AUDIO Jurnalul de mediu RFI - HotNews.ro:​ Actualul sistem de incasare a taxei de poluare va ramane neschimbat cel putin pana in 2013 

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 30 septembrie 2011, 9:16 Actualitate | Mediu

Asculta Jurnalul de Mediu Radio France Internationale - HotNews.ro



Actualul sistem de incasare a taxei de poluare va ramane neschimbat cel putin pana in 2013  

Actualul sistem de incasare a taxei de poluare va ramane neschimbat cel putin pana in 2013, a anuntat miercuri ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Taxa auto se va aplica si in 2012 in forma din prezent, astfel ca la anul nu se pune problema inlocuirii ei cu un impozit anual, a explicat ministrul. Laszlo Borbely declarase recent ca actuala taxa va fi inlocuita de o carte verde. "Ceea ce pot sa spun sigur e ca pana in 2013 nu va fi un alt sistem, va fi taxa de prima inmatriculare care exista acum", a anuntat ministrul Mediului. El a adaugat ca spera ca Parlamentul sa adopte cat mai repede modificarile la taxa auto, care prevad o reducere de 25% a taxei platite de cumparator la prima vanzare, pentru toate autovehiculele inmatriculate dupa 1 ianuarie 2007. Borbely declara, la inceputul lunii septembrie, ca intentioneaza ca de la jumatatea anului viitor sau inceputul anului 2013 sa elimine taxa auto de prima inmatriculare, urmand ca autovehiculele sa aiba o carte verde care sa certifice gradul de poluare.


Reprezentant Rosia Montana Gold Corporation: Reducerea nivelului de cianura la Rosia Montana ar costa zeci de milioane de dolari

Reducerea nivelului de cianură în lacul de acumulare al exploatării miniere a Roşia Montană Gold Corporation, solicitată de Guvern, ar costa compania "mai multe zeci de milioane de dolari", a declarat vicepreşedintele pentru Mediu al RMGC, Horea Avram, într-un interviu pentru AFP. Proiectul minier de la Roşia Montană, la care compania canadiană Gabriel Resources are o participaţie de peste 80%, se află în centrul unei controverse, inclusiv din cauză că intenţionează să folosescă cianură în procesul de extragere a aurului. Statul român deţine restul acţiunilor prin intermediul Minvest Deva. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a cerut în luna august reducerea nivelului de concentrare de cianură în lacul de acumulare a reziduurilor, afirmand ca investitorul a propus o concentraţie de cianuri care este la jumătate faţă de maximul admis. Gabriel Resources intenţioneză să extragă 300 de tone de aur şi 1.700 de tone de argint timp de 16 ani la Roşia Montană. Proiectul este susţinut de preşdintele Traian Băsescu, dar este contestat de unele asociaţii de protecţie a mediului, în timp ce populaţia locală este divizată.


Subventiile guvernamentale nu ii conving pe europeni sa isi cumpere masini electrice. In Romania s-au vandut doar doua in primul semestru, in toata Europa nu s-a trecut de 6.000  

Subventiile guvernamentale nu ii conving pe europeni sa isi cumpere masini electrice. In Romania s-au vandut doar doua astfel de masini in primul semestru, iar in toata Europa nu s-a trecut de 6.000 de masini electrice vandute. Desi guvernele europene acorda subventii de pana la 20.000 euro cumparatorilor de masini electrice, vanzarile au fost totusi slabe in primul semestru, totalizand 5.200 de unitati in cele 15 tari incluse intr-un studiu al companiei de cercetare JATO. In Germania si Franta s-au vandut circa 1.000 de masini electrice, iar in Romania, doar doua, arata studiul potrivit caruia cele mai mici subventii sunt in Cehia (271 euro), iar cele mai mari sunt in Danemarca (peste 20.500 euro). In cele 15 tari incluse in analiza s-au vandut in primul semestru 5.222 de masini electrice - jumatate dintre ele Germania, Franta si Norvegia. La nivel european, masinile electrice au reprezentat 0,07% din vanzarile totale de masini noi, insa cea mai buna cota de piata a "electricelor" a fost in Norvegia (1,2%) si in Danemarca (0,32%). In aceste tari s-au dat cele mai mari subventii pentru masinile electrice (17.500 de euro, respectiv 20.500 de euro). In plus, in aceste tari, masinile conventionale sunt cele mai scumpe din Europa. In Cehia, unde subventia pentru masini electrice este cea mai mica din Europa, s-au vandut 43 de astfel de autoturisme. In schimb, in Suedia, in ciuda subventiei scazute (470 de euro), s-au vandut 111 unitati. In Romania au fost inmatriculate doar doua masini electrice, iar subventia este de 3.700 euro. Concluzia studiului este aceea ca subventiile nu au efectul scontat asupra consumatorilor, care se arata ingrijorati de problemele de utilizare in viata de zi cu zi. Vanzarile sunt influentate peste asteptari de factori precum geografia urbana, existenta statiilor de incarcare si avantaje precum parcare gratuita in oras, dreptul de a folosi banda de autobuz si exceptarea de la taxele de intrare in oras aplicate in unele metropole precum Oslo sau Londra.


Citeste mai multe despre   






















181 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    rosia montana (Vineri, 30 septembrie 2011, 18:32)

    alex [anonim]

    ce cauta rosia montana in poluarea pe care o produc masinile? sunt doua lucruri total diferite. in primul rand cei de la rosia montana sunt obligati sa ecologizeze zona in urma extractiilor pe care le fac. pe cand cei cu masinile platesc o taxa si atat, la rosia montana exista deja un fond de zeci de milioane special pentru astfel de actiuni. statul in schimb ce face pentru a ecologiza aerul poluat provocat de numarul foarte mare de masini?
  • 0 (0 voturi)    
    ppm si poluare (Vineri, 30 septembrie 2011, 18:57)

    georgiana [anonim]

    de mentionat ca cei de la rmgc au propus o cantitate redusa la jumatate fata de maximul admis, iar ministrul mediului a cerut inca o data reducerea acesteia. de ce? el stie. avand in vedere ca nici 10ppm, nu reprezinta o cantitate riscanta, nu inteleg de ce cea de 5ppm, nu ar fi una acceptata.
  • 0 (0 voturi)    
    ceva mai folositor (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 10:59)

    Adelina [anonim]

    Reducerea concentratiei de la 5 la 3 cand in UE se foloseste 10 si chiar CE a spus ca nu dauneaza mediului nici sanatatii la acest nivel, nu inteleg de ce insistam pe acest demers, cand s-ar putea realiza investitii in ceva mai folositor.
  • 0 (0 voturi)    
    cerinte de dragul cerintelor (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 15:52)

    Roxana [anonim]

    Impunem mereu tot felul de cerinte fara macar sa fie necesare si nu atragem cu nimic investitorii. In cazul proiectului pentru RM daca acea concentratie e deja redusa la jumatate fata de cea acceptata, pemtru ce sa o mai reducem cu 2 unitati daca se poate utiliza in siguranta asa cum a fost propusa?
  • 0 (0 voturi)    
    delasare (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 18:07)

    Cornel [anonim]

    Cred ca in cazul RM, guvernantilor pur si simplu nu le e a face proiectul. Il analizeaza de 12 ani, au cerinte inutile, nu se documenteaza, apar cu declaratii superficiale si dezinformeaza. Ne mai intrebam de ce economia e in stadiul asta, de ce nu avem investitori si de ce nu dezvoltam proiecte?
  • 0 (0 voturi)    
    nu e necesar (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 22:27)

    Andra [anonim]

    O scadere de la 5 la 3 nu ar merita aceasta investitiile daca nici prima nu dauneaza macar. Acesti bani s-ar putea investi in siguranta barajului, in tehnologie si alte lucruri care sa asigure buna desfasurare a lucrurilor


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi