Ministrul german de interne indeamna la interzicerea burkai

de G.S.     HotNews.ro
Vineri, 19 august 2016, 11:36 Actualitate | Internaţional

Femeie cu burka
Foto: pixabay.com
Ministrul german de Interne Thomas de Maiziere a indemnat vineri, dupa o reuniune cu omologii sai conservatori din landurile germane, la o interzicere a burkai, mai ales in demersurile administrative si in salile de cursuri, relateaza AFP, preluata de News.ro.

"Suntem de acord sa respingem burka, suntem de acord ca vrem sa introducem legal principiul de a-ti arata fata atunci cand este necesar pentru societatea noastra, si anume la volan, in timpul procedurilor administrative (...), in scoli si universitati, in serviciul public, in tribunale", a declarat de Maiziere pentru postul de televiziune ZDF.  

Portul valului islamic nu este compatibil cu societatea germana, dar va fi probabil dificil ca acest atribut vestimentar sa fie interzis la nivel national, a apreciat ministrul german de interne joi, potrivit Reuters.  

Mai multi membri de seama din cadrul coalitiei guvernamentale conduse de catre cancelarul Angela Merkel au cerut interzicerea burkai si nikabului, apreciind ca aceste haine exprima lipsa unei integrari si reprezinta riscuri in domeniul securitatii.  

"Suntem impotriva persoanelor care poarta valul integral in Germania. Acesta nu are loc in societatea noastra si nu corespunde punctului nostru de vedere asupra femeilor", a declarat Thomas de Maiziere pentru presa inaintea unei reuniuni a ministrilor de Interne ai landurilor consacrata unor probleme in domeniul securitatii. 

Insa el a recunoscut ca nu este sigur ca interzicerea valului islamic este compatibila cu Constitutia, dupa ce a cerut parerea unor experti in drept public.  

Ministrul a anuntat ca o asemenea legislatie tine de competenta landurilor si a precizat ca este deschis unui efort de armonizare care sa fie intreprins de catre Guvernul federal, cu scopul de a evita aparitia unor discrepante legislative intre diverse regiuni.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5433 vizualizari
  • +10 (14 voturi)    
    inseamna (Vineri, 19 august 2016, 11:52)

    misunel [utilizator]

    ca momentan,e ok si pentru orice om sa mearga cu cagule la scoala,in masina..la banci.. nu ..?
    • 0 (2 voturi)    
      Da (Vineri, 19 august 2016, 13:22)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui misunel

      nu există lege care să interzică acest lucru.
  • +16 (16 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 19 august 2016, 12:23)

    nahir [utilizator]

    daca te duci, chiar ca si simplu turist, in Iran, spre exemplu, esti obligat sa respecti legile si cutumele de acolo.
    la fel sa fie si in cazul invers.
    • -2 (6 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 19 august 2016, 12:44)

      mi_po [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      dar din pacate la arabi toate sunt restrictii si sunt scrise in legile lor (de ex. daca te pupi pe strada te aresteaza) iar in europa sunt libertati si sunt de asemenea scrise. De aia si zice neamtu ca nu crede ca poate fi interzis purtarea la nu stiu ce masti!
      Acum se vede cum libertatile castigate dealungul timpului se intoarce impotriva europenilor.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu libertățile sunt problema (Vineri, 19 august 2016, 19:10)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui mi_po

        ci lipsa de reacție la încălcarea unor legi.
        Nu etnicii musulmani sunt problema de astăzi a Europei ci faptul că oameni, care au crescut în altă cultură decât cea europeană în care drepturile omului sunt cel mai important aspect al relației dintre cetățeni si stat și dintre cetățeni (aici mă refer și la cetățeni europeni care au trăit în enclave fizice sau intelectuale), nu sunt educați (și apoi determinați) să respecte aceste drepturi.
        Nu ai voie să interzici portul burcăi, însă ai voie să refuzi servicii unei persoane care nu poate fi identificată clar, ai voie să ceri expertiză psihiatrică (ședine zilnice) pentru femeile care poartă burca și pentru bărbații care le obligă să o facă etc (sau măcar să faci ca în Franța, chiar dacă este puțin forțat: nu poți cu burca pe plajă, pentru că încalcă normele de igienă publică).
        În felul acesta, acești oameni învață în mod direct ce înseamnă drepturile pe care noi, europenii, le apărăm și, dacă nu ei, copiii lor sigur vor fi foarte aproape de nivelul de educație al copiilor noștri.
    • +5 (9 voturi)    
      haha (Vineri, 19 august 2016, 13:04)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Sa presupunem prin absurd ca ar exista o biserica crestina in Iran. Cred ca s-ar inghesui baietii care se detoneaza primul in fata ei.

      In practica lor religioasa se admite disimularea. Adica, in fata unui "necredincios" crestin, ei se pot da "islamisti moderati", evident nu vor bea cu tine si nici nu se vor pangari cu carne de porc, dar vor spune ca ei nu au prea mare treaba cu Allah samd. Dar asta fiindca li se da voie. Vazut cu ochii mei. De fapt, ei n-au voie sa treaca 1 mm peste invataturile Coranului si interpretarile imamului care, la o adica ii poate trimite sa se detoneze daca vrea.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Taqiya

      Iar noi, europenii, punem botul la "islamismul moderat" pe care il asociem cu liberul arbitru, desi la ei nu exista. Indivizii astia nu fac nimic pentru reforma, chiar daca au ajuns in societati libere unde nu sunt omorati la cea mai mica abatere de la credinta. Noi europenii ne-am luptat cu diversi dictatori si cu biserica ca sa obtinem libertati si astia, cand vin peste noi, la fel ca si tiganii, nu dau 2 bani pe ce am obtinut noi cu greu, din contra, cauta sa ne sfideze la tot pasul.

      As fi vrut sa vad un grup de "islamisti moderati" protestand pasnic in fata ziarului Charlie Hebdo, pana sa curga sangele. Dar nu veti vedea asa ceva la ei, cand un nebun de-al lor omoara zeci, sute de oameni nevinovati, tac, desi sunt in societati libere unde ar putea sa se adune si sa schimbe ceva. Si noi trebuie sa ii credem ca sunt "moderati"...

      In schimb, copiii nostri probabil ca nu vor mai vedea brad de Craciun sau oua rosii, ca sa nu ii ofenseze pe "moderatii" cu macelarii si cafenele de pe la noi.
  • +4 (8 voturi)    
    De fapt, Islamul asa cum e azi, e incompatibil cu (Vineri, 19 august 2016, 12:40)

    clint [utilizator]

    Europa. Interziceti efectele, dar cum ramane cu cauzele ? Bun, si atentatele sunt interzise, si ce e cu asta ?

    Sunt 2 solutii mari si late la problema islamului:

    1. Eliminarea islamului din Europa prin interzicerea lui completa care ar rezolva problema rapid cu pretul unor convulsii.
    2. Crearea unei ramuri europene a Islamului, compatibila cu valorile europene, drepturile omului samd, care necesita timp si sacrificii, si nu e clar daca islamistii, chiar si cei moderati vor trece testul, adica vor accepta schimbari fata de religia "de baza", religie care din pacate azi presupune un nivel de intoleranta si gauri morale inacceptabile pentru societatile moderne care au "lucrat" la crearea unui om pasnic si moral.

    E o discutie ampla. Noi, europenii civilizati, sau gentlemenii cum se zice dincolo de Ocean ne purtam intr-un fel fiindca asa ne place.
    Ne place sa dam "buna-ziua", sa ni se multumeasca daca e cazul, sa nu deranjam pe altii la fel cum nici noi sa nu fim deranjati. Asta se numeste pe scurt buna cuviinta si morala.

    Dar vedem ca si la noi nu toti oamenii au asa ceva. De exemplu tiganul cu BMW ... tot tigan este, scuipa pe jos si vorbeste tare, se vede de la o posta ca nu ii pasa de altii si de valorile societatii noastre, refuza educatia desi a avut timp sa se integreze, inca de pe vremea lui Ceausescu se rugau profesorii de ei sa mearga la scoala....

    Cu cat ne ducem spre Asia, vedem ca valorile noastre Europene sunt din ce in ce mai diluate, unii din orientali si le-au insusit semn ca Europa a fost mereu un model imitat, dar in sinea lor ei nu se omoara dupa asa ceva..

    Ma tem ca si acesti musulmani, in sinea lor nu prea dau 2 bani pe valorile noastre europene, castigate cu greu, lupte si razboaie cu dictaturi, inclusiv dictatura bisericii, acolo unde se afla acum Islamul in tarile de baza.

    Emigrati in Vest, unii doar se multumesc sa se numeasca "islamisti moderati" dar nu fac nimic desi societatile libere in care au emigrat le-ar permite reforma Islamului
  • +2 (4 voturi)    
    foarte corect! (Vineri, 19 august 2016, 12:42)

    Codruta N [utilizator]

    Si eu militez pentru interzicerea basmalei! :P
  • +5 (5 voturi)    
    Tipul de civilizatie (Vineri, 19 august 2016, 12:58)

    VictorS [utilizator]

    in care trebuie acoperite femeile si nu educati barbatii.

    Interesant...
  • +7 (7 voturi)    
    Eu stiu doar un lucru, (Vineri, 19 august 2016, 13:19)

    c.mike [utilizator]

    la mine-n casa regulile sunt ale mele . cine este de acord cu asta e ok cine nu , n-are decat sa se intoarca acolo unde ce vor ei e legal.
    • -5 (9 voturi)    
      perfect de acord (Vineri, 19 august 2016, 15:28)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui c.mike

      dar totusi civilizatia occidentala militeaza pt libertate de orice fel (de ex sexuala). Adica cum poti interzice o haina si sa fii de acord cu relatiile gay.

      Nu ma intelegeti gresit. eu de acord cu ambele. De fapt pot sa se interzica ambele la fel de bine cum pot sa fie permise ambele... dar totusi e o fractura de logica la mijloc. DUpa principiul asta maine poimaine va fi ok sa fii pedofil dar nu va fi ok sa ai barba. Noaptea mintii
      • +2 (6 voturi)    
        confuzie (Vineri, 19 august 2016, 15:45)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Una este gay (nascut asa) si alta e sa porti sau nu o haina.
        In principiu este vorba de a respecta, pe cat posibil cultura societatii pe care o vizitezi.

        Gay sunt dintotdeauna.
        Femei obligate (!) sa se imbrace intr-un anumit fel incercam sa nu mai avem.

        In UK o secretara a fost trimisa acasa sa isi puna pantofi cu tot, a dat in judecata firma si a castigat.
        Consider asta OK.

        Cu burka este o discutie lunga dar eu cred ca trebuie sa facem pasi in apararea culturii si traditiilior comunitatilor.

        Cand ma duc in vizita undeva ma duc sa vad cum e acolo, sa vad si sa invat de la cultura respectiva, nu ma duc sa le impun stiul meu de viata si obiceiurile mele (ala se cheama invadator).

        Cand o vei vizita Orientul Mijlociu va trebui sa le respecti obiceiurile/legile.

        Personal am un mare respect pentru modul in care Elvetia intelege toleranta: http://www.ziare.com/international/musulmani/elvetia-nu-le-da-cetatenie-unor-eleve-musulmane-pentru-ca-au-refuzat-sa-ia-lectii-de-inot-cu-baietii-1427527

        Sa fim in primul rand toleranti cu cetatenii proprii si sa ne protejam comunitatile. Cei ce vor veni sa locuiasca cu noi se vor adapta sau nu vor sta, nu vom forta majoritatea sa accepte ce ei nu au voie sa manifeste.
        • -1 (3 voturi)    
          ok (Vineri, 19 august 2016, 16:24)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          asa e ai dreptate. una e sa fii gay alta e sa porti o haina. prima ar trebui sa fie o chesitune mult mai sensibila decat a 2 a.

          apoi 2 obiectii:

          1. nimeni nu se naste gay. parere personala
          2. comparatia cu Orientul Mijlociu (cand te duci acolo trebuie sa respecti nu stiu ce reguli) nu sta in picioare tocmai pt ca pleci de la premisa ca cei de acolo nu sunt ca noi. Adica daca spui ca nu trebuie sa poarte burka in europa admiti automat faptul ca si tu daca te duci acolo nu trebuie sa respecti obiceiurile lor. Eu nu am auzit femei care sa mearga in orientul mijlociu si sa se imbrace in burka.

          una peste alta eu sunt de acord cu interzicerea burka. ce am vrut eu sa subliniez e dubla masura a europenilor. intr-un fel ii trateaza pe ai lor si altfel pe imigranti. la fel de usor ar putea sa te oblige sa porti de ex o stea pe umar. ca imigrant trebuie sa respecti legea asta nu? adica ori traim intr o societate libera si deschisa ori nu...
          • +1 (1 vot)    
            Pai ai zis singur... (Vineri, 19 august 2016, 19:49)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

            ca nu prea stii...

            asta cu gay-ii e discutabila, nici eu nu cred ca sunt multi care se 'nasc' gay.
            E evident insa ca sunt destul de multi incat sa nu le mai facem viata un calvar dintr-o frica de propria sexualitate.

            Iar cu burka in OM e o discutie mai mare, unde se poarta de catre toti (toate :D ), va purta si femeia europena.
            In general e acceptabil cu batic (nu stiu cum se cheama), dar sunt alte reguli precum femeia neinsotita etc.

            Evident ca pana la urma e ca e vorba de nivelul de civilizatie.
  • +1 (5 voturi)    
    Cam... (Vineri, 19 august 2016, 13:30)

    taticutu [utilizator]

    Cam tarziu baieti!
  • +1 (1 vot)    
    Nebunia la putere (Vineri, 19 august 2016, 23:15)

    Vlad-I [utilizator]

    Asta inseamna sa iti pierzi nordul, este ca si cand ai scapa in padure o specie invaziva si dupa 2-3 ani incercei s-o operesti. Unde nu-i cap vai de picioare !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi