Nicolae Barbu, a discutat online cu cititorii: Giurgiu va deveni alternativa viabila pentru locuitorii Bucurestiului in ce priveste petrecerea timpului liber / Vom construi un canal olimpic pentru sporturi nautice la Dunare

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 9 iulie 2013, 17:02 Actualitate | Administratie Locala


Primarul Giurgiului, Nicolae Barbu
Foto: Arhiva personala
Giurgiu este una dintre principalele porti de intrare in Romania. In ultimii zece ani populatia municipiului a scazut cu 10.000 de locuitori (de la 72.000  la 62.000 de locuitori). Totodata, potrivit datelor de la ultimul recensamant judetul Giurgiu are cel mai mare numar de analfabeti din tara. Ce proiecte importante de infrastructura se vor realiza in Giurgiu in urmatorii ani? Cum intentioneaza Primaria sa atraga investitorii si sa creeze locuri de munca? Ce se poate face pentru a reduce numarul de persoane analfabete? Cand se vor asfalta strazile de pamant din oras? Cum se poate rezolva problema cainilor fara stapan? Primarul din Giurgiu, Nicolae Barbu, a discutat online cu cititorii.
  •     Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  •     Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  •     Va rugam sa va limitati la maximum doua intrebari, pentru a da posibilitatea invitatului sa dialogheze cu cat mai multi cititori


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














2082 vizualizari

  • 3 intrebari particulare (Miercuri, 10 iulie 2013, 1:42)

    pjbgiurgiu [utilizator]

    Buna ziua, domnule primar! Cu respect, am cateva intrebari pentru dumneavoastra:

    1. Ca sa combatem titlul senzationalist al HotNews, credeti ca exista prospecte pentru infiintarea unui centru/campus universitar sau macar de ucenicie (la standarde moderne) in oras?

    2. Din ceea ce se intrevede la orizont, istoria contemporana obliga orasul Giurgiu sa participe activ la strategia de dezvoltare a Dunarii, sa devina un punct de acces si agrement al Bucurestiului la Dunare, sa dezvolte parteneriatul cu Ruse
    in cadrul zonei transfrontaliere (inclusiv capitala culturala europeana) si sa continue bicentenarul de proclamare a independentei din 2029.

    Credeti ca aceste obiective pot fi atinse si cu ajutorul tinerilor calificati care vor sa dea o mana de ajutor la dezvoltarea orasului? Ma gandesc in principal la stimularea micilor afaceri care vor sa activeze in domenii ca turism si ospitalitate, transporturi, constructii, peisagistica+decor, plus eventual servicii pe baza profesiilor liberale din domeniul bancar, legislativ si de comunicare?
    Se uita ca Giurgiu a fost inca de pe vremea imperiului Roman un centru comercial prin excelenta, datorita pozitiei geografice. Se poate sa reconstruim impreuna orasul, sa il facem atragator si eficient, si astfel sa inceapa sa functioneze si economia locala?

    3. Din postura de primar independent, care a reusit sa bata USL purtat de un val de nemultumire populara la adresa partidelor de "establishment", ati putea sa detaliati structura politica in Consiliul Local Giurgiu? Tinem minte ca ultima oara, situatia era de 10 consilieri USL, 10 consilieri PP-DD si 1 independent. Cum se formeaza majoritatile? Sau se iau decizii intr-un consens mai larg? Ma scuzati pentru indiscretie, dar este un fenomen politic foarte interesant ceea ce se intampla la Primaria Giurgiu iar noi, cititorii HotNews, suntem pasionati si de partea politica a istoriei.

    Va urez mult succes! Felicitari si pentru ca promovati Giurgiu la nivel national si european.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:13)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui pjbgiurgiu

      1. Campus universitar in Giurgiu a existat - Centru BRIE- o cooperare intre ASE si Universitatea de la Russe, pe un proiect transfrontalier, dar care nu a dat rezultate decat in primii ani. Faptul ca Giurgiu se afla aproape de Bucuresti nu a fost o oportunitate de dezvoltare pentru mediul universitar in acest oras. Giurgiu la ora actuala are nevoie de persoane cu studii superioare, dar mai mult este nevoie de scoala de meserii pentru pregatirea elevilor absolventi in domenii necesare noii dezvoltari economice a municipiului. Ma refer la sudori, lacatusi pentru santierul naval si societatile de profil din zona libera. Are nevoie de electriceni pentru o mare firma care activeaza in acest profil in zona libera. Are nevoie de tamplari si dulgheri. Acestea sunt cerintele de forta de munca din oras si mai putin corelate cu ofera fortei de munca specializate in acest moment. Sunt pentru infiintarea scolilor de meserii si pentru aceasta dorinta am depus un proiect european pe POSDRU in valoare de 500.000 de euro pentru a stabili ce oferta de forta de munca avem si ce isi doreste zona economica vizavi de calificarea fortei de munca. Poate ca avem foarte multi beneficiari de diplome de invatamant superior si mai putini doritori de munca calificata in aceste scoli profesionale. Aceste rezultate vor duce la o concluzie sigura. Avem nevoie sa unim cele doua licee de profil, fostul liceu de marina si liceul Nicolae Cartojan intr-un liceu pentru pregatirea elevilor pentru meserii.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:23)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui pjbgiurgiu

      Acest lucru se poate face printr-un proiect de dezvoltare durabila impreuna cu administratia orasului Ruse. Am intocmit si aprobat la Bruxelles un masterplan al euroregiunii transfontaliere Ruse-Giurgiu in cadrul caruia am stabilit profilul investitional si directiile de dezvoltare pana in 2030. In baza acestui masterplan am stabilit in comun strategia de dezvoltare durabila, economica, sociala, urbana precum si culturala. Aceasta strategie va fi baza depunerii de proiecte europene si accesarii de fonduri pentru dezvoltarea armonioasa a celor doua orase. Pe principiul Dunarea ne leaga si nu ne desparte, strategia de dezvoltare a celor doua orase se leaga de capitala Romaniei, Bucuresti, mai in gluma as vrea sa-l parafrazez pe prefectul de Ruse care spunea ca Giurgiu este un cartier al orasului Ruse, iar orasul Ruse este al saptelea sector a Bucurestiului. Euroregiunea Ruse-Giurgiu cu cei peste 230.000 de locuitori poate deveni prin asezarea geostrategica la Dunare viitorul port al Bucurestiului la fluviu, dar si o optiune de turism de weekend al celor din Bucuresti care nu au plecat la munte sau la mare. Proiectele pe care le-am gandit vin sa sustina acest lucru. Dorim sa facem un port de ambarcatiuni - Marina Port - ca o alternativa a ambarcatiunilor celor din Bucuresti, de la Snagov. Dorim sa facem impreuna cu forurile de specialitate din Romania si Bulgaria, si avem sprijinul multiplului campion Ivan Patzaichin un canal olimpic pentru sporturi nautice la Dunare. Dorim sa realizam, si sunt premise pentru asta, o zona de agrement pe canalul Sf. Gheorghe precum si o plaja si jocuri de petrecere a timpului liber. Giurgiu poate si trebuie sa devina o alternativa viabila si utila pentru locuitorii Capitalei in ceea ce priveste petrecerea timpului liber.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:26)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui pjbgiurgiu

      Consilierul independent, apasat de o responsabilitate prea mare cu privire la in ce parte sa incline balanta si-a dat demisia astfel ca avem un echilibru total. Ceea ce pot sa spun este ca nu am avut decat cateva hotarari de consiliu care nu au fost aprobate si foarte putine in care au fost cateva voturi negative. In rest a fost o unanimitate bazata si pe respectul pe care il am fata de consilieri. Pana la urma consilierii sunt numiti de catre partidele respective, dar au fost alesi de catre cetateni, iar toate deciziile care au fost luate au fost luate in interesul cetateanului si a municipalitatii. Neexistand interese politice nu au existat nici probleme in aprobare.
  • intrebari (Miercuri, 10 iulie 2013, 8:23)

    Cetatean [anonim]

    Intrebrile pt domnul PrimarȘ

    1. Aveti de gand sa va implicate active impotriva mafiei locale care a pus stapanire pe oras?

    2. Cand aveti de gand sa scadeti taxa pt trecerea podului peste dunare, care la noi este de aprox 6 euro, iar la bulgari este 2 euro?


    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:30)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cetatean

      1. Nu cred ca mai exista o mafie locala in oras. Poate ca a fost putin intretinuta de anumite interese politice, dar atata timp cat toate licitatiile sunt publice si toate lucrarile se dau prin licitatie nu putem vorbi de o noua mafie politica sau incurajarea structurilor existente.

      2. Stabilirea taxei de pod si incasarea acesteia apartine Ministerului Transporturilor, primaria neavand niciun beneficiu de pe urma ei. Si noi ne dorim o taxa mai mica sau chiar anularea ei pentru a impulsiona tranzitul dintre cele doua orase, dar singurul lucru pe care incercam sa-l facem este de a prelua in administrare zona vamii care este tot proprietatea ministerului Transporturilor si sa o intretinem.
  • intrarea de la Giurgiu - rusine nationala (Miercuri, 10 iulie 2013, 8:58)

    Catalina [anonim]

    Domnule Primar, de cate ori plec si revin in tara pe la Giurgiu, imi este groaza ca voi strica masina si rusine pentru noi ca popor si pentru ca vin straini la noi in tara si ne prezentam in acest fel, chiar de la intrarea in tara. Este o rusine nationala.
    Intrebari:
    - ati iesit din tara, cu masina, pe la vama din Giurgiu? Cum v-ati simtit?
    - de ce nu s-au luat masuri de ani de zile si ce aveti in vedere pentru a putea sa fim si noi in randul lumii?
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:33)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catalina

      Am iesit de multe ori pe la vama Giurgiu pentru ca avem legaturi cu Bulgaria. Nu sunt mandru de cum arata aceasta intrare, dar am de indeplinit o promisiune, facuta unei persoane dragi, ca daca voi iesi primar si daca voi avea in administrare acest teren, va arata demn de o tara europeana si de un oras european. Exista un proiect de amenajare peisagistica si sper ca pana in toamna, daca vom avea zona in administrare, sa vedeti o schimbare in bine la acest punct.
  • turism (Miercuri, 10 iulie 2013, 9:40)

    MitikaP [utilizator]

    Domnule Primar,

    Intr-un ghid Lonely Planet despre Romania in dreptul orasului Giurgiu era o fraza care nu ne face deloc cinste: "Otherwise, Giurgiu is an ugly city with nothing to see or to do".
    Ce planuri aveti pentru a face sa dispara aceasta remarca la editiile viitoare ale ghidului?
    Va multumesc,

    Un giurgiuvean ce traieste pe alte meleaguri.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:36)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui MitikaP

      Sper si cred ca prin implementarea proiectelor din masterplan, in perioada 2014-2020- Giurgiu sa redevina ceea ce a fost in perioada interbelica, cel mai dezvoltat port la Dunare, zona de petrecere a timpului liber al bucurestenilor si nu numai, portul turistic cel mai atractiv. Nu numai ca imi doresc., dar si avem proiecte pentru asa ceva.
  • Giurgiu - str. Nicolae Titulescu (Miercuri, 10 iulie 2013, 10:13)

    marius2M [utilizator]

    Buna ziua Domnule Primar

    Cunoasteti cumva situatia strazii Nicolae Titulescu (o puteti vedea pe google street view - imagini din iulie 2012)?

    Puteti promite asflaltarea acestei strazi in mandatul dumneavoastra?

    Va multumesc pentru publicarea intrebarilor cat si pentru un eventual raspuns.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:38)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius2M

      Pot promite mai mult. Pot veni cu certitudinea ca in proiectul de buget pe anul acesta se vor reface trotuarele si amenajarea peisagistica pe tronsonul Sos. Sloboziei si str. 23 August, iar daca vor fi fonduri vom asfalta si acest tronson anul acesta. Chiar daca asfaltarea acestei strazi nu face parte din contractul cu cetatenii pe care l-am semnat in campanie, puteti sa-l treceti ca o obligatie in plus, ceea ce ma va determina ca in cazul neindeplinirii peste 3 ani sa nu mai candidez.
  • Intram in Guiness Book? (Miercuri, 10 iulie 2013, 10:26)

    Colebil Clinton [utilizator]

    - ati identificat macar o strada in giurgiu a carui carosabil sa nu fie plin de gropi sau de lucrari de refacere prost executate?

    - a fost retinuta vreo garantie de buna executie pentru lucrari prost executate (ex. ridicarea la cota a gurilor de canal)

    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:42)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Colebil Clinton

      Giurgiu a implementat cu succes un proiect de 57 milioane de euro pentru refacerea canalizarii si alimentarii cu apa in oras. Asta inseamna ca toate strazile au fost taiate, sapate si inlocuite toate conductele de apa si canalizare. In urma acestui proiect, inevitabil, firmele care trebuiau sa refaca carosabilul nu au lucrat conform. Sunt garantii indestulatoare sa refacem in continuare aceste strazi, dar un lucru carpit tot carpit ramane. Drept urmare avem in vedere sa promovam proiecte europene de dezvoltare si modernizare urbana pentru reabilitarea drumurilor si pentru asfaltarea celor 20 de km de drumuri de piatra si 10 km de drumuri de pamant inca exista in oras. De accesarea de fonduri depnde intregul oras. Si acest lucru il voi face in baza acelui masterplan.
  • Parc Clopotari si soseaua de centura (Miercuri, 10 iulie 2013, 10:31)

    Marius [anonim]

    Doua intrebari:
    - Cand considerati ca puteti reface locul de joaca din parcul Clopotari si sa inlocuiti becurile arse de pe stalpii ornamentali din parc? cu vreo 30-40 de becuri se rezolva si nu cred ca este foarte costisitor.
    - Aveti in vedere realizarea unui inel de centura a orasului? eventual cu finantare prin POR, ar fi preferabil deoarece nu afecteaza foarte puternic bugetu local.
    Puneti angajatii sa mearga pe jos prin oras ca sa vada si ei situatia de fapt, poate astfel se misca mai repede lucrurile. Succes!
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:45)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius

      1. Vizavi de parcul Clopotari s-a luat legatura cu firma care a montat acel parc pentru a face reparatiile de rigoare, iar in ceea ce priveste becurile sparte sau arse va pot spune ca primaria inlocuieste peste 300-400 de becuri lunar din zona parcurilor care sunt sparte efectiv cu prastia. Uneori exista un teribilism al tinerilor care fac un mod de petrecere a timpului liber sau de distractie din a lua la tinta acele becuri ornamentale.

      2. In ceea ce priveste Sos. de Centura exista proiect finalizat urmand ca in perioda 2014-2020 sa fie depus pentru obtinerea de fonduri.
  • strategie (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:03)

    Dumitrescu Marian [anonim]

    Care sunt proiectele prioritare de investitii pentru urmatorii 5 ani?
    Exista o strategie de dezvoltare?

  • Stati pe o mina de aur ! (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:30)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Buna ziua,

    In urma cu cca. 10 ani identificasem intr-o lucrare personala potentialul imens de dezvoltare pe care il are mun.Giurgiu, prin insasi pozitia sa geografica, pe principalul (inca!) drum de legatura intre Istanbul si Romania.
    Aveti in plan acordarea de facilitati investitorilor (romani sau straini) care sa contribuie major la transformarea Giurgiului intr-un "nod" al tranzitului european ?
    Ma gandesc aici la niste spatii de cazare decente, parcari cu toate dotarille , servicii diversificate pentru turisti si soferii aflati in tranzit. Acum e o mare jale in punctul de control, iar dupa (eventual) intrarea Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, va disparea si controlul de frontiera, deci Giurgiu va deveni o localitate oarecare in Europa.

    Multumesc.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 15:52)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Sperantele noastre se leaga de implementarea masterplanurului euroregiunii Ruse-Giurgiu. Proiectele care sunt prevazute in acel masterplan, directiile de dezvoltare comuna a celor doua orase, vor face ca dupa 2020 sa discutam de Giurgiu si Ruse ca orase europene in adevaratul sens al cuvantului. Canalul olimpic de sporturi nautice se va construi in partea stanga a vamii si daca vom intra in Schengen tot acest spatiu de aproape 30 de ha va deveni un complex sportiv transfrontalier cu toate facilitatile necesare: hotel, restaurant, baza sportiva, centru de informatii etc.

      Dezvoltarea portului de ambarcatiuni de agrement va atrage automat spatii de cazare, zona de restaurante pa malul Dunarii si a canalului Sf. Gheorghe, zona de petrecere a timpului liber - plaja, discoteci in aer liber si inchise situate pe malul Dunarii, ceea ce va face posibila si o dezvoltare a turismului pe apa, atat de rentabil in alte parti ale lumii si inexistent la Giurgiu.
  • Sugestii (Miercuri, 10 iulie 2013, 11:45)

    abel [anonim]

    Ar fi utila stimularea copiilor saraci prin acordarea unei burse sociale , rechizite scolare , carti . Asigurarea de mijloace de transport pentru copii ( school bus), premierea elevilor buni, organizarea de excursii scolare pentru elevi . Oamenii care se plimba sunt mai deschisi la minte , vor si ei sa traiasca mai bine . Si de altfel si stimularea profesorilor de la tara e importanta, incercati sa le asigurati o locuinta , un bonus salarial.
    • R (Miercuri, 10 iulie 2013, 16:00)

      Nicolae Barbu [hotnews.ro] i-a raspuns lui abel

      Educatia copiilor trebuie sa porneasca din familie si de la varste fragede. Suntem in faza de implemntare si de constructie printr-un parteneriat public privat a unui centru social pentru copii aflati in nevoi. Acest proiect este sustinut de catre clubul Inner Wheel si trustul Intact Media - Antena 3 pentru acordarea unei sanse de acces la invatamant copiilor proveniti din familii nonoparentale, dezbinate sau dezinteresate de viitorul copiilor lor. Este un proiect ambitios de a-i atrage pe acesti copii catre invatatura prin preluarea din mediul familial dimineata, efectuarea programei scolare in acest centru cu tot ceea ce implica cazare si masa, iar seara reintoarcerea lor in mediul familial. Centrul va gazdui 60 de copii cu varste cuprinse intre 3 si 7 ani si 7-11 ani si avem speranta ca acolo unde familia este dezinteresata sau nu are posibilitati, societatea trebuie sa intervina. Incercam sa asiguram conditii bune de studiu prin finantarea reabilitarii si intretinerii unitatilor de invatamant. Si vreau sa mai lansez o promisiune de finalizare a lucrarilor de consolidare si reparatii a colegiului Ion Maiorescu in acest an.
  • Garaje (Miercuri, 10 iulie 2013, 16:26)

    Danitzi [utilizator]

    Cu garajele din Giurgiu ce aveti de gand sa faceti? Exista un talmes-balmes, fiecare si-a facut garajul cum a crezut si tine in el muraturii si acareturi sau face gratat in fata lui iar masina in fata blocului. Nu-i mai bine sa le daramati si in locul lor sa fie igienizata zona si create noi parcari amenajate?
  • Precizare (Miercuri, 10 iulie 2013, 16:48)

    Marius [anonim]

    In primul rand va multumesc pentru raspunsuri, dar in ceea ce priveste becurile din parcul Clopotari, acestea nu sunt sparte, am spus-o si in postarea precedenta, ci pur si si simplu sunt arse. Globurile de sticla care le protejeaza sunt intacte,in marea majoritate.
    Mai va pun o intrebare: aveti de gand sa organizati licitatii pentru terenuri apartinand primariei, in mod transparent, cu publicitatea de rigoare, pentru a ajuta intreprinzatorii din oras sa dobandeasca locatii pentru investitii?Piata terenurilor proprietate privata este practic blocata din cauza discrepantei dintre preturile cerute si cele oferite.
    Si o propunere: incercati sa impaduriti fosta groapa de gunoi de la canal, accesati finantare de la fondul de mediu sau fonduri europene, e o activitate eligibila.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version