Motivele economice sunt cele mai importante atunci când românii care muncesc în străinătate cântăresc dacă să revină în România, arată un studiu realizat pe comunitățile de români din 15 state europene.

Muncitori emigranți în agricultură în UKFoto: MediaWorldImages / Alamy / Alamy / Profimedia

În cazul românilor care trăiesc în Marea Britanie, aceștia sunt foarte sensibili la oportunități de dezvoltare profesională în România, se arată în document. Planul de a cumpăra o casă în țară este al doilea motiv care ar influența revenirea. Interesant este un alt predictor: o frecvență mai mare la slujbele religioase din bisericile din străinătate are o puternică influență asupra deciziei de revenire în România, spun autorii studiului.

Pentru emigranții români din Italia visul de a avea o casă în țară e cel mai important lucru care i-ar face să revină. În cazul românilor care locuiesc și muncesc în Spania, pe primul loc în topul motivelor de întoarcere ar fi să-și poată lua o mașină sau demara o afacere. Luând în considerare românii din Franța, probabilitatea de a reveni la România crește atunci când o persoană este membră în organizații care își propun ajutați alți migranți români.

Analiza se concentrează pe intențiile de întoarcere a migranților români din mai multe țări vest-europene, precum Austria, Belgia, Danemarca, Elveția, Finlanda, Franța, Italia, Germania, Luxemburg, Regatul Unit, Norvegia, Țările de Jos, Portugalia, Spania și Suedia- țări în care trăiesc comunități importante de români.

Chestionarele au fost trimise pe e-mail în limba română unor asociații, organizații și parohii, din nevoia de a obține o cât mai bună calitate a răspunsurilor și pentru o colectare a datelor mai uniformă. Am rugat politicos președinții unor astfel de organizații și asociații și preoții din bisericile ortodoxe locale să ne ajute și să ne furnizeze o listă cu migranții români. nume și e-mailuri pentru a le trimite chestionarele noastre.

Din totalul respondenților, 27,48% au răspuns afirmativ atunci când au fost întrebați dacă doresc să se întoarcă în țara de origine.

Influențele pozitive

  • Cel mai puternic predictor este dat de planul pentru următorii doi ani pentru a începe o afacere în România. Prin urmare, persoanele care plănuiesc să-și înceapă propria afacere au mai multe șanse să revină în comparație cu cei care nu au astfel de planuri;
  • Al doilea este dat de dorința de a cumpăra o mașină în România, persoanele fizice care să facă astfel de planuri să se întoarcă în țara de origine;
  • A treia influență pozitivă este reprezentată de voința de a deschide un cont de economii în țara de origine, cei cu astfel de dorințe fiind mai probabil să se întoarcă în Romania.
  • O altă influență o exercită oportunitățile de dezvoltare profesională în România, cei care consideră această variabilă importantă au, de asemenea, mai multe șanse întoarcere.
  • Variabile legate de atașamentul față de România și numărul de vizite în România sunt ultimele doua influente pozitive, cei care pun accent pe ele fiind mai probabil să se întoarcă în ţara lor de origine.

Influențele negative sunt de asemenea semnificative

  • Cel mai puternic este dat de faptul că dețin deja o casă în țara în care au plecat. Cei care indică această posibilitate e mai puțin probabil să se întoarcă în țara de origine.
  • Nu a fost o surpriză pentru noi că respondenții care se simt atașați de țara străină e mai puțin probabil să prefere să se întoarcă în România.
  • Aceeași tendința este exercitată de nivelul de corupție perceput în România și care reduce intențiile de întoarcere.

Respondenții români din Germania care doresc întoarcerea acasă sunt în mare parte influențate de dorința lor de a folosi banii strânși în România. Acest rezultat este în concordanță cu alte constatări anterioare despre o relație pozitivă între deciziile de returnare și economii.

În cazul migranților români din Italia disponibilitatea de a începe o afacere în viitorul apropiat în România are cea mai mare influență asupra intențiilor de întoarcere. De asemenea deținerea unei case în România crește intențiile de întoarcere în România, prin urmare, acei indivizi sunt mai predispuși să facă acest lucru decât cei care nu au proprietăți imobiliare.

Cazul Spaniei. Disponibilitatea de a începe o afacere în țara de origine este cel mai puternic predictor în comparație cu restul modelelor. Planul de a cumpăra o mașină în România exercită o altă influență pozitivă asupra probabilității de a reveni în țara de origine. În special, două influențe negative trebuie analizate și subliniate. Dar planul de a cumpăra o casă în Spania reduce probabilitatea de a reveni în România.

Migranții români din Franța. Cel mai puternic predictor pozitiv este dat de dorinta de a incepe o afacere in Romania,De asemenea, cei care spun că sunt membri într-o organizație care ajută și alți români emigranți au șanse mai mari să se întoarcă în țara de origine decât aceia care nu dețin o astfel de calitate de membru, ceeea ce este destul de interesant.

Vezi aici studiul integral sau aici altul pe aceeași temă