Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Bulevardul Constantin Prezan: De ce trebuie ca niste bolovani sa fie considerati monument istoric?

de Alex Mihaileanu     HotNews.ro
Duminică, 13 septembrie 2009, 18:04 Actualitate | Opinii

Acum vreo doi ani, daca imi amintesc bine, cineva injura cu patos bolovanii de pe Bulevardul Constantin Prezan. Ditamai soseaua cu trei benzi pe sens, iar tu, sofer, iti faci bucati masina. Colac peste pupaza, ca si cum ai fi avind vreo masina de offroad si ai putea s-o calci, pe portiunea dintre Arcul de Triumf si giratoriul de la Aviatorilor mai ai si limita de viteza de 60. Altfel spus, esti un pic luat la misto, cita vreme, daca nu vrei sa te dai peste cap cu masina, nu are sens sa ii dai mai mult decit limita impusa, scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui.

Mai in gluma, mai in serios, faceam misto pe seama frustrarii omului: "Sint niste bolovani monument istoric, sa respectam istoria, da?". De vreo citeva zile, imi dau seama ca incep, la fel ca omul care dadea cu primariile bucurestene de pamint, sa iau acest aspect foarte in serios, chiar in mod personal. Si asta dupa ce am constientizat ca, o data la doua luni, niste neni trimisi de cine s-o ocupa de drumuri trebuie sa blocheze cite doua-trei zile cel putin o banda, ca sa rearanjeze bolovanii.

Nu ca pavajul ar sari de unul singur, dar cind pe acolo iti trec zilnic masini de citeva tone, e normal sa se degradeze. Totusi, avind in vedere ca Prezan este, pina la urma, una dintre cele mai circulate artere ale Capitalei, as intelege sa se si faca ceva, astfel incit sa nu fie nevoie ca, taman atunci cind e aglomeratie, sa mai vina niste dorei care s-o blocheze mai rau decit e de obicei. Prin urmare, nu cred ca ar strica niste asfalt.

Acum, ca sa torni asfalt acolo, nu poti. Pentru ca e bulevard considerat monument istoric. Sau cel putin asa stiu eu, poate m-oi insela. De ce naibii om proteja noi niste bolovani, mi-e greu sa inteleg. As pricepe daca pe bolovanii aia nu ar circula masini. Spre exemplu, si in Milano exista strazi pavate, dar sint inchise circulatiei. Sint rezervate cel mult taxiurilor, Politiei si citorva masini ale celor care locuiesc sau detin magazine in zona. In rest, circula doar pietonii.

La noi, nu. Noi, in loc sa protejam de la degradare cladiri cu importanta istorica, mai bine sa incurcam circulatia cite o saptamina la fiecare doua luni. Asta asa, ca nici nu se intimpla, prin primavara, sa faci 30 de minute de la Arc pina la Aviatorilor, intre orele 18 si 20. Asta asa, ca sa nu revin la bataia de joc numita "limita de 60". Pai daca n-ai unde s-o calci, la ce mai limitezi? Ca oricum n-o tii peste 50 de frica sa nu-ti lovesti toba de esapament. In fond, cind vezi terminarea restrictiei, oricum nu mai incetinesti, ca oricum iesi de pe portiunea cu piatra cubica cu o viteza sub 50-ul regulamentar.

"Bolovanii aia au 150 de ani!", ar zice, probabil, cineva de prin Primarie. Si eu as spune: "Tocmai! Nu ti se pare ca sint expirati?".

Citeste restul articolului si comenteaza pe Subiectiv.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO CONFERINTA: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

2263 vizualizari






Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri