Victor Ponta: Anul acesta se dau in folosinta doua loturi de autostrada, inainte si dupa Lugoj

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 iulie 2015, 15:09 Actualitate | Politic

Victor Ponta
Foto: Facebook
Premierul Victor Ponta a declarat sambata ca, pana la sfarsitul acestui an, se vor da in folosinta doua loturi de autostrada, respectiv inainte si dupa Lugoj, iar de anul viitor se va putea circula de la Sibiu pana in Ungaria pe autostrada. Premierul Victor Ponta a declarat, sambata, dupa inaugurarea Punctului de Trecere a Frontierei Nadlac II - Csanadpalota si a lotului II al Autostrazii Nadlac-Arad, ca nu a tinut un discurs la eveniment, pentru ca, fiind vorba de un proiect cu finantare europeana, a preferat sa il lase sa vorbeasca pe ministrul Fondurilor Europene, potrivit Mediafax. 

"Anul acesta se dau in folosinta loturile pana la Lugoj si lotul I dupa Lugoj, iar anul viitor, din Ungaria pana dincolo se Sibiu se va merge pe autostrada. Bucata cea mai grea si importanta, Sibiu-Pitesti, a fost aprobata ieri (vineri - n.r.) si este pe primul loc in proiectele de infrastructura finantate de Comisia Europeana. S-au finalizat contestatiile si s-a facut studiul de fezabilitate", a afirmat Ponta.

Premierul a spus ca ultimele 24 de ore sunt foarte importante pentru Romania, pentru ca vineri s-a semnat contractul pentru o finantare de 12 miliarde de euro pentru infrastructura din Romania.

"In plus, de azi (sambata - n.r.), pentru prima data in istoria noastra suntem conectati prin autostrada de Uniunea Europeana. Vreau sa ramanem, acest guvern, nu doar cu faptul ca am dat pensii, salarii si am scazut TVA. In sfarsit, dupa 25 de ani, se fac lucruri concrete pentru infrastructura din Romania", a spus el.

Intrebat de jurnalisti despre alte subiecte, premierul a refuzat sa raspunda la orice alta intrebare, spunand ca este suparat ca presa din Romania nu a scris vineri despre finantarea de 12 miliarde de euro obtinuta.

"O sa va dezamagesc foarte tare, dar avand in vedere ca ieri nu s-a vorbit deloc in presa despre 12 miliarde de euro primiti de Romania, s-a vorbit despre altceva, pentru ca eu am vorbit de altceva, azi nu mai fac greseala aceasta si vorbesc doar despre infrastructura, ca sa fiti obligati voi sa vorbiti despre ce e important, sa vorbiti despre autostrazile din tara asta, dupa care, de luni, ne intoarcem la problemele politice", a spus Ponta.

Intrebat despre numirea noului ministru al Transporturilor, Ponta a spus ca este convins ca presedintele Klaus Iohannis se va pronunta in perioada urmatoare.

Ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, si vicepremierul ungar Semjen Zsolt au taiat, sambata, panglica inaugurala a Punctului de Trecere a Frontierei Nadlac II - Csanadpalota, la eveniment fiind prezent si premierul Victor Ponta, care a venit sprijinindu-se in carje.

In timpul discursurilor tinute de oficiali, Ponta a stat langa podiumul amenajat, pe un scaun adus pentru el.

Punctul de frontiera va fi deschis circulatiei publice sambata, la ora 15.00, odata cu deschiderea lotului II al Autostrazii Nadlac-Arad, cuprins intre Pecica si Arad.

Noul punct de control de la granita, aflat la jonctiunea A1 (RO) si M43 (H), se va numi Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac II (RO) - Csanadpalota (H).

Punctul de frontiera se afla pe teritoriul Romaniei, la aproximativ zece kilometri de Vama Nadlac, situata pe DN 7.

Noul punct de control are 20 de benzi de circulatie, respectiv cate zece pe fiecare sens, cu cate zece cabine duble, in care vor sta politisti de frontiera romani si ungari.

Suprafata punctului Nadlac II este de 22 de hectare si este complet supravegheata video. De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifica automat numerele de inmatriculare ale masinilor, iar programele informatice afiseaza daca masinile sunt furate sau daca au vigneta platita.

Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de marfuri ce trebuie controlate fitosanitar si veterinar si transportul de marfuri periculoase, iar doua sunt pentru autocare.

Pentru traficul greu vor exista patru cantare, doua pe fiecare sens de circulatie.

Parcarea de pe sensul de iesire din tara are 107 locuri pentru camioane.

Proiectul amenajarii acestui punct de frontiera a fost modificat fata de cel cuprins in contractul de construire a autostrazii Nadlac-Pecica. Astfel, la solicitarea autoritatilor, punctul a fost extins, pentru a avea o capacitate de tranzit mult mai mare decat cea prevazuta initial, iar costurile de amenajare se ridica la peste 30 de milioane de lei, pentru care s-a semnat un contract nou cu asocierea de firme care a realizat autostrada.

Incepand din 15 iulie, automarfarele cu o capacitate de peste 7,5 tone nu vor mai putea tranzita Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac, de pe DN 7.

Deschiderea acestui nou punct de frontiera a fost aprobata de Guvern printr-o hotarare. Pentru acest proiect, bugetului Ministerului Afecerilor Interne a fost suplimentat cu 280.000 lei, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, pentru Inspectoratul General al Politiei de Frontiera, in vederea achizitionarii de echipamente necesare completarii dotarii si operationalizarii punctului de trecere a frontierei.

Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nadlac II (Romania) - Csanadpalota (Ungaria) a fost inclusa in proiectul autostrazii Nadlac-Arad, care face parte din Reteaua - Europeana de Transport (TEN-T), ce traverseaza Romania si care are ca obiectuiv conexiunea intre Autostrada (A1) si Autostrada (M43).

Lotul II al Autostrazii Nadlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, insa sase kilometri au fost deschisi circulatiei in luna decembrie 2014, odata cu primul lot, pentru a exista legatura intre DN 7 si soseaua de mare viteza. Astfel, sambata sunt deschisi traficului cei zece kilometri ramasi, cuprinsi intre DN 7 Pecica si Arad.

Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului al doilea, dupa falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrazii Nadlac-Arad, in lungime de 16,6 kilometri, a fost finalizat tot de asocierea italo-germana Astaldi - Max Boegl.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
13786 vizualizari
  • +13 (17 voturi)    
    o intrebare pentru Herr Ponta (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 15:31)

    unul [anonim]

    Domnule Ponta, de ce nu abordati si problema limitarilor de viteza de pe autostrada???La ce folos daca viteza este limitata la 100 de Km/h? Care mai este rostul autostrazii in aceste conditii cand pe zeci de km esti limitat la 100 Km/h.!?
    • +14 (14 voturi)    
      Ponta nu da doi bani pe autostrazi, (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 17:34)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui unul

      ci doar pe propria putere.

      Nu exista nimeni in Guvern care sa dea doi bani pe functionarea ministerului sau, nici nu le trece prin cap, tot ce-i intereseaza e cum pot exploata ce au la dispozitie pentru propriul castig.

      Scolile se darama, spitalele se privatizeaza, contractele pentru autostrazi se dau pe spagi, Oprescu schimba aceleasi borduri pentru a treia oara in sase luni etc.

      Nu avem cu cine.
    • -4 (10 voturi)    
      ??? (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 20:22)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui unul

      Domnu,

      Tu ai impresia ca o autostrada e facuta doar ca sa mearga bizonii cu 200 km/h ? Crezi ca viteza maxima e punctul esential al unei autostrazi?

      FALS!

      Scopul principal al unei autostrazi e deplasarea in siguranta! Scaderea accidentilor si implicit a ranitilor si mortilor.

      Iar mai apoi cresterea vitezei medii de deplasare, in siguranta, prin evitarea localitatilor (tot pentru siguranta) si prin realizarea accesului la autostrada si de pe aceasta in mod controlat (celebrele noduri, tot pentru siguranta)!

      Limitele de 100km/h au fost impuse pentru ca soselele nu erau finalizate, era dat drumul la circulatie inainte.

      Si de asemenea si pentru a se obisnui oamenii cu mersul pe autostrada.

      Inainde a sari in sus ca ce stiu de mult romanii sa mearga pe autostrada, sa stiti ca nu prea stiu, cel putin majoritatea nu prea stie.

      Altfel , nu s-ar intampla asa des:

      1. Intrat pe contrasens pe autostrazi
      2. Intors pe autostrazi
      3. Mersi doar pe banda 2, desi acea banda e doar pentru depasiri
      4.Oprit pe banda de urgenta pentru usurari: treburile acestea biologice NU CONSTITUIE URGENTE
      5. Trecut de pe banda de accelerare pe banda 1 inainte de a ajunge la o viteza decenta
      6. Tras pe banda de decelerare in ultimul moment si frana brusca!

      La noi toate aceste activitati se petrec extrem de frecvent si sunt facute la scara larga!

      Intelegeti acum motivele?
      • 0 (2 voturi)    
        parere (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 23:38)

        mi_po [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        Toate punctele descrise, care se intampla pe autostrada, nu tin de viteza de croaziera, tin de alte imprejurari, gen scoala de soferi, experienta, samd. poate e 100/h sa poata opri politia cu radar pe cei care depasesc! Doar la noi te opreste direct pe autostrada pt proces verbal!
  • +11 (11 voturi)    
    Demisia Mickey (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:15)

    Clop [utilizator]

    Preferam sa se ocupe de autostrazi tot DNA-ul. :D

    Ce se mai aude cu demisia lui Rus de la transporturi?
  • +12 (12 voturi)    
    Minciuna? (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 16:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Daca e adevarat, speram ca fara tine la inaugurare, ci ka bulau, ca un plagiator si peneal ce esti
  • +13 (13 voturi)    
    Viorele vezi ca-i gata si tronsonul Rahova. (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 17:02)

    Plagarus [utilizator]

    Inaugureaza-l ca al doilea puscarias premier !
  • +10 (10 voturi)    
    trecem munții? (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 19:18)

    tot eu [anonim]

    Tovule
    Cum Comarnic-Brașov nu este nici măcar începută, te rog dă-ți demisia!!
    Așa ai promis, lasă doctoratele că nu a făcut nimeni deci nu prea ai ce copia.
    Numai demisia ne mai salvează de tine.!
  • +13 (13 voturi)    
    plăgiuță minciunică (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 19:41)

    timp tamp [utilizator]

    Nu sunt 12 miliarde ci 9,5 iar în acest ciclu financiar ai pierdut plăgiuță vreo 3 miliarde. In ritmul de 10 km în trei ani vei cheltui a suta parte din cele "12 miliarde"
    • -11 (11 voturi)    
      chiar ca esti tamp (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 20:13)

      unu [anonim] i-a raspuns lui timp tamp

      Ia mai pune la 9.5 miliarde primite de la EU si contributia Romaniei. Cat iti da?
      Pierderea e pe ciclul precedent, cel in care prietenii tai n-au facut nimic. Daca ar fi facut proiectele alea cu care se tot lauda, eram departe.

      Altfel, prietenii tai, s-au limitat sa ii dea contracte lui Iordache, sa il ia OLAFul (ca DNA a fost mai incetisor) si sa depuna contestatii la toate licitatiile de infrastructura pentru ca apoi sa poata spune despre lipsa acesteia. Ia vezi cine este avocatul firmei Selina, cunoscuta drept firma-contestatie.

      Pentru tampi, ciclul financiar precendent a fost 2007 - 2013, cu n+2. Absorbtia pe 2007-2012 a fost sub 8%, acum e peste 50%.

      Postaci jalnici...
    • -2 (4 voturi)    
      stiu (Duminică, 12 iulie 2015, 12:09)

      mircea voievod [anonim] i-a raspuns lui timp tamp

      ca postacii citesc pe silabe si inteleg doar partial, dar putina decenta. aia 9.5 sunt CO-finantare de la UE, la care mai pune si Romania 2.5. Adica 12. 12 pentru infrastructura. Ori ai 7 conturi si ti-ai dat plusuri singur, ori ceilalti postaci din biroul Udrei sunt la fel de (ne)inteligenti ca tine...
  • +6 (6 voturi)    
    Dezgustător! (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 22:20)

    marki [utilizator]

    Fanfaronul ăsta nu deschide gura decât ca să se laude. I-auziți:
    „Pentru prima data in istoria noastra suntem conectati prin autostrada de Uniunea Europeana.
    (Observați cum 10 km de autostradă îi creează mincinosului o stare de beatitudine :))
    „Vreau sa ramanem, acest guvern, nu doar cu faptul ca am dat pensii, salarii si am scazut TVA.”
    (Mda, s-au aruncat niște firimituri, în timp ce găștile de infractori (conduse de prim-ministrul penal) s-au dedat la jaful public, îmbogățire rapidă, privilegii votate cu două mâini).
    „In sfarsit, dupa 25 de ani, se fac lucruri concrete pentru infrastructura din Romania".
    (În timp ce pentru românii trăitori la sate, o rețea de canalizare care să le ofere cele mai elementare condiții de igienă pare un „lux” tot mai îndepărtat...)
  • +4 (4 voturi)    
    curiozitate (Sâmbătă, 11 iulie 2015, 23:51)

    mi_po [utilizator]

    Sunt curios care va fi gradul de absortie! Daca facem o medie cum s-au cheltuit pana acum ... jale mare la final pt noi, bucurie pt EU ca ramane cu banii. Pana acum, la mai bine de 3 ani de guvernare se taie panglici la proiecte pornite de vechea guvernare!
  • +6 (6 voturi)    
    Vorbește de autostrăzi ca de cartofi. (Duminică, 12 iulie 2015, 8:24)

    vali47 [utilizator]

    Ponta are un vocabular adecvat.Că nu are habar ce-i o autostradă și care-i rostul ei se vede când spune că mai dă doua loturi(de cartofi !).Ce rost are o autostradă între două puncte fără rost?Se mai și laudă cu prostia.Taie panglici în neștire,deci este panglicar(de meserie).
    • -2 (2 voturi)    
      cam acelasi rost (Duminică, 12 iulie 2015, 12:07)

      mircea voievod [anonim] i-a raspuns lui vali47

      pe care il avea autostrada dintre turda si gilau inaugurata de marele premier si om de stat boc...
  • 0 (0 voturi)    
    Loturile lui Caragiale or cele de la CAP ??? (Duminică, 12 iulie 2015, 17:57)

    andreesanu [utilizator]

    Mai Ponta ,cum deschizi gura cum scapi numai prostii.
    Lot e o suprafata de teren ce se dadea taranului cca 2500 m2 sa-si cultive ce pofteste.
    Ia dictionarul explicativ al limbii romane inainte de a reboteza niste tronsoane de autostrada ca si loturi !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrada catre est (Duminică, 12 iulie 2015, 22:59)

    schloatzi [anonim]

    Autostrada catre rusi si siberia are nevoie tara asta nu catre occident.
  • 0 (0 voturi)    
    distanta (Luni, 13 iulie 2015, 17:10)

    Theo [anonim]

    ...o mica observatie: distanta intre Nadlac si pct. de frontiere este de numai 5 km,
    nu 10km cum se mentioneaza in presa.
  • 0 (0 voturi)    
    Care doua loturi? (Miercuri, 22 iulie 2015, 22:06)

    dan [anonim]

    Probabli se va da in exploatare lotul 2 din Timisoara Lugoj, dar nici un alt lot din Lugoj-Deva nu se finalizeaza anul asta.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi