Cu doar o saptamana inainte ca zborul 1951 al companiei Turkish Airlines sa se sfarseasca dramatic pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, un sindicat al muncitorilor din companie a acuzat conducerea ca ignora necesitatile de intretinere si reparatii ale aeronavelor, informeaza CNN.

Cel putin noua persoane au murit in accidentul aviatic de miercuri, iar cel putin 25 sunt grav ranite, potrivit ultimelor date oficiale. Aeronava Boeing 737-800, care circula pe directia Istanbul - Amsterdam s-a rupt in trei bucati in timpul manevrelor de aterizare, pe un camp noroios din apropierea pistei. Din cele noua persoane, cinci erau membri ai echipajului.

In 18 februarie, Sindicatul Aviatiei Civile Turce anunta pe pagina oficiala de internet ca "Turkish Airlines ignora notiuni elementare privind securitatea zborului, respectiv serviciile de intretinere ale avioanelor. (...) Conducerea companiei nu constientizeaza ca numeroasele concedieri pot duce la adevarate dezastre."

Sindicatul, care reprezinta 12.000 de angajati din cadrul companiei, duce o disputa aprinsa cu conducerea companiei.

Dupa producerea accidentului de miercuri, oficialii companiei au informat presa ca ultima inspectie tehnica a aparatului a avut loc in data de 22 decembrie 2008. "Nu au fost semnalate probleme in dosarele de inspectie" a declarat Candace Karlicetin, presedintele Consiliului de Administratie, intr-o conferinta de presa.

S-a mai precizat cu aceasta ocazie ca, in producerea accidentului, conditiile meteorologice ar fi o posibila cauza. Autoritatile olandeze si turce se abtin deocamdata de la comentarii, in asteptarea rezultatelor preliminare ale anchetei internationale.

Expertii in aviatie arata ca Turkish Airlines are un istoric de securitate bun, desi in 2003, peste 70 de persoane au murit cand o aeronava civila s-a prabusit langa Diyarbakir, Turcia, din cauza cetii.