Finantarea cercetarii romanesti, fapte si minciuni

de Dan Selaru     Romania obiectiva
Miercuri, 18 martie 2009, 9:52 Actualitate | Opinii

Cetateanul Preda de la PDL ne spune ca singurele surse de adevar sunt Basescu, Boc si Isarescu. Fals, singurele surse reale de informatie sunt actele oficiale si faptele dovedite prin documente. Este o greseala comuna sa crezi ce se spune la televizor. Actele oficiale sunt singurele surse reale de informare. Restul e propaganda.

Si acum sa reluam discutia despre finantarea cercetarii. Un subiect atat de derizoriu pentru majoritatea populatiei, atat de important pentru viitorul tarii. Nu importanta subiectului este semnificativa ci tratamentul subiectului. Cercetatorii tineri au inceput deja sa plece, sa ne fie inteligenta usoara, o sa devenim o tara de imbecili, ca programul guvernamental, nu din pricina crizei, e un program si o hotarare deliberata a clasei politice de desfiintare a cercetarii romanesti, e un lucru de neinteles.

In constiinta publica a ramas ideea ca papagalii cercetatori au luat cat au luat si anul trecut. Aberatii. Sa ne uitam la hotararile oficiale. Ce vedem?

"Bugetul aprobat a fi angajat in anul 2009 pentru finantarea proiectelor in derulare este de 245.023.202 RON (sursa 1), ceea ce reprezinta 24.36% din necesarul anului 2009, asa cum rezulta din adresa ANCS nr 10156/09.03.2009" Cat? 24,36? Pai parca era ca anul trecut. Nu se fac plati pentru proiectele deja angajate.

Banii se platesc din trimestrul II. Pot confirma ca nu se platesc salarii in cercetare de la plata salariilor pe decembrie. Cine a mai avut bani a mai platit, restul nu.

Smecheria acestui Guvern este combinata cu cea a Guvernului Tariceanu. Guvernul Tariceanu a mutat fazele de contract de anul trecut pe anul asta. Guvernul Tariceanu a stiut ca n-o sa mai fie bani si a amanat plata. Actualul Guvern n-a mai platit, inclusiv fazele aprobate si predate anul trecut. Actualul Guvern este in situatia de a fi tarat in Justitie, si o sa piarda, pentru ca nu repecta zeci sau sute de contracte perfect legale.

Numai ca, datorita birocratiei, procesele o sa dureze ani de zile si cercetarea n-o sa aiba decat un castig "à la Pirus".

Si mai sunt si imbecili. Spun ca regia este de minim 7 procente. Maxim poate. Prostia este ingrozitoare, singura masura corecta, de a reduce regia, adica structura parazitara a cercetarii, este precizata gresit, din maxim in minim.

Cifrele nu corespund cu declaratiile oficiale. Nici pe departe finantarea cercetarii nu corespunde cu palavrele oficiale. Dezastrul este generalizat. Cercetatorii sunt oameni, au credite, copii, toate celelalte drame comune. Nu sunt platiti deja de 2 luni jumatate si o sa mai treaca cel putin o luna pana la prima plata. Avansul uzual de 30 de procente nu s-a putut lua, fazele de contract au fost mutate in aprilie. Se amana pur si simplu orice fel de plata. Si daca guvernantii distribuiau banii cu cap acestia erau indreptati spre transfer tehnologic, au fost indreptati spre universitati si cercetari teoretice.

E ridicola cererea profesorilor sa nu scada salariile, sau sa creasca, sau a functionarilor publici sa pastreze sporul de antene. Ma baieti, habar n-aveti cat de bine stati. Noi suntem deja in rahat de doua luni. Cu salarii zero. Si pentru guvernanti un filmulet cu ce inseamna taierea finantarii cercetarii aici, in dreapta paginii. E o problema de securitate nationala.

Who cares?

Citeste si comenteaza pe Romania Obiectiva.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2600 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    e incredibil... (Miercuri, 18 martie 2009, 10:37)

    dixit [utilizator]

    dar din toate semnalele de pana acum, uite criza, nu e criza, uite imprumutul extern, nu e imprumut extern...se poate trage o singura concluzie: romania va fi pusa la pamant de problemele financiare publice apoi private. emigrati spre tari care sunt in stare sa va pretuiasca inteligenta, ca romania valorifica golanismul si jmekeria
    • 0 (0 voturi)    
      ...parere (Miercuri, 18 martie 2009, 16:23)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui dixit

      Cercetarea in Romania e in urma cu 50 de ani fata de tarile G8 (de exemplu). Romania de acum nu este nici pe departe in postura Romaniei din perioada interbelica, cand au putut aparea nume de renume. Cercetatorii tineri care pleaca, fac foarte bine ca pleaca fiindca in primul rand, inainte de salarii si echipamente, au nevoie neaparata de experienta si cunostintele din strainatate, fara de care geniul, oracat de mult exista este inutil. Exista doua variante pentru a face cercearea roamaneasca viabila si nici una nu are legatura cu salariile cercetatorilor de acum. Fie cercetatori romani merg in strainatate si invata sa cerceteze, fie statul roman incepe o politica care sa aduca cercetatori de renume temporar sau definitiv in Romania pentru a ridica nivelul actual existent. Salariile cercetatorilor, inteligenta natiei, sunt povesti populare (sau populiste)
  • +1 (3 voturi)    
    teoretic... (Miercuri, 18 martie 2009, 10:54)

    unudepenet [anonim]

    ... cercetarea este motorul de dezvoltare al unei tari si este extrem de importanta.

    practic, in romania, chiar daca ar exista cercetare in adevaratul sens, nu s-ar traduce in practica prin nimic. sau cel putin eu nu stiu nici macar un exemplu de prouds cercetat si dezvoltat in romania de catre stat, si care sa se produca si sa aiba succes. ce industrie de stat mai avem noi si ce produc ei? si ce sanse reale are 'dezvoltarea' facuta in romania in comparatie cu cea din statele din vest, cand noi suntem la ani lumina de ei din orice punct de vedere, mai ales tehnologic?

    pe de ala parte, in multe proiecte de dezvoltare existente pana acum, se fura bani la greu. iar actorii principali sunt directori - profesori - comunisti, oameni de peste 60, 70 de ani, care sunt pe jumatate senili si rupti de realitate, habar nu mai au care sunt tehnologiile actuale si nu au nici cea mai vaga idee ce inseamna economia reala. dar ei conduc proiecte de cercetare, chiar mai multe deodata, si isi iau bani de la fiecare proiect pe care il conduc, desi concret nu se dezvolta absolut nimic. ajung sa aiba salarii de sute de milioane fara sa faca nimic, si daca il intrebi doua vorbe despre proiect, sansele lui, marketing etc, habar nu au pe ce planeta sa afla. sunt doar niste comunisti obositi care au gasit modalitatea sa se imbogateasca la batranete si fac asta in detrimentul tinerilor care chiar ar vrea sa faca cercetare adevarata.

    asa ca... mai bine duca-se tot tinerii cercetatori in alte zari, unde au interes si conditii decente de lucru, unde au sanse reale, unde sunt bine platiti, unde chiar se dezvolta si se implementeaza ceva. in aceasta romanie impotenta, dezvoltarea este doar un pretext pentru niste bosorogi obositi ca sa faca multi bani.
    • 0 (0 voturi)    
      Oameni ca dumneavoastra nu ne merita! (Miercuri, 18 martie 2009, 14:11)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui unudepenet

      "ce sanse reale are 'dezvoltarea' facuta in romania in comparatie cu cea din statele din vest, cand noi suntem la ani lumina de ei din orice punct de vedere, mai ales tehnologic?"

      Si eu nene zic ca daca tot suntem asa de in urma, apoi sa ne multumim sa raminem internisti si capsunari pe vecie. Sclavi am fost si sclavi vom ramine, oricit incearca EU sa ne faca domni. Oricit ne impun ei 1%. Ce sa ne mai straduim, nu-i asa?!

      Stiti, meritati si telefonul ale carui functii nu stiti sa le utilizati, dar pe care dati bani ca este de fitze, meritati si LCD-ul pe care vi-l cumparati doar ca sa va impresionati vecinii, meritati zoaiele zilnice de la stiri, etc. Caci de atit este bun romanashul. Cercetarea nu este pentru el, o spuneti chiar dumneavoastra. Noi suntem doar pentru tacutul din gura si culesul capsunilor altora.
    • 0 (0 voturi)    
      "bine" le zici frate! (Miercuri, 18 martie 2009, 17:33)

      unuDINnet [anonim] i-a raspuns lui unudepenet

      de ce sa incerce Romania sa produca tehnologie? mai bine s-o importe! ca avem bani!

      cu fosilele comuniste nu poti sa fi competitiv - aici ai dreptate! dar nu inteleg de ce sa plece si ailalti, cei capabili?
  • +4 (4 voturi)    
    RUSINEE (Miercuri, 18 martie 2009, 10:59)

    EccE [anonim]

    daca te duci pe site-ul cncsis vezi scris cu rosu: nu se mai primesc proiecte pana la noi dispozitii: sa traiti..bine.
  • +2 (2 voturi)    
    Marie Curie (Miercuri, 18 martie 2009, 11:11)

    Ionut [anonim]

    Colega, hai nu mai dispera noi cercetatorii mai avem o sansa:

    http://ec.europa.eu/euraxess/index_en.cfm?l1=0&l2=1&CFID=4706161&CFTOKEN=e9cd74b8eb11a5be-6911C12E-A96D-B69C-D5713B8F47B90392

    dar restul pana la 23 de milioane sau cati au mai ramas?

    PS
    Ei cu ei noi cu noi!!!!!!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      nu gandesti (?) bine! (Miercuri, 18 martie 2009, 15:47)

      cercetator [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      cum e cu pespectiva?

      ca individ (probabil, tanar) ai o sansa aplicind la astfel de granturi. dar pentru ce aplici?

      1) pentru un felowship (ca PhD student sau postdoc); 3- 4ani te-ai scos. Si apoi? grup leader? unde? in "west"? cu cine competitionezi?

      2) pentru un grant de reintoarcere. spune-mi cati au castigat asa ceva (pentru Romania)? ce le spui? dati-mi banii ca ma duc acasa "in desert" sa pun bazele unui lab; iar ei o sa te intrebe: cum e enviromentul stiintific acolo unde te duci

      nu cred ca asta este cales! in primul rand suportul pentru dezvoltarea cercetarii in Romania trebuie sa vina din Romania
      • 0 (0 voturi)    
        Raspuns (Vineri, 20 martie 2009, 14:54)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui cercetator

        Evident ca gandesc, dar ai fi facut bine sa citesti mesajul pana la capat... nu pt mine imi fac probleme, ci pentru restul pana la 23 de milioane.

        PERSPECTIVA?????????

        Am fost plecat de doua ori pana acum, (ma chiama Ionut, ca in povestea cu Ionica si lupul) iti dai seama ca a treia oara nu mai cred in vrazeala de la noi, in pus voi avea o varsta la care o sa ma gandesc la copiii mei si nu cum am facut-o primele doua dati gandindu-ma la parinti si bunici. Ba mai sunt si cinic pe de asupra, la acel moment parintii sau cel putin bunicii or sa fie pe duca! la ce sa mai vin?
  • +4 (4 voturi)    
    Baietii au o singura idee, si aia fixa: (Miercuri, 18 martie 2009, 11:17)

    Tavitavi [utilizator]

    Sa taie de la Cercetare si invatamant, pentru ca sa poata pastra la restul, la restul care ii doare: justitie, armata, M.I., asigurari sociale, etc.
    In aceasta perioada de criza, in care totul scade cu 10, 15 sau 20 %, cercetarea a pierdut 77% fata de anul 2008 (retineti 77!!!) adica a ramas cu mai nimic. Numiti un alt domeniu bugetar care a mai pierdut atat de mult in 2009.
    Oricum, tara care nu investeste in cercetare, tehnologii sau educatie isi merita soarta.
    Vrem sa ne intoarcem la republica bananiera, plina de prosti, needucati si inadaptati.
  • +2 (2 voturi)    
    Absolut corect (Miercuri, 18 martie 2009, 11:25)

    Mycroft [utilizator]

    Multumesc, d-le Selaru, multumesc Hotnews. Sunt director de proiect de cercetare. Stiu, articolul nu rezolva nimic si va trece quasi-neobservat, dar faptul ca cineva spune adevarul despre magariile ultimelor doua guverne imi merge la inima
  • +2 (2 voturi)    
    asa se intampla... (Miercuri, 18 martie 2009, 11:32)

    Ioana [anonim]

    ...cand la putere sunt "noi muncim (furam), noi nu gandim". Acum sub un alt nume: PDL.
    Am ajuns bataia de joc a unora ca Basescu, Videanu, Udrea, Poteras...S-a dus la dracu Romania !
    Treziti-va romani !
  • -2 (2 voturi)    
    asa se intampla... cand Criza e LA PUTERE (Miercuri, 18 martie 2009, 12:39)

    tristii imbecili [anonim]

    esti ipocrit selaru.

    selaru says : “cat? 24,36? pai parca era ca anul trecut. nu se fac plati pentru proiectele deja angajate".

    in 2008 nu era criza - ci o uriasa crestere economica - si totusi, guvernul tariceanu a dat aceeasi suma de bani pentru cercetare !

    de ce atunci nu te-am auzit atunci sa canti triluri si arii despre in-competenta guvernului tariceanu ? nu era “cercetarea” la fel de pusa in pericol ?
    dimpotriva, atunci indmenai pe toata lumea sa se “consoleze” cu “toti-sunt-la-fel”

    si acum, daca toti-sunt-la-fel, si emil boc da cercetarii - pe timp de criza - cat dadea tariceanu pe timp de crestere economica - atunci cine te-a furat de fapt "inteligentule" ?


  • -1 (1 vot)    
    c'mon... (Miercuri, 18 martie 2009, 12:40)

    cosmin [anonim]

    nu contest esenta problemei si justetea demersului, dar procedezi precum cei ce fac scapat vinovatu datorita viciului de procedura.
    1. "In constiinta publica a ramas ideea ca papagalii cercetatori au luat cat au luat si anul trecut."
    2. "reprezinta 24.36% din necesarul anului 2009"
    3. "Cat? 24,36? Pai parca era ca anul trecut. "
    afirmatia ta ar fi valabila daca necesarul anului 2009 ar fi egal sau aproximativ egal cu suma luata anul trecut, ceea ce e putin probabil (dar ne putem documenta, nu?) :)
  • 0 (0 voturi)    
    o alta problema de abordare (Miercuri, 18 martie 2009, 12:45)

    cosmin [anonim]

    spui "singurele surse reale de informatie sunt actele oficiale si faptele dovedite prin documente". corect, in masura in care acestea ar fi cunoscute public in totalitate si in intregime. altfel aceste acte si fapte pot fi chiar mult mai distructive in formarea opiniei publice obiective. un adevar trunchiat/deformat sau ascuns tot minciuna se cheama.
  • 0 (0 voturi)    
    minunea cu regia max 7% (Miercuri, 18 martie 2009, 12:53)

    dan03 [anonim]

    a tinut 3 zile. au revenit asupra acestei decizii pentru ca probabil au protestat birocratii de prin institute si universitati al caror salariu ar fi scazut drastic. s-a revenit la "normalitate", regii de 50% si peste. cncsis-ul are regie 5%. de ce permit institutiilor sa aplice regii de 10 ori mai mari la proiecte? pot fi justificate costuri cu administrarea proiectelor de catre institute de 10 ori mai mari decat cele ale cncsis-ului? in mod sigur nu, fondurile sunt deturnate la plata "orelor suplimentare" si angajarea rudelor si pilelor in posturi caldute.
  • +1 (1 vot)    
    Bani de cercetare (Miercuri, 18 martie 2009, 12:59)

    C.A. [anonim]

    Tari normale (Marea Britanie, USA, Irlanda, etc.) suplimenteaza masiv bugetul pentru cercetare si invatamant in contextul crizei mondiale. Practic, mizeaza pe faptul ca educatia si rezultatele cercetarii constituie solutia pentru viitor.

    Romania face exact pe dos. De ce ne-ar interesa educatia si cercetarea, investitii ale caror rezultate se vad peste nu stiu cat timp? Oricum noi n-o sa mai fim atunci (gandesc ei...). Las' ca luam noi banii astia si-i directionam catre altele...

    Eu stiam ca exista un tratat care prevede ca cercetarea sa primeasca minim 1% din PIB pana in 2010 (daca nu ma insel). Ce se intampla cu aceasta prevedere?

    Alo, aude cineva?!

    Cu parere de rau, ii sfatuiesc pe tinerii cercetatori sa plece din tara daca vor sa faca ceva cu viata lor. Eu fac cercetare intr-o alta tara si diferentele sunt ENORME. Marile descoperiri facute de romani au fost realizate, in proportie covarsitoare, in afara tarii. Nu s-a schimbat inca nimic de atunci...
  • +1 (1 vot)    
    E JALE! (Miercuri, 18 martie 2009, 14:27)

    Gogu [anonim]

    Din pacate nici actele si contractele semnate si parafate nu mai sunt sursa de informare. Nu se mai respecta nici o prevedere din ele. Sunt pur si simplu hirtie igienica!
    In Romania se fac legi dupa care se incheie acte care nu se respecta!
    E un HAOS TOTAL in tara asta! E de fapt mediul cel mai propice pentru jaf si furt din partea alesilor poporului. Una se gandeste, alta se zice, si cu totul altceva se face.
  • 0 (0 voturi)    
    U.E.F.I.S.C.S.U. (Miercuri, 18 martie 2009, 14:32)

    uefiscsu [anonim]

    Nu stiti ce este U.E.F.I.S.C.S.U.?! Tastati pe google uefiscsu.ro, si o sa aflati. Asta daca va intereseaza cu adevarat "praduiala"in cercetare. Mama, ce articole si anchete pot iesi de acolo!!! Nici nu trebuie "sapat" foarte adanc. Golanie pe fatza. Ca peste tot pe la noi.
  • 0 (0 voturi)    
    adevarul crud... (Miercuri, 18 martie 2009, 14:37)

    lucid [anonim]

    ....este ca 80% din cei care se intituleaza "cercetatori" si "prof-conf univ"-i in romania sunt pur si simplu balast pentru un sistem european, impostori cu pretentzii. nimeni nu vrea sa evalueze cercetatorii si prof-conf univ-ii conform criteriilor de calitate internatzional recunoscute. de ce? pentru ca ar trebui inchise 90% din universitatzile si institutele romanesti. in ultimii ani s-a petrecut o praduire incredibila a banului public in sistemul de cercetare, fara ca sa se faca o minima evaluare a rezultatelor. acum, politica impostorilor de 20 de ani la varful domeniului - de-alde abramburica, dumitrache, curaj, anton-beton si gashca este impartzirea comunista a banilor (atentzie! sunt 72% din banii cheltuitzi in 2008! deci o suma rezonabila in timp de criza) prin programul nucleu, care mananca cea mai importanta halca din buget. toata lumea primeste din acesti bani in mod egal fara sa fie intrebat nimeni de performantzele de pana acum. din aceasta cauza, pentru proiecte au ramas doar 25%. asta e problema cheie: bani contra reforma.
    are cineva curaj sa spuna ca imparatul cercetarii e gol? are cineva curaj sa cheme "nemtzi" sa-i evalueze pe cercetatorii si universitarii din rrrom-inica si sa-i puna pe caprarii, selectand cele 15 - maximum 20 de procente cu adevarat viabile?
    aici e aici.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord, partial (Miercuri, 18 martie 2009, 15:58)

      cercetator [anonim] i-a raspuns lui lucid

      imparteasesc opinia referitoare la calitatea cercetarii in Romania.

      Nu cred ca reducerea bugetului va duce automat la epurarea masei de cercetatori din Romania. Nu va
      face decat sa descurajeze oamenii valorosi care nu se vor intoarce sau vor pleca.

      ca sa-i schimbi "balastul" trebuie sa ai ce sa pui in loc!

      criza poate fi un bun moment ca sa implementezi criterii competente de selectie a granturilor; dar reducerea bugetului va anula efectul scontat!
  • +1 (1 vot)    
    Ministerul educatiei si cercetarii... (Miercuri, 18 martie 2009, 14:49)

    Vorbe goale [anonim]

    ... ar trebui redenumit simplu: Ministerul Imbecilizarii Maselor in Vederea Controlului Total
  • 0 (0 voturi)    
    alt adevar crud (Miercuri, 18 martie 2009, 16:17)

    Gigi [anonim]

    La proiectele PN II exista directori de proiect care nu numai ca n-au publicat in viata lor vreo lucrare in reviste cu factor de impact dar n-au nici doctorat! Exista indivizi exmatriculati de la doctorat care sunt directori de PN II si au avut anul trecut salarii de 70-80 de milioane! In multe din institutele de cercetare rapoartele stiintifice ale fazelor consta in copy/paste de pe internet cu o eventuala traducere in romana de toata jena iar prin lucrari se intelege un abstract trimis la o conferinta locala! Insa pe langa acest balast imens a existat si un mic procentaj de cercetatori entuziasti si straluciti care au facut in acesti 2-3 ani foarte mult si datorita carora Romania a inceput sa apara in reviste de top si la marile congrese stiintifice ale lumii. Din pacate nu va mai fi cazul!
  • 0 (0 voturi)    
    De sus vine ajutorul (Miercuri, 18 martie 2009, 17:37)

    novalidname [anonim]

    Au crescut bugetul pentru preoti in schimb.
    Asta le trebuie, rugaciuni...

    Ce-i drept sunt mai multi "alegatori credinciosi" decat stintifici.
  • 0 (0 voturi)    
    stiinta ... (Miercuri, 18 martie 2009, 18:05)

    Neli [anonim]

    Daca in perioada comunismului, intelectualii erau aruncati in inchisori, acum sunt aruncati din tara.
    • 0 (0 voturi)    
      stiinta (Miercuri, 18 martie 2009, 20:42)

      eugen goaga [anonim] i-a raspuns lui Neli

      sint perfect de acord cu ce scrie Nelli, cu completarea ca totusi si inainte de 1989 mai erau intelectuali fortati sa plece
  • 0 (0 voturi)    
    cercetarea in coma (Miercuri, 18 martie 2009, 18:54)

    marian [anonim]

    Ce smecherie mai e si asta ? Patronata de guvern cu acordul tacit al Min.educatiei respectiv ANCS (pentru ca daca ar realiza ce se intampla ar trebui sa-si dea demisia si nu una de onoare ? ) Pai in anul 2009 cercetarii nu i s-a alocat nici un ban pentru ca banii alocati nu acopera nici macar faza de anul trecut decalata la cererea CNMP anul acesta .Ba chiar ,la unele faze banii primiti nu acopera nici macar valoarea fazei decalate ???Cine va suporta cheltuielile facute pentru achizitia de echipamente ,etc necesare pentru finalizare de faze de executie ,experimentare etc.Revin cu o intrebare retorica :citeste cineva implicat oficial in pastorirea cercetarii aceste comentarii.Raspunsul mi-l dau singur : ce este normal acum in tara ? Citesc in presa ca investitiile in ianuarie au fost cu 50% mai mari ca investitiile in ianuarie 2008,se incheie acord cu FMI ? Bu sunt bani ? Cine ii risipeste batandu-si joc de viitorul unei tari ?
  • 0 (0 voturi)    
    Dezastru marca PDL via CNMP (Miercuri, 18 martie 2009, 21:03)

    Cercetator [anonim]

    Stupefianta starea cercetarii in 2009, 0 lei efectiv la proiectele de parteneriate prin CNMP si decontare circa 50% a cheltuielilor din 2008 mutate tot de CNMP la inceptului lui ianuarie. Deci practic institutiile trebuie sa deconteze in 2010 facturi din 2008 !!

    Ce facem cu oamenii anagajati pe proiecte, ii concediem ? Sau mai bine va dam pe voi in judecata ?

    Unii avem bani europeni si avem din ce trai insa imbecilitatea voastra domnilor administratori este incredibila ! Este incalficabil ce ati facut. Dupa tam-tam de comisii predizentiale pentru educatie si cercetare acum v-ati aratat adevarata fatza: PDL = minciuna si impostura !
  • 0 (0 voturi)    
    bataie de joc (Miercuri, 18 martie 2009, 21:31)

    Andrei [anonim]

    Eu si alti cativa colegi facem parte din categoria asistentilor cercetatori, proaspat angajati in toamna si care am privit totul cu ff mare entuziasm pana la inceputul anului. Poate o parte dintre directorii de proiecte sunt in categoria acelor domni fara articole cotate international si care gestioneaza si fac cercetare, dar noi facem parte din categoria unde profesorii din grup au articole, cate 20 - 30 de articole, si nu doar publicatii in cele 50 si de reviste romanesti, ci in reviste medii, recunoscute si cu factor de impact mai mare decat unitatea.
    Revenind, in aceste conditii conducatorul grupului ne sugereaza strainatatea, si ne sustine cu strisori de recomandare si discutii cu coordonatorii din alta parte, si tot vechiul sau optimism asupra noilor perspective din romania au disparut...
    Se fura atat in tara asta iar cercetarii nu ii mai ramane nimic...
  • 0 (0 voturi)    
    Ne meritam soarta (Joi, 19 martie 2009, 10:07)

    Ricky [anonim]

    Daca noi nu suntem uniti, daca ne acuzam intre noi , daca nu ne respectam, de ce ne-ar respecta ceilalti? V-ati gasit sa va certati acum, cand banii s-au terminat. Luati-va la bataie pe "numar de articole publicate"! Stupid! Haideti acasa. Lasati profesorimea sa cerceteze, Pe ei nu-i da nimeni afara.
  • 0 (0 voturi)    
    Recesiune adanca, un viitor incert ! (Luni, 10 mai 2010, 8:28)

    dr.ing. Dan C. Badea [anonim]

    GUVERNUL DISTRUGE CERCETAREA !

    Recesiune adanca, un viitor incert !

    Prin lipsa de viziune si prin politica gresita de finantare, promovata în bugetul anului 2010, dezvoltarea Romaniei este împinsa accelerat catre recesiune adanca si catre un viitor incert. Este imperios necesara restructurarea relatiilor dintre societatea civila, stiinta si administratia publica. Actualul cadru al acestor relatii este puternic perturbat si are efecte negative asupra comunitatii stiintifice si a societatii civile, cu impact de mare risc asupra dezvoltarii societatii romanesti in ansamblul ei. Solutionarea acestei probleme se poate face cu aportul societatii civile, tinand cont de dezideratele acesteia si anume consolidarea democratiei si circulaţia ideilor, in beneficiul dezvoltarii pe termen lung a României. In contextul tranzitiei catre capitalismul democratic, societatii romanesti nu i-a fost inca propusa o viziune integratoare si de perspectiva implicand dezvoltarea prin stiinta si tehnologie, care sa faca obiectul unui acord social. Acest acord ar putea reprezenta un „acord social al stiintei”. Existenta acordului sugereaza tratamentul privilegiat acordat comunitatii stiintifice de catre guvern. Ca bun public de consum, stiinta este o investitie in cultura si dezvoltare. Dar, pe seama ideologiei guvernamentale si a fondurilor drastic diminuate ale stiintei, constatam ca stiinta nu este considerata un bun productiv. O caracteristica majora a acordului social al stiintei ar fi existenta mecanismelor speciale, care sa asigure echilibrul responsabilitatilor, dintre guvern si stiinta. Acest echilibru ar avea in vedere atat valorile responsabilitatii guvernamentale, cat si pe cele ale autonomiei asociate unei comunitati profesionale independente. Semnificatia acordului social descrie si relatiile din interiorul comunitatilor stiintifice. Pe aceasta dimensiune, acordul social al stiintei ar putea fi perceput si ca un acord in cadrul caruia cercetatorii consimt sa se supuna unor


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă