Clujul este saturat de investitii in supermarketuri. Dupa "hiperoferte" de magazine, urmeaza "selectia naturala".

Toate concernele si marile lanturi de magazine europene au in acest moment investitii la Cluj. Unele au deschis deja magazine, res-tul le vor inaugura pana la sfarsitul anului 2007. Conform specialistilor din domeniul dezvoltarii de magazine de tip hipermarket, febra investitionala se va opri aici.

Dupa 2008, toate marile lanturi se vor concentra pe recuperarea investitiilor, pe obtinerea de profit. Viitorul deceniu va fi marcat, conform aprecierii developerilor, prin fuziuni sau falimente rasunatoare. Nu toti cei care s-au instalat cu surle si trambite vor face fata provocarilor unei piete de retail saturate de oferta.

Presedintele Consiliului Civic Local Cluj, Iosif Pop, crede ca aceste companii au investit masiv in Cluj in ultimii trei ani, in incercarea de a fi primii care intra pe o piata inchisa dezvoltarii inainte de anul 2000. "Fiecare a vrut sa fie primul in Cluj, astfel ca au investit aproape simultan", a spus Pop.

El crede ca acesti investitori au facut analize de piata luand in calcul veniturile clujenilor pe cap de locuitor, care, sunt mai mari decat cele ale bucurestenilor si constantenilor. Iosif Pop a apreciat ca, pentru moment, exista o apetenta crescuta a clujenilor pentru "comertul cu portbagajul" din supermarketuri, insa aceasta nu va dura "mai mult de trei-patru ani".

Radiografie

In Cluj exista deja functionale sau in faza de proiect trei hipermarketuri. Cora s-a deschis de cateva luni, iar Carrefour si Auchan preseaza constructorii pentru a-si deschide magazinele cat mai repede, in acest an.

Pe langa acestea, exista si supermarketuri, amplasate in zone foarte circulate din oras. Primul supermarket a fost Billa, in cartierul Manastur, urmat de Kaufland, in acelasi cartier, dar care va mai deschide un magazin si in cartierul Marasti. si lantul Spar a anuntat o investitie pe amplasamentul fostei fabrici Napolact.

La categoria cash&carry sunt prezente pe piata Metro, care are deja cumparat terenul pentru o a doua investitie, si Selgros.

Discount-shopuri-urile, gen Profi sau Plus, se bat pe cartiere, iar la categoria magazine non-alimentare sunt prezenti toti marii investitori: Praktiker, Ambient, Arabersque si Baumax.