VIDEO Cum s-a transformat Biserica in raspandac electoral pentru Basescu, Geoana, Antonescu si Oprescu

de Attila Biro     HotNews.ro
Marţi, 27 octombrie 2009, 18:57 Actualitate | Politic


Colaj foto
Foto: Agerpres
Un studiu al Departamentului de Stat  spune ca "lideri ortodocsi au aparitii publice cu lideri politici importanti, iar mesajele religioase contin adesea promisiuni si obiective politice". HotNews.ro a realizat pomelnicul actiunilor electorale cu biserica in frunte. Traian Basescu are numele scris pe clopotul bisercii Cotroceni, s-a intalnit cu Patriarhul Daniel si a spus o rugaciune electorala intr-o biserica penticostala. In ultimul an, Mircea Geoana s-a tinut scai de PF Daniel. Crin Antonescu a fost miruit pentru campanie de un preot din Suceava si declara ca isi doreste un parteneriat cu Patriarhul. Sorin Oprescu a fost binecuvantat de Patriarh si a incheiat un protocol cu o biserica protestanta. 

Un raport al Departamentului de Stat al SUA atrage atentia ca numerosi preoti ortodocsi au fost transformati in agenti electorali. "Biserica Ortodoxa Romana exercita o influenta substantiala asupra populatiei si liderilor politici, avand un rol dominant. Liderii religiosi ortodocsi oficiaza aproape în exclusivitate la ocazii oficiale de stat. Mai exact, multi lideri ortodocsi au aparitii publice cu lideri politici importanti, iar mesajele religioase contin adesea promisiuni si obiective politice, cat si îndemnul la sustinere pentru anumite pozitii politice", arata raportul.

Numele presedintelui pe clopot
 
Nici unul dintre candidatii cu sanse la alegerile prezidentiale nu a ratat in ultima perioada sa se lipeasca de Biserica Ortodoxa. Pe 11 octombrie, la Cotroceni, a fost sfiintita Biserica cu hramurile  „Adormirea Maicii Domnului" si „Sfintii Serghie si Vah". La eveniment a participat presedintele iar biserica a fost sfintita de Patriarhul Daniel. Pentru reconstructia bisericii au fost cheltuiti 1 milion de euro. Presa a relatat ca pe clopotul bisericii este inscriptionat numele presedintelui Traian Basescu. 

Traian Basescu si PF Daniel
Traian Basescu si PF Daniel
Foto: AGERPRES
Un alt episod important in care Traian Basescu s-a afisat alaturi de inaltele fete bisericesti s-a derulat la intronizarea PS Vicentiu ca episcop al Sloboziei si Calarasiului.

Aici, Basescu a fost din nou alaturi de Patriarhul Daniel cu care a avut si o intrevedere secreta in spatele altarului. Apropierea de biserica nu a venit numai din partea politicienilor.

La acelasi eveniment, PS Vicentiu i-a transmis un mesaj de multumire ministrului PD-L Vasile Blaga: "Acum mi-am dat seama de ceea ce inseamna programul dumneavostra de izolare termica a cladirilor. Va promit ca voi apela si speram sa implinim si aici acest program", a declarat PS Vicentiu. 

Presedintele a vizitat bisericile din tara pe tot parcursul anului insa in urma cu un an a participat si la o slujba a bisericii penticostale. Aici presedintele a incercat sa se puna in locul pastorilor. "Stiu ca nu sunt pastor, dar imi permit sa rostesc o rugaciune: Sa traiti bine!", a transmis presedintele in finalul slujbei la care participat.

 
 

Mircea Geoana s-a pozat electoral cu Patriarhul

Profitand si de faptul ca in curtea Mitropoliei erau stransi cateva mii de credinciosi, Mircea
Geoana si PF Daniel
Geoana si PF Daniel
Foto: Ager Press
Geoana si-a facut campanie chiar in curtea Patriarhiei conduse de PF Daniel. Luni, 26 octombrie, liderul PSD a luat parte si el pe langa alti polticieni la manifestarile de la Mitropolie. Dupa ce a dat mana cu simpatizantii, Mircea Geoana pupat moastele sfantului Dumitru. 
 
Presedintele PSD a participat in august la Liturghia arhiereasca cu ocazia ridicarii în rangul de Arhiepiscop onorific a Episcopului Ioan Selejan, la Biserica Episcopala din Miercurea-Ciuc. Geoana a participat la acesta slujba pentru a se intalni si el cu Patriarhul Daniel. Aici, Mircea Geoana a facut si cateva poze electorale care sunt publicate pe site-ul de campanie. 

Pe 30 septembrie Mircea Geoana s-a pozat alaturi de Patriarhul Daniel, la aniversarea celor doi ani de la intronizare.  Nici Geoana nu a ratat ocazia de a fi prezent in mijlocul unei alte congregatii alta decat cea apartinand BOR. Pe 11 octombrie Geoana a participat la sfintirea clopotelor Bisericii Evanghelice din Bistrita, o slujba tinuta de catre episcopul Klein din Sibiu. 

Mircea Geoana l-a urmat pe Patriarhul Daniel si la intronizarea IPS Calinic pe 2 octombrie. Din nou Mircea Geoana si-a facut campanie in curtea bisericii, dupa care s-a retras alaturi de PF Daniel. 

Crin Antonescu, miruit pentru prezidentiale

Aparent mai putin prezent in imagini langa preoti, nici Crin Antonescu nu se sfieste sa se apropie de preoti. In primavara, dupa ce liderul PNL a fost validat drept candidat si presedinte al partidului, acesta a vizitat o biserica din Moldova. La biserica Mirauti din Suceava, candidatura liderului PNL la presedentie a fost binecuvantata chiar de preotul paroh. "Aici este locul unde domnii Moldovei îsi începeau drumul lor ca si ocarmuitori ai poporului. Nadajduim ca vizita aici si binecuvantarea pe care o veti primi sa va fie de folos si sa va ajute în tot ceea ce veti face de acum înainte", i-a spus preotul lui Crin Antonescu. 

Mai recent, candidatul PNL a declarat ca primul lucru pe care il va face dupa ce va castiga cursa prezidentiala este sa aiba o discutie cu Patriarhul Daniel, pentru un eventual parteneriat cu Biserica Ortodoxa. "Patriarhul este un lider spiritual pentru cei mai multi dintre romani si poate actiona în conlucrare cu presedintele Romaniei în acest sens. Mijloacele sunt diferite, scopul poate fi comun", a declarat Antonescu. 

De cand a fost anuntat ca si candidat al PNL pentru prezidentiale Crin Antonescu a participat si el la diferite evenimente organizate de biserica.
 
Sorin Oprescu, binecuvantat de Patriarh

La fel ca si Mircea Geoana si Traian Basescu, primarul Oprescu este unul dintre politicienii apropiati bisericii si nu rateaza nici o ocazie de a se poza alaturi de prea-fericitii BOR. In 2008, Sorin Oprescu a primit chiar binecuvantarea Patriarhului Daniel. In prima zi ca primar al Capitalei, Oprescu a pupat Evanghelia si a rostit o rugaciune alaturi de PF Daniel.
 
Oprescu a semnat un protocol de colaborare cu pastorul Cristian Modan de la Biserica Adventista Ziua a Saptea. "Administratia Bucurestiului are datoria si posibilitatea sa poata sprijini in general Biserica, nu numai pe cea Ortodoxa. Toti bucurestenii sunt contribuabili la bugetul local si la cel de stat. Este deci normal ca ei sa primeasca, in schimb, aceeasi atentie, indiferent de religia pe care o au", a declarat Oprescu la semnarea protocolului. 
 
Alti doi politicieni care paraziteaza evenimentele bisericii sunt Gigi Becali si Vadim Tudor. Cei doi sunt prezenti la mai toate serbarile BOR, Gigi Becali fiind si sponsor al unor lacase de cult. In schimb, Vadim Tudor se afiseaza la toate intronizarile sau dezvelirile de moaste. Asa s-a intamplat si marti 27 octombrie, cand Vadim a pupat moastele expuse la Patriarhie. 

Alte actiuni electorale in biserica
  • In Valcea liberalii au pus mana de la mana si in prag de campanie electorala au construit o biserica in comuna Mihaiesti. Detalii aici
  • Nici reprezentantii bisericii nu uita sa multumeasca politicienilor. La mai putin de un an de mandat ca primar al Clujului, Sorin Apostu, urmasul lui Emil Boc a fost premiat in urma cu cateva zile cu Crucea Transilvana, o distinctie oferita de catre Mitropolia Clujului, Albei, Crisanei si Maramuresului. Detalii aici
  • Jurnalul de Arges relateaza un episod amuzant derulat la intronizarea IPS Calinic, unde deputalul PD-L, Sorin Buta, in incercarea de a ajunge cat mai aproape de Prea Fericitului Daniel pentru ai saruta mana si pentru a primi binecuvantarea Patriarhului i-a pupat mana primarului din Albestii de Muscel, Ion Naftanaila. „Sorine, Sorine, vezi ca ai pupat mana mea, nu a Preafericitului, dar n-ai nicio grija ca m-am spalat înainte", ar fi exclamat primarul. Detalii aici
  • In analiza Departamentului de Stat se arata si care este pretul pentru care BOR accepta ca politicienii sa utilizeze biserica drept vehicul electoral. "Spre exemplu sunt oferite alocarea de catre Guvern, în martie si mai 2008, a unor fonduri în valoare de 200 de milioane de dolari (500 milioane de RON) pentru construirea si repararea bisericilor, buna parte mergand catre biserici ortodoxe", se arata in raport. Se mai aminteste propunerea legislativa a PNL prin care manastirilor ar fi urmat sa li se restituie padurile obtinute în perioada interbelica sau propunerea PSD de crestere a salariilor clericilor si ca membrii ai clerului sa nu fie investigati pentru o posibila colaborare cu fosta Securitate. "Putini politicieni sustin masuri legislative care ar nemultumi BOR. Pentru ca anul 2008 a fost un an electoral, partidele si politicienii s-au grabit sa faca legi care favorizeaza Biserica Ortodoxa. Unii critici au acuzat ca acest lucru a fost facut pentru a castiga bunavointa Bisericii în timpul perioadei electorale", se arata in raport.
  • Un alt aspect important este si faptul ca Biserica Ortodoxa se bucura de un capital mare de incredere in randul populatiei. Potrivit unui studiu publicat la inceputul anului de catre Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii se arata ca 85% din romani au incredere in biserica.
  • Pe langa acest aspect se adauga si faptul ca biserica prin diverse evenimente reuseste sa mobilizeze zeci de mii de oameni. Drept dovada si faptul ca la Pelerinajul de la Dealul Mitropoliei de anul acesta au participat pana marti 27 octombrie 150.000 de oameni si pana la final sunt asteptati in total 500.000 de oameni. 
  • Purtatorul de cuvant al Patriarhiei, parintele Costel Stoica, a declarat pentru HotNews.ro ca studiul realizat de Departamentul de Stat este partinitor si ca in realizarea lui nu a fost consultata BOR. "Vinerea trecuta, noul ambasador al SUA in Romania a avut o intrevedere cu Patriarhul Daniel in cadrul careia Prea Sfintia Sa a recomandat ca, pe viitor, in realizarea studiului sa fie consultata si Patriarhia. Autorii studiului au fost influentati de aumite persoane din societatea civila, iar studiul a fost realizat pe baza relatarilor din mass-media", a declarat parintele Stoica. 
  • In ceea ce priveste prezenta politicienilor la diferitele evenimente organizate de BOR parintele Stoica a mentionat ca Sfantul Sinod a recomandat politicienilor sa nu foloseasca spatiul bisericii drept spatiu electoral. "Mare parte din politicieni sunt ortodocsi si participa la liturghii. BOR nu poate interzice vreunei categorii sa participe la evenimente. Nu putem sa le interzicem dar le cerem sa nu faca campanie in biserica", a mai adaugat reprezentantul Patriarhiei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4426 vizualizari

  • +6 (18 voturi)    
    consilieri prosti (Marţi, 27 octombrie 2009, 19:55)

    zdragomir [utilizator]

    Zice consilierul: "Priviti statisticile, 80% din romani sunt in categoria religioasa -crestin ortodocsi--- . Trebuie sa ii atrageti!"

    Cam asa e planul. Incepatori... se cred in SUA sau ceva tara islamica. Romanii, in marea majoritate, sunt la fel de interesati ca politicienii de religie (foarte foarte foarte putin, doar ocazional, ca o polita de asigurare in caz ca se intampla ca basmele respective sa fie adevarate). E extrem de jignitor si deprimant ca politicienii nu sunt in stare sa gaseasca teme politice si de PRopaganda ce sunt mai realiste si mai aproape de nevoile reale.

    Oricum exista o ironie aici din care castiga numai Biserica Ortodoxa si consilierii...
    • +5 (9 voturi)    
      Remus Cernea (Miercuri, 28 octombrie 2009, 1:15)

      mihai1982 [utilizator] i-a raspuns lui zdragomir

      De aceea avem nevoie de un candidat precum Remus Cernea care promoveaza secularismul. Statul trebuie sa fie separat de biserica.
    • -1 (3 voturi)    
      e o singura problema aici... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 9:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui zdragomir

      cei care se duc la vot in general sunt fosilele de peste 60 de ani, care in marea majoritate sunt religiosi.
      pe ei ii intereseaza sa ii atraga pe aia 30% care se duc la vot nu restul! si aia care se duc la vot pot fi atrasi cu o vizita la biserica (fara sa stea la coada bineinteles) , 1 litru 3 ulei, 1 kil de faina si unu de malai...
    • +2 (6 voturi)    
      Biserica si romanii "credinciosi" (Miercuri, 28 octombrie 2009, 9:43)

      vasi [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      Toti romanii se inchina cand trec prin fata bisericilor (parca ii obliga cineva) si apoi dupa ce au trecut 2 metri incep sa injure si sa revin la discutia porno de dinainte....
      • +1 (3 voturi)    
        nu e chiar asa de simplu... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:25)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui vasi

        daca un "politichian" nu merge sa se inchine sau il prind adversarii ca nu se inchina la bor il iau imediat ca nu e cre(s)tin. Daca se scapa si zice ca nu merge la biserica sau mai rau ca e ateu, si-a dat foc la valiza. Imediat se intoarce impotriva lui toata gloata de mosi, babe si retardati.
        • 0 (0 voturi)    
          hahahah (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:40)

          arpisz [utilizator] i-a raspuns lui vasile

          dar bunicuta (aka Iliescu) ce era ? ortodocsi ..... sigur ca se declara liber cugetator adica pentru cei care nu inteleg ATEU.
          ia zi cine sa ridicat impotriva lu iliescu cu o acuza de genu ?
  • +5 (9 voturi)    
    . (Marţi, 27 octombrie 2009, 19:57)

    xxx [anonim]

    In cazul asta e interesat de dezbatut cine e mai nenorocit: "politicianul" pentru ca profita de ocazia care i se ofera din partea "opiului poporului", sau "clericul" care ar trebui, in mod crestinesc, sa promoveze integritatea, onestitatea etc. , trasaturi nu foarte reprezentative pentru nenii astia prezidentiabili.

    Se pare ca nu mai trebuie sa apelezi la entitati spearate pentru a fii indemnat la vot si la mers la biserica. Se rezolva dintr-un foc.
  • +5 (17 voturi)    
    natie de cre(s)tini dupa (e)Vanghelie (Marţi, 27 octombrie 2009, 20:07)

    zaboo [utilizator]

    care asteapta de la Dumnezeu sa le bage in traista! avand ca unica ideologie pomana si bata de miner ca simbol al democratiei! tara de imbecilizati care alearga sa dea acatiste - crezand ca mila de la Dumnezeu inseamna ceva venit fara munca ci doar din lamentari nesfarsite! credinta nu mai are nicio legatura cu biserica, iar adevaratii credinciosi nu sunt aia care fac crucea pana in pamant in vazul lumii! sutana pe sub care se iau bani din acatiste - bani care pleaca (in valize) acasa la preot in aceeasi zi nu mai are nimic sfant! o natie de manipulati care primeste exact ce merita! e o vorba care spune sa ai grija ce iti doresti - ca s-ar putea, pana la urma, sa capeti!
    • -6 (18 voturi)    
      ... (Marţi, 27 octombrie 2009, 20:45)

      ToBeOrNotToBe [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

      ////
      Cat despre candidatii la presedentie, de departe Crin Antonescu se remarca prin:
      1) asupra lui Antonescu nu planeaza absolut nici o suspiciune de colaborare cu vechea Securitate sau parvenire sociala cu ajutorul acesteia (relatii familiale favorizante)
      2) Antonescu a afirmat raspicat ca nu doreste tutela FMI-ului,institutie rau-famata care a aruncat in haos si marasm economic tari si continente intregi in anii '90 si care vrea sa ne aduca si pe noi la sapa de lemn (deja a reusit asta in proportie ingrijoratoare! -suntem datori 76 miliarde de euro in momentul de fata
      3) nu este ahtiat dupa putere,a declarat limpede ca nu-si propune sa candideze decat pentru un mandat prezidential; asta in timp ce basescu,absolut penibil,se agatza ca un vierme parazit de avantajele puterii iar Geoana e cunoscut pentru vanitatea lui politica
      4) Antonescu nu are un anturaj politic suspect,alcatuit fie din mafioti ordinari sau oameni certati cu legea (cazul lui basescu),fie din "baroni" locali omnipotenti (cazul lui Geoana); anturajul lui Antonescu este unul tipic liberal si curat,format din oameni de afaceri unanim respectati,care si-au castigat averea in cea mai mare parte pe cai legale
      5) nu face apel la tactici populiste resentimentare sau la promisiuni vane pentru a atrage electorat imbecil,el ii respecta pe alegatori si apeleaza la sentimentele si idealurile lor cele mai inalte (printre ele numarandu-se dorinta fireasca a cetateanului pentru "normalitate" si "bun-simt" in politica
      6)nu isi ridica "vocea pe ulitze",nu tuna si fulgera impotriva adversarilor la adunari electorale--el se abtine de la diatribe pentru ca stie foarte bine ca diatribele sunt apanajul demagogilor; ergo,Antonescu nu e un demagog,el e real.
      • +1 (5 voturi)    
        a ta este imparatia cerurilor, baietica (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:04)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        sa n-ai nicio grija! vezi sa dai si un acatist - ca s-a aliat mos pistil cel nepatat cu ... patriarhul - ca sa treaca puntea! cu greu o va trece, insa, pe aia de 10% ;) si cica i-a iertat si Dumnezeu pacatele - ca s-a inchinat toata viata la sfantul Chiul - ala care e frate de cruce (electorala) cu bunul simt =))
      • 0 (4 voturi)    
        :) (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:32)

        durulica [utilizator] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        ce i-ai zis lui zaboo de ti-au banat parte din mesaj ? \\\\ apare cand iti baneaza din mesaj... probabil l-ai facut imbecil dupa acelasi principiu prin care numeste si el pe cei care platesc acatiste: a fi sau a nu fi (asta apropo de nickul tau)
        Despre Antonescu...ai dreptate, am citit blogul lui de campanie si mi se pare un om vertical, imi doresc mult mai mult sa iasa el presedinte decat Basescu plangatorul sau Geoana prostanacul
        • -3 (5 voturi)    
          pesemne a zis ceva ce va caracterizeaza (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:35)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui durulica

          numai pe voi - dar n-are nicio legatura cu lumea civilizata - aia a bunului simt pe care il propovaduiti voi: falsii prooroci! si reiau ideea pentru astia ca tine care pricep mai greu: oamenii adevarati lupta si se roaga, ceilalti dau acatiste si se scobesc in nas asteptand un email sau un sms de la Dumnezeu =)) de aici si mizeria in care suntem ca natie!
        • +1 (1 vot)    
          campanie, mda (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:40)

          blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui durulica

          eu cred k ar trebui privite realizarile politicienilor(unde e cazul) de anul trecut cel putin, nu de acum...

          altfel risti sa crezi minciuni si inflorituri fara valoare, pentru ca asta inseamna campanie electorala la noi: nu au realizari si atunci le inventeaza. e trist ca majoritatea romaniei nu e suficient de inteligenta sa inteleaga treburile astea.

          uitativa la impartirea populatiei pe mediul rural si cel urban. aprox 50% - 50% si o sa intelegeti de ce
        • 0 (0 voturi)    
          Hai sa-ti zic ceva din biblie ... (Joi, 29 octombrie 2009, 23:04)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui durulica

          ... anume un proverb (citez aproximativ): omul bun se cunoaste ca si pomul - dupa rod. Daca e sa ne luam dupa rod, Antonescu pana acuma a cam fost pom sterp. In cinzeci de ani de existenta utilitatea sa directa pt. societate a fost zero. Asta e si motivul pt. care mie nu-mi inspira incredere.

          Spre comparatie, Basescu chiar a lucrat ani de zile capitan de vas, si pana la brevetul de capitan ofiter 3, 2 si 1, si eu as zice ca ceva-ceva tot a facut bun ca presedinte, atat cat s-a putut. Geoana, cu toata "prostanacia" de care da dovada, a fost totusi ambasador intr-o ambasada importanta, si si ministru de externe - la vremea aia, pt. cine-si aduce aminte, un ministru de externe cel putin decent (motiv pt. care eu refuz sa-l cred prost pe bune, si presupun ca joaca teatru extrem de bine - cum altfel ramanea el sef peste PSD atata vreme cand ii sufla-n ceafa si Vanghelie si Nastase, si nici Iliescu nu-l agreeaza?). Crin Antonescu a fost pt. o scurta perioada de timp ministru al tineretului si sportului, si chiar si atunci n-a facut nimic remarcabil - nici de rau, ce-i drept, dar nici de bine. Inainte de aia a fost profesor de istorie, chestie de care era fain daca se tinea, predarea istoriei fiind o chestie social extrem de utila, dar a preferat sa treaca intr-un post si mai sters, de muzeograf, dupa doar putini ani de profesorat.

          Ca sa pastrez analogia, prefer un pom care face si ceva poame stricate printre cele bune unuia sterp, sau unuia care printre multele poame stricate face doar cateva bune. Cum in acceptiune biblica prefectiune nu exista pe pamant, e nerealist sa ne asteptam sa avem vreodata la dispozitie varianta unui pom care face exclusiv poame bune.
      • -2 (6 voturi)    
        Antonescu (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:34)

        Free Face [anonim] i-a raspuns lui ToBeOrNotToBe

        As mai adauga inca o observatie: Spre deosebire de ceilalti candidati(farisei de farisei), Antonescu a mers in mod discret la un parinte sa ii ceara binecuvantarea si nu sa se afiseze in poze frumoase cu cei mai inalti in ierarhie.
        Eu asa as vedea ca este crestineste si normal sa se faca.
        • 0 (0 voturi)    
          Daca era discret pe bune ... (Joi, 29 octombrie 2009, 23:08)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Free Face

          ... nu se afla de loc ca a mers la preot. Parerea mea, dupa ce l-am urmarit o vreme, atat in aparitii televizate cat si la nivel de declaratii politice, e ca el impreuna cu Orban sunt doi liberali foarte asemanatori: nu stiu nimic in afara de a da din gura, si nu sunt in stare de mai mult. Au un oarecare talent la a se prinde din mers cum tre' sa dea din gura ca sa-i ajute majoritatea lumii, dar cam atat.

          In mod particular, programul electoral al lui Antonescu e chiar mai populist decat cel al lui Geoana, asta in conditiile in care Geoana se pretinde de stanga si Antonescu de dreapta. Atat de populist, incat daca se aplica ce zice el in cateva luni finantele RO ajung pe butuci chiar daca FMI ne va plati in continuare transele de imprumut. Si sa te tii distractie in momentul in care leul isi va pierde convertibilitatea in alte valute.
  • +5 (11 voturi)    
    ?hai cu cantec (Marţi, 27 octombrie 2009, 20:27)

    kamyqaz [anonim]

    Intr-o tara in care auzi ca: "avem acesti conducatori fiindca asa a dorit Dumnezeu", aceasta nu e ceva nou.

    Vorba cantecului ...

    "Popi au conturi in banca,
    Cerurile nu-i incap,
    Oficiaza cununia intre Dumnezeu si Drac,

    Dumnezeu e pus la banca,
    sta in cont bine pazit;
    Popii nu mai fac vecernii,
    fac biserici pe profit.

    Dumnezeul lor e banul,
    care fiul a tradat,
    Au vandut pana si taina
    popo, popo ochi de drac.
    ... Ca-n viata, "

    ___
    F. Chilian
  • +3 (13 voturi)    
    referendum (Marţi, 27 octombrie 2009, 20:28)

    Mihai-G [utilizator]

    Pe cand un referendum pentru a ne transforma in teocratie?

    Eventual si unul care sa interzica opiniile neconforme ca doar asa ii place bisericii.

    Asa putem transforma Palatul parlamentului in Catedrala totalei mantuiri nationale si nici nu va mai trebuie sa construim o noua cladire.
  • +7 (17 voturi)    
    taxe&impozite (Marţi, 27 octombrie 2009, 20:29)

    mK [anonim]

    Un milion de Euro cheltuiti pe o biserica ?!? Sunt extrem de fericit stiind ca banii stransi din taxe si impozite sunt investiti atat de inteligent...
    • +5 (9 voturi)    
      Biserici vs. scoli + spitale (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:40)

      Musculin [utilizator] i-a raspuns lui mK

      Inteligent?

      De ce 1 milion de euro platiti pentru construirea unei biserici reprezinta o investitie inteligenta? Ce beneficii aduce aceasta?

      As dori un raspuns concret, nu bla-bla-urile despre binefacerile spirituale pe care le avem de pe urma miilor de biserici construite te miri unde si dotate cu termopane si instalatie de sonorizare ca sa auda toti necredinciosii din cartier ce zice popa.

      Oare Dumnezeu (daca o exista unul sau, ma rog, TREI, cum crede orice crestin ortodox MONOteist) n-ar fi mai milostiv fata de o comunitate care se ingrijeste ca niciun membru al sau sa nu sufere de foame, frig sau lipsa de educatie decat fata de fatarnicii care construiesc cladiri cat mai mari si mai faloase dar carora nu le pasa de semenii lor?

      Pe timp de criza economica, reducem drastic bugetele spitalelor si invatamantului, dar nu ne atingem de banii destinati Bisericii, salariilor tot mai multor preoti (ca doar e meserie usoara si banoasa) si profesori de religie (devenita materie obligatorie inclusiv la liceu).

      In ce societate vrem sa traim? In una ai carei membri sunt sanatosi si educati sau intr-o teocratie in care credinciosi barbosi si credincioase cu naframe cernite se imbulzesc isterici sa pupe niste ciozvarte putrede si ard in piata publica pasapoartele biometrice care au intiparite cifra Diavolului?
      • +2 (2 voturi)    
        intr-o tara de pacatosi (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:29)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Musculin

        hoti si manipulatori ordinari iti dai seama cate pacate sunt la rand sa fie iertate??? si daca nu de catre sfanta biserica, atunci macar de sfanta justitie...
      • +4 (4 voturi)    
        . (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:35)

        xxx [anonim] i-a raspuns lui Musculin

        Se numeste sarcasm, amice. Si isi pierde toata valoarea cand trebuie explicat.

        Cel putin asta sper ca a vrut sa transmita mK.
      • -3 (3 voturi)    
        "Ia si citeste" (Miercuri, 28 octombrie 2009, 8:56)

        Josika [anonim] i-a raspuns lui Musculin

        Rolul educativ al Bisericii nu mai trebuie negat, alte tari mai luminate intelectual au inteles asta mai repede decat democratii damboviteni, gen Remus Cernea. Tocmai de aceea e importanta o biserica, vorbind strict fara referiri metafizice.
        Scoli nu se construiesc pentru ca ele apartin de Stat. Dar pentru ca acesta e un stat modern, in care Biserica e separata de Stat (nu cum cred unii indivizi), un lacas de cult se construieste prin contributia credinciosilor, nu a Statului. Iar pentru ultimul paragraf nu mi pot spune nimic, se vede ca Domnia ta traieste intr-o iluzie :D Incearca macar sa recunosti realitatea care nu se vede la televizor. Realitatea care ii avea ca reprezentanti pe Mircea Vulcanescu si pe Petre Tutea. Daca spui, de exemplu, ca Petre Tutea era tampit, cred ca esti tu retard. Daca nu ai auzit de Petre Tutea, esti un semidoct complexat. Daca stii de Petre Tutea si apreciezi gandirea sa, toata stima, domnule.
    • +5 (7 voturi)    
      macar de ar plati si ei taxe (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:49)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui mK

      dar au scutire de taxa
  • -3 (5 voturi)    
    sunteti de acord cu articolul? (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:01)

    gigi [anonim]

    atunci votati cu singurul om rational, care va respecta laicitatea statului roman (asa cum e in constitutie si ar trebui sa fie in realitate): RXXXXXX
    • 0 (4 voturi)    
      remus cernea? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 0:02)

      Necivilizat [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      ?
  • -5 (7 voturi)    
    articol tendentios (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:10)

    adi [anonim]

    D-le Atilla Biro, care ieri-alalteieri scriati un articol despre Isus Christos (sic!), chiar nu e necesar sa va manifestati public ura fata de BOR (in fiecare articol pe care il scrieti) !Intelegeti distinctia odata pentru totdeauna: Patriarhul, episcopul X sau preotul Y NU sunt Biserica Ortodoxa Romana cand isi exprima preferinte politice personale, iar Geoana, Base, Oprescu si nu mai stiu cine nu apar din cate stiu eu in nimic din ceea ce numim ORTODOXIE cu O mare: Liturghie, viata sacramentala, Taine, ascetica si mistica, Sfinti parinti, iconografie, TRADITIE !
    • +2 (2 voturi)    
      nu zau? (Miercuri, 28 octombrie 2009, 9:59)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui adi

      traditie? sau coruptie?
      200 de milioane de dolari (500 milioane de RON) asta e pretul pt care se vinde institutia numita BOR.
      Eu unul nu sunt de acord sa se plateasca din bani publici bani paltiti de noi toti prin ompozite atatea biserici si reparatii. 150 de biserici noi pe an?
      De ce nu adaposturi pentru oameni nevoiasi. Nu ar fi o fapta mai crestineasca sa ii ajutam pe cei nevoiasi?
      A...dar stai biserica nu e preocupata decat de bani bani...si iar bani. Dar voi suntei prea orbi si indoctrinati ca sa vedeti.
      Uite din cauza asta BOR isi pierde din adepti pentru ca se vinde pt bani fara nici o nerusinare.
      De ce nu drumuri spitale scoli si gradinite in loc de o biserica noua la 2 zile facuta doar ca sa aibe de unde fura bani din contructia lor si sa stoarca bani de la fiercare obicei / datina crestineasca.
      bani .... bani.... si iar banii...si prostii se duc si saruta mana parintelui. Pacat de valorile culturale religioase care se pierd. Religia avea o istorie...un trecut. Acum e o institutie la fel ca LOTO, BNR...etc
    • 0 (0 voturi)    
      hmmm (Miercuri, 28 octombrie 2009, 14:56)

      arpisz [utilizator] i-a raspuns lui adi

      sesisez o variatie ortodoxa a binecunoscutei erori logice "not another skotsman" dar noi va iertam nu fiecare poate citi un manual de logica dupa ce a fost indoctrinat o viata intreaga
    • 0 (0 voturi)    
      pentru cei doi de mai sus (Joi, 29 octombrie 2009, 0:53)

      alex [anonim] i-a raspuns lui adi

      sincer, imi e mila de voi, indiferent cat vi se va explica, ramaneti tot indoctrinati de ura. ma intreb daca veti ajunge sa fiti fericiti vreodata. vindeti gogosi de 200 milioane de dolari. bisericile alea in vasta lor majoritate se construiesc din donatii si doar anumite reparatii se fac de la buget pentru bisericile clasate drept monumente istorice. intreaba guvernul, nu biserica, de ce nu iti construieste autostrazi si case. nu este vina lui p.f. daniel ca politicienii vin cu saru'mana iar faptul ca in biserica exista si uscaturi nu ma impiedica sa le evit si sa il caut pe Dumnezeu.
  • 0 (2 voturi)    
    Ouch! (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:34)

    Robert [anonim]

    BUUUUURN!!!!!
  • -2 (6 voturi)    
    pentru mihai g (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:46)

    raky [anonim]

    ai ceva impotriva bisericii ? spune asa si n-o mai da cotita
    eu te cunosc si iti cam place Gaia :)))
  • +3 (7 voturi)    
    .. (Marţi, 27 octombrie 2009, 21:47)

    Sfantu Traian Injuratoru [anonim]

    Bine zicea Brucan despre romani: stupid people...
  • -5 (7 voturi)    
    Oprescu a fost felicitat (Marţi, 27 octombrie 2009, 22:24)

    cici ionescu [anonim]

    Arhiepiscopia Romano-Catolica Bucuresti a salutat gestul demn al dl. Prof. Dr. Sorin Oprescu, care a somat firma Millenium Building Development sa sisteze lucrarile de constructie la cladirea autointitulata “Cathedral Plaza”, semn ca acolo unde exista vointa, exista si legalitate. Dl. Oprescu a fost felicitat de Preasfintitul Cornel Damian
  • -3 (7 voturi)    
    Biserica e cu Oprescu (Marţi, 27 octombrie 2009, 22:27)

    emma tomescu [anonim]

    “Dl. Prof. Dr. Sorin Oprescu este primul Primar General al Bucurestiului care si-a exprimat in mod deschis dorinta de a se alatura demersurilor intreprinse de ARCB pentru stoparea constructiei mastodontului din coasta Catedralei Sf. Iosif, lucru pentru care ii multumim si il asiguram ca il vom sprijini in lupta sa cu mafia imobiliara”, a declarat Preasfintitul Cornel Damian, Episcop auxiliar de Bucuresti.
  • -7 (7 voturi)    
    Hai, Romania! Oprescu presedinte! (Marţi, 27 octombrie 2009, 23:07)

    Diogene [anonim]

    Toti in afara de Sorin Oprescu sunt niste banditi. Se dau pe langa biserica doar ca sunt alegerile, cand pe ei, de fapt, ii doare undeva de biserica. Sorin Oprescu, de pilda, a sistat lucrarile la Millenium Building pentru conservarea unui monument de importantza natzionala, Catedrala Romano-Catolica. Oprescu este implicat in mod direct, face lucruri bune pentru biserca, iar ceilalti incearca, fara pic de rusine, sa se agatze de latura religioasa, doar, doar ar impresiona electoratul. In afara de Oprescu, nimeni nu merita voturile romanilor!
    • +3 (3 voturi)    
      FARA CUVINTE (Miercuri, 28 octombrie 2009, 1:01)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui Diogene

      Cat de ipocriti sant si de lingai si unii si ceilalti.
      Asa ling si gauriile celor de afara.In timp ce romania se indreapta spre colaps.
      Astia sant din neamul lui IUDA ISCARIOTEANUL.
      Iar cat despre Oprescu o fi cinstea intruchipata.
  • +1 (3 voturi)    
    bor (Miercuri, 28 octombrie 2009, 7:14)

    Pepper [anonim]

    Nu exista exceptie, cand e criticata bor ataca spunand ca raportul este partinitor,masonii din societatea civila o ataca.
    Dar asa cum aceasta tranzitie perpetua este facuta de fostii comunisti si securisti ,cele mai mari lichele si scursori , asa si bor este condusa de aceeasi oameni cu aceeasi educatie comunista, cu aceleasi legaturi Secu, cu aceeasi ofiteri Secu.
    oare nu-si dau seama ca sunt muritori si ca se vor face oale si ulcele?
  • -1 (1 vot)    
    completati titlul: Biserica Ortodoxa raspandac (Miercuri, 28 octombrie 2009, 7:22)

    cristian [anonim]

    ... referirile vagi la alte biserici crestine sunt fortate si intaresc de fapt cine este raspandacul
    • 0 (0 voturi)    
      Intr-adevara, referiri vagi (Miercuri, 28 octombrie 2009, 10:09)

      Alin Cristea [anonim] i-a raspuns lui cristian

      In chapoul articolului se mentioneaza ca Basescu ar fi fost intr-o biserica baptista (nu se mentioneaza unde si cind), iar in articol este mentionata vizita sa intr-o biserica... penticostala.
  • -3 (3 voturi)    
    BISERICA, BOR, - NU ESTE SI EA O INSTITUTIE A ST (Miercuri, 28 octombrie 2009, 9:48)

    crestin ortodox roman [anonim]

    Este vrajitoare ? Este Magie ? Au nu este EA Institutie divino-unana, si , ca o coloana vertebrala , a sustinut poporul roman in unitate si credinta in toata istoria lui ??
    Cine formeaza aceasta unitate , daca nu toti crestinii ortodocsi din Romania ?
    Conducatorii nostri nu au voie nici acum sa-si manifeste apartenenta religioasa ?
    Care este stema de pe frontispiciul Parlamentului ,domnilor care aveti asemenea lacune ?
    Este vulturul bicefal, emblema statului roman dintotdeauna: Cele doua capete sunt: conducerea statala, si-n mod egal, conducerea spirituala.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by