In numai doi ani se va putea circula cu masini zburatoare. Ce pret vor avea astfel de vehicule

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 1 martie 2016, 7:39 Magazin

Automobil zburator
Foto: Captura YouTube
Compania americana Terrafugia a dezvoltat un model de automobil zburator, care urmeaza sa fie testat incepand cu anul 2018. Vehiculul va intra pe linia de productie de-abia peste opt ani, potrivit Descopera, citata de Mediafax.

Automobilul, denumit "TF-X", are incorporate doua aripi, de care sunt atasate cate o pereche de motoare electrice, care au o capacitate individuala de 300 de cai-putere. Acestea ii permit vehiculului sa se deplaseze din pozitie verticala in pozitie orizontala. In zbor, masina poate atinge o viteza de croaziera de pana la 322 km/h.

  Reprezentantii Terrafugia sustin ca noul model va putea fi folosit cu usurinta in orase, deoarece poate fi parcat aproape oriunde. In ceea ce priveste modul de operare al vehiculului, acesta va fi actionat de catre un pilot automat, pasagerii trebuind doar sa introduca destinatia la care doresc sa ajunga. "Computerul va fi cel care va decide daca zona in care urmeaza sa aterizeze automobilul este sigura. In cazul in care aceasta operatiune este considerata inoportuna, el va intrerupe procedura, pana in momentul in care aceasta se va desfasura in conditii optime", au mentionat americanii.












Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre

Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.


​VIDEO Elon Musk a prezentat "tigle solare" gandite pentru acoperisurile caselor ecologice

​Elon Musk, carismaticul sef al Tesla Motors, a prezentat la Los Angeles tiglele care au panouri solare incorporate, ca parte a unei tendinte de diversificare a activitatilor companiilor conduse de celebrul antreprenor. Musk spune ca aceste tigle fac parte din "viitorul integrat" impreuna cu masina electrica si de bateria de perete Powerwall, viitorul in care casele pot deveni independente energetic.


​VIDEO Intre Dubai si Abu Dhabi s-ar putea construi un sistem ultra-rapid de transport Hyperloop, cu viteze maxime de peste 1.000 km/h

​Hyperloop One, una dintre cele doua companii care vor sa construiasca un sistem de transport prin tuburi speciale ce ar permite viteze de 1.000 km/h, a semnat o intelegere si va face un studiu de fezabilitate in Emiratele Arabe. Studiul de fezabilitate va fi gata in 2017 si, daca rezultatul va fi pozitiv, calatoria de aproape 150 km dintre Dubai si Abu Dhabi ar putea dura 12 minute. Planurile cele mai optimiste implica si prelungirea liniei pana in Riad, dupa 2030. Ideea Hyperloop a fost prezentata in 2013 de Elon Musk, dar inca nu exista in lume niciun sistem functional.
5450 vizualizari
  • +4 (8 voturi)    
    Pretul (Marţi, 1 martie 2016, 7:59)

    V. Veroiu [utilizator]

    Pretul de achizitie este doar inceputul. Urmeaza pretul hangarului. Un avion nu poate fi tinut afara ca o masina, atunci cand e grindina sau zapada.

    Urmeaza reviziile periodice pt ca nu e ca la masina o data la n ani ci la un anumit numar de ore de zbor.

    Urmeaza faptul ca un aparat de zbor nu poate zbura daca dupa un accident usor nu e inspectat. Daca zbori cu el neinspectat asigurarea isi va plati ciu-ciu, ori la pretul acestei "masini" ciu-ciu e ultimul lucru pe care vrei sa il auzi in caz de accident. Deci o mica indoitura a ceva si tat's it: chemi un inginer autorizat de aeronave ca sa inspecteze paguba, altfel risti sa nu fie certificata de zbor.

    Sa mai zic cum e cu "induced drag" la un avion si cum creste el cu greutatea (el depinde de portanta insa portanta compenseaza greutatea)? La masina nu ai nevoie de energie ca sa o tii pe sol :)

    Final: o inventie superba insa doar pentru cativa. Avionul nu e masina iar in aer sunt alte reguli decat la sol. Si tine minte: numarul idiotilor la o anumita altitudine scade cu patratul altitudinii. Cum cunosti un pilot bun? E batran.
  • +2 (6 voturi)    
    Inca ceva (Marţi, 1 martie 2016, 8:04)

    V. Veroiu [utilizator]

    Pe langa ca masina este ideala pt orase goale (ca sa nu te loveasca unul cu o masina normala de 2000 de Euro - ca a mea - si veche de 14 ani) mai este buna si pt orase goale cu foarte multe aeroporturi.

    Faptul ca vei gasi un camp de unde sa decolezi este o iluzie intrucat acel teren apartine cuiva iar tu nu ai dreptul sa iti faci din terenul lui pista ta. Iar daca mul ala mai si cultiva ceva iti va cere si despagubiri pt culturile facute la pamant. Ai voie sa aterizezi oriunde cand e o urgenta iar in acest caz eventualele pagube sunt platite de asigurator.
    • +1 (1 vot)    
      observatie corecta! (Marţi, 1 martie 2016, 11:13)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Chiar sie elciopterul, care este special proiectat pentru decolare-aterizare verticala, necesita un spatiu dedicat. Masina convertibila NU are nevoie de o pista lunga, ca un avion clasic, dar tot ii trebuie un spatiu amenajat. Cine isi permite sa cumpere asa ceva isi va putea amenaja heliport in curte sau pe terasa cladirii, dar ce face la destinatie?!
      • 0 (2 voturi)    
        STOL (Marţi, 1 martie 2016, 12:35)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

        Short takeoff and landing - si pe langa spatiul de rulaj (pista) tot ai nevoie de un glidepath sigur, fara cabluri. Unde il faci? Intre blocuri? Cine iti va permite si in ce conditii meteo?!
  • +4 (6 voturi)    
    nu va fi disponibil publicului larg (Marţi, 1 martie 2016, 8:21)

    stefansb [utilizator]

    poate armatei, poate politiei, poate salvarilor. atat. spatiul aerian e o treaba serioasa. nici un stat nu va accepta sa zboare orice gigel. sa se ciocneasca de vreun avion care aterizeaza sau decoleaza, sa se ciocneasca de alt gigel, sau sa pice pur si simplu din prostie. sau din intentie, ca mai sunt si de-astia. apoi ar deveni f greu de controlat granitele. aproape imposibil. La fel ca si rucsacul zburator, care putea de mult fi disponibil daca statele doreau, va ramane o inventie de laborator, dar care nu va fi disponibila publicului larg. si cred ca e mai bine. n-as vrea sa-mi zboare vreun teribilist pe deasupra, nici sa vad cerul plin de "masini"
    • 0 (2 voturi)    
      De cumparat (Marţi, 1 martie 2016, 13:09)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      O poate cumpara oricine cu bani. De zburat cu ea insa nu va putea zbura pana cand nu va fi el certificat iar decolarea se va face de pe un aeroport.
  • +3 (5 voturi)    
    Tare (Marţi, 1 martie 2016, 9:32)

    the obvious [utilizator]

    Se înmatriculează pe Bulgaria?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă