Unele specii de copaci, in special conifere, au contribuit la incalzirea globala - studiu

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 7 februarie 2016, 20:17 Magazin

Padure
Foto: USER UPLOADED
Anumite specii de copaci, în principal coniferele, au contribuit în ultimele secole la încălzirea globală, relevă un studiu realizat de Laboratorul pentru Ştiinţele Climei şi Mediu din oraşul francez Gif-sur-Yvette, relatează revista Science, citata de Mediafax.

Cercetătorii au analizat evoluţiile fondului forestier din Europa în ultimii 260 de ani, descoperind că, deşi suprafaţa împădurită a crescut cu 10%, efectele asupra temperaturii globale au fost negative.

Experţii au stabilit că fondul forestier scăzuse dramatic în Europa în perioada 1750-1850, dar de atunci a crescut cu 386.000 de kilometri pătraţi. În prezent, suprafeţele împădurite sunt cu 10% mai extinse decât în momentul începerii revoluţiei industriale.

Potrivit studiului, problema o reprezintă schimbarea speciilor de copaci, mai precis cultivarea în principal a coniferelor, în detrimentul arborilor cu frunze mari.

"Din cauza cultivării în principal a speciilor de conifere, temperatura globală a crescut cu 0,12 grade Celsius începând cu anul 1750", a explicat, potrivit BBC, dr. Kim Naudts, coordonatorul studiului efectuat în Laboratorul pentru Ştiinţele Climei şi Mediu din oraşul francez Gif-sur-Yvette.

"Temperatura a crescut pentru că arborii coniferi absorb radiaţii solare. Prin schimbarea speciilor de arbori s-au schimbat cantităţile de radiaţii, apă şi energie în zonele împădurite. Coniferele au impact negativ pentru climă, pentru că absorb mai multă lumină din cauza culorilor închise, depozitând căldură care altfel ar fi reflectată în spaţiu", a subliniat cercetătorul.

Perfect (Duminică, 7 februarie 2016, 20:24)

AdiSto [utilizator]

Coniferele au crescut temperatura cu 0,12 grade intr-un sfert de mileniu. Nici vorba de arderi de combustibili fosili. Chiar eram curios ce alt motiv ar mai putea gasi. 0,12 grade in 250 de ani e motivul perfect. Eu cred ca si cerbul lopatar a facut sa creasca temperatura cu 0,0365 grade in 500 de ani.
      Ce zic ei si ce pricepi matale ... (Duminică, 7 februarie 2016, 21:29)

Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

... sunt doua chestii diferite.

Faptul ca anumiti pomi absorb mai multa energie solara decat altii e realitate obiectiva, masurabila in laborator. Bilantul energetic al planetei, grosso modo, e problema de termodinamica de liceu. Mai in detaliu, la nivelul calculelor pe care le fac meteorologii, problema e mai complexa decat ce se invata la liceu, atat matematic cat si fizic, dar ca sa intelegi faptul ca cresterea ponderii suprafetelor de conifere creste absorbtia de energie solara iti ajunge fizica de liceu - pe care da, tre' s-o inveti, nu vine ea fizica si se instaleaza de capu' ei pe hardu' matale. Fara efortul de a o invata, ramai prost - si te mai si lauzi cu prostia (probabil involuntar).

Mai pe larg, in calculele detaliate ce le fac meteorologii intra enorm de multi factori - printre ei, evident, aflandu-se atat natura suprafetei pamantului, dpv al capacitatii de absorbite si de reflexie a radiatiei solare - influentata decisiv de tipul de vegetatie, acolo unde exista vegetatie, cat si compozitia chimica a atmosferei - influentata la fel de decisiv de emisii de gaze industriale. Si nu se discuta de incalzire globala ci de schimbare climatica. Incalzirea in sine, ca medie pe tot globul, e infima, si nu ne afecteaza de loc ca specie. Ce ne afecteaza insa e faptul ca zone care puteau sustine o agricultura puternica fara prea mare necesitate de irigatie devin desertice, si nu mai produc nimic nici macar daca le irigi, in timp ce altele incep sa fie inundate frecvent, prea des pentru a mai putea cultiva ceva, si echilibrul de temperatura se strica - mai mult inghet in zonele nordice si mai putina vreme moderat de calda in zonele calde. Dus la extrem, procesul ar putea produce o noua glaciatiune - care n-ar shimba prea tare media de temperatura globala, doar ca ai avea banchiza pana-n Alpi si desert peste aproape toata Italia. Asta nu-i tocma' ecosistemul ce ne-a permis sa ne imprastiem pe tot globul.
        e un pic altfel (Luni, 8 februarie 2016, 10:26)

seagrass [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

1.in primul rand trebuie sa aflam cati izotopi are oxigenul in natura si care din izotopii astia au inceput sa intre in circulatie odata cu topirea calotelor glaciare.

(pe la mijlocul paginii e o imagine pentru aia care nu vor sa citeasca tot articolul si sa inteleaga schepsisu')

2.odata cu schimbarile paleoclimatice apar si dispar specii ( inclusiv din regnul vegetal) .ai ramine uimit cate specii dispar anual si care este pretul platit de natura pentru iernile astea calde, verile toride si ingustarea timpului pentru primavara si toamna.

3.studiul asta nu ne spune daca in locul coniferelor n-ar fi nimic ( munte gol cum e in harghita,covasna,arges,etc) si ce efecte sunt atunci cand nu ai nici foioase nici conifere ci piatra seaca pe care nici lichenul nu sta.

imi face impresia unui studiu comandat de verii lui kerestoy din franta, ca sa mai taie ceva paduri pe batrinul continent.
        Ce-am zis eu si ce-ai priceput matale (Luni, 8 februarie 2016, 11:11)

AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

Eu nu am contestat calculele. Am spus ca influenta este nesemnificativa in raport cu arderea combustibililor fosili si alte activitati umane. Asa poti veni cu absolut orice motiv, cat se poate de bine fundamentat stiintific si sa zici ca a contribuit la cresterea temperaturii. Dar cand acea crestere este de ordinul a 0,12 grade in 250 de ani, intri la categoria "cercetatorii britanici au decoperit ca ..."
      exista studii (Luni, 8 februarie 2016, 16:20)

Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui AdiSto

care spun ca omul a contribuit "semnificativ" la incalzire.
    concluzia (Duminică, 7 februarie 2016, 20:29)

break_noon [utilizator]

sa ne taiem padurile de brazi, ca ne strica temperatura
      Pai se face deja! (Luni, 8 februarie 2016, 15:38)

Crioan [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

taierea aoriga a padurilor se practica de mult, noutatea este ca-i o actiune benefica, deci Kerestoy Ottilo si multi altii trebuie decorati!
    Jos cu Coniferul (Duminică, 7 februarie 2016, 20:56)

VaxXXL [anonim]

Sus cu Foiosul
    Un singur vulcan poate arunca in atmosfera (Duminică, 7 februarie 2016, 20:59)

Locke Lamora [utilizator]

Tot CO2-ul pe care il produce omenirea intr-un an. Nasol e 95% din locuitorii planetei is greenwashed si gred propaganda deshantzta care se face si care, culmea, ii mai si pune la plata.
    N-o sa-mi cumpar niciodata o masina pe baterie, supraevaluata. Stiati ca Litiul necesar bateriilor in unele tari este exploatat de copii??? Da, da, datorita staturii si mineritului primitiv, sunt singurii care se pot strecura prin niste gauri sa scoata la suprafata minereurile care contin Li.
    Halal.
      Parzivall (Duminică, 7 februarie 2016, 23:18)

Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

Parzivall: petrol, cola si McDonalds!

Traiasca "globalizarea" tampeniei.
        timpenie (Luni, 8 februarie 2016, 1:39)

baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

de care matale, ca troll sovietic si/sau varanic ''beneficiezi'' din plin.
        Taci bai troll infect (Luni, 8 februarie 2016, 17:47)

Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

Vezi-ti de propaganda ta phutinista.
      Niste cifre, se poate? (Luni, 8 februarie 2016, 9:17)

Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

1. Cam cat CO2 produce omenirea intr-un an?
      2. Cam cate eruptii de amploarea mentionata au avut loc in, sa zicem, ultimele 200-300 de ani?
        Am spus ca poate (Luni, 8 februarie 2016, 17:57)

Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

Momentan, vulcanul ala din Islanda ar fi aruncat in atmosfera cam cat arunca toate masinile din lume. Vulcanii sunt cei care dicteaza schimbarile climatice. Vulcanii au scos Pamantul de sub gheata la final de Permian. Bineinteles, vulcanii pot sa si scada temperatura daca arunca prea multa "sticla vulcanica" in atmosfera, radiatiile solare sunt reflectate si iti poate baga Pamantul intr-o era glaciara. La fel, chestiune e complexa, clima este rezultatul direct al circulatiei maselor de aer si al curentilor oceanici. Cand curenti majori sunt blocati, ajungi la extreme, zone foarte calde si zone foarte reci, etc etc.
        Poti sa te informezi singur de pe site-urile unde se publica real science nu propaganda, posibil sa platesti membership daca nu esti membru academic cu acces direct...dar te informezi for real, nu inghiti ce-ti serveste media.
    Noi toti stiam asta de multa vreme!!! (Duminică, 7 februarie 2016, 21:04)

soundtrack [utilizator]

"Au fost tăind un brad bătrân
    Fiindcă făcea prea umbră"....
      nu (Luni, 8 februarie 2016, 1:44)

baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

chiar noi toti, ci numai unii...
    studiul era inutil daca l-ati fi intrebat pe (Duminică, 7 februarie 2016, 21:08)

kkciosuldelahamangia [utilizator]

Kerestoy.
    multe (Luni, 8 februarie 2016, 1:47)

baronul stanganbuch [utilizator]

aberatii, ineptii si minciuni grosolane nasc mereu adeptii globalwarmingului. Dar nu pe degeaba, ci pe banii statului, si nu putini. Astept taxa pe conifere, evident inglobata in factura de energie electrica.
    Moarte copacilor!!! (Luni, 8 februarie 2016, 15:36)

Crioan [utilizator]

Tu-i in gura de arbori nemernici, contribuie la incalzirea globala!
    Bine face Negoita, ca taie de zor pomii in sectorul nostru. Ar trebuie votat Primar general, ba chiar premier, iar Romania nu ar mai risca sa sufere din cauza incalzirii globale!
    jOS COPACII!