Legalizam marijuana sau interzicem tutunul?

de Cristian Orgonas     khris
Sâmbătă, 30 mai 2009, 10:25 Actualitate | Opinii

Fiind week-end, putem lasa economia deoparte pentru a aborda si subiecte mai “usoare”, cum ar fi declaratia de joi a fiicei presedintelui conform careia aceasta ar fi de acord cu legalizarea drogurilor mai slabe, gen marijuana (chiar daca intre timp EBA si-a schimbat parerea, problema ramane). Sa vedem insa cum sta treaba cu drogurile.

Astfel, intr-un studiu realizat in anul 2007 (detalii aici) s-a stabilit ca heroina si cocaina sunt de departe cele mai periculoase droguri atat din punctul de vedere al dependentei, cat si al influentei negative asupra corpului uman.

Problema este ca in topul substantelor toxice se situeaza tutunul si alcoolul, ambele cauzand consumatorilor mai mult rau decat drogurile usoare gen marijuana (cannabis), LSD sau Ecstasy. Tutunul este insa legal in timp ce cannabisul, substanta mult mai putin toxica, este ilegal.

Nu sunt fumator, nu beau nici macar bere si nici nu ma droghez, prin urmare vorbesc din afara “sistemului” insa privind acest tabel, nu pot sa nu ma intreb pe baza caror criterii decid autoritatile care substante sunt legale si care nu.

Citeste restul materialului si comenteaza pe khris.ro.


Citeste mai multe despre   






















2609 vizualizari

  • -3 (17 voturi)    
    mult mai putin toxica? (Sâmbătă, 30 mai 2009, 10:38)

    ina [anonim]

    asta o spui in functie de ce doresti sa fie legalizat. la persoane cu labilitate psihica drogurile pot avea efecte din cele mai grave. fumatul poate fi toxic pentru sanatatea fizica, nu o afecteaza insa pe cea mentala, deci poti lasa la latitudinea individului daca sa aleaga sa continue sa fumeze sau nu. nu acelasi lucru se intampla in cazul drogurilor.
    http://www.schizophrenia.com/sznews/archives/001738.html
    http://www.schizophrenia.com/prevention/streetdrugs.html
    in cazul alcoolului se pune problema intre un consum moderat si unul in exces. consumul ocazional de alcool nu are de ce sa fie interzis.
    in timp ce in cazul drogurilor, chiar si usoare, se poate pune problema legalizarii numai in vederea unui mai bun control al consumului, si nicidecum ca o justificare a caracterului lor "benefic"
    • +10 (16 voturi)    
      articolul are dreptate (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:11)

      liv [anonim] i-a raspuns lui ina

      Ina, sa stii ca articolul are dreptate. Eu locuiesc in Olanda, unde e legal consumul de marijuana, si fac cercetare pe creier. Am vazut studii facute in care se arata ca consumul cronic de marijuana (adica in fiecare zi, timp de ani buni) NU are efecte nocive nici macar asupra memoriei. In plus, nu traverseaza placenta, adica daca mama fumeaza nu afecteaza fatul. Tutunul in schimb face acest lucru, ca sa nu mai vorbim de multele efecte asupra sanatatii, si nu bune (sunt peste 100 substante nocive descoperite in tutun). Asa incat e demonstrat stiintific ca tuntunul dauneaza mult mai grav decat marijuana. Repet, nu ma refer decat la canabis, nu la drogurile "tari" (heroina, cocaina etc). LSD-ul e mai cu cantec, nu e inca clar ce efecte are. Iar cei cu tendinta la schizofrenie, la care te referi tu, nu ar trebui nici macar sa bea alcool, ce sa mai vorbim de droguri...
      • +6 (6 voturi)    
        Studiu stiintific (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:44)

        Boss2013 [utilizator] i-a raspuns lui liv

        Nu stiu ce cercetare faci tu dar ar trebui sa stii de studiul publicat anul trecut de Yucel et al in Archives of General Psychiatry, care demonstreaza ca in cazul consumatorilor de marijuana pe termen lung pot aparea anormalitati in cateva structuri cerebrale.
        Link la articol:
        http://archpsyc.ama-assn.org/cgi/content/abstract/65/6/694?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&fulltext=cannabinoid&searchid=1&FIRSTINDEX=0&resourcetype=HWCIT

        Atentie, efectele apar pe termen lung la cei care consuma zilnic. Ceea ce am vrut sa spun este ca aceste efecte exista totusi.

        Din punctul meu de vedere si al studiilor pe care le stiu, legalizarea marijuanei nu prezinta un pericol mai mare decat faptul ca oricine are acces la alcool. Efectele alcoolului si ale tutunului sunt mult mai daunatoare decat ale folosirii marijuanei. Exista dependenta de alcool si de tutun, dar nu exista dependenta de marijuana.
      • +2 (2 voturi)    
        AI dreptate (Sâmbătă, 30 mai 2009, 12:56)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui liv

        Graficul pe ce cantitati s-a facut? Ca nu se precizeaza. Ca nu potzi comparata cateva miligrame de nicotina cu tot aceasi cantitate de LSD.

        Cu iarba sunt de acord, desi a doua zii esti mai incet si mai somnoros. Probabil ca ai stomacul inca plin cu ciocolatzi din seara dinainte.

        Acuma pana sa se aprobe iarba in RO (eu sincer as vota pt), o sa treaca amuulti ani. Poate cand noi, aia mai deschisi la minte, o sa fim batrani, o sa fie legalizarea aprobata. Nu ar face rau. Olandezii nu nasc in nici un fel tampitzi si tara nu se duce pe rapa. Plus ca fac bani de pe turism vaaai de mine....
        Aia Land of Choice
    • +7 (7 voturi)    
      Mda (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:16)

      Valeriu [anonim] i-a raspuns lui ina

      Well... nimeni nu zice ca sunt mai benefice. Dar nu au existat niciodata cazuri de moarte de la marijuana, dar de la alcool si tutun mor milioane de oameni in fiecare an. Plus de la marijuana nimeni nu se duce sa-si bata nevasta. Si mai ales, de ce sa facem o buna parte de populatie CRIMINALI doar pentru ca aleg sa se recreeze intr-un mod mai putin toxic? Criminalii sunt traficantii si nu consumatorii. Autoritatile trebuie sa fie mai concentrate la prinderea traficantilor mari si nu a consumatorilor. Consumatorul, in cazul drogurilor, este mai degraba o victima, decat un infractor. Legalizarea, dupa parerea mea, ar duce la un control mai bun al substantei, ar insemna mai putina criminalitate si fenomenul s-ar petrece intr-un mod mult mai civilizat decat acum, la subsol si necontrolat.
    • +3 (3 voturi)    
      Păi (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:41)

      m3th0dman [utilizator] i-a raspuns lui ina

      Şi alcoolul nu afectează persoanele cu labilitate psihică.
      Tutunul nu îţi dă o dependenţă psihică?

      La fel nici consumul ocazional de cannabis nu are de ce să fie interzis.
      Sunt studii care arată clar că marijuana este benefică în lupta împotriva cancerului
  • +9 (13 voturi)    
    ambele (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:01)

    Stoned [utilizator]

    Daca toti alcoolicii din Romania ar consuma un gram de iarba pe zi in loc de un KG de rom sau bitter, am fi o tara minunata. Daca mentalitatea politicienilor crizati (gen Crin Antonescu) ar fi mai deschisa, probabil am fi pe drumul cel bun.
    Cum sa declari tu, candidat la presedentie, ca tara NU are nevoie de legalizarea DROGURILOR,( era vorba marijuana, care sa recunoaste: nu e un drog, e o frunza..) dar alcoolul e la el acasa in Romania si continua sa distruga vieti si familii (tot Crin Antonescu se criza la TV).
    • -5 (5 voturi)    
      azi slabe, mane tari (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:26)

      CosminG [utilizator] i-a raspuns lui Stoned

      a sustinut cumva Crin Antonescu alcoolul? sau tutunul? NU
      nu avem nevoie de droguri, inclusiv alcool si tutun, nici de droguri usoare care sunt o poarta spre drogurile tari
  • +9 (13 voturi)    
    P.S. (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:14)

    liv [anonim]

    Apropo, canabisul NU da dependenta, si asta e demonstrat stiintific. Alcoolul si tutunul dau (dependenta psihica usoara).
    • +7 (7 voturi)    
      Alcool (Sâmbătă, 30 mai 2009, 13:14)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui liv

      De naiba spui acolo??? Alcoolul creeaza dependenta grava, fiziologica si psihologica.

      Si daca tot veni vorba, am o singura intrebare, care se refera la ipocrizie: daca vodca sau whisky-ul ar avea acelasi gust, dar nici o picatura de alcool, le-ati mai bea?
      Nu e evident ca toata lumea consuma alcool pentru "buzz"-ul pe care il produce iar "gustul", "buchetul" sau orice alta componenta "spirituala" nu sunt decat pretexte pentru a te pune in cap intr-un cadru social?
      Si atunci care e diferenta intre alcool si un drog usor precum cannabisul? In afara, desigur, de faptul ca THC-ul nu a omorat ABSOLUT NICIODATA pe nimeni, pe cand alcoolul ucide in toate felurile posibile.
  • +6 (8 voturi)    
    o parere (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:15)

    undo [anonim]

    Luind in calcul impactul strict economic al legalizarii vom avea doar avantaje. Marijuana ca si prostitutia ar putea aduce bani frumosi la buget.
    Din pacate la noi sunt prea multi oameni needucati care pot fi usor manipulati de catre politicieni si de catre o institutie care nu vrea sa accepte evolutia: BOR.
  • -1 (5 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:19)

    ToBeOrNotToBe [utilizator]

    "heroina si cocaina sunt de departe cele mai periculoase droguri atat din punctul de vedere al dependentei, cat si al influentei negative asupra corpului uman."

    dupa cum spune si Ina, se pare ca cine "a stabilit" ca aceste droguri nu sunt periculoase avea interese mari... este suficient sa privesti dependentii de droguri, ce traume traiesc ei si familiile lor si sa nu-ti doresti pe veci sa vezi droguri darmite sa le si legalizezi.
  • -3 (5 voturi)    
    Legazilam drogurile (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:36)

    marian [anonim]

    Tot ce era odata privit ca si un lucru rau, inclusiv consumul de droguri, in zilele pe care le traim, sunt ocnsiderate ca lucruri bune, si vice versa. Sunt curios cine ar avea de castigat de pe urmarii legalizarii drogurilor ( pentru inceput cele usoare, ca apoi sa vina si celelelte ), oare noi populatia? , nu cred.... Legile le dau cei care detin fraiele si tot ei sunt si cei care mai mult sau mai putin au tangenta cu traficul de orice fel ( fara concursul politiei , politicienilor, nu poti sa faci averi ). Parerea mea e ca vor sa legalizeze drogurile pentru a putea avea venituri legale si din traficul de droguri si nu pentru ca se gandesc ei la binele populatiei.
  • +4 (6 voturi)    
    un citat din bill hicks (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:40)

    The Saker [utilizator]

    Why is marijuana against the law? It grows naturally upon our planet. Doesn't the idea of making nature against the law seem to you a bit... unnatural? You know what I mean? It's nature. How do you make nature against the law?
    • 0 (2 voturi)    
      Cel mai prost argument... (Duminică, 31 mai 2009, 12:44)

      John [anonim] i-a raspuns lui The Saker

      Asta e cel mai prost argument pe care l-am auzit.
      Si matraguna e naturala, si ciupercile otravitoare (si halocinogene). Si veninul serpilor, etc

      Ca tutunul si alcoolul sunt mai nocive - nu stiu - o fi, dar nici asta nu e un argument ca sa se legalizeze inca ceva rau, chiar daca e mai putin rau. E un mare paradox ca se comercializeaza ceva pe care scrie ca poate ucide.

      Iar legalizarea ar scadea numarul infractiunilor doar prin faptul ca nu s-ar mai considera infractiune consumul si vanzarea. Si nu uitati alte infractiuni care ar aparea sau s-ar amplifica: accidente ca urmare a consumului de marijuana (de masina, de munca etc - e cunoscut faptul ca tulbura perceptia), mai multe furturi pentru procurarea de bani pentru marijuana etc, etc

      Un alt efect negativ al legalizarii ar fi ca ar deveni ceva "normal" consumul de marijuana.

      Daca ar fi ceva

      Cate ceva din efectele marijuanei:

      http://alcoholism.about.com/od/pot/a/effects.-Lya.htm

      http://alcoholism.about.com/od/pot/a/blnida050110.htm

      http://www.nida.nih.gov/infofacts/marijuana.html

      http://marijuanaeffect.com/2009/05/side-effects-of-marijuana/
      http://marijuanaeffect.com/2009/05/marijuana-side-effects-versus-medical-marijuana/

      E mai bine sa ne "recreem" cu mintea limpede.
  • -5 (7 voturi)    
    papacioacele si marijoana (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:41)

    viorelgh [anonim]

    dac eu fumez de 30 de ani cum sa ma apuc de ierburi sau de bautura ,cred ca cineva este cu capul ,cum sa interzici tigari si sa legalizati marijuana ,este o anomalie mai mare decit o credeti ,pai va luati dupa toate papacioacele ,mergeti in cluburi sa vedeti consumuri acolo debautura ,destrabalare, droguri ,marijoana si tot ce vreti ,normal ca papacioacele doresc legalizare ,
  • +5 (5 voturi)    
    Legalize it, don't criticize it... (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:52)

    AlexTC [utilizator]

    Da, sunt de acord cu legalizarea cannabisului, dar nu sunt de acord cu legalizarea drogurilor "usoare" adica pastilelor si chestii de genu, eu zic ca pur si simplu cannabisul nu ar trebui inclus in categoria droguri pentru ca pus si simplu e o planta, din care se poate face multe lucruri de la haine la prajituri (ironia... drapelul SUA este facut din cate am inteles din canepa, adica... stiti voi). ar trebui sa ne gandim cu toti cat timp si bani s-ar economisi daca s-ar legaliza, cati bani se duc aiurea in lupta impotriva "drogurilor" eu unu am fost prins odata cu un gram si am dat vre-o 20 de milioane la avocat... statul roman a platit politisti care m-au prins si tot asha.... plus ca am ramas si fara iarba in seara aia. Politisti aia poate ca prindeau pe unu care fura din casa in timpul care l-au pierdut cu mine la sectie. Sa trecem peste...
    Sunt Pro Legalizarii cannabisului
    dar
    Sunt Contra Legalizarii restului Drogurilor "usoare"
    si din partea mea zic ca cel mai bine este sa legalizeze cannabisul si sa ilegalizeze anumite droguri "legale" gen salvia sau spice.... pt ca sunt muult mai nasoale si necercetate pana acum...
    Inca un motiv pentru legalizarea ei... sa privim in istorie de ce a fost ilegalizata? Din motive politice si rasiale (in america era consumata de sclavii negri dupa zilele grele de munca)
    • -1 (1 vot)    
      Esti tare de tot... (Duminică, 31 mai 2009, 12:49)

      john [anonim] i-a raspuns lui AlexTC

      Dar la varianta ca daca nu comiteai tu infractiunea scuteai statul (si pe tine) de o gramada de cheltuieli, te-ai gandit?

      "Inca un motiv pentru legalizarea ei... sa privim in istorie de ce a fost ilegalizata? Din motive politice si rasiale (in america era consumata de sclavii negri dupa zilele grele de munca)"

      Alta logica "beton": atunci poate si furtul si "alb-neagra" s-au ilegalizat pe motive "rasiale", ca furau tiganii, dupa zile grele de nemunca...
  • +8 (8 voturi)    
    In Olanda... (Sâmbătă, 30 mai 2009, 12:51)

    martianu [anonim]

    ...unde marijuana este legala, se inchid inchisori din lipsa de infractori.
    • +5 (5 voturi)    
      si la noi la fel (Sâmbătă, 30 mai 2009, 13:46)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui martianu

      se vor inchide si aici inchisorile, ca toti hotii sunt in Parlament
  • +2 (2 voturi)    
    legalize it! (Sâmbătă, 30 mai 2009, 19:19)

    io [anonim]

    si eu sunt de acord cu legalizarea ei. asa cum spuneau baietii de la cafe deko: "de ce ne e frica sa legalizam iarba? ca vom vedea tineri la miezul noptii mergand speriati pe strazi cautand ciocolata?"
    iar celor care vorbesc in necunostinta de cauza ("droguri usoare care sunt o poarta spre drogurile tari", "dac eu fumez de 30 de ani cum sa ma apuc de ierburi sau de bautura ,cred ca cineva este cu capul ,cum sa interzici tigari si sa legalizati marijuana ,este o anomalie mai mare decit o credeti ,pai va luati dupa toate papacioacele ,mergeti in cluburi sa vedeti consumuri acolo debautura ,destrabalare, droguri ,marijoana si tot ce vreti ,normal ca papacioacele doresc legalizare") le recomand un filmulet pe youtube. dati o cautare pe youtube: cafe deko despre iarba
  • +2 (2 voturi)    
    Legalize it 2 (Duminică, 31 mai 2009, 14:03)

    anonimus [anonim]

    Fumez marijuana de 1 an de zile aproape in fiecare zi si nu am nimic. analize perfecte, creierasul e in ordine, ma simt foarte bine si recomand iarba pentru terapie impotriva stresului , anxietatii si mai ales pentru dureri de cap sau stomac. e natural , organic, dat de Dumnezeu . Daca as bea pe cat fumez , cred ca as lua o razna .

    Marijuana in Romania = O solutie perfecta pentru cei cu probleme diverse privind stresul, dureri pe sistemul nervos sau pur si simplu nemultumire in societate.
  • 0 (0 voturi)    
    Legalizati (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:22)

    Andrei [anonim]

    SA legalizeze marijuana si sa interzica etnobotanicele ca sunt mult mai toxice


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi