Jean-Claude Juncker: Dupa Marea Britanie, nicio alta tara nu va mai parasi UE

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 19 martie 2017, 14:55 Actualitate | Internaţional

Jean-Claude Juncker
Foto: Twitter
Presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, nu este ingrijorat de posibilitatea ca, dupa Marea Britanie, si alte tari sa paraseasca Uniunea Europeana, deoarece Brexitul le va face sa inteleaga ca iesirea din UE nu este o optiune buna, transmite Agerpres.

Intr-un interviu acordat editiei de sambata a cotidianului Bild, Juncker a fost intrebat daca si alte state membre vor urma exemplul Marii Britanii de a parasi Uniunea. "Nu. Exemplul Marii Britanii ii va face pe toti sa inteleaga ca nu merita sa plece", a raspuns el. Juncker a adaugat: "Dimpotriva, statele membre ramase se vor indragosti din nou unele de altele si isi vor reinnoi juramintele fata de Uniunea Europeana".

Juncker a mai spus ca Marea Britanie va trebui sa se obisnuiasca sa fie tratata ca o tara care nu mai este membra. "Sa fii membru pe jumatate si sa alegi doar ce-ti convine nu este posibil. In Europa, mananci ce ai pe masa sau nu te asezi la masa", a adaugat el.

Presedintele Comisiei Europene a sustinut ca in viitor vor adera la UE si alte tari, desi nu in timpul mandatului sau, care se incheie in 2019, deoarece niciuna dintre tarile candidate nu indeplineste inca toate conditiile.

In acelasi interviu, Juncker a avertizat ca un razboi comercial intre SUA si Europa nu ar fi bun pentru niciuna dintre parti. Intrebat de Bild am Sonntag daca Europa ar putea face fata unui razboi comercial cu Statele Unite, Juncker a raspuns: "Un razboi comercial nu este nici in interesul Europei, nici in interesul SUA". Totodata, seful executivului european a apreciat ca este cazul ca afirmatiile despre protectionism facute de administratia presedintelui Donald Trump sa fie luate in serios si Europa trebuie sa fie pregatita.

Joi, ministrul de finante al SUA, Steven Mnuchin, a declarat ca administratia Trump nu intentioneaza sa se implice in razboaie comerciale, dar ca anumite relatii comerciale trebuie reexaminate pentru a deveni mai echitabile.


Citeste mai multe despre   

























[P] Oferta publica pentru punctele ANRP, pe ultima suta de metri

Zeci de detinatori de puncte emise de Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor(ANRP) au decis sa vanda in cadrul ofertei publice de achizitie derulate de fondul de investitii Alpha Quest. Lansata la inceputul lunii februarie, aceasta mai are aproximativ o luna pana la termenul final, 30 aprilie. 


2466 vizualizari

  • -9 (39 voturi)    
    Zau ? (Duminică, 19 martie 2017, 15:54)

    Susufler0 [utilizator]

    Oricum tu vei ramane in istorie ca Presedintele CE in mandatul caruia UE a inceput "sa intre la apa" !

    PS. Si-atat !
    • +9 (25 voturi)    
      Nu aveti dreptate Susu aici (Duminică, 19 martie 2017, 16:40)

      Stat_de_drept [anonim] i-a raspuns lui Susufler0

      nu e cazul sa dati in Juncker si nici nu cred ca UE intra la apa. Nu poate deconta el prostia milenara a lui Cameron.
      • 0 (16 voturi)    
        Aaa... ai dreptate ! (Duminică, 19 martie 2017, 21:11)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Stat_de_drept

        Si in mandatul caruia au intrat in Uniune cateva milioane de musulmani, cateva sute de mii dintre ei nefiind insa inregistrati !
        • +6 (12 voturi)    
          Afara ploua... (Luni, 20 martie 2017, 0:01)

          pro_bono [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Stii cate crime s-au intamplat in mandatul lui Juncker ? Dar cate talharii ? Dar cate uragane ? Inundatii ? Oameni inzapeziti ? Pune-i si astea in carca pe modelul Basescu e de vina pentru toate. A mers la Antena 3 de ce n-ar merge si la tine ?
          https://www.youtube.com/watch?v=sEW0_Ski-PE
          • -5 (11 voturi)    
            Un lucru bun pt care il va pomeni istoria ? (Luni, 20 martie 2017, 1:28)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui pro_bono

            ?
      • -3 (3 voturi)    
        "Prostia" lui Cameron și contactul cu realitatea (Luni, 20 martie 2017, 12:16)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Stat_de_drept

        Deși ”prostia” lui Cameron a avut la origine mentalitatea lui de pokerist, organizarea referendumului a permis aflarea opiniei reale a națiunii.

        Fără a recurge la judecăți de valoare, se presupune că democrația se bazează pe opiniile și deciziile alegătorilor, nu pe ceea ce știu conducătorii că e mai bine pentru popor.

        La București, ca și la Bruxelles, conducătorii știu ei mai bine. La Londra conducătorii pleacă și lasă pe alții, dacă se dovedește că nu știau ce-și dorește națiunea.

        La fel cum Mark Rutte în Olanda a deviat el însuși spre dreapta, cineva va trebui să facă asta și la nivelul UE. Juncker nu e capabil de asta, iar Merkel cu-atât mai puțin.

        Problema nu e că UE se destramă, ea va continua să existe: România n-are unde se duce, iar Germania nu poate să renunțe la ”spațiul vital” creat cu trudă. Dar UE va deveni din ce în ce mai disfuncțională, dacă nu începe să schimbe câte ceva. Iar Merkel și Juncker nu vor schimba nimic, ei au creat situația actuală.
  • -9 (15 voturi)    
    Aha! (Duminică, 19 martie 2017, 16:00)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Pe jumatate imi pare rau, pentru ca UK a avut o contributie enorma in istoria si dezvoltarea omenirii, dar pe jumatate imi pare bine, pentru ca aroganta englezoilor trebuia la un moment dat sa explodeze in fata.
    Nici macar fata de ceilalti locuitori ai insulelor nu fost foarte fair-play de-a lungul timpului, ce sa mai vorbim de „continentali” si despre restul lumii. In ultima vreme, din cauza corectitudinii politice, nu au putut sa-si arate xenofobia fata de indieni, pakistanezi, arabi si negri, asa ca s-au intors impotriva albilor din EU. Acum le stau in gat polonezii, romanii si alti europeni. No problem!
    Daca lucrurile merg bine, in urmatorul deceniu vor pierde atat Scotia cat si Irlanda de Nord.
    Smecherii din City-ul londonez au inceput deja sa isi faca bagajele, rezervele de petrol se afla in proportie de 90% in apele scotiene, sa vedem cu ce mai raman, in afara aerelor de mare putere scapatata.
  • -1 (19 voturi)    
    Hahaha (Duminică, 19 martie 2017, 16:02)

    va-sparg-la-nari [utilizator]

    Declaratie facuta dupa consumarea a mai multor litri de alcool.
  • -4 (18 voturi)    
    Prorocul Juncker (Duminică, 19 martie 2017, 16:07)

    minup [utilizator]

    sa nu fie asa sigur ca alte state nu vor urma calea Marii Britaniei atata timp cat Comunitatea Europeana refuza reformele. Taxarea excesiva, sprijinirea elitismului si a functionarilor comunitari scutiti de taxe si impozite( ca la comunisti) , ignorarea initiativei private cu tot felul de initiative de la centru. Culmea in domenii ca apararea ,politica externa comuna nu se face nici un progres. EU ramane un tigru de hartie de care acum Turcia lui Erdogan,Rusia lui Putin si chinezii o ignora.
  • -2 (16 voturi)    
    Tare la profeții luxemburghezu'! (Duminică, 19 martie 2017, 22:05)

    Amerlocu [utilizator]

    Tot așa asigura pe toată lumea în primăcara trecută ca șansele Brexit-ului sunt undeva pe la 0...
  • -2 (2 voturi)    
    O VORBA ROMANEASCA (Luni, 20 martie 2017, 13:02)

    jidanul [utilizator]

    O vorba de la noi spune "sa nu zici hop pana nu sari groapa/parleazu` ". Oricum UE este astazi ca un mamut pe picioare de lut, UE nu are baza, nu are fundatie, nu are politici economico-financiare si sociale aplicate in toate tarile UE, nu are fiscalitate comuna, nu are politici bancare comune, in UE nu exista sisteme de salarizare comuna. UE este ca o casa, in care sufrageria e facuta din beton, un dormitor din caramida, celalalt dormitor din scandura, bucataria e din trestie, baia din caramida cruda si holurile din chirpici cu o fundatie amestecata din ceva piatra, nisip si mult pamant, nu e nimic stabil, e un fel de carpeala carpelii carpite si in curand daca nu se face o reforma si transformare radicala si constructiva, se va ajunge la recarpire si apoi vine descompunerea UE. UE are nevoie, urgent, de legi bune si constructive aplicate, cu aceasi viteza, in fiecare domeniu industrial, economic, financiar, fiscal, bancar si social si in fiecare tara membra UE.
    • -2 (2 voturi)    
      UE nu e o federație, nu are nevoie de toate astea (Luni, 20 martie 2017, 14:21)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      UE nu e nicio casă, iar locutorii ei de azi nici nu o vor transformată într-o casă comună. UE e mai mult ca un cartier de case, unde fiecare familie are casa și gospodăria ei și în care deciziile se iau separat în fiecare familie, nu ia nimeni decizii pentru tot cartierul.

      Nu trebuie fiscalitate comună, nu trebuie sisteme de salarizare comuna, nu trebuie politici economico-financiare si sociale aplicate in toate tarile UE. UE nu trebuie să devină un bloc de locuințe ceaușist în care oamenii au fost mutați obligatoriu după ce le-au fost demolate casele.

      Fiecare familie are casa ei, unii sunt mai săraci, alții mai bogați, dar bogații nu vin să dea gratis de mâncare la săraci. Bogații vin să-i pună la muncă pe săraci în propriul beneficiu, iar munca asta e OK doar atât timp cât e acceptată explicit. În momentul când devine obligatorie, se numește muncă forțată.

      România a mai fost construită și industrializată o dată prin decizii centralizate și urmarea au fost zeci de ani de sărăcie, începând din 1980 și până în ziua de azi.
      • 0 (2 voturi)    
        PAI ASTA (Luni, 20 martie 2017, 15:45)

        jidanul [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Asta am spus si eu, ca asta e greseala ca UE trebuie sa se reformeze si sa se transforme intr-o federatie, cum ar Federatia Europeana Unita ori Statele Unite ale Europei. Daca UE va continua sa schimbe doar cutii de viteze o sa ajungem un fel de ciudatenie, ceva cam ca un Logan dar cu o cutie de viteza Ferrari, chiar daca Loganul este o masina buna pentru clasa ei si chiar daca cutia de viteze de la Ferrari este exceptionala, masina asta hibrida se va descompune mergand sau se va zdrobii de zidul incompetentei si al iresponsabilitatii conducatorilor UE.
        • 0 (0 voturi)    
          De Războiul de Secesiune ai auzit? (Marţi, 21 martie 2017, 2:31)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

          A avut loc în Statele Unite, deși trecuseră vreo 80 de ani de la fondarea Uniunii, iar federația a continuat să se formeze încă vreo 50 de ani după acel război.

          Dacă forțezi formarea unei federații europene, acum sau în următorii 30-50 de ani, se ajunge tot la război.

          Actuala explozie a naționalismului se datorează tocmai integrării prea accelerate, oamenii care au prins vremurile dinainte de Maastricht deja consideră că s-a mers prea departe.

          România profită de integrare, de asta vrei tu federație, dar țările dezvoltate sunt cam sătule, mai au nevoie de câteva zeci de ani de respiro. Când n-o să mai fie în viață nimeni care să-ți povestească cum era înainte de Maastricht, atunci se poate face și federația.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi