Un model nou de masina isi cucereste clientela, in general, inainte ca acesta sa fie lansat, fie din prezentarile de presa, fie prin testele producatorilor, menite sa afle gusturile si reactiile consumatorului la noile produse.

De obicei, in momentul lansarii unei masini noi, producatorii stiu exact cui se adreseaza si pe cine „se bazeaza”. Desigur, nu mereu socotelile de acasa se potrivesc cu cele din targ, dar, in cele mai multe cazuri, clientii, in special aceia care sunt fideli unui brand, raman „victime sigure”.

O a doua categorie de clienti - nehotaratii - asteapta mai intai sa vada, sa testeze si sa simta produsul, dupa care isi exprima optiunea. Este categoria mai inteleapta, care cumpara masina, de obicei, pentru o perioada mai lunga si, in general, mai mult din considerente practice.

Valeriu Tones, responsabil PR Autoitalia, spune ca “reactia consumatorului roman in privinta lansarilor de masini noi este rapida. Declicul se resimte chiar din timpul campaniei de lansare si este puternic influentat de notorietatea pe care noul model si-a castigat-o in timpul scurs de la lansarea internationala.

Clientul roman asteapta, in general, cu mare nerabdare aparitia pe piata a unui nou model si isi creeaza un anumit orizont de asteptare, care explica, de altfel, si viteza sa de reactie”. Sa vedem care dintre masinile lansate in acest an au convins deja publicul roman:

Cu 483 unitati vandute de la lansarea faceliftului, in februarie, VW Touareg este cea mai vanduta masina, in primul semestru, din ograda Porsche Romania. Fara sa mai surprinda neaparat, aceasta masina cucereste tot mai multi fani ai clasei SUV. Recentul facelift i-a adus lui Touareg un plus de personalitate, care, iata, se reflecta si in vanzari.

Cu 37 unitati vandute, nici Cayenne (lansare facelift februarie 2007) nu sta rau. De fapt sta foarte bine, avand in vedere ca este o masina de lux cu un pret pe masura. Poate ca aici un rol important il joaca faptul ca este inca o masina foarte la moda. Fiind un Porsche, este absolut firesc.

Cu 96 unitati vandute, Seat Altea XL (lansata in ianuarie) marcheaza un pas important pentru importatorul SEAT Porsche Romania, ale carui vanzari se bazau in special pe Ibiza - un model de clasa mica aflat insa spre finalul carierei - si berlina Leon.

Altea XL aduce, in schimb, un suflu nou in segmentul MPV-urilor compacte, imbinand ingenios designul elegant cu sportivitatea si aspectele practice. Abia lansata Skoda Fabia (45 unitati vandute in doar cateva zile) este o masina de volum. Schimbarea modelului a dus la o scadere a raportului pret/echipare a vechii versiuni, fapt ce se regaseste in vanzari.

Integral in Gandul