​Primăria Capitalei spune că va propune Consiliului General exproprierea suprafeței de teren retrocedate pe bucla de întoarcere a tramvaiului 5, în Băneasa. Proiectul ar urma să fie discutat în sedința de la finalul acestei luni sau în martie. După expropriere, anul acesta ar urma să aibă loc lucrările de modernizare la bucla de întoarcere, unde șina a fost scoasă, dar nu a mai putut fi pusă la loc, terenul fiind notificat.

Linia tramvaiului 5 --Foto: Hotnews

Într-un răspuns transmis la solicitarea HotNews.ro, Primăria Capitalei spune că obiectivul de investiții este cuprins în bugetul pe anul 2022, urmând ca "imediat după aprobarea acestuia să se contracteze și realizeze restul lucrărilor de executat".

În ceea ce privește notificările de retrocedare, municipalitatea spune că au rămas de expropriat 2 metri de teren și un gard de 21 de metri. "Urmează să fie înaintate spre aprobarea CGMB două proiecte de hotărâre care vizează indicatorii tehnico- economici și exproprierile pentru realizarea lucrărilor care au mai rămas de executat”, se arată în răspunsul transmis de municipalitate.

Valoarea lucrărilor este evaluată la circa 5 milioane lei.

HotNews.ro a scris luni despre faptul că de 5 ani linia de tramvai 5 nu este funcțională din cauza unor notificări de retrocedare.

Șina de pe bucla de întoarcere a fost scoasă pentru modernizare în 2012, dar nu mai poate fi pusă la loc deoarece municipalitatea nu poate investi până nu se clarifică situația juridică. Soluția provizorie era să fie folosite tramvaiele cu dublu cap, care nu au nevoie de buclă de întoarcere, însă acestea sunt în continuare folosite pe Șoseaua Pantelimon, nodul intermodal și parcarea de acolo nefiind încă deschise.

În plus, tronsonul dintre Ștefan cel Mare și bulevardul Băneasa se află în stare avansată de degradare.

Primăria Capitalei a transmis la solicitarea HotNews.ro că circulația tramvaielor liniei 5 între Băneasa - Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive:

  • litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) și
  • necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa.

Municipalitatea spune că în 2012 a investit în modernizarea liniei de tramvai circa 36 milioane lei, însă a fost modernizat doar tronsonul de pe bd Aerogării și de pe Podul Băneasa.

Pe bulevardul Aerogării, până la bucla de întoarcere, ultimele investiții au fost făcute în anul 2012 și au cuprins lucrări la linia de tramvai, stații, peroane, carosabil, trotuare, semaforizare și iluminat public, iar valoarea acestora a fost de aproximativ 36 milioane lei cu TVA. Pasajul Baneasa a fost recepționat final în 2016 și a fost dat în administrarea Administrației Străzilor (a ieșit din garanție).

Tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare se află însă într-o stare avansată de degradare.