Facebook anunta ca postarile finantate de interese rusesti au fost vazute de 10 milioane de americani / Acestea vizau subiecte care dezbina precum LGBT, rasism, imigratie sau armele de foc

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 3 octombrie 2017, 14:45 Actualitate | Internaţional

Russia Today
Foto: Russia Today
Circa 10 milioane de oameni din Statele Unite au vazut mesajele platite de cercuri apropiate Kremlinului, a anuntat luni Facebook, gigantul online acuzat ca a reactionat foarte tarziu in acest dosar in care Rusia este acuzata ca a manipula alegatorii americani in perioada alegerilor prezidentiale din 2016, scrie AFP.  

Reteaua sociala cu 2 miliarde de utilizatori a precizat ca circa "10 milioane de persoane din Statele Unite au vazut aceste mesaje".

Facebook a mentionat ca a furnizat Congresului american continutul celor 3.000 de "ads" postate intre 2015 si 2017 si finantate de o "entitate ruseasca denumita Internet Research Agency".

Kremlinul a negat in mai multe randuri ca a incercat sa influenteze campania electorala care a condus la victoria lui Donald Trump.

"Furnizam aceste continuturi Congresului pentru ca vrem sa ne facem datoria in a ajuta anchetatorii sa inteleaga mai bine ingerinta ruseasca in sistemul politic american si sa explicam aceste activitati publicului", a adaugat grupul, care a refuzat insa pentru moment sa faca publice aceste mesaje sponsorizate.

Facebook a subliniat insa ca "majoritatea acestor 'ads' par sa se concentreze asupra unor subiecte sociale si politice care divizeaza, cuprinzand toate orizonturile ideologice si legate de subiecte de la comunitatea LGBT (lesbiene, gay, bisexuali si transgenderi) pana la chestiuni rasiale, imigratie sau legislatia privind armele de foc".

Potrivit presei americane, unul dintre aceste mesaje prezinta o femeie inarmata cu urmatorul mesaj: "Pentru ce port o arma? Pentru ca e mai usor pentru familia mea sa ma scape din inchisoare decat dintr-un cimitir".

Facebook a precizat ca 50% dintre mesajele de acest tip au costat "mai putin de "3 dolari" si "mai putin de 1.000 de dolari" pentru 99% dintre ele.

Unele dintre aceste reclame au fost platite in ruble, a adaugat grupul american, care a mentionat ca lucreaza cu Twitter si Google in privinta acestui subiect.

Saptamana trecuta, Twitter a precizat ca RT (ex-Russia Today), acuzata de Washington ca a incercat sa influenteze alegerile prezidentiale din 2016, a finantat 1.823 de tweet-uri cu 274.000 de dolari, anul trecut, in SUA.

"Am cheltuit bani pentru campanii publicitare! Da, evident, ca orice alta institutie media din intreaga lume", a ironizat RT.

Facebook a precizat si ce masuri are in vedere pentru a repera continuturile problematice sponsorizate.

Astfel, grupul promite sa examineze mai atent "contextul in care (continutul) a fost sponsorizat si audienta vizata" precum si angajarea a "peste 1.000 de persoane" care sa supravegheze postarile sponsorizate.

De asemenea, se vor solicita mai multe informatii despre entitatile care doresc sa promoveze "mesaje legate de alegerile nationale americane", precum precizarea companiei pe care o reprezinta.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

392 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    Din ciclul "Sa tinem ciorba calda" (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:37)

    newlook [utilizator]

    Din ciclul "Sa tinem ciorba calda" al sorosistilor care au oierdut alegerile in US.

    Deep down, e o teribila desconsiderare a cetateanului american: "citeste un mesaj pe tuitar sau feisbuci si gata, voteaza cum vrea Putin"...dar e specific gastii din care face parte Soros gasca NON-nationala, ce se crede deasupra natiunilor. Cu toate acestea, respectiva gasca profita din plin de avantajele Americii, d'aia majoritatea componentilor s-a aciuiat pe aici.
  • +2 (2 voturi)    
    După cum spuneam, hiene râioase (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:02)

    ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator]

    Se agață de aceste subiecte din Lumea Civilizată, dacă nu cumva ar fi chiar în spatele lor. Enumeram aici: HarCov, Pungești, Trump, Catalonia, Siria, joburi sau asigurări medicale fictive pt veteranii de război americani, Las Vegas.
  • +1 (1 vot)    
    Propaganda rusa a ajuns si in Romania (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:50)

    un4given [utilizator]

    S-au inmultit postarile celor care fac crize cand aud de gay, imigranti, Macron, Merkel. S-au inmultit si postarile celor care ataca UE, lauda Brexit-ul, il ridica in slavi pe Trump.
    • 0 (0 voturi)    
      SRI ce pazeste? (Miercuri, 4 octombrie 2017, 12:35)

      liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui un4given

      Cu criminali gen Iulian Vlad pe acolo, care stiu bine ruseste, ar trebui ca SRI sa ii puna pe vechii tovarasi sa produca fake news in rusa si pentru mama Rusia, mai ales despre tatucul Putin si alti tatuci gen Stalin, Lenin etc. Cred ca nici nu trebuie sa fie fake la cate magarii au facut rusii in ultimii 200 de ani...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri