Germania cauta ingineri, programatori si tehnicieni

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 7 iulie 2008, 15:26 Actualitate | Internaţional

Guvernul german va adopta in aceasta luna noi masuri in incercarea de a depasi criza cronica de forta de munca in domeniul noilor tehnologii, prin atragerea de imigranti calificati. Germanii cauta, in special, ingineri, programatori si tehnicieni.

Informatia a fost facuta publica de un purtator de cuvant, care nu a vrut insa sa precizeze exact natura masurilor ce vor fi adoptate.

Guvernul de la Berlin se gandeste sa creeze un "indice al necesarului de forta de munca", prin interogarea a circa 7.000 de societati comerciale, incercand in acest fel sa puna de acord afluxul de imigranti cu lipsa de personal calificat cu care se confrunta industria germana.

Acest set de masuri a facut obiectul unor negocieri intense, in ultima perioada, intre ministrul social-democrat al muncii si seful Internelor, un conservator. Cei doi sunt aproape de negocierea unei solutii comune, care va fi discutata de consiliul de ministri in 16 sau 23 iulie.

Potrivit AFP, anumite sectoare ale economiei germane, in special cel al noilor tehnologii, sunt handicapate de lipsa cronica de ingineri, programatori sau tehnicieni calificati.

Masurile adoptate pana in prezent de cabinetul de la Berlin pentru atragerea de muncitori straini sunt considerate de economisti prea restrictive si nu au reusit, pana in prezent, sa amelioreze situatia.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

10376 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    Ce bine (Luni, 7 iulie 2008, 15:37)

    programatorul [anonim]

    La fix...acuma ca trebuie sa platim taxe din ce in ce mai mari... chiar suntem indemnati sa plecam.Ce inseamna sa ai un Guvern care gandeste...
    • +2 (2 voturi)    
      gata... (Luni, 7 iulie 2008, 16:05)

      tot programator [anonim] i-a raspuns lui programatorul

      Hai ne intalnim la aeroport? Sa traiasca ma-sa de nemti... Cand? Cum? Unde?

      Hai sa mergem...
      • +5 (5 voturi)    
        hehehe... (Luni, 7 iulie 2008, 16:10)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui tot programator

        Acum, sa nu va asteptati ca acolo sa gasiti ciini cu colaci in coada... Fiscalitatea, pe alocuri, e mai agresiva acolo decit in RO si Fiscul mult mai greu de fentat. Daca vreti intr-adevar sa faceti o afacere, lucrati din RO pentru DE... Internetul sa traiasca!
        • +2 (4 voturi)    
          e trai in Germania (Luni, 7 iulie 2008, 16:34)

          macchiavelli [anonim] i-a raspuns lui Stefan

          daca ai o diploma, ceva experienta si prinzi un job, ti-a pus Dumnezeu mana in cap in Germania. ca inginer castigi minim 2.000 € cu care iti permiti tot ceea ce in Romania doar visezi. limba e un pic mai grea dar se invata si asta la o adica
          • 0 (2 voturi)    
            RE: a trai in Germania (Marţi, 8 iulie 2008, 8:15)

            Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui macchiavelli

            Daca tu vrei sa traiesti intr-o tara anume numai pt bani, imi pare rau pt tine si pt scopul tau in viata.
            • -1 (1 vot)    
              mda, banii... (Marţi, 8 iulie 2008, 15:27)

              alt programator [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

              Daca tu nu ai bani, atunci da-ne si noua. Noi (cei saraci) avem nevoie de ei. Si da, se pare ca tu lucrezi de placere, ............. ha, ha, ha.....
              • 0 (0 voturi)    
                RE: mda, banii... (Marţi, 8 iulie 2008, 20:06)

                Danu Barosanu [anonim] i-a raspuns lui alt programator

                Mai citeste o data ce am zis. Apoi mai citeste de doua ori. Apoi citeste de trei ori... poate te prinzi ca este un cuvant magic acolo: "numai".

                Da. Banii sunt importanti, dar relatiile sociale sunt mult mai importante decat cateva sute de euro in plus. N-ai decat sa mergi in Japonia sa faci zeci de mii de euro pe luna si sa-ti petreci toata viata intr-un cubicle.

                Prefer oricand 1500 de euro in Romania si sa am prieteni aici, decat 2000 de euro in Germania, dar sa am "prieteni" nemti. Tu n-ai decat sa fii sclavul banilor si prietenul nemtilor. (dar sa nu te plangi ca mori de plictiseala).
          • 0 (0 voturi)    
            nu face (Miercuri, 9 iulie 2008, 3:14)

            naspa [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

            pai doar pentru 2000 euro nu merita deranjul. parerea mea. Si in Ro sint joburi de 2000 de euro
          • 0 (0 voturi)    
            salut (Luni, 24 ianuarie 2011, 21:33)

            teieru cristian [anonim] i-a raspuns lui macchiavelli

            am diploma de inginer si am si experienta de lucru in germania si in romanika dar, ce te face pe tine sa spui cu asa optimism ca poti beneficia de salariile si locurile lor de munca?
            crezi ca ei nu au destui prosti care cauta sa munceasca?si sa ti spun sincer , in germania chiar se munceste, nu pun la indoiala sporul tau la lucru dar, s ar putea ca acolo in de. sa te mire ritmul de arbeit .
        • +2 (2 voturi)    
          da dar, (Luni, 7 iulie 2008, 16:54)

          liviu [anonim] i-a raspuns lui Stefan

          35% impozit (si chiar neimpozitat) din 300-1000 euro salariu e muuult mai mic decat 50% impozit din 3000-5000 euro...
          • -1 (1 vot)    
            si marmota ... (Marţi, 8 iulie 2008, 14:42)

            A [anonim] i-a raspuns lui liviu

            Daca tu chiar crezi ca firmele in Germania se bat sa-ti dea 3000-5000 de euro direct, asa, ca esti roman genial, te cam inseli... Nu zic, poate gasesti, dar e mai mult exceptia decat regula, iar daca esti asa de bun sunt alte locuri in care iti dau mai mult si nici nu te taxeaza statul ca in Germania.
        • 0 (2 voturi)    
          pe alocuri ... (Marţi, 8 iulie 2008, 14:38)

          io [anonim] i-a raspuns lui Stefan

          Pe alocurI?? Ma faci sa rad. Tu stii ce impozite mari sunt in Germania? Ai sa te gandesti de doua ori pana sa accepti aia 2000 sa nu cumva sa treci pragul... Stati linistiti in Romania daca sunteti programatori, calificati sau vreti sa faceti afaceri, pe bune. Germania si alte cateva tari din Vest sunt bune in special pt muncitorii necalificati, acolo se vede diferenta cel mai bine. Pentru ca nu prea poti sa ai salarii prea mici, ca in RO. In domeniile de varf e mai bine in RO, daca iti gasesti de lucru. Europa de Vest, cu cateva exceptii, e cam socialista si descurajeaza castigarea "fara masura" a prea multi bani, chiar daca prin munca.
  • +1 (1 vot)    
    In sfarsit se misca treburile... (Luni, 7 iulie 2008, 16:07)

    tzuptzup [anonim]

    nu in Romania, ci in Germania. Abia astept sa emigrez...
    • 0 (0 voturi)    
      asteptam (Marţi, 8 iulie 2008, 15:29)

      un inginer [anonim] i-a raspuns lui tzuptzup

      astept sa se clarifice mai mult lucrurile, si voi emigra. Am tot sperat ca se va schimba ceva aici, da am uitat. Traim in Romania si ASTA NE OCUPA TOT TIMPU.
  • +4 (6 voturi)    
    Nu-i asa usor precum pare... (Luni, 7 iulie 2008, 16:35)

    CGR [anonim]

    ... si asta spun din proprie experienta.
    In primul rand e bariera limbii - nu vorbesti germana, e mult mai greu sa iti gasesti un job. Apoi este stilul de munca - nemtii sunt de-a dreptul obsedati de organizare, nu ca e ceva rau in asta, doar ca cere un efort mare de adaptare din partea noastra, a "spontanilor" de romani! Apoi sunt desigur costulrile ridicate de viata - cand chiria la locuinta se ridica la 750-1000 de euro pe luna, asigurarea de sanatate pentru familie 500 si as mai departe, nu cred ca ti se mai pare un salariu de 42000/an brut asa de bun...
    Pe de alta parte cel mai important castig pe care-l ai cand ai inceput sa te obisnuiesti este senzatia de lume normala, ca nu te mai gasesti intr-un roman de-al lui Kafka!
    • +2 (2 voturi)    
      Cine are sansa,sa nu se gandeasca de trei ori! (Luni, 7 iulie 2008, 17:52)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui CGR

      Scuza-ma ca-n anumite puncte te voi contrazice:
      Caind a fost perioada Green card-ului au venit (nu prea multi,ptr.ca-n comparatie cu SUA,salariile erau mai mici)indieni,care nu cunosteau o boaba de germana.Limba vorbita in domeniul IT-ului si asa este engleza.
      Cine vorbeste engleza perfecta,nu ar putea avea greutati,dar important este dorinta de integrare,si ptr.asta bunavointa de-a invata lb.oficiala de comunicare.
      Cum ai spus si tu, ritmul de 8 ore munca,este un MUSS(obligatoriu)
      Chiria,daca nu vrei neaparat sa locuiesti intr-o zona centrala,este de intre 6-8 Euro/m².Impozitul salarial este una treptata,la 42000 anual platesti ca,10000.
      Cum noi romanii in strainatate nu traim ca fratii nostri din tara pe picior mare,iti ramane o suma cu care ai putea duce o viata mai decenta si civilizata!Deci cine crede ca se poate rupe de Ro.si se incadreaza in cerinte,atunci sa plece.
      Numai ptr.experienta,fie educationala sau profesionala,renteaza sa se faca acest sacrificiu!
      • 0 (2 voturi)    
        RE: Cine are sansa,sa nu se gandeasca de trei ori! (Marţi, 8 iulie 2008, 8:17)

        Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Victor

        Cu cati nemti din IT ai lucrat? Te informez ca ei vorbesc in engleza cu tine doar daca esti clientul lor; in birou se vorbeste numai germana.
        • 0 (0 voturi)    
          nemti (Marţi, 8 iulie 2008, 15:34)

          Danu, Danu, [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

          Din cite stiu, si am lucrat cu nemti in jur de 6 ani, incluzind firme mari si foarte mari, comunicarea in face in engleza cind sint si alti ce nu cunosc germana. Mie mi se pare ca ai ceva cu nemti.
          • 0 (0 voturi)    
            RE: nemti (Marţi, 8 iulie 2008, 20:08)

            Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Danu, Danu,

            N-am nimic cu nemtii. Eu prefer sa-i pregatesc pe romani pt ce-i mai rau, decat sa aiba impresia falsa ca in Germania totul e lapte si miere, bere si euro.
        • 0 (0 voturi)    
          vorbiram noi astia tolerantii!!! (Luni, 21 iulie 2008, 13:25)

          un alt inginer [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

          Tu daca ai avea in birou la Bucale 5 romani si 3 indieni ce limba ai vorbi ???
  • +2 (2 voturi)    
    Nimic nou sub soare (Luni, 7 iulie 2008, 16:37)

    Felix [anonim]

    Ei se chinuie de multi ani sa ia ceva masuri in fata lipsei de specialisti dar cu rezultate zero.
    • +2 (2 voturi)    
      ca si-n Ro. (Luni, 7 iulie 2008, 18:25)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Felix

      Nu stiu ce vrei sa spui cu se chinuie,dar adevarul este ca ies pe banda rulanta Ingineri,IT-isti,dar acestia sunt deja din aulele Universitatilor pescuiti
      de firme mari internationale.
      Ca si-n Ro.,absoventii emigreaza,nu ca-n Germania ar merge prost,ci ptr.faptul ca-n SUA(de ex.)au salarii de doua ori mai mari si posibilitati financiare solide ptr.cercetare!
  • +3 (5 voturi)    
    am bagajul pregatit (Luni, 7 iulie 2008, 16:41)

    gabriel [anonim]

    mai rau decat aici nu are cum sa fie...
  • -1 (1 vot)    
    Taxe (Luni, 7 iulie 2008, 16:47)

    bern [anonim]

    Taxele sunt mari in Gemania. Daca fentezi fiscul si te prinde incasezi ani buni de inchisoare indiferent de cum te numesti sau cat de bun esti.
    • +3 (3 voturi)    
      da mai (Luni, 7 iulie 2008, 16:56)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui bern

      dar acolo makar stii ca chiar fac ceva cu banii aia nu-si cumpara masini elicptere, vacante si ce le mai trece prin cap....
      + ca oricum o duc mult mai bine ca noi...
      si cu chiria se rezolva ... vinzi apartamentu din ro si-ti iei 2 apartamente acolo :P
      • -1 (1 vot)    
        ugly women ... (Marţi, 8 iulie 2008, 14:45)

        JW [anonim] i-a raspuns lui liviu

        Femeile sunt urate, frate, acolo, DA URATE RAU. Pe bune, pentru cine e un criteriu asta, NU va duceti acolo!
  • +1 (1 vot)    
    Job in Germania (Luni, 7 iulie 2008, 16:51)

    Mircea [anonim]

    Sunt de 3 ani in USA. Am un MBA si un master in Lean Manufacturing/Six Sigma.
    Stie cineva care sunt sansele mele reale de a gasi un job in vestul Europei? Cum sunt privite in Europa MBA -urile americane.
    Astept raspuns, de la persoane care lucreaza in vestul europei si citesc mesajul meu.\
    Multumesc
    • +1 (1 vot)    
      intrebare (Luni, 7 iulie 2008, 17:28)

      costin [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Pot sa te intreb de ce vrei sa faci miscarea asta? Eu sunt pe cale sa fac exact invers. E chiar atit de putreda treaba in USA, sau ai motive personale?
      Senzatia mea e ca inca sunt mult mai mari salariile in USA decat in Europa, iar viata e mai ieftina. Cum se vad lucrurile de acolo?
      MBA-urile sunt privite foarte bine daca nu sunt din Romania. Se cam stie deja prin Europa cum se dau diplomele in Romania.
      • +2 (2 voturi)    
        US and A (Luni, 7 iulie 2008, 18:07)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui costin

        Costin:

        Aicea incepe sa fie treaba destul de putreda. E problema cu H1B visa sau visa de lucru. Stiu ca salariile sunt mult mai mari aicea si America e mult mai ieftina dar e din ce in ce mai greu sa gasesti un full time position. Eu sunt inca student si lucrez in campus. Castig destul de bine si sunt multumit dar cand o sa graduez nu o sa mai am drept de munca in campus.
        Daca vrei sa ma contactezi personal si sa comunicam adresa mea de email este muscam@gmail.com

        P.S. MBA - ul este american
        • +1 (1 vot)    
          Hei (Luni, 7 iulie 2008, 20:38)

          nulitate [anonim] i-a raspuns lui Mircea

          Hei! si pe mine ma intereseaza situatia de prin state. Sunt reusit la un doctorat si as vrea sa stiu ce si cum e posibil pentru dupa. Deocamdata o sa predau ca Teaching Assistant dar ce se poate apoi?
          • +1 (1 vot)    
            TA (Luni, 7 iulie 2008, 21:24)

            Mircea [anonim] i-a raspuns lui nulitate

            Nulitate (desi cred ca numele tau este altul)

            in ce stat si la ce universitate? Ce domeniu?

            Depinde foarte mult pe ce domeniu esti. in general lucrurile s-au cam stricat aicea (comparativ cum era acuma 5 ani). Daca esti pe medicina, engineering, IT, nursing ai sanse foarte mari. Ca business person (cum sunt eu) c-am mici. Problema mare e cu restrictionarea viselor (H1B), si economia in scadere.
            Daca vrei mai multe informatii ma poti contacta personal muscam@gmail.com
            • +1 (1 vot)    
              uff, criza asta! (Luni, 7 iulie 2008, 22:41)

              nulitate [anonim] i-a raspuns lui Mircea

              TA fizica, NY(Univ...las' ca n-o spun acu, in top 50 oricum). Ma refer la ce va fi peste 4-5 ani ca eu de-abia incep. Mai tine mult criza asta, ca ma'nerveaza si pe mine...
            • +2 (2 voturi)    
              uk-europe (Luni, 7 iulie 2008, 22:45)

              nulitate [anonim] i-a raspuns lui Mircea

              despre Europa, germania e ok. vorbesc in engleza aproape peste tot. Apoi mai e UK... doar ca in calitate de "roman" esti uneori vazut mai... colorat... diplomele americane sunt relativ bine vazute oricum...
    • -2 (2 voturi)    
      munca (Marţi, 8 iulie 2008, 1:22)

      tod [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Apuca-te de munca, ca cu vrajelile astea de calificari nu poti ajunge decat manager, adica, ma rog, pupi unde poti!
      • 0 (2 voturi)    
        Munca (Marţi, 8 iulie 2008, 5:22)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui tod

        Tod:

        Eu muncesc de 3 ani de cand am ajuns aicea...asa ca de ce nu te lasi tu de comentat...
        SI chiar daca am un job de student in campus castig si traiesc mai bine decat tine....asa ca ciocu mic...
      • 0 (0 voturi)    
        mestere, (Miercuri, 9 iulie 2008, 3:25)

        br [anonim] i-a raspuns lui tod

        esti papagal si habar n-ai despre ce vorbesti. Un manager in occident nu e tot una cu un sef in romania. Un manager chiar munceste si munca nu e chiar usoara.
    • +1 (1 vot)    
      pai cum sa fie, in Paris (Marţi, 8 iulie 2008, 10:06)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      un MBA incepe de la 70 de mii brut shi se termina pe la 150 de mii pe an(un sef de proiect are intre 40 shi 60 de mii, asta daca e meseriash shi cu 10 ani experientza). Masteru' potzi sa-l uitzi.
  • +1 (3 voturi)    
    nu o mai faceti pe grozavii, va rog (Luni, 7 iulie 2008, 16:55)

    Gogu [anonim]

    Lucrez la o multinationala care a propus angajatilor lucrul in germania. Foarte putini au acceptat.
    Numai cine nu a lucrat niciodata departe de casa vorbeste de acest lucru cu bucurie.
    Intrebati pe oricare din milioanele de romani de afara daca sunt fericiti.
    • +1 (1 vot)    
      Da (Luni, 7 iulie 2008, 18:57)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      Da Iulian. sunt unul din romanii care muncesc in afar si cunosc alti romani care muncesc aicea (USA)
      Raspunsul este DA ... cel putin mai fericiti decat in Romania
      • -1 (1 vot)    
        alta mancare de peshte (Marţi, 8 iulie 2008, 14:52)

        A [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        USA e diferit de Europa de Vest. In Europa de Vest iarasi depinde ENORM de la tara la tara, dar mai ales in tarile mai nordice/germanice, inclusiv Olanda/Germania, stilul de viata te cam omoara, mai ales pe parte sociala. Oamenii sunt cam reci si oricum FOARTE diferiti de noi, incat poate fi neplacut. Franta e un pic mai OK din punctul asta de vedere, sunt mai "latini", UK nu stiu ca n-am lucrat pe-acolo, poate stie altcineva.
    • +4 (4 voturi)    
      Subscriu la ce a spus Mircea! (Luni, 7 iulie 2008, 20:06)

      CGR [anonim] i-a raspuns lui Gogu

      tocmai pentru ca n-ai lucrat in vest nu stii despre ce vorbesti: am lucrat 8 ani in Ro dupa terminarea facultatii si iti spun sincer ca asa ceva nu-i doresc celui mai mare dusman al meu! Regim de munca de 10 ore pe zi, 7 zile din 7 (e drept, era compania mea) si cu ce m-am ales: in primul an - cand inca mai plateam la credite, am putut in general sa-mi vad de treaba, dupa care , cum a inceput balanta sa arate frumusel cum m-am ales cu 4 controale de la finate in 4 luni, fiecare dintre controale contrazicand rezultatele celui dinainte! Binenteles ca amenzile erau urgent reduse daca-i dadeai inspectorului partea lui, si uite-asa dupa ce am platit credite de 42.000 € intr-un an in al doilea an abia am facunt un plus de 2.800 € la cifra de afaceri in crestere! Mi-am mancat sanatatea, nervii, am avut probleme cu familia s.a.m.d... nu, merci, nu-mi mai trebuie!
      Si aici se intampla sa lucrez 10 ore, dar se platesc, nimeni nu-mi baga cu tupeu mana in buzunar si sunt respectat pentru ceea ce fac, nu pentru ca-s nepotu' lu' dom' prefect! M-am saturat de Absurdistan! Daca tu te simiti bine... mult succes si toate cele bune, dar cine vrea o viata intr-o societate NORMALA si e dispus sa traga, pentru ca nu-i usor, atunci sa plece fara sa se uite in urma!
    • -3 (3 voturi)    
      Sa ramana fiecare in satul lui, pe ulita lui. (Marţi, 8 iulie 2008, 6:08)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui Gogu

      Aveti dreptate. Ca sa nu sufere, toti oamenii ar trebui sa ramana in sat la ei, pe strada lor, sa nu se supuna stresului de a invata o limba straina, de a cunoaste si alte popoare, de a descoperii ca si oamenii din alte sate sau tari sunt la fel ca ei, cu aceleasi bucurii si necazuri, cu dragoste de parinti, de copii, de nepoti si bunici, etc.
      Sa ramanem legati de glia romaneasca si sa nu-i mai lasam pe straini (de sat si de tara) sa ne calce pragul. Nici pe cei de pe alta strada. Sa baltim in propriul suc, sa putem sa lenevim linistiti, sa fim feriti de complexe si de frustrari.
  • +2 (2 voturi)    
    Poate da cineva niste detalii? (Luni, 7 iulie 2008, 16:57)

    Alexandru [anonim]

    Poate da cineva niscaiva detalii in legatura cu cat castiga programatorii pe acolo, cat inseamna netul din brut, cat este chiria?. Multumim.
    • +3 (3 voturi)    
      depinde in care parte a Germaniei (Luni, 7 iulie 2008, 17:30)

      ala [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      locul unde mergi e foarte important. in functie de loc difera atat salariile cat si costurile.

      orientativ un programator cu ceva experienta castiga brut 3500 - 4200 brut, adica net 2000-2500E, pe chirie dai cam 25-30% (daca locuiesti singur) sau 10-15% (la comun), pe mancare vreo 10-20% (depinde de cat de mult iti place sa gatesti). Nu mai stiu cat este limita pt asigurarile de sanatate acum (era la vreo 41.000 EUR brut pe an, acum probabil mai mare). Daca ai destul cat sa beneficiezi de ea esti mai bine asigurat (se platesc doctorii mai bine deci ai prioritate si parte de tratamente mai bune) si platesti mult mai putin.

      Daca ai masina (sau iti cumperi acolo) mai pui si altele gen impozite, taxe si asigurare (care sunt destul de scumpe mai ales daca ai carnet de Romania), benzina si intretinerea. Per total, cu cureaua stransa poti sa pui vreo 1000 E pe luna deoparte in lunile fericite.

      Daca bagi si cateva calatorii pe-acasa (la cele 30 zile de concediu/an + 8-13 zile libere de la stat ai destul timp liber) atunci nu ramai cu mare lucru (nu ca aici ai ramane cu ceva).

      Cat despre limba, aia e cea mai mica problema. Important este sa stii Engleza si aratatul cu degetul :) Majoritatea angajatilor in companiile soft stiu Engleza ft bine.

      Acum daca schimba impozitarea cum e bastina si pe la noi s-ar putea sa se merite.

      Totusi, ca si concluzie, eu zic ca se merita sa ramai acasa sa-ti traiesti viata (cu accent pe trait viata nu lucrat weekenduri si ore suplimentare la gramada).
    • +1 (1 vot)    
      Vad ca nu-ti raspunde nimeni (Luni, 7 iulie 2008, 19:57)

      Markus [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      In anul 2007 un incepator avea salariu mediu de 41000 Euro(cu cat firma este mai mica,cu atat este si salariu mai mic,dar nu este dif.imensa,deoarece in domeniul IT inca se castiga bine),iar unul cu o experienta de 2 ani ca.45000(SAP);un web-designer ca. 33000;un administrator de sistem si network ca.37000,iar un sef de proiect cu cel putin doi ani experienta,
      ca.60000.Nu stiu cum este daca si tu venit din Ro.vei primi acest salariu.
      Ptr.orientare in www.manager-magazin.de exista o statistica.
      Daca vrei sa muncesti si locuiesti in Muenchen,Frankfurt,Koeln,Hamburg chiriile sunt ceva mai mari decat loc.limitrofe(Berlin este mai ieftin!)
      In aceste orase se ajunge si la 20E/m²,iar mai la periferie intre 5-10.
      Impozit este unul treptat si cu cat venitul este mai mic,cu atat impozitul este mic si invers.
      De la nul viitor se vorbeste ca se va introduce iarasi suma pausala ptr.navetisti,asa ca ar fi mai convenabil sa locuiesti in zone limitrofe si sa faci naveta.Sistemul U Bahn,S Bahn.DB este bine organizat.Sper ca ti-am fost un pic de ajutor!
    • +1 (1 vot)    
      depinde... (Luni, 7 iulie 2008, 20:24)

      CGR [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      pe ce esti specializat si cata experienta ai, cum stai cu germana (da, oamenii din IT vorbesc in general engleza, dar tre' sa scrii documentatie pentru client/utilizatori, asa ca... ).
      Cu cat esti mai tare in partea de procese, cu atat poti castiga mai bine -un entry-level e pe la 40.000-42.000 brut pe an (circa 2200-2500 net in cont pe luna) dar cu vechime / specializare / nivel ierarhic poti urca pe la 60.000 - 65.000.
      Chriile depind de zone si de pretentiile tale... de la 15€/mp in sus, dar daca vrei sa te respecti un pic si vrei ceva spatiu intr-o zona fara prea multi emigranti economic - n-am nimic impotriva lor, dar acolo sunt cele mai multe din cazurile probleme - atunbci bagi mai adanc mana in buzunar si ajungi la 8-900€/luna pentru 70-80mp intr-un oras mai mare (Frankfurt, Stuttgart, Köln, etc).
      Asigurarea de sanatate - daca poti - fa-ti una privata, ca aia de stat nu acopera mare scofala si nu e mult mai ieftina decat cea privata - pe la 300€/luna.
  • +6 (6 voturi)    
    nimic nou sub soare (Luni, 7 iulie 2008, 17:17)

    goe [anonim]

    In toata Europa de vest e criza de programatori si nu de azi de ieri. Dar daca esti bun, si in .ro poti face aproape aceiasi bani. Iar daca nu esti, nu faci mare branza nici dincolo. Pana la urma se reduce problema la cat de mult te enerveaza Romania si cat pret pui pe viata sociala, pe legaturile cu familia... astea sunt totusi niste pierderi.
    • +1 (1 vot)    
      E greu sa le ai pe toate deodata (Marţi, 8 iulie 2008, 6:17)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui goe

      Aveti dreptete dar, din nefericire, nu le putem avea pe toate deodata,
      De cele mai multe ori, trebue sa le inseriem. La inceput, sa castigam bani cat mai multi, pe unde putem si avem noroc, dupa care sa reintarim (reinodam) relatiile de familia, cu prietenii, cu locul de bastina, cu sfanta casa parinteasca.
    • +3 (3 voturi)    
      in Romania (Marţi, 8 iulie 2008, 9:03)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui goe

      Salariile in Romania, in programare Java, incep de la 1000 euro si ajung spre 2000 pentru un Senior Java. Astia sunt bani in mana si exista si posibilitatea de a presta ca PFA sau firma, situatie in care negociezi ca firma sa-ti dea tie in mana banii pe care-i cotizeaza la statul nostru degeaba.
      Din pacate, desi banii sunt multi, traiesti in Romania unde nu ai servicii medicale, nu ai asigurare de somaj (100 euro somaj nu sunt bani pentru cineva care cotizeaza lunar cateva sute), pensia s-ar putea sa fie mizerabila peste vreo 30 de ani, cu politicieni ca ai nostri, nu ai drumuri pe care sa circuli, aerul este poluat, strazile sunt pline de gunoi etc.
      Pe termen scurt inca se pot ignora conditiile de mizerie din Romania, pt. ca la sfarsit de luna inca am cheltuieli de vreo 6-700 euro, dar pe termen lung o sa fie nevoie de servicii medicale de calitate, iar spitalele din Romania sunt locuri periculoase.
  • 0 (2 voturi)    
    emigrare (Luni, 7 iulie 2008, 20:01)

    swoosie [anonim]

    Ce tot mancati KKt bai luser-ilor. Daca erati programatori buni acum erati in Canada sau in State. Credeti ca nemtii sunt mai prosti decat americanii. Ba din contra, multi programatori din State lucreaza pentru firme germane si sunt platiti de catre nemti cu bani grei, numai ca locuiesc tot in SUA sau Canada. Credeti ca faceti voi kkt-ul bici? Puneti osul la treaba si lasati vaicareala. Hai pa!
    • +1 (3 voturi)    
      Sua=OK , Canada=NOT (Luni, 7 iulie 2008, 20:19)

      danila [anonim] i-a raspuns lui swoosie

      Nu mai pune nene Canada langa SUA ca nu se vor compara nici la salarii nici la programatori. Mai bine baga Elvetia langa SUA la castiguri , insa e mai greu sa lucrezi in Elvetia .
      • +2 (2 voturi)    
        Alte tari ... (Marţi, 8 iulie 2008, 4:49)

        raul [anonim] i-a raspuns lui danila

        Germania e o tara foarte faina, dar e greu sa obtii rezidenta si pe termen lung nu e rentabil daca vrei familie si copii.
        SUA e buna daca esti singur, si la fel, e greu daca vrei familie si copii.
        Canada e foarte permisibila pentru toti, inclusiv cei cu familie si copii, deoarece poti lua in 3 ani cetatenie. Daca esti cu adevarat specialist in IT si stii sa vorbesti engleza, iti poti gasi foarte repede un job decent. Atentie insa daca sunteti rasisti, pentru ca aici veti intalni peste tot toate natiile. Deasemenea, ideal este sa plecati mai multi prieteni sau rude ptr ca departarea de cei apropiati te poate demoraliza pe termen scurt si mediu.
        Romania este ideala pentru cei care castiga decent si reusesc sa nu fie scarbiti de anumite disfunctionalitati ale sistemului.
  • +5 (5 voturi)    
    lipsa de programatori in DE (Luni, 7 iulie 2008, 21:30)

    neamtzu [anonim]

    Eu lucrez de 10 ani IT in Germania si pot sa va spun:
    1.Nu stii limba nu mai gasesti niciun fel de job in IT(a zburat aia cu stiutul engleza)
    2.Salarii de 60-65k cum am vazut aici numai prin visele unora
    3.Cu tot ce platesti la stat daca nu esti insurat ramai cu 50-55% din brut asa ca la 36000 cam cat se da acum unui nou venit ,mai ales strain ,calculati singuri.
    4.Nemtii nu duc lipsa de ingineri sau programatori (sant o gramada de someri de astia si nemti si straini)-ei vor experti care nu e totuna cu absolventii de facultate din RO.
    5.Daca e sa vina straini vin rusii care rup tot(pe la firmele la care am fost jumate din programatori erau rusi si cu adevarat buni).
    6Viata s-a scupit foarte mult si cine crede ca va strange bani aici se inseala.
    6.Adaptare la mediul din firmele germane e extrem de dificila(modul de lucru nu are nimic comun cu mentalitatea din RO)
    Ar mai putea urma alte 100 de puncte,imi pare rau sa -i dezamagesc pe visatori dar asta e si din cate stiu eu acum nu mai e nicio modalitate sa obtii drept de lucru in DE.Oricum cine vrea sa incerce ,sa incerce
    • +4 (4 voturi)    
      ma speriasem (Luni, 7 iulie 2008, 23:27)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      sunt de cativa ani in germania, si nu vedeam situatia asa de roza cum e prezentata in comentarii mai sus. chiar ma gandeam ca vad numai eu partile mai proaste, insa vad ca imi confirmi.

      ca idee, e foarte buna experienta de aici, si se merita 100%. insa:

      - cei care zic ca te descurci in engleza. te descurci, daca tai cartofi de unul singur.. depinde asadar ce vrei sa faci. la un moment dat, daca vrei sa evoluezi cat de cat, trebuie sa stii germana. iar cand vine vorba de germana scrisa, oficiala, e foarte greu de invatat... si nu o inveti la o scoala publica de 2 bani, nici nemtii care nu au facultate nu o stiu. si nu stiu ce job bun exista daca nu poti face asta.
      - salariile, asa cum nice neamtzu, mai sus... nivelul de viata e ok in germania, traiesti bine, insa nu iti iei vila in 2 ani, si nu stiu daca entry e chiar 40k.
      - stilul de lucru, oamenii... depinde, sunt foarte dificili si mandri, etc. din nou, depinde ce faci: oamenii simpli sunt mult mai de treaba decat intelectualii.. daca tai cartofi peste tastatura, poate e ok, daca lucrezi cu profesori si doctori, o sa ai de a face cu niste conceptii extreem de elitiste.
      - iar ca incheiere, faptul ca noi romanii ne credem specialisti in IT pentru ca am stat 3 zile nemiscati in fata calculatorului, la un joc, e departe de un specialist adevarat. in primul rand la noi se stie numai programare, poate mai buna decat nemtii, dar nu se stie ce se poate face, unde se aplica programarea asta..
    • 0 (0 voturi)    
      completare (Luni, 7 iulie 2008, 23:32)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      cu un singur lucru nu sunt de acord: nu e asa de greu de luat dreptul de munca, treburile sunt mai relaxate decat acu cativa ani (pentur romani). nu stiu acuma dupa scandalul Nokia :) .

      si, intr-aedvar, rusii se adapteaza foarte bine in germania, sunt foarte ambitiosi si invata si limba.
      • +3 (3 voturi)    
        munca in Germania (Marţi, 8 iulie 2008, 9:49)

        Mircea B [anonim] i-a raspuns lui ionut

        De la inceputul anului mi-am pus CV-ul pe monster.de si am aplicat la diverse firme din domeniul in care lucrez (software development). Din pacate nu este asa simplu sa-ti gasesti de munca in Germania si eu am renuntat la idee, in special din 2 motive:

        1. Majoritatea firmelor cu care am corespondat, chiar daca sunt pe IT, tin foarte mult sa sti germana. Pe langa asta ei trebuie sa demonstreze ca nu exista alt cetatean german sau alt cetatean UE cu drepturi depline care sta in Germania, care ar dori job-ul respectiv si care s-ar potrivi profilului cerut. Le trebuie aprobari in acest sens de la oficiul fortei de munca si procesul poate dura si 3 luni.

        2. Aproape toate anunturile de pe monster.de sunt date de agentii de recrutare. Problema este ca in codul muncii german (Arbeitsgenehmigungsverordnung) exista un articol (parca 6) prin care se interzice leasing-ul de personal daca persoana in cauza nu are deja drept de munca pentru Germania.

        Dificultatea de a angaja imigranti a starnit multe nemultumiri in companiile germane si ma gandesc ca s-au facut presiuni asupra guvernului pentru a elimina din obstacole. Sunt foarte curios ce si cand vor face si le urez succes celor care vor sa plece din tara.
  • 0 (2 voturi)    
    cum gasiti job in Germania (Luni, 7 iulie 2008, 22:35)

    macchiavelli [anonim]

    o idee despre cum se gaseste job in germania: intrati pe www.monster.com. asta e un site de joburi cu filiale ptr fiecare tara, deci si germania. faceti-va acolo cint, uploadati CV si cautati. nu va costa nimi, cere doar ceva timp sa cauti anunturi de lal firme si sa aplici. cunoasterea de la inceput a limbii germane nu e musai (la mine si altii care ii mai stiu nu a fost) dar invatarea ei pe parcurs este totusi de bun simtz.
    impozitarea: neinsurat, fara copii, impozitul e de 45% din salariul brut. in acel impoyit intra absolut tot - asigurarea medicala, asigurarea de pensie, de somaj, etc... chiria poate costa de la 300€ la 800 sau chiar 1000 (dar ce costa 1000 chiar isi face banii, si ca dotari si ca zona). mancarea de la supermarket e cel mult la fel de scumpa ca in Ro, daca nu chiar mai ieftina la unele articole (depinde si de supermarket, REAL, MARKTKAUF, EDEKA sunt scumpe, ALDI si PENNY sunt ieftine).
    daca va aranjati interviuri cel mai ieftin veniti cu WizzAir pana la Dortmund si de acolo luati tren pana la destinatia finala. puteti sta noaptea la hosteluri - sunt foarte curate si costa 20€ pe noapte, cu micul dejun inclus.
    daca vreti informatii mai detaliate imi puteti scrie pe mlkoby@yahoo.com
  • +3 (3 voturi)    
    citeva sugestii (Marţi, 8 iulie 2008, 1:49)

    mdea [anonim]

    1. SCOP: daca pleci (in germania si nu numai) cu ideea sa lucrezi 1-2 ani si sa stringi bani sa te intorci in tara sa te spargi in figuri, mai bine ramii acolo. beneficiile plecarii in vest sunt pe termen mediu si lung si nu sunt neaparat de ordin financiar.

    daca pleci, pleci mai curind pt a scapa de societatea a la kafka (cum spunea cineva mai sus) si pt a te stabili acolo pe termen lung. cind ai o familie si copii abia atunci simti cu adevarat beneficiile sistemelor lor de asigurare sociala si vezi pe ce se duc aia 45% impozite.

    2. BANI: se poate sa ai surpriza sa nu ti se ofere salariu mai mare decit in Ro. ma refer la cazul in care deja in Ro ai ajuns la un anumit nivel (ejti senior pe bune, nu doar cu titlul). daca de ex in Ro ai 2k euro net, s-ar putea sa nu ti se ofere mai mult de 2.5, max 3k net (depinde si daca esti casatorit si de alti factori - oricum de negociat negociezi brutul, netul ti-l calculezi tu singur acasa, nu sta firma sa ti-l calculeze, tocmai pt ca sunt multi factori de care se tine cont la calcul).

    3. LIMBA: in general cam pe peste tot in software se vorbeste engleza (mai bine sau mai prost). insa e chestie de bun simt sa depui efort sa le inveti limba. din ce am vazut cam pe peste tot, chiar daca nu vorbesti foarte bine la inceput, daca te vad ca te chinui te apreciaza. mai ales daca vrei sa promovezi, limba e de baza.

    la fel pt integrarea in societate. daca rupi o boaba de germana o sa vezi ca nemtii nu sunt asa cum ti s-a povestit din romania (reci, inchisi si urasc strainii - poate sunt asa nazistii aia de prin bavaria :P ). din contra, poti vorbi cu ei si sar sa te ajute chiar daca te vad strain. normal ca depinde si de la om la om.

    daca insa esti de 1 an acolo si inca arati cu degetul la magazin, sa nu te surprinda daca se uita urit la tine. e lipsa de respect. ori asta, ori esti prost daca 1 an de zile nu ai fost in stare sa inveti un minim de conversatie.
  • +3 (3 voturi)    
    citeva sugestii #2 (Marţi, 8 iulie 2008, 2:08)

    mdea [anonim]

    4. ADAPTAREA: daca te simti bine in bucuresti, mai bine ramii acolo. daca ti se pare normal sa arunci gunoi pe jos, sa te balacesti in mizerie, sa nu ii respecti pe ceilalti, sa ai impresia ca ejti al mai dajtept de pe lume, ramii in Ro. altfel mai mult ingreunezi situatia celor care vor cu adevarat sa ramina in vest si le faci numele de kkt. tu oricum nu te vei simti bine si vei fi dintre cei care se intorc si povestesca ca e de kkt in vest si toti sunt prosti, doar ei au fost destepti.

    daca vrei sa te integrezi, incearca sa legi prietenii si acolo. nu e usor, dar nici imposibil nu e. iesi cu colegii (daca apare ocazia), mergi cu ei la beri, la restaurant la prinz, mergi la un paintball sau la alte chestii de genu asta. (normal, daca iti fac si tie placere). daca nu faci ceva eforturi in sensul asta, risti sa te auto-izolezi.

    si chiar daca ai o comunitate de romani in oras, incearca sa legi legaturi si cu "bastinasii". nu numai ca te va ajuta sa te integrezi, dar poate sa te ajute si mai departe in cariera.

    5. MUNCA: cred ca depinde de la firma la firma si poate si de la tara la tara. cel putin ce am observat eu este ca mediul e mult mai relaxat, oamenii sunt mai linistiti, chiar cind sunt probleme, nu se urla, nu se tipa, se trateaza cu calm si se incearca rezolvarea lor (si la 5, chiar daca arde firma, se sparge usa :P)



    In rest, fii politicos si amabil, zimbeste cind ti se zimbeste (in general oamenii daca ii privesti in ochi, iti zimbesc sau macar te saluta), si in general aplica zicala "when in Rome, do as the Romans do". si s-ar putea sa ai surpriza ca desi nu ai mult mai multi bani decit in Ro*, viata sa ti se para mai linistita, mai fericita, sa iti poti permite mai multe si sa ai si mult mai mult timp pt tine.

    * cum se spunea si mai sus probl majora e chiria, daca ai un apart in Ro si il inchiriezi ca sa iti acoperi macar partial chiria, salariul iti va fi ultra-suficient si pt vacante si chiar pt a pune niste bani deoparte.
    • +1 (1 vot)    
      cateva comentarii... (Marţi, 8 iulie 2008, 11:21)

      CGR [anonim] i-a raspuns lui mdea

      In principiu ai dreptate, voiam doar sa subliniez ca aspectul stilului de munca foarte diferit este cel care la inceput ne-a descumpanit, cred, pe toti cei care lucram in DE: cred ca cea mai importanta caracteristica a stilului de munca german este ca aici in cazul unei probleme nu se cauta vinovatii ci se cauta solutii. Desigur ca daca ai facut aceiasi boacana de mai multe ori atunci te trag de urechi, dar din start se accepta conceptul ca numai cine nu munceste nu greseste.
      In plus, inainte de incepe un lucru aici se pune foarte mult accentul pe organizare: mai intai iti planifici ce vrei sa faci si abia dupaia te apuci... ceeea ce in Ro e taman invers!
  • -3 (3 voturi)    
    Inginerii ne-au ruinat tarisoara (Marţi, 8 iulie 2008, 5:54)

    hotnewsfil [utilizator]

    Cum se poate? Germania nu stie pe ce lume traieste? Nu are nevoie sa le trimitem, mai curand, cateva zeci de mii de avocati si tot atitia economisti, producatori de emisiuni TV? Avem destui, sa dam la toata lumea, ca-i fabricam pe banda, la foc continuu. Noi fabricam altii, in proportie de masa, tocmai buni pentru export de lux. Inconstienta Germanie vrea ingineri, aceasta specie inculta de profesionisti (tocilari ametiti de matematica) care, profitind de faptul ca ei sunt implicati in crearea tuturor produselor, Facindu-ne dependenti de ei , au distrus Romania cu centrale electrice ( ne-au bagat pe gat energia electrica la prize, pentru becuri, frigidere, masini de spalat, etc.) , cu irigatii, cu metrou, cu rafinarii (e drept ca de acestea se bucura exclusiv Patriciu, Austria si Kazahstanul, spre mandria si bucuria noastra, ca ni s-au luat aceste belele de pe cap, am fost "usurati"). Suntem, asa cum ne-a invatat -nu spun cine - "saraci si cinstiti".
    Ce fericiti am fi sa dispara de la noi aceasta specie ruinatoare de tara, inginerii.
  • -1 (3 voturi)    
    mama ! ce veste minunata....... (Marţi, 8 iulie 2008, 8:26)

    gigi [anonim]

    ziaristii romani propaga stiri specifice tzarilor africane.............a venit orez in port...........germania cauta prezervative............etc.etc.etc..........ce penibil.............in ziarele franceze credetzi ca a aparut stirea asta ?


    ce ziaristi superbi avem.................
    • +3 (3 voturi)    
      nu mai bine te intorci tu la cules barabule ? (Marţi, 8 iulie 2008, 12:49)

      hhh [anonim] i-a raspuns lui gigi

      v-a pus primaru net pe cimp cu bani de la UE si acum ati invatat sa va dati pe net ?

      normal ca pt tine nu e de interes. pt tine era de interes daca se baga tuica la birt in sat.

      asta, spre deosebire de majoritatea stirilor (care sunt din ce in ce mai "mondene") se adreseaza celor cu ceva studii si ceva creier. sa nu te simti discriminat, ca si noi ne simtim la fel cind vedem stiri cu ce a mai facut jiji becali sau simona sensual.

      cit despre francezi, nu ii intereseaza pe ei job-urile din germania, pt ca acolo nu au ei pauza de masa de 2h juma, 2-3 pauze de cafea de 45 min - 1h si program de 7h pe zi.

      ai priceput ceva, paisane ?
  • +1 (1 vot)    
    ce bine (Marţi, 8 iulie 2008, 11:21)

    ce bine [anonim]

    sa plecam cu totii, ca ne fura statul
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare (Marţi, 8 iulie 2008, 11:28)

    Victor [anonim]

    Am vazut ca majoritatea covarsitoare a comentariilor sunt cu, de la si despre ingineri IT. Cum sta situatii in cazul altor ingineri in Germania: CAD/CAM/CAE, chimisti, din transporturi sau din alte domenii?
    • +1 (1 vot)    
      e de toate ptr toti (Marţi, 8 iulie 2008, 14:09)

      macchiavelli [anonim] i-a raspuns lui Victor

      intra pe www.monster.com. fa-ti cont, CV si cauta joburi. gasesti o gramada de joburi de inginer in DE. eu nu sunt pe IT ci pe TCM si mai am o gramada de fosti colegi de facultate
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuni (Vineri, 24 septembrie 2010, 11:20)

    Gbariela [anonim]

    Nu stiu de ce mintiti in halul asta. Eu sunt de mai bine de 6 ani in Germania, cunosc limba la perfectie, sunt inginera si nu ma angajeaza nimeni desi incerc de vreo 5 ani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version