Sibiul este destul de vaduvit de competitiile automobilistice. In afara de etapa de Campionat National si cursele de rally-cross, pasionatii sporturilor cu motor trebuie sa mearga prin intreaga tara pentru a vedea spectacole pe patru roti. In ceea ce priveste competitiile destinate amatorilor, acestea au disparut cu desavirsire in ultimii ani.

Perioada in care diverse asociatii sportive organizau etape de viteza pe traseu montan este demult apusa. Practic, in ultimii doi ani, la Sibiu nu s-a mai organizat nicio competitie destinata amatorilor.

Pentru amatori

Monitorul, impreuna cu Asociatia Sportiva Tuning, organizeaza o etapa de Viteza pe Traseu Montan, destinata atit pilotilor licentiati, cit si pasionatilor care simt ca pot stapini masina pe care o conduc.

Practic, competitia este destinata in primul rind iubitorilor de sporturi cu motor, care conduc o masina de strada si n-au posibilitatea sa-si demonstreze calitatile de piloti intr-un cadru organizat. „Vrem ca aceasta competitie sa reuneasca la start cit mai multi pasionati.

Ne adresam in primul rind amatorilor, dar ii asteptam, in aceeasi masura, si pe cei care sint licentiati si participa la diferite competitii automobilistice. Ne-am bucura sa avem cit mai multi participanti la start si sa ne dea imboldul pentru organizarea mai multor competitii pe viitor", spune Jean Tatu, reprezentantul Asociatiei Sportive Tuning.

La Cisnadioara

Cupa Monitorul Tuning VTM va avea loc in 16 iunie, la Cisnadioara, pe un traseu ce va masura aproximativ 3 kilometri. Va fi o cursa desfasurata dupa toate regulile impuse de Federatia Romana de Automobilism, in care principalul scop este dovedirea indeminarii pilotilor.

Una dintre surprize va fi si montarea unor sicane din cauciucuri pe traseu, astfel incit vitezele de rulare sa nu fie foarte mari. Vor fi doua manse de antrenament si inca doua de concurs. In total, patru manse. Timpii realizati de fiecare concurent vor fi cronometrati cu ajutorul a doua fotocelule aflate la start si respectiv, sosire.

In clasament, fiecare pilot va puncta cu cel mai bun timp al sau. O alta noutate este faptul ca, pe aceeasi masina vor putea concura doi sportivi, insa fiecare va avea dreptul la o singura urcare pentru recunoasteri si o singura mansa de concurs.

Cupa Dacia si Matiz

O alta mare noutate adusa de Cupa Monitorul Tuning VTM va fi infiintarea unor clase separate, pentru cele mai uzuale masini din Romania. Pentru a da posibilitatea si soferilor care conduc un Logan sau un Matiz sa participe la aceasta intrecere, vor fi infiintate doua clasamente separate. Unul pentru posesorii de Logan si un altul pentru cei de Matiz sau cu masini sub 800 cmc.

In acelasi timp, soferii si posesorii acestor masini vor puncta si-n clasamentul general sau al grupei din care fac parte.

Grupe diferentiate

La fel ca la orice competitie care se respecta, masinile vor fi impartite pe grupe, in functie de capacitatea cilindrica a masini. Prima grupa va fi cea a masinilor cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc. In cea de-a doua categorie vor intra masinile cuprinse intre 1.601 si 2.000 de cmc. Ultima grupa va fi cea masinilor cu o capacitate de peste 2.001 cmc.

In cazul in care la start se vor inscrie si masini dotate cu turbo, acestea vor primi un coeficient de 1,7 fata de capacitatea motorului trecut in talonul masinii, pentru clasificarea in grupa.

Inscrieri si taxe

La Cupa Monitorul Tuning VTM se vor putea inscrie toate masinile aflate in stare de functionare, care vor fi admise la revizia tehnica dinaintea cursei. De asemenea, sint admise si masini care nu sint inscrise in circulatie, cu conditia sa fie transportate pe platforma pina la locul desfasurarii cursei. Taxa de inscriere va fi de 50 de RON.

Formularele de inscriere se vor putea gasi, de la finalul saptaminii, la redactia ziarului Monitorul de Sibiu sau la magazinul de piese auto AutoProsib, de pe strada Vasile Aaron, nr. 10 B.