DOCUMENT PSD a redepus proiectul de lege de modificare a Legii referendumului, dupa ce proiectele identice depuse anul trecut au fost clasate/ Initiativa se refera la revizuirea Constitutiei

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Vineri, 24 februarie 2017, 17:56 Actualitate | Politic

Mai multi senatori PSD au depus vineri un proiect de lege de modificare a Legii referendumului 3/2000, textul proiectului fiind identic cu alte doua proiecte depuse de PSD in noiembrie anul trecut dar care au fost clasate, intrucat nu au ajuns sa fie dezbatute si introduse pe ordinea de zi. Proiectul este motivat prin faptul ca este nevoie de "asigurarea unei proceduri clare aplicabile tuturor initiativelor de revizuire a Constitutiei", avandu-se in vedere in special initiativa cetateneasca de modificare a Constitutiei pentru redefinirea familiei care se afla in procedura legislativa.

Proiectul prevede ca referendumul pentru revizuirea Constitutiei urmeaza sa se desfasoare in ultima duminica a perioadei de 30 de zile de la data adoptarii propunerii de revizuire, precum si obligatia Guvernului de a aduce la cunostinta publica, de indata prin mijloace de comunicare in masa, data referendumului national.

Practic, PSD stabileste reglementarile speciale pentru organizarea referendumului prin legea cadru de organizare a referendumului.

Ce prevede proiectul:

Initiativa si procedura revizuirii Constitutiei sunt supuse dispozitiile prevazute la art. 73 alin (1) si (2), 150 si 151 din Constitutia Romaniei si prezentei legi."

Citeste mai jos in intregime proiectul (click aici pentru mobil)

Proiect de modificare a Legii referendumului by Iulia Rosca on Scribd




"Pentru asigurarea unei proceduri clare aplicabile tuturor initiativelor de revizuire a Constitutiei, a fost elaborat prezentul proiect de Lege pentru organizarea si desfasurarea oricarui referendum national ce ar putea fi initiat incepand cu referendumul ce trebuie organizat cu privire la initiativa cetateneasca ce se afla pe rolul Parlamentului" se arata in expunerea de motive.

Cheltuielile pentru organizare si desfasurarea referendumului national privind revizuirea Constitutiei se suporta din bugetul de stat, conform prevederilor art. 61 lit. a) din Legea nr. 3/ 2000.

PSD a cerut adoptarea proiectului in procedura de urgenta.

Liderul PSD Liviu Dragnea a declarat ca in primavara acestui an ar putea fi organizate nu unul, ci chiar doua referendumuri de revizuire a Constitutiei. "Noi avem in minte alte doua referendumuri pe care le vom declansa. Este un referendum pe care ne-am angajat sa-l declansam cu tema 'familia'. S-au strans peste 3 milioane de semnaturi si este o tema de interes major, care tine de substanta societatii noastre. Iar a doua tema - eu am spus-o de un an si jumatate in spatiul public si o spun in continuare, chiar daca unii colegi de-ai mei s-au suparat la vremea respectiva, un referendum privind regimul imunitatilor din Romania. Eu am spus-o mereu si sustin in continuare - nu sunt de acord cu imunitatea parlamentara, dar nici cu cea a presedintelui. Daca romanii sunt de acord", spunea Dragnea la Romania TV, imediat dupa ce presedintele Klaus Iohannis a anuntat ca va organiza un referendum privind lupta anti-coruptie. 

Pentru validarea referendumului este in vigoare pragul introdus in 2013, de 30% din numarul persoanelor inscrise in listele electorale permanente. Revizuirea Constitutiei se considera a fi aprobata daca majoritatea voturilor valabil exprimate au stampilat raspunsul "da" la intrebarea "Sunteti de acord cu legea de revizuire a Constitutiei Romaniei in forma aprobata de Parlament?".

Proiectul de lege privind initiativa cetateneasca se afla in dezbaterea parlamentului, insa a intampinat un blocaj intrucat nu este clar deocamdata care este camera decizionala in cazul acestei initiative. Comisia de regulament urmeaza sa se pronunte in acest sens si sa stabileasca ordinea in care trebuie dezbatut proiectul, dupa ce acesta a fost trimis de la Senat, unde apucase sa primeasca un raport, la Camera Deputatilor. Aici, comisia juridica a decis trimiterea pentru un punct de vedere la comisia de regulament.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

5653 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Referendum? Foarte bine! (Vineri, 24 februarie 2017, 18:05)

    Andradda [utilizator]

    Numai ca PSD va avea grija ca, la fiecare referendum, sa-si strecoare si propriile interese.
    Daca se va face referendum pt "familie" ei vor avea grija sa includa si "alte chichite" care vor fi adoptate odata cu problema principala a referendumului.
    Va fi exact ca in cazul contractelor cu banca. Sus scrie cu litere mari ca primesti imprumut de 10.000 de euro, iar jos , cu litere foarte mici sunt trecute clauzele care te ingroapa si te fac dator pe viata. Ai semnat, esti bun de plata.
    Exact asa va proceda Dragnea.
  • +13 (15 voturi)    
    dar cum ramane cu punerea in practica? (Vineri, 24 februarie 2017, 18:18)

    goto [utilizator]

    se tot discuta de modificarile legii referendumului, dar nimeni nu introduce si legi de punere in practica a rezultatului unui referendum validat. de ce nu se introduce si obligativitatea punerii in practica in maxim 6 luni (sau intr-un termen rezonabil)? iar pentru neindeplinirea acestui termen sa se raspunda in fata legii, penal sau administrativ (de exemplu dizolvarea parlamentului in cazul in care trebuiesc modificate legi sau contitutia, demiterea guvernului daca tine de economie sau administratie etc).
    • +4 (6 voturi)    
      uite asa (Vineri, 24 februarie 2017, 23:30)

      student88 [anonim] i-a raspuns lui goto

      daca le convine rezultatul, se va pune in practica, daca nu, ghici :))) asa cum avem 300 de parlamentari.
  • +9 (11 voturi)    
    mai usor (Vineri, 24 februarie 2017, 18:19)

    coloneze [utilizator]

    cu rapiditatea cresterii economiei ca va prinde radarul
  • +6 (10 voturi)    
    Am inteles ca (Vineri, 24 februarie 2017, 18:33)

    cinevatus [utilizator]

    Am inteles ca erau unele chestiuni neclarificate cu privire la procedurile privind organizarea referendumurilor constitutionale. E ok daca PSD-ul se apuca de rezolvarea lor.
    Neincrederea vine din experientele trecute.
    Parca e imposibil sa se puna la a face ceva obiectiv bun fara sa strecoare si ceva rau.
  • +6 (8 voturi)    
    hmm (Vineri, 24 februarie 2017, 18:44)

    /./ [utilizator]

    Primul lucru daca vor sa modifice constitutia este 300 de parlamentari si unicameral .Pana nu fac acest lucru CCR-ul a decis ca nu se poate modifica pe alta tema pentru ca nu se tine cont de referendumul din trecut.Deci eu nu vad PSD-ul azi sa vrea sa modifice constitutia pt ca automat ar trebui sa treaca la 300 de parlamentari si cui ii convine asta ??
  • +6 (10 voturi)    
    referendum privind familia? familia Dragnea... (Vineri, 24 februarie 2017, 19:25)

    Gryphus [utilizator]

    sunteti de acord ca familia dragnea sa conduca romania?
  • +4 (10 voturi)    
    Proiectul de lege privind initiativa cetateneasca (Vineri, 24 februarie 2017, 19:33)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    ???

    ... draaaacule viu ...


    sper ca esti constient ca poti tu sa ingradesti cat vrei protestele pasnice si initiativa cetateneasca si referendumurile ... care oricum sunt consultative si nu vei face nimic ...

    pana enervezi un sniper profi care te trimite inapoi de unde ai venit , in iad , cu " skip jail " carte de vizita ...

    ;)

    ... si aici nu vorbesc de counter strike ...

    nu head-shot, ci direct " mouth - shot" !
    • +1 (9 voturi)    
      Suntem in 2017 nu in 1940 (Vineri, 24 februarie 2017, 21:04)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      Chestiile propuse de dvs, care pot parea cool spuse asa la tastatura, in limbaj de gaming, apartin de secolul trecut si sunt monstruozitati criminale comunisto-fascistoide daca ar fi sa le luam in serios.
      Oricat de rau ar fi PSD sper ca realizati ca daca nu credeti ca il putem nimici prin instrumente democratice, legal si civilizat, e d-e-g-e-a-b-a.

      PSD trebuie sa ramana in istorie invins si sters dintre partide, nu prin violenta ci prin vot. Iar asta va fi posibil doar cand vom avea o prezenta semnificativ mai mare la vot.
      • 0 (6 voturi)    
        daca o jigodie (Sâmbătă, 25 februarie 2017, 5:49)

        si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Nou-noutz iesit din puscarie iti da o mare palma pe strada, primul tau instinct e sa strigi :

        "Fara violenta !!! Nu asa !!! " ?

        Daca ei imi ataca jugulara suletului , eu sa astept sa vina militia sa rezolve prin instrumente democratice?


        Esti naiv/a , cinevatus.

        "It takes a wolf to catch a wolf."

        ....S i apoi la votare, pana nu il interzic shobolanii rosii ...
  • +3 (5 voturi)    
    Dragnea: noul Google (Sâmbătă, 25 februarie 2017, 1:24)

    ArgusRO [anonim]

    Tare nerecunoscatori mai suntem ca din Teleorman ne vin solutii la toate.
    Ma astept ca, in perioada urmatoare, Liviu Dragnea sa prevada si prognoza meteo, cursul de schimb valutar, migratia pasarilor, etc.
  • +1 (3 voturi)    
    Dragnea: noul Google (Sâmbătă, 25 februarie 2017, 1:24)

    ArgusRO [anonim]

    Tare nerecunoscatori mai suntem ca din Teleorman ne vin solutii la toate.
    Ma astept ca, in perioada urmatoare, Liviu Dragnea sa prevada si prognoza meteo, cursul de schimb valutar, migratia pasarilor, etc.
  • +3 (5 voturi)    
    Da, trebuie modificat legea referendumului (Sâmbătă, 25 februarie 2017, 11:58)

    democtrates [utilizator]

    1. Limita minima pentru a fi validat -50% +1; cum este posibil ca 30% din alegatori sa decida asupra unor probleme grave ale societatii ???
    2.Referendumul sa fie pus in practica in max.3 luni de la validare.
    3.Noua lege sa fie retroactiva-300 de parlamentari;

    #Rezist
    • +2 (2 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 25 februarie 2017, 13:56)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

      Nu 30% decid. Mai grav, e nevoie de voturile a "jumatate +1" din cei 30% ca acesta sa fie validat. Acestia decid. E o mare ticalosie strecurata pe cand cu demiterea lui Basescu. Atunci n-au putut-o aplica ptr ca CCR nu le-a permis sa schimbe regulile in timpul jocului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version