Timp de opt ani, Michelle Obama a trait o luna de miere cu lumea modei. Odata cu venirea lui Melanie Trump la Casa Alba, reprezentantii modei incep sa stranga randurile, noteaza ziarul Madame Figaro, citat de Agerpres.

Dupa doua zile de la alegerea lui Donald Trump, sotia sa, Melania Trump, a servit ceaiul cu Michelle Obama la Casa Alba. Viitoarea First Lady a purtat o rochie neagra fara maneci si o pereche de pantofi Louboutin. Creatorul rochiei? Necunoscut. Nicio indicatie nu a fost data jurnalistilor. In schimb, pentru Michelle Obama, rochia reprezinta un mesaj politic.

Pentru a o primi pe cea care ii va succeda in aripa de Vest a Casei Albe, Michelle a purtat o rochie mov cu o dunga oranj. Designerul? Narciso Rodriguez. Culoarea si stilistul nu au fost alesi la intamplare. Movul din acea zi trimitea un mesaj de calmare: culoarea se obtine amestecand rosul (culoarea repulicanilor) cu albastrul (cea a democratilor). Iar Narciso Rodriguez este fiul unor imigranti cubanezi. Este a doua oara cand Michelle Obama a purtat o rochie a acestui designer. Prima oara a fost in noiembrie 2008, cand l-a insotit pe Barack in seara victoriei sale. Un adevarat simbol.

Pentru Michelle Obama, rochiile si tinutele sale au fost de-a lungul celor opt ani la Washington un mijloc de a lansa mesaje fara sa fie nevoita sa spuna vreun cuvant. Inca de la venirea ei la Casa Alba, Michelle a optat pentru o pleiada de designeri care exprimau valori: diversitate, creativitate, spirit de echipa. Prima doamna a purtat marci populare precum J. Crew, pe cele ale unor tineri designeri ca Jason Wu sau Christian Siriano, dar si ale unor creatori consacrati precum Michael Kors sau Vera Wang. Indiferent ce a ales, impactul financiar al tinutelor sale a fost considerabil.

In 2010, David Yermack, profesor la New York University, intr-un articol publicat de celebra Harvard Business Review, a calculat ca impactul financiar al optiunilor vestimentare ale lui Michelle Obama a fost de 2,7 miliarde de dolari. Este suma la care s-au ridicat vanzarile modelelor purtate de ea. Ori de cate ori a ales o rochie de la o anumita marca, actiunile acestei firme cresteau cu 2,3%. De cinci ori mai mult decat daca modelul era purtat de o celebritate oarecare. Fiecare tinuta a generat incasari de 14 milioane de dolari din aceste vanzari.

Acest gust autentic pentru moda si creatori si impactul financiar considerabil au facut din Michelle Obama preferata designerilor. Care va fi relatia lui Melania Trump cu lumea modei? Este greu de spus, insa ea se va confrunta cu un sector care i-a fost in mare parte favorabil lui Hillary Clinton. Pentru prima oara in istorie, revista Vogue, prin redactorul sau sef Anna Wintour, a sustinut-o public pe candidata democrata. Si Stefano Tonchi, presedintele influentului Council of Fashion Designers of America, a sustinut-o pe Hillary, la fel ca Tory Burch, Marc Jacobs sau Prabal Gurung. Prin urmare terenul este minat pentru Melania, care isi cumpara singura hainele din magazin, fara ajutorul vreunui consilier de imagine. De cele mai multe ori de la Ralph Lauren, precum rochia alba pe care a purtat-o in seara victoriei lui Donald Trump.

Melania se poate astepta chiar la un boicot al lumii modei. Top-modelul Cameron Russell, care gestioneaza un TED Talk cu 10 milioane de vizualizari, a lansat un apel la lumea modei pentru a-i opune rezistenta noii First Lady. Iar Sophie Theallet, o stilista franceza care a realizat multe creatii purtate de Michelle Obama, a afirmat intr-o postare pe Twitter ca nu va lucra niciodata pentru Melania Trump si ca spera ca si altii ii vor urma exemplul.

Insa Carolina Herrera, o figura emblematica pentru lumea modei internationale si americane a carei firma a avut incasari anul acesta de 1,2 milliarde de dolari, vede lucrurile oarecum diferit. "Peste doua sau trei luni, moda ii va intinde mana lui Melania", a declarat ea publicatiei Business of Fashion. Doar este vorba de moda si de reprezentanta SUA, a subliniat celebra designera americana.