Cinci mii de elevi de la aproape o suta de scoli au reusit sa stranga intre martie si iunie 70,5 tone de deseuri electrice si electronice, a anuntat asociatia eco Tic care a derulat campania "Vanatoarea de monstri" impreuna cu asociatia Junior Achievment, sub patronajul Ministerului Mediului. Elevii inclusi in program au putut aduce la scoala aparate electrocasnice si echipamente vechi, care au fost colectate in containerele plasate in cadrul scolii.

Campania "Vanatoarea de monstri" a avut loc in perioada martie - iunie 2010, timp in care elevii implicati in program au colectat aproape 11.500 de echipamente uzate.

"Copiii au un rol important in ceea ce priveste protectia mediului, ei ii pot influenta chiar si pe parinti, ii pot determina sa aiba grija de mediul inconjurator. Fara nicio indoiala copiii care au participat la acest proiect au muncit foarte mult, dar in acelasi timp sunt convins ca si parintii lor si-au adus aportul in ceea ce priveste Vanatoarea de monstri electrici", a spus ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely.

Castigatorii la finalul campaniei au fost: Liceul Teoretic German din Satu Mare, care s-a detasat de celelalte institutii de invatamant prin cantitatea de DEEE colectata (9.193 de kilograme), urmata de Grupul Scolar Industrial Tehnofrig din Cluj-Napoca (7.494 Kg), Colegiul Economic din Buzau (5.587 Kg) si Grupul Scolar Matei Basarab din Craiova (3.595 Kg).

"Vanatoarea de monstri" reprezinta un pas important in responsabilizarea tinerilor in ceea ce priveste protectia mediului si valorificarea resurselor, o actiune pe care dorim sa o reluam si s-o dezvoltam in anii urmatori, a declarat Valentin Negoita, presedintele ECOTIC.

"Succesul acestui program ne-a dovedit tuturor un lucru extrem de important, anume ca tinerii si copiii sunt mai responsabili decat noi, adultii, in ceea ce priveste sanatatea lumii de maine", a declarat Stefania Popp, CEO Junior Achievement Romania.

Printre ceilalti parteneri ai asociatiei ECOTIC in acest program, s-au numarat si colectorii locali Ecorec Recycling (Bacau), Greenweee International (Buzau), Alpin Recycling (Satu Mare), Bene International (Bihor), Greentronics (Teleorman), JT Grup (Tulcea) si Rian Consulting (Brasov), agentia de PR si marketing Headline, care a administrat componenta de relatii publice a campaniei, si agentia de comunicare The Secret Service care a conceput strategia, mecanismul programului si a dezvoltat campania de comunicare.