Primăria Capitalei va ridica mașinile staționate neregulamentar pe rețeaua principală de străzi din oraș. Firea: Nu ne vom transforma în hingheri de mașini

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 26 iunie 2019, 16:50 Actualitate | Administratie Locala


Masini ridicate
Foto: Primaria Sector 4
Primăria Capitalei va ridica mașinile staționate neregulamentar pe rețeaua principală de străzi, potrivit unui proiect de hotărâre adoptat miercuri de Consiliul General al Municipiului București. Activitatea urmează să fie prestată de Compania Municipală Managementul Transportului București. Tariful de ridicare este de 200 lei pentru mașinile sub 5 tone, cel de transport 150 lei, iar cel de depozitare de 150 lei/zi. Hotărârea va intra în vigoare în 30 de zile de la data aducerii la cunoștință publică. Primarul Gabriela Firea a declarat că angajații primăriei nu se vor transforma în hingheri de mașini și vor fi ridicate doar autovehiculele care blochează accesul la instituțiile publice, ambulanțele sau mijloacele de transport public, deci cazurile flagrante.

În București, mașinile parcate neregulamentar blochează în mod frecvent prima bandă, stațiile mijloacelor de transport în comun, trecerile de pietoni, trotuarele, chiar și linia de tramvai. HotNews.ro a scris în mai multe rânduri despre aceste situație.

Potrivit regulamentului adoptat miercuri de consilierii generali, mașinile se ridică în cazurile prevăzute de art 143 coroborat cu art 203 din Hotărârea de Guvern 1391/2006.

Art. 143 prevede:

Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:
  • a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
  • b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionarea interzisă“ şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
  • c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;
  • d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
  • e) în pante şi în rampe;
  • f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă“, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia „Zona de staţionare cu durată limitată“ peste durata stabilită.
Primarul Gabriela Firea a declarat însă că Primăria Capitalei nu va ridica mașinile decât în cazuri grave.

"Nu ne propunem să ne transformăm în hingherii de maşini ai Capitalei (...). Proiectul (...) nu va transforma începând de săptămâna viitoare Capitala într-o zonă în care angajaţii Primăriei îi vânează pe cetăţeni. Va fi un proiect care ajută la disciplina în trafic, în sensul deblocării căilor de acces în situaţiile în care conducătorii auto îşi lasă maşinile în faţa spitalelor, creşelor, grădiniţelor. Au fost situaţii în care maşini de pompieri, salvări sau mijloace de transport public au fost blocate de anumiţi şoferi care au lăsat maşina în drum. Este vorba doar despre aceste situaţii. În ce priveşte însă autoturismele parcate neregulamentar, dar care nu blochează căile de acces de urgenţă - salvări, SMURD, spitale sau transport public - se va gândi un sistem de sancţionare împreună cu Brigada Rutieră, Poliţia Capitalei, care va fi anunţat ulterior, dar nu face obiectul actualului proiect de pe ordinea de zi", a explicat Gabriela Firea.

Tarifele de ridicare sunt de:
  • - 200 lei, pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată de până la 5t, inclusiv - 270 lei, pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată de peste 5t.
  • Tarifele de transport sunt de:
  • - 150 lei, pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată de până la 5t, inclusiv - 200 lei, pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată de peste 5t.
În funcție de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi. Contravaloarea operațiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 ore, începând cu data și ora depozitării, nefracționat.

Ce mai prevede regulamentul:
  • - Constatarea contravenţiilor și aplicarea sancțiunilor principale din regulament, precum și dispunerea măsurii tehnico-administrative de ridicare se fac de către poliţişti rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliție a Municipiului Bucureşti sau Secției Regionale de Poliție Transporturi Bucureşti ori poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliție Locală și Control a municipiului Bucureşti.
  • - Activităţile constituie serviciu public și se desfăşoară pe durata a 24 de ore. Acestea sunt efectuate de persoane cu activitate specifică din cadrul Companiei Municipale Managementul Transportului Bucureşti S.A., denumite în continuare Operatori.
  • - Activitățile se vor desfăşura în condiții de siguranță, cu mijloace de ridicare și transport și în spaţii de depozitare special amenajate, iar vehiculul ridicat să nu fie deteriorat în urma acestora.
  • - Agenți constatatori, de regulă, înregistrează foto sau video, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice verificate metrologic, zona stationarii vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei și dispun în scris aplicarea măsurii tehnico administrative printr-o Dispoziție de Ridicare.
  • - Dispoziția de Ridicare cuprinde următoarele informații: a) data, ora şi locul ridicării vehiculului
b) gradul profesional, numele si prenumele agentului constatator care dispune măsura tehnico-administrativă, precum și instituţia din care acesta face parte
c) indicarea expresa a temeiului juridic referitor la norma încălcată
d) menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staționării vehiculului e) mențiuni privind avarii vizibile pe vehicul f) date privind numărul de înmatriculare/înregistrare și marca vehiculului. (3) Modelul dispoziției de ridicare este prevăzut în anexa 1 la prezentul regulament.
  • - Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, daca a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.
  • - Pe toată perioada de desfăşurare a operațiunii de ridicare, la locul constatării faptei, operatorul va fi asistat de agentul constatator.
  • - Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare.
  • - Pentru a-i putea fi restituit vehiculul, proprietarul sau utilizatorul vehiculului trebuie să prezinte acte care atestă dreptul de proprietate sau folosință asupra vehiculului.
  • - Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care să asigure ridicarea completă a lui, în condiții care exclud deplasarea pe propriile roţi a acestuia.
  • - Vehiculele ridicate vor fi depozitate în spații special destinate acestei activități și care trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții minime: a) să se afle pe raza municipiului Bucureşti; b) terenul să fie nivelat şi prevăzut cu structură rutieră care să permită depozitarea vehiculelor; c) întregul perimetru să fie împrejmuit cu gard care să nu permită accesul persoanelor neautorizate: d) să fie iluminate pe timpul nopţii, să fie asigurat cu sistem de supraveghere video și pază permanentă;
  • - Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de 1 (un) an.
  • - În situaţia în care proprietarul/deținătorul legal al vehiculului nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, operatorul va înştiinţa poliţia locală, care va proceda în conformitate cu dispozițiile legii nr.421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenurile aparținând domeniului public/privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare,
  • - Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deținătorului/utilizatorului legal al acestuia și doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport şi depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau al oricărui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosință asupra vehiculului şi a unui act de identitate al solicitantului.
  • Primăria Sectorului 3 ridică de pe 3 mai mașinile staționate neregulamentar printr-un un departament din Primărie în prezența Poliției Locale. Taxa pe care șoferii trebuie să o plătească pentru recuperarea mașinii este de circa 500 lei, pentru vehicule de pana la 5 tone. Mașinile sunt depozitate într-un spațiu special amenajat pe str. Releului nr. 4.
Primăria Oradea a început ridicarea mașinilor staționate neregulamentar de la 1 februarie 2017.

Tariful perceput pentru ridicare, transport si depozitarea mașinii parcate nelegal este de 300 de lei, la care se adaugă plata custodiei de 2 lei/ora in primele 48 de ore, iar daca șoferul apare la masina si operațiunea de ridicare nu se finalizeaza, acesta va achita 150 de lei. La aceste taxe se adaugă sancțiunea amenzii de 4 puncte pentru staționare interzisa (1 punct echivalând cu 10% din salariul minim pe economie) si inca 3 puncte penalizare, in jur de 145 de lei x 4.

Primăria Cluj a aplicat această măsură din 9 februarie 2017. Cuantumul sancțiunii pentru ridicare-transport-depozitare este de 547 de lei. In cazul in care utilizatorul sau proprietarul se prezintă la autovehicul si nu se mai efectuează transportul si depozitarea, sancțiunea e de 294 de lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















24856 vizualizari

  • +15 (37 voturi)    
    De ce nu le ridica pe toate? (Miercuri, 26 iunie 2019, 17:08)

    AdrianBorza [utilizator]

    De ce nu aplica legea peste tot? De ce doar "cazurile flagrante" si nu toate cele prevazute de lege?
    • -16 (34 voturi)    
      mirosi a troll (Miercuri, 26 iunie 2019, 18:28)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      pe bicicleta de la o posta.
    • -6 (28 voturi)    
      pentru ca sunt doar 200 mii de parcari (Miercuri, 26 iunie 2019, 18:49)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      La 2 milioane de masini.
      Si o buna parte din ele se muta din cartiere in centru si inapoi seara, deci chiar si mai multe locuri de parcare necesare.
      • +13 (13 voturi)    
        este adevarat (Joi, 27 iunie 2019, 8:02)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Este adevarat ca sunt putine parcari fata de numarul de masini, dar si romanii sunt puturosi!
        Decat sa parcheze la 50-100 m unde ar gasi un loc de parcare am, am vazut de nenumarate ori, parcheaza exact in fata locului unde au treaba blocand circulatia si incurcand pe toata lumea.
        Este si puturosenie mare in jur, si o vad in fiecare zi.
      • +5 (17 voturi)    
        milioane de locuri de parcare? (Joi, 27 iunie 2019, 8:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        pai eu zic sa demolam jumatate din blocuri, sa facem locuri de parcare!..

        orasul este pentru oameni, nu pentru masini. cine isi cumpara masina stiind ca nu are loc de parcare, apoi asteapta sa i se faca unul, e pomanagiu 100%.
    • +8 (22 voturi)    
      Nu fiti naivi !....Vor ridica totul !!! (Miercuri, 26 iunie 2019, 18:55)

      gmb72 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Gogoritele spuse de madam Firea sunt pentru alegatorii PSD-ului, carora le place sa fie mintiti frumos si cred orice vrajeala daca e in avantajul lor....
      Daca nu era vorba de vesnica hinghereala de masini din care castiga doar niste firme si cel care incaseaza comisioanele ca nu care cumva ALTE firme sa castige contractele de ridicare si stationare (adica primarii, pe intelesul alegatorilor PSD), ATUNCI IN HOTARAREA CLMB ERAU SPECIFICATE CLAR ACELE CAZURI FLAGRANTE !!!! Dar nu, hotararea Consiliului, da dreptul de ridicare a tot ce parcat neregulamentar pe carosabil.
      Asadar, pe trotuar nu e voie, pe carosabil nu va mai fi voie, iar deficitul de locuri de parcare depaseste 500 000... Capisci ?
      Nu va faceti iluzii, va fi mai rau ca pe vremuri, foamea e mare, orasul e in faliment si nici mafiotii nu mai au ce si de unde fura... De 30 de ani, s-a cam luat totul....
      • +15 (35 voturi)    
        Pai (Joi, 27 iunie 2019, 1:09)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

        Cand ti-ai luat masina SH in matriculata in BG nu te-ai gandit unde o parchezi? Evident ca nu ! Lasa ca sunt destule trotuare unde sa o parchezi, sarantocii aia de pietoni n-au decat sa mearga pe strada ca trotuarele sunt ocupate de jmecheri cu masini.


        Ce ai vrea acum? Sa iti construiasca primaria parcare? Sa unim Bucurestiul cu Pitestiul prin loturi de parcare? Chiar si asa parcarile ar fi goale! Pana nu sunt ridicate masinile parcate ilegal tot la 5 metri de intrarea in bloc o sa parcati.

        Inainte sa chitaiti ca sunt unu fara masina, nu sunt! Dar am loc de la primarie platit si la serviciu platesc lunar loc de parcare la un mall din apropiere. Ce zici de asta?
        • +1 (17 voturi)    
          pui (Joi, 27 iunie 2019, 7:48)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          întrebări tâmpite și tendențioase.
          Iar faptul că te lauzi cu locul tău de parcare de la primărie și de la serviciu, nu te scuză absolut deloc. După mintea ta, numai tu ai dreptul sățio cumperi mașină. Ia zi, înainte de a-ți cumpăra mașina proprie, ți-ai făcut rost de loc de parcare de reședință? Cum ai făcut, din moment ce nu aveai mașină?
        • +1 (5 voturi)    
          si eu (Joi, 27 iunie 2019, 10:42)

          anca_17 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          as plati loc de parcare daca as avea unul. Da, vreau sa-mi faca primaria loc de parcare pentru ca platesc taxe si impozite pentru ca am masina, pentru ca folosesc drumurile, pentru ca traversez podul de la Fetesti si tot asa. Din pacate legea asta nu se aplica tuturor. La Eroilor este o masina parcata de luni de zile si nu se ocupa nimeni s-o ridice, probabil pentru ca se gandesc ca nu are cine plati pentru ea.
          • +1 (5 voturi)    
            Sigur? (Joi, 27 iunie 2019, 12:53)

            AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui anca_17

            De 60 de lei pe an, cat e impozitul pe masina in Bucuresti, sa faca primaria parcare? De ce primaria si nu iti faci singura?
            De asemenea cel putin un sfert din masinile parcate in Bucuresti nu sunt cu numere de Bucuresti, ci din alte judete. Nu platesc nici un fel de taxe in Bucuresti, de ce le-ar face primaria din Bucuresti parcari?
          • 0 (4 voturi)    
            Cât dai, atât primești.. (Joi, 27 iunie 2019, 13:05)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui anca_17

            De banii pe care îi încasează primăria anual din impozitul auto nu cred că le-ar ajunge nici să întrețină asfaltul pe bulevardele din centru, ce să mai vorbim de investiții în infrastructură, poduri, pasaje, semafoare inteligente, managementul traficului, poliție rutieră, etc.
            Vrei să construiască și parcări, tot de banii ăia?

            Chiar daca ar fi de 20 ori mai mare impozitul, de unde teren pt parcări? Spațiul public este pentru toți locuitorii, nu doar pentru șoferii fără loc de parcare. Unii visează parcare, alții spațiu verde, alții loc de joacă pentru copii...
    • +20 (34 voturi)    
      Si X6-ele? (Miercuri, 26 iunie 2019, 19:47)

      DeeVine [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Pai si atunci de ce mi-am luat masina boss? Sa parchez ca saracul? Sa merg pe jos 10 minute de la masina pana la destinatie?

      Asta e gandirea! :)
      • +9 (11 voturi)    
        stai linistit (Joi, 27 iunie 2019, 8:04)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui DeeVine

        stai linistit ca am vazut parcate aiurea si masini mai ieftine. Totul tine de nesimtirea individului/individei
    • +1 (1 vot)    
      Pentru că sunt mult prea multe (Joi, 27 iunie 2019, 9:37)

      cosmin.ciuc [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Pentru că sunt mult prea multe mașini parcate în locuri nepermise și nu au nici unde să le ducă pe toate și nici cu ce să le ducă pe toate.
      Cred că o treime din mașinile din București, dacă nu chiar mai multe, sunt parcate necorespunzător. Unde să duci atâtea mașini? Și cât cheltuiești cu transportul pe platformă a atâtor mașini?
  • +9 (29 voturi)    
    lucrurile sunt destul de clare (Miercuri, 26 iunie 2019, 17:09)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    Daca intradevar se ridica doar marlanii care blocheaza cele de mai sus si eventual parcheaza pe trecerea de pietoni e ok, va avea suportul tuturor. Daca insa se trece la hingareala, va fi naspa.
    • +7 (13 voturi)    
      eu votez pentru "hinghereala" (Joi, 27 iunie 2019, 8:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      sunt posesor de masina, dar sunt si posesor de venituri suficiente incat sa-mi permit sa platesc parcarea sau un Uber daca ma duc la o ora de varf intr-o zona foarte aglomerata.

      se vor construi parcari atunci cand nesimtitii nu vor mai fi lasati sa blocheze trotuarele si strazile. parcari private, asa cum e normal. orasul este aglomerat, metrul patrat e scump, nu ti-l da nimeni cu 100 de lei pe an.
  • +22 (34 voturi)    
    Ca la Romanica (Miercuri, 26 iunie 2019, 17:13)

    ddanescu [utilizator]

    Adică avem un regulament, avem mijloace, dar nu se aplica decât pe ici, pe colo, de ochii lumii.

    Rămâne cum am stabilit
    • +7 (7 voturi)    
      Regulamentul adoptat spune una. (Miercuri, 26 iunie 2019, 22:08)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui ddanescu

      Firea spunea alta.
  • +2 (18 voturi)    
    Doamne, ce deposedata (Miercuri, 26 iunie 2019, 17:31)

    Stapanu [utilizator]

    mental; individa incita la anarhie (!)
    • -4 (14 voturi)    
      mai exerseaza limba romana (Miercuri, 26 iunie 2019, 18:29)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Stapanu

      deocamdata nu-ti iese.
    • +15 (19 voturi)    
      Despre ce anarhie vorbesti? (Miercuri, 26 iunie 2019, 19:46)

      DeeVine [utilizator] i-a raspuns lui Stapanu

      E incredibil cum ni se pare normal sa parcam unde avem noi o mica "urgenta" sub pretextul ca nu sunt domne locuri de parcare.

      Tati, ai loc de parcare stai, nu... Te invarti pana cauti. Si nu ma luati ca in afara de altfel, toate orasele mari se chinuie sa gestioneze numarul mare de masini si insuficienta locurilor de parcare.

      Nu ca la noi ar fi bine, zic doar ca faptul ca nu avem, nu devine automat o scuza sa parcam unde vrem.

      P.S: Conduc zilnic de acasa la locul de munca si inapoi. In Bucuresti!
      • +6 (6 voturi)    
        ... (Joi, 27 iunie 2019, 9:19)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui DeeVine

        Nu gasim loc? Simplu, parcam pe linia de tramvai. Trec de cateva ori pe zi pe Dr. Felix. De n ori am vazut tramvaiul 46 blocat din cauza unora care parcasera aiurea.
    • +3 (3 voturi)    
      .... (Joi, 27 iunie 2019, 9:17)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Stapanu

      Dar indivizii care 'uita' masina pe trecerea de pietoni sau linia de tramvai la ce incita?
  • +13 (25 voturi)    
    Deci (Miercuri, 26 iunie 2019, 18:47)

    tudor74 [utilizator]

    "în sensul deblocării căilor de acces în situaţiile în care conducătorii auto îşi lasă maşinile în faţa spitalelor, creşelor, grădiniţelor." deci vor ridica 0.01% din masinile parcate ilegal ... marfa, sa vezi ce scapam de trafic cand o masina din fata primariei va fi ridicata iar 1000 de alte masini parcate ilegal raman acolo unde sunt.

    RIDICATI TOATE MASINILE PARCATE ILEGAL !!!!!!!! ABSOLUT TOATE, FARA EXCEPTIE !!!!
  • +13 (17 voturi)    
    cu pasi marunti. (Miercuri, 26 iunie 2019, 19:23)

    g01an [utilizator]

    genul acesta de masuri erau necesare in primele zile de mandat, nu la final. situatia actuala in care masinile sunt lasate efectiv parcate in mijlocul unor intersectii este cauzata in principal de lipsa de preocupare pentru aceasta problema. sunt constient ca nu se poate rezolva problema parcarii ilegale complet, dar se putea incepe gradual acum multi ani si nu aveam problemele pe care le avem astazi. de care firea se face direct responsabila in mare masura.
    • +7 (9 voturi)    
      hm..stiu si eu.. (Miercuri, 26 iunie 2019, 21:39)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      alegatorii au memorie scurta,de asta se si lasa totul pe ultima suta.
      nu faci nimic 4-5 ani,vii in ultimele 6 luni un an cu un asfalt,o gradinita ceva si gata! reales !
      cel putin asa a fost pana acum. peste tot.
  • +13 (21 voturi)    
    .... (Miercuri, 26 iunie 2019, 19:55)

    xerxes2001 [utilizator]

    Prima masura taxati suplimentar masinile non-euro, euro1,2 si 3 si vedeti ca 40% din masini dispar
    • -7 (13 voturi)    
      mai ales (Miercuri, 26 iunie 2019, 21:02)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui xerxes2001

      pe biciclisti, sa le introducem si lor un filtru obligatoriu.
      • +5 (7 voturi)    
        excelenta idee (Joi, 27 iunie 2019, 8:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        impozit pe bicicleta. proportional.. daca e 200 de lei pe masina, cred ca ar iesi cam 5 lei pentru bicicleta, ca e de 100 de ori mai usoara, nu polueaza, incap 20 pe un loc de parcare si nici nu e nevoie sa re-asfaltezi in fiecare an dupa ele.

        apoi vor fi obligati sa lase loc pentru benzi de bicicleta pe fiecare strada. sa vezi atunci durere.. :)
  • +16 (18 voturi)    
    Ha, ha (Miercuri, 26 iunie 2019, 20:19)

    Airwaves [utilizator]

    Ho, ho, ha , he, chiar nu isi da seama nimeni ce se ascunde in spatele acestei "treziri" bruste? Crede vreun frwier ca adevaratul motiv pentru ridicarea masinilor il reprezinta corectitudinea fata de lege? Ha, ha si iarasi ha!

    Domnilor si doamnelor, ati uitat ca duamna "Fi Rea" trebuie sa acopere ditamai gaura din bugetul primariei falimentare pe care o patroneaza? Tocmai ce a taiat cateva zeci de milioane de euro din bugetele srl-urilor infiintate de catre ea. De unde sa completeze, daca nu tot din banii frawierilor?
  • +7 (7 voturi)    
    NU AI CUM SA CONTROLEZI (Miercuri, 26 iunie 2019, 20:27)

    N.S. [utilizator]

    treaba asta, pentru ca foametea/spaga este la politia locala! cate amenzi au dat pentru parcarea neregulamentara FARA ridicare si cate au dat cand se ridicau masinile?
    • +7 (7 voturi)    
      PL nu mai poate da amenzi in lipsa soferului (Miercuri, 26 iunie 2019, 22:11)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui N.S.

      Dar masina o poate ridica, moment in care va alerga soferul dupa PL.
  • -2 (16 voturi)    
    Masuri pompieristice. Fara rezultate (Miercuri, 26 iunie 2019, 22:23)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Nimeni nu va ridica "audili" unui cocalar / interlop.
    E o chiftea aruncată bucurestenilor
    Atat timp cat nu face parcări sau nu impoziteaza cum trebuie autoturismele nimic nu se intampla.
    Sunt multi români care au trei sau patru autoturisme.
    Multe sunt SH.
    100 lei impozit pe auto.
    Impozitarea graduală si progresivă ar face ca Ro si Bukarest sa nu se umple cu auto vechituri.
    Cimitir de masini.
    Vechi.
    Impozit pe auto functie de vechime sau taxarea pe zone ar mai rezolva traficul si parcarea.
    Si taxarea altor masini înmatriculate in alte județe sau tari, Bulgaria de ex, ar mai fi o solutie

    Ridicarea masinilor parcate aiurea va crea probleme si rezultatul va fi zero.
    • +1 (15 voturi)    
      ale tale fiind ok? (Joi, 27 iunie 2019, 1:36)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      De ce impozit pe auto in functie de vechime? Sunt curios. Si a se scuti cu poluarea, ca simpla detinere nu inseamna poluare.

      Ce ma amuza astia cu vechiturile. V-a facut mama voastra miliardari... Exceptand pe putinii care si-au luat pe bani facuti de ei, restul banutzu de la mami/tati sau rate/leasing pe 7 ani, pe langa creditul pentru vacanta, insa mandrie cat cuprinde ref. tigaia lor euro 5/6 si desconsiderare maxima pentru "saracii" cu "vechituri".

      Pentru ca vor fi degraba comentatori cu ce cazan am sau argumente de nivel picior broasca, e vorba de principiu, ceva mai greu de inteles pentru ei.
      • +1 (1 vot)    
        Scuzați dar aveti frustari (Miercuri, 3 iulie 2019, 11:43)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Legate de cei care aduc vechituri auto din Vest.
        Un calcul simplu arata:
        Daca sunt 1000 de persoane în fiecare judet plus Bucuresti si IF rezultate aproximativ 50.000 de români practica asta.
        Numai 5 bucăți sa aduca pe an fiecare romanasi si tot rezulta 250.000 de auto aduse in Ro.
        Pe an.
        In 10 ani sunt peste 2 milioane.

        Unde e cimitirul de fiare vechi in Europa?

        Cum vor reacționa acum acestia când stiu ca Germany va scoate din uz auto pe motorina?

        I-a impozitat cineva?

        Oare a plătit impozit pe venit vreun romanas pentru cele câteva milioane de auto aduse?
  • +8 (20 voturi)    
    Majoritatea masinilor sunt parcate ilegal (Miercuri, 26 iunie 2019, 23:27)

    matali [utilizator]

    Motivul pentru care mai toate masinile sunt parcate ilegal e ca orasele sunt supraaglomerate si sunt parcari pentru cateva masini cate erau pe vremea lui Ceausescu.Orasele nu sunt proiectate pentru era noastra. E mai usor sa faci un business haituind soferii, in colaborare cu diverse firme mafiote si cu politia locala, a carui unic rol e sa vaneze soferii care parcheaza ilegal, decat sa faci niste niste programe de constructii a mai multor parcari, sa modernizezi transportul in comun si nu cumparand niste cadavre de autobuze la hiperpret din Turcia.
    Firea nu uita, asta e primul si ultimul mandat, cu siguranta. Ti-ai dovedit totala incompetenta si inutilitate.
    In Bucuresti nu s-a facut absolut nimic de cand e toapa asta, care e buna doar sa dea din gura decat sa puna osul la treaba. Pentru a fi un bun primar trebuie sa fii un bun manager si "gospodar", nu o mahalagioaica ieftina.
    Daca asta nu e un business, atunci ce e ?
    • +9 (21 voturi)    
      No shit (Joi, 27 iunie 2019, 1:17)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui matali

      No shit Sherlock! Cum iti explica ca un oras, metropola, ca Londra cu 13 MILIOANE de locuitori nu au probleme cu masini parcate pe trotuar? Stii cum? CU AMEZI! Masina in Londra au doar cei care au loc de parcare privat (in curtea/subsolul casei) sau care platesc lunar abonament la o parcare (care nu e neaparat la 5 metrii de unde locuieste), multe dintre ele fiind la periferia orasului.

      Am vazut masina parcata pe trotuar si langa ea era un angajat la primariei (nu politia iti da amezi pt parcare, ci serviciul parcari al primariei) care ii lipea amenda in geam ... stii care e faza si mai tare? Ii dadea amenda Duminca pe la ora 16. Uite asa tii ordine si disciplina fara masini parcate de bizoni pe trotuare! Cu amenda care o primesti la orice zi si la orice ora.
      • +2 (2 voturi)    
        civilizatie (Joi, 27 iunie 2019, 12:51)

        Jude [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        O metropola ca Londra are transportul pus la punct. Daca vi din afara orasului lasi masina in parcarile de la margine si te urci in mijoace de trasport care sunt bine gandite. Ca sa nu vorbesc de amenzile usturatoare. Dar au si oferit solutii !
        La noi e hinghereala. Primarul de la sector 4 a inceput sa faca parcari de resedinta cu sistem de blocare a parcarii. Asadar cel din sectorul 4 pleaca si isi blocheaza locul de parcare ca eu care trec prin zona si am treaba 30 min sa nu am unde parca. Ajunge in alt sector si are pretentia sa parcheze.
        E atat de simplu dar trebuie sa te duca capul. Elimini toate parcarile "de resedinta" maresti impozitul pe masina si astfel nu raman blocate locurile. Asta valabil pentru masinile inmatriculate in Bucuresti/Ilfov. Daca masina este inmatriculata in alt judet si stationeaza in Bucuresti trebuie plateasca taxa de parcare de 1 leu / zi printr-un sms. Daca politistul local vede parcata o masina din alt judet, verifica daca a platit parcarea de 1 leu/ ziua respectiva. Daca nu aplica o amenda de 20 lei. Si tot asa. Si uite asa se fac bani frumosi si se decongetioneaza parcarile. Ca sa nu vorbesc de soferii de duminica. Si-au luat masina si parcare de resedinta, tin masina 5 -6 zile sau mai mult in parcare si o folosesc cand merg la Mall. Ridicarea masinilor trebuie facuta doar daca blocheaza circulatia , parcata pe trecerea de pietoni sau spatiu verde, blocheaza tramvai/troleibuz, etc. Dar hingherii vor aplica codul rutier care spune ca nu ai voie sa parchezi la mai putin de 25 metri de intersectie dar Primariile se fac ca nu stiu atunci cand au amenajat locuri de parcare la mai putin de 25 metri. Paca ca tara asta continua sa fie condusa de incompetenti. Dar ne meritam soarta.
        • +2 (2 voturi)    
          completare (Joi, 27 iunie 2019, 17:17)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jude

          Ca tot vorbesti de Londra.. Nu trebuie sa elimini parcarile de resedinta. Doar trebuie sa elimin parcarile nominale.

          Practic:
          1. desenezi zone de parcare in functie de domiciliu astfel incat toate locurile sa fie la maxim 3-400 de metri de adresa.
          2. toate locurile de parcare se inventariaza si se emit fix atatea permise cate locuri sunt. nenominala. parchezi unde gasesti loc in zona ta.
          3. intre anumite intervale se permite si parcarea cu plata (cu ora). 7-18 in timpul saptamanii, de exemplu. dupa ora 18, vin "localnicii" acasa si locurile sunt ale lor
          4. asta e cea mai dificila... daca nu ajung locurile de parcare, se face pe punctaje - mai intai persoanele cu handicap (risc de frauda), apoi familiile cu copii mici si restul, daca mai raman locuri, la noroc. evident un singur loc de apartament. daca este.. tariful creste exponential pentru fiecare masina in plus.
          5. cine are loc de parcare (in curte, la subsol etc.) nefolosit si il inchiriaza, primeste reducere de la impozitul pe cladire.
          6. colectezi, conform legii, aia 10.000 de euro pe care toti constructorii ar fi trebuit sa-i dea cand au facut blocuri fara locuri de parcare. asa cum ANAF poate sa ceara taxe calculate retroactiv, sunt sigur ca si primariile o pot face.
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Joi, 27 iunie 2019, 9:24)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui matali

      Ei, lasati, ca unii au impresia ca e mosia lor. Cand duc copilul la scoala mergem in sir indian ca sunt masini pana in gardul scolii. Unele la "pub-ul" din apropiere. Stau si se uita pe geam cum mamici cu bebelusi in carucior n-au pe unde s-o ia. Ce sa facem, nu sunt locuri de parcare. De cati ani auzim placa asta drept scuza pentru nesimtirea unora?
  • +7 (7 voturi)    
    E foame de bani... (Joi, 27 iunie 2019, 8:30)

    M-Teo [utilizator]

    Miroase a foame de bani...de cand Fi Rea a facut o gaura in buget de cel putin 600 mil. Sa fie primit. Sau ?! Mai face o donatie catre + ..
  • +2 (4 voturi)    
    . (Joi, 27 iunie 2019, 12:02)

    albastru de Romania [utilizator]

    putem incepe cu masinile parcate nerugulamentar cu numere de provincie. Alea pot fi ridicate fara probleme de dna Firea. mai ales ca proprietarii nu au drept de vot in bucuresti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version