Negocieri dificile asupra schimbarilor climatice: Uniunea Europeana vrea reducerea emisiilor vapoarelor cu 20% si ale avioanelor cu 10% pana in anul 2020

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 29 septembrie 2009, 7:30 Actualitate | Mediu

Uniunea Europeana si-a fixat doua noi obiective dificile pentru negocierile mondiale asupra climei: reducerea cu 10% a emisiilor companiilor aeriene si cu 20% a celor ale vapoarelor pana in anul 2020, dar proiectul este departe de a castiga unanimitatea, comenteaza AFP.

"Trebuie reorganizate sectoarele transportului maritim si a celui aerian", a declarat luni presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, la o conferinta organizata la Bruxelles cu privire la combaterea efectelor incalzirii climatice.  

Dar, subiectul este unul delicat, mai ales pentru natiunile maritime europene, precum Grecia, Cipru, Malta si Italia, care se gandesc sa transfere navele in afara tarii.

"Daca relocarea unei otelarii este dificila, trecerea (unei nave) sub pavilion de complezenta este mai usoara, daca UE impune reguli prea stricte", a declarat unul dintre negociatori pentru AFP.  

Reprezentantii celor 27 de tari europene vor incerca sa gaseasca o pozitie comuna saptamana aceasta pentru a o prezenta apoi la summitul pentru clima al Natiunilor Unite inceput luni, 28 septembrie la Bangkok, ultimul inaintea intalnirii cruciale de la Copenhaga din decembrie, cand se asteapta un nou tratat privind clima care sa inlocuiasca Protoculul de la Kyoto.  

Uniunea Europeana controleaza acum 41% din flota mondiala si si-a propus sa reduca emisiile de CO2 ale navelor cu 20% pana in 2020 comparativ cu nivelul din 2005 si „sa puna in practica un mecanism care sa permita crearea de resurse financiare care sa fie distribuite tarilor in curs de dezvoltare, a explicat Barroso.  

Mecanismul in cazul navelor ar putea fi ori o taxa pe carburant, ori o cota pentru emisii, precum cea stabilita in cazul transportului aerian. 

Cu toate ca nu exista un acord la nivel international, Uniunea Europeana a luat in mod unilateral decizii privind transportul aerian, cu riscul de a starni opozitia Statelor Unite. Astfel, din 1 ianuarie 2012, toate companiile aeriene care opereaza in UE vor trebui sa-si limiteze emisiile de CO2 la 97% din nivelul din anul de referinta, calculat ca medie a emisiilor din anii 2004-2006.  

4.000 de companii aeriene din toata lumea vor trebui sa contribuie la combaterea efectelor incalzirii globale, riscand in caz contrar sa fie penalizate pe aeroporturile din cele 27 de tari europene.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

522 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    its over (Marţi, 29 septembrie 2009, 9:32)

    IPR [anonim]

    si uite asa ne distrug economiile.
    sa zis cu initiativa privata.
    locuri de munca numai la stat.
    1984 va deveni un film de dragoste relativ la realitate.
    bine ati venit in comunismul global ...weaks
    • +2 (2 voturi)    
      este vorba in primul rand de eficienta...... (Marţi, 29 septembrie 2009, 12:49)

      capatu' satului [anonim] i-a raspuns lui IPR

      daca poluezi in nestire si consumi resurse este normal sa platesti - cel putin asa spune legea in vigoare in Romania si oriunde in Europa,
      numai in State, unde marea masa a populatiei este tot dusa de nas cu visu' american a fost posibil sa se incurajeje tot felul de industrii si echipamente energofage, numa' asa sa moara fraierii din restu lumii de invidie dupa principiul "io fac ce vreau, restu' ciocu mic",
      daca ne amintim bine Clinton a fost singurul presedinte ce a incercat sa impuna restrictii de consum la autovehicule si nivele de poluare, dar din fericire a ajuns Bush presedinte si a anulat toate reglementarile, ca doar n-au platit o gramada de companii, bani de campanie electorala degeaba..................................................,
      primii la care li s-a dat liber din nou la poluare in State au fost rafinariile - ca nu se face ca EXON, Mobil si restu' sa scada la profit.....................


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi