Reparatiile navale si confectiile metalice, o combinatie de succes

de Decebal Dumitrascu     Impact de Constanta
Luni, 31 ianuarie 2005, 0:00

Societatea este abilitata de O.M.C.A.S. (Organismul Militar de Certificare Acreditare si Supraveghere), recunoscut international prin certificatul - IQNet - The International Certification Network, un organism militar care da dreptul societatii sa efectueze lucrari si in domeniul militar.

Despre intreaga activitate a societatii am discutat cu directorul general, Sorin Mitrea.

-Ce v-a determinat sa demarati aceasta afacere?
-Lucram deja aici, vremurile se schimbasera in Romania dupa Revolutie si nu stiam foarte bine spre ce ne indreptam. Avand destula energie si forta la cei 36 de ani, am incercat o privatizare. Trebuie sa specific ca privatizarea nu am facut-o pe cont propriu, ci impreuna cu angajatii.

Ce ne-a determinat? Sa ne aparam locul de munca si sa luam soarta in propriile maini. Suntem printre putinele firme care au avut succes in acest mod de privatizare.
-Care este secretul reusitei intr-o astfel de afacere?
-Pentru noi, traditia, baza tehnico-materiala si experienta colectivului au jucat un rol esential. Faptul ca sistemul managementul firmei a fost aliniat de la inceput la cel capitalist, ne-a ajutat enorm.

Ca am fost si suntem o echipa, ca nu am avut sincope salariale, toate acestea au facut ca in cei 12 ani de activitate sa nu avem nici un fel de nemultumire sindicala. Astfel, am reusit sa imbunatatim traiul zilnic al familiilor noastre, lucru cu care ma mandresc.

Schimbul de generatii s-a efectuat normal si am gasit solutii ca cei nou veniti sa intre in spiritul Utilnavorep. Asta inseamna munca, disciplina, seriozitate, profesionalism.
-Care dintre domeniile de activitate ale firmei sunt cele mai solicitate?
-Reparatiile de utilaje de constructii si macarale au reprezentat in 1992 aproximativ 80% din activitatea noastra, care acum a coborat sub 30%.

Activitatea de reparatii nave, care a avut o crestere foarte mare dupa 1992 si a reprezentat circa 50 % din activitatea noastra in 1998, s-a diminuat datorita scaderii numarului de nave din Portul Constanta. La ora actuala, aceasta activitate reprezinta aproximativ 35% din activitatea noastra de baza.

Activitatea pe care am pornit-o aproape de la zero a fost cea de confectii metalice. Dar asta nu ne-a impiedicat sa o dezvoltam la un inalt nivel tehnic, fiind omologati Bureau Veritas pentru sudori si proceduri sudura, una dintre cele mai mari firme internationale de avizare in domeniul calitatii.

Am dezvoltat o sablare industriala de piese, o vopsitorie, domenii in care lucram cu firme de renume. „Ajutor“ am primit din partea unei firme franceze, producatoare de geamanduri marine, care ne-a „descoperit“ si in 1998 am inceput productia si exportul de astfel de produse.
-Financiar ce a insemnat acest lucru?
-Ne-a obligat sa lucram la nivelul de calitate impus de firma franceza. Astfel, am fost nevoiti sa facem investitii in domeniu, prin achizitionarea de aparate performante, de productie tehnica, de calculatoare si proceduri. Faptul ca suntem verificati de doua ori pe an, nu poate fi decat benefic.

In constructii metalice, la ora actuala, facem piesele la nivelul lor de calitate.
-Prin ce servicii se deosebeste firma dumneavoastra de celelalte cu aceleasi domenii de activitate?
-Suntem singura firma romaneasca care are aceasta combinatie de lucrari reparatii utilaje de constructii, reparatii navale si confectii metalice.
-Prin ce modalitati va selectati personalul?
-Aici este o mare problema. Din pacate, in Romania nu s-a mai investit in invatamant, in specializarile de care are nevoie Utilnavorep. In aceste conditii, este foarte dificil sa gasesti un profesionist sau un bun meserias, indiferent ca este muncitor, maistru sau inginer in domeniile noastre de activitate.

Este o criza de muncitori specializati. Ma refer la mecanic de pompe de injectii, vopsitor auto si muncitor electronist. In aceste conditii, am fost nevoiti sa cautam si sa ne formam oamenii de care avem nevoie. Avem o colaborare foarte buna cu Liceul Auto, care isi trimite elevi in practica la noi.

O parte dintre ei, i-am angajat. O relatie deosebita avem si cu liceul SNC, 10-12 baieti care promit foarte mult facand practica la noi.

Problema noastra este ca dupa ce invata meserie la noi se duc in armata si cand se libereaza, exact cand ar trebui sa-i folosim, pleaca sa munceasca in strainatate. Din pacate, cei mai buni copii nu sunt din Constanta, ci din judet si astfel apare o alta problema, nu au unde locui.

Chiriile fiind mari, le este foarte greu, daca nu chiar imposibil, multi dintre ei preferand sa faca naveta. Ceea ce putem noi sa facem este sa le decontam transportul pe autobuz, microbuz sau tren.
-Ce loc ocupa in activitatea firmei participarea la targurile si expozitiile interne si internationale?
-Am participat la multe astfel de evenimente, deoarece este foarte important sa te faci cunoscut. Prin 1995 am fost deschizatorul de drum pentru firmele romanesti din aceste domenii la un euro-parteneriat la Atena. La aceasta intalnire a IMM-urilor din Europa am reusit sa dezvoltam o afacere cu unele firme grecesti.

In urma acestor negocieri am vazut ce importanta are certificarea ISO 9001, certificare pe care am dobandit-o la scurt timp. Am participat ani de zile la TIB Bucuresti ca reprezentanti ai firmei Stalova Wola.
-Care este politica firmei dumneavoastra in atragerea clientilor?
-Pentru a rezista pe piata trebuie sa ai produse si/sau servicii de o calitate ireprosabila. O importanta deosebita o are si modul in care iti primesti si servesti clientul. Acestea sunt si atu-urile noastre in care am facut progrese incredibile.

In acest sens, cerintele noastre esentiale pe care incercam sa le oferim colaboratorilor sunt consolidarea pozitiei firmei pe piata de specialitate, cresterea productivitatii, motivarea personalului pentru calitate si marirea profitului firmei.
-Firma pe care o conduceti in colaborare cu Administratia Porturilor Maritime Constanta (APC) a infiintat departamentul de Intretinere si Mentenanta Semnalizare Porturi Maritime si Fluviale.
-APC-ul are implementat sistemul francez de semnalizare navala. Fiind delear-ul si colaboratorul firmei franceze care fabrica geamanduri, ne-am specializat in domeniu. Mai mult, incepand cu anii 2000 am participat alaturi de firme franceze la modernizarea sistemului de semnalizare al APC.

Cand s-a pus problema externalizarii acestui domeniu, am participat la o licitatie pe care am castigat-o, preluand activitatea de mentenanta a semnalizarilor din Porturile Constanta, Midia, Mangalia.
-Ce investitii aveti in vedere pe viitor?
-Investitiile au fost si sunt o preocupare permanenta a noastra. Dar acestea nu pot fi facute decat in functie de profitul realizat. Primele investitii majore au constat in cumpararea sediului firmei, abia dupa aceea am trecut la achizitionarea de utilaje moderne in toate domeniile de activitate pe care le desfasuram.

Anul trecut am facut o investitie in domeniul confectiei de piese de aluminiu, pe care speram sa o dezvoltam in acest an. Suntem interesati ca, pana in 2007, odata cu intrarea in Uniunea Europeana, sa fim competitivi in domeniul aluminiului si inoxului.

Un alt domeniu pe care vrem sa-l dezvoltam si pentru care dispunem utilaje este cel al constructiilor. De asemenea, vrem sa investim intr-un service auto modern pentru care speram sa gasim o marca disponibila.

Pana la realizarea acestui obiectiv, am reusit sa incheiem un nou contract cu o firma din strainatate, al carui obiect il constituie constructia a patru salupe care vor ajunge la beneficiar in urmatorii doi ani.























241 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version