IRAN Politist catre protestatari: Va rog, va rog, plecati acasa

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Duminică, 21 iunie 2009, 12:15 Actualitate | Internaţional

In cel putin unul dintre incidentele care au avut loc samabata in Teheran, politia pare sa fi oscilat in aplicarea ordinelor de atacare a manifestantilor, sustine Roger Cohen, editorialist la New York Times, citat de AFP.

Roger Cohen a fost martorul confruntarii dintre circa 12 politisti si un grup de protestatari, in jurul orei 5 p.m.

"Comandantul striga la protestatari, unul dintre acestia aruncase cu o piatra in el: 'Am familie, am copii, am o sotie acasa si nu vreau sa va bat asa ca va rog, va rog, pecati acasa'".

Intr-un alt incident, Cohen povesteste ca politistii stateau pur si simplu, fara sa intervina impotriva protestatarilor.

Cele mai violente grupuri par a fi fost, in incidentele de ieri, echipele de elita costumate in negru si militiile Basidji care "bateau protestatarii, inclusiv femeile, cu bastoane. Am vazut un tanar care era batut cu ceea ce pareau sa fie bastoane cu socuri electrice".

De-a lungul zilei, modul de operare impotriva protestatarilor erau "falange largi de politisiti care avansau inspre manifestanti si bateau oamenii".

Dar politia nu s-a aflat tot timpul in ofensiva. "Am vazut o unitate care s-a retras din fata multimii care arunca cu pietre".

Noaptea de sambata spre duminica: Razii si impuscaturi (CNN)




Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2641 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    ... (Duminică, 21 iunie 2009, 12:32)

    ciprian [anonim]

    pai asta este singura lor sansa: fortele de ordine sa treaca de partea manifestantilor, sau macar sa refuza sa mai intervina in forta. si cred ca asta se va intampla pana la urma, pentru ca iranienii sunt educati intr'un puternic spirit nationalist si anti-globalizare. Cred ca pana la urma, ideea asta indusa de auto-conservare ii va determina sa refuze sa mai intervina violent impotriva propriilor cetateni.
    Este evident pentru toata lumea ca CIA aplica din nou vechea reteta pe care a aplicat'o si in fostul bloc comunist, fapt de care iranienii inca nu sunt constienti, insa eu unul sper sa mearga si de data asta. este bine atat pentru poporul iranian, cat si pentru noi si pentru celelalte tari din orientul mijlociu.
    Eu am cunoscut cativa tineri iranieni la o conferinta internationala si in general starea lor de spirit este anti-regim. Oamenii chiar au vederi liberale si gandesc la fel de coerent si de lucid ca oricare dintre noi. Povestea cu suicide-bomber-ii este mai degraba o prejudecata. Oricum extremistii sunt sunt minoritari in Iran.
    Hai baieti! Nu'i lasati pe molahi sa va decida destinele! S'a putut aici, se poate si la voi!
    • +3 (5 voturi)    
      Nu stiu, omule, (Duminică, 21 iunie 2009, 12:51)

      Avalhon [utilizator] i-a raspuns lui ciprian

      situatia nu e chiar ca la noi. Sunt destui fanatici si in randul populatiei. Ca altfel nu avea loc "revolutia" aia nenorocita in anii '70. Si-au cam facut-o singuri cu mana lor. Sa le ajute Dumnezeu, dar cine stie...
      • 0 (6 voturi)    
        Nu judeca ce s-a intamplat atunci (Duminică, 21 iunie 2009, 14:03)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Avalhon

        Revolutia Islamica din 1978 a fost in primul rand pentru inlaturarea Sahului, care era marioneta americanilor (bine, e ceva mai complicat, ca bineinteles atunci si-au bagat si rusii coada, pe fondul nemultumirilor).

        Oricum, Iranul are nevoie de o reforma si sper ca ea sa se produca de preferinta fara razboi si cu cat mai putine victime.

        Si ca sa nu zica cineva ca-s doar antiamerican, inchei cu un citat din Thomas Jefferson: "The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants." (copacul libertatii trebuie hranit din cand in cand cu sangele patriotilor si al tiranilor).
        • 0 (0 voturi)    
          Stiu (Duminică, 21 iunie 2009, 18:46)

          Avalhon [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

          pentru ce a fost revolutia islamica. Dar ia fa o paralela intre ce a fost inainte de '78 si ce a urmat dupa '78. Nu-i asa ca e mare diferenta?
      • 0 (0 voturi)    
        tot revolutia (Duminică, 21 iunie 2009, 20:37)

        dangerbb [anonim] i-a raspuns lui Avalhon

        "revolutia" aia din 79 era necesara pt. iranieni cum au fost alte revolutii din alte state inclusiv cea din 1789.Problema care se pune este pentru ce sunt necesare pt. ca poporul oricum ia doar praful de pe toba.
    • -1 (5 voturi)    
      chiar asa! (Duminică, 21 iunie 2009, 13:08)

      Max [anonim] i-a raspuns lui ciprian

      CIA? De ce nu martzienii? (cum s-o fi chemind serviciul de informatii martzian?) Evident ca vor sa puna mina (au miini?) pe rezervele iraniene de fundamentalism islamic - un foarte eficient combustibil pentru farfuriile lor zburatoare.
      Allahu Akbharrr!!!
    • 0 (0 voturi)    
      New Iran (Duminică, 21 iunie 2009, 20:27)

      dangerbb [anonim] i-a raspuns lui ciprian

      Ai dreptate dar ce te faci cu sunnitii?
      • 0 (0 voturi)    
        asa... (Duminică, 21 iunie 2009, 21:53)

        dan [anonim] i-a raspuns lui dangerbb

        ...dar ce ne facem cu șocîții? si mai ales cu astia de prosteaza pe acia numa pt ca au si ei o tastatura?!
  • 0 (4 voturi)    
    . (Duminică, 21 iunie 2009, 12:47)

    radukku [utilizator]

    situatia din Iran e grava. Pentru a reusi revolutia e nevoie de ajutorul armatei iraniene. Apoi o sa se treaca la un razboi civil intre Armata si Garda. Dupa 1 an 2 Iran scapa de islamicii extremisti din varful "piramidei".

    Cei care zic ca e implicat alt stat: ignoranti. Nu este nevoie de ajutorul altui stat ca un om sa vada daca o duce sau nu bine, daca e liber sau nu.
    • +3 (3 voturi)    
      Ignoranta? (Duminică, 21 iunie 2009, 14:07)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      Istoria recenta ne arata ca atata CIA cat si KGB s-au implicat in diverse tari pentru a schimba conducerea. Cuba, Chile, Venezuela, Panama, Iran, Coreea, etc.

      Nu stiu daca in cazul Iranului e vorba de implicarea CIA-ului, dar nu poti sa excluzi posibilitatea asta, pentru simplul motiv ca exista precedente documentate.
    • +2 (2 voturi)    
      http://www.campaigniran.org/casmii/ (Duminică, 21 iunie 2009, 14:08)

      io [anonim] i-a raspuns lui radukku

      nu este nevoie, dar asta nu inseamna ca alt stat nu-si poate baga coada si deturna nemultumirea tinerilor iranieni. nu e greu de vazut ca in iran nu sunt doar doua parti aflate in conflict. sigur sunt o groaza de iranieni nemultumiti, si sistemul nu este deloc democratic.
      dar chiar de la inceputul protestelor pancartele erau si in engleza - 'where is my vote?' -, iar de ieri iranienii au inceput sa strige moarte dictatorului si jos khamenei etc. acestea nu mai sunt proteste pentru repetarea alegerilor.
      iata, de exemplu, blogul http://shooresh1917.blogspot.com/2009/06/minute-by-minute-with-revolution.html?commentPage=2, la care facea referire The Guardian, ieri, si pe care am putut urmari update-uri din Iran. M-am uitat, din curiozitate la profilul bloggerului saeed valadbaygi - si am ajuns aici: http://worker-communistpartyofiran.blogspot.com/
      Situatia din Iran este extrem de complicata, si este naiv sa o reducem la 'moarte ayatollahului'
      Mai bine sa incercam sa privim mai multe fatete ale situatiei
  • 0 (12 voturi)    
    ca sa intelegeti cine sunt "protestatarii" (Duminică, 21 iunie 2009, 12:57)

    ilie [anonim]

    Cititi asta:

    "Iran finds US-backed MKO fingermarks in riots"

    http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98647&sectionid=351020101

    "Mottaki says West 'dramatizing' riots"

    http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98663&sectionid=351020101
    • -2 (8 voturi)    
      Agenturili (Duminică, 21 iunie 2009, 13:37)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Clar, "agenturili straini". Si tocmai cand iubitul Ahmadinejad hotarase cresterea salariului mediu al muncitorilor cu 10 lei. Ai dracu huligani.

      Numai ca vezi matale, ilie, huliganii aia sunt cu sutele de mii, si exprima dorintele a milioane. Toti or fi cumparati de SUA ? Hmm, de aia e America in faliment ...
      • -2 (4 voturi)    
        MKO (Duminică, 21 iunie 2009, 15:00)

        io [anonim] i-a raspuns lui kinn

        nu trebuie sa fie toti cumparati de SUA. ati auzit cumva de cuvantul "manipulare"? Este cel mai usor lucru sa folosesti nemultumirea maselor si sa o canalizezi in scopul tau.
        MKO este grup terorist de orientare marxista, care a activat in Irak.
    • -1 (3 voturi)    
      porti ochelari de cal ? (Duminică, 21 iunie 2009, 14:52)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui ilie

      "Agenturile" sunt de vina ca politisti trag cu munitie adevarata in civilii de pe strada ?
      Filmele de pe diverse site-uri, in care apar chiar scenele cu impuscarea unor demonstranti sunt facute la CNN ?
  • 0 (10 voturi)    
    VOA, BBC guiding unrest in Iran (Duminică, 21 iunie 2009, 12:59)

    ilie [anonim]

    http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98663&sectionid=351020101

    Iran's Foreign Ministry Spokesman Hassan Qashqavi pins the blame for the recent post-election turmoil across the country on US and British media outlets.

    "Voice of America (VOA) and the British Broadcasting Corporation (BBC) are state-funded channels and not privately-run. Their budgets are ratified in the US Congress, as well as the British Parliament. The two channels serve as mouthpieces of their respective governments," Qashqavi stated on Saturday.

    He noted that the two news outlets seek to stir up ethnic discord across Iran in the hope of fomenting the country's disintegration.
    • -2 (6 voturi)    
      Ai dreptate, Ilie (Duminică, 21 iunie 2009, 14:03)

      Leon [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Bravo, Ilie tata. Tu indeplinesti un rol esential in orice judecata dreapta, acela de a asculta si partea cealalta. Problema e ca partea asta zice acelasi lucru, de la Stalin incoace, asa incit nici nu mai e nevoie sa afli de fiecare data ce zice. Si de altfel, multi dintre noi care am facut avere in dolari in '90 in Piata Universitatii stim cum lucreaza agenturili.
      Anyway, nice try.
  • -6 (6 voturi)    
    vorba americanilor (Duminică, 21 iunie 2009, 14:41)

    smen [anonim]

    victime colaterale
    • -1 (1 vot)    
      au sarit sclavii (Duminică, 21 iunie 2009, 23:47)

      smen [anonim] i-a raspuns lui smen

      pupinamericani sa dea cu minusu,curios este ca nu posteaza un raspuns sa ma lamureasca si pe mine
  • +3 (3 voturi)    
    O lumanare in semn de respect (Duminică, 21 iunie 2009, 19:17)

    Alex [anonim]

    O lumanare in semn de respect

    Iranienii lupta ziua pentru democratie. Iar "securistii" regimului ii vaneaza din casa in casa.
    Iranienii ies in strada zi de zi. Si sunt batuti, arestati, impuscati.
    Iranienii au iesit in strada si azi. Alte sute de oameni vor fi terorizate de represiunea islamista.

    Minimul pe care il putem face noi, romanii, este sa aratam respect.
    Respect pentru studentii care au caminele devastate,
    respect pentru femeile ce refuza discriminarea,
    respect pentru toti opozantii regimului Ahmadinejad.

    Respect pentru cei vii si mai ales pentru cei morti.

    DUMINICA, 21 IUNIE, ORA 21, in fata Ambasadei Iranului de pe Bd. Lascar Catargiu 39
    Aprindem o lumanare in semn de respect.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri