Cercetatori americani: Genele virusului gripei porcine circula de 10 ani, dar nu au fost detectate

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 23 mai 2009, 11:58 Actualitate | Internaţional

Genele virusului gripei porcine circulau cu 10 ani inainte de a fi detectate, sustine o echipa de cercetatori care au analizat genomul din peste 50 de esantioane ale virusului H1N1. Concluziile studiului au fost publicate vineri in revista americana Science, anunta AFP.

Echipa de cercetatori condusa de Rebecca Garten, de la Centrul pentru Controlul Maladiilor din Statele Unite, a descifrat genomul virusului din Mexic si SUA.

Rezultatele studiului arata ca, pe viitor, populatiile de porci ar trebui supravegheate mai atent, pentru a detecta virusurile gripale care apar.

Cercetarile au determinat originea a 8 segmente genetice ale virusului, constatand ca acestea s-au combinat intr-un fel nemaintalnit pana in prezent la virusurile porcine sau la cele umane. Oamenii de stiinta au descoperit ca 6 dintre cele 8 segmente genetice ale virusului provin de la virusuri porcine amestecate, fiind vorba despre o combinatie de material genetic uman, aviar si porcin. Astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca virusurile gripale au tendinta de a schimba intre ele parti din genomurile lor, iar aceste 6 segmente genetice ale virusului ar fi circulat in America de Nord si in Asia inca din 1998.

In plus, celelalte doua segmente genetice ar fi evoluat din virusul porcin din Europa si Asia, combinat cu elemente de origine aviara.

In schimb, cercetatorii nu au reusit sa determine de unde provine virulenta actualului virus si capacitatea sa de a se transmite atat de usor la oameni.

In schimb, ei s-au concentrat pe o proteina importanta a virusului, hemaglutinina (H-ul din H1N1), pe care o considera responsabila de capacitatea virusului de a infecta celula respiratorie. Ei spun ca aceasta proteina trebuie monitorizata in continuare, pentru ca ar putea fi cheia pentru realizarea vaccinului impotriva H1N1.

Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

o fi de la natura, o fi de la noi....? (Sâmbătă, 23 mai 2009, 12:26)

nenea [anonim]

ingeniozitatea naturii in realizarea acestor virusi este cunoscuta....dar sa nu neglijam nici pe cea umana si a proeiectelor grupurilor restranse
      cred ca (Sâmbătă, 23 mai 2009, 17:22)

autocriticu [anonim] i-a raspuns lui nenea

e de la "Natura" si nu din lab.

aparitia acestei tulpini a fost in etape. prima etapa - combinatia virus uman cu cel avian - a avut loc cu cel putin 10 ani in urma!

daca se genera in lab, etapele se "ardeau" mai repede. Desi suntem in stare sa modificam virusuri, nu suntem inca asa de destepti sa COMBINAM parti de virusuri intr-unul viabil.
    tu poti crede ce vrei (Duminică, 24 mai 2009, 3:17)

Andrei [anonim]

Perfect de acord cu tine. H1N1 (parte din grupa A) e rezultatul unei asa-zise step function functie rezolvata de mama natura.

Eu sunt de parere ca in conditii de laborator ideale trunchiurile precedente pot fi combinate intr-unul nou. Viabilitatea virusului poate fi modelata dupa aceeasi tehnica matematica descrisa mai sus. E POSIBIL numai ca nu poti sti la ce sa te asptepti. And there's some hard number squishing involved there :-)