​Corespondenta din Tel Aviv

Fost ofiter de informatii israelian: Noi facem "treaba murdara". Ce crede el despre teroristii care decapiteaza oameni in Irak si Siria si despre copiii palestinieni

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Marţi, 2 septembrie 2014, 17:48 Actualitate | Internaţional

Ben Ytzhak, fostul ofiter al Shin Bet
Foto: Hotnews
Un fost ofiter de informatii israelian recunoaste ca in lupta impotriva terorismului instututia "face treaba murdara", insa afirma ca razboiul in sine nu poate fi altfel si justifica suferintele cauzate de militarii israelieni unor copii palestinieni prin faptul ca astfel sunt salvati de la moarte "alti copii". La un seminar organizat la Tel Aviv, cu jurnalisti din mai multe tari, Gonen Ben Yitzhak, fost ofiter al Shin Bet, serviciul de informatii interne al Israelului, a explicat si cum vede el respectarea drepturilor civile de catre serviciile secrete aflate in lupta cu teroristi care decapiteaza civili, precum organizatia terorista Statul Istamic, din nordul Irakului si al Siriei.

Gonen Ben Yitzhak spune ca a fost timp de zece ani ceea ce in engleza se numeste un "handler", un ofiter de informatii care organizeaza o retea de informatori sau, mai elegant, surse. Cu abilitati de psiholog si manager, un "handler" este capabil sa recruteze surse din randul inamicilor, sa le castige increderea si sa aiba incredere in ele, sa le stoarca de informatii, dar fara ca ele sa se simta "mulse" (cuvantul ii apartine lui  Ben Yitzhak). Acest handler l-a stors de informatii chiar pe fiul unuia dintre fondatorii Hamas. Dar nu pentru asta a devenit celebru Gonen Ben Yitzhak, ci pentru filmul documentar pe care l-a facut despre cum a lucrat cu informatorul Mosab Yousef, fiul lui Hassan Yousef, unul dintre liderii Hamas.

La un seminar cu jurnalisti din mai multe tari, tinut la Tel Aviv, Ben Yitzhak recunoaste ca Shin Bet, serviciul secret la care a lucrat zece ani, un fel de SRI al isrelienilor, "face treaba murdara", in baza careia politicienii din Israel trebuie sa ia decizii.

"Guvernul sau Parlamentul Israelian trebuie sa ia decizii. Shin Bet face treaba murdara, in sensul in care lupta impotriva terorismului este, intr-adevar, o treaba murdara", spune Ben Yitzhak.

La Shin Bet, el avea sub supraveghere o anumita zona din Cisiordania, intrand de mai multe ori in forta in casele liderilor Hamas in cautarea acestora. Copii in patuturi se trezeau ingroziti din somn, cu militarii israelieni - inarmati pana in dinti - peste ei in casa. Fostul ofiter are, insa, explicatia lui.

"Cand intru in casele din Ramallah sa arestez oameni care chiar ameninta siguranta (tarii - n.r.), oameni care chiar vor sa comita atacuri teroriste, cand le intru in case cu o gasca de soldati si vad copii in paturi, plangand, ingroziti de ceea ce vad, e un peisaj dragut? Nu e. Daca vezi un ofiter Shin Bet intrand intr-o casa , iar un copil plange, spui ca asta e cel mai rau om din lume. Dar in acelasi timp, previne uciderea altor copii nevinovati", spune Ben Yitzhak.

"Poate ca acest copil va fi ingrozit cat o trai, dar inca traieste", concluzioneaza el.

Pe 26 august, Israelul si Hamas (organizatie pe care Uniune Europeana o considera terorista) au semnat un armistitiu dupa aproape doua luni de lupta in Fasia Gaza. Isaraelul a pierdut 66 de soldati, iar alti 6 civili, printre care si un copil, au fost ucisi de tirurile Hamas pe teritoriul israelian. Peste 2.000 de oameni au murit in randul palestinienilor din Fasia Gaza, din care jumatate civili, potrivit diferitelor surse palestiniene si israeliene. Imagini cu copii palestineni ucisi sau mutilati in urma operatiunilor armatei israeliene au facut inconjurul lumii, starnind compasiune in comunitatea internationala, dar si in randul israelienilor obisnuiti.

"Cand ai Facebook, Twitter, cand vezi totul imediat, este foarte usor sa vezi lucrurile intr-un anume mod. Sa vezi copii raniti in Gaza si sa spui ca Israelul ii raneste... Va spun adevarul: pentru mine, daca nu as fi israelian, mi-ar fi mai usor sa gandesc asa. Chiar si asa, ma simt ingrozitor pentru ceea ce patesc acei copii, este ingrozitor ce li se intampla", sustine fostul ofiter de informatii israelian.

"Dar, daca tu sau altcineva aveti o solutie cum sa luptam cu terorismul... Pentru ca drepturile civile sunt construite pe doua lucruri: dreptul teroristului, care este important, si dreptul celui pe care vrea sa-l omoare, care este de asemenea important. Cum rezolvi situatia asta? Cred ca modul cum o rezolvi este urat. Pentru noi, civilii care mergem la cafenea, ne traim vietile, mergem la birou, cand vedem razboiul, razboul este urat. Nu poate fi dragut, nu poate fi privit ca simpatic. Din pacate, nu putem sa-l facem intr-o maniera simpatica", adauga Ben Yitzhak.

Combaterea teroristilor ISIS vs. drepturile omului si ce nu inteleg liderii americani

Fostul ofiter israelian are o explicatie si pentru incalcarea drepturilor omului de catre serviciile de intelligence si de catre armata in operatiunile impotriva terorismului. Ben Yitzhak, care spune ca nu mai lucreaza in Shin Bet, da exemplul teroristilor organizatiei Statul Islamic si a modului in care el crede ca se poate lupta impotriva lor, dar nu ezita sa critice oficialii de la Washington pentu nivelul de intelegere asupra realitatilor din Orientul Mijlociu.

Toata lumea civilizata a fost ingrozita de modul in care jurnalistul american James Foley a fost ucis de catre teroristii organizatiei Statul Islamic, care ocupa nordul Siriei si al Irakului.

"Trebuie sa iei decizii. Ii vedeti acum pe cei de la ISIS, decapiteaza oameni. Cum te lupti cu ei? Stai de vorba cu ei? Nu poti, pentru ca violenta ta este atat de diferita de violenta lor. Nu le poti spune ca ceea ce fac ei este gresit. (...)  Dar noi trebuie sa ne batem cu ei. Cum ne putem lupta cu ei? Eu cred ca problema este ca lumea vestica trebuie sa reformuleze expresia <<razboi impotriva terorismului>>. Trebuie sa refrazam, pentru ca trebuie sa intelegem diferitele niveluri ale razboului impotriva terorismului", comenteaza Gonen Ben Yitzhak.
 
"Primul argument convenabil e despre drepturile omului (...), dar pune tu drepturile civile in fata celor de la ISIS si descurca-te cu asta. Cum rezolvam noi o situatie in care un avion va intra intr-o cladire din New York? Nu am raspunsuri, doar intreb. Ceea ce spun este ca felul cum o faci nu este niciodata dragut", mai spune el.

Odata cu ascensiunea temutei organizatii IS (fosta ISIS - Statul Islamic in Irak si Siria), israelienii au inceput sa-si doreasca revitalizarea regimului Bashar al-Assad in Siria, vechiul dusman al Israelului, pentru a-i anihila pe teroristii care au pus stapanire pe nordul Siriei si al Irakului.

"Vedeti ce se intampla acum in Irak, in Siria. Ce ironie! Pana acum doi ani, toti spuneam ca trebuie sa scapam de Assad. Acum, deodata, ne rugam de Assad sa ia conducerea, pentru ca avem ISIS la granitele noastre", spune fostul agent secret.

"Asta este Orientul Mijlociu. E foarte complicat si ma tem ca multi oameni de la Washington nu inteleg situatia in intregime", conchide el.

Gonen Ben Yitzhak a tinut o prelegere la seminarul Media in Conflicts 2014 , la care au fost invitati jurnalisti din mai multe tari, printre SUA, China, Germania, Spania, Turcia, Franta, Mexic, Uruguay, Romania. Seminarul, dedicat jurnalistilor de razboi, este organizat anual de Interdisciplinary Center Herzliya, Lauder School of Government Diplomacy and Strategy si Institute for Policy and Strategy, din Israel.





















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

27820 vizualizari

  • +8 (32 voturi)    
    Washington (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:06)

    Taras Bulba [utilizator]

    Cei de la Washington habar nu au pe ce lume traiesc. Nu au nicio tangenta cu realitatea din teren, lucru dovedit prin actiunile lor din ultima perioada. Va puteti imagina ca seful operatiunii "Iraqi Freedom" a declarat ca aceasta a fost un succes, iar Iraqul de azi este mai bun decat pe vremea lui Saddam Hussein ?!?!?!? Incredibil....orwellian.
    • +9 (11 voturi)    
      Obama dictează politica externă, și e praf (Marţi, 2 septembrie 2014, 20:49)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      habar nu are pe ce lume trăiește; confundă funcția publică măruntă cu funcția de Președinte al SUA; la fel de imbecil ca Obama este Putin; un funcționar care s-a rugat toată viața să ajungă cineva, numai să se poată lăuda în fața colegilor de școală primară că a reușit; retardul oamenilor politici, și indiferența omului de rând, produc războaie mondiale; în aceste războaie, sub diferite pretexte, mor cei care plătesc viața fabuloasă a acestor handicapați mintal; cât despre ce spune tipul din articol, e bine să luăm aminte ca lecție; se poate întâmpla în orice loc de pe planetă...când inteligența doarme; deci, noi contribuabilii, trebuie să mergem la servici, să ne creștem copii, să mergem în concediu, eventual la război, și cel mai important: să verificăm cum muncesc politicieni pentru noi; știu că dobitocii care au votat psd pt 1 gumar găurit în talpă, habar nu au despre ce vorbesc; pentru ei, lumea e un cuvânt care descrie marginimea satului, și eventual un pic din orașul cel mai apropiat...hai să verificăm politicienii, și să îi punem la locul lor; cred că rămânem cu 10 parlamentari liberi, însă trebuie să privim partea bună a lucrurilor: reducem cheltuielile considerabil.
    • -4 (6 voturi)    
      cei de la Washington stiu tot,ei pun la cale (Marţi, 2 septembrie 2014, 22:59)

      Genghiz-Han [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

      atentate prin intermediul CIA ei au dat ordinul de invadare a Irakului,Afhanistanului, ei au regizat atentatele si infiintat ISIS
  • +21 (33 voturi)    
    Absolut corect (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:23)

    Kepler [utilizator]

    tot ceea ce spune.
    Teroristii trebuie combatuti cu toate mijloacele si cu o supraveghere de cea mai inalta capacitate a posibilelor focare.
    • -11 (29 voturi)    
      nu e chiar absolut.. (Marţi, 2 septembrie 2014, 19:11)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Este interesant cum trece de la 'teroristii' din Cisiordania la ISIS, desi nu exista absolut nici o legatura intre ei. Cisiordania se afla de facto sub ocupatie israeliana (cum altfel poti numi un teritoriu pe care trupe militare ale altei tari se plimba libere, dar proprii cetateni au nevoie de permis ca sa circule?) si 'teroristii' din Ramalah sunt de fapt o miscare de rezistenta impotriva ocupatiei.
      • +3 (3 voturi)    
        Este ceea ce vroiau (Marţi, 2 septembrie 2014, 22:48)

        Kepler [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        arabii in 1967: sa se plimbe cu blindatele lor prin Israel. Nu au reusit, iar acum ceea ce fac sint acte de terorism. Ce bine ca nu-i lasa sa faca miscari libere in Cisiordania, altfel ar fi rachete si de acolo.
        • +1 (3 voturi)    
          un punct de vedere interesant (Miercuri, 3 septembrie 2014, 8:17)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

          totusi, oricine stie sa citeasca va descoperi ca minti - in 1967 evreii i-au atacat pe arabi.
          arabii s-ar putea sa isi doreasca sa se plimbe cu blindatele prin 'Israel', nu contest, dar e relevant in discutia noastra despre care 'Israel' vorbim, nu crezi? ca poate vor sa se plimbe prin teritoriile ocupate abuziv de evrei? exista niste rezolutii ONU in acest sens si oricat ar incerca evreii sa acopere adevarul cu minciuni, nu pot.
          • -1 (1 vot)    
            In textul meu (Miercuri, 3 septembrie 2014, 23:06)

            Kepler [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            nu exista mentiunea cine a atacat si cine nu, asa ca cel care minte este cel care falsifica cuvintele scrise.

            Atacul evreilor de atunci a fost f oportun si le-au permis sa provoace o deruta imensa intr-o armata cu mult mai numeroasa care doar astepta un ordin si in plus sa duca razboiul pt doar citeva zile in afara Israelului. O victorie stralucita in fata tuturor vecinilor dusmanosi pina la moarte.
            • +1 (1 vot)    
              minciuna ramane.. (Joi, 4 septembrie 2014, 15:40)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

              agresorul a fost Israelul. scopul a fost atins - acapararea de noi teritorii. o victorie "stralucita" zici? asa ar fi zis si Hitler.
    • 0 (0 voturi)    
      din pacate, se face exces de zel. (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:13)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Foarte, foarte multi palestinieni, irakieni, afgani au fost torturati de serviciile secrete americane sau israeliene, si in final au murit, pentru ca au fost confundati cu teroristi sau au fost acuzati pe nedrept de terorism. au murit nevinovati.
      NU voi uita niciodata povestirea unui medic american, din Afganistan, care a povestit despe faptele serviciilor din Afganistan. Odata serviciile secrete au adus un taliban la spital, l-au torturat zile si nopti, l-au tinut suspendat de maini vreo cateva zile, ca sa smulga informatii de la el. Pana la urma afganul a facut cangrena. Medicul a venit sa ii taie mainile, si nu va uita niciodata seninatatea si compasiunea cu care il privea afganul, in timp ce ii amputa membrele.
      Apoi au venit autoritatile locale, si afganul a fost recunoscut si eliberat: era un fermier local, nici vorba de taliban, care avea familie, copii, si care nu avea nici o legatura cu talibanii, mai putin ca avusese curajul sa nu le mai plateasca tribut acestora. A fost acuzat pe nedrept, si torturat fara sa fie identificat.
      Dupa aceasta experienta medicul s-a retras in SUA si a zis ca nu va mai participa niciodata la astfele de operatiuni externe.
  • +24 (34 voturi)    
    Sensibilitatea (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:30)

    Daniels22026 [utilizator]

    Forta bruta de aparare ucide nevinovati, uneori si copii, la fel ca forta bruta agresoare.

    Cine nu suporta violenta apararii, mai bine o sustine din linia a 2-a sau a 3-a. In final toti sustinem forta bruta. Unii spre aparare, altii pentru atac si cei mai multi, din nepasare si nestiinta.

    Ii urasca teribil pe psihopatii criminali. Dar nici ipocrizia nu-mi place. Pentru supravietuire trebuie sa facem ceea ce trebuie sa facem. Uneori actiuni teribile, cumplite. Sa intoarcem capul daca nu ne place, dar sa nu fim ipocriti. Trebuie sa ne aparam. Ca indivizi si ca societate.
    • -10 (16 voturi)    
      @Daniels... (Marţi, 2 septembrie 2014, 20:31)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Deci, din punctul tau de vedere este ok ca pentru 66 de soldati si 6 civili (!!!) sa moara 1000 de civili din care jumatate erau copii. SI dupa aia va puneti intrebari ca de ce creste valul de anti semitism in Europa...
      • +3 (5 voturi)    
        Hiroshima (Marţi, 2 septembrie 2014, 22:03)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Mai trebuie spus mai mult? Ah, Nagasaki...

        Exat asta spunea Daniels: sa nu fim ipocriti.

        Toate taberele unui razboi (mai ales in situatia unui razboi total) comit orori. Pentru unii sunt teroristi, pentru altii salvatori / eroi. Ideea e ca cine iese invingator isi castiga dreptul de a scrie istoria asa cum o cunoastem azi. Cei care pierd au ciocul mic cum se spune in limbaj academic.

        BTW: Napoleon se odihneste in Panteon la Paris. Pe englezi i-au intrebat inainte sa-l puna acolo?!? Sau poate pe rusi, ca vad ca tot sunt rusii la moda acum. Pai Napoleon a fost un mare strateg (orice s-ar spune). La fel a fost si generalul Marshall.
      • +7 (11 voturi)    
        Esti ipocrit (Marţi, 2 septembrie 2014, 23:24)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Daca vrei sa protejezi copiii si civilii palestinieni, cel mai eficient e sa te adresezi gruparii Hamas. Sa nu mai plaseze, sa nu mai lanseze rachete din scoli si spitale, in cladiri sau in mijlocul localitatilor. Sau si mai bine, sa nu mai lanseze deloc atacuri asupra Israelului, de nici un fel. Teritoriile palestiniene n-au fost NICIODATA atacate fara motiv. Intodeauna Hamas a lansat atacuri cu rachete (peste 2500 numai acum, in ultima repriza). Abia apoi a urmat replica israeliana. Naprasnica, exact cum merita Hamas. Peste toate cladirile din care actioneaza Hamas.

        Datoria soldatilor israelieni este sa protejeze copiii israelieni, civilii israelieni, teritoriul israelian. Hamas ar putea sa-si apere civilii foarte simplu: sa nu mai atace Israelul si in special sa nu mai atace din spatiile ocupate de civilii palestinieni. Am vazut dezbateri in care femei palestiniene, cu lacrimi in ochi, ii rugau pe luptatori Hamas sa NU MAI ATACE ISRAELUL. Sa se gindeasca la propriul popor. E atit de simplu. Nu e normal ca Israelul sa protejeze civilii palestini mai mult decit o face Hamas,,

        Ceea ce ceri tu Israelului, sa puna in pericol civilii israeli, de dragul civililor palestinieni, este o imensa ipocrizie.
        • -3 (7 voturi)    
          si tu esti ipocrit (Miercuri, 3 septembrie 2014, 8:22)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          eu le-as cere civililor israelieni sa paraseasca toate 'coloniile' infiintate pe pamant palestinian - adica pamant furat de la palestinieni. le-as mai cere militarilor israelieni sa paraseasca teritoriile palestiniene. le-as mai cere civililor israelieni nu fie niste rasisti de cea mai joasa speta si sa ii lase pe copiii arabilor care locuiesc in Israel sa invete in aceleasi scoli cu copiii lor.

          daca Cisiordania nu ar mai fi sub ocupatie militara cu somaj 50% pentru ca nu au voie sa aiba activitate economica, oare cati 'luptatori' Hamas ar mai ramane?..
          • -1 (3 voturi)    
            asa este (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:16)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Israelul, in 1950, era o bucatica de pamant, si acum este de 10 ori mai mare. Ba chiar de vreo 30 ori mai mare..totul a fost luat de la palestinieni...cu forta
            • +3 (3 voturi)    
              Merite istorice (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:32)

              Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Arabii primeau cite o suta de dolari ca sa-si mute camilele 1 km mai incolo. Cam asa e legenda si contine un simbure de adevar. Si forta armata a venit mai tirziu, dupa ce s-a infiintat statul Israel.

              Evreii traiesc pe acel pamint de mii de ani. Nu au dreptul la un stat al lor? Deocamdata au, pentru ca s-au luptat pentru el. Chiar cu arabii.

              Daca luam drepturile istorice in considerare. Romania merita sa ocupe jumatate din Europa,iar italienii merita si ei toata Europa. Rusii la fel merita toata Europa si Asia, iar turcilor li se cuvine jumatate din Europa si Asia. Amerindienii merita toata America iar triburile proaspat descoperite in Amazon, merita toata Brazilia. Moldova de dincolo de Prut vrea Moldova de dincoace de Prut, absolut corect. Iar Marea Britanie vrea toata Africa, Asia si America.

              Hai apuca-te sa faci dreptate totala! Baga si niste arsenale nucleare si biologice in salata. Ca sa corectezi harta si sa inchidem cercul ermetic.
              • +1 (1 vot)    
                cum se rescrie istoria.. (Joi, 4 septembrie 2014, 11:57)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

                fara jena.. de catre cei care au armele in mana..

                deci 'evreii' traiesc pe acel pamant de mii de ani si asta e justificarea ta pentru toate crimele? explica-mi te rog, in cuvintele tale de ucigasi cu sange rece, de ce 'evreii', care se identifica printr-o religie comuna, au acest drept si palestinienii, care sunt genetic mai apropiati de evrei decat de restul popoarelor din africa, nu au!?

                ca sa fiu clar: evreii nu sunt un popor. israelienii (inclusiv arabi musulmani, evrei ortodocși) sunt un popor. evreii sunt doar membrii unei religii. tu justifici crimele prin dreptul pe care ti-l da religia asupra acelui pamant, ceea ce este aberant!!..
            • +1 (3 voturi)    
              incorect.... (Miercuri, 3 septembrie 2014, 18:57)

              zambuccian [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              nu poti lua ceva ,cuiva ,cind nu poate face dovada ca ii apartine.palestinienii nu au vrut nici in '48 si nici acum sa se declare stat.
              practic teritoriul ocupat de israel nu apartinea nici de facto nici de jure ,cuiva.
              la fel a fost si cu americanii care au ''ocupat''
              teritoriile pieilor rosii...
              • 0 (2 voturi)    
                din putul gandirii (Joi, 4 septembrie 2014, 12:02)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui zambuccian

                deci exterminarea amerindienilor e justificata pentru ca oamenii aia nu isi inregistrasera dreptul de proprietate intr-o forma cu care imigrantii europeni erau obisnuiti?
                • 0 (0 voturi)    
                  logica de dimbovita (Vineri, 5 septembrie 2014, 7:04)

                  zambuccian [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  unde ai citit in postarea mea ceva despre exterminare?
                  mii de rachete trimise spre israel ,arata ca inca mai dau din picioruse.
                  cu teritoriile ramane exact cum am scris.
          • +4 (4 voturi)    
            Unde e dreptatea? (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:07)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            De ce-ti doresti ca cei 5 milioane de evrei din Israel sa traiasca intr-un stat arab? Care-i avantajul pentru palestinieni sau pentru israelieni? Nici peste 100 de ani nu vor fi in stare arabii sa construasca o democratie, o tara macar la jumatatea Israelului de astazi. Au atitea tari arabii. Si nu prea s-au grabit sa-si dezvolte tarile. De ce vrei sa-i supui pe evrei arabilor??!! Nici macar arabii nu au ceva de cistigat daca ar disparea Israelul. Doar orgoliu satisfacut. In rest tot cu buzunarele goale. Poti sa le dai tot pamintul arabilor, de frica sau din sentimentul tau de dreptate desucheat. La fel de inapoiati vor ramine.

            Israelienii au tot atitea drepturi la un stat al lor in Orientul Mijlociu ca si palestinienii. Ca toti arabii si musulmanii. Cum de te incurca asa de tare tarisoara asta de citeva milioane de evrei, inconjurata de un ocean de arabi?! Care-i treaba ta? Tu aperi dreptatea si civilizatia? Ma indoiesc.
            • -3 (5 voturi)    
              esti penibil (Miercuri, 3 septembrie 2014, 12:21)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

              un stat arab? eu n-am spus asta. de ce trebuie sa fie un stat 'arab' sau 'evreu'? Palestina, cand era sub ocupatie britanica, era stat arab sau evreu? problema nu a fost niciodata de religie.. ci de pamant.. imigrantii evrei au decis ca vor pamantul ala si s-a apucat sa-i extermine metodic pe localnici.
              ce relevanta are cat de dezvoltate sunt tarile arabilor? ar trebui sa exterminam triburile din jungla Amazonului pentru ca nu indeplinesc standardele tale de civilizatie?
              au ajuns evreii sa fie noua rasa ariana si trebuie exterminati arabii pentru ca sunt prea 'jegosi' ca sa traiasca impreuna? tu iti dai seama ce monstruozitati scrii?
              daca nu ne incurca 'tarisoara asta', ar trebui sa inchidem ochii la crimele lor? poate ca era mai bine sa inchidem ochii la crimele nazistilor.. asa nu ar mai fi fost nevoie acum sa asistam la crimele din Palestina.
              Spui ca "israelienii au tot atitea drepturi la un stat al lor in Orientul Mijlociu ca si palestinienii". Fals. Fals pentru ca tu propui le dam drepturi in functie de religie sau apartenenta etnica. Au si maghiarii dreptul la un stat al lor in Mongolia? Au si catolicii dreptul la un stat al lor in Palestina, unde s-a nascut religia lor?
              Cum sa aiba un oarecare Goldstein, nascut in Germania, cu parinti, bunici si strabunici nascuti in Germania, dreptul sa ia din pamantul unui palestinian?
              • +3 (3 voturi)    
                Ce tot vorbesti acolo? (Miercuri, 3 septembrie 2014, 12:58)

                Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Daca istoria recenta trebuie sa violeze prezentul, atunci e musai ca Romania sa-si ia miine Basarabia, Bucovina + doua judete de la bulgari. Ajutati de americani si britanici. Si poate le dam i ungurilor o zmetie, doar asa, preventiv.

                Nu se poate sa violezi prezentul pentru ca istoria a fost frumoasa si ne-am indrogostit de dreptate. Nu e dreptate ce vrei tu. Sint hormoni convertiti in dreptate. Iar pretexte sa e macelarim gasim cite vrei.

                Dar cine stie? Poate chiar urmeaza razboiul mondial. Caz in care evident tu si cei ca tine aveti dreptate. Ce sa-ti mai spun? Bucurosi le-om duce toate. Ai grija de tine. Daca ne intilnim pe cimpul de lupta, nu conta pe inteligenta mea. Sincer. Voi avea dreptul sa fiu cit de prost vreau. Tocmai pentru ca teoria ta a cistigat. Ma voi da batut. Se va chema noul meu drept de a ucide pe oricine. Evident, un drept istoric, perfect egal cu dreptul tau si al tuturor locuitorilor planetei

                Pina atunci iti doresc toate cele bune!
                • -2 (4 voturi)    
                  nimic nou sub soare (Miercuri, 3 septembrie 2014, 14:31)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

                  daca prin 'noul meu drept de a ucide' te referi la dreptul soldatilor israelieni de a ucide palestinieni.. nu e nimic nou!.. se intampla de zeci de ani...
                  dar ai dreptate. hai sa nu mai violam prezentul. de exemplu.. prezentul spune, prin rezolutiile ONU, ca 500.000 de colonisti evrei se afla ilegal pe teritoriile palestinienilor. ce zici? n-ar fi cazul sa plece? sau poate considera ca deciziile ONU ar trebui ignorate? poate ar trebui sa va spuna cineva ca statul Israel a aparut tot ca urmare a unei rezolutii ONU!?..

                  nu e prostie in cazul asta. e lacomie. atat. o lacomie suficient de mare incat sa justifice si crima. nici un adevar istoric nu justifica o crima.
    • +7 (9 voturi)    
      Un raspuns (Marţi, 2 septembrie 2014, 20:39)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Un raspuns foarte echilibrat. Si eu unul recunosc ca sustin (pasiv) violenta prin alegerile politice si prin politicienii alesi de mine. Si de asemenea incerc sa nu fiu ipocrit.
  • +5 (13 voturi)    
    assad (Marţi, 2 septembrie 2014, 18:59)

    Nevermind [utilizator]

    nu mai e un dictator rau, a devenit bun? :D
  • -12 (28 voturi)    
    prost ii ma (Marţi, 2 septembrie 2014, 19:04)

    demaGOCU [utilizator]

    Hamas a fost creat de Israel, deci nu a spionat nimic. Poate si-a inceput ucenicia ca femeie de servici. De cate ori au nevoie de o scuza pentru genocid Hamas ii ajuta. Fatah a fost adevaratul dusman si de aceea l-au asasinat pe Arafat. Fatah lupta cu mainile curate. Problema e ca impotriva nazistilor nu prea poti lupta asa.
    • +11 (15 voturi)    
      Hai ca esti tare (Marţi, 2 septembrie 2014, 20:12)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui demaGOCU

      "Hamas a fost creat de Israel"? "Fatah lupta cu mainile curate"?

      Din ce planeta vii?
      • 0 (0 voturi)    
        analfabetule (Vineri, 3 octombrie 2014, 1:00)

        demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Vin de pe Terra nu "din Terra". Sunt uimit de multimea argumentelor tale. De claritatea expunerii si logica nu mai vorbesc(glumeam, am observat si eu ca gandesti in fracturi de logica).
  • +12 (18 voturi)    
    bai dumitrica! (Marţi, 2 septembrie 2014, 19:17)

    mihnea2012 [utilizator]

    tu vrei sa ne duci ...
    deci caseta e facuta de CIA si avioanele de la 11 septembrie erau drone americane si marmota ....
  • -10 (20 voturi)    
    PR-ul israelian la lucru. Ce nu spune (Marţi, 2 septembrie 2014, 20:39)

    __alex__ [utilizator]

    ofiterul israelian e ca ocuparea ilegala a teritoriului palestinian si tratarea inumana nu are cum sa produca decit terorism.

    Ceea ce convine Israelului, net superior militar/informational/politic, justificind noi violente/crime si exod al populatiei palestiniene.

    Explica ca vor pacea, dar s-au opus 60 de ani recunoasterii Palestinei in cadrul ONU.

    Sa justifici omorirea a 2000 civili, din care 600 copii 'preventiv', tu avind 6 civili morti, un copil, inseamna ca esti dement.

    Cel mai abject masacru tolerat de comunitatea internationala.
    • -3 (11 voturi)    
      gresesti (Marţi, 2 septembrie 2014, 21:32)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      nu tolerat, ci incurajat
    • +6 (10 voturi)    
      De ani de zile, (Marţi, 2 septembrie 2014, 22:38)

      Kepler [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      vedem acelasi lucru: palestinienii omoara doi-trei izraelieni civili fara nici o ezitare si dupa aceea in urma represaliilor nu stiu cum sa incheie un armistitiu si incearca sa obtina compasiunea internationala. Pe mine ma surprinde ca Izraelul accepta aceste armistitii, desi stim cine nu-i lasa pt actiuni si mai determinante. Nu am auzit nici un singur arab sa protesteze impotriva lansarilor de rachete spre Izrael. Asta spune multe despre potentialul terorist al acestei etnii. Daca aceasta populatie ar fi fost in Rusia, ar fi ajuns de mult in Siberia.
      • -4 (8 voturi)    
        ihi (Miercuri, 3 septembrie 2014, 0:16)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

        Ceea ce-ti scapa tie este ca niste palestinieni (probabil) cretini au omorat 3 israelieni in Cisiordania si astia s-au apucat sa-i toace pe arabi in Gaza, ca acolo aveau treaba. Eh, detaliile astea...
  • -4 (10 voturi)    
    Omoram copii nevinovati (Marţi, 2 septembrie 2014, 23:43)

    KostasP [utilizator]

    Ca sa salvam alti copii nevinovati. Sigur ca da, scuza e perfect valabila. Dati-i inainte.
  • +1 (1 vot)    
    lupta cu teroristii... (Miercuri, 3 septembrie 2014, 15:08)

    ..13 [utilizator]

    .. este urata pentru ca inseamna ca cineva - teroristul - reuseste sau incearca sa iti uzurpeze drepturile tale...

    Cum te apari in fata teroristului?
    NUmai cu legea?

    El/ea te omoara pe loc si ramai cu legea pentru mai tarziu...

    Daca vrei sa traiesti fara teroristi atunci trebuie sa folosesti aceleasi arme ca si el/ea si sa incerci sa fii mai bun si mai rapid.

    Este care pe care - castiga cel mai rapid!

    Poti sa gresesti - daca te grabesti prea tare si nu ai suficiente dovezi, dar daca tu gresesti inseamna ca ai mai multe sanse sa ramai tu in viata si celalalt sa fie mort.

    Cati pot rezista la o asemenea presiune? Putini.
    • 0 (0 voturi)    
      terorismul e o inventie israeliana (Vineri, 3 octombrie 2014, 1:08)

      demaGOCU [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Likud e aripa politica a Irgun, prima organizatie terorista din lume.
      Tu vorbesti aiurea. Confunzi terorismul cu miscarea de rezistenta. Asa cum americanii nu au avut america pana nu au exterminat amerindienii nici "israel" nu va avea Palestina pana nu extermineaza palestinienii.
      Dupa tine terorism inseamna sa arunci cu pietre in tancurile care vin sa darame casa peste tine. Ce crima odioasa! Tanchistii au dreptul sa se apere!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi