Centura ocolitoare Manastur - Someseni, menita sa descongestioneze traficul din centrul orasului, se va intinde pe o suprafata de peste 116 ha. Societatea Experiment Proiect a finalizat planul urbanistic pentru tronsonul I, Borhanci -Calea Someseni, de 3,19 km. E randul societatii Multi Invest Targu-Mures sa finalizeze PUZ-uri pentru tronsoanele Borhanci -Buna Ziua si Buna Ziua - Manastur.

Experiment Proiect din Cluj si Multi Invest din Targu-Mures sunt cele doua societati care au elaborat planurile urbanistice zonale (PUZ-uri) pentru realizarea unui inel care sa descongestioneze traficul din centrul Clujului.

Acest inel presupune, conform studiului de circulatie realizat anul trecut de Search Corporation, o noua legatura intre cartierul Manastur (partea de vest) si cartierul Marasti (partea de est). PUZ-urile elaborate de Experiment Proiect si Multi Invest ofera, practic, solutii privind traseul pe care urmeaza sa-l parcurga acest drum ocolitor.

Directorul Tehnic al Primariei, Sorin Apostu, ne-a informat ca inelul a fost impartit in trei tronsoane, cele doua societati amintite - care au castigat licitatia - fiind obligate sa trateze separat fiecare tronson in parte. Se lucreaza separat la PUZ-uri, fiecare tronson fiind tratat separat de catre arhitecti.

Dupa finalizarea PUZ-urilor, Comisia Tehnica de Urbanism a Primariei trebuie sa le avizeze, a spus Sorin Apostu. Trebuie precizat ca societatea Experiment Proiect a castigat tronsonul I (Borhanci -Calea Someseni), iar Multi Invest, tronsoanele II si III (Borhanci -Buna Ziua si Buna Ziua -Manastur).

Peste Palocsay

Societatea Experiment Proiect, condusa de arhitectul Corina Popse, a finalizat deja o prima etapa din PUZ-ul pentru tronsonul Borhanci -Calea Someseni, pentru care a si primit avizul Comisiei Tehnice de Urbanism.

Popse ne-a informat ca tronsonul amintit porneste de la Colonia Borhanci, ajunge pe DJ 103G, traverseaza Paraul Becas, urmareste limita zonei Palocsay, intrand mai apoi pe o parte din terenurile din zona, trece pe langa ferma CAP Infratirea si ajunge pana langa Selgros. Pe intreaga lungime, tronsonul masoara 3,19 kilometri. Aceasta este prima etapa pe care am finalizat-o.

In etapa a doua, vom extinde tronsonul de la Selgros, peste podul Someseni, pana dincolo de Biroul Vamal., a precizat Popse. Dupa ce ambele societati vor finaliza PUZ-urile pentru toate cele trei tronsoane, ele vor fi reunite. Ne-am mai intalnit cu arhitectii din Mures.

Dupa ce PUZ-urile noastre vor fi avizate de Comisia de Urbanism si de Consiliul Local, ele vor fi puse cap la cap, astfel incat sa existe un proiect unitar, a declarat Corina Popse. Deocamdata, Comisia Tehnica a Primariei nu a primit spre aprobare decat proiectul Experiment.

Urmeaza ca Multi Invest sa se prezinte, de asemenea, cu PUZ-urile pentru tronsoanele Borhanci -Buna Ziua si Buna Ziua -Manastur, ne-a informat reprezentantul brioului de presa al Primariei, Raimonda Boian.

Cum va arata ocolitoarea

PUZ-ul realizat de Experiment Proiect pentru tronsonul I (Borhanci -Selgros) prevede ca si cai de acces, dinspre zona centrala spre centura ocolitoare, strada C-tin Brancusi (DJ 103 G), strada Tineretului si Drumul Soporului. Pentru realizarea acestui tronson vor fi exploatate si cateva drumuri nationale, judetene si comunale.

Este vorba despre drumul comunal 142 C (Cluj Napoca - sat Gheorgheni), drumul judetean 103 G (Tureni -Aiton -Gheorgheni - Cluj Napoca), drumul judetean 105 S (Pata -Dezmir -Sannicoara) si drumul national 1 C, strada Traian Vuia. O singura proprietate privata, CF 300, este strabatuta pe acest tronson. Intreaga suprafata a teritoriului studiat prin PUZ este de 116 hectare. Lungimea tronsonului amintit este de circa 200 de metri.

Ocolitoarea ar urma sa aiba patru benzi de circulatie (4 x 3,5 m), spatii verzi de un metru latime pe ambele laturi, piste pentru biciclisti de 1,5 metri latime pe ambele laturi, dar si trotuare de 1,5 metri latime.

Alte doua centuri sunt in lucru

Primaria Cluj-Napoca mai deruleaza doua proiecte de centuri ocolitoare. Este vorba despre centura B-dul Muncii -Apahida, la care tocmai s-au demarat lucrarile. Aceasta va avea o lungime de opt kilometri. De asemenea, prin Compania Nationala a Drumurilor si Ministerul Finantelor, a fost aprobata centura de ocolire Valcele -Apahida, proiect in valoare de 45 de milioane de euro.