma,oile proaste fiind,asculta de bita ciobanului si de ciinii lui,chiar daca ciobanul e si oligofren si beat...asa ca...why not?
  • 0 (0 voturi)    
    De ce se amesteca religia in politica? (Duminică, 3 iunie 2012, 18:04)

    sile [anonim]

    „Vino şi îţi voi arăta judecata marii prostituate care stă pe multe ape şi cu care au comis fornicaţie regii pământului, în timp ce locuitorii pământului s-au îmbătat cu vinul fornicaţiei sale“...Relatia religie+politica=fornicatie spirituala.
    rezultatul:"Cele zece coarne pe care le-ai văzut şi fiara o vor urî pe prostituată, o vor pustii, o vor lăsa goală, îi vor mânca părţile de carne şi o vor arde complet în foc"
    Sistemul politic va distruge religia.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by