Mai multi intelectuali semneaza o "Scrisoare catre UE" in care explica ca in Romania nu are loc o lovitura de stat

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 24 iulie 2012, 0:51 Actualitate | Politic

Mai multi intelectuali semneaza o "Scrisoare catre Uniunea Europeana" in care spun ca se simt dezamagiti ca  "reprezentanti de seama ai Uniunii Europene isi exprima pozitia ignorand un principiu fundamental al dreptului, audiatur et altera pars". "Speram ca aceasta scrisoare sa ajute la clarificarea oricaror conceptii eronate... caci suntem profund preocupati de recentele acuzatii care pretind ca Parlamentul si Guvernul Romaniei ar fi subminat statul de drept si independenta justitiei in incercarea de a-l demite pe presedintele Traian Basescu", se arata in scrisoarea semnata printre altii de Stelian Tanase si Cristian Pirvulescu.

SCRISOARE CATRE UNIUNEA EUROPEANA, BRUXELLES

Catre:

Presedintele Consiliului European, ES Herman Achille Van Rompuy

Presedintele Comisiei Europene, ES Jose Manuel Durao Barroso

Vice-Presedintele Comisiei Europene, ES Viviane Reding

Comisarul European pentru Afaceri Interne, ES Cecilia Malmstrom

Secretarul General al Comisiei Europene, Dna. Catherine Day

 

Bucuresti, 23 iulie 2012

 

Excelentele Voastre,

 

Suntem un grup de intelectuali romani - savanti, universitari, cercetatori in domeniul stiintelor fundamentale, aplicative si umaniste, scriitori si artisti. Unii suntem veterani ai miscarii democratice din Romania, altii - reprezentanti ai unor generatii mai tinere, dar toti suntem aparatori ferventi ai valorilor europene. Multi dintre noi nu sunt implicati in niciun fel in politica; unii au afilieri si simpatii dintre cele mai diferite. Exprimam aici un punct de vedere non-partizan. Singurul nostru scop este acela de a apara principiile democratice si statul de drept, asa cum am facut-o mereu incepand decembrie 1989.

Suntem acum profund ingrijorati de reactiile externe la recentele evenimente politice din tara noastra. Speram ca aceasta scrisoare sa ajute la clarificarea oricaror conceptii eronate cu privire la situatia curenta si va deschide un dialog in legatura cu viitorul. Caci suntem profund preocupati de recentele acuzatii care pretind ca Parlamentul si Guvernul Romaniei ar fi subminat statul de drept si independenta justitiei in incercarea de a-l demite pe presedintele Traian Basescu. E greu pentru noi sa vedem ca reprezentanti de seama ai Uniunii Europene isi exprima pozitia ignorand un principiu fundamental al dreptului, audiatur et altera pars. Aceasta pozitie nu a putut fi formulata decat pe temeiul unor informatii inselatoare sau incomplete cu privire la adevarata natura a situatiei din Romania..

Va rugam sa ne permiteti ca, folosind experienta noastra de cercetare si cunoasterea directa a climatului politic din tara noastra sa va prezentam doar cateva puncte pe scurt:

- Curtea Constitutionala nu este parte a sistemului judiciar independent din Romania. Este vorba de o institutie unde numirile se fac politic si care are ca unica vocatie arbitrajul in chestiuni constitutionale.

- Curtea Constitutionala a recunoscut ca, substituindu-se Primului Ministru, Presedintele Basescu a incalcat principiul fundamental al separatiei si echilibrului puterilor. Guvernul Romaniei nu a mai raspuns in fata Parlamentului, asa cum se intampla in toate statele democratice din Uniunea Europeana, ci in fapt in fata Presedintelui, ca in Federatia Rusa. Parlamentul a tins sa devina o cochilie vida, atunci cand majoritatea guvernamentala nu a avut voie sa voteze de cate ori exista riscul unei opinii disidente. In consecinta, asa cum a recunoscut-o Curtea Constitutionala, suspendarea Presedintelui este conforma cu Constitutia Romaniei si urmeaza sa fie confirmata sau nu de un referendum national, organizat deasemenea in strictul repect al legii.

Presedintele Basescu vorbeste deschis si liber despre rolul sau de jucator, in ciuda faptului ca un atare rol contravine definitiei constitutionale a Presedintelui Romaniei ca mediator. Alte incidente recente confirma temerile noastre referitoare la modul in care Presedintele Basescu isi intelege competentele:

- In 2009, Parlamentul a votat o motiune de cenzura impotriva guvernului, care a fost demis in conformitate cu legea. Presedintele a refuzat sa accepte propunerea majoritatii, cum se cuvenea, si nu l-a desemnat drept Prim Ministru pe dl. Klaus Johannis, Primarul Municipiului Sibiu, sustinut de o larga majoritate, ci a prelungit mandatul guvernului demis, doar ca sa fie sigur ca o echipa favorabila ii va organiza realegerea ca Presedinte al Romaniei.

- Presedintele a declarat in direct intr-un interviu televizat ca i-a numit din proprie vointa pe cei doi sefi ai Serviciilor Secrete, care, in conformitate cu legea, trebuie sa fie numiti de Parlament. De curand a adaugat ca "aproape s-a decis" cu privire la persoana viitorului Procuror General, care in conformitate cu legea este propus de catre Ministrul Justitiei cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, organism independent.

- Acum cateva zile, Presedintele i-a povestit in direct unui reporter TV ca, atunci cand Cancelarul Germaniei, dna Angela Merkel, l-a intrebat daca exista in Constitutia Romaniei reglementari privitoare la suspendarea Presedintelui, el i-a raspuns ca nu, nu exista. A fost poate o eroare de exprimare, dar cum sa lasam soarta tarii noastre in asemenea maini? Articolul 95 al Constitutiei Romaniei este explicit, si defineste procedura de suspendare, de la initierea ei la sfarsitul procesului; faptul ca in Constitutia Germaniei sau a oricarui alt stat din Uniune Europeana ¬ nu exista o asemenea prevedere nu are nicio semnificatie in aceasta materie.

Iata de ce, in ultimii ani, cetatenii obisnuiti ai Romaniei au devenit tot mai ingrijorati de actiunile intreprinse de Presedintele Basescu si de apropiatii sai. Ei au fost votati pe baza unui program de justitie, echitate si bunastare a cetatenilor. Dimpotriva, Presedintele insusi a asumat un rol executiv direct cand a initiat taieri salbatice ale salariilor si pensiilor, fie ca era vorba de profesori, de militari, de cadre medicale, de judecatori si funcionari publici, decimand astfel clasa mijlocie in formare. In acelasi timp, fondurile publice care plateau pe clientii partidului dominant au crescut an de an, in dispretul retoricii de austeritate generala.

Poate inca si mai ingrijoratoare au devenit manifestarile de intoleranta printre sustinatorii Presedintelui. Lideri ai partidului care il sustine au declarat ca minoritatea Roma din Romania este "genetic programata" sa incalce legile. Ni se repeta constant ¬ in ecou cu declaratiile Presedintelui ¬ ca idealul european al unei societati care garanteaza o viata decenta pentru toti este perimat, si ar trebui sa fie inlocuit de o societate "competitiva" in care doar cei mai adaptati si mai puternici sa supravietuiasca. Aceasta forma brutala de darwinism social este opusul valorilor democratice ale Uniunii Europene asa cum le-am adoptat cu entuziasm in ultimii douazeci de ani.

Acestea sunt doar cateva dintre evenimentele recente care au facut sa explodeze in iarna trecuta demonstratii civice in peste 60 de orase ale Romaniei. Referendumul din 29 iulie este expresia faptul ca societatea romaneasca refuza intoleranta si discrepantele economice din ultimii ani.  Speram cu toata sinceritatea ca acest referendum va dovedi ca idealurile democratice au radacini adanci in societatea romaneasca, sunt vibrante si pline de viata.

Apreciem din toata inima timpul si preocuparea pe care le cheltuiti pentru examinarea contextului pe care l-am evocat, si care priveste climatul politic al Romaniei intr-un moment delicat. Speram ca declaratiile Dvs de sustinere a democratiei in Romania vor reflecta de asemeni aceste fapte complexe, si ca, impreuna, putem continua sa lucram in interesul nostru comun pentru un viitor democratic, prosper si tolerant deopotriva pentru Romania si pentru Uniune Europeana.

 

Cu deosebita consideratie,

Acad. Prof. dr. Nicolae Anastasiu, professor emeritus.

Prof. dr. Liviu Antonesei, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea " Al. I .Cuza " Iasi ; scriitor, jurnalist.

Prof. dr. Vasile Astarastoae, Rectorul Universitatii de Medicina si Gr. T. Popa ", Iasi, Presedintele Colegiul Medicilor din Romania

Horia Barna, scriitor, traducator

Dr. Vlad Bedros, Universitatea Nationala de Arta din Bucuresti

Corina Bernic, scriitor, traducator ; mamager pentru Europa Centrala si de Est a programelor Robert Bosch Stiftung

Dr.Andrei Bodiu, scriitor

Lect. Dr. Valentin Victor Bottez, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Romulus Brancoveanu, Facultatea de Filozofie, Universitatea din Bucuresti

Bianca Burta-Cernat, critic literar

Anca Calangiu,filolog, tradcator

Dr. Ileana Cazan, cercetator stiintific I, director adjunct al Institutului de Istorie "Nicolae Iorga" al Academiei Romane

Paul Cernat, critic literar

Dr. Marius Chelcu, Institutul de Istorie "A.D. Xenopol" al Academiei Romane, Iasi

Conf. Dr. Mihai Chioveanu, Facultatea de Stiinte Politice a Universitatii din Bucuresti ; delegat al Romaniei in Task Force for International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance and Research.

Conf. Dr. Mirana Cioba, Facultatea de Limbi si literaturi Straine, Universitatea din Bucuresti, catedra de limbi Ibero-Romanice

Conf. Dr. Alin Ciupala, Departamentul de Istorie a romanilor, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Dr. Razvan Constantinescu, DrMed., Universitatea de Medicina si Farmacie "Gr.T. Popa", Iasi, medic primar, Centrul de Gasteroenterologie si Hepatologie

Lect. Dr. Emanuel Copilas, Ph.D Facultatea de stiinte politice, "Universitatea de Vest" Timisoara,

Marius Costa, DrMed.,

Anni Costa, jurnalist

Dr. Ing. Eugen Cuteanu

Dorin David, cercetator, Universitatea "Transilvania" Brasov

Iarina Demian, actrita, regisor, scriitor.

Georgeta Dimisianu, editor

Nicolae Iordan-Constantinescu, PhD, profesor asociate, Universitatea FInante ¬ Banci, Bucuresti

Prof. dr. Octavian G. Duliu, Facultatea de Fizica, Universittea din Bucuresti

Serban Foarta, scriitor

Ildiko Gabor -Foarta, psiholog, traducator

Dr. Monica Ghetz, scriitor

Marius Ghilezan, scriitor

Dr. Cristian E. Ghita, cercetator post-doctoral, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Mihai Dinu Gheorghiu, Universitatea " Al. I .Cuza " Iasi

Prof. dr. Mihaela Grancea, Universitatea " Lucian Blaga " Sibiu

Andreea Grecu, PhD, manager cultural, Asociatia Operatorilor Culturali din Romania

Prof. dr. Ladislau Gyemant, Directorul Institutului de Iudaistica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj

Prof. dr. Constantin Hlihor, Decanul Facultatii de Istorie, Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir", Bucuresti

Octavian Hoandra, scriitor, jurnalist

Prof. dr. Adrian Paul Iliescu. Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti

Eugen Ionescu, DrMed., Hospices Civils de Lyon

Dr. Corina Iosif, cercetator stiintific, Institutul de Etnografie al Academiei Romane, Cluj ¬ Napoca

Florin Lazarescu, scriitor

Prof. dr. Ion Bogdan Lefter, critic literar, analist cultural si politic, scriitor, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Sabin Adrian Luca, Universitatea "Lucian Blaga", Director General al Muzeului Brukenthal, Sibiu

Prof. dr. Ecaterina Lung, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Coman Lupu, Facultatea de Limbi si Literaturi straine, Universitatea din Bucuresti

Dr. Alexandru Mamina cercetator stiinttific, institutul de Istorie " Nicolae Iorga " al Academiei Romane, Bucuresti

Sorin Marculescu, scriitor

Prof. dr. Tudor A. Marian, professor emeritus de Fizica, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Paulina Marian, profesor de Fizica, Universitatea din Bucuresti

Conf. Dr. Alexandra Mitrea, decanul facultatii de Litere si Arte, Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Lect. Dr. Andrei Muraru, Universitatea " Al. I. Cuza " Iasi

Prof. dr. Oana Murarus, Facultatea de litere, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Marina Muresanu Ionescu, Facultatea de limba si literatura franceza, Universitatea " Al. I .Cuza " Iasi

Dr. Carmen Musat, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti; redactor sef, "Observatorul Cultural" Bucuresti

Dr. Lucian Nastasa-Kovacs, Institutul de Istorie "George Baritiu" al Academiei Romane,, Cluj ¬ Napoca

Pof. Dr. Victor Neumann, Facultatea de Litere, Istorie si Teologie a Universitatii de Vest din Timisoara, director (din 2008) al Scolii Doctorale Internationale de Istorie Conceptuala ¬Reinhart Koselleck" din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara

Viorica Niscov, cercetator, traducator

Prof. dr. Gheorghe Vlad Nistor, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Conf. Dr. Cristian Olariu, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Dr. Marius Oprea, directorul Departamentului de Investigatii Speciale, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoriei Exilului Romanesc

Alexandru Pecican, regizor

Prof. dr. Ovidiu Pecican, Facultatea de Studii Europene, Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, membru in COnsiliul National al Uniunii Scriitorilor

Dr. Emanuel Petac, conservator al Cabinetului Numismatic al Bibliotecii Academiei Romane

Prof. dr. Zoe Petre, professor emeritus de istorie antica, Universitatea din Bucuresti

Dr. Zeno Karl Pinter, membru corespondent al Institutului Arheologic German, (DAI), Presedintele Comisiei Nationale de Arheologie

Prof. dr. Cristian Pirvulescu, SNSPA, presedinte Pro Democratia

Acad. Prof. dr. Ioan-Aurel Pop, Rectorul Universitatii " Babes Bolyai ", Cluj ¬ Napoca

Prof. dr. Grigore Popescu Arbore, Chief Technology Officer, The National Research Council / CNR, Institute of Marine Sciences / ISMAR, Venice ¬ Italy

Lect, dr. Simona Popescu, PhD, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti ; scriitor,

Iulia Popovici, critic literar

Prof. dr. Mihai Retegan, DHC Universitatea Ovidius, Constanta, Departamentul de Istorie a Romanilor, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Zoltan Rostas, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Michael Shafir, professor emeritus, Universitatea " Babes-Bolyai " Cluj

Prof. dr. Cezar Sigmirean, Universitatea "Petru Maior", Targu-Mures

Conf. Dr. Elena Saulea, UNATC, Bucuresti

Ovidiu Simonca, jurnalist, redactor sef adjunct, "Observator cultural"

Prof. dr. Monica Spiridon, PhD, habilit. , Universitatea din Bucuresti, Membru al Academia Europea, Vicepresedinte al International Comparative Literature Association (ICLA), Chair to the Experts Panel of Literature, European Science Foundation ( Program ERIH), Membru al The European Pool of Reviewers, Evaluator of the European Research Council (" Bringing Great Ideas to Life", Panel SH5)

Prof. Dr. Filip Stanciu, Rectorul Universitatii "Lumina" din Bucuresti

Cornel Apostol Stanescu, fost Director General al Nvatamantului SUperior si Cercetarii, Ministerul Educatiei

Prof. dr. Constantin Stoenescu, Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti

Liviu Ioan Stoiciu, scriitor, publicist

Dr. Alexandru Suceveanu, emeritus director adjunct, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane, Bucharest

Prof. dr. Stelian Tanase, Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea Bucuresti, scriitor

Prof. dr. Antoaneta Tanasescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti,

Prof. dr. Nicolae Serban Tanasoca, Directorul Institutului de Studii Sud-est auropene al Academiei Romane

Lucian Dan Teodorovici, scriitor

Conf. Dr. Zoltan Tibori Szabo, Departamentul de Stiinte Politice, Administratie si Comunicare, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca

Conf. Dr. Nicolae Tobosaru, Universitatea din Oradea, Masteratul de Studii de securitate Euopeana

Prof. dr. Florin Turcanu, Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea din Bucuresti

Dr. Silviu Vacaru, Institutul de Istorie "A.D. Xenopol" al Academiei ROmane, Iasi

Alexa Visarion, regizor

Conf. Dr. Viorel Vizureanu, PhD, Facultatea de FIlosofie, Universitatea din Bucuresti.

Prof. dr. Laurentiu Vlad, Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea din Bucuresti

Lect. Dr. Felicia Waldman, Universitatea din Bucuresti

Lect, dr, Daniela Zaharia, PhD, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

* Lista semnatarilor ramine deschisa.

sursa: Blogul lui Stelian Tanase












Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
29378 vizualizari
  • +93 (101 voturi)    
    Intelectualii lui Crin Antonescu (Marţi, 24 iulie 2012, 3:44)

    TK9 [utilizator]

    Si doctorii lui Ponta.

    La asa stapini, asa valeti.
    • -14 (36 voturi)    
      comentariu politic (Marţi, 24 iulie 2012, 8:26)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui TK9

      Sunt impotriva demiterii lui Basescu, doar pentru ca nu mai are majoritate parlamentara sau majoritate de sustinere in popor.
      Dar, comentariul tau e doar politic. Iti garantez, ca persoanele din Cluj de pe aceea lista nu sunt doctorii lui Ponta ci sunt persoane cu o cariera academica reala.
      De exemplu, rectorul UBB, era laudat (pe acest site) acum cateva luni cand a fost ales, ca invinsese oamenii lui Marga la postul de rector al universitatii. Acum, cand a semnat ceva "neplacut", e doctorul lui Ponta.
      Comentariu superficial, evident.
      • +33 (37 voturi)    
        Nu mai spune... (Marţi, 24 iulie 2012, 11:21)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

        Pai nu tovarasul Ioan-Aurel Pop facea acum cateva luni opinie separata de Academia Romana (al carui membru este) pentru sustinerea proiectului de la Rosia Montana...intr-un consiliu "independent" !?!? sustinut de RMGC..!?!? Era de acord cu Basescu atunci...si el sustinator fervent al proiectului. Macar Basescu nu facea parte dintr-o institutie care se pronuntase impotriva proiectului.
        Si in cazul plagiatului lui Ponta, tovarasul Pop citeaza din celalalt Pop (Liviu), ca nu e legal ce a facut consiliul de atestare a diplomelor, ca nu sunt juristi...:

        http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Rector_UBB_Cluj-_-Consiliul_care_a_decis_ca_Ponta_a_plagiat_nu_avea_atributii_directe_0_728327300.html

        Marga si Pop, tusea si junghiul.

        Apoi, as vrea sa stiu si eu cand a zis Basescu (sau altcineva din PDL) ca "minoritatea Roma din Romania este "genetic programata" sa incalce legile". Vad ca "genetic programata" este pusa intre ghilimele. E citat? As vrea sa-l vad si eu. Sau dadea bine sa fie si ceva de xenofobie.
      • +26 (30 voturi)    
        Scrisoare de sustinere politica (Marţi, 24 iulie 2012, 13:06)

        avint [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

        Poate ai dreptate cand spui ca sunt "persoane cu o cariera academica reala", dar cand semnezi un text ca cel de sus, vizibil de sustinere politica a unei grupari politice , care incearca sa denigreze o anumita persoana, ma indoiesc de impartialitatea lor.

        Ce zici de urmatorul fragment:
        "Curtea Constitutionala a recunoscut ca, substituindu-se Primului Ministru, Presedintele Basescu a incalcat principiul fundamental al separatiei si echilibrului puterilor. Guvernul Romaniei nu a mai raspuns in fata Parlamentului, asa cum se intampla in toate statele democratice din Uniunea Europeana, ci in fapt in fata Presedintelui, ca in Federatia Rusa......... In consecinta, asa cum a recunoscut-o Curtea Constitutionala, suspendarea Presedintelui este conforma cu Constitutia Romaniei si urmeaza sa fie confirmata sau nu de un referendum national, organizat deasemenea in strictul repect al legii."

        CCR nu a recunoscut asa ceva. Basescu doar a anuntat decizia luata impreuna cu Guvernul BNR si FMI.
        Sper ca cei din UE sa fie bine informati inainte sa citeasca aceasta scrisoare.
        • -9 (11 voturi)    
          audiatur et altera pars (Marţi, 24 iulie 2012, 19:36)

          busola [utilizator] i-a raspuns lui avint

          era suficient! Numai ca UE prefera sa numere milioanele...dupa referendum si abia apoi sa se pronunte.
      • +7 (7 voturi)    
        30 de 1947 (Miercuri, 25 iulie 2012, 10:23)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

        zaharia stancu, mihail sadoveanu, ic parhon, nume mai mari ca cele de mai sus, care laudau victoria clasei muncitoare.
        si totusi, in 1947 a fost o lovitura de stat, inceputa prin alegeri fraudate, 6 martie 1946, guvern comunist petru groza, interzicerea partidelor istorice, liberal si tzaranist, parlament de marionete, masina de vot, detronarea prin fortza a regelui si proclamarea republiciii populare, suspendarea constitutiei din 1923 si inlocuirea cu una comunista, prin lovitura parlamentara, fara consultarea poporului..

        acum se incearca modificarea formei de guvernant si transformarea romaniei in stat parlamentar, fara consultarea poporului, fara o modificare a constitutiei.

        schimbarea formei de guvernamant, fortzata, fara consultarea poporului, este lovitura de stat.

        nu demiterea lui basescu este lovitura de stat.
        ea a inceput cu motiunea de cenzura/cumpararea unor jeguri parlamentare, a continuat cu alegerile locale, fraudate la maxim, debarcarea sefilor de la parlament, avocatul poporului, demiterea presedintelui. aici va fi punctul de unde nu se mai poate intoarce lovitura de stat/the point of no return.
        va urma alegerea paiatei la cotrocesti, tot prin fortzarea votului, alegerile parlamentare care sa asigure cel putin 70% cu niste aliati obedienti, clientelari, dupa care va urma schimbarea constitutiei si schimbarea, oficial, a formei de stat. dupa care, ca in perioada 1948-1952, lichidarea ..dusmanului de clasa.

        numai ca, votantii din romania se vor destepta si la urmatoare alegeri parlamentare, peste 4 sau 8 ani, se va schimba optiunea poporului.
        se mai schimba si generatiile, se mai desteapta si lumea, contactele cu ioropa vor schimba radical orientarea votantului.

        si atunci, aceasta lovitura de stat se va intoarce impotriva lor. o alta majoritate parlamentara va desfiinta pentru totdeauna uselizmul, care va ramane in istorie ca ana luca si cu dej, baga spaima in burghesi.
        adica, ilici, hrebu si varanu.
        varaNU votez !
    • +35 (39 voturi)    
      Parca nu mergeam la Inalta Poarta (Marţi, 24 iulie 2012, 9:46)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui TK9

      .. cu jalba? A schimbat Dl. Voiculescu ordinul pe Unitate?
    • +29 (35 voturi)    
      Daaa... o adevarata listade doctorashi .. (Marţi, 24 iulie 2012, 10:07)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui TK9

      .. si doctorashe..... care mai decare mai "sonori " in domeniile lor..
      unii dintre ei stiu ca sunt socialisti.. insa pot ramane socialisti .. nobili, ferindu-se sa intre in cloaca "ponta , crinulevici @co"
      La unii, presupun ca le tremura fundul in legatura cu titlurile lor de "doctor in.. ceva" care sunt obtinute prin aceleasi metode ca si ponta..
      Aaaa... iar stelian tanase.... un caracter libidinos a fost , un libidinos alunecos si pupincurist va muri..
      Hoti si manelisti din toate sferele sociale , uniti-va!!
      • +31 (35 voturi)    
        Se aleg apele (Marţi, 24 iulie 2012, 11:00)

        melcul_naravas [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

        E o vorba din batrani :" Omul ajunge ce poate si ramane ce este". Or fi ajuns ei " intelectuali" dar n-au caracter.
    • +7 (7 voturi)    
      Origami - spera la un ciolan si mai baban (Marţi, 24 iulie 2012, 19:43)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui TK9

      Astia sunt, de-a dreptul, niste pliati famelici.

      ( Stoenescu si Brancoveanu de la Filosofie, haha, ii stie toata scoala!).
    • +9 (9 voturi)    
      :) (Marţi, 24 iulie 2012, 20:27)

      comentez [utilizator] i-a raspuns lui TK9

      Oau, ce de doctori, oare sunt la fel de doctori ca si Ponta?
      • -5 (5 voturi)    
        Rectificare (Miercuri, 25 iulie 2012, 10:23)

        fanca [utilizator] i-a raspuns lui comentez

        Nu m-am putut abtine sa nu raspund la jignirile aduse unor oameni care fac parte din aceasta lista de 100 de intelectuali. Eu personal i-am avut profesori pe cativa dintre cei aflati de pe aceasta lista (prof. Oana Murarus, prof. Carmen Musat, prof. Antoaneta Tanasescu, prof. Bogdan Lefter, Mihai Dinu). Sunt oameni carora le datorez foarte mult din ceea ce sunt profesional si chiar uman. Nu aveti dreptul sa puneti la indoiala profesionalismul si moralitatea unor oameni care isi fac cu varf si indesat datoria. Cu altii din aceasta lista am lucrat sau colaborez si in prezent si nu permit unor oameni care nu ii cunosc si nu stiu despre cine este vorba sa ii denigreze sau sa ii subestimeze. Chiar in halul acesta ne-a adus dl. Basescu incat sa nu vedem obiectiv calitatile unor oameni, indiferent de preferintele lor politice?! Sunt sigura ca multi din aceasta lista nu sunt pro-Ponta sau pro-USL, ci anti-Basescu si anti-PDL!
        • +3 (3 voturi)    
          Statutul de intelectual a fost compromis (Joi, 12 decembrie 2013, 1:36)

          ZexeTux [anonim] i-a raspuns lui fanca

          Exista vreunul din aceasta lista care a contestat public sau a pus macar la indoiala plagiatul premierului? Daca nu, atunci nu sunt intelectuali. A fost o lovitura de stat, atunci cand au schimbat si Avocatul Poporului, iar acum vedem continuarea ei in forma parlamentara. Ca sa spui occidentului ca este atat de idiot incat nu reuseste sa deosebeasca albul de negru, binele de rau si hotia de cinste, ei bine, asta este o aroganta pe care numai socialismul stiintifico-fantastic ar mai fi putut sa o enunte.
  • +52 (58 voturi)    
    s-au desteptat (Marţi, 24 iulie 2012, 3:50)

    niciun [utilizator]

    au ales persoane care n-au simbrie de la varan
    • +23 (27 voturi)    
      au ales (Marţi, 24 iulie 2012, 4:31)

      codrut_teo [utilizator] i-a raspuns lui niciun

      Au ales FRUSTRATI.
      • +9 (11 voturi)    
        Analiza listei? (Marţi, 24 iulie 2012, 20:18)

        Petran [utilizator] i-a raspuns lui codrut_teo

        Astarastoaie are grave probleme la Iasi, contracte cu cantec, conflicte multiple de interese; Stelian Tanase - omul lui Vantu de la Realitatea; echipa de la Filosofie Unibuc - se sustin unii pe alti acolo, sub umbrela Prof. Iliescua; Prof. Parvulescu - SNSPA , omul PNL (sotia angajata la cancelaria lui Tariceanu, sponsorizari de la guv PNL etc.); echipa de la Litere Unibuc ca si cei de la Observatorul Cultural - la fel, din grupul sprijinit de PNL si care sprijina PNL: Zoe Petre - ce mai vorbim, din moment ce echipa lui Constantinescu e zilnic la Antene; Marius Oprea, va fi continuu suparat ca a fost inlocuit cu Tismaneanu, dar cine oare a introdus Institutul de studiu al Crimelor Comunismului sub tutela guvernamentala sub aceeasi guvernare Tariceanu si a scos-o din statutul de fundatie? Si asa mai departe. Inainte de a semna scrisori ar trebui fiecare sa se uite cu cine se asociaza pe aceasta lista sau mai bine zis, cu ai cui bani, cu ale cui compromisuri sau frustrari. E trist si un mare pacat sa incerci sa legitimezi un guvern al carui discurs e bazat pe violenta verbala, amenintari la libertaea de expresie sau minciuna. Oare guvernul Ponta-Antonescu ii reprezinta pe toti de pe lista?
    • +35 (41 voturi)    
      intelectualii rusinii..... (Marţi, 24 iulie 2012, 9:19)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui niciun

      ....care prin aceasta actiune gireaza plagiatorii si mincinosii, ne arata adevaratele uscaturi ale padurii.
      Acest tip de intelectuali a adus osanale si regimului comunist si pentru ca sufera de o malformatie congenitala numita "buze tuguiate", sunt gata sa pupe orce gaoaza indiferent cat de puturoasa este, in schimbul unei recunoasteri cat de mici si eventual o tinichea lucitoare.
      V-ati facut de ras inca odata punand umarul la caruta imposturii, inculturii si minciunii, intelectuali parati ce sunteti.
      • +16 (18 voturi)    
        intelectualii ROSII (Marţi, 24 iulie 2012, 12:57)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        parca suna mai realist.
      • +5 (5 voturi)    
        intelectuali (Marţi, 24 iulie 2012, 16:49)

        vlahu [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        nici nu am auzit de un singur nume din lista asta! probabil pe astia i-a citat dottore la copy-pase!
    • +23 (25 voturi)    
      da (Marţi, 24 iulie 2012, 10:23)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui niciun

      n-au simbrie, doar mici cadouri, sau, de ce nu, sunt chiar comunisti convinsi, ca mai sunt si fosile din astea.
    • +16 (18 voturi)    
      ba ,70% (Marţi, 24 iulie 2012, 11:46)

      flitmania [utilizator] i-a raspuns lui niciun

      au simbrie de la varan.Restul fac acest lucru pentru ca este de bon ton,iar altii sunt potentiali puscariabili(Astarastoaie et comp.)
    • +3 (5 voturi)    
      ... in care explica ca ... (Marţi, 24 iulie 2012, 13:39)

      lmc [utilizator] i-a raspuns lui niciun

      k k
  • +24 (26 voturi)    
    genul de intelectuali care n-au vazut plagiatul (Marţi, 24 iulie 2012, 4:09)

    schmoukiz [utilizator]

    Pe lista asta de intelectuali oportunisti s-ar putea afla si Ecaterina Andronescu, Paul Dobrescu sau Gheorghita Mateut, care au apreciat ca in 2003 puteai sa furi o treime dintr-o lucrare, ca "erau alte norme". Strungarul ala care a fost ministru la Invatamant, Liviu Pop, nu semneaza si el?
  • +29 (31 voturi)    
    Domnilor intelctuali, (Marţi, 24 iulie 2012, 4:13)

    alleex2000 [utilizator]

    Era mult mai frumos sa incepti scrisoarea spunand ca sunteti un grup de cetateni- universiari, savanti, etc. Va situa mai aproape de oameni. Prezentadu-va ca un grup de intelectuali, marea majoritate adaugand si titlul de doctor la semnatura, va situati mai aproape de Dr. Ponta! Acum pot sa va intreb, va multumeste aceasta asociere? Va caracterizeaza?
  • +27 (29 voturi)    
    prostitutie sufleteasca (Marţi, 24 iulie 2012, 4:18)

    MarianM2009 [utilizator]

    Ma intreb de ce nu este interzisa de lege si prostitutia sufletului? Oamenii astia, intelectuali de prestigiu dealtfel, traiesc in alta Romanie decat cea in care Voiculescu & Co fac legea? Pentru ei cursul de schimb leu/ euro nu a devenit ingrijorator, jocul duplicitar a zeci de parlamentari care au instrumentat o lovitura de stat nu este periculos si plagiatul in forma ordinara nu ar trebui sanctionat? Raspunsul e complex: unii fie nu au semnat aceasta scrisoare si nici nu au cunostinta de ea, altii sunt chiar din gasca de la putere sau in solda ei, iar altii si-au pierdut discernamantul necesar a deosebi un mare rau ( Base) de altul si mai mare si muuuult mai periculos ( dictatura latrinelor Voiculesciene coroborata cu avaritia clasei politice si slabiciunea poporului ).
    Doamne, orcroteste-i pe romani!
    • -3 (5 voturi)    
      raspuns pt MarianM2009 (Miercuri, 25 iulie 2012, 1:19)

      liviur [utilizator] i-a raspuns lui MarianM2009

      Eu pot intelege sentimentul frustrarii , e ca un incendiu devastator in fata ingratitudinii concetatenilor care par orbi in fata a ceea ce pt tine este evidenta evidentelor. Dar daca accepti dialogul si nu mai dai sentinte definitive, vei costata ca ,(uite ca aici ai dreptate), "raspunsul e complex". Lovitura de stat e ceva diferit de jocul voturilor parlamentare, nu am sa iti tin lectii , dar te rog sa citesti ce insemna chestia asta. Nu confunda metaforele jurnalistice cu realitatea juridica, fa-mi acest favor. Cursul de schimb al monedei nationale e hotarat de piata nu de plagiatorul Ponta , dar daca urmam logica ta, nu l-am fi schimbat nici pe Ceausescu, ca sa mentinem pretul carnii la 19 lei kg! In privinta "legilor " facute de Voiculescu, vei remarca sper ca acest personaj nu e votat de nimeni, insa a pus la dispozitia fostei opozitii postul tv de care orice opozitie are nevoie, ceea ce e al dracului de democratic. Acum ca puterea s-a schimbat, ma voi uita cu interes la B1, de acolo voi afla informatii despre guvern de care am nevoie pt o apreciere corecta. As fi aflat ceva despre Madame Ritzi de la B1 acum doi ani? Ai uitat campania EBA? De unde crezi ca stiu asta, de la TVR1 cumva? Aceasta scrisoare respecta dreptul la opinie si este cat se poate de respectabila. Nu pare sa justifice plagiatul si nici nu e mai buna sau mai proasta decat mesajul unor membri PDL catre Europa.
      Ceea ce insa trebuie spus ca limbajul tau este descalificant pentru o trestie ganditoare : folosesti clisee proletare neutilizate din anii "50, si poti fi oricand un personaj al lui Orwell- doar incerci sa ma impiedici sa gandesc liber, chiar daca prost. Afla ca eu, cu orice pret, chair daca ma prostituez sufleteste , nu vreau sa fiu interzis de lege. Traieste dta in tara lui Basescu ! Pe mine personajul lui si frustrarile tale nu ma reprezinta.
      • +5 (5 voturi)    
        ai dreptate... ca la Radio Erevan (Miercuri, 25 iulie 2012, 9:02)

        MarianM2009 [utilizator] i-a raspuns lui liviur

        Multumesc pentru raspuns si pentru faptul ca aparent ai citit ceea ce am scris. Aceasta arata ca aparent te intereseaza ce se petrece cu tara asta. Felicitari!
        Ma intreb daca citesti si ce scrii pentru ca postarea ta arata ca si cum ai scrie dupa dictare.
        Cel care iti dicteaza, cu o maestrie de postac, a omis sa iti spuna ca nu am insinuat ca plagiatul lui Ponta a dus la cresterea cursului de schimb ci actiunile marsave ale gastii pe care Ponta o pastoreste si piata e sensibila la lovituri de stat, chiar parlamentare fiind..
        In ceea ce priveste pretul carnii pe vremea lui Ceusescu, copile, pe vremea lui Ceusescu NU ERA CARNE, de fapt nu mai erau de niciunele si am iesit in strada si de foame dar si pentru ca nu mai vroiam sa ne prostituam sufleteste. Probabil te referi la pretul crevetilor din rafturile de Alimentara. Ha,ha, ha!
        Aparent, o parte din ceea ce spui are logica, amestecand in mod perfid adevaruri cu aberatii, doar pentru a-ti justifica un punct de vedere limitat. Fiinalul tau apoteotic in care accepti prostitutia sufletului in numele legalitatii vazuta de ochelari de cal, confirma atat opacitate sufletului cat si perfidia mintii. Dumnezeu sa te ajute!
  • +26 (30 voturi)    
    un demers rusinos (Marţi, 24 iulie 2012, 4:56)

    redmc [utilizator]

    Ce trist si ce penibil ca oameni cat de cat respectabil sa se preteze la astfel de pocarii. Dupa ce spun ca nu e o scrisoare partizana autorii scrisorii aduc argumente precum cele din ante-penultimul paragraf. E atat de evident ca de fapt nu le place de Basescu. O insiruire de minciuni si de acuze strict economice si politice. Nu au putut sa formuleze nici o acuza veridica de incalcare a constitutiei. "CC a recunoscut ca presedintele s-a substituit primului ministru" FALS! CC a zis: "Faptul că Preşedintele României, prin comportamentul său politic, şi-a asumat public iniţiativa luării unor măsuri economico-sociale, înainte ca acestea să fie adoptate de către Guvern, prin asumarea răspunderii, POATE FI RETINUT CA O INCERCARE de a diminua rolul şi atribuţiile primului ministru". Asta a fost felul vag si penibil a CC de a se spala pe maini. Presedintele nu si-a asumat initiativa luarii acelor masuri nepopulare. El doar le-a anuntat fara a fi deloc in contradictie sau a-l submina pe primul minstru de atunci, dl. Emil Boc. Sefii serviciilor secrete au fost numiti absolut legal si validati de parlament. Prea multe falsuri domnilor intelectuali!
  • +17 (19 voturi)    
    "Mai multi intelectuali" (Marţi, 24 iulie 2012, 5:01)

    Skalid [utilizator]

    Am citit: "Mai multi struti au gasit un petec de nisip in care sa isi bage capul si sa faca pe niznaiul".
  • +18 (20 voturi)    
    Orbire? (Marţi, 24 iulie 2012, 6:06)

    tapitapi [utilizator]

    Imi este imposibil sa cred ca oameni ca Liviu Antonesei, Marius Oprea, Marius Ghillezan, Michael Shafir , Zoe Petre si toti ceilalti nu vad . Sper ca au doctoratele in regula.
    • +14 (16 voturi)    
      zoe petre (Marţi, 24 iulie 2012, 11:55)

      alip [utilizator] i-a raspuns lui tapitapi

      Zoe Petre spunea, intrebata ce parere are despre Crin Antonescu, ca i-a fost student si prin urmare are o parere buna despre el, asa ca sa nu ne mai miram de pozitia ei. Provine din o prea buna parere despre sine.
  • +22 (24 voturi)    
    !!! (Marţi, 24 iulie 2012, 6:21)

    CMD [utilizator]

    Astarastoae,nu cumva are ceva probleme cu justitia?
    Nea tonta ,alti telectuali nu mai ai?Sint si cei care nu au vazut plagiatul?
  • +24 (28 voturi)    
    intelectuali pe naiba (Marţi, 24 iulie 2012, 6:39)

    ddoina [utilizator]

    Cum se face ca acesti intelectuali -academicieni ,
    doctori si profesori- nu au luat atitudine cu privire la plagiatul lui Ponta. Cum se face ca acesti intelectuali nu au scris o scrisoare CE cum ca Romania nu poate avea un PM plagiator si un presedinte repetent?
    Sa va fie rusine Intelectuali fara coloana vertebrala.
  • +16 (20 voturi)    
    or sa va judece colegii mei, academicienii!! (Marţi, 24 iulie 2012, 7:00)

    Wanga [utilizator]

    ba, da multi emeritus , catavenci si alte specii!
    hai baieti dati navala ca se termina fondurile, sponsorizarile si bugetele pentru la anu!
    vai dragilor dar listele cu doctoranzi si posturi babane cu lefuri babane platite din banii putifelnicilor sunt complete! mai reveniti va rugam frumos prin octombrie!!
    oricum pupici, mai draga ca n-a fost lovitura si nici incalcarea normelor satului de drept! da-i in ma-sa de europeni!
    dr. academician petru groza
    savant de renume internationale elena ceausescu
  • +15 (17 voturi)    
    Oare cu cine . . . (Marţi, 24 iulie 2012, 7:29)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . cred astia ca stau de vorba? Cand le citesti titlurile academice stai si te intrebi: Unde mai incape si prostia?
  • +16 (18 voturi)    
    Eh. (Marţi, 24 iulie 2012, 7:32)

    iMC [utilizator]

    Nu ziceti de rau, au fost intelectuali care aplaudau si in 1946 venirea salvatoare a rusilor.
    Dar ma mir ca cel mai important intelectual din lista lui Ponta lipseste. Cel care l-a indrumat pe calea intelectului, conducatorul de doctorat, dl. Alexandru Nastase, sau cum ii spunea, ca nu l-am mai vazut de o vreme.
    • +1 (1 vot)    
      pai de acela... (Miercuri, 25 iulie 2012, 11:03)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui iMC

      s-a lepadat ponta ca de riie...
  • +15 (17 voturi)    
    plagiat (Marţi, 24 iulie 2012, 7:33)

    elwis [utilizator]

    Ar fi interesant sa vedem citi din astia au plagiate !
  • +18 (20 voturi)    
    nu amintesc de actiuniile guvernului... (Marţi, 24 iulie 2012, 7:36)

    rapid [utilizator]

    De Parvulescu m-am convins cand, de cateva saptamanii, astept un raspuns de la asociatia "Pro Democratia" referitor la modul barbar in care legile au fost incalcate de actualii guvernanti. Nu au argumentat cu nimic de ce nu ar fi lovitura de stat. Nu au explicat de ce guvernul si parlamentul au incalcat numeroase articole din constitutie, legi si regulamente de functionare pt a decapita intitutiile statului. Nu au explicat cum un prim ministru, pt a-si apara imaginea si scaunul, a desfintat orice comisie ce ii putea fi impotriva, a schimbat legi si a improscat cu noroi in oameni de mare valoare. Nu ii cunosc pe majoritatea semnatarilor insa Parvulescu si penalul Astarastoae cu siguranta nu mai reprezinta interesul national.
  • +12 (14 voturi)    
    pavajul de pe drumul catre iad (Marţi, 24 iulie 2012, 7:43)

    Peter193710 [utilizator]

    Cred ca multi au semnat numai fiindca au fost rugati s-o faca. Nu isi dau seama cat rau fac sprijinind Uniunea Sadicilo Lasi. Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac!
  • +12 (14 voturi)    
    nimic... (Marţi, 24 iulie 2012, 7:46)

    viorellucaci [utilizator]

    totusi despre restrangerea prerogativelor Curtii Constitutionale? despre declararea drept "politruc" a lui Barosso??? despre schimbarea nestatutara a presedintilor Cmerei deputatilor si Senatului??
    tovarasi, usor cu pianul ...
  • +14 (16 voturi)    
    profesori facuti la apelul de seara al bocancilor (Marţi, 24 iulie 2012, 7:48)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    profesori facuti la apelul de seara al bocancilor
  • +14 (16 voturi)    
    Altera pars se exprimă public permanent (Marţi, 24 iulie 2012, 7:49)

    SmarandaN [utilizator]

    Tot ce spuneți domniile voastre aici se aude întruna în mediile românești. Iar reprezentanții domniilor voastre, Victor Ponta, Titus Corlățean și Andrei Marga, s-au făcut auziți la Bruxelles, nu o dată, și nemijlocit. Dacă ați simțit nevoia să lansați și această scrisoare deschisă (remarcați că n-o cataloghez, nici măcar eufemistic), înseamnă că ori Excelențele Lor nu vă acordă credit, ori domniile voastre nu sunteți buni comunicatori. A treia variantă, că nici domniile voastre nu vă acordați credit, drept care nu convingeți pe nimeni, nefiind nici ea exclusă.
  • +14 (18 voturi)    
    Tot respectul (Marţi, 24 iulie 2012, 7:51)

    Saint Peter [utilizator]

    Tot respectul pentru inca o enumerare foarte pertinenta a derapajelor presedintelui Basescu. Din pacate reactia Europei a fost la matrapazlacurile USL. Degeaba enumeri 1000 de porcarii facute de Basescu in incercarea de a legitima 1000 de porcarii facute de USL. In plus timespan-ul indica spre o lovitura de stat, puci, whatever. Nu vad nici o justificare pertinenta pentru actiunile pregatitoare ale suspendarii din moment ce ele au pus Europa pe jar. Mie-mi suna la "call to action" din partea factiunii intelectuale fidele d-nei Andronescu. Daca e asa, e foarte bine, dar hai s-o lasam mai moale cu neafilierea politica.
  • +5 (11 voturi)    
    sunt oameni onorabili (Marţi, 24 iulie 2012, 7:58)

    VI10 [utilizator]

    Dar scara analizei lor este prea mică.
  • +12 (14 voturi)    
    membri PSD - PNL - PC ? (Marţi, 24 iulie 2012, 8:18)

    ealexs [utilizator]

    Era frumos daca includeau in declaratii ca nu sunt membrii PSD - PNL - PC ei sau sotul/sotia si nici nu au legaturi cu memebrii influenti ai partidului.

    Sa vedem atunci ... cred ca nici antetul nu mai ramane de acolo
  • +14 (18 voturi)    
    demers (Marţi, 24 iulie 2012, 8:35)

    alip [utilizator]

    care nu le face cinste. Cum ar veni noi suntem intelectuali, stim mai bine decat europenii. Celor care sunt scriitori o sa le evit cartile pe viitor pentru ca se tarasc in asa mizerie.
  • +16 (20 voturi)    
    Des-ca-li-fi-cant ! (Marţi, 24 iulie 2012, 8:43)

    Alex2009 [utilizator]

    E un text compus in laboratoarele USL din care reiese ca negrul e alb iar noaptea e zi. Incredibil.
    Asa ceva nu poate fi asumat de niciun om onest care vede realitatea acestor zile ! Sa calci in picioare adevarul si sa-i cautionezi pe autorii loviturii de stat, e realmente de domeniul horror. Oamenii astia au colaborationismul in sange...

    In Coreea de Nord mai vezi asa orbire si lipsa de caracter.
    De fapt, cladirea parlamentului este in stil nord-coreean ...


    .
  • +16 (20 voturi)    
    Intelectualii respectivi chiar au citit textul? (Marţi, 24 iulie 2012, 8:44)

    somesanu [utilizator]

    Pentru ca daca l-ar fi citit nu se poate sa nu fi realizat ca asa o scrisoare te descalifica intelectual daca intentionezi sa o trimiti unui prim-ministru. Are un ton de mahala transpus in cuvinte "culte".
    As mai avea o nedumerire: toti semnatarii aceia chiar apreciaza realizarile prim-ministrului actual? Ar putea semna o petitie de sustinere a deciziei Consiliului National de Etica? Cineva ar trebui sa-i sugereze lui Stelian Tanase acest demers.
  • +15 (19 voturi)    
    asa , si ? (Marţi, 24 iulie 2012, 8:48)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    sa fiti sanatosi!

    Nu uitati sa va inscrieti la verificarea doctoratelor!
  • +16 (18 voturi)    
    asta pentru cine se intreba (Marţi, 24 iulie 2012, 8:49)

    catelu [utilizator]

    Pentru cine se intreba unde au gasit niste "profesori" care sa declare ca plagiatul lui Ponta nu e plagiat. Ia uite ce rezervor de resurse umane are partidul!

    Dar sa te auto-declari "savant, intelectual" e savuros :-)
  • +14 (16 voturi)    
    tipic comunist (Marţi, 24 iulie 2012, 8:57)

    easy [utilizator]

    ca de obicei si exact ca si in 1947 orice manifestatie are si o contra-manifestatie in care oamenii muncii combat si infiereaza pe cei care au ridicat capul, burghezo-mosierimea si exploatatorii poporului.

    nimic nou, doar sa nu uitam ca am mai trecut prin asa ceva doar ca acum sovieticii sunt ceva mai discreti si nu au mai adus traditionalele tancuri, ci doctori in te miri ce, copy / pasteri si alte facaturi

    s-auzim si de bine
    • +5 (5 voturi)    
      Scrisori şi Telegrame de supţinere a Tov-ilor (Marţi, 24 iulie 2012, 18:09)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui easy

      Scrisori şi Telegrame de supţinere a Tov-ilor
  • +11 (13 voturi)    
    Intrebari (Marţi, 24 iulie 2012, 9:00)

    Sani [utilizator]

    1. Sigur n-au semnat de fapt o recenzie si s-au pomenit inclusi in povestea asta? (Vezi cimisia de etica a guvernului).

    2. Pentru cei care vor sa cada Basescu la referendum, sigur stiu cine vine in loc?
    Mi se pare ca este la pachet:
    Pleaca Basescu vine Antonescu si Ponta. sau ma insel si mai este o varianta?
    O fi Varanul fara intermediari?
  • +16 (18 voturi)    
    şi eu,care (Marţi, 24 iulie 2012, 9:02)

    roooster [utilizator]

    credeam că vor să informeze EU ca ponta a fost dovedit plagiator şi că antonescu încalcă flagrant constituţia!? lipseşte moşsierul dinescu,'telectualul vanghelie,oana mizil,serghei mizil,medelin voicu-hartistu',etc,etc,etc(vorba lu' ceaşcă)!
  • +11 (15 voturi)    
    Foarte frumos (Marţi, 24 iulie 2012, 9:02)

    Robo [utilizator]

    Foarte frumos si bine scris.
    Desi nu explica de ce nu a fost op lovitura de stat ci doar motivele pentru care trebuia Basescu dat jos.

    Ori diferenta intre Romania si Ruanda ar trebui sa fie ca inlocuirea unui sef de stat sa se faca respectand legea si toate procedurile democratice, nu cu o lovitura de forta la limita legalitatii si chiar in afara acesteia.

    Daca nu a fost lovitura de stat ci doar un proces democratic de ce refuza USL sa permita in continuare CCR sa se pronunte pe demiterea presedintelui Senatului si Camerei Deputatilor ?

    In conditiile in care chiar eiu au introdus prevederea in lege atunci cand le convenea ...
  • +16 (18 voturi)    
    justificare a loviturii de stat penibila (Marţi, 24 iulie 2012, 9:10)

    Constantin3 [utilizator]

    Poate oamenii care au semnat petitia sunt de buna credinta, desi am serioase indoieli tinand seama ca initiativa este a ,,independetilor,, Stelian Tanase si Cristian Parvulescu.
    De fapt petitia daca judecam continutul nu neaga lovitura de stat ci cauta numai niste explicatii, subtiri totusi, de ce a fost data!
    Cei care au compus acesta petitie nu au inteles ca cei din UE, care au intervenit extrem de dur pentru sanctionarea abuzurilor de care se fac vinovati cei din USL.
    Eu o sa amintesc cateva:
    -limitarea atributiilor curtii constitutionale (ordonanta de urgenta a guvernului),
    -trecerea monitorului oficial la guvern(ordonanta de urgenta a guvernului),
    -schimbarea neconstitutionala a presedintilor celor doua camere,
    -fortarea suspendarii presedintrelui ales, la limita legii, cel putin, fara respectarea celor mai mici cutume,
    -modificarea legii referendumului prin ordonanta de urgenta a guvernului.
    D-lor semnatari aceste aspecte sunt reprosate de reprezentantii UE si ar trebui sa stiti ca se pot defini actiunile USL-ului in aceste conditii ca lovitura de stat.
    -
  • +18 (20 voturi)    
    Din Germania (Marţi, 24 iulie 2012, 9:12)

    Valentin Nemes [utilizator]

    Este trist, daca este adevarat, sa vezi pina unde duce manipularea. A nu intelege ca orice informatie este luata in seama in Europa doar dupa o verificare temeinica, din surse diferite, este ori naivitate, sa nu folosesc un cuvint mai dur ori rea credinta. Cancelarul Germaniei nu poate fi pacalit usor. Amintesc pe aceasta cale ca doamna Merkel provine din fostul DDR. Aplicarea punctului 8 din Proclamatia de la Timisoara ar fi salvat Romania de la aceste derapaje urite.
  • +17 (19 voturi)    
    mama mia (Marţi, 24 iulie 2012, 9:13)

    excalibur [utilizator]

    doctori cit frunza si iarba... cred ca daca va purica lucrarile de doctorat nu mai ramaneti nici jumatate cu titlul. Sau in Romania lui Ponta nu se poate asa ceva?
    In orice caz, cinste voua ca nu mai puteti dormi de grija tarii, dar stati linistiti nu mai dureaza mult si se asterne linistea mult visata. Cum va zice Base? Iubitori de puscariabili? A nimerit-o si acum Chiorul, n`est pas???
  • +12 (14 voturi)    
    dificila misiune (Marţi, 24 iulie 2012, 9:15)

    calfa [utilizator]

    Dificila intreprindere. Il rog pe initiator sa manifeste acelasi entuziasm in misiunea de a o convinge pe dna Min Educatiei sa revina in Europa cu singura decizie logica dupa cele intamplate in dosarul plagiatului. Nu neglijati, va rog, puterea de persuasiune a Dl Astarastoie.
  • +8 (10 voturi)    
    What ?? (Marţi, 24 iulie 2012, 9:18)

    Zummm [utilizator]

    Astia pe ce stat de plata mai sunt ?
  • +14 (16 voturi)    
    intelectualii (Marţi, 24 iulie 2012, 9:21)

    sareta [utilizator]

    Clara treaba ! Ca si in 1946 s-au "gasit " un numar de telectuali care sa sprijine COMUNISMUL.Acum sunt sprijiniti copii si nepotii COMUNISTILOR.Mai mult ca sigur doctoratele acestora sunt plagiate (pot fi date ca model).Sunt savanti si cercetatori ca si cei care au stabilit ca bietul PONTA n-a plagiat!
  • +17 (19 voturi)    
    Pontisti sau Basistii - Atanasiu e in PNL (Marţi, 24 iulie 2012, 9:22)

    MirceaIo [utilizator]

    Aseara in parc am vazut un om care parea asa mai fara ocupatie cum incerca sa convinga cativa cetateni care pareau mai onorabili, dupa parerea mea, cat de bine va fi daca Basescu va fi demis. Pot sa spun ca am mai auzit opinii categorice in aceasta privinta de la in grup de oameni care mancau seminte si aruncau cojile pe jos. Si acestia isi doreau sa plece Basescu. In tot cazu toata lumea in aceasta perioada dezbate problema demiterii. Oamnenii care pareau mai normali evitau sa discute despre aceste evenimente. Dar trasi de limba isi aratau totusi dezamagirea fata de modul dictatorial in care s-a realizat suspendarea presedintelui. Se intrebau daca pleaca Basescu cine ii va lua locul (Dan Diaconescu?) exclus......si pareau ffff sceptici si neincrezatori in "noua putere" Ponta- Antonescu. Am tot auzit la televizor spunand cat de civilizati si cinstiti sunt "pontistii" si cat de nemernici si neciopliti sunt "basistii"!? Am fost surprins sa vad ca realitatea a fost muuuult modificata. Oare Ecaterina Andronescu stie acest lucru???? sau a ramas ca pe cremea lui Nastase cand ordinele se executau orbeste. Se minte fara nerusinare in Romania si se fura orice.
  • +17 (19 voturi)    
    Ar fi trebuit sa inceapa asa: (Marţi, 24 iulie 2012, 9:24)

    dami365 [utilizator]

    Excelentele Voastre,
    Suntem un grup de lingai romani platiti de organizatorii loviturii de stat - savanti, universitari, cercetatori...bla,bla ,bla... Adica astia trimit o scrisoare celor care vad precum noi ce se intampla.Oare grupul asta crede ca destinatarii scrisorii sunt telespectatori fideli ai antenelor?Pai daca ceea ce se intampla acum in Romania este ceva normal vai de capul nostru!!! Mai postati si altii ca eu ma duc sa dau la rate!
  • +15 (17 voturi)    
    Nonpartizanat??? (Marţi, 24 iulie 2012, 9:25)

    OanaGN [utilizator]

    "Exprimam aici un punct de vedere non-partizan. Singurul nostru scop este acela de a apara principiile democratice si statul de drept, asa cum am facut-o mereu incepand decembrie 1989."

    In situatia in care printre parlamentarii care au votat suspendarea se afla persoane cu incompatibilitati si sub cercetare penala, cum puteti vorbi despre apararea principiilor democratice si a statului de drept?

    Chiar credeti ca in cancelariile europene expresia "lovitura de stat" este tabu? Cum numiti schimbarea/suspendarea primilor oameni din stat in trei zile? Proces democratic?

    Imi pare rau pentru dvs., cei care au semnat scrisoarea. Fie refuzati sa vedeti anumite aspecte, fie sunteti manipulati discret si fara stirea dvs.....
  • +12 (14 voturi)    
    Scopul nu scuza mijloacele (Marţi, 24 iulie 2012, 9:34)

    CiprianIoanB. [anonim]

    Totusi nicio referire la Ponta si Antonescu. Ponta poate sa incalce Hotarari ale Curtii consitutionale, sa modifice legi organice prin OUG si sa publice acte in MO in ce ordine ii convine. Nicio vorba de parlamentarii traseisti de la PDS la UNPR in coalitia lui Base si apoi inapoi la USL. Pe europeni nu-i supara bascularea lui Basescu ci modalitatea de executie. Pana la urma democratie inseamna mijloace nu un scop. Nu poti folosii trucuri murdare, smecherii si incalcari ale cutumelor si procedurilor si sa o faci in numele democratie. Destul de jenanta intoarcea la Popor ca Scuza. Uita d-nii istorici din lista de mai sus, ca Dictaturile in Romania au inceput cu un plebiscit.
  • +14 (16 voturi)    
    foarte tare! (Marţi, 24 iulie 2012, 9:35)

    renegatul [utilizator]

    Si marmota impacheta ciocolata ...

    Hai sictir, stimabililor 'telectuali!
  • +13 (15 voturi)    
    Intelectuali zic că sunt dumnealor! (Marţi, 24 iulie 2012, 9:44)

    Optimista [utilizator]

    Dacă spun ei, asta nu înseamnă c-o acceptăm şi noi. Mea culpa! Cu foarte puţine excepţii, eu despre ăştia n-am auzit. Atenţie, de atâta grabă ce vor fi avut au uitat să-i "cheme" pe lista asta a ruşinii şi pe coana Zoica Petre şi "ilustrul" ei fiu, analistul Dănuţ. Probabil că ăştia erau împreună sau separat pe la televiziunile varanului şi mămica nu serveşte nimic decât la pachet cu fi-so. Şi au mai uitat "telectualii" ăştia să zică ceva şi lectat de dottore plagiatore, nuuuu, nu că ar fi plagiat ci dimpotrivă să le reamintească europenilor ce frumos l-au spălat şi nl-au parfumat ăilalţi "telectuali", colegii lor "academicienii", vorba Leanii, din comisia aia de cacao a Abramburicăi.

    Ei bine tovărăşeilor, că domni... mai uşurel cu vorbele că faptele "vorbeşte" la voi, mi-e jenă că suntem conaţionali, oricum eu n-am să mai spun la nimeni şi rămâne aşa cum vă spun: cartea puţină sau cartea multă dar tocită şi nu gândită, tâmpesc deopotrivă.
  • +13 (15 voturi)    
    Astia nu sunt naivi, (Marţi, 24 iulie 2012, 9:47)

    releu [utilizator]

    astia sunt perversi.
    Daca isi inchuipuie ei ca UE pune botul imediat la ce ii zice unul si altul, de parca nu ar fi prin RO si reprezentanti UE, ambasadori ai ntarilor UE, precum si srvicii secrete din tari UE.
  • +14 (16 voturi)    
    e bine ca au iesit la vedere (Marţi, 24 iulie 2012, 9:52)

    visio [utilizator]

    stim de unde sa ii luam; legal, ce s-a intamplat nu a fost o lovitura de Stat; legal, traseistii politici trebuiess pedepsiti pentru furt intelectual; se indoieste cineva ca tipa aia Placinta, cu fiul infractor, a trecut lapnl de frica colegilor pdl? a trecut pentru ca usl ii garanta eliberarea fiului infractor; daca stia cum sa puna problema, daca stia sa negocieze, isi angaja odrasla intr-un program de reabilitare gen munca in folosul comunitatii, intra inr-un program de supraveghere pe o perioada determinata de timp si se convingea toata lumea ca pustiul a avut o iesire adolescentina; dar nu, e mai simplu ca maic-sa sa isi vanda votul celor dela usl si sa faca presiuni asupra justitiei; ceva aproximativ s-a intamplat si cu noul primar dela Ploiesti: cine a mai auzit de pensii municipale? cat trebuie sa fii de prost sa crezi asa ceva? justitia in cazul lui iulian badescu nu a demarat nicio actiune, ceea ce inseamna ca presiunile asupra justitiei au inceput.
    si vin "intelectualii" astia care sunt atat deprosti incat nu fac diferenta intre un plagiat si o lucrare usor prelucrata sii ii fac prosti pe aia dela UE; vorba aceea "prostul pana nu e fudul nu e prost destul"....
    asa cum ziceam, e bine ca stim cu cine vorbim....
  • +12 (14 voturi)    
    sictir ! (Marţi, 24 iulie 2012, 9:58)

    mariusxmarius [utilizator]

    dupa 8 ani da-ti tri exemple de interviuri fara nici o dovada si vreti sa fiti crezuti ? astat e tot ce ati gasit ?
    pai, la acest capitol, sunt saptamani in care USL-ul "a dat clasa, la oricine", cu numarul si gravitatea schimbarilor ! pentru asta de ce nu sunteti revoltati ?

    iar la sfarsit o dati din condei cu oamenii obisnuiti (bugetari vreti sa spuneti)care sunt revoltati bla bla...
    eu daca am alta parere de ce nu sunt om obisnuit ?

    "profesori, de militari, de cadre medicale, de judecatori si funcionari publici, decimand astfel clasa mijlocie in formare"

    noi cei care platim, de ce nu suntem clasa de mijloc ?
    de ce nu se intreaba nimeni ce vrem ?

    Tariceanu a triplat numarul de angajati la stat iar cand a venit criza si FMI-ul cheltuielile trebuiau reduse iar aceasta se putea face doar prin reducerea de persolal(nu a fost posibila din cauza contractelor de munca) sau prin taieri de salarii ! presedintele a nuntat masura decisa cu FMI
    Domnilor nu ati inteles prea multe si bateti campii cu gratie !

    p.s. plagiatul(furtul) primului ministru nu va deranjeaza ?
  • +7 (7 voturi)    
    Multi... (Marţi, 24 iulie 2012, 10:10)

    finutza [utilizator]

    ... da' destepti!
  • +12 (14 voturi)    
    foarte frumos (Marţi, 24 iulie 2012, 10:18)

    decocalator [utilizator]

    La o citire rapida, respectabilii domni fac o analiza a activitatii Presedintelui.Nu intelegeti ca problema nu este demiterea Presedintelui, ci modul in care se face aceasta?
  • -15 (17 voturi)    
    Situatia s-a clarificat (Marţi, 24 iulie 2012, 10:21)

    cato [utilizator]

    Daca un om ca Liviu Antonesei sustine aceasta scrisoare, apoi e clar ca Traian Basescu nu mai are nicio sansa.

    Cine seama vant culege furtuna... sa tineti minte asta, PDLacilor. V-au facut USLasii.
    Cum ar spune plagiatorul, sistemul lor de furat a functionat mai bine ca al vostru.
    • +5 (7 voturi)    
      Ei, na! (Marţi, 24 iulie 2012, 12:20)

      marius v [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Ai citit vreun text scris de Liviu Antonesei? Vreau să spun, ai reușit să-l citești până la capăt fără să adormi?! Textele domniei sale sunt îngălate și total lipsite de nerv; o supă dietetică de cuvinte.
  • +15 (17 voturi)    
    Lista penibila (Marţi, 24 iulie 2012, 10:23)

    Bogdan_1 [utilizator]

    O adevarata lista a rusinii pentru intelectualitatea Romana. Cautionarea unui plagiator ce incearca sa acapareze mecanismele statului de drept pentru a distorsiona profund ordinea democratica (suprematia legii, egalitatea in fata legii, echilibrul puterilor, controlul puterilor, etc) reprezinta un act unic de slugarnicie si oportunism. Marea majoritate a numelor au un istoric greu al unor astfel de manifestari asa ca nu ne mira, altele sunt suprizele neplacuta ale acestei veri. Revenim la practicile agitatorilor comunisti ce inventau grupuri de personalitati "indignate" de "ponegrirea" tarii de catre "agenturile straine" Penibil. Pentru mine aceste nume de pe lista rusinii sunt, de acum pe vecie, ne-frecventabile cultural, social si politic. In limbajul lor "s-au demascat". Comentariul e scris pentru propria constiinta doarece am convingerea ca fa fi cenzurat in buna traditie a mentorilor acestui demers.
  • +17 (19 voturi)    
    audiatur et altera pars... (Marţi, 24 iulie 2012, 10:25)

    MPatrick [utilizator]

    Dar nu a fost Dl. ponta la Bruxelles? si Dl. Marga? nu s-au intalnit cu persoanele carora le scrieti acum?
    De ce nu propuneti de exemplu o reconciliere, o intalnire televizata intre cei 2 presedinti pe care ii avem in prezent? Sunteti de acord ca pluralismul politic adevarat trebuie sustinut, ca o garantie a libertatii - dreptul la libera opinie? Valul asta de ura si ofense, acest limbaj jignitor nu aduce nimic bun in societate - si cred ca a fost initiat de USL.
  • +14 (16 voturi)    
    D-lor "intelectuali", (Marţi, 24 iulie 2012, 10:26)

    gabigeugenia [utilizator]

    Unii dintre d-voastra, chiar membri de partid ai aliantei de la putere (USL), altii cu interese directe care au fost "atinse" de vechea putere (vad ca semneaza destui profesori de la universitati particulare!), va iluzionati in van ca veti prosti capii Europei prin scrisoarea de mai sus, asa cum incearca acuala putere sa prosteasca pe tot romanul ca actioneaza conform legilor. Va rog sa permiteti unui "simplu roman" sa va transmita cateva observatii si contraargumente la punctele prezentate in scrisoare.
    - daca mergem pe argumentul ca NU este Curtea Constitutionala independenta (pentru ca numirile se fac politic), putem spune ca marea majoritate a institutiilor NU sunt independente deoarece de 22 de ani se fac numiri politice cel putin la nivelurile de conducere a institutiilor de stat din Romania.
    - referendumul pentru suspendarea Presedintelui Nu este organizat "in strictul repect al legii" asa cum spuneti in scrisoare, atata timp cat s-au modificat prin ordonante de urgenta ilegale, chiar legi cu dedicatie pentru referendum (vezi modificarea atributiilor CC, trecerea MO in subordinea Guvernului, schimbarea Avocatului Poporului, modificarea chiar a legii referendumului, s.a.)
    - temerile d-voastra referitore la competentele Presedintelui Basescu se bazeaza pe declaratii si povesti spuse de acesta din anul 2009 incoace, dar nu aveti nimic de spus despre siluirea statului de drept - prin actiunile intreprinse de Guvern - numai de 2 luni incoace!
    - daca mergem pe argumentul d-voastra ca in 2009 Presedintele a refuzat numirea ca Prim Ministru a d-lui Klaus Johannis pentru a fi reales, putem spune ca in 2012, Guvernul prin actiunile sale sustinute de Parlament (Ordonante de Urgenta cu dedicatie, organizarea referendumului de suspendare a Presedintelui Basescu, schimbarea Conducerilor celor 2 camere ale Parlamentului, etc.) pregateste in graba alegerea ca Presedinte al Romaniei a d-lui Crin Antonescu (speram ca romanii NU sunt atat de prosti cum ii credeti).
  • +11 (13 voturi)    
    ***** (Marţi, 24 iulie 2012, 10:28)

    CarmenO [utilizator]

    Astia mint precum respira.

    Ma mir ca niste intelectuali pot sa scrie asa minciuni si sunt scrise si cu un ton plangaret de copii de gradinita.

    Din nou, suntem luati de prosti atat noi, ca popor cat si cei din Occident.

    DAR, ca sa demonstreze ca sunt intelectuali adevarati, II ROG SA SPUNA EI DACA PONTA A PLAGIAT SAU NU.

    Si ii rog sa nu vina cu scheme de genul: exista un consiliu de etica, nu ne pricepem sau alte asemenea.

    Sa se exprime liber asa cum cred ca se simt acum sub presedintele interimar "nejucator care nu se implica in politica decat prin participarea activa la mitingurile USL".

    Astept cu interes raspunsul lor.
  • +9 (11 voturi)    
    Noroc cu "telectualii" ca le-au explicat (Marţi, 24 iulie 2012, 10:29)

    c.mike [utilizator]

    destinatarilor cum sta treaba ca altfel acestia judecand dupa tot ce se vede de la o posta (cu propriile lor capete), n-ar fi inteles nimic. Jalnic, daca asa au inteles sa inceapa reabilitarea.
  • +12 (14 voturi)    
    Doctorii se intoarce, partea a doua, reloaded! (Marţi, 24 iulie 2012, 10:31)

    steinbeck [utilizator]

    pai da domnule, din solidaritate "doctoriceasca" s-au simtit obligati sa scrie ceva original, in grup! Macar sa le-aratam ca suntem o natie de doctori daca mai mult n-avem ce! E deje epidemie de doctori in Romania! Te ia cu furnici pe toata talpa!
  • +12 (14 voturi)    
    Facultatea de Istorie (Marţi, 24 iulie 2012, 10:34)

    nella [utilizator]

    In legatura cu toti profesorii si doctorii (some of them "doctorii") de la facultatea de istorie CONFIRM ca motivul pentru care s-au inscris pe aceasta lista nu are nimic in comun cu situatia de facto din Romania in privinta statului de drept.
    Singurul motiv resulta din frustarea lor financiara, din pozitia bugetarului caruia Basescu le-a "taiat salariile." Evident ca habar nu au ca NU Basescu le-a taiat din salariu, dar ce mai conteaza pentru ignorantii care se lasa dusi de val. Ma mira faptul ca un "professor" (sic!) emeritus precum Zoe P se afla pe lista. Se pare ca nu si-a revenit din socul plecarii de la Cotroceni....Putini dintre voi erati activi in perioada imediat urmatoare revolutiei. Mi se pare meschin sa participati la un astfel de document numai pentru singurul motiv ca sunteti frustrati financiar. Chiar nu recunoasteti in discursul si actiunea unora ca Ponta et company nimic din ceea ce ati invatat la istorie despre "masurile de abordare " de comunisti?
    I pity you!!!!!!
  • +11 (13 voturi)    
    doar mie mi se pare (Marţi, 24 iulie 2012, 10:37)

    codo [utilizator]

    ca lipseste partea a doua a scrisorii unde stimabilii arata cum toate actiunile USL dinaintea suspendarii sunt legale si perfect compatibile cu democratia si cu statul de drept? Altfel ce rost are sa trimiti asa misiva? Europenii sunt ingrijorati de actiunile USL nu de badaraniile lui Basescu. Primele ne-au scos la marginea Europei, cele din urma nu. Marii savanti semnatari nu scot un cuvant despre cum rastorni o ordine de drept in cinci zile dar o dau pe marea jignire a natiunii de iesirile lui Basescu. Nu vreau sa-l scot basma curata, dar nu te porti cu manusi cu o gloata de sarlatani si de arivisti. Vorbesc de clasa politica aici. A facut si el cum a crezut mai bine in interesul tarii. Sa vedem cum vor face ceilalti (desi sper sa nu avem ocazia).
  • +11 (13 voturi)    
    Argumente?? (Marţi, 24 iulie 2012, 10:37)

    Le Meow [utilizator]

    OK. Si unde sunt, mai exact, argumentele ca NU e o lovitura de stat? Faptul ca Basescu s-a declarat 'jucator' inseamna ca schimbarea preseditelui Senatului s-a facut cu respectarea regulamentul Senatului?? Faptul ca la Curtea Constitutionala numirile se fac politic inseamna ca Ponta nu a modificat atributiile CC printr-o ordonanta de urgenta?? Faptul ca sustinatorii presedintelui spun lucruri trasnite (a-propos, raspundere individuala nu mai exista in tara asta?) inseamna ca Ponta si Antonescu nu incearca incontinuu sa schimbe regulile referendumului chiar si cu cateva zile inainte de 'meci'??

    Pe scurt, faptul ca Basescu e urat si rau inseamna ca gata, Ponta si Antonescu pot sa incalce toate regulile? Bai oameni buni, europenii nu urla la noi de dragul lui Basescu si nici pentru ca ar fi ei niste bieti naivi prostiti de PDL-isti! Urla pentru ca Ponta si Antonescu chiar incalca normele statului de drept - bune, rele, asa cum le avem!

    Daca Basescu ar fi incercat sa puna mana pe putere intr-un mod similar, fiti siguri ca ar fi sarit in sus la fel de arsi.

    Pacat. De la niste intelectuali chiar m-as fi asteptat la o pozitie argumentata.
    • +6 (8 voturi)    
      precizare (Marţi, 24 iulie 2012, 11:33)

      corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui Le Meow

      luati-i pe rand si googaliti. de exemplu marele rect0r al UBB Cluj, Ioan-Aurel Pop, a fost acel membru CNATDCU care dupa ce a sustinut faptul ca aceasta comisie trebuie sa se ocupe de toate cazurile de plagiat, a dat-o la intors in cel mai jalnic mod in cazul Ponta...

      Exceptand cateva nume, marea majoritate, niste ilustri nimeni
  • +10 (12 voturi)    
    nu-mi vine sa cred!!! (Marţi, 24 iulie 2012, 10:38)

    corvus_coraX [utilizator]

    Lipseste boierul Dinescu!! Era beat?! Nu i-a functionat pixul?!

    Scrisoarea nu face niciun fel de aluzie la procedurile usl-iste de tip fascist prin care au incalcat legi otova, rapiditatea cu care au decurs procedurile, dar mai ales faptul ca este evident ca totul a fost premeditat cu multa vreme inainte. Niste intelectuali care neaga evidentele se auto-desconsidera....Argumentele lor sunt tot Basescu. Unele sunt ridicole. De unde stiu ei care a fost convorbirea cu Merkel_! A interceptat-o Stelian Tanase sau mancatorul de kk0, mare oengist Parvulescu?! Ridicol!

    Semnatarii ignora un lucru (cu voie sau de nevoie). Informatiile ajunse la CE si la cancelariile statelor membre nu au ajuns pe filiera "basista". Fiecare tara are servicii de informatii, atasati de ambasade care au aceste misiuni de a se informa si informa corect.

    O lista a rusinii intelectuale
  • +12 (14 voturi)    
    scrisoare pentru cei de acasa (Marţi, 24 iulie 2012, 10:41)

    andrei1245 [utilizator]

    Bruxelles ul nu si formeaza opinia pe baza de scrisori pro sau contra, ci pe principii si fapte de incalcare a acestora.

    Scrisoarea este cel mult pentru ceva naivi de acasa.

    Oricum romanii intelectuali nu se dezmint. Dezbinati si profitori, tradatori si lingatori de pingele de politruci, pentru un os aruncat de la masa stapanului.
  • +11 (13 voturi)    
    Rusine! (Marţi, 24 iulie 2012, 10:43)

    DinuA [utilizator]

    Regretabila scrisoare. Se vede de la distanta ca autorii nu incearca sa restabileasca bunul renume al Romaniei ci doar sa discrediteze Presedintele ales al tarii.
    Doar doi academicieni din 154. Deci 152 Membri ai Academiei au refuzat sa semneze.
    La activul Presedintelui Basescu au “uitat” sa adauge justitia, stabilitatea economica etc
    “Curtea Constitutionala nu este parte a sistemului judiciar independent din Romania. Este vorba de o institutie unde numirile se fac.” Si ce? Au uitat sa mentioneze cati din membrii CC au fost numiti de Presedinte si PDL si cati de partidele care l-au suspendat pe Presedinte.
    Au uitat sa mentioneze ca CC nu a gasit incalcari grave ale constituiei.
    Dupa cate stiu, Uniunea Europeana si-a exprimat ingrijorarea cu privire la illegalitatile comise de USL la suspendarea Presedintelui, nu la pretextele suspendarii pe care incearca sa le explice scrisoarea.
    Rusine!
  • +9 (11 voturi)    
    Mi-au scapat... (Marţi, 24 iulie 2012, 10:46)

    Gladiatorul [utilizator]

    ....doua nume: Emil Hurezeanu si Lucia Hossu-Longhin. Sau nu?
  • +11 (13 voturi)    
    De neinteles (Marţi, 24 iulie 2012, 10:57)

    MarianV [utilizator]

    Am citit-o de cateva ori si nu imi revin din socul argumentelor insailate si din uimirea de a vedea anumite semnaturi pentru astfel de argumente. De la primele doua idei, care se bat cap in cap (mai intai ataca/desfiinteaza CC, pentru ca apoi sa interpreteze si sa adopte avizul ei, considerat favorabil demiterii - altfel decat l-am citit cu totii), pana la ultimele doua dintre ele, care se bazeaza pe declaratii de presa (unul acuzand exclusiv PDL de atitudini de extrema dreapta, altul acuzandu-i pe PDL si Basescu in bloc pentru sustinerea capitalismului salbatic/darwinist), totul pare o gluma proasta. Cum sa afirmi la asemenea nivel, in rand cu USL, ca atitudinea UE este rezultatul "unor informatii inselatoare sau incomplete cu privire la adevarata natura a situatiei din Romania"? Cum sa semnezi asta?
  • +9 (11 voturi)    
    SI COMUNISTII AU AVUT INTELECTUALII LOR (Marţi, 24 iulie 2012, 11:11)

    simi00032 [utilizator]

    Destul de multi dottore .La asa leaderi politici,la asa populatie deosebit de inteligenta,firesc sa existe si o intelectualitate pe masura Sunt convins ca Europa va reactiona si v-a desemna pe doamna MERKEL sa ceara scuze public celor doi magnifici ,in urma acestui demers RIDICOL DOMNILOR
  • +11 (13 voturi)    
    Scrisoare off topic (Marţi, 24 iulie 2012, 11:18)

    Madagascar [utilizator]

    Din cate vad nu sunt facute referiri la evenimentele din perioada 27.06.2012 - 23.07.2012.

    Mie mi se pare mai mult o lista de frustrari asternute pe hartie si absolut nici un argument care sa infirme lovitura de stat data de USL (sau lovitura de forta institutionala, suna mai bine si e ca in bancul ala ... tot o lovitura de stat dar mai mica).
  • +4 (6 voturi)    
    Istoria se repetă (Marţi, 24 iulie 2012, 12:04)

    marius v [utilizator]

    Poate multora n-o să le convină ceea ce spun eu, dar activismul politic denotă epuizarea resurselor artistice/intelectuale/științifice. Li s-a întâmplat și altora, înainte: Arghezi, Sadoveanu, Păunescu, Parhon... Asta este valabil și pentru Liiceanu, spre exemplu.
    Să fim serioși, politicienii adevărați nu se bazează pe intelectualii adevărați, pentru că aceștia din urmă sunt dilematici prin natura lor, adică nu au convingeri de niciun fel, iar atitudinile sunt labile și imprevizibile.
    Cât despre Stelian Tănase și Cristian Pârvulescu, menționați în șapoul articolului ca și cum ar fi emblematici pentru restul semnatarilor, s-avem iertare, cei doi pot fi considerați intelectuali doar cu foarte multă indulgență.
  • +5 (7 voturi)    
    banii de la Pro Democratia (Marţi, 24 iulie 2012, 12:06)

    Carmendu [utilizator]

    aseara am vazut pe TVR1 un spot care ii indemna pe catateni sa se duca la vot. Era semnata de Pro Democratia lui Parvulescu.
    intrebarea mea este de unde are asociatia Pro Democratia Fonduri sa faca un spot TV si sa il dea la ora de maxima audienta?
    Din cei 2% donati? de unde hei-rupismul asta de hai la vot??!? sau e doar un exercitiu al democratiei?
  • +6 (8 voturi)    
    Contraofensiva de imagine a USL (Marţi, 24 iulie 2012, 12:27)

    vasile78 [utilizator]

    Am citit o multime de nume din aceasta lista. Nu contest capacitatea profesionala a acestor persoane. Dar n-am observat sa existe printre ei oameni de cultura cunoscuti, care sa scrie permanent in media, sa fie activi si implicati in legatura cu toate problemele legate de UE si respectarea statului de drept.
  • -8 (10 voturi)    
    foarte binevenita scrisoare! (Marţi, 24 iulie 2012, 12:39)

    ioanaiza [utilizator]

    In sfarsit, adevaratii intelectuali au luat atitudine si lista ar trebui sa fie completata cu altii, multi, care nu si-au vandut sufletele pentru un pumn de arginti.
    Oamnenii de rand vor sustine acesta scrisoare duminca, 29 iulie, cand vor spune DA si vom scapa de cel ce nu pot raspunde la mai multe intrebari, printre care cele de la:
    http://www.antena3.ro/life-show/media/intrebarile-la-care-traian-basescu-nu-are-raspuns-cine-va-da-socoteala-pentru-toate-176733.html
    • +5 (5 voturi)    
      Antena 3... (Marţi, 24 iulie 2012, 16:01)

      cripat [utilizator] i-a raspuns lui ioanaiza

      Dai un link spre sursa ta de fericire și extaz: Antena 3. Mai înainte ar fi fost bine să recitești ce ai scris - sunt vreo 3-4 greșeli elementare în text. De asemenea, revizuiește și afirmația "adevărații intelectuali". Oare cei ce nu au semnat sunt "falși intelectuali" ?
  • +7 (9 voturi)    
    ps.la scrisoarea deschisa (Marţi, 24 iulie 2012, 12:49)

    caesar_55 [utilizator]

    nu se regaseste in printre randuri;
    Nici un cuvant despre PLAGIATUL Primului Ministru!

    Nu va este rusine ca girati un hot doamnelor/domnilor profesori, HOT si un MINCINOS pus in fruntea guvernului Romaniei chiar de presedintele Basescu,nici macar ales de popor?

    Important pentru dumneavoastra este sa gasiti interpretari la interpretarile si concluziile Curtii Constitutionale,sa avem propriile nostre puncte de vedere(este adevarat ca poti face acest lucru intr-o societatedeschisa),sa ridicam fanteziile populiste la rang de legi!

    Trebuia sa va ganditi de o suta de ori pana sa semnati.
    Ca regula stricta intr-o democratie este ca legile sa fie facute bine si apoi respectate.Daca legile sunt rele Parlamentul este dator sa le schimbe cu legi mai bune,nu mai rele,iar Curtea sa vegheze ca aceste legi sa fie in spiritul Constitutie! Nu va mai convine Paralamentul,noi toti avem datoria de a schimba Constitutia(accepta deja de Referendum),la care actualul Parlament a spus :pas!
    Daca imi aduc bine aminte la investitura dl.Ponta presedintele Basescu i-a propus (nu pentru prima data)demisia sa in conditiile in care se va schimba Constitutia si se va vota pentru micsorarea numarului de parlamentari. Ce a urmat ,se stie si am ajuns pe margine prapastiei,inapoi la o democratie originala de am ingrozit pana si pe socialistii din Parlamentul European!
    ...parca am mai auzit de originalitatea acesta ,nu?...parca prin 1989...
  • +5 (7 voturi)    
    Unui semnatar (Marţi, 24 iulie 2012, 12:57)

    crisnews [utilizator]

    D-le profesor Tudor Marian,

    V-am apreciat intotdeauna probitatea si calitatile profesionale probate si prin doctoratul sustinut sub conducerea celui ce a fost profesurul Titeica, precum si efortul de dupa '90 pentru instaurarea democratiei in Romania. Nu pot intelege cum de v-ati pus semnatura pe acest demers jalnic, cum de v-ati asociat numele intru sustinerea demersului unui plagiator si a unui pierde vara, papusile manevrate din umbra de cei contra carora ati luptat. Considerati ca derapajul de la democratie este mai putin important ca greselile mai mici sau mai mari ale lui Basescu, sau considerarati poate ca acesta nici nu exista? M-as fi asteptat sa fiti initiatorul unui protest anti plagiat si nu semnatarul unei astfel de scrisori. Probabil ca profesorul Titeica, mentorul d-voastra si a mii de studenti se zvarcoleste acum in mormant.

    Un fost student
    • -4 (8 voturi)    
      ce legatura are .. cu prefectura ? (Marţi, 24 iulie 2012, 13:36)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui crisnews

      scrisoarea nu este pro ponta este impotriva minciunilog gen "lovitura de stat" .

      daca tu ca student nu esti capabil sa intelegi acest lucru .. e trist , probabil ca ai trecut ca "gasca" prin facultate .
  • +3 (5 voturi)    
    Scrisoarea catre UE (Marţi, 24 iulie 2012, 13:08)

    Cetatean-roman [utilizator]

    Ar fi interesant de verificat traseul profesional/universitar inclusiv originaliatea lucrarilor acestor petitionari...Cine stie cati.. ''dottore'' si ''colaboratori'' or fi printre ei...
  • +5 (7 voturi)    
    fatalitate (Marţi, 24 iulie 2012, 13:19)

    bibicul [utilizator]

    ceva nu-i in regula cu scrisoarea asta: ma-ntreb daca au citit-o toti semnatarii (avind in vedere si competentele destinatarilor)

    cu alte cuvinte: textul imi apare drept o insailare impresionista, dar iata ca e semnat si de citiva oameni de stiinta decenti, ceea ce-i pune de-acum pe acestia intr-o situatie cel putin jenanta

    chiar asa de cald sa fi fost?
  • -8 (10 voturi)    
    ... (Marţi, 24 iulie 2012, 13:21)

    gigiduru88 [utilizator]

    nu este o lovitura de stat pur si simplu Romanii isi vor tara inapoi vor sa fie condusi de niste oameni carora le pasa !!!
  • +6 (8 voturi)    
    Trist (Marţi, 24 iulie 2012, 13:36)

    Teris [utilizator]

    Acesti romani "savanti"(vai ce modestie!) chiar cred in "sfintele" discursuri ale antenelor, precum ca Europa se pleaca dupa cum ii sopteste cineva la ureche.
    Cum de atatia ani nu s-a starnit o asemenea furtuna- ori nu se intreaba, ori isi proiecteaza povesti in care cred(?!)

    Clar - nu inteleg mai nimic din valorile europene. Traiesc inca in "orizonturi rosii".
    Trist si rusinos pentru ei.
    Pentru noi - cumplit de nedrept.
  • +6 (8 voturi)    
    Omisiuni de neiertat (Marţi, 24 iulie 2012, 13:58)

    qverqvus [utilizator]

    Din pretioasa lista a varfurilor intelectualitatii romanesti angajata cu toate fortele,cu intreaga incarcatura,verticalitate si responsabilitate morala,cu deplinul simt al datoriei implicarii civice si cu inestimabile competente de cunoscatori a tot si a toate lipsesc nume grele aflate in primele randuri ale luptei cu dictatura.De neiertat sa nu fi aderat la o asemenea initiativa de inaltator si inflacarat patriotism personalitati precum Dan Voiculescu.Catalin Voicu,Adrian Nastase,Sorin Ovidiu Vantu,Rodica Stanoiu,Sorin Rosca Stanescu,Mircea Dinescu,Emil Constantinescu si multi altii,dar mai ales,Ion Iliescu. Si asta,cu atat mai mult cu cat este terfelita (cu atata nerusinare de catre denigratorii tarii prin dezinformarea UE si a Occidentului,prin colportarea de afirmatii false referitoare la incalcari de legi si lovituri de stat!) imaginea imaculata a celor doua personalitati aflate in afara oricaror suspiciuni de integritate morala si competenta profesionala,tinerele sperante ale izbavirii:Crin Antonescu si Victor Ponta.
  • -4 (6 voturi)    
    a (Marţi, 24 iulie 2012, 14:05)

    mihhnea [utilizator]

    Se pare ca Basescu stie cum se fura voturile cu STS-ul. Doar are experienta din anii trecuti.
    • +6 (8 voturi)    
      Ce are cu prefectura ? (Marţi, 24 iulie 2012, 14:19)

      cripat [utilizator] i-a raspuns lui mihhnea

      Are mare legătură comentariul tău despre STS cu tema abordată aici. Ești perfect logic ! De ce oare nu semnezi și tu lista, ar fi o onoare pentru ceilalți ?
  • +4 (6 voturi)    
    Anonimi ! (Marţi, 24 iulie 2012, 14:14)

    cripat [utilizator]

    Peste 90% din semnatari sunt anonimi sau sunt cunoscuți pe plan local (geografic sau în specialitățile lor). Asta cu toate că își declara titluri pompoase - vezi îndeosebi la d-na Monica Spiridon...
    Nu sunt "cunoscuți" decât câțiva frecvenți participanți la "dezbaterile" de la Antena 3 sau de la palide clone ale acestui post - (Astărăstoae, Zoe Petre, Cristian Pîrvulescu, Stelian Tănase, Vlad Nistor, Marius Oprea).
    Nu cred că spune ceva înșiruirea de semnături, arată doar obediență față de puterea actuală, care le poate acorda favoruri.
  • +5 (7 voturi)    
    Încă ceva... (Marţi, 24 iulie 2012, 14:23)

    cripat [utilizator]

    Dacă "spuma" intelectualilor, semnatari ai acestui apel, ar avea ceva mândrie și onorabilitate, ar fi încercat sa perieze nu numai conținutul propriu-zis al apelului, dar și lista celor ce semnează, plină de greșeli de tehnoredactare - litere inversate, litere lipsă, litere dublate etc.). Dar probabil ca sunt toți primari și au semnat ca atare...
  • -3 (3 voturi)    
    iesiti la vot!!! (Marţi, 24 iulie 2012, 14:44)

    Geanny [utilizator]

    basescu a repetat in mod repetat principiul separatiei puterilor in stat si independenta justitiei!!!votati DA !!
  • +4 (6 voturi)    
    mi-e rau... (Marţi, 24 iulie 2012, 14:46)

    EuM [utilizator]

    Care intelectuali? Parvenitii astia??? Niste mapeti. Cu siguranta, unul mai curat ca altul... Doar, doar o veni si la ei matusa din Italia cu niste Ace...
  • -2 (2 voturi)    
    aaaa (Marţi, 24 iulie 2012, 16:08)

    Geanny [utilizator]

    Sa stiti ca se poate avea o tara ca afara,totul este sa nu mai tacem sau sa fim complici la furturile pe care le vedem zilnic nu numai din partea politicenilor ci si a nostra.Avem spiritul de turma,daca fura cel de langa noi si ii este bine atunci ne inrudim cu el si participam si noi.Nu avem taria sa-l judecam si sa-l condamnam public ci mergem la o bere cu el sa ne vanda pontul.Ne place mocirla.
    Spune DA pe 29 iulie la referendum!
  • +7 (7 voturi)    
    Inadmisibil (Marţi, 24 iulie 2012, 16:15)

    Schmoescu [utilizator]

    Stimati "intelectuali",

    Iata cateva reguli de baza ale gramaticii limbii romane:
    1. De vreme ce ati ales sa scrieti Lector univ. dr. xyz (sau profesor, conferentiar), nu mai este nevoie sa adaugati si PhD! Alegeti una din cele doua variante, desi titlul academic pe care il detineti ar presupune ca aveti cunostinta despre aceasta regula. Este redundant sa le folositi pe toate.
    2. Dupa punct si dupa virgula se pune spatiu (de preferat unul singur si nu 3). Adica, dr. Ionescu, si NU dr.Ionescu sau dr. Ionescu.
    3. Dupa o prescurtare, de genul "univ." sau "dr." se pune intotdeauna punct si NU virgula!
    4. Cand alegeti o limba pentru a va expune titlurile, fiti consecventi: fie engleza, fie romana. Inacceptabila sintagma "profesor associate"; fie "profesor asociat", fie "associate professor" (ca sa nu mai vorbim ca suntem in Romania si nu USA si gradul nu exista). La fel, cand scrieti tot pomelnicul in romaneste, este indicat ca si localitatea sa fie mentionata la fel (e.g. Bucuresti, si nu Bucharest).
    Nu in ultimul rand, vad ca va pemiteti pareri juridice si aveti impertinenta sa-i explicati d-nei Reding (un expert in drept) cam care sunt atributiile CC si cum "nenorocitii" de acolo dau decizii politice, desi domeniul dvs. de expertiza nu include dreptul.
    Pe romaneste: vedeti-va (da, uimitor, asa se scrie si nu vede-ti-va) de lungul nasului si pastrati slugaria in interiorul granitelor!
    Pana una-alta, mai toate numele au cate o problema juridica sau un interes personal in aparatul de stat (de la obtinerea acreditarilor -- Lumina -- pana la stergerea dosarelor de coruptie -- Arastasoae. Daca sapam mai mult, aflam mai multe).
    Nu ne mai faceti de ras in afara granitelor!

    RUSINE!
    • +1 (1 vot)    
      inadmisibil (Miercuri, 25 iulie 2012, 9:24)

      Vintila [utilizator] i-a raspuns lui Schmoescu

      Excelente observatiile. Subscriu. Detaliile observate de D-vstra pun in lumina pregatirea iintelectualilor pretiosi care s-au angajat sa cautioneze un aventurism politic. Astfel de intelectuali am avut si in "epoca" Ceausescu. Se grabeau sa dea asigurari statelor occidentale ca in Romania avem democratie si am ajuns pe culmile bunastarii. Cu stima, un doctor in stiinte medicale.
  • +5 (5 voturi)    
    Sa se pronunte unde se pricep mai bine (Marţi, 24 iulie 2012, 16:23)

    UnOptimist [utilizator]

    Ii rog pe distinsii intelectuali sa se pronunte si asupra plagiatului lui Victor Ponta si mai ales daca este moral sau legal ca el sa ramana prim-ministru.
  • +4 (4 voturi)    
    Completare (Marţi, 24 iulie 2012, 17:03)

    Schmoescu [utilizator]

    Inacceptabil ca un cadrul didactic (refuz sa folosesc titlul universitar) al FACULTATII DE LITERE (da, tip!) din cadrul Universitatii din Bucuresti sa semneze asa:
    "Lect, dr. Simona Popescu, PhD, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti ; scriitor,"
    Serios, dumneavoastra invatati limba romana pe altii? Vad "dr." si "PhD" impreuna, vad virgule puse aiurea, vad prescurtare urmata de virgula, vad spatiu inainte de punct si virgula, vad virgula la sfarsitul semnaturii. Mai urma ceva? Ce ati uitat? Ma dor ochii! Cunosc cetateni straini care scriu mai bine ca dvs. romaneste.
    La fel aici: "Lect, dr, Daniela Zaharia, PhD, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti".
    Si prezentarea unei semnaturi este o arta, stimata doamna dr. PhD.
  • +2 (2 voturi)    
    As vrea sa va vad semnaturile in clar (Marţi, 24 iulie 2012, 17:13)

    John M. [utilizator]

    pe acest document si nu o cruce de cerneala neagra cu amprenta digitala, asa cum semna jumatate din comitetul central al PCR in 1947 si trei sferturi din guvernul Petru Groza.
  • -3 (3 voturi)    
    Bravo (Marţi, 24 iulie 2012, 18:11)

    Gina22 [utilizator]

    Ma bucur ca sunt oamenii in tara asta carora le pasa de imaginea Romaniei, doamna Merkel si mai multi oficiali din UE au fost mintiti de Basescu prin canalele sale diplomatice. Toata tara stie ca nu a fost lovitura de stat si trebuie sa informam toata europa, ca sa nu ne mai trateze ca o tara de nivelul doi.
  • +2 (2 voturi)    
    doctorul ponta unde e? (Marţi, 24 iulie 2012, 18:18)

    BME [utilizator]

    jumatate din ei au doctorate ca si Ponta, jumatate din ei au primit mita de la studenti
  • 0 (2 voturi)    
    Rusine (Marţi, 24 iulie 2012, 19:11)

    OctavianRobert [anonim]

    Domnule Stelian Tanase , daca pana acum te urmaream cu interes imi dau seama ca prin semnarea acestei scrisori esti si dumneata o lichea PSDista. Stiu cxa te va dutrea in partea dorsala dar astept ziua cand PSDul iti va da ceea ce meriti ; adica nimic !
    Ai sa vezi tu !
    • -2 (2 voturi)    
      delict de opinie? (Miercuri, 25 iulie 2012, 1:46)

      liviur [utilizator] i-a raspuns lui OctavianRobert

      Inteleg ca in parerea dv Stelian Tanase e o lichea. Si nu orice lichea, ci una pSD-ista. De ce ? Pt ca a subscris la principiul "asculta si celalta parte inainte de a te pronunta" si achieseaza la o interpretare diferita a faptelor si actelor unui demnitar al statului care demnitar este subiect actual al plebiscitului popular. Si ca nimeni nu poate face asta fara ca sa astepte o recompensa. Eu sustint dreptul domniei sale de a se exprima liber fara ca niste personaje ciudate sa considere asta un delict de opinie. S nu il banuiesc ca doreste o recompensa de la PSD.
  • +2 (2 voturi)    
    urare "de bine" (Marţi, 24 iulie 2012, 19:40)

    mihai58 [utilizator]

    Le urez tuturor acestor "intelectuali" sa aiba de a face cat de curand, ei sau cineva drag lor, cu vreunul din spagarii nepriceputi din ograda numarului 3 din lista (Astarastoae); iar atunci cand vor dori sa-si caute dreptatea, sa pateasca ceea ce vedem meru la TV: sa le explice Astarastoaie ca medicii au intotdeauna dreptate... ca ei nu gresesc niciodata... nici macar atunci cand mor oameni... cu zile.
    Poate atunci isi vor aduce aminte de aceasta semnatura... si le va tine de cald ! :)
    PS Acest comentariu nu se refera la acei oameni (prea putini din pacate) care au facut medicina pentru ca nu puteau dormi noaptea, obsedati de suferintele semenilor...
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 25 iulie 2012, 1:27)

    Mircea_Enache [utilizator]

    cei din UE au fost intoxicati si manipulati de minciunile marinarului. chiar nu ii credeam atat de bolovani incat sa puna botu la vrajeala chiorului...aveam pretentii mai multe de la ei. sa verifice si ei mai intai sursele,sa vada daca sunt reale,si mai apoi sa comenteze...
  • +1 (1 vot)    
    stupoare.... (Miercuri, 25 iulie 2012, 6:58)

    sutasul [utilizator]

    Cand unii dintre oamenii culti ai acestei tari s-au apucat sa scrie o asemenea scrisoare catre autoritatile UE,ma intreb ce i-a apucat. Raspunsul este:INTERESUL sau pupincurismul catre USL,care ii are la mana cu ceva.Sa debitezi ca in Romania nu sa incalcat legea in ultimele 2 luni este o enormitate pe care si un copil o stie.Faptul ca acesti"intelectuali de vaza" o fac,denota servilismul fata de o miscare bolsevica ,care sa instalat la carma tarii prin minciuna.Verificand mai bine cauzele care i-a determinat sa faca acest gest,sant sigur ca se va gasi interesul sau scheletele din dulap la multi din acei semnatari,ca de convingeri....ma indoiesc.RUSINE !
  • +1 (1 vot)    
    Scrisoarea intelectualilor grupului Ponta -Antones (Miercuri, 25 iulie 2012, 8:25)

    Vintila [utilizator]

    Acesti semnatari ai scrisorii pot fi intelecuali daca accepta plagiatul evident al lui Ponta? Nu pot fi ei oare banuiti de partizanat din diverse motive cu grupul Grivco Ponta - Antonescu? Accepta ei oare asocierea la un grup politic al carui singur liant este acapararea puterii absolute si mai ales a justitiei pentru salvarea parlamentarilor si miliardarilor penali? Se simt ei onorati de asocierea cu Ion Iliescu, Adrian Nastase, Catalin Voicu si Dan Voiculescu? Cum pot profesori universitari si scriitori, cercetatori stiintifici si istorici sa aprobe un puci al carui scop este impunitatea in fata justitiei a parlamentarilor corupti? Accepta ei trecutul postdecembrist al lui Ion Iliescu? Accepta ei mineriadele de care PSD nu s-a delimitat? Accepta ei incalcarea constitutiei? Unii dintre semnatari sunt direct interesati de plecarea de la putere a lui Basescu. Dl Astrastoaie nu este cel aflat in conflict cu justitia? Nu este cel care cumuleaza mai multe functii decat ar putea face un om in 24 de ore. alstfel incat pentrru el ziua are 28 de ore si poate fi numit jolly-joker? Dl Stelian Tanase nu este intelectualul care mereu s-a gudurat pe langa puterea neocomunista? Il stim, are state vechi de intelectual rosu. Ii place dnei Zoe Petre in ce hal a ajuns partidul liberal predat neconditionat urmasul fostului PCR (Ion Iliescu). Cum pot sta acesti intelectuali langa politicieni urmariti penal pentru coruptie sau dovediti turnatori la securitate. Nu cumva au si ei niste interese? Accepta ei violarea constitutiei si legilor chiar daca l-i se promite "numai de data aceasta" asa cum a lasat Ponta sa se inteleaga, promitand ca dupa ce pleaca Basescu revenim la normal. In acest fel Ponta a recunoscut ilegalitatile pe care le face argumentand machiavellian scopul scuza mijloacele. Este trist ca niste intelectuali sau asociat unei grupari mafiote pe care o cautioneaza.
  • 0 (0 voturi)    
    erata. (Miercuri, 25 iulie 2012, 14:15)

    CrinaManolescu1322576068176 [anonim]

    vai, dar lipseste Razvan Theodorescu!!! :)))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version