Panama Leaks: Dezvrajirea Europei de Putin

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 4 aprilie 2016, 19:38 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Putin si putinismul reprezinta acum cel mai mare pericol pentru Europa. Nu e un pericol militar, ci unul moral: in fata unei garnituri de lideri slabi, fermitatea cu care Putin isi apara ideile seduce un public european tot mai dezamagit. Pericolul e ca acelasi public tinde sa uite ca fermitatea lui Putin se manifesta plenar in asasinate politice, razboaie barbare si comportament antidemocratic. Marele cistig al documentelor Panama Leaks e acela de reminder: reaminteste dimensiunea apocaliptica a coruptiei putiniene si inhiba hazardul moral manifestat tot mai des in societatile occidentale ce par sa-si fi pierdut busola. Aviz si romanilor care suspina dupa imaginea unui tatuc puternic.

Nimeni nu se indoia ca in Rusia coruptia e cronicizata. Informatii au mai aparut de-a lungul timpului, publicate fie de ziaristi bravi precum Ana Politkovskaia (asasinata in conditii inca neelucidate), fie de membri ai societatii civile asasinati sau arestati (Boris Nemtov, Alexei Navalnii), fie de ziaristi occidentali. Chiar si UE si SUA au decis sanctionarea unor apropiati ai lui Putin banuiti ca sint, de fapt, pusculitele lui.

Dar informatiile publicate pe baza informatiilor scurse din off-shore-ul panamez Mossack Fonseca sint peste imaginatie. Putin foloseste un violoncelist, Serghei Roldugin, pe post de paravan pentru afaceri necurate de miliarde de dolari. Roldughin nu e singur: alaturi de el apar numele a zeci de apropiati ai lui Putin: bancheri, oameni politici, sefi de companii de stat, rude. O adevarata bolgie in care se pierd banii unei tari bogate in resurse, dar atit de sarace in reflexe democratice.

Bun, veti spune, dar nu arata aceleasi documente din Panama Leaks ca exista coruptie si la virful unor societati occidentale? Ba da. Dar sint doua mari diferente.

  • Prima diferenta e ca nu exista o coruptie de aceeasi magnitudine. Sigur ca exista lideri politici occidentali corupti, care si-au ascuns afacerile, care au luat spagi, care au facut trafic de influenta. Dar partidele politice mainstream din occident, asa desprinse de realitate si de cetateni cum sint (si sint, din pacate), tot mai pastreaza sisteme sanatoase de vetting, de verificare a candidatilor. Aceste sisteme interne nu lasa decit extrem de rar aparitia la virful lor a unor pungi de coruptie care sa confiste un partid, dar nu statul in cvasi-integralitatea lui, cum vedem in Rusia lui Putin.

  • A doua mare diferenta e ca in aceste societati (pe care propaganda lui Putin le descrie zilnic ca decadente) exista dezbatere interna si mecanisme de checks and balances. Presa, societatea civila, cetatenii insisi au libertatea maxima de exprimare, iar un lider corupt e imediat pus la zid, incoltit si determinat sa reactioneze. Justitia, la rindul ei, isi face datoria. Cita diferenta fata de Rusia anesteziata de strinsoarea clicii de la Kremlin, unde doar Novaia Gazeta (publicatie de opozitie de mica circulatie) si citeva ziare precum Vedomosti au prezentat informatiile din Panama Leaks, in timp ce televiziunile au ignorat complet tema.

E adevarat ca UE trece prin cel mai dificil moment din istoria sa.
E adevarat ca deciziile sau non-deciziile liderilor europeni privind migratia, criza economica ori curbura castravetelui sint perfect criticabile.
E adevarat ca liderii europeni sint slabi.
Dar, cu toate defectele ei, aceasta Europa cu lideri slabi si reflexe anesteziate in decenii de politici strimbe e oricind preferabila Rusiei lui Putin. Pentru ca principalul avantaj al acestei Europe, din care si noi facem parte, e ca poate fi schimbata din interior, de cetatenii sai, cu instrumentele democratice: vot, presa, societate civila, justitie libera.

E nevoie sa reamintim cit de des putem ca principalele cistiguri ale Uniunii Europene sint pacea pe continent, libertatea si democratia. Suna tocite toate aceste concepte, mai ales pentru generatia tinara care s-a nascut pe timp de pace, in libertate si cu reflexe democratice. Dar sa nu uitam ca toate acestea sint perfect reversibile. Or, Putin asta isi doreste. El vede lumea ca pe un joc cu suma nula: Rusia cistiga doar daca Vestul pierde.

Acest Putin care seduce si finanteaza lideri extremisti in toata Europa, acest Putin care a pus pe jar toata Europa cu propaganda lui desantata, nu vrea decit esecul UE. El aplica acum tehnica dezbina si cucereste si tehnica piromanului care pune foc si pozeaza in pompierul salvator. Cel mai bine se vede in criza ucraineana si criza migratiei, ambele intretinute si gestionate potrivit unui plan pe care vrea sa-l impuna intregului Occident.

O spun inca o data: pericolul major pentru UE e ca cetatenii, care-si pierd vertiginos increderea in capacitatea liderilor traditionali de a gestiona multiplele crize, sa se increada in cintecul de sirena de la Kremlin. Incep sa vad acest comportament si in Romania, alimentat de o puzderie de site-uri si lideri de opinie care induc tot mai apasat ideea ca Occidentul e putred si ca nationalismul (politic, militar, ba chiar si nationalismul alimentar) e singura solutie. Comportamentul sovaielnic al liderilor UE a permis aparitia unui puternic sentiment de insecuritate in rindul unor mase largi de populatie dupa atentatele teroriste.

Aici e marele cistig potential al Panama Leaks: dezvaluirile par o lovitura preventiva pentru Putin.

Lumea se intreaba daca nu cumva Panama Leaks reprezinta replica serviciilor secrete americane la Wikileaks si Snowden. Nu stim, atit timp cit Suddeutsche Zeitung isi protejeaza sursa anonima. Si nici nu stiu cind si daca vom afla. Dar interesul public e cert: informatiile publicate de zeci de publicatii din toata lumea servesc interesul public.

Ce consecinte vor avea aceste dezvaluiri asupra relatiei lui Putin cu Vestul?

Pe plan intern, Putin nu va avea o mare problema, pentru ca aparatul sau de propaganda va neutraliza lovitura. Pe plan extern insa prevad trei consecinte negative:

  • credibilitatea lui Putin ca partener al Vestului (pentru care a investit enorm prin implicarea in conflictul din Siria) primeste o lovitura puternica
  • sansele ca UE sa imblinzeasca sau sa elimine in vara sanctiunile economice si diplomatice la adresa Rusiei scad dupa aceste dezvaluiri, in ciuda eforturilor lui Putin de a-si asigura un teren fertil
  • cresc sansele ca la Summitul NATO din Varsovia (iulie) sa vedem decizii strategice mai apasate la adresa Rusiei, pentru ca liderii europeni favorabili unei abordari mai soft fata de Rusia vor avea un argument in minus

Vom vedea zilele viitoare daca vor continua dezvaluirile despre coruptia de la Kremlin. Dar cred ca astazi am asistat la o reactie admirabila a ziaristilor germani, britanici, francezi, romani si din alte tari europene in fata unui personaj care e intr-o puternica ofensiva impotriva valorilor europene.

Si sa nu uitam: asa imperfecte si autiste cum par, societatile occidentale sint de preferat autocratiilor gen Rusia sau Turcia, unde un articol impotriva Puterii de poate trimite direct in puscarie sau intre patru scinduri. In fond, nu au trecut decit 26 de ani de cind am trait asta pe pielea noastra.










19584 vizualizari
  • -16 (42 voturi)    
    fiecare interpreteaza cum vrea (Luni, 4 aprilie 2016, 21:00)

    xanti [utilizator]

    Ce nu spune nimeni , cum de sistemul capitalist fata de cel rusesc comunist sau socialist cum vreti sa-i spuneti a permis existenta paradisurilor fiscale ca doar pe ei pe capitalisti ii luam ca model.
    Pe de alta parte sunt 140 de tari implicate deci e o caracatita internationala nicidecum doar o treaba a rusilor .
    Din partea mea sa ii ia toti bani lui Putin dar atunci sa le ia la toti cei care au bani acolo,pentru ca daca unul ca Mesi sau Primul ministru islandez raman cu banii atunci nu e altceva decat o vendeta.
    Si inca ceva din 11 milioane de documente ,repet 11 milioane de documente, dupa citirea catorva sute sau mi de documente l-au gasit fix pe Putin ,oare restul de 10,9 milioane de documente vor fi citite vreodata sau acolo se gasesc adevaratele surprize?
    • +14 (24 voturi)    
      r (Marţi, 5 aprilie 2016, 8:47)

      Cristian Pantazi [hotnews.ro] i-a raspuns lui xanti

      Sistemul capitalist are bresele lui, evident; dar macar nu a inventat gulagul si asasinatele politice.

      Cit despre Putin, normal ca l-au cautat pe el, ca intre Putin si liderul ucrainean sau cel islandez e o mare diferenta: actiunile lui Putin au rezonanta globala, el vrea sa fie jucator international, nu ucraineanul sau islandezul.
      • -4 (16 voturi)    
        este adevarat domnule Pantazi (Marţi, 5 aprilie 2016, 9:29)

        xanti [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Pantazi

        Cu o mica remarca nu e nevoie de gulag ca sa distrugi o tara sau un popor e de ajuns sa furi si sa fi corupt,paradisul fiscal exact asta este un instrument de distrugere care face la fel de mult rau ca un gulag prin neplata impozitelor in statul unde traiesti.
        Oare cati oameni ar duce-o mai bine daca acesti miliardari ar plati tot ce e de platit la stat,oare cati amarati nu se sinucid pentru ca nu au ce manca in timp ce miliardarii lumii pentru un impozit de cateva zeci de procente prefera sa fure statul.
        Putin face mult rau dar la fel de mult fac si miliardarii lumii fara pic de rusine .
        • +2 (6 voturi)    
          :) (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:36)

          Palax [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          Nu omul care moare de foame este capatul suferintei cum lasi de inteles, ci faptul ca suferita primului finanteaza moartea celui de al 2-lea cu ajutorul unor mafioleaderi ca Putin. Asa ca este esential ca din toata lista aia cei care au cel mai mare impact sa fie primii vizati.
        • -1 (1 vot)    
          Miliardarii lumii... (Marţi, 5 aprilie 2016, 19:18)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui xanti

          ...fara pic de rusine, creeaza locuri de munca si aduc prosperitate, daca ne referim la miliardari ca Bill Gates, Rupert Murdoch, George Soros sau Richard Branson. Daca ne referim la miliardari ca Vladimir Putin, Kim Jong Un, Bashar al Assad sau Aleksadr Lukashenko, care au devenit miliardari de la bugetul statului, prin coruptie si implicit pauperizarea contribuabililor, atunci da!, ai dreptate.
          Fara pic de rusine avem milionari in euro cand economia nu prea produce mare lucru, somajul este in crestere, iar forta calificata de munca de la noi creste nivelul de trai prin alte parti.
          Nu capitalismul si bogatia este problema, ci lipsa institutiilor democratice care nu permit imbogatirea golanilor din banul public.
      • +1 (13 voturi)    
        Catre Cristian Pantazi (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:26)

        Alistar44 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Pantazi

        Asasinatul politic a aparut din feudalism, dar practicat si in Revolutia Franceza, In revolutia burghezo-democratica din Anglia, in monarhiile engleze, etc. Nu vrei sa minti oare ca l-a inventat Putn ? Esti un postac nestiutor, sau rau-intentionat crezand ca manipulezi prostii. Este o campanie politica sustinuta evident anti-Putin. Campaniile politice sunt scarboase.
        • +3 (9 voturi)    
          te intreb : cati sunt Anti Putin ? (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:06)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Alistar44

          si cati sunt pro Phutin ? s ar putea sa ai o supriza....99 % din Lumea Civilizata il vrea taxidermiat !
    • +4 (6 voturi)    
      Nu prea inteleg, toarshu Galibardi (Marţi, 5 aprilie 2016, 12:17)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Toarsh Galibardi, adica mneavoastra spuneti ca capitalismu este un regim cremenal care permite aparitia acestor paradisuri fiscale total interzise clasei muncitoare, asa deci si prin urmare tre sa aderam din toata inima la Comunitatea Statelor Independente(vorba sa fie, ca-s dependente total de Rusia)?
      Se pare ca, dupa replica dumneavoastra, ati ramas in iepoca da hartogarie. Pai nemernicii asta care l-a dat in gat pe maretul conducator Putin nu cauta hartioara cu hartioara, astia fac ca Ponta, Ctrl+F, scrie numele lu Putin/Obama/Hollande/Johannis si ce sa vezi? Doar numele lui Putin apare in mormanul de hartii care este cam electronice, Xcell si alte bazaconii americane capitaliste. Mai apare si nume da alti presedinti de tari mari ca Islanda de exemplu, care s-a dat cu americanii da putreji capitalisti ce este ei.
    • +5 (7 voturi)    
      primul nostalgic (Marţi, 5 aprilie 2016, 12:22)

      obiwankenobi [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Esti primul nostalgic comunist din seria celor care au postat aici. Exprimarea "ca doar pe ei pe capitalisti ii luam ca model" din textul tau tradeaza (intentionat sau nu) culoarea rosie a comment-ului. Ma intreb daca sunteti doar nostalgici sau postaci platiti?
  • -6 (52 voturi)    
    marele pericol esteca sunteti departe de realitate (Luni, 4 aprilie 2016, 21:02)

    jackalphonse [utilizator]

    Un bun exemplu este articolul de fata si ceea ce si-au propus "dezvaluitorii" matrapaslacurilor cu off-shore-uri exotice.
    1. Nimeni nu este vrajit de Phutin. Escapadele armate ale lui Phutin au aratat ce se poate face daca chiar se intervine in forta, aratand ca USA pur si simplu a intretinut acel conflict din motive stiute de ei si banuite de noi.
    2. Europenii au inceput sa fie dezamagiti de SUA care umbla in mod clar cu diversiuni, intretinand relatii cordiale si de alianta armata cu Arabia Saudita, mama tuturor organizatiilor teroriste. Deci, nu inseamna ca europenii sunt vrajiti de phutin, toti stiu ca este un descreierat tiran, numai ca sunt dezamagiti de SUA si nu mai au incredere in ea. In Yemen are loc un GENOCID de care nu se scrie, in care A. Saudita macelareste cu ajutorul SUA populatia de acolo pe baza discriminarii religioase. Cum naibii sa mai crezi ca exista un "baiat bun"? De Phutin si armata rusa stiam din start ca sunt criminali, inca mai speram ca SUA n ar fi.
    3. Pana Leaks vorbeste de bani rasuflati prin off-shore-uri, de parca au descoperit roata din nou. Toti stim ca marii corporatisti din Rusia, SUA si Europa fura bani prin off-shore-uri, prin diferite inginerii financiare. Faptul ca numai Rusia a fost scoasa la inaintare, impreuna cu Islanda (care a zis NU uniunii E.), nu arata decat ca se aplica metode de santaj financiar si emotional pentru o propaganda ieftina in loc sa se taie raul din radacina si intareste punctul 2: personal, sunt mai dezamagit ca inainte. Stiam si eu ca Phutin fura bani, dar stiam si ca petrolistii fura bani de exemplu, numai ca nimeni nu scrie de asta.
    4. NIMENI din Europa nu este vrajit de Phutin, doar dezamagit de SUA si EU, care pe de o parte vorbesc de sanctiuni iar pe de alta parte au contracte comune cu rusii pentru exploatarea petrolului in zonele arctice sau fac tranzactii financiare avantajoase, asa cum face City-ul londonez...
    Va rog sa publicati comm-ul. Multumesc frumos.
    • -9 (19 voturi)    
      de acord (Marţi, 5 aprilie 2016, 9:43)

      nicomar [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      o analiza la obiect. nu sunt putinist sau rusofon, dar chestia asta ca putin e mama raului si rusia cu el ca il voteaza, o inteleg numai prin prisma banilor care se fac si se duc apoi (o mica parte, de miliarde) la politicienii americani. ce sa mai spun de gigantica masinarie militara americana, cat toate celelalte tari care conteaza la un loc, de parca vrem sa ne aparam de 10 germanii nazistre + 10 japonii, in loc banii sa se duca in proiecte sociale. de unde au americanii banii de chestia asta, stim toti, nu din munca loc ci din petrodolari.
      adica in loc sa avem turisti nemtalai, dintre care multi sunt netimtiti si aroganti, bosorogi britanici si teenageri din vest la sex si baut in statiunile noastre de turism + rusi, care ne cunosc, ii cunoastem, au aceleasi apucaturi ca noi, nu, ii dam pe usa afara, ca asa vrea nu stiu cine. nu inteleg. daca credem ca rusii care vin turisti sunt numai niste hoti, idioti, necivilizati, etc, atunci nu avem nici un argument sa ne opunem cand vesticii ne fac tigani, milogi, hoti, lenesi, etc, ca suntem din aceeasi parte a lumii ..
      NU ACCEPT asta.
      • -3 (13 voturi)    
        hoti,milogi leneshi sunt Mujicii (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:40)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

        e dovedit shtintific
      • +5 (7 voturi)    
        Amigo, una-i rusofon alta-i rusofil (Marţi, 5 aprilie 2016, 14:23)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

        Daca nu esti rusofon, ăi fi rusofil.
        • -4 (6 voturi)    
          n-ai ghicit (Marţi, 5 aprilie 2016, 18:48)

          nicomar [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

          nici rusofil, dar tu ai fi de pe langa la bailesti ?
    • 0 (4 voturi)    
      Bun comentariu... (Marţi, 5 aprilie 2016, 22:12)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      As putea zice ca as fi preferat sa-l citesc in locul articolului de mai sus iar articolul in loc de comentariu.
    • 0 (4 voturi)    
      B R A V O ! (Miercuri, 6 aprilie 2016, 7:22)

      utug [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      BRAVO jackalphonse !

      1. Nimeni nu este vrajit de Phutin. Escapadele armate ale lui Phutin au aratat ce se poate face daca chiar se intervine in forta, aratand ca USA pur si simplu a intretinut acel conflict din motive stiute de ei si banuite de noi.
      2. Europenii au inceput sa fie dezamagiti de SUA care umbla in mod clar cu diversiuni, intretinand relatii cordiale si de alianta armata cu Arabia Saudita, mama tuturor organizatiilor teroriste. Deci, nu inseamna ca europenii sunt vrajiti de phutin, toti stiu ca este un descreierat tiran, numai ca sunt dezamagiti de SUA si nu mai au incredere in ea. In Yemen are loc un GENOCID de care nu se scrie, in care A. Saudita macelareste cu ajutorul SUA populatia de acolo pe baza discriminarii religioase. Cum naibii sa mai crezi ca exista un "baiat bun"? De Phutin si armata rusa stiam din start ca sunt criminali, inca mai speram ca SUA n ar fi.
      3. Pana Leaks vorbeste de bani rasuflati prin off-shore-uri, de parca au descoperit roata din nou. Toti stim ca marii corporatisti din Rusia, SUA si Europa fura bani prin off-shore-uri, prin diferite inginerii financiare. Faptul ca numai Rusia a fost scoasa la inaintare, impreuna cu Islanda (care a zis NU uniunii E.), nu arata decat ca se aplica metode de santaj financiar si emotional pentru o propaganda ieftina in loc sa se taie raul din radacina si intareste punctul 2: personal, sunt mai dezamagit ca inainte. Stiam si eu ca Phutin fura bani, dar stiam si ca petrolistii fura bani de exemplu, numai ca nimeni nu scrie de asta.
      4. NIMENI din Europa nu este vrajit de Phutin, doar dezamagit de SUA si EU, care pe de o parte vorbesc de sanctiuni iar pe de alta parte au contracte comune cu rusii pentru exploatarea petrolului in zonele arctice sau fac tranzactii financiare avantajoase, asa cum face City-ul londonez...
  • +4 (40 voturi)    
    corect (Luni, 4 aprilie 2016, 21:15)

    stefan2008 [utilizator]

    ...simplu si la obiect, bravo Cristian Pantazi!
  • +14 (36 voturi)    
    Istoria se repeta: Comunismul (Luni, 4 aprilie 2016, 21:17)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Comunismul promitea marea cu sarea si in final totul s-a destramat. La fel si Putin, promite totul si nu ofera nimic, indreptandu-se inevitabil spre pierzanie, odata cu Rusia.

    Evident, Putin nu ia lectii de istorie, sau cel putin, nu pe cele care trebuie.
  • -12 (34 voturi)    
    ZERO .. (Luni, 4 aprilie 2016, 21:33)

    Amad [utilizator]

    Ce are sula cu prefectura?
  • -8 (38 voturi)    
    leaks (Luni, 4 aprilie 2016, 21:36)

    nicomar [utilizator]

    - astazi am asistat la o reactie admirabila a ziaristilor germani, britanici, francezi, romani ..: pai stimabile, daca tot lauzi atat libertatea cuvantului din vest, atunci de ce Snowden este fortat sa stea in partea rea a lumii, ca altfle ii ia capul - el cere un proces public fair, dar nu i se dau garantii, de ce astalalt de la wikileaks bea cafea de ecuador de cativa ani ?
    - In fond, nu au trecut decit 26 de ani de cind am trait asta pe pielea noastra. : pai daca rusia de azi este urss din vremea lui stalin sau brejnev, ce spui de germania, nu al 4lea reich, adica toti urmasii sefilor din gestapo, nazi, wermacht, etc, sunt in boardurile bancilor, marilor companii germane, etc ?
    - personaj care e intr-o puternica ofensiva impotriva valorilor europene: adica ce valori europe incalca asta. acela de a sta capra la vest, cum am facut noi romanii ? sa vina firmele occidentale, sa puna mana pe toate resursele rusiei, adio cu invatamant gratuit, cu sistem medical gratuit, ce mai economia din piata, nu, ce ne intereseaza ..
    • +13 (37 voturi)    
      "a sta capra la vest" (Marţi, 5 aprilie 2016, 1:25)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

      ce-am observat analizand unele din pozele lui putin:
      - calareste o motocicleta marca americana
      - are echipament de hochei marca americano-canadiana
      - are echipament de scufundat marca americana
      - la sala trage de "fiare" marca americana.
      - hainute
      - masini de escorta germane.
      - ceas marca elvetiana sau germana.
      • -3 (19 voturi)    
        Mujicia nu are industrie (Marţi, 5 aprilie 2016, 6:55)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Mujicia doar rafineaza Pufoaika PRIN CETATENII LOR, cu acordul lor
      • -7 (17 voturi)    
        mai important (Marţi, 5 aprilie 2016, 9:07)

        nicomar [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        este daca sistemul de invatamant/medical este gratuit. acolo mergem toti. daca e fiecare pe banii lui, eu, tu, te vei descurca, pt ca ai invatat sa scrii, dar ce vine dupa noi ce fac, aia de la tara ?
        chestia cu motocicleta si sala de forta germane/americane e una, dar zambetul ala larg de hollywood , smile, iar in secunda urmatoare mii de oameni raman fara case, in urma unor rachete ce trebuie facute praf, tot americane, cum e ?
      • +1 (1 vot)    
        Nu e ceea ce pare (Marţi, 5 aprilie 2016, 15:09)

        strelka [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        omu` e "internationalist" :-)
  • +7 (29 voturi)    
    Juust! (Luni, 4 aprilie 2016, 23:04)

    Maniu [utilizator]

    oare amaratii astia de rusi, care nici tari carora sa le pese de ei (iobagia s-a desfiintat mai tarziu decat in alte tari din estul Europei), nici conducatori - Stalin trimitand milioane la moarte in Gulag si fara socoteala in razboi - se vor trezi vreodata la civilizatie?
  • +8 (10 voturi)    
    Poporul rus nu se lasa dezvrajit! (Marţi, 5 aprilie 2016, 7:25)

    hotnewsfil [utilizator]

    Dezvrajirea Europei nu ii este de prea mare folos acesteia, atata timp cat poporul rus este profund vrajit de tarul pe care si-l doreste in frunte - tarul Putin.
    Asa cum a deprins de-a-lungul istoriei Rusiei, poporul va face scut de aparare in jurul tarulu, nu stie si nici nu vrea sa stie cate zeci de miliarde de euro isi doseste tarul prin 'banci 'discrete'.
    Poporul rus il tine pe Putin in fruntea tarii si la roata robinetului cu care tarul controleaza livrarea gazului metan catre tarile vestice. Intr-un fel, gazul metan rusesc o tine la putere, in Germania si in Europa, pe Angela Merkel. Gazprom are la conducere un fost presedinte german (Schroeder), care vorbeste la fel de bine limba intereselor nemtesti, ca si Angela Merkel.
  • +1 (25 voturi)    
    Mai nimic... (Marţi, 5 aprilie 2016, 8:03)

    echidistantul_ [utilizator]

    Hilary Clinton a strans de la corporatii intr-o saptamana banii pe care violoncelistul i-a strans in 20 de ani :)
    Desigur, in cazul ei nu este mita, sunt donatii, iar in cazul violoncelistului rus sunt "bani murdari"
    • -1 (17 voturi)    
      subscriu (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:11)

      nicomar [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      il invit pe d-nul Pantazi sa scrie de omorul de bani din campaniile americane, de unde vin, cine face lobby, cine plateste bilete de 100.000$, de unde-i castiga, ce off-shoruri foloseste pt a-si inmulti banii, apoi de ce e nevoie de atatia, sau sunt americanii asa de prosti ca nu mai stiu sa deosebeasca ideile bune de cele nebune, sa faca investigatii jurnalistice daca nu cumva mai sunt si alti bani la mijloc si vedem noi apoi daca mai are voie sa scrie ceva ..
  • -4 (28 voturi)    
    canibalii din panama (Marţi, 5 aprilie 2016, 8:58)

    idealogul [utilizator]

    Vorbarie inutila. Toate aceste MARI DEZVALUIRI sunt de fapt niste firimituri. Uite marele adevar, mai mare de un milion de ori decat dezvaluirile astea de panarama.
    Occidentul a pus la Kremlin un lider pe placul lor pe numele lui Boris Eltin. Era adoratul occidentului. Sub presedentia lui Boris Eltin industria Rusiei a fost distrusa, vanduta la fier vechi si privatizata pe o rubla (va suna cunoscut), rusii mureau de foame efectiv (cazuri de canibalism nenumarate), toate rusoaicele se prostituau pentru o felie de paine.

    Occidentul era in extaz toate resursele Rusiei erau practic gratis in mana multinationalelor occidentale.
    A venit Putin si Rusia are din nou demnitate, oleaca de bogatie, nu se mai moare de foamete, oamenii nu se mai mananca intre ei occidentalii daca vor o rusoaica adevarata trebuie sa plateasca bine... Occidentul este in agonie.
    Acum ce sa spun rusii au fost prostiti o data de occident si trebuie sa mai treaca vreo 50 de ani sa uite si apoi occidentul poate incerca sa impuna un alt Eltin la Kremlin.
    Rusii nu vor uita repede foamentea impusa de occident si pe langa canibalism dosarelele astea din Panarama sunt faramituri. Numai ruptii de realitate de pe aici cred ca ele conteaza.
    Rusii nu uita si ca in momentul cand mureau efectiv de foame au cerut occidentului cateva vapoare cu grau (murea ude foame pe bune) iar occidentalii (prietenii lor adevarati pe atunci) ca niste mari nesimtiti au spus ca le dau grau in schimbul tablourilor de arta de la Ermitaj. Rusii avand coloana vertebrala (nu ca pe aici) au spus Niet.
    Acum occidentalilor le tremura izmennele si au impresia ca schimba ceva cu "dezvaluirile CIA-Panama".
    • 0 (20 voturi)    
      copy paste Stefan Gheorghiu (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:00)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      inclin sa cred ca eshti o reminiscenta a bolshevismului Violent, incartiruit la Ambasada Cu Gard Electric de pe Kiseleff. faptul ca tastezi aici, este un atentantat la Bunul Simt !
    • +5 (19 voturi)    
      de unde scoateti ... (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:14)

      Gicu2 [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      ... SF urile astea cu aia canibali si rusoaicele pe paine? :)))))
      aia se mancau intre ei de beti ce erau, ca vodka pe stomacul gol duce la iluzii optice.
      vezi-ti ma nene de treaba si daca ai nostalgii mai gasesti ceva similar in RPD Coreea. E lux acolo, tot tacamul bolsevic cu bonus aroma asiatica... gulag, cartele, foame, cultul personalitatii, etc...
  • -4 (18 voturi)    
    negru pe alb (Marţi, 5 aprilie 2016, 9:29)

    PaulPastout [anonim]

    numele lui Putin NU apare în PanamaLeaks. Faptul că pornind de la acest fapt numele lui Putin este cel mai vehiculat de către mainstream-media în legătură cu aceste dezvăluiri pune sub semnul întrebării această operațiune de ”război hibrid”.
    • +3 (13 voturi)    
      est dificil sa traduci in Mujica (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:29)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui PaulPastout

      ce relateaza documentele Pana (mea) insa un lucru este evident : Vladimir Putin isi consolideaza puterea la Kremlin prin Teroare si Coruptie (coruptia generata de el si ridicata la rang de arta), or daca era un sarantoc, nu isi permitea aceste Arogante, iar din salariul de bugetar al Kremlinului imi este greu sa vad cum se mentine !
      • -2 (6 voturi)    
        orice plus (Marţi, 5 aprilie 2016, 15:16)

        PaulPastout [anonim] i-a raspuns lui un domn

        la astfel de comentarii este o veste proastă pentru umanitate.
        • 0 (6 voturi)    
          orice Mujici Minus ca fiinta (Marţi, 5 aprilie 2016, 17:34)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui PaulPastout

          mujici sadea, nu rusul de rand este o veste buna pentru umanitate
  • +3 (5 voturi)    
    Partea buna (Marţi, 5 aprilie 2016, 9:47)

    Martinezu [utilizator]

    Daca Putin are multi bani si inca probabil ca nu se cunoaste anvergura averilor lui, poate indica faptul ca nu are de gand sa arunce lumea intr-un al trei-lea razboi mondial. (si ultimul). Poate are de gand sa se retraga sa ii cheltuiasca la batranete nu? Daca mai apuca.
    • -2 (12 voturi)    
      E usor Sa Prevenim Al III lea razboi (Marţi, 5 aprilie 2016, 10:30)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      prin Taxidermierea Mujicului Cracanat, acum frau angela ar trebui sa indice CAND ! iar UE sa aplice !
      • 0 (10 voturi)    
        Incearca sa scrii corect (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:50)

        potaissa [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        sau renunta. Fiecare post e o agresare a limbii romane. Despre continut nici nu mai vorbim.
        • +1 (7 voturi)    
          taxidermia (Marţi, 5 aprilie 2016, 14:49)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

          e in limba romana, probabil mujicia translate al tau e defect
          • 0 (6 voturi)    
            Tot n-am sa integel niciodata (Marţi, 5 aprilie 2016, 18:22)

            potaissa [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            de ce nu te baneaza adminii. Esti o insulta pentru rasa umana.
            • 0 (6 voturi)    
              daca Mujicii sunt o rasa (Marţi, 5 aprilie 2016, 19:34)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              poate, insa Mujicii ca rasa vor disparea prin TUNGUS, cat de curand
            • +1 (1 vot)    
              corectare (Miercuri, 6 aprilie 2016, 20:49)

              stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui potaissa

              rasa bolsevica*
    • +2 (2 voturi)    
      cel mai probabil (Marţi, 5 aprilie 2016, 12:09)

      Mumulea [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      banii cu pricina sunt banii cu care sunt platite uneltele si idiotii utili din occidentul pe care-l vrea subminat. Nu pare deloc atat de idiot incat sa adune sume colosale de care nu va dispune personal vreodata.
  • -3 (9 voturi)    
    Zero credibilitate, din pacate.. (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:20)

    Joseph Porta [utilizator]

    Un articol propagandistic si atat. Nu ca ce se spune aici despre Putin nu ar fi partial adevarat. Doar ca autorul tace complice la marsaviile cel putin la fel de grave ale "alorlalti". Aia pe care media vrea sa ii credem in mod absolut niste Feti Frumosi imaculati. Cand o sa scrieti un articol in care sa discutati deschis despre razboaiele injuste pe care SUA, UK, Franta, Italia etc. le poarta prin lume sau le alimenteaza mai mult sau mai putin fatis, brusc tot ce ati scris mai sus va deveni un articol de valoare. Poate exagerat pe alocuri, poate subiectiv (si asta e de inteles), dar onest ca demers si, deci, credibil. Pana atunci, e doar un soi de propaganda, cam ca aia a Kremlinului, dar pe invers. In buna "traditie" deja consacrata a HN, ma astept sa cenzurati acest comentariu. Sau poate ca o sa-l publicati doar ca sa aratati ca sunteti altfel decat monstrul de la Kremlin si chiar credeti in dialog, libera exprimare etc.
    • -1 (7 voturi)    
      Cenzura si Suprimarea (Marţi, 5 aprilie 2016, 15:43)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

      sunt uneltele Monstrului, se pare ca te anima...
      • -1 (1 vot)    
        ur hopeless.. (Miercuri, 6 aprilie 2016, 15:49)

        Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        cum ar zice stapanii tai :)
  • +2 (4 voturi)    
    Libertatea e la o generatie distanta de disparitie (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:26)

    MarcelP [utilizator]

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children and our children's children what it was once like in the United States where men were free.
    Ronald Reagan
    40th president of US (1911 - 2004)
  • -2 (8 voturi)    
    Ideologie (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:35)

    Reticentul [utilizator]

    Abordarea ideologica pare depasita si folosita propagandistic, In Siria, Irak, Libia, Tunisia, Egipt, Crimeea, Ucraina nu se lupta capitalismul cu comunismul. Cu atatia bani in Panama, Putin, omul rau, pare mai degraba un Donald Trump al Rusiei, un supercapitalist, in orice caz numai comunist nu, Ceausescu nu avea nimic pe numele sau. Apoi, daca e rau si corupt sa plimbi banii prin off-shoruri, precum haita lui Putin, atunci multinationalele din Romania sunt rele si corupte, deoarece TOATE sunt off-shoruri.
    In sfarsit, domnule Pantazi, capitalismul n-a inventat Gulagul dar a inventat Holocaustul. Asa ca... ideologiile raman doar mijloace de propaganda, prin care se ating scopurile, eminamente interese economice, controlul accesului la resurse si posesia acestora. Mie mi se pare ca, dimpotiva, UE si Frau sunt pur si simplu fascinate de tiranul Putin.
  • 0 (4 voturi)    
    Cineva e acuzat de totalitarism.. (Marţi, 5 aprilie 2016, 11:50)

    Jme [utilizator]

    Dar comentariul meu nu este aprobat/afisat si in plus este blocat IP-ul meu. Dupa cum probabil puteti vedea in istoric nu sunt postac - daca am 2, 3 comentarii.

    Pe cine sau ce a deranjat din ceea ce am scris?

    Chiar astept o explicatie, chiar si privata pe mail, altfel chiar imi fac serioase griji despre "liberatea cuvantului" in Romania.

    Multumesc.
    • -1 (7 voturi)    
      Sa nu ai sperante (Marţi, 5 aprilie 2016, 16:17)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Jme

      Sa nu ai sperante la asa ceva pe Hotnews!

      Din pacate, acest site de "stiri" a ajuns o cloaca propagandistica, josnica, in care elucubratiile redactorilor se imbina perfect cu jignirile postacilor. Altfel, cum ai putea explica faptul ca redactorul Pantazi ii raspunde campionului postacilor (si al jignirilor) Pro-Libertate Anti-Merkel? Cei doi sunt probabil parteneri de table si bere. Nici nu-i de mirare, la cum gandesc!
      • 0 (6 voturi)    
        ai revenit mai tolba tarasa (Marţi, 5 aprilie 2016, 19:36)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

        am uitat de tine, acum mi am amintit de mojiciile tale ..evident din trecut
  • -3 (9 voturi)    
    dezamagire nu-i vrajire (Marţi, 5 aprilie 2016, 12:12)

    neurino [utilizator]

    Domnule Pantazi, cred ca faceti o greseala de logica...Panama leak nu duce la nici o "dezvrajire" de Putin, daca asta cautati. Din contra, duce la o si mai mare apropiere datorita faptul ca in panama leaks apar si foarte multi lideri europeni, americani de succes (unii chiar care se bateau cu caramida-i piept ca ei sunt cinstiti, a se vedea islanda).

    Prezenta lui Putin pe lista Panama Leaks nu aduce nici o noutate, din contra. Daca il vezi pe Putin langa primul ministru al Islandei sau apropiatii lui Cameron sau Deutsch Bank nu iti vine decat faptul ca e si el un om de afaceri.

    Problema cu acest Panama Leaks e alta...o dezamagire din ce in ce mai mare a corectitudinii occidentale.
    Si da, din pacate, asta poate duce la apropiere de Putin, din nefericire pentru noi.
    • -2 (10 voturi)    
      sau este Dezamagirea Poporului Rus (Marţi, 5 aprilie 2016, 14:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui neurino

      imaginea imbatabila cu un Cracanat care trece pe un covor roshu printre supusii de la curtea moscowita....e afectata de aceste gainarii
      • -1 (3 voturi)    
        poporu' rus (Marţi, 5 aprilie 2016, 23:27)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        pai si de cand poporu' rus reprezinta Europa???

        Pe mine unul ma lasa complet rece ce vise umede sau nu are poporul rus.

        Dom' autor discuta despre "dezvrajirea Europei"...ori doar dom' autor nu crede ca Putin era vazut de Europa vreun oaresicare sfant?!
        • 0 (4 voturi)    
          Cracanatul e un sarcasm (Miercuri, 6 aprilie 2016, 7:00)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          si prin sarcasm se scrie despre Cracanat
    • 0 (2 voturi)    
      Care prezenta ? (Miercuri, 6 aprilie 2016, 8:38)

      utug [utilizator] i-a raspuns lui neurino

      "Prezenta lui Putin pe lista Panama Leaks ... "

      In nici unul din cele 11.500.000 documente ale Panama Pampers nu apare numele lui Putin. Cu toate aceastea unele publicatii au pus pe prima pagina nu numai numele dar si poza lui Putin. In aceste documente apar nume ale unor persoane cunoscute de Putin dar nu si numele lui Putin.

      [Pictures of President Putin could be found on the front pages of highly-respected news publications around the globe. TheGuardian and the Mail Online were both at it, despite the fact that in the 11.5 million documents that were published; Putin’s name was not mentioned once. ]

      Detalii in:
      Public Slams Mainstream Media For Putin Focus After Panama Papers Leak
      http://www.mintpressnews.com/public-slams-mainstream-media-putin-focus-panama-papers-leak/215307/
  • +1 (1 vot)    
    DEZVRAJIREA (Marţi, 5 aprilie 2016, 15:04)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Un termen interesant. Europa si Rusia au trecut in Sec.XX prin distrugeri si tragedii umane greu de conceput. Au existat conducatori, dictatori, pentru care valorile umane erau inexistente, singura lor preocupare a fost legata de ramanerea lor in istorie.Speram ,totusi, in Sec.XXI , in adoptarea unor noi principii de convietuire si de colaborare, insa acest deziderat este pana in prezent nerealizat.
  • 0 (4 voturi)    
    fascismul islamic - cenzura PC (Marţi, 5 aprilie 2016, 19:19)

    Irizat [anonim]

    se pare ca a vorbi despre "fascimsul islamic" este prea mult pt. moderatorii politic corecti ai HN. Altfel nu imi explic cenzura...
    Da, spuneam ca desi familia mea a suferit mult de pe urma rusnacilor (puscarii, confiscari, interzicere drepturi civile), consider ca azi fascimsul islamic este un pericol mai mare la adresa Europei (si a Romaniei) decat eterna ciuma ruseasca.
  • +1 (1 vot)    
    Doar cateva ... (Vineri, 8 aprilie 2016, 9:30)

    utug [utilizator]

    Cateva observatii cu privire la cele 11.500.000 documente din Panama Papers:
    - 1 singura persoana ca sa le citeasca are nevoie de 27 ani !
    - Numele lui Putin nu se gaseste in nici un document din aceste 11.500.000 documente. Apar doar nume ale unor cunostinte apropiate de Putin care detin fantastica suma de 2 miliarde dolari.
    - Companii din Statele Unite apar in aceste documente cu suma de 32 trilioane - 32.000.000.000.000 !
    [ Cele 27 state ale UE prin neplata impozitelor pentru banii plasati in paradise fisacale anual se pierd 1 mie miliarde Euro.]

    Detalii in:
    5 Key Points About the Panama Papers — and 4 About Tax Havens
    http://www.telesurtv.net/english/contenidos/2016/04/04/noticia_0038.html

    (One of the most shocking revelations is that U.S. protected multinationals and many of their allies around the world have US$32 trillion in tax havens.)
    _____

    Herman Van Rompuy (fost presedinte Comisia UE): Every year around one trillion euro is lost in EU Member States because of tax evasion and tax avoidance
    In (Video + Text):
    http://tvnewsroom.consilium.europa.eu/event/video-messages-of-herman-van-rompuy/tax-evasion-on-eu-may-summit-agenda
    https://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ec/136769.pdf


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică