Siegfried Muresan, despre opozitia Olandei fata de aderarea Romaniei la Schengen: Premierul Ciolos trebuie sa spuna clar ca Portul Constanta nu trebuie privit ca o amenintare pentru Rotterdam

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 9 martie 2016, 12:08 Actualitate | Politic

Siegfried Muresan
Foto: Hotnews
Europarlamentarul PMP Siegfried Muresan ii cere premierului Dacian Ciolos, care se intalneste miercuri, la Haga, cu omologul sau olandez Mark Rutte, sa transmita partii olandeze ca Portul din Constanta nu ar trebui privit ca o amenintare economica pentru Portul din Rotterdam in discutiile despre aderarea Romaniei la spatiul Schengen.
 
Sigefried Muresan afirma ca decizia Olandei privind aderarea Romaniei la spatiul Schengen "trebuie sa fie una bazata pe criterii tehnice, si nu politice, criterii pe care Romania le indeplineste conform evaluarilor oficiale ale Comisiei Europene".

"Daca Olanda se teme de eventualele consecinte economice ale aderarii Romaniei la spatiul Schengen, prim-ministrul Romaniei trebuie sa-i spuna clar prim-ministrului Olandei ca Portul din Constanta nu trebuie privit ca o amenintare economica pentru Portul din Rotterdam, ci ca un partener. Cele doua porturi la Marea Neagra si la Marea Nordului ar trebui sa exploateze mai bine conexiunea care exista astazi prin Coridorul Rin - Dunare, inclus in 2013 de Comisia Europeana printre principalele coridoare care vor constitui 'coloana vertebrala' a transporturilor in interiorul pietei unice europene", a declarat deputatul european Siegfried Muresan, citat intr-un comunicat transmis HotNews.ro.

Acesta afirma ca actuala criza a refugiatilor a aratat ca, "fara Romania, spatiul Schengen nu este mai sigur".

"Din contra, as putea spune. Romania a investit peste un miliard de euro in securizarea granitelor sale externe si are astazi cea mai moderna tehnologie de supraveghere a frontierelor, asa ca ma indoiesc ca traficantii de migranti ar fi trecut frontierele Romaniei asa de usor cum au trecut frontiera externa a Greciei si cum trec zi de zi frontiera Italiei", mai spune europarlamentarul PMP.
























Material sustinut de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Baba Ganoush, unul dintre cele mai populare aperitive din lumea araba

Baba Ganoush este unul dintre cele mai populare aperitive din lumea araba, fiind nelipsit de la masa in tari ca Liban, Siria sau Iran. Baba Ganoush este un aperitiv pe baza de vinete coapte si tahini, pasta de susan. Se serveste rece, dupa ce a stat cel putin 2-3 ore la frigider pentru a se intrepatrunde aromele si se potriveste perfect alaturi de painea arabeasca - pita sau lipie si in combinatie cu legume proaspete.


3925 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    . (Miercuri, 9 martie 2016, 12:30)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Cel putin santajul Olandei e mai rafinat decat cel al Turciei .
    Dar daca iau portul Constanta si il fac la fel de "sigur" ca Rotterdam e clar.
    • +1 (1 vot)    
      Daca Turcia poate... (Miercuri, 9 martie 2016, 17:43)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Bazil.the.3rd

      Inseamna ca poate si Romania. Nu imigranti fara Schengen. S-a terminat cu lalelele. Asta era de fapt problema olandezilor ambalata frumos ca si coruptie. Omul zice lucrurilor pe nume. Mesajul este de fapt: Stim ca asta e jocul, lasati-o mai moale ca ne-am prins.
      • +1 (1 vot)    
        . (Miercuri, 9 martie 2016, 17:47)

        Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        Basescu a spus-o si el,si inca la limita legala .Imi amintesc atunci ( discutia se referea la Rotterdam ca poarta de intrare a drogurilor/armelor in Europa) ca un raspuns a fost de genul "da,stim,dar portul e prea mare pentru a fi controlat efectiv" .De unde expresia "am ramas prost".
  • +6 (6 voturi)    
    ce mizerie (Miercuri, 9 martie 2016, 12:40)

    Razvan_M [utilizator]

    Daca asta este adevaratul motiv pt. neacceptarea intrarii Romaniei in Schengen, atunci Olanda functioneaza extrem de ingust. Europa a pornit bine ca proiect, dar se afunda tot mai mult in apararea unor beneficii locale iluzorii. Iluzorii pt. ca lumea se invarte si pana la urma orice beneficiu ar avea Rotterdamul, daca vede Constanta ca si concurent inseamna ca are si o slabiciune mare.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 9 martie 2016, 13:20)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Mizerie, indeed...
  • +6 (6 voturi)    
    2 puncte (Miercuri, 9 martie 2016, 12:47)

    Gigi Kent [utilizator]

    1. Si ma rog de ce nu ar fi Constanta un port concurent? Si daca este ce le da dreptul sa blocheze intrarea Romaniei in Schengen atata timp cat exista niste reguli clare pentru acest proces. Ne place sa ne caciulim si sa ne milogim crezand ca vom obtine vreodata ceva cand tot ceea ce se intampla de fapt este ca isi sterg toti pantofii pe noi. Ar trebui sa cerem infringment sau alte sanctiuni pentru toate tarile din UE care se opun aderarii la Schengen fara motiv.
    2. Mai e de actualitate treaba cu Schengen? Nu de alta dar pare a fi oricum o forma fara fond care nu prea mai functioneaza. Membrii ISIS, imigranti economici (nu refugiati) de toate felurile intra in Schengen ca prin branza dar camionagii din Romania trebuie sa stea la granita la control.
  • +6 (6 voturi)    
    Problema Olandeza (Miercuri, 9 martie 2016, 12:51)

    Heruvim [utilizator]

    Portul Constanta este mai aproape de China decat Rotterdam. Nu cu mult, e adevarat, dar mai aproape.

    Lasand la o parte importurile frauduloase care se fac prin Rotterdam (trebe sa manace si gura politicianului olandez ceva) - lor le este frica ca jumatate din traficul de marfuri din China in Europa se va muta din Rotterdam la Constanta. Deci pierd bani, scade economia si nu se mai pot ei lauda cu cat de bine aplica ei democratia si libertatile (ca fara bani, e mai greu de aparat valorile "liberale", e greu sa te dai rotund)

    Ce nu stiu ei:
    1. Capacitatea portului Constanta este mica in comparatie cu Rotterdam.
    2. NU AVEM AUTOSTRAZII!!! Cum dracu sa ajunga marfa din Constanta in UE? Tranzitand Calimanesti-Caciulata? Sau Sinaia-Predeal?
    • +2 (2 voturi)    
      . (Miercuri, 9 martie 2016, 13:06)

      Bazil.the.3rd [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Nu stiu cata pondere au in imaginea de ansamblu dar petrolierele rusesti care fac coada la descarcat acolo or insemna si ele ceva.
    • +2 (2 voturi)    
      pe Dunare (Miercuri, 9 martie 2016, 13:13)

      xan [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      Portul Constanta e inca mic dar poate creste, de asta se tem olandejii cei tematori de concurenta.
      De acolo marfa poate ajunge pana la Viena pe Dunare, mai ieftin decat pe autostrada.
  • +2 (2 voturi)    
    Le stam in gat olandezilor !!! (Miercuri, 9 martie 2016, 13:20)

    andreesanu [utilizator]

    Nu va faceti iluzii ,Olanda a fost si este pragmatica ,alfel era demult terminata de englezi de francezi.
  • +3 (5 voturi)    
    concurent Rotterdam (Miercuri, 9 martie 2016, 13:30)

    gebeleizis2020 [utilizator]

    Constanta are sanse sa fie concurent atunci cand:
    1. poate tranzita macar 1/4 din ce face Rotterdam
    2. o sa avem autostrada completa Constanta - Arad.
    3. o sa avem cale ferata de mare viteza Constanta - Arad
    4. Romania va avea ea insasi nevoie de volume importante pentru tranzit...

    daca olandezii au respins intrarea Romaniei in Schengen din cauza asta, inseamna ca sunt retardati. Sincer nu cred, suntem la distanta mare sa fim un concurent. Avem potential dar nu stim ce sa facem cu el
    Avem resurse naturale si umane si totusi ne comportam ca o tara bananiera si exportam materii prime, avem oameni destui cu carte si totusi votam toti maimutoii analfabeti...
    suntem o tara a contrastelor si pentru cel putin 20 de ani Olanda nu-si face griji ca ii concuram...
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 martie 2016, 13:33)

    pathfinder [utilizator]

    Olanda trebuie sanctionata de UE pentru ca transforma o decizie tehnica intr-una politica.
  • +1 (1 vot)    
    Pe langa asta (Miercuri, 9 martie 2016, 13:46)

    DanBruma [utilizator]

    Eu as impune o conditie UE pentru ca RO sa accepte cota de mingranti si anume ca in prealabil sa fim primiti in Schengen.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro - florarie online in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi