Blaga: "Nu sunt de acord cu scaderea pragului electoral. Cat sa fie, minus 3%?"

de I. Rosca     HotNews.ro
Luni, 29 februarie 2016, 15:02 Actualitate | Politic

Copresedintele PNL Vasile Blaga a declarat luni ca nu este de acord cu scaderea pragului electoral, raspunzand astfel unei intrebari referitoare la afirmatia ministrului Justitiei Raluca Pruna, care a declarat ca este de aord cu scaderea pragului electoral.

"Nu este serioasa adoptarea unei legislatii privind partidele mici, daca in realitate acestea nu au acces in viata politica. Sunt de acord, si ca ministru si ca cetatean, ca asa cum stau lucrurile acum este matematic imposibil pentru orice fel de partid mic sau coalitie, s-a vorbit aici de coalitii, sa acceada in viata politica, cel putin in alegerile locale. Sunt de acord ca pragul electoral trebuie scazut", a declarat Raluca Pruna, in cadrul unei dezbateri cu reprezentanti ai societatii civile, potrivit Digi 24.

Intrebat daca ar fi de acord, Blaga a raspuns: "Este parerea doamnei ministru. Vad ca are optiuni in zona politica. E parerea mea personala, nu suntem de acord cu scaderea pragului electoral. Orice tema de genul asta este importanta, trebuie discutat in partid si in comisia de cod electoral. Cat ar trebui sa fie pragul? Minus 3%?" a spus Blaga.

La randul sau, copresedintele PNL Alina Gorghiu a raspuns ca doamna ministru al Justitiei ar trebui sa discute pe aceasta tema cu premierul Dacian Ciolos.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2220 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    Zero la suta, ce-i asa greu? (Luni, 29 februarie 2016, 15:39)

    gugurila [utilizator]

    Da' e greu cu matematica in PSD... pardon PNL... pardon PDL... aceeasi mizerie...
  • +11 (13 voturi)    
    AMARATUL DE EL ! (Luni, 29 februarie 2016, 15:45)

    Susufler0 [utilizator]

    A uitat cand in 2004 cand PD preluat de Marinar de la Petrica avea 5%, ce mai milita Buldogul pt scaderea pragului electoral taman la 3%, cat ii pute acum. Ii i-e frica de MP, de M 10, looser-ului !
  • +5 (9 voturi)    
    Pragul electoral (Luni, 29 februarie 2016, 15:45)

    Un cititor [utilizator]

    ar trebui desfiintat. De-aia e parlament reprezentativ , să poată fi reprezentate toate opțiunile. Că altfel votul meu poate ajunge la cineva pentru care eu nu doresc să votez. În felul acesta s-ar elimina înțelegerile politice dintre partide și votul individual ar avea greutte mai mare. E și logic până la urmă , dacă votul este uninominal, ce treabă are asta cu pragul electoral?
    • +2 (8 voturi)    
      chiar de tot nu se poate (Luni, 29 februarie 2016, 16:04)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      daca il scoti de tot, daca sunt 700 de candidati, si toti primesc cate macar un vot, ce faci, ii bagi pe toti in parlament? ca altfel votul celor care l-au votat pe gigel ajunge la altii pt care nu au dorit sa voteze...deci ori exita o limita minima de voturi pt a intra in parlament, ori ii bagam pe toti. Si daca sunt 300 de locuri, ar trebui o limita de minim 0,33%, ca altfel ii bagi pe toti care candideaza. Ori daca ai o limita, oricat de mica...revii la dilema cu "de ce sa ajunga votul meu la cineva pt care eu nu dorresc sa votez".
      Cred ca problemele sunt altele. De ce nu avem obtiuni viabile de vot. Daca nu avem, noi astia de ne plangem ca nu avem de ce nu suntem in stare sa propunem una. Daca suntem totusi in stare, dar nu trecem de 5%, de ce nu suntem in stare sa convingem mai multi? Daca scade pragul electoral si intra...10 parlamentari extrem de bine pregatiti si intentionati ce pot sa schmbe ei?
      Ei bine iata ca problema nu e pragul electoral, problema e cum facem sa aducem 150 de parlamentari demni de functia aia in parlament. Altfel....tot Dragnea stabileste ce lege trece
      • +3 (3 voturi)    
        Un mandat (Luni, 29 februarie 2016, 17:10)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Firesc ar fi ca pragul electoral să fie egal cu numărul de voturi pentru un mandat. Dacă ai 300 de parlamenari, asta înseamnă prag electoral de o treime de procent.
        • -1 (3 voturi)    
          pai asta am spus si eu (Luni, 29 februarie 2016, 17:26)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          0,33%. dar tot prag e, chiar daca mai jos, tot vor mai fi unii care vor spune ca voturile lor merg la altii, pe care nu au vrut sa-i voteze.
  • +6 (6 voturi)    
    Un politruc (Luni, 29 februarie 2016, 16:02)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Blaga = vechi fesenist deghizat. O antichitate pe post de mafiot de partid.
  • +5 (7 voturi)    
    Ar trebui scazut numarul de parlamentari! (Luni, 29 februarie 2016, 16:09)

    Miky60 [utilizator]

    De ce sa fie scazut, sa creasca numarul de parlamentari cum vor toti pensionarii asistati social si privitori/indoctrinati de Latrina 3? Sa fie cei 300 de parlamentari cum am votat noi! De ce sa scada pragul, sa ajungem la 1000 de parlamentari? D-asta si-au dat viata tinerii in Colectiv?
  • 0 (8 voturi)    
    vot (Luni, 29 februarie 2016, 16:25)

    evoque [utilizator]

    uninominal pur. si 10% prag electoral, poate asa se scapa si de unguri. 42 de senatori si 84 de deputati. simplu si clar. Mai putini, mai usor de identificat, de supravegheat, de cunoscut. Mai putine cheltuieli cu parlmentul,etc. Eficienta, sa vedeti cum dispar toate racilele actualului parlament.
  • +4 (4 voturi)    
    s-a scos ;) (Luni, 29 februarie 2016, 16:55)

    Codruta N [utilizator]

    Dupa ce, la ultimele alegeri, a scapat ca prin urechile acului sa nu ramana pe dinafara si dupa ce a capushat PNL ca sa mai aiba o sansa sa nu ii fie partidu' aruncat definitiv la groapa de gunoi, acu' a capatat ceva gura, i se pare ca s-a scos >:)

    Lasa, Blago, ca capushat de tine si de-ai tai, nici PNL nu se stie cum / cat va mai ajunge in Palavrament!

    ATUNCI sa te vad, ce o sa mai zici de "prag electoral"! :P
  • 0 (4 voturi)    
    propunerea asta (Luni, 29 februarie 2016, 17:32)

    spy [utilizator]

    vine de la udmr (cu litere mici) ?
    • +2 (2 voturi)    
      udmr s-a aranjat (Luni, 29 februarie 2016, 17:53)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui spy

      pe blat cu pnl si psd. exista prag de 5%, dar daca un partid obtine 20% in minim 4 judete ocoleste pragul si intra. udmr obtine lejer 20% in mures, harghita si covasna, si destul de sigur in salaj. deci...udmr ramane in parlament
    • +1 (1 vot)    
      Pe UDMR (Luni, 29 februarie 2016, 18:16)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui spy

      i-ar dezavantaja, ei tot timpul au luat cel puțin 6-7%, ar putea sa le ia din locuri alte partide maghiare, au si ei concurentii lor pe care au reusit sa-i mai țina deoparte, dar le e tot mai greu.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri