Pasiune pentru mare, lux si branduri de renume - iata cateva elemente ale unei manifestari desfasurate acum cateva zile la Bucuresti. Este vorba despre a doua editie a Romanian Boat Show, un targ desfasurat, in perioada 30 mai-3 iunie, sub cele mai promitatoare auspicii pentru Neptun Yacht, una dintre firmele expozante.

La final, atunci cand a tras linia, Neptun Yacht, firma omului de afaceri de top 300 Florin Carstocea, a reusit vanzarea pe loc a unui numar de trei ambarcatiuni: Zaffiro 28 (produsa de santierul Cranchi) - in valoare de 99.000 de euro (fara TVA si accize); Islamorada 23 (produsa de Sessa Marine) - 62.000 de euro (fara TVA si accize) si S 32 (produsa de Sessa Marine) - 178.000 de euro (fara TVA si accize).

Romanian Boat Show a atras, in acest an, nu mai putin de 40 de firme din Romania si Bulgaria, fiind expuse ambarcatiuni in valoare de peste opt milioane de euro. Firmele participante au prezentat publicului interesat, pe o suprafata de 7.500 de metri patrati, produse a peste 100 de branduri.

Desi la momentul expozitiei s-a spus ca vedeta manifestarii a reprezentat-o o ambarcatiune vanduta de o firma bulgareasca, in valoare de 500.000 de euro, ulterior Neptun Yacht a venit cu un anunt de senzatie: exista discutii in vederea vanzarii iahtului Azimut 46. Azimut 46 este o ambarcatiune speciala, iar pretul acesteia are darul de a taia rasuflarea: 736.000 euro (fara TVA si accize).

Iar daca luam in calcul si accizele... ar mai insemna inca 12% din valoarea ambarcatiunii.

Inca 60 de potentiali clienti

Potrivit reprezentantilor Neptun Yacht, clientii de ambarcatiuni sunt fie impatimiti ai plimbarilor de agrement pe ape, care au experienta deja in domeniu, fie persoane care de-abia acum incep sa experimenteze si sa simta „gustul” unui iaht. In acest moment, Neptun Yachting a mai „strans”, si ca urmare a manifestarii de la Bucuresti, inca 60 de potentiali clienti.

De altfel, potrivit estimarilor specialistilor, faptul ca accizarea ambarcatiunilor este 12% din acest an, si nu 50% cum era in 2006, va conduce in Romania la o crestere spectaculoasa a vanzarilor in domeniu - cel mai probabil a ambarcatiunilor de aproximativ 7-8 metri, care pot fi utilizate in Delta Dunarii si pe Dunare. Singura problema ar mai fi, din pacate, infrastructura putin dezvoltata.