Marea praduiala. Cum pregateste PSD o noua criza economica

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Duminică, 27 august 2017, 11:29 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
O ineptie spusa incruntat e tot o ineptie. E vorba despre celebra fraza spusa vineri de premierul Mihai Tudose, care a anuntat ca randamentul pilonului 1 de pensii e mai bun decit randamentul pilonului 2. De ce insa a riscat un om care are notiunile economice de baza sa se faca de ris? Raspunsul la aceasta intrebare e esential pentru a intelege situatia Romaniei: PSD a pierdut controlul propriilor instrumente, a adus finantele tarii intr-o situatie catastrofala si e pe cale sa o arunce intr-o criza similara cu cea din 2009-2010.

Executia bugetara pe primele sapte luni arata un tablou deprimant
. Cheltuielile statului cu salariile, pensiile si asistenta sociala au crescut dramatic, iar investitiile nu exista practic. Si asta intr-un an cu crestere economica majora, adusa toata de sectorul privat. Un sector privat caruia statul nu ii intoarce nimic sub forma de investitii in infrastructura, ci incepe sa-i ia tot mai mult din avint: a marit salariul minim, reintroduce supra-acciza la carburanti, ba mai vrea si distrugerea partiala a pilonului 2 de pensii, adica ancora in viitor pentru milioane de salariati.

Acesta e contextul in care Mihai Tudose a riscat sa se faca de ris vineri, cind a debitat ineptia economica despre randamentele celor doi piloni de pensii. In zadar a venit precizarea de simbata; non-sensul economic a demonstrat ca guvernul e disperat dupa bani. E disperat sa acopere gaura imensa de la pilonul 1, care va creste exponential dupa ce talentata doamna Vasilescu, sfatuita de Liviu Dragnea si Darius Valcov, va produce noua lege a pensiilor in aceasta toamna.

La fel ca si legea salarizarii bugetarilor, legea pensiilor va duce la cresterea sumelor pe care guvernul le va plati an de an. PSD nu-si permite sa scada salarii si pensii, iar programul de guvernare promite cresterea lor. Acelasi PSD care a produs in ultimii ani aparitia unor dezechilibre majore in bugetul de pensii, reintroducind pensiile speciale si posibilitatea cumularii pensiei cu salariul de la stat. Boc le taiase pe amindoua si lasase bugetul de pensii intr-un echilibru sanatos pentru Guvern, caruia ii permitea sa se concentreze pe investitii.

Dezechilibrul din finantele publice creste exponential cu fiecare masura promisa de Dragnea, calculata de Valcov, codificata in lege de Lia Olgura Vasilescu, votata de PSD-ALDE si implementata de premierul ascultator de la Palatul Victoria, fie ca-l cheama Grindeanu, fie ca-l cheama Tudose.

Iar bugetul de stat se secatuieste tot mai tare, supus urmatoarelor forte, strins legate intre ele: promisiuni electorale fara acoperire, investitii cu zero valoare adaugata dar cu dedicatie pentru baroni si supervizate de Sevil Shhaideh, scaderea incasarilor cauzata de cresterea exponentiala a evaziunii fiscale sub obladuirea unui Fisc care joaca politic. La toate se adauga lipsa oricarei reforme reale in economie, in guvernanta companiilor de stat, in rindul sectorului public. Zero apetenta pentru schimbarea mecanismelor care merg prost.

Tudose intelege perfect situatia, dar nu are nici un instrument politic prin care sa se opuna vointei sefului de la partid. E obligat sa intre in hora fluierata de Dragnea si sa rezolve problema. O face in stilul PSD: pregateste noi lovituri pentru sistemul privat, cum am explicat mai sus.

Toate acestea sint masuri pro-ciclice, asa cum le denumesc economistii. Adica masuri care, in momente de crestere economica, duc la slabirea echilibrelor bugetare si cresterea nesabuita a cheltuielilor. Masuri care fac ca aparitia unei crize economice sa prinda economia slabita si fara resurse de echilibrare. Exact asa s-a intimplat in perioada premergatoare crizei din 2009-2010, cind guvernele Tariceanu si Boc 1 au deschis larg bugetul pentru pomeni electorale inainte de alegerile parlamentare din 2008 si prezidentiale din 2009. Criza a prins Romania cu salarii de bugetari si pensii marite, cu explozia numarului de bugetari si cu investitii minime in lucrari de infrastructura care sa permita decolarea economiei. Va suna cunoscut? Sintem in acelasi punct.

Un cuvint in plus despre investitii. Vedem de la inceputul anului o inertie uluitoare a guvernelor PSD in acest domeniu. Nici un mare proiect nu a inceput, ba unele sint luate de la capat cu studii de fezabilitate si cercetari inutile. Nici macar fondurile europene nu sint atrase, cum e cazul fondurilor pentru IT. La fel si in cazul mult-clamatelor investitii militare: de opt luni vedem doar memorandumuri si declaratii cu zero efect juridic si financiar, de au inceput deja si potentialii investitori sa priceapa ca sint dusi cu vorba. Pentru ca intentia guvernului a fost de la bun inceput sa anunte investitii, dar sa faca tot posibilul pentru a nu cheltui efectiv banii. Pentru ca de cei 2% din PIB e nevoie in alta parte: sa acopere promisiunile electorale dezastruoase ale PSD.

2017 nu e doar un an (inca unul) irosit pentru dezvoltarea Romaniei. E un an care pune bazele crizei ce va veni. Un an in care, prin legea salarizarii bugetarilor si legea pensiilo se vor crea dezechilibre atit de mari pe termen lung, incit vor fi greu, daca nu imposibil de remediar de vreun alt guvern. Consecintele sint incalculabile: o tara fara investitii, fara infrastructura, nu va avea nici o sansa sa ajunga la convergenta cu media UE. O tara in care frustrarile categoriei active vor creste tot mai mult, facindu-i pe multi dintre membrii acestui segment social tot mai lovit sa plece in masa dintr-o tara care ii uraste.​





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

14272 vizualizari

  • -94 (118 voturi)    
    Nici tu nu crezi ce scrii (Duminică, 27 august 2017, 11:40)

    Lovercraft [utilizator]

    domnu Pantazi Bucharest Swamp
    • +65 (77 voturi)    
      L-ai spart pe Pantazi, sa stii ! (Duminică, 27 august 2017, 12:26)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      I-ai demontat fiecare spusa argumentata, cu contraargumente imbatabile, asa cum procedati voi la PSD. :)

      PS. Acum, pe bune, la voi se puncteaza astfel de comentarii ? Eu, unul , nu ti-as da un banut pe el !

      PPS. Hai, o zi buna... si, in special, mai argumentata ! ;)
    • +37 (49 voturi)    
      nici tu nu gandesti inaite sa scrii (Duminică, 27 august 2017, 12:51)

      loveparade [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      O economie este un mecanism compus din milioane de companente(mergend pana la pers ultimul individ care o copune).
      Un asemenea angrenaj nu se ajusteaza si nu se misca lejer de la o luna la alta de la un Q la altul, nici macar de la un an la altul.
      Ceea ce inseamna ca exista o inertie de multe trimestre intre momentul unei masuri si efectele acestora.
      In cazul de fata e evident ca guv Boc a scos castanele din foc puse cu maestrie de incompetentul Tariceanu, guv Ponta a beneficiat de masurile de austritate impuse de Boc, iar pesedistii de acum se bucura de efectele stabilitatii din guv Ponta.
      Ceea ce fac doreii astia din PSD in mom actual se va vedea peste 2-3 ani.
      Ca ei si cu tine si altii ca voi, care nu detineti un elementar bun smt economic veniti cu ode de Cantarea Romaniei e alta problema.
      Ei sunt ticalosi si vor sa fure, tu esti doar neinstruit (ca sa zic asa) .
      • +23 (25 voturi)    
        Stabilitate in guv. Ponta ?! (Duminică, 27 august 2017, 16:45)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

        adica Ponta1, Ponta 2, P3 , nu ? halal stabilitate ...ma saturasem de ponta ca de poame acre, numai tampenii a facut .
        aproape de linia de plutire de-abia guv Ciolos a adus tara , neindoios . Din pacate , a fost doar guvern de tranzitie , daca am fi avut in continuare guvernul de tehnocrati, altfel discutam .
        Guvernele psd-ului dauneaza grav ...economiei , socialului , chiar moralei !
  • -51 (73 voturi)    
    Bine, bine, da ceva concret este? (Duminică, 27 august 2017, 11:49)

    holinessdani [utilizator]

    Chestiile astea le tot citesc si le aud inca de a doua zi de dupa alegeri, dar nimic din catastrofele astea nu s-au intamplat de atunci.
    Din contra as zice, cu cat corul bocitoarelor este mai acustic si mai nervos cu atat Romania merge mai bine.

    Deci pana la urma e ok, fiecare isi vede de treaba.

    PS. Totusi sa te plangi in 2017 ca salairul minim este de aprox. 200 de euroi (300 brut) este jenant. Marele salt economic si social al Romaniei va fi in momentul in care salariul minim va fi de cel putin 500 de euro, net. Dar se pare ca unora le convine ca o mare parte romani sa ramana sclavi. iar pentru mine asta este cel mai rusinos.
    • -33 (49 voturi)    
      Subscriu (Duminică, 27 august 2017, 12:07)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      in totalitate!
      • +1 (1 vot)    
        Asa e, (Luni, 28 august 2017, 10:52)

        LLLL [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

        de cand a venit PSD-ul nu s-a schimbat nimic:
        - niciun metru de autostrada in plus
        - nicio scoala modernizata
        - niciun program national de sanatate imbunatattit.
        - niciun cetatean mai multumit.
    • +33 (41 voturi)    
      Pantazi iti spune ca trebuie sa si poti sa sustii (Duminică, 27 august 2017, 12:37)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      dpdv economic masurile sociale iar PSD nu poate ! Cel putin asa rezulta din amanarile intrarii in vigoare a unor legi, din ajustarile acestora, din incercarea da a desfiinta partial Pilonul II de pensii etc.

      Apropo, Statului roman nu ii mai convine sa se imprumute pe plan intern tocmai datorita "randamentului" tot mai prost. Dar trebuie sa o faca.

      In curand si conditiile externe or sa fie mai putin multumitoare.
    • +27 (33 voturi)    
      Viziunea corecta pe termen mediu si lung (Duminică, 27 august 2017, 12:45)

      dantor [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Ar mari automat salariile sustenabil.

      Dar asa e cand mai departe de 6 luni nu vezi.

      Daca economia nu duce, nu duce. Nu e de ajuns sa faci salariile din pix pentru ca economia se va autoregla si va sterge tot ce dau domnii guvernanti, cel mai adesea prin inflatie sau taxe suplimentare care sufoca mediul privat.
    • +35 (39 voturi)    
      "Fiecare isi vede de treaba" (Duminică, 27 august 2017, 12:49)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Particularul asuda in draci sa-si mentina afacerea iar psd-ul creste la cateva mii de euro pensia sau salariul bugetarilor de lux. Le da si asistatilor 5-6 euro in plus la ajutor caci, vorba ta, se pare ca unora le convine ca mare parte din romani sa ramana sclavi..Iar pt Romania asta este cel mai rusinos.
    • +25 (31 voturi)    
      Pentru cultura dumneavoastră generoasă (Duminică, 27 august 2017, 12:54)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Salariul depinde de mai mulți factori: piața muncii și productivitatea sunt cei doi factori principali. Piața muncii este determinată de cerere și ofertă. Cum majoritatea guvernelor au fost FSN-PDSR-PSD, rezultatul capitalismului făcut de comuniști se traduce printr-o slabă ofertă de muncă, deci piața muncii se înclină spre angajatori (chiar dacă aceștia nu găsesc angajați calificați; în final îi vor aduce de afară, dacă cei calificați în România migrează spre salarii europene). Celălalt factor este productivitatea muncii. Acesta depinde de tehnologie (cea avansată este scumpă și înseamnă mai puțini angajați), de priceperea managerilor (care este un factor subiectiv, dar oricum nu se compară cu cea a europenior) și de interacțiunea cu statul: infrastructura (nu doar șosele, ci și educație, sănătate), eficiența administrativă (care e vai de ea) și cea fiscală (adică câți din banii luați de stat se întorc către companii prin infrastructură - care eficiență este poate chiar subzero).
      În consecință, salariile mici sunt datorate nu angajatorilor, ci statului, care 1) nu investește în infrastructură, ceea ce înseamnă că suma care ar fi fost plătită angajaților trebuie să meargă în compensare, d. ex. dacă o firmă nu face 500 de km în 5 ore până la autostrada ungară, trebuie să compenseze prin cumpărarea de camioane suplimentare); 2. plătește mai mult angajații proprii, silind firmele să plătească mai mult la stat, deși eficiența actului birocratic este foarte scăzută.
      Angajatorii sunt în concurență cu firmele europene, ei nu își pot permite să plătească oamenii cât ar fi normal, pentru că nu ar mai putea vinde produsele (iar firmele europene care le cumpără produsele se pot orienta oricând spre China, Vietnam sau chiar Coreea de Nord, embargoul poate fi ușor spart prin granița comună cu China).
      • -18 (26 voturi)    
        Gresit (Duminică, 27 august 2017, 14:12)

        redy [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        Tine de politica azi dau e lege toate pensile se dubleza nu are nimic economic.
        Ca vorbim de china sau Germania decizile sint politice nu spargerea emabgolui.
        Politica prin tot felul de reglementari esti mai rea decat in embargo care vorba ta nu este respectat de cei ce au interes.
        Dar ce faci cu o ,directive EU care te duce la sapa de lemn.
        Germania interzice cumpararea de firme germane cu tehnoloicie avansate tot ei inpum axe de 39% ptr. metalurgie pe motiv de concurenta neloiala.
        Adica decat da sa cumperi tel din china la jumate din pret care se va duce in tot ce insemna masi germane scazind pretul ,Germania spune nu la darcu cu economia globala ce faceti cu industria germana faliment .
        Nemti au fost categorici sugeti-o china sara a condamanat Germania ca se opune globalizari ,neti au spus simplu sintem de acord voim vinde otel geraman in china la pret correct.
        China sa astupat nici Trump nu ia futut in falul asta ca lucrurile sa fie clare china nu mai are voie sa cumper firme de virf din Germania sau Eu.
        Vedeti undeva in presa scandaul eu china nu si no sal vedeti niciodata.
        • +18 (22 voturi)    
          Corect (Duminică, 27 august 2017, 15:16)

          imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui redy

          Adevarul e ca indiferent ce scrii, daca bagi si cuvinte vulgare creste credibilitatea cu 500%.

          Dar pana la urma si gayon a zis. Degeaba ai argumente. Vine unul cu "nu-i adevarat" si ti-a inchis gura.

          Ekateryna Abramburovicy si-a facut treaba exceptional in toti acesti ani.
        • +1 (3 voturi)    
          Când (Duminică, 27 august 2017, 18:59)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui redy

          Nu bagi bani în R&D (research and development) și iei planurile de producție direct, poți produce și vinde telefonul la 50% din prețul cu care îl produce cel care l-a și proiectat...
        • +1 (1 vot)    
          Băteți câmpii cu superbie (Duminică, 3 septembrie 2017, 20:37)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui redy

          Am argumentat clar afirmațiile. Dumneavoastră băteți câmpii cu o inegalabilă superbie. Vorbeam de salarii și ați luat-o cu tot felul de afirmații nefondate. Credeți că statul are o tiparniță de bani și poate să o folosească cât vrea mușchii lui? De ce alții nu o fac? Ați auzit de invenția aia nenorocită a capitaliștilor, inflația? Mai luați și mai studiați o țâră, poate căpătați o brumă de înțelegere a fenomenelor economice, și nu mai marxiți aiurea....
    • +18 (26 voturi)    
      Amuzant (Duminică, 27 august 2017, 12:55)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Am si eu o intrebare, tu stii de unde are statul bani? Tu stii de ce a inflorit Romania in ultimii ani? Hai sa te ajut:
      - nu este datorita firmelor de stat
      - nu este pentru ca statul are actiuni 100% la firmele de stat profitabile
      - nu este pentru ca sistemul bancar este controlat 100% de stat
      - nu este pentru ca piata este controlata 100% de stat

      Cuvantul cheie este 100%. De ce? Este vorba de mediul privat. Una din regulile pentru a avea profit in tara este ca statul sa detina 100% din tot si totul sa apartina de stat de la banci pana la firme. Problema este ca asta impune ca statul sa fie un manager FOARTE bun, legile sa fie PERFECT facute pentru o piata transparenta iar situatia sa fie de win-win: statul ia o parte mare, pentru ca le detine, dar in acelasi timp un procent rezonabile de cel putin 33% din tot ce ia sa fie INVESTIT in stat. Investitiile pornesc de la infrastructura pana la cladiri si firme noi. Eh, cam acesta (mai mult sau mai putin) era modelul vechi (adica al lui nea Nicu).

      Pe atunci desi luema murea de foame, totul a pornit de la obsesia lui plus dea scoate tara din datorii. Altfel, era mai mult sau mai putin aparent echilibrat (am zis "aparent").

      Dupa '90 lucrurile s-au schimbat. Au inceput investitii externe. Foarte multe firme s-au privatizat iar mediul privat a capatat putere pe piata, iar statul detine fie mai putine actiuni, fie mai putin control. Asta nu este neaparat un lucru rau. Ambele modele (realizate corect) sunt eficiente pentru bunul mers al unei tari. Problema apare ca la noi nu exista legi decat sa se fure. Mediul privat nu este recompensat cu nimic desi asta (impreuna cu UE) ne-a(u) scos din faliment.

      Absolut tot ce scrie mai sus a inceput sa se intample. Trebuie doar sa si stii unde te uiti (nu ma refer la stiri).

      Disclaimer: Desi in realitate este mult mai complicat, stiu ca ai neuronii facuti praf de la GhitaTV si Latrine asa ca simplific aici. Este o varianta destul de trunchiata dar imi place sa cred ca intelegi.
      • +3 (13 voturi)    
        Holinesdani este mirciabadiakiariel (Duminică, 27 august 2017, 16:10)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Retorica editoriala egala cu xrogo, fie Pastorul gadia fie shpagasin badia
    • +15 (19 voturi)    
      Apoi despre slaarii si pensii (Duminică, 27 august 2017, 13:03)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Vorbim de pensii si salarii. Toata lumea a spus ca este foarte bine sa creasca. Da. Toti. Inclusiv cei ce urasc PSD. Problema este nu ce si cum s-a comunicat, ci ce s-a tradus mai departe de catre PSD si acoliti. Ei sustin ca populatia si mediul privat cu analizele lor INSISTA sa ramana salariile asa si ca nu vor ca romanul sa o duca bine. Gresit! Problema este ca la situatia curenta (legislativa, economica si financiara), ROMANIA NU ARE CUM SA DUCA ASA CEVA. Nu are puterea economica suficienta. Si nici instrumentele necesare.

      hai sa-ti dau un exemplu simplu: Cate legi sau proiecte de lege au fost initiate in 2017? La cate s-a facut analiza? Iti zic eu: la zero. Imediat cum diverse institutii sau companii faceau analize si aratau ca PSD facea legi "la ghici" (sau cum stii tu termenul "la plesneala") PSD insista ca vampirul strain vrea sa suga seva romanului, insa la scurt timp retrageau. Ce intelegi din asta? Nu este normal sa dai o lege fara sa analziezi intai impactul care il va avea. De exemplu elgea pensiilor si salariilor nu va avea ca impact "marirea" lor. Asta vad doar cei cu ochelari de cal. Impactul este intotdeauna pe sursa (banii aia apar de undeva) si pe termen lung. INTOTDEAUNA. Iar Romania nu poate sa duca asa ceva.

      In plus, hai sa zicem ca ar putea. Oarecum. Ideea este sa le maresti pe rand cu procente mici. Si nu tot deodata. Sa spunem ca intai maresti doar la domeniul sanatatii. Apoi la aparare. Suna cunoscut? Asa se facea pe vremuri si asta era motivul. Acum PSD vrea la toti deodata si nu se poate.

      Acum tu poate zici "statul are bani". Pai mai frate, de unde crezi ca are statul bani? Nu are nicio investitie ca sa castige ceva de la ea. Momentan PSD a dus tara in colaps pentru ca are stagnare aproape 100%. Multe firme controlate de stat cer mamriri de salarii pentru seii pe pile, executantii raman pe salarii mizere, dar desi firma "are teoretic profit", este la un pas de faliment pentru ca are 0 investitii si toti banii merg la sefi.
      • +11 (17 voturi)    
        Ti-ai racit gura de pomana. (Duminică, 27 august 2017, 14:13)

        gayon [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Chiar daca ai exprimat pragmatic cunostinte solide de economie de piata, articolele tale in fata mancatorilor de lebede, a spargatorilor de seminte, a bugetarului la stat care e rasplatit cu salarii exorbitante pt. simplu fapt ca fac parte din marea familie psd-ista si/sau fisa postului genereaza coruptie si bacsisuri grase, au un efect egal cu a tablourilor de Picasso in fata triburilor din Noua Guinee. Nu includ in categoriile de mai sus, profesionistii onesti din invatamant, sanatate, armata, politie, transporturi.
        Intr-un stat functional e necesara motivarea acestora cu mariri salariale apropiate celor din occident.
        Daca angajarea lor ar fi facuta in limitele transparentei si numai pe baza competentei profesionale, eficienta acestora intr-o crestere economica ar fi resimtita intr-un timp scurt si de intr-un mod pozitiv. In caz contrar, ar ramane acela-si cerc vicios, care duce in mod inevitabil la dezastru total.
    • +8 (16 voturi)    
      Legi si taxe (Duminică, 27 august 2017, 13:09)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Poate ai impresia ca-s vorbe, dar sunt sute de articole pe tema asta. Si nu-s inventii. Sunt rezultate si rapoarte din audit! Daca stii ce-i aia.

      In plus. Legile care ei sustin ca le aduc de afara pentru a ne ajuta: TVA split, darea-n plata, fond suveran, administrare pensii, taxe biserica, taxa solidaritate, taxa pe gospodarie etc. Ei iau jumatati din elgiel de afara si le adopta aici sa fie valabile in orice situatie. De exemplu, in afara darea-n plata nu e ceva obligatoriu cum e la noi. Se intampla iun anumite cazuri. Nu e lege nationala de care sa se agate statul. Nu este singurul exemplu.

      PSD a castigat partial alegerile datorita pomenilor promise si taxelor eliminate. De pomeni am vorbit. Nu-s sustenabile. Asta este si motivul pentru care Firea face cele 20 de firme si Sevill vrea sa faca Fondul Suveran, iar Dracnev a pus la conducerea firmelor de stat si minsiterelor fotomdoele, culturisti, prezentatori si alte alea. Ca sa semneze orice vrea el. Este un motiv pentru care nu mai vrea ca presedintele sa aiba drept de decizie. Si nu este vorba de cat este de competent sau nu KJ. Ci de insitutie: Cotroceni. El vrea toata puterea la Parlament, ca in Turcia (vezi Erdogan).

      Dar iata ca elimianrea taxelor unde toti au zis ca trebuie analizat intai (unele poate trebuiau eliminate, cum era cea de TV-radio parerea mea, dar nu toate), de aceea a si intors KJ legea. Acum pentru ca nu mai are surse de venit apar taxe noi. Tu poate nu simti ca elimina taxele de la PF si taxeaza firmele. Problema este ca facand asta afecteaza piata. Afectand piata, te afecteaza pe tine.

      Acum daca tu faci parte din armata celor care stau cu palma intinsa pentru pomana, sunt convins ca nu te afecteaza. Inca. Daca va costa o paine 15 lei maine, sunt convins ca PSD va face reduceri.

      Dar ia intreaba-te. Reducerile de cine-s acoeprite. De stat? Aiurea. De restul care muncesc. Acum, daca acest aspect nu te intereseaza, inteleg de ce nici nu observi ce se intampla in jurul tau.

      Trist.
      • 0 (0 voturi)    
        Gresesti (Luni, 28 august 2017, 10:31)

        subcultura [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Comentariul tau e corect, insa gresesti incercand sa demontezi cu argumente si sa presupui ca ei fac lucruri din eroare.

        Si dl Pantazi greseste. Pe ei in doar fix undeva de criza, economie etc.

        Criza necriza, conteaza cine e la putere si cine controleaza, asta e scopul.

        Se tot vaita lumea de investitii. Ei vor sta inca trei ani si ceva la putere, iar scopul pe termen lung e sa controleze si economia privata, cat mai mult. Acum tin jos toate investitiile publice, mor o parte din privati, iar cand vor da drumul, va primi cine trebuie si asculta de partid.

        Poate nu va mai amintiti, eu prin 2003-2004 am vazut poze cu Adrian Nastase prin sedii de firme.
    • -13 (27 voturi)    
      Bine, hai sa va explic (Duminică, 27 august 2017, 13:27)

      holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      printr-un exemplu la indemana si verificabil.
      Uitati-va putin la investitiile straine in tari ca UK, Germania sau chiar USA. Sunt imense, de zeci si sute de ori mai mari decat in RO. Uitati-va cat e salariul minim in UK. Numai in ultimile luni, deci dupa Brexit firme mari din domeniul auto, ca de ex. Toyota si Nissan au anuntat ivestitii mari in UK. Credeti ca Toyota si Nissan nu au auzit de Ro si de faptul ca aici muncesc sclavi doar pentru mancare? Si totusi prefera sa investeasca in UK (sau Germania, sau USA), pentru ca acolo oricine (aproape) cu salar minim isi permite o Toyata sau un Nissan.
      PS. In ceea ce priveste productivitatea e si mai simplu, doar trebuie sa citesti putin si sa faci un efort sa si intelegi ce-ai citit. Productivitatea nu se refera la harnicia sau lenea muncitorului, nu in 2017. Si o sa va dau tot un exemplu simplu: muncitorii din Bucuresti de la McDo fac exact tot atatea chiftele ca cei din Berlin, Paris, New York sau oriunde. De ce? Pentru ca au exact aceleasi utilaje.
      Adica nu poti compara un muncitor cu sapa cu unul care are buldo-excavator cu aer conditionat si GPS.
      Adica statul nu are nici o legatura cu toate astea.
      • +11 (19 voturi)    
        Din pacate (Duminică, 27 august 2017, 14:11)

        mullard [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

        Si tu si lovercraft ratati esenta grosolan (deci nu cu gratie). Salariul minim e o chestiune politica cu fundament economic. Statul intervine in sensul cresterii salariului minim in clipa in care angajatorii incep sa aiba beneficii disproportionate in raport cu efortul si calitatea muncii angajatilor. Intrucat angajatorii care fac bani multi ajung sa controleze piata muncii (nu mai angajeaza pe nimeni daca nu accepta salariul minim) statul trebuie sa intervina pentru a redistribui o parte din valoarea generata. Orice altfel de interventie nu va face decat sa induca dezechilibre - cresti costurile fara cresterea superioara a valorii.

        Apoi, tu vorbesti de angajatii din UK cu salariu minim care isi cumpara masini. Este evident ca nu cunosti realitatea. In UK, poate mai mult decat in orice alta tara europeana, populatia foloseste transportul public cu preponderenta. Viata este scumpa, iar detinerea si utilizarea unei masini sunt analizate in primul rand economic. Nimeni nu isi cumpara masina doar pentru ca ar putea - nu confunda cu situatia din Romania. Productiile Toyota sau Honda din UK sunt dedicate exportului, in primul rand, nu consumului local. Este mult mai complicata alegerea locatiei unui sit de productie decat consumul intern - ai avut de curand exemplul Slovaciei cu Jaguar, poate l-ai citit.

        Pantazi poate avea un stil alarmist (ca si Tapalaga), dar asta nu inseamna ca fundamental nu are dreptate. Daca ai fi citit (si ai fi incercat sa intelegi justificarea lui Tudose cu privire la Pilonul I) ti-ai fi dat seama ca este o prostie - de fapt prostirea prostilor.
      • +5 (11 voturi)    
        Productivitate (Duminică, 27 august 2017, 15:08)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

        Dar daca statul infiinteaza un fel de McDo langa cel deja existent, angajeaza in el un numar dublu de salariati bugetari fata de cei existenti in McDo original, platiti tot dublu fiecare, si vinde marfa la pret identic (vinde evident in pierdere fata de costuri, dar isi permite, ca e stat si administreaza banii tuturor deci ai nimanui) ?
        Oare cate zile trec pana McDo adevarat intra in faliment?

        Situatia prezentata nu este una strict ipotetica. Nu exact asta face asta primarita Firea cu pleiada de firme de stat pe care intentioneaza sa le infiinteze? Sau ministrul invatamantului Pop care declara ca vrea sa atribuie tiparirea de manuale scolare doar catre Editura Didactica si Pedagogica?

        Situatii de genul acesta pot exista pentru un timp, dar sunt ele viabile (economic vorbind) pe termen lung ?
      • +2 (8 voturi)    
        Ce vorbesti... (Duminică, 27 august 2017, 17:46)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

        Investitii de la Toyota si Nissan in UK ... nu cred o iota, astia nu sunt prosti. Poate daca subventioneaza UK-ul business-ul.
        Da, Toyota face fabrica in Ucraina si Nissan in Maroc, dar astea nu sunt in UK.
        • +1 (3 voturi)    
          Vorbesc pentru ca stiu, dar tu ... (Duminică, 27 august 2017, 19:39)

          holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          Titlu: "Toyota to invest £240m in UK plant at Burnaston"
          Sursa: http://www.bbc.co.uk/news/business-39289269
          Titlu: "Nissan to build new models in UK despite Brexit vote"
          Sursa: https://www.ft.com/content/eabd6152-9c29-11e6-8324-be63473ce146

          PS. Vezi ca internetul nu e doar pentru trolling, poti afla si lucruri interesante. Doar sa vrei.
        • +2 (2 voturi)    
          Fraiere (Duminică, 27 august 2017, 21:40)

          Aerolaur [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          citeste aici: http://uk.reuters.com/article/us-britain-eu-toyota-exclusive-idUKKBN19Z1VG
    • -9 (15 voturi)    
      500 de euro, net (Duminică, 27 august 2017, 13:47)

      redy [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Mare salt este cat o firma va da acest salariu enorm idoitilor ultil ,care sa fii seriosi este dat deja de multinationale aseptam ca si firmele din teleorman sa ajunga la 200.
      500 euro ti se pare mult in Romana frate esti in urma rau de tot.
      Sa te anut poate nu sti sint salari in Romania la stat ca voi anafabeti Eu no sa visati nici in somn.
      Nici in visele tale cele mai sexy no sa gaset ce salari au uni in Romania.
      200 euro este ceva atat de jos ca nici maturatori de starda nu gasesti. iar orcit de ibecit si util ai fii daca ceri 200 esti aruncat la gunoi pana si meseria ce labagiu este cotata mai bine.
    • +12 (18 voturi)    
      Pai fa salarul minim 1000E (Duminică, 27 august 2017, 14:53)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Sa vezi ce bine o sa fie. Nu te intrebi de ce e 200???? Iti spun eu, pt ca ai economie slaba, jumatate de ex din economia provinciei canadiene Alberta....doar 4 mil locuitori, si pt ca ai destule salarii si pensii nesimtite la bugetari. Mizeria multora ii face pe cativa bogati.
    • +7 (13 voturi)    
      Programul economic (Duminică, 27 august 2017, 14:54)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Fiabilitatea sau rezistenta unui autovehicul se demonstreaza nu pe autostrazi, ci pe drumurile cu gropi sau in panta.

      La fel si cu programul economic al PSD: efectele sale pot fi astazi mascate de contextul international extrem de favorabil. Cat de bun este el in realitate si cat de mult s-a consolidat economia in acesti ani se va vedea doar la inceperea urmatorului episod de criza mondiala.

      Si finantele Greciei pareau solide pana in 2007. Insa odata cu prabusirea pietelor internationale, investitorii si creditorii au inceput sa se uite cu mai multa atentie la fundamentele economiei grecesti si le-au vazut asa cum erau ele in realitate: aparat bugetar hipertrofiat, risipa in alocarea fondurilor publice pentru proiecte inutile, evaziune fiscala si coruptie generalizate, pomeni electorale in preajma alegerilor, date statistice masluite "din pix". Suna cunoscut?

      Sa nu uitam insa ca Grecia a avut un atu extrem de important, pe care noi nu il avem: facea parte din zona euro. Pentru a evita efectele adverse asupra monedei comune, partenerii din UE au salvat practic finantele greceasti, asa schioape cum erau, prin stergeri de datorie si transferuri de fonduri uriase deghizate in imprumuturi - dar toata lumea stie ca ele nu pot si nu vor fi rambursate vreodata.

      Romania nu face insa parte din zona euro. Pe noi cine ne va salva, cand va ajunge funia la par? Ma tem ca nimeni. Guvernului nu ii va ramane altceva de facut decat sa dea drumul la tiparnita, pentru a scadea veniturile reale si a creste astfel competitivitatea. Adica "solutia" Vacaroiu din anii `90. Noi toti am trecut prin faza aceea, si stim ce dezastru este inflatia.
    • +7 (13 voturi)    
      Ma, (Duminică, 27 august 2017, 15:26)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      tu ai vreun angajat?
      Ma,tu nu vezi ca toti astia care forteaza salariul minim nu au o activitate din care sa faca bani?
      Cand s-a marit salariul minim ,au marit si gunoierii taxele pe gunoi;buticarul de la colt a marit pretul la biscuiti etc.
      Statul isi permite sa mareasca salariile pentru ca se imprumuta(cat poate sa se mai imprumute),insa ,eu,firma privata ce ma fac?

      Si daca merge bine Romania,de ce se maresc taxele pe benzina,dupa ce au promis ca le scad?De ce umbla la pilonul II de pensii private?
      Iti spun eu:s-au gatat banii,ma.
      Zgura mentalitatii comuniste din mintea noastra ne trage in jos de 27 de ani.
    • +4 (8 voturi)    
      Bei Gigi de Caransebes (Duminică, 27 august 2017, 17:48)

      Armadilo [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Ia spune ce faci interesant pentru 500 de euro?

      Nu de alta, dar nu imi dau seama nici daca ma tai.

      Vreti salarii ca afara dar sa munciti ca in Romania, adica nimic cu cap si coada.

      Nu sesizati, voi astia de la PSD, ca nu va merge nimic din tot cea ati propus???

      De un an de zile singura problema majora care va preocupa este justitia, aproape ca nu este saptamana in care sa nu aveti vreo propunere indecenta despre justitie.

      Sunteti penibili.
    • +1 (3 voturi)    
      concret (Duminică, 27 august 2017, 18:30)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Concret este faptul ca nu pricepi nimic si "vorbesti pe gura camasii" ...
    • +2 (2 voturi)    
      Dar de ce nu 1000 ? (Luni, 28 august 2017, 9:50)

      gogu1234567890 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Hai sa il facem de 1000 de euro, salariul minim. Nu e bine ?

      Tovarase, ca sa ai banii astia trebuie sa si produci ceva. Daca 50% din populatie prefera sa nu faca nimic pentru ca vine odata pe luna postasul cu niste bani, atunci tu cum crezi ca putem sa avanasam ?

      Problema mare e ca in loc de acesti 300 euro azi o sa aveti 200 - 150 in curand, pentru ca la final toate o sa se duca in curs. Nu stiu daca stiti, dar noi nu avem euro, avem ron, iar acest ron este foarte foarte volatile la schimbari idioate.
  • -5 (17 voturi)    
    Nu, ,,cum pregateste". (Duminică, 27 august 2017, 12:12)

    gayon [utilizator]

    Ci mai degraba, cum a pregatit psd noua criza economica. E destul de limpede ca totul a fost premeditat. Nu poti sa-i scoti inocenti pe motivul ca au facut-o doar de dragul populismului si ca situatia a scapat de sub control. Nu trebuie sa ai studii superioare si mastere in economie la cele mai bune universitati din lume ca sa stii ca: -100+200=-100 si nu +100.
    Dar asta e, in timp ce opozitia era preocupata cu lupta pt. putere in sanul partidului, mascata subtil de probleme interne de genul: cum ar fi mai bine pt. ei, de a fi modernist sau conservator, economia si situatia politico-sociala a Romaniei a alunecat intr-o directie periculoasa pt viitorul nostru al tuturor.
    Si ce e mai tragic e ca ,,Rezist" si-a pierdut semnificatia, fiind pangarit si monopolizat de interese antagoniste cu salvarea Romaniei de la desastru.
    • +5 (9 voturi)    
      E absurd sa spui ca cineva in politica (Duminică, 27 august 2017, 15:44)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui gayon

      isi premediteaza esecul !

      Nu, PSD, pur si simplu, nu poate indeplini ce a promis si fiind condusa de niste nulitati politice si avand niste specialisti de doi bani gauriti in economie, e pe cale sa ne bage in prapstie .
      • +2 (6 voturi)    
        Errare humanum est, perseverare diabolicum (Duminică, 27 august 2017, 17:16)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Daca obiectivul lor este o noua criza?
        Pe vremea lui Tariceanu au avut vant din pupa din SUA. Dar marinarul si cu Boc si romanii le-au stricat rapid planurile.
        Azi scenariul este acealsi. Invariabil rezultatul va fi acealsi.
        Ce urmaresc? Fabricile le-au taiat la fier vechi, CAP-uri, IAS-uri au urmat acelasi drum. Locul lor a fost luat de privati. Dar romasnasi sunt bogati. Au cate o casa, o bucata de teren. Se zice ca 96% dintre romani au case. Pai cam cu cat ar vinde romanasul casa in cazul unei crize?
        Nu sunt nulitati politice si nici oameni care gresesc iar ci doar niste oameni interesati.
        • 0 (6 voturi)    
          Care-i interesul lor ? (Duminică, 27 august 2017, 17:29)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ty

          Ce castiga ei daca pun Romania IN MOD PREMEDITAT pe butuci ?
          • 0 (2 voturi)    
            hotii nu se satura niciodata (Duminică, 27 august 2017, 21:54)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            .
      • -3 (3 voturi)    
        Saracutii de ei. Chiar vrei sa te cred ? (Duminică, 27 august 2017, 18:20)

        gayon [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        Chiar nu stiau ca nu pot indeplini ce au promis?
        Tu consideri ca toti romanii sunt ca cei care voteaza psd, altii interesat, altii saraci cu duhul iar altii sub influenta bigotismului religios. Esti stupid sa vii cu replicile astea uzate. Psd-alde au promis sarea cu marea, primii acaparand segmentul gros de stanga prin masuri populiste, al doilea simuland preocuparea pt. mediul privat, ambii constienti ca aceste promisiuni sunt irealizabile. Ei au contat pe timpul scurt in care isi vor curata cazierele. Singurele prioritati ale lor in afara celei descrise anterior, sunt umflarea conturilor si transformarea tarii in feuda lor personala. Asta a fost singura doctrina politica a psd-ului, si asa a functionat intodeauna de la metamorfozarea fsn-ului in psdr-pd,etc si de la transformarea pcr-ului in fsn.
  • +8 (12 voturi)    
    cu grija si atentie ca sa ne surprinda pe toti, (Duminică, 27 august 2017, 12:38)

    padrepadrone [utilizator]

    nimic nou din acest punct de vedere.
    Cum intampinam NOI acest vesnic demers al useleului este insa un subiect mai mult decat fierbinte: ca si cum varu Ionel imi cere masina, de nenumarate ori si returnata cu intarzieri plus defecte, iar eu tot i-o dau, dupa care ma plang prietenilor, vecinilor, cui este dispus sa ma asculte.
    Undeva ceva scartaie grosolan si ne muta nasurile din loc dar nu este frumos sa aducem in discutie un astfel de subiect: suntem oameni maturi si democrati, pe deasupra, deci sa continuam sa ne vaicarim si sa ne mintim mumos, ca d-aia suntem pe primul loc la saracie, boli si altele.
  • +6 (16 voturi)    
    analiza e corecta (Duminică, 27 august 2017, 12:38)

    nedumeritul [utilizator]

    eu aveam aceeasi impresie inainte de a citi articolul lui Pantazi. Toate microsemnele din jurul meu din Bucuresti confirma cele spuse in articol. Doar un iresponsabil refuza sa le vada.Multi dintre cei care posteaza nu cred cea ce posteaza.Sunt cativa care stiu si cred ce posteaza.Sunt putini. Corul iresponsabililor e mai rasunator si intimidant. Ii ajuta si formidabila lipsa de transparenta care cu legea informatiei publice s-a accentuat mult.Sa fim recunoscatori puterii oculte care conduce Romania...
    • -8 (12 voturi)    
      Sa fim recunoscatori puterii oculte care conduce R (Duminică, 27 august 2017, 13:29)

      redy [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Eu cred ce postez dar cred sincer ca tu nu crezi nimic din ce postezi.
      Toti daca o faci pot vorbi cu cineva sa te interneze la Balacenca nu fii suparat sint destui care sa te aprobe dar fii atent cu Napolion sau Stalin te deporteza la curatat vecheu cat ai zice peste.
  • +8 (20 voturi)    
    Ironie (Duminică, 27 august 2017, 13:14)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Tin minte cnad glumeam inainte de alegeri cu cativa pe HN si fiecare dintre noi postam ca daca iese PSD sa avem grija ca ajungem ca Grecia. Se pare ca am avut dreptate doar partial.

    La noi PSD reinventeaza multiculturalismul astfel:
    - "vom fi" greci: Romania va falimenta ca si Grecia
    - "vom fi" turci: Parlamentul va avea putere deplina
    - "vom fi" rusi: cenzura si obedienta va fi litera de lege, drepturile omului va fi un mit
    - "vom fi" unguri: vom fi invatati sa uram orice alta natie, strainii care vin in Romania sunt automat hoti care vor sa devalzieze tara, nu sa investeasca in ea
    - "vom fi" bulgari: nu vom fi comunisti, oficial, dar PSD se va asigura ca PCR este mic copil in comparatie cu USL
    - "vom fi" coreeni: statul va decide tot ce ai si nu ai voie, va avea drept de viata si de moarte asupra cetatenilor
    - "vom fi" chinezi: vom munci cele "opt" ore de dimineata de la ora 6 pana seara la 20:00 sa producem
    - "vom fi" africani: tot ce vom produce va fi exportat si avem noroc daca mai gasim o bucata de grau sa ne tina toata saptamana

    Am senzatia ca nu este departe de realitate in ritmul in care ne indreptam.
    • +1 (5 voturi)    
      Cam de pe la coreeni incolo ai inceput sa exagerez (Duminică, 27 august 2017, 15:48)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Pana acolo insa cred ca ai dreptate 100% !
  • +6 (14 voturi)    
    putintica rabdare..... (Duminică, 27 august 2017, 13:28)

    USMarines [utilizator]

    Inca trei luni si se deschide sezonul de emigratie spre Canada !!
    Si o sa mai ramana postacii PSD si asistatii sociali .... sa vedem din ce taxe si impozite mai platesc ei salariile umflate si pensile special......
    • +7 (9 voturi)    
      Din cele de la privat (Duminică, 27 august 2017, 15:30)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui USMarines

      Si dupa ce vor suprataxa mediul privat si vor pleca si ei vor pica investitiile si economia. Apoi, cum am mai scris in alte comentarii, vor tipa in sus si in jos ca strainii au venit, au furat acum au fugit dupa ce au secat tot din tara si ca au avut dreptate ca UE e rau, ca NATO e rau si ca bine ca e Rusia dispusa sa ne finanteze sa ne ridice sa fim iar cea mai tare din Europa.

      Apoi istoria se va repeta.
  • -4 (12 voturi)    
    Ideile sunt corecte (Duminică, 27 august 2017, 13:58)

    galeo [utilizator]

    Dar pentru credibilitate, am fi asteptat acelasi simt critic si in cazul guvernarii lui Ciolos sau a PNL
    • +2 (6 voturi)    
      Oh.oh.oh (Duminică, 27 august 2017, 16:50)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Credibilitatea pentru PSDerbedei este ca democratia versus catei din fabula lui Grigore Alexandrescu.

      Adica: sa ne arate ceilalti credibilitatea lor, ca noi nu trebuie sa le-o aratam pe-a noastra.

      Ia zi matale, cum este cu Funeriu, cel fara bacalaureat?
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Daniel_Funeriu

      Ah, scuze, si Wiki trebuie sa-si dovedeasca credibilitatea in fata mariei sale PSD_interlopul!
  • -7 (19 voturi)    
    Domn Pantazi , (Duminică, 27 august 2017, 14:17)

    A310 [utilizator]

    citesc cu mare placere articolele dvs, sunteti mai tare ca Mama Omida , poate o sa fiti nominalizat pentru premiul Nobel pentru economie .
    • +5 (11 voturi)    
      A310 versus Tupolev (Duminică, 27 august 2017, 16:46)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Matale, ca toti PSDerbedeii sunteti anti-europeni.

      Ma intreb:
      1.Daca ati invatat ruseste?
      2. De ce nu-ti schimbi nickname-ul cu ceva mai aproape de crezurile tale.Mai ales ca in domeniul aviatiei rusii stau foarte bine.
      Mai putin in ceea ce priveste bunastarea propriului popor. Dar de asta nu vorbesti ca nu-i OK.

      Ah, ceva comentarii despre autostrazi, statui, investitii?
      Observ ca voi aveti un filtru bine definit privind comentariile.
      Ce nu convine: NIET!
      • 0 (0 voturi)    
        In opinia dvs. (Luni, 28 august 2017, 22:15)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        considerati ca eu as fi anti-european , numai ca eu muncesc in occident de mai mult de 10 ani . In ceea ce ii priveste pe rusi , in domeniul aviatiei chiar sunt buni .
    • -3 (13 voturi)    
      daca era Mugur Isarescu autorul... (Duminică, 27 august 2017, 17:07)

      mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui A310

      puteai crede ce scrie aici. Dl Pantazi, din pacate, nu are calificarea necesara sa scrie ce scrie aici. Ca majoritatea ziaristilor, isi da si el cu parerea. Nu am citit noi aici pe hotnews ca Romania e pe locul 1 in UE la dezvoltare economica? Nu imi place nici mie PSD , dar daca va reusi macar sa diminueze pensiile speciale , sau sa le opreasca atunci e OK.
      Nu imi place PSD, nici mie . Si eu, ca Pantazi am fost seara de seara, si o sa mai mergem in Piata Victoriei, dar acest articol este exagerat. In fond , daca statul nu face investitii, de ce nu fac privatii?. Un consortiu de banci sa faca o autostrada. Se poate ? Da, In alte tari , aici vor doar sa traga profituri cat mai mari, cu cheltuieli cat de mici.
      • -3 (3 voturi)    
        zi mi o tara (Duminică, 27 august 2017, 23:50)

        fghr [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

        unde bancile fac autostrazi?? si eu ca privat de ce mai platesc taxe si impozite ?

        nu cred ca te duci in piata victoriei la miting...poate treci cu metroul prin statia victoriei
    • +1 (7 voturi)    
      Eh na acum si cu tine... (Duminică, 27 august 2017, 20:59)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui A310

      O criza la un moment dat tot o sa vina. Asa functioneaza ciclurile economice. Dl Pantazi se asigura doar, din timp, ca respectiva criza economica va fi aruncata in spatele cui trebuie. :)

      In rest mi-a placut asta cu "Exact asa s-a intimplat in perioada premergatoare crizei din 2009-2010, cind guvernele Tariceanu si Boc 1 au deschis larg bugetul pentru pomeni electorale inainte de alegerile parlamentare din 2008 si prezidentiale din 2009"

      Poftim? Un basist sadea recunoaste ca guvernul Boc I ne-a afundat mai rau in criza? Asa ceva trebuie ca visez sau nu stiu ce sa zic....
  • +2 (4 voturi)    
    Daca n-ati votat, normal ca PSD distruge tot acum (Duminică, 27 august 2017, 18:17)

    BobMuller [utilizator]

    Data viitoare mergeti la vot desteptilor.
  • +1 (3 voturi)    
    DISPRET PSD (Duminică, 27 august 2017, 18:58)

    n.dumiritu [utilizator]

    Mai este si asta: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21562394-guvernul-aprobat-memorandumul-prin-care-companiile-stat-sunt-obligate-vireze-buget-minim-90-din-profitul-net.htm Companiile alea motiveaza ca ar fi orientat profitul spre investitii. Transgaz, Transelectrica, Hidroelectrica au nevoie de bani pt. extinderi, modernizari, alte investitii. Guvernul a tras aproape 4 mld. lei de la ele pentru a-i arunca in, bine zis, Marea Praduiala. Guvernul asta este mai mult decit incompetent, este catastrofal. Capeteniile PSD si ALDE isi cumpara libertatea, pastrarea averilor si mentinerea la putere prin metoda spagarului - platesc gras din bani publici intregi categorii de bugetari care fie ar trebui sa-i investigheze, fie le faciliteaza controlul si mentinerea puterii. "Institutiile trebuie sa inteleaga ca noi, PSD, trebuie sa fim lasati sa guvernam", spunea recent Dragnea. Subtextul este: "doar noi, PSD, dorim sa va asiguram un statut privilegiat".

    Dar chiar si asa, tot ar trebui sa lase un 5% din buget pentru investitii in bunuri publice. Dupa raportul la primul sem., nici 2% din buget nu s-au alocat pt.investitii. La 1000 lei adunati, nici 20 de lei nu s-au intors in a ne misca de pe loc.

    Iar impozitele sint mari: pt. un salariat cu un venit net de 2500 lei, cheltuiala salariala totala este de 3565 lei. Daca din cei 2500 de lei achizitioneaza alimente de 1000 lei, alte bunuri 700 lei, carburanti 400 lei, impozite pe proprietate 50 lei/luna, rovigneta 12 lei/luna, atunci toate impozitele si taxele se aduna la 53,5%. Mai mult de jumatate din an muncim pentru a plati impozite unui stat care nu binevoieste sa intoarca nici macar 5% in bunuri de folosinta publica. Este nu numai o mare sfidare, este un total DISPRET pentru contribuabilul platitor de taxe.
  • -2 (2 voturi)    
    Corectez... (Duminică, 27 august 2017, 19:10)

    n.dumiritu [utilizator]

    Am gresit valorile pentru impozit la salarii, corectez:
    - salariu net: 2500 lei
    - salariu brut: 3564 lei
    - chelt. salariala totala: 4376 lei (CAS angajator 15,8%, accidente 0,17%, situatia prestatorilor de servicii)
    - rezulta un procent impozite pe munca: 42,87%
    Urmeaza celelalte taxe pe bunuri, impozit pe proprietati, care duc totalul taxelor la 53,5%.
  • -2 (10 voturi)    
    Marea prăduială din capul lui Pantazi (Duminică, 27 august 2017, 20:16)

    Valenwood [utilizator]

    Corectează și tu titlul ăla de ziar manelizat.
    • +2 (2 voturi)    
      Daca esti asistat social, taci din gura (Luni, 28 august 2017, 2:56)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui Valenwood

      Nu te forteaza nimeni sa muncesti, asa ca poti sa stai linistit si sa nu mai postezi aberatii.

      Dar eu muncesc si as vrea sa am o pensie la un moment dat, nu sa mi-o ia Dragnea ca sa o dea SRIstilor pensionati la 45 de ani in ciuda faptului ca tot ce au facut a fost sa plimbe hartii prin birouri.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi