Pisica rupta

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 5 martie 2013, 13:15 Actualitate | Opinii

pisica rupta
Foto: Dan Perjovschi, Revista 22
"A venit un moment in care - stiti cum spune romanul - trebuie sa rupem pisica", a declarat, sambata seara, la Antena 3, ministrul de Externe Titus Corlatean. Cu o seara inainte, acelasi ministru taiase deja pisica in doua: "Daca ne amana iar pe Schengen, Romania nu mai e interesata. Asa cum am trait fara Schengen, putem sa traim in continuare". A rupe pisica in doua ilustreaza, cum ar veni, gestul hotarat al cuiva care transeaza lucrurile, cu forta si mult curaj. A sfarteca, deci, o delicata felina presupune si o motivare iesita din comun, castrata de orice emotie. Fara sa stie, probabil, Corlatean a spus, apeland la expresia de mai sus, mai multe decat isi imagina.

Rodica Zafiu scria, intr-un studiu publicat in Romania literara acum cativa ani: "E posibil ca expresia sa se fi referit, in sensul sau primar, nu la simpaticul animal, ci la unul dintre multele obiecte denumite cu acelasi cuvant, printr-o extindere metaforica fixata in limba. Pisica si mata au, in limbajul popular, si valoarea de <<nume dat unor obiecte, instrumente, dispozitive, unor parti ale acestora etc. care prind sau trag ceva, se infig in ceva>>. Mata are nu mai putin de 23 de sensuri populare si regionale, desemnand un mecanism de oprire a carutei, un carlig de fier, un lant, oistea, placa de fier etc.; unul dintre cele mai raspandite intelesuri ale sale in limba veche era de ancora a unei nave. De altfel, al treilea termen al relatiei de sinonimie pisica - mata este catusa: provenind din latinescul cattus, fem. catta, cu sufixul -usa, cuvantul denumea in limba veche pisica; s-a pastrat, gratie acelorasi evolutii metaforice ale sinonimelor sale, pentru a desemna <<diferite obiecte care se prind, se infig sau cuprind ceva, cum prinde pisica cu ghearele>> (Dictionarul Academiei, DA): e vorba tot de ancora, ori de o bucata de lemn sau de fier care fixeaza caruta, grinzile casei etc.; referent obiectual are si sensul curent azi (inele metalice, legate intre ele printr-un lant, cu care se leaga mainile si picioarele arestatilor). Oricum, e mai probabil ca dovada fortei fizice sa fi fost ruperea unui lant de fier, a unei verigi, a ancorei etc., decat a unui animal cat se poate de fragil." (Romania literara, Nr. 45 / 10 noiembrie 2006).

Daca ne gandim bine, cateva ancore mai tin Romania legata de lumea occidentala, de UE, de Statele Unite: acordul cu FMI, Mecanismul de Cooperare si Verificare pe justitie, aderarea la Schengen, fondurile europene, parteneriatul strategic. Aceste cordoane, carlige sau gheare de pisica, cum doriti sa le numiti, ne-au ancorat strans de regulile si rigorile Occidentului, impotriva vointei unor politicieni, impotriva vointei unei parti semnificative din populatie.

Sa nu uitam, totusi, rezultatele ultimului Eurobarometru, care utilizeaza date inregistrate in noiembrie 2012: doar 51% dintre romani declara ca se simt cetateni europeni. Romania se plaseaza astfel la coada clasamentului, in randul tarilor eurosceptice, alaturi de Bulgaria, Grecia si Marea Britanie. Si Eurobarometrul de acum doi ani, cel din 2011, indica o prabusire dramatica a increderii cetatenilor romani in institutiile de la Bruxelles: de la 62% la 48%. Observam, asadar, o tendinta in randul populatiei de a se "elibera" de ghearele pisicii.

USL intretine propagandistic neincrederea opiniei publice in Bruxelles si Occident in general, intonand cunoscuta partitura a "demnitatii nationale" in relatia cu "Inalta Poarta", cum este numita Comisia Europeana. Premierul Victor Ponta este, oricat s-ar stradui sa convinga Occidentul si ambasadele de bunele sale intentii, legat de maini si de picioare. Curios cum seful statului s-a gandit la un pisic atunci cand a vrut sa dea un chip atitudinii duplicitare a premierului.

Si de la Victor Ponta se asteapta ruperea pisicii: ori cu Occidentul, ori cu motanii lui. Pisicile premierului, in captivitatea carora se afla in calitate de premier, sunt cohortele de penali, de la centru si din teritoriu, din afara sau interiorul guvernarii. Dan Voiculescu - cu porecla sa predestinata, Felix Motanul - lucreaza de ani buni la complicata operatiune de decuplare a Romaniei de pe orbita occidentala.

Ce interes ar avea marii penali in a mai tine Romania legata de reguli care le-au adus in ultimii ani numai nenorociri? La presiunile lor, toate, dar absolut toate aceste legaturi au slabit. Acordurile si parteneriatele numite mai sus sunt astazi sub semnul intrebarii. Semnarea unui nou acord cu FMI s-a amanat, ridicarea Mecanismului de Cooperare si Verificare este imposibila dupa evenimentele din vara lui 2012, care au pus in discutie statul de drept, aderarea la Schengen s-a indepartat, fondurile europene sunt in aer, parteneriatul nord-atlantic este si el in pericol.

Presedintele Traian Basescu le-a trimis liderilor USL acum doua saptamani o scrisoare, amintindu-le ca restantele mari din justitie (numirea noilor procurori sefi, mentinerea ministrilor cercetati penal din guvern) afecteaza sansele Romaniei de a fi primita in Schengen in 2012, invitandu-i, pe scurt, sa rupa pisica, sa spuna clar ce vor. Crin Antonescu si Victor Ponta au "scapat" scrisoarea in presa, acuzandu-l pe seful statului ca lucreaza impotriva Romaniei, ca leaga in mod artificial aderarea de MCV, ca Romania si-a indeplinit, tehnic vorbind, conditiile si ca tot ce lipseste este "vointa politica" a unor state.

Tehnic, asa stau lucrurile, dar in realitate tari ca Germania, Olanda si Franta, sustinute de intreg flancul nordic, nu pot accepta in clubul lor (Schengen) o tara barbara, cu politicieni pusi pe lovituri de stat, gata sa rupa pisica in justitie, dispusi sa sacrifice interesul propriilor cetateni pentru a se salva pe ei. Acceptandu-ne asa, si-ar submina inca o data propria securitate. Dupa 2007 am cam dovedit de ce suntem in stare.

Presedintele Traian Basescu, atunci cand conducea de facto guvernul Boc, a avut ocaza sa rupa pisica bucati de mai multe ori din cauza opozitiei unor state (Olanda in special). Am putea spune ca a facut pisica praf si pulbere, a dat cu ea de toti peretii ca un adevarat patriot dar de aderat, tot n-am aderat la clubul pisicilor aristocrate. Vezi modul in care a transat pisica presedintele in textul Ce diferenta vedeti intre guvernele Boc si Ponta pe tema Schengen. Dar la Traian Basescu, ce observati?

Rupand pisica in felul ei, guvernarea USL opreste caruta Romaniei in loc, o dezleaga de cordoanele subtiri care inca ne mai leaga de UE. Pentru o parte a publicului intern, ruperea pisicii are cu totul alte conotatii: USL si Antena 3 proiecteaza imaginea unei guvernari care elibereaza poporul din sclavie, rupand lanturile. Pentru penalii de pretutindeni, ruperea pisicii echivaleaza cu garantia descatusarii la propriu.

Pentru noi, toti ceilalti, este pur si simplu o drama, ceva durereos. Pisica rupta este, cu toata bizareria comparatiei, viitorul nostru mort.

Nota: O prima varianta a acestui text a aparut in ultimul numar al Revistei 22


Citeste mai multe despre   






















13769 vizualizari

  • +33 (45 voturi)    
    Nu aveti grija... (Marţi, 5 martie 2013, 13:32)

    mumu.sef [utilizator]

    Mama Rusie ne asteapta cu secera si ciocanu....
    • -2 (2 voturi)    
      Daca pisica e Felix... (Miercuri, 6 martie 2013, 13:00)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mumu.sef

      ... s-ar putea sa fie o solutie!
  • -29 (35 voturi)    
    Balanta (Marţi, 5 martie 2013, 13:38)

    Angoasat [utilizator]

    Vorbim de neincrederea populatiei in UE. pe asta se si bazeaza USL..daca privim atenti la intentiile reale ale UE cu Romania observam cum un stat care n-a indeplinit nici pe departe conditiile de aderare devine practic o tarla.. deosebire de Polonia, in Ro peste 60% din fonduri se indreapta spre agricultura..sa mutilezi viata satului romanesc doar pt a asigura hrana Europei nu sunt nici eu de acord..
    • +30 (38 voturi)    
      esti in eroare (Marţi, 5 martie 2013, 13:59)

      baibars [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      Fondurile se indreapta exact spre ce doreste statul roman. Jalea si mizeria din satul romanesc evident dirijeaza fondurile spre acolo. Cat despre hrana Europei stai mata linistit e asigurata din plin si fara Romania. Fii insa foarte atent in primul rand Romania are nevoie de Europa si abia apoi Europa de Romania. Se tot bate hadaragul cu Romania piata de desfacere. Care piata de desfacere frate ca suntem saraci de n-avem dupa ce bea apa/ Poate piata de desfacere potentiala ceea ce e cu totul altceva. Pentru un stat ca Romania care abia are bani de pensii si salarii singura garantie si solutie este Europa. Ti-as sugera totusi sa faci un drum prin Vest si sper sa reusesti sa intelegi cum sta treaba sau macar foloseste-ti ratiunea: daca ar fi asa de bine la noi de ce-ar mai pleca tiganii cu gramada spre Apus ?
    • +27 (33 voturi)    
      Si a cui e vina? (Marţi, 5 martie 2013, 14:01)

      Rntmpx [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      E vina UE ca Romania a ajuns asa cum a ajuns? Sau a hotiei, incompetentei si prostiei de care au dat dovada toti cei care au distrus tara din interior, de la vladica la opinca? De 20 de ani ne furam caciula unul altuia, si apoi dam vina pe UE. Tipic romanesc!
      • +9 (15 voturi)    
        era raiul? (Marţi, 5 martie 2013, 17:31)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Rntmpx

        in 1989 era paradis in RO si noi nu stim? Cine avea salariu echivalent a 100 USD (cam vreo 5000 lei) era boier la el in sat nu si peste granita. Cand a disparut sarma ghimpata de la granita a inceput si comparatia reala (nu propaganda de partid ROSU) cu cei din jur. Cei 3-4 mil. din diaspora stiu perfect asta.
      • +8 (10 voturi)    
        Cinstitii au si ei vina lor! (Marţi, 5 martie 2013, 20:27)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Rntmpx

        Nu sunt organizati precum penalii, nu se sprijina intre ei precum penalii, nu sunt capabili sa faca un partid precum penalii.
        • +5 (7 voturi)    
          lipseste (Marţi, 5 martie 2013, 21:48)

          Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Motivatia..penalii sunt chiar f bine motivati..frica de puscarie este cel mai bun motiv..cinstitii ce pot avea?ce frica le poti induce? sau ce dorinta? poate ne ajuta d-l Tapalaga
        • +3 (5 voturi)    
          Penali sau nu... (Miercuri, 6 martie 2013, 9:04)

          ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          ... vad ca stam sa ii comentam in loc sa ii dam jos.
          Nu e neaparat sa asteptam pana la alegeri.
    • +16 (18 voturi)    
      cîteva obiecții (Marţi, 5 martie 2013, 15:52)

      Asgardi Metrovich [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      am cîteva obiecții la unele afirmații din comentariu
      informațiile prezentate mai jos poate nu sînt cele mai relevante, dar cer să fiu scuzat datorită timpului scurt avut la dispoziție

      1) ”in Ro peste 60% din fonduri se indreapta spre agricultura”
      din cîte știu, suma alocată României pentru perioada 2007-2013 a fost de 27,5 mld EUR, din care 8 mld (aprox 30%) în cadrul Programului Național pentru Dezvoltare Rurală (PNADR)
      procentul menționat, de peste 60%, nu se referă nici la ponderea programelor din agricultură în totalul fondurilor absorbite, care este de 46% (3,6 mld din 7,8 mld, la jumătatea lui 2012 - procentele au rămas probabil similare)
      sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/bilant-negru-la-fondurile-ue-am-dat-mai-mult-decat-am-primit-170132.html

      2) sa mutilezi viata satului romanesc doar pt a asigura hrana Europei

      * ”mutilarea vieții satului românesc” - nu știu la ce face referință expresia, dar există fonduri europene alocate pentru ”renovarea, dezvoltarea satelor, imbunatatirea serviciilor de baza pentru economia si populatia rurala si punerea in valoare a mostenirii rurale (1,54 mil EUR)”
      sursa: http://www.ziare.com/fonduri/finantare/proiecte-de-peste-trei-miliarde-de-lei-pentru-dezvoltarea-satelor-1017281

      * satul românesc asigură hrana Europei
      cf. Eurostat, producția României reprezintă, ca procent din producția totală la nivelul UE: 7% (cereale), 7% (cartofi), 13% (culturi industriale), 4% (legume proaspete), 23% (fructe), 4% (struguri)
      ca pondere în volum, principalele produse agricole la nivel UE sînt cerealele (aprox 60%), legumele proaspete (15%), cartofii (13%)
      dacă luăm în calcul exportul, contribuția României la ”hrănirea Europei” e și mai palidă: în 2011 am exportat circa 5 mil tone cereale, mai puțin de 2% din producția la nivel UE
      sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Economie/118228/exportam-porumb-importam-carne-de-porc-bilantul-schimburilor-comerciale-agroalimentare.html
    • +6 (10 voturi)    
      a bate campii cu demnitate? (Marţi, 5 martie 2013, 17:28)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      UE a avut din 1965 SURPLUS de alimente la toate categoriile; de aceea exista PAC ca sa limiteze productia. Fondurile UE sunt pe capitole: deplasarea banilor intre capitole se numeste DELAPIDARE. PS. care e mai mare piata de desfacere, RO cu 19 mil. loc sau tara X cu 9 mil. locuitori dar cu venit per capita de PATRU ORI mai mare?
    • +8 (12 voturi)    
      cum a gasit-o el domne! (Marţi, 5 martie 2013, 19:41)

      merlin3 [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      mutileaza viata satului romanesc!!

      "plecati dracu cu euroii vostri d-aici, io vreau sa am ridichi la primavara"

      mai io nu sunt o fire agresiva dar p-astia i-as bate cu paru, ma jur. cat de spalat pe creier sa fi sa nu vezi ca ti-a plecat 80% din sat in UE, supriza, tot la agricultura. pai de ce au plecat daca era mai buna agricultura noastra ma?

      parca si vad un "analist" d-asta de la latrina1 cum mijeste ochii "va dau ei milioanele de euro dar atentie, va iau ridichiile!"

      auzi-o p-asta, UE mutileaza viata satului romanesc pt a asigura hrana Europei!
      • +1 (7 voturi)    
        amice (Marţi, 5 martie 2013, 21:04)

        Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui merlin3

        treage aer in piept si respira..sunt aspecte pe care probabil ori nu le intelegi ori nu pricepi..
        mai explic o data pe intelesul tau:
        Se forteaza marirea taxelor la sat si fortarea proprietarilor de a-si arenda terenurile, terenurile apoi sunt forjate industrial..i-l mai aud cateodata pe bashescu cum critica proprietarii de terenuri nelucrate..chiar nu pricep ce-l f/..e grija pe el..
        Al 2 lea aspect consta in legislatia care va permite curand ca proprietarii sa-si poata instraina terenurile..
        P.S. Sa devii sclav in tara ta e usor, inca n-am vazut o informare realista a oamenilor si o colaborare intre localnici,primarii si firme..daca suntem un stat bolnav asta nu inseamna ca trebuie sa ne sinucidem..
        • +1 (3 voturi)    
          Campii (Miercuri, 6 martie 2013, 10:20)

          Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

          La aspectul 2 bați cîmpii, terenurile se pot înstrăina și în prezent. Ele se înstrăinează către firme străine, nu se pot încă înstrăina către cetățeni străini, deci sunt ținuți departe doar producătorii mici.

          Art. 3 - Cetăţeanul unui stat membru, apatridul cu domiciliul într-un stat membru sau în România, precum şi persoana juridică constituită în conformitate cu legislaţia unui stat membru pot dobândi dreptul de proprietate asupra terenurilor în aceleaşi condiţii cu cele prevăzute de lege pentru cetăţenii români şi pentru persoanele juridice române.
        • 0 (4 voturi)    
          cum sunt "forjate industrial (Miercuri, 6 martie 2013, 13:03)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

          terenurile"?. Tu intelegi ce spui sau copii de pe hartiute frazele din doi in trei?
          • -1 (1 vot)    
            dormi (Miercuri, 6 martie 2013, 23:46)

            Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

            deschide ochii pt ca dormi in papusoi,..noapte buna..
        • 0 (0 voturi)    
          Matale ... (Joi, 7 martie 2013, 12:30)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

          ... in mod cert n-ai dat cu sapa la viata ta.

          Stii ce inseamna o tarla nelucrata? Sursa de buruieni si daunatori cat China pt. toate tarlalele lucrate din jur.

          Cum toti patru bunicii mei au fost tarani, chiar daca ambii parinti au fost economisti, iti pot spune o chestie: pt. un taran adevarat, un petec de pamant nelucrat e o durere in suflet. Nu stiu ce-au fost parintii si bunicii lu' Basescu, da' pt. mine, precum pt. parintii si bunicii mei, e pe deplin de inteles treaba cu terenul nelucrat. Daca e necesar ca oamenii batrani care detin terenurile sa le dea in arenda sau sa le vanda pt. ca acestea sa fie lucrate, asta e. Oricum asta era mecanismul care facea ca toate terenurile sa fie lucrate si inaintede razboi - bunicul meu dupa tata lua in arenda zeci de hectare, pe care punea cereale, el lucrand doar o gradina de 5000 de metri (care e cea care l-a imbogatit)
  • -23 (29 voturi)    
    hehe (Marţi, 5 martie 2013, 13:46)

    Mazeta [utilizator]

    Nu șoarecii hotărăsc când pisicile își retrag ghearele.
    • +10 (12 voturi)    
      ba 'spa... (Marţi, 5 martie 2013, 14:55)

      Margrethe [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ca...vorba poetului: "La matza rea, un soarec rau e leacul"
  • +23 (25 voturi)    
    ??? (Marţi, 5 martie 2013, 13:49)

    iamvlad92 [utilizator]

    Oare cineva care care transeza lucrurile este un bun diplomat!?Este bun pentru a fi ministru de externe,cel care ma reprezinta pe mine cetatean roman in afara tarii?Sa le amintesc celor de la USL ca eu cetatean al aceste tari vreau sa fiu in acelasi timp si cetatean european!
  • +23 (25 voturi)    
    Nationalism (Marţi, 5 martie 2013, 13:52)

    Agnostic [utilizator]

    Foarte frumos scris si felicitari pentru toate articolele dumneavoastra. Cand istoria nu este cunoscuta, ea tinde sa se repete.
    Nationalismul este generat de saracie si/sau doritori de putere. Cand se vorbeste de nationalism trebuie sa te temi caci nimic bun nu va rezulta si se poate foarte usor degenera in ultranationalism.
    Este usor sa unesti masele si sa le mani atunci cand folosesti idei nationaliste iar monstrii se ascund mai usor.
    ( obs. nationalism =/= patriotism )
    • +1 (5 voturi)    
      ceva nuante? (Marţi, 5 martie 2013, 17:36)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Agnostic

      cand nu-ti place ce vezi in oglinda, atunci e COMOD sa zici sau sa accepti ca de vina sunt EI. Daca sunt vecini de tara se cheama nationalism, dar cand cei din urbea X dau vina pe "venetici" adusi de Ceasca din Moldova e vreo diferenta esentiala ??? Cea mai ieftina carte electorala este nationalismul (tine la tavaleala de 1000 ani - de remarcat ca nu exista in Imperiul ROman sau Habsburgic). Ajunge sa aduci 100 de insi in jurul tau si sa le spui ca din vina "acelora" nu curg carnati din cer. Daca te cred 70% ajungi in parlament, dupa care -neavand incotro, caci carnatii nu curg- o tii inainte.
  • +20 (22 voturi)    
    mica sugestie (Marţi, 5 martie 2013, 13:56)

    nash pandelica [utilizator]

    mai bine sa se rupa de motan,... sau varan/
  • +8 (10 voturi)    
    :) (Marţi, 5 martie 2013, 14:11)

    Xorciser [utilizator]

    Matza partyyy :)
  • +8 (10 voturi)    
    cum ar veni, (Marţi, 5 martie 2013, 14:13)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    să rupem lanțu de iubire
    c-a-nceput a rugini...
  • +19 (25 voturi)    
    Apel la sanatatea mea (Marţi, 5 martie 2013, 14:23)

    iamvlad92 [utilizator]

    Am o mare problema si vreau sa ma fac auzit,astfel am decis fa fac acest apel deoarece nu mai suport.
    Dupa referendumul din iulie 2012,se foloseste foarte des "expresia" 7.4 mil de romani.Acest lucru dauneaza grav sanatatii mele deoarece tin sa le reamintesc celor de la USL ca Romania nu este formata din 7.4 mil de locuitori ci are o populatie mult mai mare,de aproximativ 22 mil.
    Aceste lucruri ma fac sa ma gandesc daca cei ce ma guverneaza o fac in interesul meu,sau pentru ei,daca nu ma aflu printre cei 7.4 mil sunt egal cu 0.
    Ii rog foarte mul pe cei ce folosesc aceasta "expresie" sa inceteze deoarece nu mai suport sa mi se spuna ca eu ca cetatean roman sa mi se spuna ca sunt egal cu 0 pentru cei ce ma guverneaza.Repet:acest lucru dauneaza grav sanatatii mele.
    Sunteti in fruntea tarii,daca ati ajuns acolo guvernati pentru Romania,pentru toti cetatenii al aceste tari!
    • -16 (22 voturi)    
      o sa te obisnuiesti....la fel ca mine (Marţi, 5 martie 2013, 14:42)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui iamvlad92

      M-am obisnuit sa mi se spuna ca-s milog care stau cu mana intinsa, ca am creierii spalati de antene, ca sunt un cretin needucat etc.etc.
      Toate astea pentru ca am votat la referendum si la toate alegerile.
      Eu asa am inteles democratia: problemele cetatii se rezolva prin vot, majoritatea hotaraste.
      Aici mi se explica cat sunt de prost si ca trebuie sa las minoritatea de intelectuali basisti sa hotarasca ce e bine pentru mine.
      NIMENi nu a zis ca daca nu faci parte din 7,4 mil de romani esti zero...asta este probabil un complex al tau...sau un motiv sa scri si tu ceva aici...evident, anti USL...se stie.
      • +10 (14 voturi)    
        Pentru un minim de credibilitate: gramatica (Marţi, 5 martie 2013, 15:37)

        Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Nu folosi cuvîntul „băsiști” și ai grijă la gramatică.

        Chit că pe alocuri ai dreptate, faptul că pronunți „băsist” te decredibilizează și mă jignește direct pe mine (am fost numit băsist pentru că am încurajat lumea să nu vină la referendum, și pentru că în general antipatizez tabăra PDL mai puțin decît cea USL).

        Și mai e o diferență: aici e posibil să ți se spună „prost” ca reacție la gramatică și la agresivitatea cuvîntului „băsist”; dar aici nu e guvernul, suntem o mînă de oameni. Mie/nouă guvernul Ponta ne trece permanent peste dorințe și idealuri. Poți ghici care situație e mai gravă.
      • +3 (7 voturi)    
        nedumerire? (Marţi, 5 martie 2013, 17:39)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        dle oz, eu am fost facut (la discretia mea) "prostituata, betivan sau drogat" de catre Lajos/Ludovic.Orban. Pot sa va rog sa va indreptati mandria proletara si catre el? PS. daca la dvs la bloc, dorind sa faceti [ceva] nu strangeti 50% dintre membri e divers? adica ii injurati pe cei ce nu va aclama?
      • +2 (4 voturi)    
        ai inteles gresit democratia (Miercuri, 6 martie 2013, 0:31)

        quetzal [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        In democratie nu se voteaza oricand oricum si pentru orice aberatie.
        in democratie se respecta legea si doar daca legea a fost respectata majoritatea poate decide.
    • -5 (9 voturi)    
      SUNTETI PRIVILEGIAT... (Marţi, 5 martie 2013, 15:27)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui iamvlad92

      ...nu ati fost fàcut borfas (de càtre DT); noi da.
      • +1 (5 voturi)    
        vezi ca am aflat... (Marţi, 5 martie 2013, 17:40)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

        esti din conducerea celor ce ..... De ce nu ne dai nume si prenume?
      • +3 (5 voturi)    
        doar atat azi? (Miercuri, 6 martie 2013, 0:32)

        quetzal [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

        ai uitat sa ne zici de eba, flota etc :))
    • +4 (10 voturi)    
      7,4 milioane de vorbe goale (Marţi, 5 martie 2013, 15:36)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui iamvlad92

      USL nu "sta" pe 7,4 milioane, doar curentul antibasescu se poate lauda cu maxim acest numar.
      USL-ul face doar ce stie, demagogie ieftina pentru prosti. In realitate a luat mult mai putin in alegeri, atat de putin comparat cu 7,4 milioane ca le este si rusine sa spuna si o tot dau cu fata morgana suparata pe Basescu. Practic Basescu ii tine in viata pe ei, niste nulitati altfel.
    • +5 (9 voturi)    
      o fac (Marţi, 5 martie 2013, 16:23)

      doamnefereste [utilizator] i-a raspuns lui iamvlad92

      Doar in interesul lor.
      Voi chiar credeti ca USL ului ii pasa de noi?
      Ponta cat ii de ranjitor pe atata ii de hot....
  • -13 (17 voturi)    
    Pai daca (Marţi, 5 martie 2013, 14:50)

    miguelito [utilizator]

    n-a mers cu statul in genunchi poate merge cu ridicarea tonului vocii. Sa nu uitam ca Polonia, Cehia si Slovacia au facut asta (pe diverse teme) si le-a mers. Iar aproape toata politica UE referitoare la Romania nu face decit sa mareasca numarul euroscepticilor.
    • +6 (8 voturi)    
      Incredibil... (Marţi, 5 martie 2013, 15:59)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

      ...important e sa mearga cumva nu sa avem dreptate. Poate, poate ii facem cumva la buzunare!
      • -2 (6 voturi)    
        Pai si daca (Marţi, 5 martie 2013, 18:34)

        miguelito [utilizator] i-a raspuns lui predel

        ai dreptate ce? Nu vezi ca nu-i intereseaza?
  • +8 (12 voturi)    
    pisicul rupe pisica in 2:-) (Marţi, 5 martie 2013, 15:40)

    un dac [utilizator]

    ori cu occidentul, ori cu motanul. Superb.
    in realitate piscul sta cu coada pe sus, iar felix o violeaza cat si cand vrea. Probabil si cum. Iar pisicul nu este pisica pentru ca se trage din nastase care nu prea este barbat. I-a zis-o basescu cu talc. Pentru ca aici este diferenta: Udrea vrea si consimte, ponta sta pentru glorie si un loc in cartea de istorie pe pagina cu andreea esca.
  • +6 (8 voturi)    
    Traim si fara Schengen... (Marţi, 5 martie 2013, 18:08)

    Irist [utilizator]

    Da, putem trai si fara Schengen si fara Comunitatea Europeana si fara multe altele, dar... nu vom putea trai fara coruptie, minciuna si hlizeala lui Ponta!
  • -6 (8 voturi)    
    Reconfirmare... (Marţi, 5 martie 2013, 19:09)

    taticutu [utilizator]

    Domnu Dan,am vazut articolul,nu l-am citit,dar am cautat sa vad daca si la acest subiect cu tenta europeana 100%,apare numele lui Felix...
    Da,apare !
    Sunteti iremediabil ! Acum cateva dati v-am intrebat daca stiti bancul cu castravetele...
    Pacat ca aveti talent jurnalistic,insa nu va aratati mereu subiectivismele !
    Multumesc pentru aparitie !
    • +6 (8 voturi)    
      Va surprinde mediatizarea d-lui Felix? (Marţi, 5 martie 2013, 19:27)

      Margrethe [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      Nu asta-si doreste?
      Din cate cred, cheltuieste parale cu sacul ca sa se mentina in atentia publicului.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version