O prima evaluare a proiectului adoptat de guvern: Legea Educatiei Nationale

de Stefan Vlaston     HotNews.ro
Joi, 3 septembrie 2009, 14:05 Actualitate | Opinii

Iata o prima evaluare a proiectului final privind educatia, bazata doar pe declaratiile premierului Emil Boc, fara a avea acces la textul proiectului.

1.    “Proiectul de lege privind educatia nationala. Inca din start vreau sa fac precizarea ca acest proiect de lege privind educatia nationala are ca punct de plecare Pactul National pentru Educatie”

Titlul legii sugereaza ca nu se bazeaza exclusiv nici pe Codul Andronescu nici pe pachetul Miclea. Cand vom avea textul scris vom putea compara ponderea in textul final al celor doua surse. De asemeni se mentine structura de trei legi din varianta Miclea: invatamant preuniversitar, universitar si educatie permanenta.

2.    “In invatamantul preuniversitar si educatia permanenta, in primul rand, invatamantul obligatoriu este de zece clase, dar avem si obligativitatea grupei pregatitoare”

Proiectul respinge invatamantul obligatoriu de 13 clase, propus de codul Andronescu, dar nu este clar daca s-a adoptat varianta Miclea, in care tot invatamantul obligatoriu ramane sa se desfasoare la scoala generala, 9 ani, sau in varianta Andronescu in care se produce o fractura la 14 ani, cand elevii trebuie sa plece la liceu pentru a urma clasele a IX-a si a X-a.

3.    “In al doilea rand, curriculumul este centrat pe cele opt competente /cheie/ agreate la nivelul UE, ce practic vor schimba din temelii modul in care vor invata copiii nostri din manuale, care vor fi axate nu pe aspecte cantitative, ci pe aspecte calitative, sa invete cum sa invete, sa li se dezvolte spiritul creativ”

Este prevazut de ambele proiecte, dar depinde de cum va fi transpus in practica.

4.    “Aplicarea principiului: finantarea urmeaza elevul si pentru invatamantul privat, nu numai pentru cel de stat. Statul sustine calitatea educatiei, indiferent de tipul de capital al furnizorului de educatie. In al patrulea rand, schema de finantare a invatamantului preuniversitar este moderna si eficienta si are la baza trei tipuri de finantare”.

Aceasta prevedere provine din varianta Miclea, pe care, intr-un tarziu, o accetase si codul Andronescu. Reprezinta un impuls semnificativ dat invatamantului privat, in special gradinitelor private la care invatamantul de stat este deficitar.

     Schema de finantare este luata din varianta Miclea, formata din:

•    finantarea de baza, (per capita), proportionala cu numarul de elevi,
•    complementara (de la Consiliul Local si Judetean, pentru investitii si lucrari mari),
•    suplimentara, prin granturi de premiere pentru educatie de excelenta sau inclusiva.

5.    “In al cincilea rand, constituirea bibliotecii scolare virtuale, prin care toti elevii vor avea acces la toate resursele de invatare in format digital”.

Este prevazuta de ambele proiecte

6.    “In al saselea rand, evaluarea prin teste de tip international”.

Este prevazuta de ambele proiecte si se refera la teste de tip PISA, TIMSS si PIRLS, la care Romania s-a clasat constant pe locuri codase.

7.    “In al saptea rand, evaluarea dupa fiecare ciclu curricular, pentru stabilirea planurilor individualizate de invatare, adica, de la gradinita si continuand cu invatamantul gimnazial si secundar, parintele va primi in permanenta un raport cu privire la evolutia educationala a copilului.

Este preluata din varianta Miclea, si are drept scop depistarea timpurie a lacunelor din progresul de invatare al elevilor si realizarea unor proceduri si mecanisme remediale.

8.     “In al optulea rand, asa cum spuneam, introducerea portofoliului de educatie permanenta.”

Se regaseste in ambele proiecte, un document in care se mentioneaza an de an progresele si lipsurile din acumularea de competente ale elevilor.

9.     “In al noulea rand, constituirea si competentele consiliului de administrare a scolilor au fost astfel concepute astfel incat sa asigure eficienta conducerii scolilor”

Prevazuta de ambele proiecte, dar existau diferente privind “amestecul” Inspectoratului Scolar in selectia managerilor si  resurselor umane, amestec existent doar in codul Andronescu.

10.    “In al zecelea rand, constituirea consortiilor scolare pentru a facilita mobilitatea cadrelor didactice in cadrul sistemului de invatamant si a le proteja de impactul declinului demografic”.

Prevazute initial de varianta Miclea, preluate la un moment dat si de codul Andronescu.

11.     “In al unsprezecelea rand, alocarea a 7% din PIB pentru educatie la toate nivelurile, asta inseamna si invatamantul preuniversitar, dar si cercetarea. 6% pentru invatamant, 1% pentru cercetare, deci in total 7%”.

Identic in ambele proiecte, 6% pentru invatamant si 1% pentru cercetare. Pana in prezent nu s-a respectat niciodata, ceeace pune sub semnul intrebarii prezenta acestei prevederi.

12.     “Doisprezece: mecanisme de recunoastere a invatarii nonformale si informala”
 
Prezenta in ambele proiecte.

13.    “Treisprezece: accentul pus pe educatia timpurie, si aici amintesc obligativitatea grupei pregatitoare, infiintare centrelor de resurse pentru parinti in cadrul gradinitelor, evaluarea formativa comprehensiva”

Preluata de la varianta Miclea.

14.     “In al paisprezecelea rand, stimularea educatiei permanente”

Prezenta in ambele variante.

15.    “In al cincisprezecelea rand, utilizarea unui post public TV si a unui post public de radio pentru educatia permanenta”

Prezenta in ambele variante.

16.     “In al saisprezecelea rand, stabilirea bazei legale pentru Programul "Scoala dupa scoala"

Prezenta in ambele variante.

17.     “In al saptesprezecelea rand, depolitizarea directorilor de scoli. In al optisprezecelea rand, curriculumul la decizia scolii este de 20% in invatamantul preuniversitar. 60% este curriculum national, 20% curriculum optional, adica dintr-o lista de materii se aleg un numar, iar 20% ramane la decizia scolii”

Varianta mai tare chiar decat varianta Miclea. Codul Andronescu prevedea doar 10% curriculum la dispozitia scolii, iar varianta Miclea 20-30%.


Invatamantul Superior

1. “diferentierea universitatilor in patru categorii”

Prevazuta de varianta Miclea. ((2) In baza autonomiei, universitatile opteaza pentru a fi universitati de cercetare intensiva, universitati de educatie si cercetare, universitati de educatie sau universitati cu orientare vocationala).

2. cresterea autonomiei universitare, prin imputernicirea Senatului, sa se stabileasca structura interna a universitatilor;

Prevazuta de varianta Miclea.

3. infiintarea Registrului Matricial unic, care este o baza de date electronica, cu toti studentii, de la toate universitatile acreditate, care face transparent traseul lor educational si impiedica falsificarea diplomelor;

Prevazuta de ambele variante.

4. finantarea multianuala pe cicluri de studii;

Provine de la varianta Miclea.

5. constituirea Codului National al Calificarilor;

Prevazuta de ambele variante.

6. sistem de imprumuturi pentru studenti;

Preluata din varianta Miclea.

7. incurajarea cercetarii stiintifice universitare, de exemplu, 30% din valoarea grant-ului de cercetare obtinut prin competitie, acordat in momentul semnarii contractului si nu se modifica cuantumul regiei, pe parcursul derularii grant-ului;

Preluata din varianta Miclea.

8. definirea raspunderii publice a universitatilor si penalizarile asociate, daca se face abuz de autonomie si se incalca raspunderea publica. Adica aici am pus sanctiuni precise pentru ceea ce inseamna depasirea limitelor autonomiei universitare, mergand de la suspendarea rectorului pana la desfiintarea universitatii. Este foarte clar ca oricine a realizat un plagiat isi pierde titlul universitar, indiferent in ce faza se afla si pe ce post exista.

Preluata din varianta Miclea.

9. implementarea optionala, la nivel de carta, a sistemului managerial in conducerea universitatilor. Asta ce inseamna? Ca senatele universitatilor, prin carta, vor putea decide ce tip de conducere universitara promoveaza: sistemul colegial sau sistemul managerial
 
Prezenta in varianta Andronescu.

10. se elimina conditiile de vechime pentru ocuparea pozitiilor didactice in invatamantul superior, pentru cei care provin din invatamantul superior. Cu alte cuvinte, nu va mai exista o conditie de vechime pentru a ajunge lector, conferentiar universitar sau profesor universitar

Preluata din varianta Miclea.

11. o persoana nu poate ocupa de rector sau decan mai mult de doua mandate, punct, fara alte completari, fara alte adaogiri, asa cum au existat pana acum

Prezenta in ambele variante.

12. varsta legala de pensionare in invatamantul universitar este cea potrivit legii, iar profesorii universitari si profesorii universitari conducatori de doctorat pot sa continue activitatea maxim pana la varsta de 70 ani, dar cu aprobarea anuala a Senatului universitatii, in functie de performanta academica si evident de resursele financiare pe care universitatea le are la dispozitie.

Prezenta in ambele variante.


Citeste mai multe despre   






















3274 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    punctul 11 (Joi, 3 septembrie 2009, 14:21)

    Mazeta [utilizator]

    „6% pentru invatamant si 1% pentru cercetare. Pana in prezent nu s-a respectat niciodata”

    pai aici e cheia intregii probleme. Daca nu se baga bani in sistemul de educatie (nu in Wc-uri, santiere eterne, table electronice fanteziste, dotari inutile sau deja depasite), daca profesorii nu sunt platiti din start corespunzator si apoi diferentiat in functie de performante (didactice + stiintifice), ce rost mai are discutarea tuturor celorlalte puncte? asa, ca sa ne aflam in treaba?
    • +4 (6 voturi)    
      bani (Joi, 3 septembrie 2009, 14:39)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Sa bagi bani intr-un sistem nereformat, inseamna sa dispara ca apa in nisip.
      Asa ca celelalte puncte care asigura reforma sunt la fel de importante.
      Legarea salariului de performanta si rezultatele muncii este in adevar esentiala, asa este si in privat.

      Problema este ca nu pot fi platiti "din start", indiferent ce-ar face. In opinia mea intai performanta si apoi salarii pe masura.
      • -2 (6 voturi)    
        pai (Joi, 3 septembrie 2009, 15:04)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        calea propusa de dvs. a tot fost urmata de 20 de ani: „intai reforma, apoi salarizarea!” - si s-a vazut ce reforma si cu ce rezultate. Va propun sa faceti un exercitiu de imaginatie: sunteti directorul unei companii cu zece de mii de angajati, le cereti sa ia in prezent salarii de mizerie (acum, la Univ. Buc., un asistent are 900 lei/lunar bani in mana) si le promiteti in viitor mariri ipotetice in functie de performante (nedefinite clar). Ce credeti ca se va intampla?

        Solutia normala, daca sunteti onest, este sa salarizezi si SIMULTAN sa ai pretentii. Altfel, cum zice englezul, „if you pay peanuts, you get monkeys!”
        • +3 (3 voturi)    
          Fie si asa. (Joi, 3 septembrie 2009, 15:15)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

          Dar acum, in educatie, nu exista nici o legatura intre salarizare si performanta. Mai mult, pofesorii cu grade si vechime, au cele mai mari salarii, dar o buna parte dintre ei fac prea putin pentru elevi, stiindu-si salariul protejat. De aici trebuie pornit, de la salarizarea nu dupa grade si vechime, reminiscenta comunista, ci de la salarizare conforma cu performanta si rezultate.
          • 0 (2 voturi)    
            si (Joi, 3 septembrie 2009, 15:34)

            Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

            vi se pare ca grila de salarizare unitara (asa cum se va aplica ea in 2010 si 2011, nu fantezii) intra in consonanta cu pachetul de legi in educatie?
            • +1 (1 vot)    
              Nu stiu (Joi, 3 septembrie 2009, 15:46)

              Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

              Nu sunt economist si nu ma pronunt. Dar cand vad ca toata lumea cere bani, iar la intrebarea "de unde", raspunsul invariabil este "nu ma intereseaza", ma intristez. Stiu, se va spune, de ce nu se fac economii la guvern. E adevarat, ar trebui reduse vreo 5-6 ministere si redusi demnitarii. Dar ca om care lucrez cu cifre stiu ca s-ar economisi cel mult 0,2% din PIB. Ca mesaj de solidaritate ar fi necesar, dar problema resurselor nu s-ar rezolva. Pe astea le produce economia reala, iar amestecul guvernului in aceasta, altfel decat sa creioneze cadrul legislativ, e nociva.

              Aproape tot ce atinge statul, in economie, se usuca. Asa ca mai bine s-o lase in pace.

              Impozite mai mici inseamna venituri mai mici la buget. Iata o dilema pe care n-a rezolvat-o nimeni. Mai este evaziunea fiscala, e drept, dar banii ramasi la populatie prin evaziune se disipa la rude, la salariati, nici nu stiu daca e rau. Ma intreb cum i-ar cheltui statul....
              • 0 (0 voturi)    
                @stefan (Vineri, 4 septembrie 2009, 9:17)

                gigi [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

                Impozite mai mici nu inseamna neaparat bani la buget mai putini si nici invers nu e corect (taxe mari , buget bogat). Exista niste modele economice care pot estima impactul cresterii sau scaderii taxelor si impozitelor asupra incasarilor la buget.

                Reducerea cheltuielilor nu se face exclusiv prin desfiintari de ministere , agentii sau concedieri. Ce-ar fi sa ne gandim ce ar insemna ca preturile practicate pe piata achizitiilor publice sa se niveleze cu preturile din piata reala. Sa vezi atunci economii la buget. Nu vreau sa mai dau exemplul cu scena de la tineret si sport, dar sunt multe alte exemple de contracte supraevaluate si daca extrapolam la nivelul intregii administratii (sunt aproximativ 15000 de autoritatoi contractante in .ro) or sa iasa niste cifre ...
      • 0 (2 voturi)    
        Legea (Joi, 3 septembrie 2009, 15:20)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        trebuie sa fie stapana guvernului. Aici nu mai e vorba de discutii, daca in lege scrie 6% din PIB, de ce guvernul nu respecta legea votata in parlament?
        Nerespectarea legii de catre guvern duce la nerespectarea legii de catre majoritatea populatiei, adica la haos.

        Guvernul sa respecte mai intai legea si dupa vreo 3, 4 ani de respectare sa vina cu propuneri de modificare.
      • 0 (0 voturi)    
        motivare bani (Joi, 3 septembrie 2009, 21:23)

        ALICE [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Pot sa dea cele mai bune legi daca profesorii nu vor fi platiti decent nu o sa fie niciodata performanta.
        Un om care nu-si permite un trai decent nu va avea determinarea sa faca ceva performant. Copii profesorilor trebuie sa manace si ei. In cetati cu prostia ca profesorii trebuie sa dea tot si societatea sa le de un sut in fund si apoi sa le ceara totul.
        Am gradul I si gradatie de merit pentru rezultate deosebite cu elevii Am un salariu de 17 mil lei. Daca voi fi platita la fel de prost n-o sa mai fac eforturi in plus pentru performanta elevilor. O sa-mi caut altceva de lucru. M-am saturat sa fiu umilita cu 2 lei dati de guvern de parca n-as muncii pentru ei ci i-as fura.
        Cei care sunt impotriva maririi salariilor in invatamant sunt fie incostienti fie doresc tampirea acestui popor.
        Motivarea financiara a profesorului este cel mai important pas spre performanta. Daca se dau bani nu bataie de joc statul si societatea poate sa ceara performanta si sa-i sanctioneze pe cei lenesi sau slab pregatiti.
        Un profesor care a intrat in sistem din pasiune si va pleca, pentru ca m-am saturat sa fiu cea mai prost platita categorie social;a cu studii suoperioare din tara!
        • +1 (1 vot)    
          Motivare financiara (Joi, 3 septembrie 2009, 22:23)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui ALICE

          Corect, dar indiferent ce face la catedra sa primeasca bani? Eu cred ca profesorii performanti trebuie sa primeasca dublu, pe seama celor neperformanti.
          • 0 (0 voturi)    
            Cum evaluam performanta ? (Vineri, 4 septembrie 2009, 9:58)

            Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

            Cazul 1: Scoala 150 Bucuresti, in zona blocurilor din Centrul Civic, parinti atenti si preocupati de educatia urmasilor, cu mijloace materiale suficiente pentru a le asigura orice este necesar la scoala.
            Rezultate: 100% promovabilitate cu medii de FB si B



            Cazul 2: Scoala 147 Bucuresti, in Ferentari, cu unele clase in care nu exista niciun parinte cu studii superioare, 60% din copii au parintii divortati sau unul este in penitenciar, 40% din parinti sunt "casnica" sau "somer". Unele clase au copii din centre de plasament, cu grave probleme de comportament si adaptare.
            Promovabilitate 70-80%, majoritatea cu calificativele B si S.

            Intrebare:
            Cine credeti ca munceste mai mult la clasa, deci merita mai multi bani : invatatorul din Centrul Civic, sau cel din Ferentari ?
    • -1 (3 voturi)    
      Punct nevralgic (Joi, 3 septembrie 2009, 15:10)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Ai pus punctul pe i. Prima oara guvernul trebuie sa respecte legea actuala a invatamantului. O aplica cel putin 3 ani de zile, vede ce functioneaza si ce nu ,strange date, si dupa aceea, pe baza analizei datelor stranse propune modificari legislative. Dar el nu, ignora legea in vigoare ca nu e buna si face propuna una noua. Asa, legea e facuta pe baza parerilor si experientei unor politicieni si nu va aduce decat imbunatatirile care le vor politicenii nu cele pe care le doreste societatea.

      Dar oricum ne racim gura degeaba ca oricum actualul guvernul ignora legile in vigoare. Asa ca noua lege, daca va fi adoptata, nu va schimba mare lucru.
      • +3 (3 voturi)    
        legea actuala (Joi, 3 septembrie 2009, 15:32)

        Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Se aplica din 1995. Rezultate: ultimii in ierarhii internationale, diplome false, programe de studii ilegale, resurse financiare cheltuite ineficient sau fraudate, absolventi care intra in piata muncii fara competentele cerute de aceasta, politizare si centralizare. Ce sa mai verificam? Nu e clar?

        Societatea doreste ca de obicei: sindicatele, bani cat mai multi, profesorii sa nu dea socoteala nimanui de ce fac, politicienii sa-si plaseze clientela si sa fraudeze, prin contracte cu dedicatie, cam tot ce stim. Pe elevi si studenti nu-i intreaba nimeni, parintii si mediul de afaceri, care platesc de fapt, prin taxe si impozite, sunt ignorati.

        Legislatia de pana acum a facut-o parlamentul, rectori, profesori univ., mai putin profesori din peuniv. ca nu prea sunt in parlament. Ce-a iesit vedem zilnic.
        Si acum parlamentul poate tranti guvernul, chiar fara frica de a pleca acasa, pt. ca presedintele nu-l poate dizolva cu 6 luni inainte de alegeri prezidentiale.
  • +2 (2 voturi)    
    Ce e aia (Joi, 3 septembrie 2009, 14:26)

    hic sunt leones [utilizator]

    "in al optisprezecelea"?!
    Este totusi un articol despre educatie.
  • -1 (1 vot)    
    corectii (Joi, 3 septembrie 2009, 14:59)

    cornel [anonim]

    Corectii:
    Registrul Matricol (nu Matricial) Unic
    Cadrul (nu Codul) National al Calificarilor
    Transmiteti premierului.
    • +1 (1 vot)    
      Corectii (Joi, 3 septembrie 2009, 15:12)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Pasajele cu ghilimele sunt luate copy-paste de pe site-ul guvernului
  • 0 (2 voturi)    
    obs (Joi, 3 septembrie 2009, 15:02)

    Tim [anonim]

    Din cate am inteles doar profesorii universitari conducatori de doctorat pot sa continue activitatea maxim pana la varsta de 70 ani, nu si profesorii fara conducere.
    In alta ordine de idei deocamdata nu e prea clar ce anume e gata. Am impresia ca se arunca niste praf in ochi pentru ca legea pe care se vrea asumarea nu e gata...sau nu pare a fi...
    Pe de alta parte nu cred ca sunt sincronizate legea salarizarii unice cu cea (daca exista) a invatamantului...
    O alta problema ar fi: varsta de pensionare e potrivit legii...adica se iese la pensie la 65...iar prof. cu conducere de doctorat pot continua pana la 70. Dar pe anuntata lege a cumulului pensiei cu salarul inteleg ca vor munci gratuit...sau renunta benevol la pensie?? pentru ca ei vor primi o decizie de pensionare si ca urmare in mod logic nu mai primesc salar...ma rog...asa e cand facem totul pe fuga...
    • +1 (1 vot)    
      Sincronizare (Joi, 3 septembrie 2009, 15:19)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Tim

      "Vârsta legală de pensionare în învăţământul universitar este cea potrivit legii, iar profesorii universitari şi profesorii universitari conducători de doctorat pot să continue activitatea maxim până la vârsta de 70 ani, dar cu aprobarea anuală a Senatului universităţii, în funcţie de performanţa academică şi evident de resursele financiare pe care universitatea le are la dispoziţie."

      Nu stim daca legea contine si articole de natura statutului cadrelor didactice. Acolo ar trebui sa fie sincrona cu legea unica a salarizarii
      • 0 (0 voturi)    
        din pacate... (Joi, 3 septembrie 2009, 17:22)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Din pacate d-le Vlaston nu stim nimic. Nu m-as mira ca anumite lucruri declarate de d-nul Boc sa nu apara in lege in forma aceasta, nu ar fi prima data... Deocamdata Guvernul isi asuma raspunderea pe nimic pentru ca nu putem vedea niciuna dintre legile mentionate. Fiind facute heirupist sigur vor avea o serie de probleme de natura legala care vor putea fi speculate lejer in viitor.
        • +1 (1 vot)    
          Heirupist (Joi, 3 septembrie 2009, 17:49)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Tim

          Diagnoza, pactul, strategia Miclea se dezbat de 3 ani. Iar legile Miclea sunt disponibile din aprilie. Specialistii preocupati le-au stidiat si au trimis amendamente. Despre educatie dezbatem de 19 ani. Fara sa trecem la fapte. Cat sa mai dezbatem?
          • +1 (1 vot)    
            D-le Vlaston, sa fim seriosi (Joi, 3 septembrie 2009, 21:01)

            Tim [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

            Sa fin seriosi. Nu se dezbate nimic de 3 ani. Acum 2 ani a aparut raportul Comisiei iar acum un an jumatate Pozitia vizabi de Pachetul de legi al educatiei. Dar nu s-a dezbatut nimic SERIOS. Dar eu nu la asta m-am referit. Cand am spus ca nu s-a asumat raspunderea pe nimic ASA E. Acum vedem ca nu avem de fapt legi ci niste solicitari de modificare pentru Codul educatiei sau ce a scos d-na Andronescu.... DECi NU EXISTA NIMIC. Pe de alta parte spuneti ca legile Miclea sunt disponibile din aprilie. Inclusiv d-nul Miclea a recunoscut ca sunt prea slab dezbatute propunerile dansului si ca nu sunt foarte bine formulate legislativ...deci nu exista legi! Mi-e jena ca ajungem sa discutam niste aiureli spuse de primul ministru ca si cum in spatele spuselor dumnealui exista legi... Ce se intampla acum e de un heirupism si un amatorism jenant pentru un stat...
          • -1 (1 vot)    
            Strategia Miclea (Joi, 3 septembrie 2009, 21:51)

            Edi [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

            Interesanta o expresie "specialistii preocupati le-au studiat si au trimis amendamente". Care sunt acesti specialisti? Politicienii? Pt. ca eu nu stiu nici un specialist (si cunosc destui) care sa fi fost implicati. Cei care au fost implicati erau "apolitici" convinsi.
            • +1 (1 vot)    
              Poate nu-i stiti pe toti (Joi, 3 septembrie 2009, 22:20)

              Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Edi

              Exemple: Pe parcursul elaborarii legilor am avut cateva intalniri cu comisia Miclea la care au participat si alti sefi de ONG-uri: Florin Colceag, Marian Stas, Nicolae Dragulanescu.
              Personal am avut o contributie la reintroducerea scolii profesionale, alternativa la studiile liceale.
              Alti colegi din EDU CER au trimis observatii.
              Presupun ca s-au concentrat la comisie si multe alte observatii si propuneri, asa se explica diferente, unele notabile, intre strategie si legi.
  • +3 (3 voturi)    
    dupa 20 de ani par sa apara semnele de schimbare.. (Joi, 3 septembrie 2009, 15:08)

    ion [anonim]

    Inteleg ca varianta Miclea a fost aprobata in cea mai mare parte. Suna bine. Dupa 20 de ani sunt semne clare de schimbare in invatamantul romanesc.
    Multumiri HotNews si Stefan Vlaston pentru interesul acordat subiectelor cu adevarat importante.
    • +4 (4 voturi)    
      Un lucru important (Joi, 3 septembrie 2009, 15:23)

      Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui ion

      Trecerea la modernizarea statului, in particular a educatiei. daca se reuseste acest lucru, mon chapeau! Pana acum teama de sindicate a paralizat toate guvernele. Acum, criza si lipsa resurselor precipita lucrurile. PSD, prin d-na Andronescu d-l Iliescu si ceilalti, spun: de ce atata graba, sa mai stam, sa dezbatem...

      Ca si cum nu asta facem de 20 de ani. Dezbatem.

      De asta am intrat in criza, spre deosebire de Polonia, care ne saluta din departari.
      • -1 (1 vot)    
        nu de asta am intrat in criza (Joi, 3 septembrie 2009, 17:26)

        Tim [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

        Nu dezbaterile ne-au adus in criza pentru ca nu cred ca toate statele estice, cu exceptia Poloniei, au facut asta. Din pacate de 8 luni nu se dezbate nimic ci se testeaza direct. Si rezultatele se vad....
        • 0 (2 voturi)    
          Un exemplu (Joi, 3 septembrie 2009, 17:51)

          Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Tim

          Pachetul Adomnitei a fost dezbatut si razdezbatut un an jumatate, fara sa se ajunga la un acord. De ce sa credem ca in viitor s-ar intampla altfel? iarasi orgolii, iarasi jocuri politicianiste, nu e clar scenariul? Pe urma specialistii stiu despre e vorba, oamenii obisnuiti stau pe tusa si-si dau cu parerea. Ca la fotbal si politica.
          • -1 (1 vot)    
            care speialisti? (Joi, 3 septembrie 2009, 21:07)

            Tim [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

            Care specialisti d-le Vlaston ca si d-nul Miclea si d-na Andronescu sunt specialisti...sau nu? Cine decide cine are dreptate? Sunt de partea d-lui Miclea in procent de 90%. Dar dansul nu are legi! Doar propuneri..A recunoscut si dansul ca sufera in limbaj juridic propunerile dansului. Pe pachetul Adomnitei nu s eputea ajunge la un acord cu un sfert de Parlament. Dar acum e 70%...nu?? :D
            • +2 (2 voturi)    
              La guvern (Joi, 3 septembrie 2009, 22:14)

              Stefan Vlaston [anonim] i-a raspuns lui Tim

              S-a intamplat ceeace trebuia: a fost transformat pachetul Miclea intr-un text juridic. N-a vrut d-na Andronescu, nu sta tara in loc.

              "Sunt de partea d-lui Miclea in procent de 90%.". Vedeti? Si eu si Ad-Astra, chiar azi a declarat ca e de partea pachetului Miclea si atatia altii. Om fi toti fara expertiza? Doar d-na Andronescu o tine pe a ei. Daca n-ar afecta 4,5 mil. de elevi si studenti n-ar fi o problema. Dar asa...
              • -1 (1 vot)    
                la care guvern? (Joi, 3 septembrie 2009, 22:32)

                Tim [anonim] i-a raspuns lui Stefan Vlaston

                D-le Vlaston...sa nu ne pacalim. Nu s-a transformat NIMIC. Nu exista inca un text juridic care sa contina propunerile Miclea. Se lucreaza acum la asta. Premierul (nu stiu de ce-i mai spun asa) a iesit aseara cu o cacialma! Acum se asteapta ziua de sambata! Astfel de atitudine nu aduce nimic bun pentru invatamant. Tot nu inteleg de ce atunci cand s-au negociat ministerele PDL nu l-a luat pe cel al Educatiei si sa-l puna pe d-nul Miclea...dar na, poate au interesat mai mult al Economiei, Transporturilor etc...E jenant ce se intampla la ora asta...
  • +4 (4 voturi)    
    Multumiri (Joi, 3 septembrie 2009, 15:11)

    swolf [anonim]

    Domnule Vlaston, multumesc pentru analiza comparata. Asteptam cu nerabdare aceasta sinteza si ma bucur sa vad ca ati fost foarte prompt.

    Si mai tare ma bucura consecventa domnului Boc care a preluat, din cate inteleg, aproape integral varianta Miclea, cea mai reformatoare si necesara optiune pentru vitorul invatamantului nostru.

    Ma bucur ca s-a ajuns la un compromis si cu doamna Antonescu, chiar daca nu a fost usor si s-a incercat dezinformarea specifica psd, prin anuntul domnului Nica de la sfarsitul penultimei sedinte de guvern.

    Guvernul Boc merita din plin o bila alba pentru tarie de caracter si putere de reforma!
  • -1 (1 vot)    
    Marie cu palarie reformata (Joi, 3 septembrie 2009, 17:24)

    Craciun [anonim]

    Dar rectorii politicieni unde s-au pierdut?

    In superior nu cred ca va schimba mare lucru. daca au reusit sa aranjeze cu pensionarea (in Elvetia si Germania nu s-a reusit, dar poate ei au profesori mai slabi ca ai nostri).

    Ce diferenta este intre profesor universitar neconducator de doctorat si conferentiar?

    Chestia cu desfiintarea vechimii inseaman ca D-na Udrea poate ajunge direct profesor, dupa ce isi da doctoratul?

    Implementarea optionala inseamna de fapt ce vrea recrorul actual?
    Cu se fac alegerile academice? samd

    Deocamdata nu stim nimic. dar se pare ca va fi o aceeasi Marie, dar cu palarie ...reformatoare.
    Pentru superior, cel putin.
  • -1 (1 vot)    
    6% (Joi, 3 septembrie 2009, 17:26)

    Liviu [anonim]

    felicitari d-lui Vlasov pentru expertiza. Foarte la obiect.
    As vrea insa sa punctez problema bugetului de 6% si 1% cercetare. Sunt foarte de acord cu el insa nu sunt de acord cu modul in care ministerul si agentiile sale il aloca.
    In mod normal pe aceasta vreme ar trebui deja sa aiba o constructie bugetara, un plan de investitii o analiza de fezabilitate etc. Nu cred ca in acest moment au asa ceva. Se apropie finalul de an si vor scoate cifre din burta. Vor aloca din condei procente pentru constructii, reabilitari etc si apoi vor vedea ei unde le aloca.
    La fel facuse si flacaiashul acela care a fost ministru liberal. In noiembrie el nu avea buget.
    Si e grav sa lasi 6% din PIB la o inspiratie de moment.
    As ruga redactorii hotnews sa investigheze si sa vada cate institutii bugetare au un plan de buget conturat astfel incat in curand sa avem pe masa un buget. Daca ne uitam in acest an au fost multe idei nastrusnice pe piata, care mai de care mai fantezista. E drept, mai putin fanteziste ca ale anteriorilor, dar nu departe.

    Asa ca degeaba vorbim de 6% daca nu stim ce sa facem cu el.
    "Marim salariile" e cea mai la indemana solutie. Dar e oare si cea mai buna?
  • 0 (0 voturi)    
    S-ar repeta istoria (Joi, 3 septembrie 2009, 17:54)

    Stefan Vlaston [anonim]

    Ne-au mai marit ei salariile prin anii 90. Ne prindeam urechile in numarul de zerouri din salarii.
  • -1 (1 vot)    
    distractiv (Joi, 3 septembrie 2009, 19:06)

    gica relaxatu' [anonim]

    2. invatamintul nu mai trebuie sa fie obligatoriu
    3. nu conteaza ce se preda ci cine preda
    4. cel care foloseste plateste, statul ar trebui sa ajute, foarte zgircit, pe cei ce momentan n-au (sa nu renunte in a-si cauta un mecena)
    5. biblioteci virtuale - vreau s-o vad si pe asta vs drepturile de autor
    6. toate testele gen pisa sint apa de ploaie, nu dovedesc nimic, in final esential e sa ai pe cine sa intrebi solutia si sa o intelegi. Rezultatele proaste vin de la neobisnuinta noastra de a face lucruri simple.
    7. remediem cind? n-am citit nici unde ca s-ar introduce un curriculum dinamic
    8. adica o sa-mi spuna scoala oficial ca copilul meu e prost si va fi o inca o resursa de profil psihologic - prefer birfa
    9. cit timp e "de stat", va cistiga doar cine trebuie. daca s-ar face un audit s-ar vedea citi bani se duc pe lucrari si achizitii proaste din cauza "respectarii legalitatii" - si s-ar rezolva si "lipsa banilor".
    10. bursa locurilor de munca
    11- 16 bla bla (mai ales chestia cu tv)
    17 care nu inteleg, ce are una cu alta, unde e incopatibilitatea daca alegerea directorului se face din interior

    Pe scurt e foarte bun proiectul, si va schimba esential invatamintul public romanesc in ultimul sau deceniu de existenta. Apropo am vazut un sf foarte bun despre scopul educatiei - Children of earth. Succes
  • 0 (0 voturi)    
    punctul 8 superior (Joi, 3 septembrie 2009, 22:16)

    daniela d [anonim]

    punctul 8 al sectiunii Invatamant superior nu cred ca este vibila. Stim f. bine cum se organizeaza Senatele. Ar fi o perpetuare periculoasa situtiei existente deja.
  • -1 (1 vot)    
    Domnul Boc va inmanat spre ompetenta analiza lege (Joi, 3 septembrie 2009, 22:16)

    Timbreanu [anonim]

    Domnule Vlaston,
    Vad ca dumneavoastra sunteti foarte in tema cu legea asta ce se va asuma. Cumva ati primit de la domnul Boc textul acestei legi azi noapte de ati ajuns la performanta stiintifica demna de invidiat de a face aceasta nemaipomenita analiza. ..... Dumneavoastra chiar luati de prosti pe multi. Eu cred ca textul ce l-ati dat este ceva de mult produs prin metoda a la orb si la intelegere cu hotnews. Dat fiind afara din invatamant vad ca va pregatiti sa va intoarceti ca unul din cei mai mari specialisti.....
  • +1 (1 vot)    
    Multumesc (Vineri, 4 septembrie 2009, 7:48)

    silicon [anonim]

    Domnule Vlaston, vreau sa va multumesc pentru felul in care va implicati in sustinerea/promovarea acestei legi.

    Un parinte.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi