"De ce se intinde pateul? O fi si el obosit“. De buna seama, aceasta replica, rostita de Nicolae Poghirc in reclama televizata pentru pateul de Sibiu, e mai cunoscuta publicului decat miile de replici pe care actorul sus-numit le-a spus pe scena Teatrului National din Craiova.

Nu-l cunoasteti pe Nicolae Poghirc? Nu se poate, l-a intruchipat si pe angajatul cu tichie verde al fabricii de creioane, in reclama la Connex!

Numar de Connex aveti. Pateu de ficat mancati?

Pateu nu mananc deloc, nici macar fara paine, asa, sa ma prostesc. Consum mai putin de o jumatate de cutie pe an. Nu m-am imbolnavit in copilarie de la pateul de ficat, n-am avut traume din cauza lui, pur si simplu e un aliment pe care nu-l consum.

Va recunoaste lumea pe strada sau in alte locuri drept tipul din reclama la pateul de Sibiu, auziti comentarii pe tema asta?

Deseori. Odata, la trei noaptea, eram cu Catalin Saizescu si Marian Politic la un restaurant din Lapus, pentru ca la ora aia sosise Catalin din Bucuresti, si unii de la o masa vecina au inceput cu „O fi si el obosit“. O faceau ostentativ, ca si cum discutia s-ar fi referit la ceva ce se petrecea la masa lor.

La inceput a fost dragut, dar timp de o ora ne-au asasinat cu "O fi si el obosit“.

In cate reclame ati jucat?

In opt spoturi, dintre care sase difuzate in Romania. Am inceput in 2003, cu reclama la Fiat Albea, pe urma - un spot la Orange, altul la Dacia asistenta - reclama cu cheia de 14, la berea Skol, la Connex si la pateul de Sibiu. In Franta am aparut in reclama pentru un produs tip Mr.Musculo, iar in Germania - intr-un spot difuzat in timpul campionatului mondial de fotbal, eram un suporter infocat care se ruga intr-o biserica pentru echipa lui.

A fost bataie mare pentru ultimul rol, la pateul de ficat?

Nu stiu de la cati concurenti s-a plecat, dar tot timpul raman la finalul cursei doi. Firmele de casting sunt cele care propun actorii. Tin minte ca la reclama cu fabrica de creioane, pentru Connex, a fost un numar impresionant de concurenti.

Rolurile pentru reclamele din Franta si Germania cum le-ati obtinut?

S-au filmat in Romania. Spotul difuzat in Germania nu l-am vazut niciodata.

V-au platit mai bine strainii?

Nu. Iti arunca cinci-sase-sapte sute de euro. Daca raportezi la o zi sau doua de munca, suma pare zdravana, dar daca te gandesti ca spotul se difuzeaza poate chiar un an de zile si ca bugetul alocat lui e de 70-80.000 de euro, e altceva. Pentru fiecare reluare a difuzarii dupa sase luni sau un an, depinde de intelegere, mai primesti 150 de euro, asa.

Emil Boroghina l-a rapit din Budapesta, unde vorbea maghiara papagaliceste

Eu credeam ca de pe urma unui spot castigati cel putin cat intr-o intreaga stagiune teatrala!

La primul spot, in 2003, am castigat echivalentul a trei salarii lunare. Acum, suma pentru rolurile din reclame a ramas aceeasi, iar salariile au crescut. Mitul reclamei foarte bine platite e unul fals. Castiga, intr-adevar, fabulos din reclame vedete ca Andreea Marin sau Mihaela Radulescu.

S-a intamplat ca vreo firma craioveana sa va solicite sa-i faceti reclama?

Nici una. Am lucrat insa doua spoturi cu o regizoare craioveana, Andreea Paduraru.

Dumneavoastra sunteti craiovean?

Nu. M-am nascut, in 1970, la Baia Mare, desi sunt moldovean suta la suta.

Si cum ati ajuns taman la Craiova?

Datorita faptului ca eram actor la Timisoara, unde m-a vazut Beatrice Bleont si m-a dus la Budapesta, iar acolo m-a vazut domnul Boroghina si m-a adus la Craiova.

Ati jucat la Budapesta? Stiti ungureste?

Am jucat la Tetrul de Vara, undeva langa Budapesta, iar ungureste nu stiu nici o boaba. Invatam textul in limba maghiara.

Aveti un rol in filmul "Milionari de weekend“. Si in altul?

"Milionari de weekend“ a fost debutul meu in film, ca si al regizorului Catalin Saizescu. Am dat probele, le-am luat, si filmul s-a difuzat dupa doi ani de la finalizarea lui, din pricina unei neintelegeri intre regizor si producator. Regizorul l-a contestat pe realizatorul coloanei sonore, care e lucrul cel mai prost din film.

Am filmat si la "Pacala se intoarce“, dar n-a intrat in film secventa in care apar.

Ati auzit voci cum ca e sub demnitatea actorului de teatru sa joace in reclame?

Da, si din teatru am auzit asta, si din afara lui. Pana la un punct, sunt de acord cu parerea aceasta: se pierde din frumusetea actorului de teatru. E poate si un egoism al spectatorului, care ar dori sa-l vada pe actor doar la teatru. Reclamele sunt o chestie comerciala, iar arta e necomerciala. Cu adevarat, nu sunt pentru transformarea meseriei de actor intr-una foarte comerciala.

Dar, dincolo de scena, suntem si noi oameni si traim in aceeasi societate cu spectatorii nostri, avem aceleasi chirii si energii electrice de platit.