Campionatul Mondial de raliuri a programat, la finalul saptaminii trecute, o noua etapa. Aflati printre spectatori, sibienii Jean Tatu, immpreuna cu navigatorul sau Levente Csegzy, spun ca au ramas impresionati, in primul rind de pozitionarea excelenta a probelor speciale. „Este ceva incredibil. Au amplasat aceasta cursa intr-un decor imposibil de reprodus in cuvinte. E ceva de senzatie.

Muntele si marea se imbina perfect in decursul a doar citeva sute de metri. Probele n-as putea spune ca sint cu mult diferite fata de cele care le gasim in campionatul nostru intern. Nici calitatea asfaltului nu este cu mult deosebita. As putea spune chiar ca este la fel.

Singura diferenta, care se vede de departe, este legata de bugetele pe care le investesc echipele, spre deosebire de campionatul nostru intern", spune Jean Tatu.

Stil diferit

In opinia lui Jean Tatu, stilul de conducere al pilotilor angrenati in WRC este cu mult diferit fata de cel din campionatul intern. Impresia lasata dupa cele trei zile de curse este aceea ca toti pilotii merg foarte eficient. Spune ca spectacolul este ignorat aproape cu desavirsire, lupta cu secundele fiind mult mai importanta. „Am urmarit foarte atent modul in care se piloteaza.

Spectacolul apare numai cind un pilot are victoria asigurata, sau nu mai are pentru ce lupta. Altfel, toata lumea merge foarte tare. Multe dispute se dau la zecimi de secunda, chiar daca proba masoara peste 10 kilometri. Acolo fiecare secunda pierduta conteaza", considera pilotul sibian.

Pilonii principali

In opinia sibienilor, centrul atentiei intr-o etapa de Campionat Mondial este reprezentata de disputa directa dintre Sebastien Loeb si Marcus Gronholm, primii doi clasati din campionat. „Absolut toul se invirte in jurul lor. De la interesul mass-media, pina la cel al publicului. Toata luimea se intereseaza de ei, isi cumpara materiale promotionale cu ei.

Restul pilotilor nu sint atit de mult mediatizati si se vede clar ca nici nu pot conta in lupta pentru primul loc, decit in cazul in care cei doi au probleme. Oricum, impresia care ti-o lasa o astfel de cursa este deosebita. Nu poti decit sa-ti doresti sa participi la o astfel de competitie", spune sibianul.

Atras de Clio R3

In Corsica, Jean Tatu a putut urmari nu doar intrecerile din WRC, ci si pe cele din JWRC, in care participa masini cu o capacitate cilindrica mai mica. Ghidul celor doi, la cursa franceza, a fost chiar navigatorul lui Arnoud Augoyard. Cea mai buna impresie din clasa mica le-a lasat-o Renault Clio R3, masina pe care cei doi si-ar putea-o achiziona pentru sezonul competitional viitor.

„Este o masina foarte fiabila. Sta excelent pe drum si este cu mult mai competitiva decit cea pe care o pilotam noi in acest moment. Are un motor de 2.000 de centimetri cubi si o cutie in sase trepte secventiala. Din cite am vazut, o astfel de masina a invins chiar si unele de grupa N.

Am vorbit cu cei de la Renault Motor Sport, precum si cu un preparator italian, si am stabilit ca vom mai discuta pe aceasta tema in viitorul apropiat", spune Jean Tatu.

Ultima etapa

Imediat dupa revenirea din Franta, cei doi au plecat spre Iasi, acolo unde, la finalul saptaminii, va avea loc ultima etapa din Campionatul National. Va fi o cursa fara prea mare presiune pentru cei doi, singurul obiectiv pe care-l mai pot atinge fiind locul patru la grupa A. „Pentru noi a fost un campionat umbrit de ghinioane.

Am avut foarte multe abandonuri din cauza problemelor mecanice. Acum, mai mult de locul patru la final nu putem obtine. Oricum, noi mergem sa facem un rezultat cit mai bun, ceea ce include o clasare pe podium. Am sperante ca ne putem atinge scopul. Masina se prezinta in conditii bune si sper sa revenim acasa cu un rezultat excelent", spune Jean Tatu.

Jean Tatu - pilot de raliuri

„Campionatul Mondial de raliuri este ceva incredibil. Se merge foarte tare si impecabil. Masinile sint cu mult mai puternice, iar bugetele investite de fiecare echipa arata de fapt de ce noi nu putem ajunge sa concuram cu cei mai buni"