VIDEO Prima zi a catastrofei din Japonia: Cutremur de 8,9 grade Richter in Japonia, urmat de tsunami care a atins 10 metri inaltime in nordul tarii. Bilantul provizoriu: peste 1.400 de morti si disparuti si 215.000 de persoane in adaposturi

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 11 martie 2011, 8:00 Actualitate | Internaţional

FOTOGALERIE Tsunami in Japonia
Un cutremur cu magnitudinea de 8,9 a avut loc, vineri dimineata, in largul coastelor nord-estice ale Japoniei, cel mai puternic seism din ultimii 140 de ani. Mai multe imobile din Tokyo au fost puternic zguduite. A fost declansata alerta de tsunami in tot bazinul Pacificului.

Seismul a avut loc la ora locala 14:46, cand oamenii erau la locul de munca. In capitala japoneza, aflata la 380 km distanta de epicentul cutremurului, mai multe cladiri au fost zguduite puternic cel putin doua minute, cei mai multi locatari fiind foarte speriati si iesind in strada, scrie AFP.

Magnitudinea anuntata initial a fost de 7,9 pe scara Richter si a fost de doua ori revizuita.

Purtatorul de cuvant al MAE, Doris Mircea, a declarat ca deocamdata nu au fost semnalate cazuri de cetateni romani aflati in dificultate in Japonia.

Premierul Japoniei a indemnat populatia sa actioneze cu calm. "Au avut loc pagube pe o zona larga. Imi ofer compasiunea celor afectati de dezastru. Anumite centrale nucleare s-au oprit automat, dar nu exista informatii legate de scurgeri de radiatii," a declarat acesta imediat dupa cutremur, informeaza BBC.

ora 06.25 Ultimul bilant provizoriu dat publicitatii sambata de catre politia nipona arata ca numarul mortilor si disparutilor depaseste 1.400 de persoane, potrivit AFP. Potrivit Kyodo News e vorba de 433 de morti si 784 de disparuti.

ora 06.05 Ultimul bilant provizoriu dat publicitatii sambata de catre politia nipona arata ca numarul mortilor depaseste 1.200 de persoane.

ora 06.00 Mai mult de 215.000 de oameni au fost evacuati in adaposturi in nordul si estul Japoniei ca urmare cutremurului si tsunamiului devastator care a lovit Japonia vineri, potrivit politiei nipone citat de AFP

ora 04.30 In total, s-au inregistrat 124 de replici cu magnitudini de peste 5 grade, potrivit U.S. Geological Survey.

ora 02.20 Pasagerii unei nave japoneze (81 de persoane) lovita de tsunami au supravietuit, potrivit AFP.

ora 01.24 Bilant actualizat: 402 morti, 991 raniti, 673 disparuti

ora 22.56
Cel putin 384 de persoane au murit, 947 au fost ranite si 707 sunt date disparute, potrivit celui mai recent bilant emis de autoritatile japoneze.

ora 20.40 Bilant actualizat: cel putin 351 de morti si 547 disparuti

ora 19.25 Un al doilea tren este dat disparut, dupa trecerea unui tsunami pe teritoriul prefecturii d'Iwate (nord-estul tarii), unde acesta circula, relateaza agentia nipona Jiji, fara sa precizeze daca este vorba despre un tren de calatori sau de marfuri.

ora 18:30 Bilantul depaseste 330 de morti

ora 18:00 Un baraj din regiunea Fukushima, unde se afla centrala nucleara, s-a spart; mai multe case au fost luate de apa.

ora 17:10 88.000 de persoane sunt date disparute, potrivit agentiei de presa Kyodo.

ora 16:40 Un tren de pasageri, cu un numar necunoscut de oameni la bord, este dat disparut; acesta facea legatura intre Sendai si Ishinomaki cand a fost surprins de tsunami

ora 16:20 Bilantul politiei se ridica la 290 de morti si 350 de disparuti, dupa ce au fost confirmate 200 de cadavre pe plaja Sendai.

ora 15.35 O explozie de proportii a avut loc la complexul petrochimic din orasul Sendai, anunta agentia Kyodo.

ora 15.33 Intre 200 si 300 de cadavre au fost descoperite pe o plaja din apropiere de Sendai, relateaza agentia Jiji Press, citata de BBC.

ora 15:20 Bilantul actualizat: cel putin 90 de morti

ora 14:50 Stare de urgenta nucleara in Japonia. Defectiune la sistemul de racire al centralei nucleare Fukushima. 2000 de rezidenti evacuati

ora 14:45 Valul a ajuns in Indonezia, insa are numai 10 cm si nu a provocat pagube.

ora 14:35 Bilantul mortilor a ajuns la 60

ora 14:00 Un geolog din Auckland a declarat pentru BBC ca valul tsunami se apropie de Noua Zeelanda cu o viteza de circa 800-900 km/h: "Este ca si cum ai privi un tren expres indreptandu-te spre tine".

ora 13:50 Primul bilant provizoriu al politiei: 40 de morti, 39 de persoane disparute, in timp ce televiziunea japoneza NHK relateaza ca este vorba despre 44 de morti.

ora 13:45 Corespondent BBC, despre atmosfera din Tokio: "Sunt multimi mari de oameni pe strazi, drumurile sunt blocate din cauza traficului, milioane de oameni merg spre casa pentru ca transportul feroviar a fost inchis. Dar este calm si ordine. Oamenii inca stau la coada la trecerile de pietoni."

ora 13.33 Un vapor cu 100 de persoane la bord a fost luat de valurile tsunami, anunta agentia Kyodo, citata de Reuters.

ora 13:00 Cel putin 32 de morti, zeci de raniti.

ora 12:10 Bilantul victimelor creste: cel putin 29 morti.

ora 12:00
Alerta tsunami in peste 20 de tari in urma cutremurului din Japonia, inclusiv intreaga coasta de vest a SUA si Canadei.

ora 11:40 Crucea Rosie avertizeaza ca valul tsunami este in acest moment mai inalt decat nivelul unor insule din Pacific si ar putea sa le acopere in intregime.

ora 11:25 Bilant provizoriu, potrivit presei nipone: 19 morti, zeci de raniti si persoane disparute.

ora 10:50 Alerta de tsunami a fost extinsa pentru intregul bazin al Pacificului, exceptand SUA si Canada continentale. Alerta vizeaza astfel si Mexicul si tarile Americii centrale si de sud aflate in Pacific.

ora 10:40
Cel putin 5 morti, zeci de raniti - Reuters

ora 10:30
Rusia, Filipine, Hawaii au ordonat evacuari.

ora 9:50 Seismul a fost resimtit si la Beijing, au anuntat martori oculari citati de presa internationala.

ora 9:48 53 de tari de pe coasta Pacificului au primit alerta de tsunami. Aceasta a fost declansata practic pentru toate coastele Pacificului.

ora 9:40 Agentia de presa Kyodo anunta ca a fost gasita o persoana decedata in regiunea Fukushima. Autoritatile din zona Wakayama au decis evacuarea a 20.000 de persoane. Patru milioane de locuinte din Tokyo au ramas fara curent electric. Un puternic incendiu a izbucnit la rafinaria Chiba, in apropierea capitalei.

ora 9:38 Alerta de tsunami a fost lansata si in Indonezia

ora 9:28 Cinci centrale nucleare au fost inchise in Japonia in urma cutremurului.

ora 9:19 Valuri seismice de zece metri au fost inregistrate in regiunea Sendai, nord-estul tarii, scrie media locala. Televiziunile locale transmit imagini inspaimantatoare de la fata locului: cladiri prabusire, masini luate de ape, poduri rupte, incendii. CNN arata si o rafinarie cuprinsa de flacari.

ora 9:06 Fortele navale japoneze au fost cantonate in zona Miyagi, grav afectata de cutremur. Televiziunea publica NHK anunta ca tsumani a avut inaltimea de noua metri.

ora 9:00 CNN anunta ca magnitudinea seismului a fost revizuita la 8,9 pe scara Richter.

ora 8:50 Pompierii anunta ca sunt mai multi raniti, dupa ce acoperisul unei cladiri din Tokyo s-a prabusit.

ora 8:43 Transporturile aeriene, feroviare si rutiere au fost intrerupte intr-o mare parte a Japoniei, dupa seismul care a lovit nord-estul tarii, anunta agentia Kyodo.

ora 8:40 Postul public de televiziune arata imagini cu fum negru provenit de la cladiri din regiunea Odaiba, o suburbie din Tokyo. Trenurile care circulau prin nordul tarii au fost oprite.

ora 8:33 Sase incendii au izbucnit in Tokyo dupa cutremurul de 8,8 care a lovit nord-estul tarii, anunta agentia Jiji.

ora 8:32 Alerta de tsumani a fost extinsa si pentru Rusia, Filipine, Taiwan, Indonezia.

ora 8:30 Institutul american anunta ca seimul din Japonia a avut magnitudinea de 8,8 pe scara Richter

ora 8:20 Traficul pe aeroportul Narita din Tokyo a fost intrerupt.

Risc major de tsunami

Agentia meteorologica japoneza a avertizat asupra unui "enorm" tsunami cu valuri de circa sase metri. Agentia a anuntat ca seismul a avurt loc la o adancime de numai 10 km.

Mai multe cutremure au lovit Japonia un ultimele zile, inclusiv unul de 7,3 pe scara Richter, acum doua zile.

In aceasta parte a lumii au avut loc noapte trecuta nu mai putin de opt cutremure, a declarat Gheorghe Marmureanu, directorul institutului de Fizica a Pamantului la Antena 3.

In Japonia au avut loc in ultimele zile mai multe cutremure.





Citeste mai multe despre   






















161356 vizualizari

  • +20 (20 voturi)    
    oau (Vineri, 11 martie 2011, 8:59)

    marius [anonim]

    Doamne ce dezastru, cum matura totul in cale tsunami-ul, e incredibil
    • +5 (19 voturi)    
      Un articol din 9 martie (Vineri, 11 martie 2011, 9:54)

      Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Luna se apropie peste 11 zile de Pamant la cea mai mica distanta din 1992 incoace. Istoria a consemnat catastrofe naturale ori de cate ori s-a intamplat asta. Unii specialistii vorbesc de cutremure mari si uragane .

      Saptamana viitoare, sambata, pe 19 martie, Terra se va gasi in cel mai apropiat punct de Luna din ultimii 19 ani.

      Evenimentul astronomic se numeste ‘perigeu lunar’ si inseamna ca vom vedea o Luna mai mare ca de obicei. Ea va trece la “doar” 356.578 de kilometri de Pamant.

      Asta in conditiile in care distanta medie a Lunii fata de planeta noastra este de aproximativ 384.400 kilometri.
      • 0 (10 voturi)    
        calm (Vineri, 11 martie 2011, 11:05)

        minu [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        un uragan nu se formeaza de pe-o zi pe alta
        • +8 (12 voturi)    
          calm (Vineri, 11 martie 2011, 13:55)

          I [utilizator] i-a raspuns lui minu

          ce spune Lilia73 e foarte adevarat. S-au facut studii si s-a aratat ca Luna poate declansa cutremure. Ce se intampla de fapt este ca in pamant se aduna tensiuni care inca nu sunt suficiente pentru un cutremur. Iar cand Luna se apropie de Pamant influenta Lunii creste si actioneaza ca si picatura care umple paharul si tensiunile respective sunt eliberate.
      • -8 (14 voturi)    
        perigeu (Vineri, 11 martie 2011, 11:45)

        gusy [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        Logic,da'ce ai sris tu,mi-a adus in minte de o chestie de pe net unde se teoretiza pe faptul ca nu exista nici o deplasare a continentelor ci,pur si simplu,pamintul se umfla,i-si mareste dimensiunile datorita proceselor violente din centru .Amu 'ca am legat cele doua chestii e si mai logic:ori o atragem din nou,cu un bum frumos,ori se va rupe o bucate serioasa din pamint si o sa avem doua luni,in amindoua cazurile,si cu vestitele expozii solare,am pus-o pe mamaliga!
        • +8 (10 voturi)    
          explicatie (Vineri, 11 martie 2011, 12:41)

          marius [anonim] i-a raspuns lui gusy

          daca nu s-ar deplasa continentele cum se explica formarea muntilor Himalaya de exemplu care s-au format de fapt prin deplasarea Indiei spre nord
      • +2 (8 voturi)    
        alt articol ... (Vineri, 11 martie 2011, 11:59)

        elena [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        ... care arata ca luna Martie este luna cu un numar record de dezastre la http://www.bursa.ro/?s=media_advertising&articol=116071 . Se pare ca luna lui Marte (zeu al razboiului) nu se numeste degeaba asa.
      • +3 (3 voturi)    
        peroneul ... lunar (sic!) (Vineri, 11 martie 2011, 21:43)

        PeCeResoare [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

        "Evenimentul astronomic numit perigeu lunar" se intampla o data la 27 zile 13 ore 18 min 33.2 sec. si conform lui Johannes Kepler se datoreaza orbitei eliptice a lunii.
        In 2004, conform NASA Science , distanta minima a fost de 357448 km pe 2 iulie. Deci care " o data la 19 ani" ?! Invatati sa nu mai puneti botu' la toate ineptiile venite / email. E mare pacat ca avand resursele (citeste acces pe internet la orice informatie) de azi sa gandesti ca baba Leana de acu' 50 de ani! Baba Leana azi are si ea internet si da cu sarci. Nu mai da in bobi.
    • -15 (15 voturi)    
      kaka maka (Vineri, 11 martie 2011, 13:34)

      bideul automat [anonim] i-a raspuns lui marius

      Kaka Maka! E trucaje frati moldoveni, la fel ca aselenizarea amorocanosilor. Hahahaha!
  • +32 (36 voturi)    
    8.8 Richter!!!! (Vineri, 11 martie 2011, 9:01)

    Andrei [anonim]

    Deci in Japonia la un cutremur de 8,8 pe scara Richter cade un acoperis si cativa oameni sunt raniti. Oare cum ar arata Romania dupa un asemenea cutremur :(.
    • +38 (40 voturi)    
      Aproape la fel. (Vineri, 11 martie 2011, 9:31)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      In Romania va ramane un singur acoperis in picioare si cativa oameni raniti.
      • +19 (19 voturi)    
        cutremur (Vineri, 11 martie 2011, 9:55)

        Moonwalker [anonim] i-a raspuns lui denvarel

        Din pacate pentru toti romanii, ai dreptate...
      • +12 (16 voturi)    
        Vezi . . . . (Vineri, 11 martie 2011, 11:50)

        Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui denvarel

        . . . de asta au supravietuit romanii de 2000 de ani. Pentru ca pana si nenorocirile sunt primite cu umor.
        • +7 (7 voturi)    
          cutremur (Vineri, 11 martie 2011, 13:14)

          Miki [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

          Pt. ca sintem romani si suntem asa cum suntem ne ocolesc si nenorocirile. Deci sa speram ca va fi bine pt noi si pt. populatia globului.
        • +1 (1 vot)    
          mda (Sâmbătă, 12 martie 2011, 1:15)

          daniel [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

          Poate nenorociri altora au fost primite cu umor de catre romani (caci de aceea avem zicala cu capra). Cand e sa ne loveasca pe noi, sa te tii urlete si vaiete de babe speriate. Pe japonezi i-a lovit si bomba atomica si tot s-au mobilizat si au ridicat totul din ruine. Pe noi nu ne-a lovit nimeni si tot in tarana am ramas.
    • +19 (19 voturi)    
      :) (Vineri, 11 martie 2011, 9:40)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      in romania or sa "ramana in picioare" doar casa poporului si ambasada rusiei :))
    • +6 (14 voturi)    
      Nu fi prost (Vineri, 11 martie 2011, 9:45)

      elena [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Faptul ca nu ai suficiente informatii nu inseamna ca nu sunt pagube mari, inclusiv victime omenesti. La fel a fost situatia si cind a fost tsunami-ul de acum citiva ani, la inceput spuneau de citeva zeci de victime, pina la urma au fost sute de mii.

      In plus, Japonia construieste tinind seama de aceste pericole (pentru ca stiu ca sunt pe falie), noi abia dupa '77 am inceput sa construim pentru cutremure de peste 7 grade Richter, cind am aflat ca se poate in Vrancea si asa ceva.
      • +4 (4 voturi)    
        Se stia de Vrancea (Vineri, 11 martie 2011, 10:36)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui elena

        Si inainte de '77. C-au mai fost cutremure mari cam unul la 30 de ani...In secolul 20 au mai fost in 1908 si 1940, se pare (peste 7 grade).
        • +4 (4 voturi)    
          completare (Vineri, 11 martie 2011, 11:54)

          elena [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          M-am exprimat incomplet. Inainte de '77 se stia ca avem cutremure cu magnitudine mai mica de 7 grade si casele se calculau in consecinta. Dupa '77 au inceput sa fie calculate pentru magnitudini mai mari.
      • +7 (9 voturi)    
        din pacate... (Vineri, 11 martie 2011, 10:56)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui elena

        ...dupa 90 s-a cam renuntat la siguranta constructiilor, in favoarea confortului...
        • +4 (4 voturi)    
          daca era o alta tara (Vineri, 11 martie 2011, 12:57)

          luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          in afara Japoniei sau a Germaniei o incurcau
          • +4 (4 voturi)    
            Chile (Vineri, 11 martie 2011, 15:16)

            gorgo [anonim] i-a raspuns lui luxdesign28

            De Germania nu stiam, dar o tara care tine cont de cutremere este Chile. Si au tehnologie mai buna chiar decat Japonia.
            • 0 (0 voturi)    
              ...germania (Vineri, 11 martie 2011, 17:32)

              leana [anonim] i-a raspuns lui gorgo

              germania nu-i tara seismica...normativele lor in constructii nu sunt pt seisme.
              • -1 (1 vot)    
                Te inseli (Vineri, 11 martie 2011, 21:59)

                guarino [anonim] i-a raspuns lui leana

                Intreaba specialistii-sau documenteazate pe google daca poti sau vrei!!In germania au fost cutremure mari.in decursul istoriei!!Au niste falii vechi "adormite"-in Belgia si Olanda la fel-chiar si in Elveti sunt 2 falii adormite-care sperie specialistii-am vazut si cateva documentare pe discovery de curand pe tema celor mai vechi falii-in Germania au fost cutremure mari-si viitorul nu suna bine-sunt cutremure si de suprafata si de adancime.
              • 0 (0 voturi)    
                germania (Sâmbătă, 12 martie 2011, 12:07)

                johann [anonim] i-a raspuns lui leana

                habar nu ai ce vorbesti, aici la noi(germania) se face la orice proiect "erdbebennachweis". tradus: calcule de rezistenta ale structurii in caz de cutremur. germania este impartita die punct de vedere seismic in mai multe zone, in functie de gradul de risc seismologic. exemplu: zona baden-baden pana la freiburg este grad
                2-3, bucuresti dupa cate imi amintesc 7 sau 8
          • 0 (0 voturi)    
            stai linistit (Vineri, 11 martie 2011, 23:29)

            robby [anonim] i-a raspuns lui luxdesign28

            nu e prea roz nici in japonia e deja 6 dimineata acum si de la initialul cutremur au mai fost cel putin 50 de replici si deocamdata sint peste 400 de morti 900 de raninti si vreo 600 disparuti
      • +3 (3 voturi)    
        cutremur (Vineri, 11 martie 2011, 13:32)

        bc [anonim] i-a raspuns lui elena

        nu-ti fa prea multe sperante. dupa '89 inspectoratele pt constructii lucreaza bara bara cu beneficiarul. la o asemenea magnitudine in romania nu mai ramane nimic. poate in ac caz vom avea o cl polit noua care sa se comporte responsabil. cam lugubru.... .
    • +2 (10 voturi)    
      romania? (Vineri, 11 martie 2011, 9:58)

      george [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Dupa un asemenea cutremur nu mai are cine sa arate Romania ca mor toti. Poate fericitii din elicopter sa filmeze cu telefonul...
    • -2 (8 voturi)    
      400km (Vineri, 11 martie 2011, 10:23)

      hmm [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      daca un cutremur e la 400km de Buc nu prea mai e in Ro.
      • +9 (11 voturi)    
        da (Vineri, 11 martie 2011, 13:13)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui hmm

        si cand ajunge la granita nu il lasa vamesii sa intre
        • +8 (8 voturi)    
          ba il lasa (Vineri, 11 martie 2011, 14:07)

          roman_roz [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Ba o sa-l lase sa intre, dupa ce da spaga, ca toata lumea :D
    • +2 (4 voturi)    
      cutremur japonia (Vineri, 11 martie 2011, 11:07)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Doamne fereste,de un cutremur la noi,oare suntem pregatiti ?
    • 0 (2 voturi)    
      cutremur Japonia (Vineri, 11 martie 2011, 11:23)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      care.....Romanie????
    • +11 (11 voturi)    
      Sa nu exageram ... (Vineri, 11 martie 2011, 11:57)

      JusTC [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Fiecare regiune cu un potential seismic oarecare, are si reguli stricte in constructii, adaptate acelui potential. Nu vei construi niciodata cladiri rezistente la un seism de magnitudine 8 intr-o regiune ... fara cutremure. Asa si in Japonia, cladirile lor nu cad pentru ca sunt construite sa reziste la cutremure si de magnitudine 9. Daca nu ar fi fost asa, erau moloz acum. Problema nu se pune "ce va mai ramane in picioare in Romania dupa un cutremur de gradul 8.8" pentru ca ar fi o falsa ipoteza: regiunea Vrancea nu a produs si nu va produce cutremure cu magnitudini atat de ridicate. Respect cititorilor ... inteligenti :-)
      • -4 (6 voturi)    
        nu vreau... (Vineri, 11 martie 2011, 14:09)

        dodu [anonim] i-a raspuns lui JusTC

        sa fiu panicard, dar cine poate spune cum evolueaza scoarta terestra? sunt cateva modele, dar s-a dovedit si in alte domenii ca aceste modele nu sunt nici pe departe infailibile. Exista intotdeauna o parte necunoscuta, pentru si ca instrumentele noastre stiintifice nu pot masura tot, pt ca nici noi nu putem prevedea tot, decat ceea ce deja cunoastem (si asta cu un succes foarte mic).
        Inteligenti sunt cei care se ma si roaga pentru omenirea asta. Pamantul da semne ca se scutura de creatia nociva a omului. Bineinteles multi vor veni sa spuna ca e ceva normal. Dar acum sunt prea multe fenomene atat la nivel planetar cat si cosmic care ne privesc direct. Doamne ajuta!
    • +1 (1 vot)    
      aceeasi intrebare (Vineri, 11 martie 2011, 12:49)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      :) mi-o puneam si eu
    • 0 (0 voturi)    
      8.8 Richter (Vineri, 11 martie 2011, 19:39)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      la un cutremur de 8,8 grade nu mai exista RomaniaSingurul lucru care o sa ramana e cea ramas si pana azi,adica ruinele cetatilor,bisericile vechi,etc.,care au trecut prin atatea cutremure si sigur o sa mai reziste si la altele.Pentru multe din cladirile noastre nici nu e nevoie de vreun cutremur ca oricum mai au un pic si se darama.
    • 0 (0 voturi)    
      te inseli (Vineri, 11 martie 2011, 20:33)

      V [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Nu a cazut un acoperis si nu sunt doar cativa raniti. E o catastrofa teribila ce e acolo. E prea devreme sa stim cifra exacta a mortilor, pentru ca nu a avut inca cine sa numere, dar dupa imaginile care incep sa apara, cred ca e vorba de zeci sau sute de mii. Sa speram ca nu o sa aiba probleme cu cele 11 centrale nucleare, ca asta le-ar mai lipsi... Japonia ar putea disparea de pe harta.
    • 0 (0 voturi)    
      Cutremur in mare (Sâmbătă, 12 martie 2011, 0:15)

      Io de Io [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Cutremurul a avut loc in mare la 300km departare de coasta si la 24 de km sub platoul oceanic, nu pe continent. Daca era pe continent, la magnitudinea asta, nici la ei nu ramaneau multe in picioare.
      Nu fiti si voi panicari ca cei care raspandesc stirile astea si "uita" niste detalii care fac stirea sa fie mai putin "bomba".
  • +2 (18 voturi)    
    Între fenomene ca acestea (Vineri, 11 martie 2011, 9:07)

    ro [anonim]

    şi maxima apropiere a Lunii de Pămînt nu e NICI O legătură.

    Nooo! Noi suntem oameni de ştiinţă. Ştim totul. :))))
    • +7 (11 voturi)    
      Tu nu stii prea multe dar vorbesti despre orice. (Vineri, 11 martie 2011, 11:06)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui ro

      Ai auzit de maree si de cauza aparitiei acestui fenomen? In acelasi mod si scoarta terestra poate fi afectata de campul gravitational al Lunii si se pot declansa uneori cutremure atunci cand energia acumulata la contactul dintre placile tectonice e aproape de punctul maxim de descarcare. Nu e obligatoriu sa apara cutremure la apropierea Lunii de Pamant, dar declansarea acestora e favorizata.
      • -1 (5 voturi)    
        Era sarcastic! (Vineri, 11 martie 2011, 11:41)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui ....

        Tocmai! Sarcasm la adresa oamenilor de stiinta, care (cred ca) stiu totul.
        • +2 (2 voturi)    
          da da (Vineri, 11 martie 2011, 15:52)

          Luke [anonim] i-a raspuns lui Berzelius

          ati intrebat voi toti oamenii de stiinta si ati ajuns la concluzia ca habar n-aveau. noroc cu stiristii de la de la noi ca va mai lumineaza...sarcasm la adresa lor si a voastra
        • +1 (1 vot)    
          error (Vineri, 11 martie 2011, 20:37)

          V [anonim] i-a raspuns lui Berzelius

          Cei care sustin ca stiu totul sunt doar popii si turma de fraieri care li se uita in gura. Nici un om de stiinta adevarat nu a sustinut vreodata ca stie totul. Le cam confunzi.
  • -6 (14 voturi)    
    posibil sa fie luna de vina ? (Vineri, 11 martie 2011, 9:16)

    Marius [anonim]

    zilele trecute citeam ca luna se aproprie la pe 15 martie la distanta ceea mai mica de pamant, fiid posibile interactiuni intre cele 2 campuri magnetice, dar nimeni nu zicea nimica pt ca nu se stia ce va fi :) , e uite ca acuma se vede :)) . mai avem 4 zile sa vedem ce va fi pe 15 :))
    • +8 (10 voturi)    
      :-? (Vineri, 11 martie 2011, 9:29)

      Mike [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Ce e atat de amuzant ?
    • +4 (4 voturi)    
      . (Vineri, 11 martie 2011, 9:48)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Marius

      De fapt pe 19 martie.
    • +3 (3 voturi)    
      influente (Vineri, 11 martie 2011, 9:53)

      moonwalker [anonim] i-a raspuns lui Marius

      O mica corectura: se spune ca in data de 19 martie Luna se va afla la distanta cea mai mica de Pamant. Oricum ceva influente asupra Pamantului vor fi, speram ca nu foarte mari. Ramane de vazut.
    • +4 (4 voturi)    
      Care câmp magnetic? (Vineri, 11 martie 2011, 16:39)

      Kre [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Poate mă înşel eu, dar Luna nu are câmp magnetic. Câmpul magnetic al Pământului este datorat rotaţiei miezului lichid, în majoritate compus din fier. Luna este doar o piatră, nu are câmp magnetic.
      • -1 (1 vot)    
        pfff (Vineri, 11 martie 2011, 17:00)

        alaio [anonim] i-a raspuns lui Kre

        Orice corp are un camp magnetic.
        • +3 (3 voturi)    
          Confunzi, confunzi (Vineri, 11 martie 2011, 20:13)

          EnigmaPsi [anonim] i-a raspuns lui alaio

          Orice corp are camp GRAVITATIONAL, pana si un atom. Dar acesta este cu totul diferit de campul magnetic. Asadar, NU orice corp are camp magnetic. Pamantul are, intamplator, deoarece are curenti de fier topit in interior, luna-i doar o buca' de chiatra :)

          Campul magnetic al pamantului este foarte mic, misca ace de busola si alte alea, dar campul gravitational te tine sa nu zbori pe Luna.

          Succesuri!
          • 0 (0 voturi)    
            si..? mai bine pe luna deci ca nu sunt cutrmure !` (Sâmbătă, 12 martie 2011, 1:04)

            fan geoana [utilizator] i-a raspuns lui EnigmaPsi

            este !!!!
  • 0 (4 voturi)    
    tsunami de 50 cm !!!!!! (Vineri, 11 martie 2011, 9:30)

    john [anonim]

    Cum arata un tsunami de 50 cm ????

    ora 8:40 Postul public de televiziune arata imagini cu fum negru provenit de la cladiri din regiunea Odaiba, o suburbie din Tokyo. Trenurile care circulau prin nordul ţării au fost oprite. Un tsunami de 50 cm a lovit coasta de nord a Japoniei, scrie Reuters.
    • +5 (5 voturi)    
      e corect, probabil (Vineri, 11 martie 2011, 9:43)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui john

      tsunamiurile, in largul oceanului, rareori trec de un metru, si au viteze de peste 500 km / h.
      abia cand ajung la tarm incetinesc si se inalta.
    • +10 (10 voturi)    
      50 cm sunt suficienti ca sa te ucida (Vineri, 11 martie 2011, 9:54)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui john

      Confunzi valul cu tsunami. Doar se aseamana dar nu au altceva in comun. Un tsunami de 20 cm ia un om de pe picioare, in timp ce un val de aceiasi marime, doar te "managie". E o chestie de hidraulica, deci de repartizare a fortelor, care sunt in "coama" la val si "in linie" la tsunami.
      • +6 (6 voturi)    
        calculam si noi corect? (Vineri, 11 martie 2011, 10:08)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Florin

        M-am uitat pe reuters si scrie ca tsunami are 13 ft. 1ft=40.48 cm. Deci 396.24 cm. Nu stiu cum se calculeaza pe-aici....
        • -1 (3 voturi)    
          stim si noi cati cm are 1 ft.? (Vineri, 11 martie 2011, 10:29)

          Anathema [anonim] i-a raspuns lui gogu

          mai documenteaza-te...
        • +3 (3 voturi)    
          calculam si noi corect 2 with a vengeance (Vineri, 11 martie 2011, 11:11)

          Ciupete [anonim] i-a raspuns lui gogu

          Nu te mai uita pe Reuters ca te minte!Un picior (foot) are30,48 cm.
          Oricum 13 picioare (feet) e o inaltime care sa te ingrozeasca!
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Vineri, 11 martie 2011, 11:15)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui gogu

          calculul e corect, e scris gresit 40.48 in loc de 30.48 :)
      • +1 (1 vot)    
        Corect (Vineri, 11 martie 2011, 17:21)

        Adelin [anonim] i-a raspuns lui Florin

        asa e. Se poate experimenta intr-un acvariu. Daca suflii cu putere asupra apei faci valuri, iar daca impingi apa cu palma, formezi tsunami.
        • 0 (0 voturi)    
          vind acvariu ! (Sâmbătă, 12 martie 2011, 1:07)

          fan geoana [utilizator] i-a raspuns lui Adelin

          bun exemplu dar pentru incepatori ! lasa-i ca la otv
  • +4 (4 voturi)    
    cutremur (Vineri, 11 martie 2011, 9:33)

    ananim [anonim]

    doamne fereste de un cutremur asa in romania
  • -3 (19 voturi)    
    nasol. (Vineri, 11 martie 2011, 9:53)

    kata [anonim]

    Basescu e de vina.... cat mai trece pana apare Po(a)nta cu declaratii?
  • -3 (5 voturi)    
    cm? (Vineri, 11 martie 2011, 9:56)

    of.. [anonim]

    ora 8:40: Un tsunami de 50 cm a lovit coasta de nord a Japoniei, scrie Reuters.
    50 cm ???
  • +8 (8 voturi)    
    Catastrofa (Vineri, 11 martie 2011, 10:34)

    Loco [anonim]

    La fel ca si in 2004 are loc o catastrofa in plina desfasurare. Daca acum 7 ani am aflat stirea dimineata, dupa ce avusese loc tzunami-ul acum iata il vedem live.
    Este aproape incredibil. Valurile ce duc masini , case, vapoare se indreapta catre autostrazi pe care circula inca masini...Ma intreb oare ce au vazut cei din masini venind spre ei...Din elicopter pare o masa destul de compacta de sfarimaturi, incendii miscatoare.....Am estimat viteza cu care se misca la citeva zeci de km /ora ( ceva similar cu o masina mergind). Imposibil sa scapi fugind....
    Cred ca au fost avertizari ( stiu ca Japonia are asemenea sisteme d eavertizare de tzunami) dar se pare ca pe multi i-a surprins.
    Infricosator.
    • -8 (8 voturi)    
      jale (Vineri, 11 martie 2011, 11:28)

      gusy [anonim] i-a raspuns lui Loco

      M-am uitat,adineaori,jale frate,sa nu rideti da'eu am simtit ceva<am o criza de sciatica si nu pot sta decit pe o parte si fiecare miscare ma rupe,ee pe la 9.30,ceva ma mutat din loc cu un junghi zdravan.Na'fost cine stie ce da'schinarea mea a raspuns promt,acuma ce sa zic:o fi fost un tir cu balastru.Ce spu ei de 8 morti,la ce am vazut eu....ha ha!!!!
  • -2 (2 voturi)    
    informare corecta (Vineri, 11 martie 2011, 10:44)

    catalin corectu [anonim]

    ! ft=30.05 cm
  • -11 (11 voturi)    
    nu-i de ras dar ... (Vineri, 11 martie 2011, 10:52)

    eu [anonim]

    foarte mare tsunamiul ... 50cm :))
  • +1 (3 voturi)    
    tsunami (Vineri, 11 martie 2011, 11:16)

    titel [anonim]

    doamne fereste daca era la noi mai ramaneam 11 12 milioane noi nu suntem organizati ca japonia pe noi ne stergea de pe pamant
  • +1 (1 vot)    
    Salut (Vineri, 11 martie 2011, 11:27)

    Dumasco [utilizator]

    Dumnezeu sa-i ajute !
  • +2 (2 voturi)    
    inca 9 cutremure de la cel prezentat (Vineri, 11 martie 2011, 11:31)

    maria [anonim]

    Pe site-ul http://www.ga.gov.au/bin/listQuakes sunt listate inca 9 cutremure de 6 grade dupa cel de 8.8 !!!!

    E incredibil ce se intampla acolo acum!
    • +2 (2 voturi)    
      14. (Vineri, 11 martie 2011, 12:41)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui maria

      chiar 14.
      • 0 (0 voturi)    
        mai multe (Vineri, 11 martie 2011, 23:42)

        robby [anonim] i-a raspuns lui diu1so

        da la initialul cutremur au ajuns deja la peste 50 de replici pana acum la 7 dim ora locala replicile fiind cuprinse intre 5-7 pe scara richter
  • -7 (9 voturi)    
    nu-i de ras fratilor, e de plans!!! (Vineri, 11 martie 2011, 11:41)

    anonim [anonim]

    Oameni buni, deja is prea multe catastrofe in prea puti timp....
    2012???
    (nu neaparat sfarsitul dar cel p[utin inceputul lui)
    • +7 (9 voturi)    
      :-? (Vineri, 11 martie 2011, 12:04)

      Tribes [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Enumara catastrofele si specifica anormalitatile pentru fiecare. Altfel faci doar propaganda pentru filmul 2012.
      • -1 (3 voturi)    
        2011 (Vineri, 11 martie 2011, 13:59)

        ghitza [anonim] i-a raspuns lui Tribes

        dak nu sunt suficiente catastrofe in 2011 incat sa nu iti puna semne de intrebare.... Nasol!
        Sau probablil k ne pun fiecaruia dar ne e greu sa admitem asta.
        Chiar s-au intamplat destule in 2011 si nu mi se par normalitati....
  • 0 (4 voturi)    
    suntem atit de mici (Vineri, 11 martie 2011, 11:50)

    gusy [anonim]

    Atit de mici pentru un razboi atit de mare,se pare ca mama Terra se cam scutura de purici!!!!
  • +8 (8 voturi)    
    Scara Richter s-o bata vina! (Vineri, 11 martie 2011, 12:08)

    Richter [anonim]

    Din pacate jurnalistii nostri sunt depasiti de cunostinte ce depasesc nivelul ciclului primar (vezi titlul). Colegii de la Realitatea spuneau ca "a avut loc un cutremur ce a depasit scara Richter" :)).
    # Magnitudine 8 : Cutremur gigant. Există multe daune materiale, numeroase decese și mulți răniți pe sute de kilometri.
    # Magnitudine 9 : Super-cutremur. Foarte rar. Distruge tot sau aproape tot atât în zona epicentrului cât și într-o arie de mii de km² în jurul acestuia.
  • -10 (10 voturi)    
    mda (Vineri, 11 martie 2011, 12:42)

    a [anonim]

    la noi Dumnezeu nu va da asa ceva catastrofe ca ori cum stie ca noi vom muri de foame si ne vom inputina asa ca da unde sunt multi si o duc bine :D
  • -5 (5 voturi)    
    mda (Vineri, 11 martie 2011, 12:51)

    anonim [anonim]

    la noi Dumnezeu nu va da asemenea catastrofe ca noi si asa vom muri cu toti ince incet de foame asa ca da unde este populatie multa si bine hranita :D si la noi daca da un cutremur nea distrus complect :d asa ne mai lasa sa mai traim un pic :D
  • -2 (2 voturi)    
    Cutremur (Vineri, 11 martie 2011, 13:18)

    Gogu [anonim]

    Cutremur de 7.9 nu de 8.9
    • +1 (1 vot)    
      e 8.9 (Vineri, 11 martie 2011, 15:09)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

      nu stiu unde ai vazut tu 7.9
      Inclusiv Google-ul anunta cutremur de 8.9
      • 0 (0 voturi)    
        eroare de la japonezi (Vineri, 11 martie 2011, 23:45)

        robby [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        initial ei au anuntat ca este de 7.9 revenind ulterior cu actualizarea la 8.9 cat a fost de fapt cutremurul real
    • 0 (0 voturi)    
      magnitudine (Sâmbătă, 12 martie 2011, 1:25)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      verifica site-ul de la USGS. SE pare ca ei stiu mai bine decat noi ce se intimpla
  • +3 (3 voturi)    
    tsunami (Vineri, 11 martie 2011, 13:22)

    mihaela [anonim]

    Cind am vazut cum apa matura tot in cale am crezut ca sunt imagini facute pe calculator. Nici nu-mi vine sa cred. Cu siguranta e cea mai mare catastrofa din ultimii ani petrecuta in lume.
  • -1 (3 voturi)    
    un gest caritabil (Vineri, 11 martie 2011, 13:41)

    Alex [anonim]

    eu zic sa punem mana de la mana si sa i ajutam pe japonezi, poate pe viitor vom avea nevoie de ei, ce ziceti?
  • 0 (2 voturi)    
    Al Jazeera si... Japonia? (Vineri, 11 martie 2011, 13:42)

    Observator [anonim]

    Sigur, dorinta de actualizare a informatiilor poate provoca si incurcaturi. Duceti totusi materialul filmat cu Al Jazeera la locul lui si lasati-i pe bietii japonez cu ale lor...
  • 0 (0 voturi)    
    cutremure in timp real (Vineri, 11 martie 2011, 13:50)

    echos [utilizator]

    http://www.emsc-csem.org/index.php?page=home#2w
  • +5 (5 voturi)    
    Ce oameni! (Vineri, 11 martie 2011, 14:20)

    Eurobalauru [anonim]

    "Oamenii încă stau la coada la trecerile de pietoni." Aceasta disciplina și simt al comunității ii va ajuta de asemenea sa treacă peste acest dezastru.
    • -3 (3 voturi)    
      de unde ai scos-o si pe asta? (Vineri, 11 martie 2011, 14:41)

      neutrino [utilizator] i-a raspuns lui Eurobalauru

      sincer eu nu am vazut pe nimeni sa stea la coada la trecerea de pietoni..din contra..toate, dar in absolut toate filmele pe care le-aam vazut oamenii s-au asezat disciplinati la nivelul solului pe unde rau si atat..mai refer la aia care nu sunt afectati de tzunami
      • 0 (0 voturi)    
        poze (Sâmbătă, 12 martie 2011, 1:26)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui neutrino

        Poti sa te uiti pe Yahoo (este vorba de cei din Tokyo in special)
  • 0 (0 voturi)    
    "revin si arat"... (Vineri, 11 martie 2011, 15:01)

    Observator [anonim]

    ...in legatura imaginile cu Al Jazeera despre care am scris mai inainte ca ACUM sunt, intr-adevar, in legatura cu subiectul. Mai inainte insa aratau ziua de rugaciuni din... Libia...
  • +1 (5 voturi)    
    Grupul "Romania alaturi de Japonia" (Vineri, 11 martie 2011, 15:42)

    Marius Neacsu [anonim]

    A fost creat un grup numit "Romania alaturi de Japonia", unde iti poti exprima solidaritatea cu poporul japonez greu incercat in aceste zile.
    ALATURA-TE si TU!

    http://www.facebook.com/home.php?sk=group_134502306618993
  • -5 (13 voturi)    
    :))) (Vineri, 11 martie 2011, 16:06)

    :))) [anonim]

    Pe cat punem pariu ca vor sari "ecologistii" imediat cu un "comunicat important pentru prostime"...in care vor argumenta (n.m. delira) cum ca acest cutremur a fost cauzat de "global warming"/"climate change"???

    "Mother nature' da cu noi de toti peretii, n-avem noi nici o contributie la dezastrele astea...Suntem victime, nu cauze ale dezastrelor!!!

    Cat despre "global warming'/"climate change"...numai in mintea arogantilor iubitor de apocalipse mai e valabila porcaria asta...

    Condoleante familiilor japoneze care au pierdut pe cineva in acest sinistru!
    • +3 (5 voturi)    
      Huh? (Vineri, 11 martie 2011, 21:49)

      urfe [utilizator] i-a raspuns lui :)))

      http://www.meteoromania.ro/index.php?id=404
      • -3 (5 voturi)    
        Huh? (Vineri, 11 martie 2011, 23:56)

        :))) [anonim] i-a raspuns lui urfe

        http://www.noteviljustwrong.com

        http://www.garagetv.be/video-galerij/blancostemrecht/The_Great_Global_Warming_Swindle_Documentary_Film.aspx

        http://friendsofscience.org/index.php?id=394

        http://www.youtube.com/watch?v=_jqcnBugnl8

        http://www.youtube.com/watch?v=KtqSPahiMxw&feature=PlayList&p=D530ADE80B475DC2&playnext=1&playnext_from=PL&index=6

        http://www.drroyspencer.com/global-warming-natural-or-manmade/

        http://www.cotidianul.ro/boia_denunta_starea_vremii-6380.html
        • +3 (5 voturi)    
          Hai sa fim seriosri (Sâmbătă, 12 martie 2011, 11:55)

          urfe [utilizator] i-a raspuns lui :)))

          Bun, hai sa ne uitam un pic la calitatea argumentelor:

          Eu ti-am aratat un raport telegarfic al Institutului National de Meteorologie, bazat pe masuratorile facute incepand din 1901. Ceea ce a observat institutul nostru modest coincide cu pozitia oficiala a:

          1. Uniunii Europene
          http://ec.europa.eu/dgs/clima/mission/index_en.htm

          2. Hong Kong-ului/Chinei
          http://www.hko.gov.hk/climate_change/climate_change_e.htm

          3. Japoniei
          http://www.jma.go.jp/jma/en/Activities/cc.html

          4. Norvegiei
          http://met.no/Forskning/Publikasjoner/Publikasjoner_2007/filestore/slf-keypoints.pdf

          samd. Link-urile de mai sus sunt toate spre paginile oficiale ale institutiilor meteo., iar rapoartele sunt facute de oameni de stiinta.

          Iar tu raspunzi cu:

          1. deciziile unui judecator intr-un proces din Anglia

          2. parerea unui istoric umanist despre perceptia si mediatizarea subiectului

          3. retorica lui George Carling, un comic, intr-un spectacol de comedie, pe scena si cu public

          4. un articol care nu neaga incalzirea globala, ci propune existenta altor cauze

          5. o serie facuta de o asociatie non-profit numita 'Friends of Science' a carei scop este sa dovedeasca lumii ca Protocolul de la Kyoto nu este necesar. Ar trebui ca asta sa fie de ajuns pentru credbilitate ei, dar hai sa continuam: despre asociatie se mai stie ca a primit majoritatea donatiilor din industria petroliera. Si inca ceva esential: organizatia nu are nici o publicatie stiintifica.

          Tu poti crede ce vrei, dar te rog nu argumenta cu actori/comici/istorici de profil umanist/filme anonime pe youtube sau diferite organizatii ale caror scop este sa dovedeasca ca acordurile pe clima/mediu pot accepta clauze mult mai distructive pt. mediu, fara absolut nici un efect pe termen lung.

          O lume intreaga accepta, tacit, un fenomen documentat (si vizibil, nu trebuie decat sa ai o anumita varsta si sa-ti reamintesti cum erau verile/iernile acum 10-20-30 de ani), iar unii prefera totusi sa-i creada pe galagiosii guralivi ignoranti sau cumparati.
          • -3 (5 voturi)    
            :))) (Sâmbătă, 12 martie 2011, 15:01)

            :))) [anonim] i-a raspuns lui urfe

            Ai omis, voit evident, documentarul BBC intitulat "The Great Global Warming Swindle".
            Nu mai imi bat capul de ce l-ai omis, pentru mine e clar.

            Uite ca Goebbels avea dreptate:
            "Spune o minciuna la infinit...si ea va deveni realitate".

            Iar tu si alte cateva zeci, poate sute de milioane de destepti...ati inghitit minciuna asta!

            Enjoy it then!
            :)))
            • +3 (5 voturi)    
              Serios? (Duminică, 13 martie 2011, 19:08)

              urfe [utilizator] i-a raspuns lui :)))

              "The Great Global Warming Swindle" este atat de bine realizat incat au trebuit sa-l re-editeze, in special in urma plangerilor legate de informatiile prezentate gresit, din partea unora intervievati/institutii. Nico o organizatie stiitnfica nu a girat pentru el, samd. E ca si cum ti-as justifica biologia proiectand Jurassic Park.

              Tu ai o singura oponifie, fixa, si cauti titluri potrivite, pe care nici nu le studiezi. Si chiar mai rau, folosesti ceea ce nici macar in liceu nu e considerat o sursa credibila: televizorul/Youtube-ul.

              Si citandu-l pe Goebbles nu-ti face deloc cinste. Dar, e drept, literatura de calitate gasesti rar pe Internet.
              • 0 (2 voturi)    
                Foarte serios!!! (Luni, 14 martie 2011, 16:29)

                :))) [anonim] i-a raspuns lui urfe

                1) Documentarul "The Great Global Warming Swindle" este realizat de BBC. In afara de LORDUL Lawson of Blaby (politician englez) si de canadianul Patrick MOORE (cofondator Green Peace) care, la randul lui pune sub semnul intrebarii credibilitatea demersului si, implicit credibilitatea "ecologistilor", TOTI CEILALTI SUNT OAMENI DE STIINTA. Asa ca documentarul nu mai are nevoie de aprobarea unei alte "organizatii stiintifice". Cativa dintre ei (John CHRISTIE, Paul REITER sau Richard LINDZEN) au fost membri IPCC. S-au retras si au si spus de ce (urmareste ce spune Paul REITER).

                2) Minciuna "incalzirea globala" a fost precedata de o alta, "racirea globala", sau "global cooling". Dintre cele 2 minciuni, cea cu "incalzirea" se pare ca a avut castig de cauza. Prima, "global cooling" a tinut pana prin 1975. Din 1975 cealalta minciuna, "global warming" a ocupat spatiul public al discutiilor cu parfum de apocalipsa. Din pacate, mii de miliarde de dolari s-au aruncat pe apa sambetei...Probabil ca si tu esti UNUL dintre beneficiarii acestei enorme fraude. Altfel. nu se explica inversunarea cu care MINTI PRIN OMISIUNE si DECREDIBILIZEZI orice alta parere care nu inghite gogoasa "incalzirii globale".

                3) Mi-e imposibil sa dezbat orice alta idee cu oameni ca tine. Sincer...E ultimul raspuns pe care ti-l dau. Numai bine si "incalzirea globala" usoara. Vezi sa nu te prajesti prea mult...
                :)))
                Adio!
      • +1 (1 vot)    
        Ce v-am spus? Castigam pariul...:))) (Luni, 14 martie 2011, 15:52)

        :))) [anonim] i-a raspuns lui urfe

        http://www.hotnews.ro/stiri-international-8388424-activisti-ecologisti-seismul-din-japonia-fost-cauzat-incalzirea-globala-scepticii-sustin-insa-nu-exista-legatura-intre-schimbarile-climatice-cutremure.htm
  • 0 (10 voturi)    
    Planeta Vie (Vineri, 11 martie 2011, 16:36)

    Dan52 [utilizator]

    Planeta Vie, Pamantul Albastru-planeta apelor – sa o respectam, sa o veneram, nu avem alta, nu putem pleca cu toti nicaieri-incetam cu ura si lacomia.Japonia este intr-un continuu cutremur, inainte, recent, a fost Noua Zeelanda – inainte a fost – anul trecut – cutremurele italiene.In Europa, acum Vrancea vibreaza continuu( in 1977 cand a fost memorabilul cutremur, am avut lista lunga de predecesoare,) bazinul carbonifer polonez vibreaza si el continuu, in urma cu o luna de zile, Budapesta fina si rafinata a fost surprinsa de cutremurul de gradul undeva pe la 5, venit din nord-vestul lor.Centura de Foc a Pacificului este treaza continuu, ceea ce conteaza este ceea ce este iesit din comun.Posibil , configuratia astronomica Luna-Pamant, evenimentele solare active, intense- flux X, protoni, vom vedea in continuare si vom invata din asta.Ne cutremuram cu totii – ne trezim la realitate, gata cu somnul ratiunii.
    • -2 (8 voturi)    
      inspira adanc (Vineri, 11 martie 2011, 17:13)

      bau bau [anonim] i-a raspuns lui Dan52

      Dane,
      Inspira adanc dragule ca incepi sa intrii in panica.
      Daca nu ajuta baga un Distonocalm!
    • -4 (10 voturi)    
      :))) (Vineri, 11 martie 2011, 18:33)

      :))) [anonim] i-a raspuns lui Dan52

      Venereaz-o tu Dan Mihail si lasa-ne pe noi in pace cu imbecilitatile astea! Noua religie - religia Pamantului - face ravagii!!!
      Dan Mihail este una dintre victime...
      Inspira mila saracu'....
      • +4 (6 voturi)    
        terra (Vineri, 11 martie 2011, 22:55)

        Olguta [utilizator] i-a raspuns lui :)))

        Mai pirpirica, ce e asa de amuzant?! Ce era gresit in cea a spus Dan?Cu unii ca tine, se termina pamantul.......venereaza-ti degetele de la picioare, ca altceva oricum n-ai mai valoros, banuiesc...
  • 0 (2 voturi)    
    Felix cu Vantu si cu Iliescu sunt de vina! (Vineri, 11 martie 2011, 17:08)

    Mihai [anonim]

    Japonia este in Asia cum este si China care este comunista cum sunt si Felix cu Vantu si cu Iliescu! Deci ei sunt de vina!
  • -3 (3 voturi)    
    cutremur (Vineri, 11 martie 2011, 18:16)

    Georgiana [anonim]

    Japonejii au rezistat la un asa cutremur, dar cu Rominia ce sar intimpla, laun asemenea cutremur, ar disparea de pe glob cu siguranta...
  • +2 (4 voturi)    
    // (Vineri, 11 martie 2011, 19:42)

    saint [anonim]

    eu unul sunt impresionat de tragedia ce a lovit japonia si ma intreb cum oare pot fi oamenii atat de indolenti? spun asta pt ca desi eram la serv am aflat de la radio de tragedie si am sunat prieteni ,cunostinte,rude iar ei pareau indiferenti plictisiti de asa o veste .nici nu vroiau sa deschida tv sa se uite macar.am mai intalnit chestia asta la oameni si mi se pare pt noi oamenii sfarsitul lumii a venit de mult. NUMAI STIM SA FIM OAMENI PT OAMENI indiferent de rasa. DUMNEZEU SA AJUTE JAPONIA SA TREACA PESTE ACEASTA CATASTROFA .(editat de HotNews.ro)
  • +3 (3 voturi)    
    Risc de catastrofa nucleara (Vineri, 11 martie 2011, 20:23)

    Dan Stroescu [anonim]

    Dupa ce am vazut imaginile alea infioratoare, la care-ti venea sa inchizi ochii, mai aflu si ca sunt in alerta nucleara. Daca are loc o scurgere radioactiva masiva, mai ales intr-o explozie, atunci e o catastrofa cvasiglobala. Amintiti-va Cernobilul.
    Eu ma bazez insa pe puterea extraordinara a acestui popor unic in lume, astfel incat sa se evite asa ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    ce nenorocire (Vineri, 11 martie 2011, 20:28)

    V [anonim]

    Ai putea crede ca imaginile sunt dintr-un film de fictiune cu efecte speciale exagerate. Si iti dai seama ca valul acela negru e de fapt o imensa maree formata din resturi de case, masini, oameni. Ce cosmar...
  • 0 (0 voturi)    
    tzunami (Vineri, 11 martie 2011, 20:29)

    gogan_vladimir [anonim]

    O corectie pentru gogu 1ft=304.8mm deci cam 1/3m prin urmare 13ft matematic fac =3.96m . Un val de cca 4m la o viteza de 200 KM/ora cred ca matura tot in calea lui.
  • -1 (1 vot)    
    Atentie (Vineri, 11 martie 2011, 20:52)

    daniel [anonim]

    Astea sunt doar niste amenintari din partea lui Dumnezeu ca oamenii sa se pocaiasca pentru ca se apropie sfarsitul lumii!!!!Mare atentie fratilor!!!Si vor mai fi.....
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Vineri, 11 martie 2011, 20:52)

    sorin [anonim]

    ce sa zic asa e cind vin dezastrele .multa panica si multe griji multe victime .la noi de vine asa ceva e vai pielea noastra acum ca ne si obliga sa asiguram locuintele de seizm si incendii e vax albina ca luam prafu de pe toba de unde banii zic ca sint pagube mari si ca au dat faliment tip f.n.i. da asta e legal obligatoriu .cei scapati unde sa stea vor supravietui in conditi grele ca numai in bucuresti un milion de sinistrati nu ai unde sa ii bagi sa doarma acum orice guvern ar fi de pe pamint nu poate gestiona asa ceva .sa ne fereasca al de sus de asa ceva ma gindesc la oameni inconstienti si prosti care nu au grija de subsolu blocului parca zboara nu stau pe el .ce sa zic e de belea si trebuie sa cititi si carti de supravietuire sa puteti face fata situatiilor de criza care pot aparea dupa cutremur.noroc bun.
  • +3 (3 voturi)    
    Cutremur Japonia (Vineri, 11 martie 2011, 21:25)

    Nelu [anonim]

    Ma mira foarte mult ca pentru domnul Marmureanu scara Richter se termina la 8,5 grade( declarație la Pro TV 11 martie 2011) si cred ca aceasta ar trebui numita Scara Marmureanu . Nu este pentru prima data când gafează căci a mai comis-o și când a vorbit despre cutremurul din Chile.iar directorul științific al aceluiași institut ne explica cum Placa Pacifica intra sub Placa Est Europeana și provoaca un cutremur în Japomia. Aceștia da, experți în fizica Pământului sa înmărmurești frate.
  • 0 (8 voturi)    
    :))) (Vineri, 11 martie 2011, 22:10)

    :))) [anonim]

    Apostolii noii “religii a Pamantului” ar trebui sa traga invataminte din catastrofa provocata de “mother nature” in Japonia!!!

    A atins cote realmente grotesti aceasta venerare a “planetei albastre”! La fel de gretoasa este si sintagma “mother nature”! Iata ca “mother nature” este anomica si nu tine cont de noi, ca atare manifestarile ei violente, imprevizibile si demente dau cu noi de toti peretii!!!

    “Fenomenele naturale extreme si bizare”, invocate isteric de “ecologisti” in minciuna (la fel de isterica) “global warming” (rebotezata “climate change”) n-au nici cea mai vaga legatura cu activitatile umane. Ma astept insa ca “eco-nazis” sa speculeze aceasta catastrofa si sa argumenteze (nm delireze) cum ca acest cutremur sinistru este rezultatul “poluarii industriale”, etc…si, deci, o meritam!!!

    Toata compasiunea mea pentru japonezi in aceste momente sinistre! Trebuie insa, ODATA PENTRU TOTDEAUNA, sa intelegem ca fetisizarea naturii, acest cult gretos nu ne ajuta cu nimic. Ba dimpotriva, ne indeparteaza de perceptia corecta asupra fenomenelor naturale de talia acestui cutremur.

    Aveti aici

    http://topdocumentaryfilms.com/supervolcanoes/

    un documentar extraordinar despre “supervulcani” si despre cum ar putea, la o adica, sa ne mature de pe fata pamantului “mother nature”…fara ca noi sa fi facut ceva rau, fara ca actiunile noastre sa “contribuie” intr-o forma sau alta la astfel de catastrofe!
    Enjoy it!
    • +4 (6 voturi)    
      terra (Vineri, 11 martie 2011, 23:39)

      Civil [anonim] i-a raspuns lui :)))

      Faptul ca respecti planeta, oamenii, plantele, tot ce e viu nu inseamna ca nu constientizezi ca natura este imprevizibila. Nu stiu de ce atata inversunare?!
      Si atata ras, nu stiu daca se incadreaza in momentul de fata.......e o sugestie, sa iti schimbi nick-ul.
    • +3 (5 voturi)    
      Raspuns lu„ anonimul ala (Sâmbătă, 12 martie 2011, 2:55)

      alex [anonim] i-a raspuns lui :)))

      Si ce vrei sa spui cu asta? sintagma "mother nature" se refera la cu totul altceva, nu la o fiinta care "da cu noi de toti peretii"! Mother nature se refera la respectul fata de biosfera, fata de ceea ce sustine viata tuturor fiintelor de pe acest Pamant, inseamna sa nu consumi mai mult decit ai nevoie, sa nu poluezi, etc.... nu inseamna un acord cu Geea care sa te protejeze de cutremure sau eruptii vulcanice (inundatiile sau incendiile de proportii pot fi evitate!).
      • -3 (5 voturi)    
        limba romana, (Sâmbătă, 12 martie 2011, 15:42)

        Greu cu [anonim] i-a raspuns lui alex

        mai precis cu gramatica. In loc de agramatismele tale de genul "raspuns lu' anonimul ala" puteai sa spui "raspuns anonimului aluia".

        Dar scoala a fost un calvar pentru tine, astfel incat comentariile agramate pe hotnews.ro sunt ocazia cea mai buna sa-ti defulezi prostia.

        Nene deontolog de sambata dimineata...ai idee cat polueaza vulcanii? Infinit mai mult decat toata poluarea industriala, agricultura, traficul auto si aerian la un loc. Si ce propui? O taxa pe eruptiile vulcanice?

        Mai scuteste-ma cu fetisismele astea de factura "eco-nazis"! Tine-le pentru tine!
        Consuma tu cat ai nevoie si lasa-i pe altii sa consume cat vor!
        Consuma-ti tu prostia in alta parte!
        • +3 (5 voturi)    
          Un moment (Duminică, 13 martie 2011, 19:46)

          urfe [utilizator] i-a raspuns lui Greu cu

          Stai ca nu sunt toate o apa si-un pamant.

          Vulcanii nu elimita numai CO2, ci si cantati enorme de SO2, care au proprietatea de a raci atmosfera (incalzesc stratosfera, racesc troposfera).

          Pana si industria, la inceput, emitea cantitati semnificative de SO2, in raport cu CO2. Diferite reglementari au schimbat balanta - pentru ca SO2 irita pielea, gatul samd, iar efetul CO2 nu era cunoscut.

          Iar omul a crescut cu aprox. 40% cantitatea de CO2 anuala, din care aproape jumatate ramane neabsorbita de paduri/oceane.

          Stii, as putea sa fiu si eu necrutator acum, si sa-ti critic educatia, inteligenta, faptul ca folosesti niste argumente pe care nu le intelegi indeajuns... Nu fi obraznic numai pentru iti permite anonimitatea.
  • 0 (2 voturi)    
    NihonJin - Ganbatte! JinshinMono kudasai ne. (Vineri, 11 martie 2011, 23:48)

    Ioan_ [utilizator]

    http://groups.yahoo.com/group/NihonGoKakemasuDo/

    Iwan desu!

    Hajimemashite kudasai ne!

    Boku wa Rumania Jin da!

    Jinshin wa aduresu ja!

    Ganbatte Nihon Jin!

    If you know some japanese friends send them this address is very important - Dictionary Resources for Free! They are in need Now!

    Hurry up with filtering this message guys!
    Those people are in an awful situation!

    Ja ne! Ganbatte yo!!
  • -3 (3 voturi)    
    sa luam aminte (Sâmbătă, 12 martie 2011, 0:25)

    dorina [anonim]

    "Marcu 13:7  Când veţi auzi despre războaie şi veşti de războaie, să nu vă înspăimântaţi, căci lucrurile acestea trebuie să se întâmple. Dar încă nu va fi sfârşitul.
    8  Un neam se va scula împotriva altui neam, şi o împărăţie împotriva altei împărăţii; pe alocurea vor fi cutremure de pământ, foamete şi turburări. Aceste lucruri vor fi începutul durerilor.
    9  Luaţi seama la voi înşivă. Au să vă dea pe mâna soboarelor judecătoreşti, şi veţi fi bătuţi în sinagogi; din pricina Mea veţi fi duşi înaintea dregătorilor şi înaintea împăraţilor, ca să le slujiţi de mărturie.
    10  Mai întâi trebuie ca Evanghelia să fie propovăduită tuturor neamurilor."
    "Luca 13:1  În vremea aceea au venit unii, şi au istorisit lui Isus ce se întâmplase unor Galileeni, al căror sânge îl amestecase Pilat cu jertfele lor.
    2  „Credeţi voi” le-a răspuns Isus „că aceşti Galileeni au fost mai păcătoşi decât toţi ceilalţi Galileeni, pentru că au păţit astfel?
    3  Eu vă spun: nu; ci, dacă nu vă pocăiţi, toţi veţi peri la fel."
  • +1 (1 vot)    
    trist... (Sâmbătă, 12 martie 2011, 0:30)

    mem [anonim]

    sper din tot sufletul sa ma insel dar tare imi e teama sa nu fie ca la cutremuru din indonezia cand au pornit de la 5-10k morti si au ajung la 200000+...
    la cati disparuti sunt nu m-ar mira sa nu avem de-a face cu 40-80k morti
    desi inca sper ca numarul sa nu depaseasca 10k :(

    oricum,
    sper sa-si revina cat mai repede din acest dezastru
  • 0 (0 voturi)    
    tot despre cutremurul din Japonia (Sâmbătă, 12 martie 2011, 7:02)

    laura [anonim]

    ... de pe blogul unui roman de acolo http://georgemoise.blogspot.com/2011/03/un-lampas-inaintea-vantului.html
  • 0 (0 voturi)    
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8380281- (Sâmbătă, 12 martie 2011, 14:13)

    DAN [anonim]

    Asa cum a inceput serios (sper) curatenia in zona coruptiei in tara, ar trebui sa inceapa acest lucru si in viata societatii, tinand de mentalitatile inapoiate -- marlania, gainaria, tiganeala din massmedia si CONTROLUL IN ZONA CONSTRUCTIILOR. Trebuie sa se faca ceva in privinta celor care au facut modificari ce afecteaza siguranta constructiilor. Sunt mii si mii deapartamente in care s-au SPART ziduri pt. acces direct in balcoane. S-au facut supraetajari abuzive, bine-nteles cu ''aprobari'' obtinute pe baza de mita. Chiar si obligarea ''refacerii'' unui perete distrus NU MAI POATE REDA REZISTENTA INITIALA. Se invoca faptul ca peretii din BCA SUNT NEESENTIALI IN REZISTENTA ! Cine a dezansamblat un sifonier, dulap, a putut observa ca acea ''foaie subtire si (neesentiala) din spate DA O MARE STABILITATE, REZISTENTA obiectului. Asa ca toate acele ziduri slabe, prin insumarea rezistentelor lor FAC DIFERENTA intre o casa distrusa la cutremur si alta afectata mai putin. ! S-a spus, uneori, la limita ca ''...6 secunde daca mai dura cutremurul, cadea casa.... '' Ei, aceste ''secunde'' vitale pot fi oferite de acesti pereti ''de paine'' considerati NEESENTIALI !
  • 0 (0 voturi)    
    Verificatzi site-ul japonez .....va lamuritzi asa! (Sâmbătă, 12 martie 2011, 21:07)

    SMN [anonim]

    http://www.jma.go.jp/jma/en/menu.html

    Japonezii sunt speriatzi de centralele nucleare acum............
  • 0 (0 voturi)    
    japonia (Sâmbătă, 12 martie 2011, 21:35)

    francuta [anonim]

    fereasca Dumnezeu de asa ceva ca e cumplit. si inca cum! japonezii tot erau pregatiti de asa ceva ca la ei sunt mereu seisme dar dak era in romania din 22 mil locuitori ramaneau 2-3 maximum
  • 0 (0 voturi)    
    dctartaruga6@gmail (Sâmbătă, 12 martie 2011, 23:01)

    daniela bc [anonim]

    nu prea e bine sa ne plangem de mila macar noi romanii o luam cu filosofie si nu cred ca dupa un cutremur ca in japonia alte tari se salveaza si prima care se darama e propriu italia cred ca se salveaza numa vaticanu si vila lui berlusconi. peretii caselor aici sunt facuti din guma nu poti da faci un p....in casa ta ca aude vecinu asa ceva acasa la mine nu se intampla poate d
    in cauza ca blocul unde am crescut are apr 40 de ani si a rezistat la 2 cutremure.oricum saracii oameni


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri